hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 22. péntek 
Cecilia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

szsrobert
válasz erre | email2014-04-15 14:40:32
Lehet, hogy megéri.
sorszám: 46899 (142176)
(előzmény: Atilla, 2014-04-15 13:01:58)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-15 13:01:58
Hát mert mondjuk nem éri meg.
sorszám: 46898 (142174)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-15 07:16:53)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-15 13:00:00
Kérdezd meg a Dénest az MZclub oldalon. Neki elment 100000Km-t simán a 250-es két felújítás között. Pedig nem kíméli, normálisan használja. Igaz a felújítás is pár százezer forint nála.
sorszám: 46897 (142173)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-15 07:15:35)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-15 07:16:53
Komolyan gondoltam.
Ha valamiből ki lehet jobbat, többet hozni, miért ne tennénk?
sorszám: 46896 (142172)
(előzmény: Atilla, 2014-04-14 08:17:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-15 07:15:35
3-4000/min fordulatszámon talán lehetséges a 100000km. 250-esnél 70-es tempóban 1429 üzemóra. 3000/min alatt nem fut símán(a lökésszerű igénybevétel erősebben terheli a csapágyakat), és a gyári vezérlési időkkel nem is célszerű ott használni. 3-4000/min a legkevésbé rossz.
Főtengely hosszú élete:
-szuperhiper főtengelycsapágyak
-gyémántot karcoló keménységű főtengelycsap, tűgörgők és hajtórúdfej
-súrlódáscsökkentő és hiperszuper 2T olaj elegendő mennyiségben (a főtengelynél nem probléma a sok olaj sem)

Henger-dugattyú-gyűrű hosszú élete:
-sem túl sok, sem túl kevés olaj (kokszosodva előszeretettel végigreszeli a dugattyú kipufogónyílás felőli oldalát)
kopásálló, kemény henger, dugattyú és dugattyúgyűrű.
- a port hiperszuper hatásfokkal kiszűrő légszűrő (gyenge légszűrő+olaj= motorkoptató csiszolópor)

500000km 7143 üzemóra. Ki tudja... lehet, hogy kibírná gyári alkatrészekkel.
sorszám: 46895 (142171)
(előzmény: Perec, 2014-04-13 20:35:30)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-14 18:34:34
Cseréld ki a távtartót a csapágyak között. (Vagy tedd bele.)
sorszám: 46894 (142167)
(előzmény: Csabuss, 2014-04-14 18:02:27)

 
 
Csabuss
válasz erre | email2014-04-14 18:02:27
Érzéssel van meghúzva de nem segít anyira meg kell lazítani hogy az oldalszented már mozog.
sorszám: 46893 (142166)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-14 18:00:10
Nem "Ti"!!! csak Ő! :D
De ő is elég komolytalan.
sorszám: 46892 (142165)
(előzmény: Atilla, 2014-04-14 08:17:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-14 17:59:12
Annyit tudsz hogy van két vezeték, de hogy hova megy és átjut e rajta az áram azt fogadjunk nem tudod.

Tessék kicsengetni, vagy lámpázni hogy az a vezeték amit fent DF-re/D+ -ra kötöttél az lent is azon van e.

Amúgy könnyen lehet hogy a hibás bekötés miatt elfüstölted az összes fesszabot...ja és ellenállás tekercs eleve nem is kell az elektronikushoz, de ezt is mondtuk már párszor.
sorszám: 46891 (142164)
(előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 18:38:07)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-14 16:03:03
Például a csapágy belső gyűrűinek távtartó csöve az lehet. Csak érzéssel szabad meghúzni a kereket különben képes deformálódni. Akkor pedig az axiális erő miatt szorul és elkezdi enni a csapágyakat.
sorszám: 46890 (142163)
(előzmény: Csabuss, 2014-04-14 15:15:59)

 
 
Csabuss
válasz erre | email2014-04-14 15:15:59
Üdv!
Segítséget kérnék egy olyan problémám adódott hogy tegnap ferodoloztattam egy etz 250 hátsó fékét és sajnos miután visszaraktam szorul a kerék de ha meglazítom a csavart akkor szépen fut mi lehet ennek az oka?
sorszám: 46889 (142162)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-14 08:17:24
Ti tényleg komolyan veszitek, amiről beszéltünk?
Úgy értem, az Mz hibridesítését. Meg a milyen fordulaton kellene pörgetni dolgot.
Eddig azt hittem, csak poénból agyalgatunk a témán.
sorszám: 46888 (142161)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 13:11:19)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-13 20:35:30
Szerintem a generátor gyűrűje jóval magasabb élettartamú egy osztott kommutátornál, természetesen a hozzátartozó szénkefe is. Egy MZ blokk pedig gyári összeszerelésben, kíméletesen hajtva egy-két tulajjal 100.000 felett is el tud menni, és leginkább akkor is a henger kopik el csak durván. Alacsony fordulaton jó összeszereléssel a csapágyazásnak nagyon sokat ki kellene bírnia.

"A fordulatszám (és ezzel a dugattyú-középsebesség) növelésével a tömegerők okozta igénybevételek négyzetesen nőnek" és mint tudjuk az MZ-ben elég súlyos dugó van...
Azon sem lepődnék meg, ha 3000-es fordulaton stabilmotorként félmillió kilométernek megfelelő üzemórát kibírna a főtengely. A hengerkopás viszont valószínűleg probléma marad.
sorszám: 46887 (142160)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-11 08:52:04)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-13 18:38:07
segíts. A visszajelző oké, a test az test, akku+ az rendben, maradt a két korábban említett csatlakozás, DF az ellenállás tekercshez közelebb eső, a kb4óránál lévő a D+. Én ennyit tudok erről az egészről. Egyébként van amikor egészen stabilan 6,4 körül mérek, ha kihúzom a biztit, és visszadugom, hirtelen 8-9 körülire fölmegy, aztán onnan csak fölfelé mozdul, a fordulat emelésre, aztán csattan a bizti blankolás.
sorszám: 46886 (142159)
(előzmény: Keri, 2014-04-13 17:51:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-13 17:51:58
Nem felcserélni kell hanem rendesen bekötni. Ha véletlen szerűen dugdosol drótokat akkor elég sok variációt kell végigpróbálni :-)
sorszám: 46885 (142158)
(előzmény: 150esRolleres, 2014-04-13 17:20:44)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-13 17:20:44
Felcseréltem a DF-D+ és akkor is sokat tölt. a fesszab nem volna jó?
sorszám: 46884 (142157)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:17:13)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 20:32:28
Kosz az infot. Akkor lehet, hogy megis megeri. :-)
sorszám: 46883 (142156)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:14:36)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-12 19:30:19
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
sorszám: 46882 (142154)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:17:13)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-12 19:29:51
Köszönöm, mindjárt megnézem a dolgot...
sorszám: 46881 (142153)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 19:17:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 19:17:13
Rosszul kötötted be.
A DF csatlakozót testeli a szabályzó ha eléri a 7,2-7,4V-ot.
Ha nem csinálja ezt akkor lazán felmegy 16V-ig is.
sorszám: 46880 (142152)
(előzmény: 150esRolleres, 2014-04-12 18:40:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 19:14:36
Áramot termelni benzinmotorral, különösen 2T benzin motorral soha nem éri meg.

Amúgy 20ezerből megvan minden a generálhoz.
sorszám: 46879 (142151)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 13:11:19)

 
 
150esRolleres
válasz erre | email2014-04-12 18:40:53
Üdv, hogyan van az, hogy a kis TS 6V helyett 10-12v-ot tölt, mülleres fesszab kiolvasztva, fekete bolti is, de az javítható, most a bontóban vettem egy trabi 6v osat, de ott is alapon 8volt van, onnan csak feljebb menne, ha a bizti engedné. Ellenállás tekrecsek is fogyóban, meg az izzóim is. Valakinek volt hasonló?
sorszám: 46878 (142150)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 13:13:48
40000km 100-as tempóban csak 400 üzemóra. :-)
sorszám: 46877 (142149)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 10:48:36)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 13:11:19
Már a kérdés feltevése előtt számoltam.
Tegyük fel, áramot termelünk a masinériával 3000/min fordulatszámon.
50km/h esetén 50000km 1000 üzemóra. 2000 üzemórát, 100000km-t szerintem kis terhelésen sem menne el.

A termelt 1000kWh áram elvileg 38000Ft. Ha az üzemanyag és a 2T olaj ingyen van, kijön-e a felújítás 38000-ből? Vagy érdemesebb venni egy másik blokkot?
sorszám: 46876 (142148)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 10:48:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 10:48:36
Nem hiszed? számolj utána! :)
Pont úgy kell ahogy azt is hogy hány éves a kapitány.

40ezret normál használat mellet megy el.
Egy fordulaton optimálisan terhelve akár az is igaz lehet amit én írtam.
sorszám: 46875 (142147)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 10:40:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 10:40:59
Ne hülyéskedj már, komolyan kérdezem.
A 250-esnél 40000km rémlik, de azt kevesellem kissé.
sorszám: 46874 (142145)
(előzmény: Keri, 2014-04-12 10:36:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-12 10:36:44
96758kilóméter és még 3 métert
sorszám: 46873 (142144)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-12 09:37:34)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-12 09:37:34
Szerintetek 50km/h-hoz tartozó terheléssel
(1,5kW) hány km-t tudna teljesíteni egy kis MZ kuplunglánca, főtengelycsapágyai, főtengely tűgörgője, dugattyúja, hengere?
Mennyibe kerül egy henger-dugó,főtengely tűgörgő, főtengelycsapágy felújítás összesen?

sorszám: 46872 (142143)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-11 19:55:10
Igen, valami fasza német kefés motor van benne. Neodium mágnesig nem nagyon tudtak rendes motorteljesítményt csinálni állandómágnessel
sorszám: 46871 (142139)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-11 18:04:01)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-11 18:04:01
A Puliban állandómágnes nélküli soros motor van?
A BLDC motor és vezérlő is 100-150e Ft.
sorszám: 46870 (142138)
(előzmény: Keri, 2014-04-11 14:58:06)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-11 14:58:06
Alapvetően nagyon sokat kibír a gyűrű, de ha zárlatos valami, azaz húzza az ívet az gyorsan meg tudja zabálni.

Járművekben is elég tartósak a villanymotorok. Kollégának van egy elektromos Pulija, még nem kellet kefét cserélni benne, csak akkut, de azt sokszor.

Amúgy meg BLDC-t kell venni, azzal nincs ilyen gond, és lényegesen jobb a hatásfoka is.
sorszám: 46869 (142129)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-11 08:52:04)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-11 08:52:04
Azért kérdeztem az élettartamot, mert hasonló lehet a villanymotorok kommutátorainak élettartama is.

Nekem 20000km után a szénkefe ledarálta a gyári széngyűrűt. Bronzra lett cserélve, abba belemart egy keményebb kefe(külsőleg nem látszott rajta). Az is lehet, hogy tervezett avultatás alapján eleve gyengébb anyagból készítették a gyűrűt. Azután fellazult a ragasztott gyűrű a főtengőn, elszakadt a gerjesztés. Most megjavították, azóta nem teszteltem. Kíváncsi vagyok, mit fog bírni.

Az Univerzum is a Simson kisebb fogyasztása, akku és generátorprobléma nélküli gyújtórendszere felé lökdös.

Megint hajszálrepedések keletkeztek az úszóján és belefolyt a benzin. Ebből műanyagtestű úszó, vagy más karburátor lesz.
sorszám: 46868 (142127)
(előzmény: Perec, 2014-04-10 16:16:45)

 
 
Perec
válasz erre | email2014-04-10 16:16:45
Nem csak a priusban vannak 1.000.000 km-es alkatrészek. A kefét kell néha megnézni.
sorszám: 46867 (142117)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-09 18:26:23)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-10 00:28:00
Még ha vigyázol akkor is. -)))
sorszám: 46866 (142109)
(előzmény: Keri, 2014-04-09 20:01:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-09 20:01:17
Van is vele gond ha nem vigyázol.
sorszám: 46865 (142105)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-09 18:24:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-09 19:02:00
Nesze neked:
http://hir6.hu/cikk/94859/a_bekszisek_70_lora_turboztak_fel_egy_1986os_mzt

http://www.bekszi.hu/taszi/image/tid/65
sorszám: 46864 (142104)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-09 18:26:23
A generátorgerjesztés széngyűrűje/bronzgyűrűje elvileg hány km-t bír cseréig?
sorszám: 46863 (142103)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-09 18:24:38
"Ennek ellenére minden motoron a váltóra teszik a kuplungot nem a főtengelyre."

Pl. MZ ETZ 250. :-)
sorszám: 46862 (142102)
(előzmény: Keri, 2014-04-09 13:38:56)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-09 15:39:28
Végül is, ami egyszer bevált azt minek alakítsák át. Főleg akkoriban...
sorszám: 46861 (142097)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-04-09 14:22:43)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-09 15:37:55
Tettek is oda egy akkora kuplungot mint állat. Vagy dupla annyi lamella volt benne, mint a gyári kuplungban.
sorszám: 46860 (142096)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-09 13:26:15)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-09 14:32:44
Az igaz, hogy a primer áttétel miatt nagyobb nyomaték jut a váltó oldali kuplungra de ez nem okoz, műszakilag, különösebb problémát.
A másik szempont a kuplung szerkezet dinamikus kiegyensúlyozatlanságából származó erők kezelése, itt viszont az alacsonyabb fordulatszám egyértelműen előnyösebb. No ez már "rázósabb" feladat.
sorszám: 46859 (142093)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-04-09 14:22:43
Igen, gondolom mert még a kis ETZ-k blokk felépítése is szoros rokonságot, leszármazást, mutat a hajdani DKW-val.
sorszám: 46858 (142092)
(előzmény: Atilla, 2014-04-09 09:46:42)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-09 13:38:56
Ennek ellenére minden motoron a váltóra teszik a kuplungot nem a főtengelyre.

Amúgy meg béna vagy, én másba kötöttem volna bele :)
sorszám: 46857 (142091)
(előzmény: szsrobert, 2014-04-09 13:24:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-09 13:26:15
Pont még nagyobb nyomatékot kell elviselnie a fordulatszámcsökkentés miatt.
Lehet, hogy megunta a dragigénybavételnél a főtengelyvégről lepörgő kuplungokat a rájder. Havernál is sorozat volt a falon. :-)
sorszám: 46856 (142089)
(előzmény: Atilla, 2014-04-09 09:52:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-09 13:24:27
"Másik hogy ha a főtengelyen van a kuplung, akkor annak nagyobb fordulatot kell elviselnie, masszívabbra kell tervezni."

Ha a főtengelyen lenne a kis MZ-nél, azt a fordulatszámot és nyomatékot kellene elviselnie. Mivel nem ott van, fele fordulatszámot de dupla nyomatékot kell elviselnie-> ekkor is masszívra kell tervezni.
sorszám: 46855 (142088)
(előzmény: Keri, 2014-04-09 10:45:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-04-09 13:22:04
Ezt mértem. 60-nál több volt, mint 50-nél. A gyári ES250 görbe már 80km/h-t jelöl 3 literhez. Optimisták :-)
Egyesben semmilyen fordulaton nem eszik keveset, 3000-en kb 12km/h a sebessége.
sorszám: 46854 (142087)
(elözmény: Gyula-bá, 2014-04-09 09:45:31)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-09 10:45:08
A láncnak kisebb a tömege.
Ráadásul a kuplung is kerülhet a váltóra, ami tovább csökkenti a perdületi nyomatékot, vagyis olyan mintha a főtengelyt könnyítenéd durván.

Másik hogy ha a főtengelyen van a kuplung, akkor annak nagyobb fordulatot kell elviselnie, masszívabbra kell tervezni.

Hondám is láncos, pedig nem a DKW volt az őse :D
sorszám: 46853 (142086)
(előzmény: Atilla, 2014-04-09 09:52:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-04-09 10:39:17
kb. így van.
Ahogy az Opel Astrának még mindig az ős Kadett motorja van felspécizve.
Ha valami jó és bevált akkor minek fejlesztenének új dolgot?
sorszám: 46852 (142085)
(előzmény: Atilla, 2014-04-09 09:46:42)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-09 09:52:44
Amúgy miért rosszabb a lánc?
Eszembe jutott, hogy egyszer láttam 250-es széttuningolt drag MZ-t is átalakítva láncosra. Rádobtak egy böszme nagy kuplungot a váltó tengelyre. A főtengelyen meg csak egy láncfogaskerék volt. Gondolom nem a lánc miatt, hanem nem bírta a gyári kuplung a forgatónyomatékot.
sorszám: 46851 (142084)

 
 
Atilla
válasz erre | email2014-04-09 09:46:42
Gondolod, hogy ennyire visszavezethető?
A DKW láncos volt és azóta sem tervezték át, mert minek...
sorszám: 46850 (142083)
(elözmény: Gyula-bá, 2014-04-09 09:16:32)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu