hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. szeptember 21. vasárnap 
Máté, Mirella

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2014-04-17 10:11:54
A Prius mindenhol gazdaságos :) Az atkinson ciklusú motorral nagyot alkottak, de autópályán egyenletes tempónál már nem sok vizet zavar a villanymotor.

Viszont ha te ennyire otthon vagy a priusban, mesélj már nekem a váltója működéséről, mert ez kicsit zavaros.
Ahogy böngészem a hírdetéseket, meg a témába vágó oldalakat, 7 fokozatú CVT váltót emlegetnek, ami fura mert a CVT ha jól tudom egy fokozatmentes, elektro-hidraulikus mozgatású, fém szíjas, variomatik szerű váltó.
Ugyan akkor olyat is olvastam hogy a Priusban nincs is váltó, csak egy bolygóművel összegzi a benzin és villanymotort és pont ezért jóval egyszerűbb szerkezetű és jóval megbízhatóbb, mint a hagyományos autók.
sorszám: 46922 (142220)
(előzmény: Perec, 2014-04-17 09:43:29)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-17 09:43:29
A prius éppen autópályázni is (főleg az 1,8-as) gazdaságosan tud, de városban valóban nem akad ellenfele. A Yarisnál meg kimondottan versenyképes (próbál lenni) a hibrid a dieselhez képest.

Teknőc: Sajna nem vagyok már otthon, egyelőre nincs motorozás, viszont hibrid autóbusszal utaztam párszor (kondenzátorossal, állandó alapjárat volt, viszont csak elektromotorral indul 5-10 km/h-ig, nagyon simán működik) :)
sorszám: 46921 (142219)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 19:17:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-17 09:00:20
Találj ki valamit :)

De ha nem csak álmodoznál, akkor már most is meg tudnád tenni és nélkülem.
Szirti Gergő bármit legyárt CNC-vel akár egy darabot is. Én dolgoztattam vele, de előre szólok, ha az olcsó akkut drágának találod, akkor a gépmunka árát is annak fogod.

De nekem már régen megvan mi az, amit viszonylag alacsony példányszámban gyártva is haszonnal tudok eladni, viszont egyet mondok, nem a Toyotával fogok versenyezni :)

Mellesleg fogalmad nincs a kapitalizmusról, az üzletről, és a kereskedelmi gyártásról. Nekem sincs túl sok, de több mint neked, és nem egyszerű. Nem véletlenül vagyok én is alkalmazott, mert nekem ez bőven jobban megéri a stabil egzisztencia és a jóval kisebb kockázat miatt.
Másként fogalmazva, hiába szeretem a reggeli kávémba a tejet, inkább megveszem boltba 20*-os áron, mint felépítsek egy egész tejgazdaságot az olcsó tejért.

A beruházások költsége a kisebbik gond, mert az megtérül. Ezért nem számít az akku ára sem, ha jól számolsz, de meg kell találni a piaci rést, ahol új piaci szereplőként nem tesznek tönkre a régóta jelenlevők. Ezt kb. úgy tudod csak megtenni, ha olyat gyártasz, amit nekik nem éri meg, hiszen nekik minden szempontból nagyobb és jobb forrásaik vannak és kapacitásuk azaz ők garantáltan jobbat és olcsóbban fognak gyártani. Ráadásul nekik megvan a piacuk, ami neked nincs és a pénzt nem a gyártással lehet keresni, hanem az eladással. Sokan szidják a marketingeseket (én is) de nélkülük nincs profit, akármilyen jót is gyártasz.

Ahhoz hogy megtaláld ezt a piaci rést kell egy nagyon jó ötlet, és érteni is kell hozzá. És nem! A hibrid MZ borzalmas ötlet. Főleg első terméknek, nem szabad ilyen nagy beruházást, és drága fejlesztést igénylő terméket megcélozni, mert annál nagyobbat lehet bukni. Még a Toyota is majdnem belebukott ebbe.

Olyanra kell rá állni ami ha becsődöl sem kerülsz az utcára és sok van belőle és lehetőleg fogyó anyag. Pl. gyárthatsz kislánckerék biztosító lemez alátétet. Elvileg minden szétszedésnél cserélni kell, kis érték, kis beruházás, a végterméken a relatív hasznod feltűnés mentesen nagy lehet, mert egy 20 forintos alkatrészt eladsz 200ért a kutyát nem fogja érdekelni, de ha egy 500ezer forintos cuccot 600ezerért adsz akkor már átmennek a konkurenciához aki 550ezerért tudja adni.

Nézd meg GyulaBá-t, ő kb. jól csinálja ezt. Elektronikus gyújtást csinál. Viszonylag alacsony költség, kis rezsi és szerszámigény, nagy hozzáadott érték, és a konkurenciához képest nagyon alacsony eladási ár, miközben neki is marad rajta haszna, bár ha tippelhetek a példányszám nála is nagyon alacsony, nem hiszem hogy csak ebből jól lakna.

És nézd meg Árpádot. Ő úgy csinálja ahogy te elképzeled. Magas járulékos költségek az egyedi beszerzések, és egyedi gyártás miatt. Haszna pedig gyakorlatilag zéró és még dolgozott is vele, pedig amúgy a terméke életképes lenne.
sorszám: 46920 (142217)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-17 08:15:20)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-17 08:20:17
Leírtam.
Nem írtam, hogy a gyár kereskedik vele.
Azt sem írtam, hogy a gyárnak van 10x haszna van.
Ezt írtam:
"nagy tételben kapja a gyár a tömegterméket X áron, és a fogyasztó 10X-et fizet érte."

10x áron jut el hozzám, tehát elviekben ugyanannyi pénzért akár 10x annyi alkatrészt kaphatnék. EZ a lényeg.
sorszám: 46919 (142216)
(előzmény: Atilla, 2014-04-17 08:07:03)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-17 08:15:20
Merre lax? Kitalálok egy ügyes masinériát, és közösen gyártjuk veled.
sorszám: 46918 (142215)
(előzmény: Keri, 2014-04-17 00:04:57)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-17 08:07:03
Ezt a tízszeres szorzót nem értem.
Az autógyár az alkatrészeket beépíti, nem kereskedik vele. Egyrészt van ott még hozzáadott érték rendesen, másrészt milliós tételekben rendel.
Egy alkatrész kereskedő meg pár darabos tételt rendel és átadja a kiskereskedőnek, aki meg a vevőnek. Tehát eleve drágán veszi és minimum két cég haszna rajta van.
Tehát az autógyár kárát és az ellopott alkatrész kiskerárát össze lehet hasonlítani. De abból arra a következtetésre jutni, hogy a gyárnak minden beépített alkatrészen 1000%-os haszna van, az enyhén szólva is marhaság.
sorszám: 46917 (142214)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-16 18:11:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-17 00:04:57
Ha garantálod a havi 1000 darabos tételt akkor megoldom, de ez aligha működik mert állítólag alig 1000 TS 125 van forgalomban Magyarországon.
sorszám: 46916 (142210)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-16 20:53:00)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 21:00:48
Egy inerciális hajtóművel hajtott MZ még jobb lehetne, bár kétkerekű érdekesen viselkedhet a giroszkopikus erők hatására kanyarodáskor.
sorszám: 46915 (142209)
(előzmény: Perec, 2014-04-16 18:15:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 20:59:36
Kifejlesztettek egy jó akkut nem túl magas áron, és véletlen piacra került.
Ha lenne 500000Ft-ért elektromos kisautó, akkor is lenne piaca a 20 milliós dízeleknek is.

Sok Prius akku kell a HibridMZ-be :-)
sorszám: 46914 (142208)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 19:17:02)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 20:56:09
A lényeg nem azon volt, hogy az egyedi gyártás mennyibe kerül, hanem azon, hogy nagy tételben kapja a gyár a tömegterméket X áron, és a fogyasztó 10X-et fizet érte.
sorszám: 46913 (142207)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 19:43:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 20:53:00
Akkor mindannyiunk örömére te leszel az alkatrészbeszállítónk, és a pénzünkkel is téged és a jó minőségű alkatrészeidet támogatjuk.
sorszám: 46912 (142206)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 19:43:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-16 19:43:11
Én építgetek gépeket, éppen ezért tudom hogy sokkal többe kerül házilag egyedi példányt összerakni, mint megvenni *10-es árréssel.

Pl Ts125 kuplungfogaskereke mennyi a boltban? Én ~20ezerből tudnám legyártani magamnak egy példányban.

Ha gyártok és eladok belőle havi 1000darabot, akkor tudnám annyiért adni mint a bolti, és még hasznom is lenne rajta, de olcsóbban én sem adnám mert eszméletlen drága gépparkot kéne összevásárolnom a sorozatgyártáshoz, de ha ez megvan akkor a konkrét anyagár az már tényleg fillérekből lenne.

De ez a téma is volt már.

sorszám: 46911 (142205)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-16 18:11:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-16 19:17:02
A gyári vegyesfogyasztási adatból számoltam.

A hibrid előnye ugye 50km/h alatt jön ki városban, tehát ahogy az egyik tesztben írták egy taxisnak éri meg leginkább. Átlag úrvezetőnek csak akkor ha nagyon zöld, mert egy gazdaságos diesel autó anyagilag jobban megéri.

Ettől függetlenül már nézegetem a Priusokat. 4 évesen már 4 milláért is van. Ennyi idősen már nincs akkora különbség árban sem, mert félnek az akku meghibásodástól, pedig meglepően olcsó bele, főleg ha egy gazdaságos diesel kettős tömegű kuplungjához viszonyítom, ami gyakrabban romlik el mint a prius akkuja.
sorszám: 46910 (142204)
(előzmény: Perec, 2014-04-16 18:15:55)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-04-16 18:24:28
No, te is mész a Transzfogarasra/Erdélybe? Elég sokan mennek, jó csapat alakult rá...
A zalai motorosokban...;)
Teknőc
sorszám: 46909 (142203)
(előzmény: Perec, 2014-04-16 18:15:55)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-16 18:15:55
Nem tudom mi ez a 0,4 l, a spritmonitor durván 2 litert mond valós körülmények között. 4-5-6 a hibrid min-átl-max míg durván 6-7-8 a sima benzines. Ezzel már 375ezer alatt megtérülhet...
Az viszont tényleg igaz, évek? óta állandó téma a hibrid MZ. Transzfogarason szivesen kipróbálnék egy ilyen hibrid MZ-t, vagy elektromost, dieselt, gázturbinásat, vagy egy benzines 2T-t :)!
sorszám: 46908 (142201)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 17:14:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 18:11:20
A Kékfényben autógyárból loptak alkatrészeket. Vád: piaci értéken 150 milliós kár, autógyár módosította 15 millióra, annyiért szerzi be. 10x-es szorzó.

Az általad említett esetben is a kérdés: mi kerül azon 3 millába?
Az is igaz, hogy ha mindenki takarékoskodna, 400kg-os 500-1000cm3 autókat használnának, és 30 évesen is az új ár felét érné, tartaná az értékét.
sorszám: 46907 (142200)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 17:14:35)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-16 17:14:35
A nem létező dologra vágysz, akkor az nem éri meg.
Álmodozhatsz, de ugyan azt a ciklust ismételgeted.

Szerintem kicsit pihenj, mert kezd unalmas lenni. Találj ki valami reálisat, és valóban újat, amit meg is csinálsz, akkor az érdekes lesz, és még meg is gazdagodhatsz belőle, de jelenleg úgy néz ki hogy egy Toyota hibrid autó megtérülése valami 1,8millió kilométer. Ezt arra alapozom, hogy pl, az Aurisnak van hibrid és normál benzin motoros fogyasztása is, itt pedig feltüntetik a vegyesfogyasztás beli különbséget ami 4deci/100km, az árkülönbség meg 3millió a két motor között.
sorszám: 46906 (142196)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-16 15:19:03)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 15:31:34
http://www.youtube.com/watch?v=WXzSZVgQwts :-D
sorszám: 46905 (142193)
(előzmény: Atilla, 2014-04-16 12:26:18)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 15:23:48
Rég nem hallani->minden nap hallani.
Rég hallani :-)

Jók a videók. A Transzfogaras lejtői gazdaságosak. :-)

Mi újság? Remélem jól vagy. Holnap lesz a fizikai, remélem bírom majd.
sorszám: 46904 (142192)
(előzmény: Teknőc, 2014-04-15 16:45:04)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-16 15:19:03
Drága akkura nincs. Olcsó és jó akkura, vagy bármilyen más hatékony megoldásra lenne. :-)
Nem mindegy, hogy azonos költségből mennyit tudok közlekedni. ;-)
sorszám: 46903 (142191)
(előzmény: Keri, 2014-04-16 08:10:41)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-16 12:26:18
Ne viccelj már, hogy érné meg. Annyi pénzért amibe ez kerülne lehet gyári megoldásokat kapni, ami sokkal jobb hatásfokú, tartósabb is és még hivatalosan üzembe is lehet helyezni.
Maximum hobbinak jó otthon reszelgetni, az még érthető, bár egy elég költséges hobbi.
sorszám: 46902 (142188)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-15 14:40:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-16 08:10:41
De nincs pénzed az akkura :)
sorszám: 46901 (142187)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-15 14:40:32)

 
 
Teknőc
válasz erre | email2014-04-15 16:45:04
Van akinek többet is elmen(t), úgy, hogy még gyári széria....;)
S ő sem kímélte..Bagolyferi...;)
http://www.youtube.com/watch?v=4dnfNoBPGyE
http://www.youtube.com/watch?v=DNt2d-_ANOg
Igaz, rég nem hallani már róla.
Hiába, csak jó gépek az mz-ék....;):)
Sokat bírnak...
Teknőc
sorszám: 46900 (142178)
(előzmény: Atilla, 2014-04-15 13:00:00)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-15 14:40:32
Lehet, hogy megéri.
sorszám: 46899 (142176)
(előzmény: Atilla, 2014-04-15 13:01:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-15 13:01:58
Hát mert mondjuk nem éri meg.
sorszám: 46898 (142174)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-15 07:16:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-15 13:00:00
Kérdezd meg a Dénest az MZclub oldalon. Neki elment 100000Km-t simán a 250-es két felújítás között. Pedig nem kíméli, normálisan használja. Igaz a felújítás is pár százezer forint nála.
sorszám: 46897 (142173)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-15 07:15:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-15 07:16:53
Komolyan gondoltam.
Ha valamiből ki lehet jobbat, többet hozni, miért ne tennénk?
sorszám: 46896 (142172)
(előzmény: Atilla, 2014-04-14 08:17:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-15 07:15:35
3-4000/min fordulatszámon talán lehetséges a 100000km. 250-esnél 70-es tempóban 1429 üzemóra. 3000/min alatt nem fut símán(a lökésszerű igénybevétel erősebben terheli a csapágyakat), és a gyári vezérlési időkkel nem is célszerű ott használni. 3-4000/min a legkevésbé rossz.
Főtengely hosszú élete:
-szuperhiper főtengelycsapágyak
-gyémántot karcoló keménységű főtengelycsap, tűgörgők és hajtórúdfej
-súrlódáscsökkentő és hiperszuper 2T olaj elegendő mennyiségben (a főtengelynél nem probléma a sok olaj sem)

Henger-dugattyú-gyűrű hosszú élete:
-sem túl sok, sem túl kevés olaj (kokszosodva előszeretettel végigreszeli a dugattyú kipufogónyílás felőli oldalát)
kopásálló, kemény henger, dugattyú és dugattyúgyűrű.
- a port hiperszuper hatásfokkal kiszűrő légszűrő (gyenge légszűrő+olaj= motorkoptató csiszolópor)

500000km 7143 üzemóra. Ki tudja... lehet, hogy kibírná gyári alkatrészekkel.
sorszám: 46895 (142171)
(előzmény: Perec, 2014-04-13 20:35:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-14 18:34:34
Cseréld ki a távtartót a csapágyak között. (Vagy tedd bele.)
sorszám: 46894 (142167)
(előzmény: Csabuss, 2014-04-14 18:02:27)

 
 
Csabuss
válasz erre | email2014-04-14 18:02:27
Érzéssel van meghúzva de nem segít anyira meg kell lazítani hogy az oldalszented már mozog.
sorszám: 46893 (142166)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-14 18:00:10
Nem "Ti"!!! csak Ő! :D
De ő is elég komolytalan.
sorszám: 46892 (142165)
(előzmény: Atilla, 2014-04-14 08:17:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-14 17:59:12
Annyit tudsz hogy van két vezeték, de hogy hova megy és átjut e rajta az áram azt fogadjunk nem tudod.

Tessék kicsengetni, vagy lámpázni hogy az a vezeték amit fent DF-re/D+ -ra kötöttél az lent is azon van e.

Amúgy könnyen lehet hogy a hibás bekötés miatt elfüstölted az összes fesszabot...ja és ellenállás tekercs eleve nem is kell az elektronikushoz, de ezt is mondtuk már párszor.
sorszám: 46891 (142164)
(előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 18:38:07)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-14 16:03:03
Például a csapágy belső gyűrűinek távtartó csöve az lehet. Csak érzéssel szabad meghúzni a kereket különben képes deformálódni. Akkor pedig az axiális erő miatt szorul és elkezdi enni a csapágyakat.
sorszám: 46890 (142163)
(előzmény: Csabuss, 2014-04-14 15:15:59)

 
 
Csabuss
válasz erre | email2014-04-14 15:15:59
Üdv!
Segítséget kérnék egy olyan problémám adódott hogy tegnap ferodoloztattam egy etz 250 hátsó fékét és sajnos miután visszaraktam szorul a kerék de ha meglazítom a csavart akkor szépen fut mi lehet ennek az oka?
sorszám: 46889 (142162)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-14 08:17:24
Ti tényleg komolyan veszitek, amiről beszéltünk?
Úgy értem, az Mz hibridesítését. Meg a milyen fordulaton kellene pörgetni dolgot.
Eddig azt hittem, csak poénból agyalgatunk a témán.
sorszám: 46888 (142161)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 13:11:19)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-13 20:35:30
Szerintem a generátor gyűrűje jóval magasabb élettartamú egy osztott kommutátornál, természetesen a hozzátartozó szénkefe is. Egy MZ blokk pedig gyári összeszerelésben, kíméletesen hajtva egy-két tulajjal 100.000 felett is el tud menni, és leginkább akkor is a henger kopik el csak durván. Alacsony fordulaton jó összeszereléssel a csapágyazásnak nagyon sokat ki kellene bírnia.

"A fordulatszám (és ezzel a dugattyú-középsebesség) növelésével a tömegerők okozta igénybevételek négyzetesen nőnek" és mint tudjuk az MZ-ben elég súlyos dugó van...
Azon sem lepődnék meg, ha 3000-es fordulaton stabilmotorként félmillió kilométernek megfelelő üzemórát kibírna a főtengely. A hengerkopás viszont valószínűleg probléma marad.
sorszám: 46887 (142160)
(elözmény: szsrobert, 2014-04-11 08:52:04)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-13 18:38:07
segíts. A visszajelző oké, a test az test, akku+ az rendben, maradt a két korábban említett csatlakozás, DF az ellenállás tekercshez közelebb eső, a kb4óránál lévő a D+. Én ennyit tudok erről az egészről. Egyébként van amikor egészen stabilan 6,4 körül mérek, ha kihúzom a biztit, és visszadugom, hirtelen 8-9 körülire fölmegy, aztán onnan csak fölfelé mozdul, a fordulat emelésre, aztán csattan a bizti blankolás.
sorszám: 46886 (142159)
(előzmény: Keri, 2014-04-13 17:51:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-13 17:51:58
Nem felcserélni kell hanem rendesen bekötni. Ha véletlen szerűen dugdosol drótokat akkor elég sok variációt kell végigpróbálni :-)
sorszám: 46885 (142158)
(előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 17:20:44)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-13 17:20:44
Felcseréltem a DF-D+ és akkor is sokat tölt. a fesszab nem volna jó?
sorszám: 46884 (142157)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:17:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 20:32:28
Kosz az infot. Akkor lehet, hogy megis megeri. :-)
sorszám: 46883 (142156)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:14:36)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-12 19:30:19
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
sorszám: 46882 (142154)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:17:13)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-12 19:29:51
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
sorszám: 46881 (142153)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:17:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 19:17:13
Rosszul kötötted be.
A DF csatlakozót testeli a szabályzó ha eléri a 7,2-7,4V-ot.
Ha nem csinálja ezt akkor lazán felmegy 16V-ig is.
sorszám: 46880 (142152)
(előzmény: 150esRolleres, 2014-04-12 18:40:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 19:14:36
Áramot termelni benzinmotorral, különösen 2T benzin motorral soha nem éri meg.

Amúgy 20ezerből megvan minden a generálhoz.
sorszám: 46879 (142151)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 13:11:19)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-12 18:40:53
Üdv, hogyan van az, hogy a kis TS 6V helyett 10-12v-ot tölt, mülleres fesszab kiolvasztva, fekete bolti is, de az javítható, most a bontóban vettem egy trabi 6v osat, de ott is alapon 8volt van, onnan csak feljebb menne, ha a bizti engedné. Ellenállás tekrecsek is fogyóban, meg az izzóim is. Valakinek volt hasonló?
sorszám: 46878 (142150)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 13:13:48
40000km 100-as tempóban csak 400 üzemóra. :-)
sorszám: 46877 (142149)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 10:48:36)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 13:11:19
Már a kérdés feltevése előtt számoltam.
Tegyük fel, áramot termelünk a masinériával 3000/min fordulatszámon.
50km/h esetén 50000km 1000 üzemóra. 2000 üzemórát, 100000km-t szerintem kis terhelésen sem menne el.

A termelt 1000kWh áram elvileg 38000Ft. Ha az üzemanyag és a 2T olaj ingyen van, kijön-e a felújítás 38000-ből? Vagy érdemesebb venni egy másik blokkot?
sorszám: 46876 (142148)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 10:48:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 10:48:36
Nem hiszed? számolj utána! :)
Pont úgy kell ahogy azt is hogy hány éves a kapitány.

40ezret normál használat mellet megy el.
Egy fordulaton optimálisan terhelve akár az is igaz lehet amit én írtam.
sorszám: 46875 (142147)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 10:40:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 10:40:59
Ne hülyéskedj már, komolyan kérdezem.
A 250-esnél 40000km rémlik, de azt kevesellem kissé.
sorszám: 46874 (142145)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 10:36:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 10:36:44
96758kilóméter és még 3 métert
sorszám: 46873 (142144)
(elözmény: szsrobert, 2014-04-12 09:37:34)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49072)
Motoros túra (17996)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu