:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát mert mondjuk nem éri meg.
Kérdezd meg a Dénest az MZclub oldalon. Neki elment 100000Km-t simán a 250-es két felújítás között. Pedig nem kíméli, normálisan használja. Igaz a felújítás is pár százezer forint nála.
Komolyan gondoltam.
Ha valamiből ki lehet jobbat, többet hozni, miért ne tennénk?
3-4000/min fordulatszámon talán lehetséges a 100000km. 250-esnél 70-es tempóban 1429 üzemóra. 3000/min alatt nem fut símán(a lökésszerű igénybevétel erősebben terheli a csapágyakat), és a gyári vezérlési időkkel nem is célszerű ott használni. 3-4000/min a legkevésbé rossz.
Főtengely hosszú élete:
-szuperhiper főtengelycsapágyak
-gyémántot karcoló keménységű főtengelycsap, tűgörgők és hajtórúdfej
-súrlódáscsökkentő és hiperszuper 2T olaj elegendő mennyiségben (a főtengelynél nem probléma a sok olaj sem)
Henger-dugattyú-gyűrű hosszú élete:
-sem túl sok, sem túl kevés olaj (kokszosodva előszeretettel végigreszeli a dugattyú kipufogónyílás felőli oldalát)
kopásálló, kemény henger, dugattyú és dugattyúgyűrű.
- a port hiperszuper hatásfokkal kiszűrő légszűrő (gyenge légszűrő+olaj= motorkoptató csiszolópor)
500000km 7143 üzemóra. Ki tudja... lehet, hogy kibírná gyári alkatrészekkel.
Cseréld ki a távtartót a csapágyak között. (Vagy tedd bele.)
Érzéssel van meghúzva de nem segít anyira meg kell lazítani hogy az oldalszented már mozog.
Nem "Ti"!!! csak Ő! :D
De ő is elég komolytalan.
Annyit tudsz hogy van két vezeték, de hogy hova megy és átjut e rajta az áram azt fogadjunk nem tudod.
Tessék kicsengetni, vagy lámpázni hogy az a vezeték amit fent DF-re/D+ -ra kötöttél az lent is azon van e.
Amúgy könnyen lehet hogy a hibás bekötés miatt elfüstölted az összes fesszabot...ja és ellenállás tekercs eleve nem is kell az elektronikushoz, de ezt is mondtuk már párszor.
sorszám: 46891 (142164)
( előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 18:38:07)
Például a csapágy belső gyűrűinek távtartó csöve az lehet. Csak érzéssel szabad meghúzni a kereket különben képes deformálódni. Akkor pedig az axiális erő miatt szorul és elkezdi enni a csapágyakat.
Üdv!
Segítséget kérnék egy olyan problémám adódott hogy tegnap ferodoloztattam egy etz 250 hátsó fékét és sajnos miután visszaraktam szorul a kerék de ha meglazítom a csavart akkor szépen fut mi lehet ennek az oka?
Ti tényleg komolyan veszitek, amiről beszéltünk?
Úgy értem, az Mz hibridesítését. Meg a milyen fordulaton kellene pörgetni dolgot.
Eddig azt hittem, csak poénból agyalgatunk a témán.
Szerintem a generátor gyűrűje jóval magasabb élettartamú egy osztott kommutátornál, természetesen a hozzátartozó szénkefe is. Egy MZ blokk pedig gyári összeszerelésben, kíméletesen hajtva egy-két tulajjal 100.000 felett is el tud menni, és leginkább akkor is a henger kopik el csak durván. Alacsony fordulaton jó összeszereléssel a csapágyazásnak nagyon sokat ki kellene bírnia.
"A fordulatszám (és ezzel a dugattyú-középsebesség) növelésével a tömegerők okozta igénybevételek négyzetesen nőnek" és mint tudjuk az MZ-ben elég súlyos dugó van...
Azon sem lepődnék meg, ha 3000-es fordulaton stabilmotorként félmillió kilométernek megfelelő üzemórát kibírna a főtengely. A hengerkopás viszont valószínűleg probléma marad.
segíts. A visszajelző oké, a test az test, akku+ az rendben, maradt a két korábban említett csatlakozás, DF az ellenállás tekercshez közelebb eső, a kb4óránál lévő a D+. Én ennyit tudok erről az egészről. Egyébként van amikor egészen stabilan 6,4 körül mérek, ha kihúzom a biztit, és visszadugom, hirtelen 8-9 körülire fölmegy, aztán onnan csak fölfelé mozdul, a fordulat emelésre, aztán csattan a bizti blankolás.
Nem felcserélni kell hanem rendesen bekötni. Ha véletlen szerűen dugdosol drótokat akkor elég sok variációt kell végigpróbálni :-)
sorszám: 46885 (142158)
( előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 17:20:44)
Felcseréltem a DF-D+ és akkor is sokat tölt. a fesszab nem volna jó?
Kosz az infot. Akkor lehet, hogy megis megeri. :-)
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
Rosszul kötötted be.
A DF csatlakozót testeli a szabályzó ha eléri a 7,2-7,4V-ot.
Ha nem csinálja ezt akkor lazán felmegy 16V-ig is.
sorszám: 46880 (142152)
( előzmény: 150esRolleres, 2014-04-12 18:40:53)
Áramot termelni benzinmotorral, különösen 2T benzin motorral soha nem éri meg.
Amúgy 20ezerből megvan minden a generálhoz.
Üdv, hogyan van az, hogy a kis TS 6V helyett 10-12v-ot tölt, mülleres fesszab kiolvasztva, fekete bolti is, de az javítható, most a bontóban vettem egy trabi 6v osat, de ott is alapon 8volt van, onnan csak feljebb menne, ha a bizti engedné. Ellenállás tekrecsek is fogyóban, meg az izzóim is. Valakinek volt hasonló?
40000km 100-as tempóban csak 400 üzemóra. :-)
Már a kérdés feltevése előtt számoltam.
Tegyük fel, áramot termelünk a masinériával 3000/min fordulatszámon.
50km/h esetén 50000km 1000 üzemóra. 2000 üzemórát, 100000km-t szerintem kis terhelésen sem menne el.
A termelt 1000kWh áram elvileg 38000Ft. Ha az üzemanyag és a 2T olaj ingyen van, kijön-e a felújítás 38000-ből? Vagy érdemesebb venni egy másik blokkot?
Nem hiszed? számolj utána! :)
Pont úgy kell ahogy azt is hogy hány éves a kapitány.
40ezret normál használat mellet megy el.
Egy fordulaton optimálisan terhelve akár az is igaz lehet amit én írtam.
Ne hülyéskedj már, komolyan kérdezem.
A 250-esnél 40000km rémlik, de azt kevesellem kissé.
96758kilóméter és még 3 métert
Szerintetek 50km/h-hoz tartozó terheléssel
(1,5kW) hány km-t tudna teljesíteni egy kis MZ kuplunglánca, főtengelycsapágyai, főtengely tűgörgője, dugattyúja, hengere?
Mennyibe kerül egy henger-dugó,főtengely tűgörgő, főtengelycsapágy felújítás összesen?
Igen, valami fasza német kefés motor van benne. Neodium mágnesig nem nagyon tudtak rendes motorteljesítményt csinálni állandómágnessel
A Puliban állandómágnes nélküli soros motor van?
A BLDC motor és vezérlő is 100-150e Ft.
Alapvetően nagyon sokat kibír a gyűrű, de ha zárlatos valami, azaz húzza az ívet az gyorsan meg tudja zabálni.
Járművekben is elég tartósak a villanymotorok. Kollégának van egy elektromos Pulija, még nem kellet kefét cserélni benne, csak akkut, de azt sokszor.
Amúgy meg BLDC-t kell venni, azzal nincs ilyen gond, és lényegesen jobb a hatásfoka is.
Azért kérdeztem az élettartamot, mert hasonló lehet a villanymotorok kommutátorainak élettartama is.
Nekem 20000km után a szénkefe ledarálta a gyári széngyűrűt. Bronzra lett cserélve, abba belemart egy keményebb kefe(külsőleg nem látszott rajta). Az is lehet, hogy tervezett avultatás alapján eleve gyengébb anyagból készítették a gyűrűt. Azután fellazult a ragasztott gyűrű a főtengőn, elszakadt a gerjesztés. Most megjavították, azóta nem teszteltem. Kíváncsi vagyok, mit fog bírni.
Az Univerzum is a Simson kisebb fogyasztása, akku és generátorprobléma nélküli gyújtórendszere felé lökdös.
Megint hajszálrepedések keletkeztek az úszóján és belefolyt a benzin. Ebből műanyagtestű úszó, vagy más karburátor lesz.
Nem csak a priusban vannak 1.000.000 km-es alkatrészek. A kefét kell néha megnézni.
Még ha vigyázol akkor is. -)))
Van is vele gond ha nem vigyázol.
Nesze neked:
http://hir6.hu/cikk/94859/a_bekszisek_70_lora_turboztak_fel_egy_1986os_mzt
http://www.bekszi.hu/taszi/image/tid/65
A generátorgerjesztés széngyűrűje/bronzgyűrűje elvileg hány km-t bír cseréig?
"Ennek ellenére minden motoron a váltóra teszik a kuplungot nem a főtengelyre."
Pl. MZ ETZ 250. :-)
Végül is, ami egyszer bevált azt minek alakítsák át. Főleg akkoriban...
Tettek is oda egy akkora kuplungot mint állat. Vagy dupla annyi lamella volt benne, mint a gyári kuplungban.
Az igaz, hogy a primer áttétel miatt nagyobb nyomaték jut a váltó oldali kuplungra de ez nem okoz, műszakilag, különösebb problémát.
A másik szempont a kuplung szerkezet dinamikus kiegyensúlyozatlanságából származó erők kezelése, itt viszont az alacsonyabb fordulatszám egyértelműen előnyösebb. No ez már "rázósabb" feladat.
Igen, gondolom mert még a kis ETZ-k blokk felépítése is szoros rokonságot, leszármazást, mutat a hajdani DKW-val.
Ennek ellenére minden motoron a váltóra teszik a kuplungot nem a főtengelyre.
Amúgy meg béna vagy, én másba kötöttem volna bele :)
Pont még nagyobb nyomatékot kell elviselnie a fordulatszámcsökkentés miatt.
Lehet, hogy megunta a dragigénybavételnél a főtengelyvégről lepörgő kuplungokat a rájder. Havernál is sorozat volt a falon. :-)
"Másik hogy ha a főtengelyen van a kuplung, akkor annak nagyobb fordulatot kell elviselnie, masszívabbra kell tervezni."
Ha a főtengelyen lenne a kis MZ-nél, azt a fordulatszámot és nyomatékot kellene elviselnie. Mivel nem ott van, fele fordulatszámot de dupla nyomatékot kell elviselnie-> ekkor is masszívra kell tervezni.
Ezt mértem. 60-nál több volt, mint 50-nél. A gyári ES250 görbe már 80km/h-t jelöl 3 literhez. Optimisták :-)
Egyesben semmilyen fordulaton nem eszik keveset, 3000-en kb 12km/h a sebessége.
A láncnak kisebb a tömege.
Ráadásul a kuplung is kerülhet a váltóra, ami tovább csökkenti a perdületi nyomatékot, vagyis olyan mintha a főtengelyt könnyítenéd durván.
Másik hogy ha a főtengelyen van a kuplung, akkor annak nagyobb fordulatot kell elviselnie, masszívabbra kell tervezni.
Hondám is láncos, pedig nem a DKW volt az őse :D
kb. így van.
Ahogy az Opel Astrának még mindig az ős Kadett motorja van felspécizve.
Ha valami jó és bevált akkor minek fejlesztenének új dolgot?
Amúgy miért rosszabb a lánc?
Eszembe jutott, hogy egyszer láttam 250-es széttuningolt drag MZ-t is átalakítva láncosra. Rádobtak egy böszme nagy kuplungot a váltó tengelyre. A főtengelyen meg csak egy láncfogaskerék volt. Gondolom nem a lánc miatt, hanem nem bírta a gyári kuplung a forgatónyomatékot.
Gondolod, hogy ennyire visszavezethető?
A DKW láncos volt és azóta sem tervezték át, mert minek...
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|