:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Rég nem hallani->minden nap hallani.
Rég hallani :-)
Jók a videók. A Transzfogaras lejtői gazdaságosak. :-)
Mi újság? Remélem jól vagy. Holnap lesz a fizikai, remélem bírom majd.
Drága akkura nincs. Olcsó és jó akkura, vagy bármilyen más hatékony megoldásra lenne. :-)
Nem mindegy, hogy azonos költségből mennyit tudok közlekedni. ;-)
Ne viccelj már, hogy érné meg. Annyi pénzért amibe ez kerülne lehet gyári megoldásokat kapni, ami sokkal jobb hatásfokú, tartósabb is és még hivatalosan üzembe is lehet helyezni.
Maximum hobbinak jó otthon reszelgetni, az még érthető, bár egy elég költséges hobbi.
De nincs pénzed az akkura :)
Van akinek többet is elmen(t), úgy, hogy még gyári széria....;)
S ő sem kímélte..Bagolyferi...;)
http://www.youtube.com/watch?v=4dnfNoBPGyE
http://www.youtube.com/watch?v=DNt2d-_ANOg
Igaz, rég nem hallani már róla.
Hiába, csak jó gépek az mz-ék....;):)
Sokat bírnak...
Teknőc
Hát mert mondjuk nem éri meg.
Kérdezd meg a Dénest az MZclub oldalon. Neki elment 100000Km-t simán a 250-es két felújítás között. Pedig nem kíméli, normálisan használja. Igaz a felújítás is pár százezer forint nála.
Komolyan gondoltam.
Ha valamiből ki lehet jobbat, többet hozni, miért ne tennénk?
3-4000/min fordulatszámon talán lehetséges a 100000km. 250-esnél 70-es tempóban 1429 üzemóra. 3000/min alatt nem fut símán(a lökésszerű igénybevétel erősebben terheli a csapágyakat), és a gyári vezérlési időkkel nem is célszerű ott használni. 3-4000/min a legkevésbé rossz.
Főtengely hosszú élete:
-szuperhiper főtengelycsapágyak
-gyémántot karcoló keménységű főtengelycsap, tűgörgők és hajtórúdfej
-súrlódáscsökkentő és hiperszuper 2T olaj elegendő mennyiségben (a főtengelynél nem probléma a sok olaj sem)
Henger-dugattyú-gyűrű hosszú élete:
-sem túl sok, sem túl kevés olaj (kokszosodva előszeretettel végigreszeli a dugattyú kipufogónyílás felőli oldalát)
kopásálló, kemény henger, dugattyú és dugattyúgyűrű.
- a port hiperszuper hatásfokkal kiszűrő légszűrő (gyenge légszűrő+olaj= motorkoptató csiszolópor)
500000km 7143 üzemóra. Ki tudja... lehet, hogy kibírná gyári alkatrészekkel.
Cseréld ki a távtartót a csapágyak között. (Vagy tedd bele.)
Érzéssel van meghúzva de nem segít anyira meg kell lazítani hogy az oldalszented már mozog.
Nem "Ti"!!! csak Ő! :D
De ő is elég komolytalan.
Annyit tudsz hogy van két vezeték, de hogy hova megy és átjut e rajta az áram azt fogadjunk nem tudod.
Tessék kicsengetni, vagy lámpázni hogy az a vezeték amit fent DF-re/D+ -ra kötöttél az lent is azon van e.
Amúgy könnyen lehet hogy a hibás bekötés miatt elfüstölted az összes fesszabot...ja és ellenállás tekercs eleve nem is kell az elektronikushoz, de ezt is mondtuk már párszor.
sorszám: 46891 (142164)
( előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 18:38:07)
Például a csapágy belső gyűrűinek távtartó csöve az lehet. Csak érzéssel szabad meghúzni a kereket különben képes deformálódni. Akkor pedig az axiális erő miatt szorul és elkezdi enni a csapágyakat.
Üdv!
Segítséget kérnék egy olyan problémám adódott hogy tegnap ferodoloztattam egy etz 250 hátsó fékét és sajnos miután visszaraktam szorul a kerék de ha meglazítom a csavart akkor szépen fut mi lehet ennek az oka?
Ti tényleg komolyan veszitek, amiről beszéltünk?
Úgy értem, az Mz hibridesítését. Meg a milyen fordulaton kellene pörgetni dolgot.
Eddig azt hittem, csak poénból agyalgatunk a témán.
Szerintem a generátor gyűrűje jóval magasabb élettartamú egy osztott kommutátornál, természetesen a hozzátartozó szénkefe is. Egy MZ blokk pedig gyári összeszerelésben, kíméletesen hajtva egy-két tulajjal 100.000 felett is el tud menni, és leginkább akkor is a henger kopik el csak durván. Alacsony fordulaton jó összeszereléssel a csapágyazásnak nagyon sokat ki kellene bírnia.
"A fordulatszám (és ezzel a dugattyú-középsebesség) növelésével a tömegerők okozta igénybevételek négyzetesen nőnek" és mint tudjuk az MZ-ben elég súlyos dugó van...
Azon sem lepődnék meg, ha 3000-es fordulaton stabilmotorként félmillió kilométernek megfelelő üzemórát kibírna a főtengely. A hengerkopás viszont valószínűleg probléma marad.
segíts. A visszajelző oké, a test az test, akku+ az rendben, maradt a két korábban említett csatlakozás, DF az ellenállás tekercshez közelebb eső, a kb4óránál lévő a D+. Én ennyit tudok erről az egészről. Egyébként van amikor egészen stabilan 6,4 körül mérek, ha kihúzom a biztit, és visszadugom, hirtelen 8-9 körülire fölmegy, aztán onnan csak fölfelé mozdul, a fordulat emelésre, aztán csattan a bizti blankolás.
Nem felcserélni kell hanem rendesen bekötni. Ha véletlen szerűen dugdosol drótokat akkor elég sok variációt kell végigpróbálni :-)
sorszám: 46885 (142158)
( előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 17:20:44)
Felcseréltem a DF-D+ és akkor is sokat tölt. a fesszab nem volna jó?
Kosz az infot. Akkor lehet, hogy megis megeri. :-)
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
Rosszul kötötted be.
A DF csatlakozót testeli a szabályzó ha eléri a 7,2-7,4V-ot.
Ha nem csinálja ezt akkor lazán felmegy 16V-ig is.
sorszám: 46880 (142152)
( előzmény: 150esRolleres, 2014-04-12 18:40:53)
Áramot termelni benzinmotorral, különösen 2T benzin motorral soha nem éri meg.
Amúgy 20ezerből megvan minden a generálhoz.
Üdv, hogyan van az, hogy a kis TS 6V helyett 10-12v-ot tölt, mülleres fesszab kiolvasztva, fekete bolti is, de az javítható, most a bontóban vettem egy trabi 6v osat, de ott is alapon 8volt van, onnan csak feljebb menne, ha a bizti engedné. Ellenállás tekrecsek is fogyóban, meg az izzóim is. Valakinek volt hasonló?
40000km 100-as tempóban csak 400 üzemóra. :-)
Már a kérdés feltevése előtt számoltam.
Tegyük fel, áramot termelünk a masinériával 3000/min fordulatszámon.
50km/h esetén 50000km 1000 üzemóra. 2000 üzemórát, 100000km-t szerintem kis terhelésen sem menne el.
A termelt 1000kWh áram elvileg 38000Ft. Ha az üzemanyag és a 2T olaj ingyen van, kijön-e a felújítás 38000-ből? Vagy érdemesebb venni egy másik blokkot?
Nem hiszed? számolj utána! :)
Pont úgy kell ahogy azt is hogy hány éves a kapitány.
40ezret normál használat mellet megy el.
Egy fordulaton optimálisan terhelve akár az is igaz lehet amit én írtam.
Ne hülyéskedj már, komolyan kérdezem.
A 250-esnél 40000km rémlik, de azt kevesellem kissé.
96758kilóméter és még 3 métert
Szerintetek 50km/h-hoz tartozó terheléssel
(1,5kW) hány km-t tudna teljesíteni egy kis MZ kuplunglánca, főtengelycsapágyai, főtengely tűgörgője, dugattyúja, hengere?
Mennyibe kerül egy henger-dugó,főtengely tűgörgő, főtengelycsapágy felújítás összesen?
Igen, valami fasza német kefés motor van benne. Neodium mágnesig nem nagyon tudtak rendes motorteljesítményt csinálni állandómágnessel
A Puliban állandómágnes nélküli soros motor van?
A BLDC motor és vezérlő is 100-150e Ft.
Alapvetően nagyon sokat kibír a gyűrű, de ha zárlatos valami, azaz húzza az ívet az gyorsan meg tudja zabálni.
Járművekben is elég tartósak a villanymotorok. Kollégának van egy elektromos Pulija, még nem kellet kefét cserélni benne, csak akkut, de azt sokszor.
Amúgy meg BLDC-t kell venni, azzal nincs ilyen gond, és lényegesen jobb a hatásfoka is.
Azért kérdeztem az élettartamot, mert hasonló lehet a villanymotorok kommutátorainak élettartama is.
Nekem 20000km után a szénkefe ledarálta a gyári széngyűrűt. Bronzra lett cserélve, abba belemart egy keményebb kefe(külsőleg nem látszott rajta). Az is lehet, hogy tervezett avultatás alapján eleve gyengébb anyagból készítették a gyűrűt. Azután fellazult a ragasztott gyűrű a főtengőn, elszakadt a gerjesztés. Most megjavították, azóta nem teszteltem. Kíváncsi vagyok, mit fog bírni.
Az Univerzum is a Simson kisebb fogyasztása, akku és generátorprobléma nélküli gyújtórendszere felé lökdös.
Megint hajszálrepedések keletkeztek az úszóján és belefolyt a benzin. Ebből műanyagtestű úszó, vagy más karburátor lesz.
Nem csak a priusban vannak 1.000.000 km-es alkatrészek. A kefét kell néha megnézni.
Még ha vigyázol akkor is. -)))
Van is vele gond ha nem vigyázol.
Nesze neked:
http://hir6.hu/cikk/94859/a_bekszisek_70_lora_turboztak_fel_egy_1986os_mzt
http://www.bekszi.hu/taszi/image/tid/65
A generátorgerjesztés széngyűrűje/bronzgyűrűje elvileg hány km-t bír cseréig?
"Ennek ellenére minden motoron a váltóra teszik a kuplungot nem a főtengelyre."
Pl. MZ ETZ 250. :-)
Végül is, ami egyszer bevált azt minek alakítsák át. Főleg akkoriban...
Tettek is oda egy akkora kuplungot mint állat. Vagy dupla annyi lamella volt benne, mint a gyári kuplungban.
Az igaz, hogy a primer áttétel miatt nagyobb nyomaték jut a váltó oldali kuplungra de ez nem okoz, műszakilag, különösebb problémát.
A másik szempont a kuplung szerkezet dinamikus kiegyensúlyozatlanságából származó erők kezelése, itt viszont az alacsonyabb fordulatszám egyértelműen előnyösebb. No ez már "rázósabb" feladat.
Igen, gondolom mert még a kis ETZ-k blokk felépítése is szoros rokonságot, leszármazást, mutat a hajdani DKW-val.
Ennek ellenére minden motoron a váltóra teszik a kuplungot nem a főtengelyre.
Amúgy meg béna vagy, én másba kötöttem volna bele :)
Pont még nagyobb nyomatékot kell elviselnie a fordulatszámcsökkentés miatt.
Lehet, hogy megunta a dragigénybavételnél a főtengelyvégről lepörgő kuplungokat a rájder. Havernál is sorozat volt a falon. :-)
"Másik hogy ha a főtengelyen van a kuplung, akkor annak nagyobb fordulatot kell elviselnie, masszívabbra kell tervezni."
Ha a főtengelyen lenne a kis MZ-nél, azt a fordulatszámot és nyomatékot kellene elviselnie. Mivel nem ott van, fele fordulatszámot de dupla nyomatékot kell elviselnie-> ekkor is masszívra kell tervezni.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|