:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Szerintem ugy értette hogy még egyben van a motorban ahonnan venné azt kiakarja próbálni.Most én is hülyén válaszolok.Mz Joker!Behuzod a fékkart ami jobb oldalt van,aztán ha 1 behuzásra már jól fog akkor jó,ha többszöri behuzásra fog akkor nem jó.
nem szeretnék kötekedni, de hogy lehet ilyen kérdést feltenni, hogy honann tudom, hogy levegős e rendszer? ezt addíg te meg nem állpítod, míg össze nem raktál mindent. egy. Kettő, addíg légtelenítesz míg nem jön levegő az olajjal kifelé, ha már buborék nélkül jön, kész van és ennyi...
Hello mindenki.
Eladó sorba kerult pár alkatrészem, de szívesen cserélek is belőle MZ Trophy 125/150 alkatrészekre.
- Levegőszűrő cső 800Ft
- Első lámpakeret + foncsor + üveg 3000Ft
- Hátsó kerék 18 Colos 4000Ft
- Kilóméter-óra spirál 800Ft
- Benzintank 2000Ft
- Gázkar + konzol 1500Ft
- Szivatókar + konzol 1000Ft
- Gyújtáskapcsoló 1500Ft
- Henger 4000Ft
- Kipufogóbilincs 500Ft
- Kuplungkonzol + kar 1500Ft
- Levegőszűrő ház 1500Ft
- Hátsó fékpedál 500Ft
- Első lábtartó 500Ft
- Oldalsztender 1500Ft
- Hátsó fékdob támasztó 500Ft
- Középsztender 500Ft
- Lámpatök (van rajta egy plusz furat) 500Ft
- Légszűrőházfedél 300Ft
- Kipufogókönyök 500Ft
- Duda 500Ft
MZ TS 125
- Teleszkóphüvely + csillapítók (1pár) 2000Ft
- Első lámpakeret + foncsor + üveg 3000Ft
MZ TS 250/1
- Teleszkóphüvely + csillapítók (1pár) 2000Ft
- Kerékagy 3 bordás 1000Ft
- Tankpárna tartó lemez (1pár) 500Ft
Kontakt: vale.46@freemail.hu
0670-310-5801
Sziasztok!
Egy komplett tárcsafékes Mz első villa vásárlását tervezem. Mire kell figyelnem? Hágy mm vastagnak kell lennie a tárcsának, hogy tudom megnézni, hogy levegős-e a rendszer stb. Üdv Mindenkinek!
Halihó!
Nekem 250-es trophym van.
Az hogy mennyire oldtimer az engem nem zavar,mert military verziót szeretnék csinálni,kereső lámpával stb.
A másik hogy mindennapos használatra szánom, télen, nyáron.
Én jobban bízok a 12 voltban.
Helló.
A megfogalmazás nem semmi, ráadásul ez egy igazi nőgyógyász megoldás! :-)
helo
AZthiszem azért mert nincs benn primerlánc hanem fogaskerekes összeköttetés van a kuplungtengely és a főtengely közt.Ilyen sirós hangja van a danuviánknak is magasabb fodulaton meg a rometnek is.
eladó etz 125ös műszaki nélkül, extrákkal,
és etzre átalakított csepptank, lábtartó, katonai etz ülés, jawa sárvédő koponyával, 06202084310, vagy tozser02@hotmail.com
Volt hogy sportmotoros 200-al elvillan mellettem miközben a gyujtást berhelem a Jawan, azt látom hogy jön vissza, teljesen ledöbbentem amikor megállt és megkérdezte tud e segíteni. Persze nem tudott mert elég komoly szerszámkészletet hordtam a Jawahoz, de azért jól esett.
Manapság ez egyre ritkább jelenség.
igazából nekem nem volt annyira tiszta, hogy mi is akadt ki neki...az a menetes tengely, vagy a tuskó a végéről...így iránymutatást adtam..utóbbi eccer velem előfordult, tök jó volt Olaszliszkánál 35 fokban szerelni...persze jött 10 motors cspatban egyiknek se jutott eszébe megállni megkérdezni hogy segggítehek e..de ez már egyéni szoc problem!
szép napot!
Tied is korrekt leírás, csak nagyon tetszik a megfogalmazás :)
De végülis a lényeg, hogy értse akinek mondod.
Sorry Omlás, itt kaptál egy szakszerűbbet :) persze jó értelemben...felőlem oda rakod ki ahová akarod Keri :D
:-)))))
Ez marhajó leírás, krakhatjuk a "Szerviz" rovatba? :DDD
De megkönyíti az ember dolgát ha azt a vascsövet kitekered, viszont ilyenkor jöhet az olaj, szóval erre számíts. Világíts be lámpával hogy lássad mit is kell eltalálnod.
Van ott egy kar amibe be lehet akarsztani a bowden véget, de az el tud fordulni befelé. Le kell szedni a fordulatszám kihajtást is ott a kinyomó szekrezet végét meg tudod fogni és vissza tudod forgatni. Most hirtelen nincs elöttem de talán azt a rögzítőlemezt le kell szedni ehez a művelethez. Én általában csak motor összerakáskor csinálok ilyet, akkor pedig az utolsó művelet hogy felrakom a rögzítőlemezt és beállítom vele a feszességet, majd a kuplung felső csavarjánál picit utána feszítek ha szükséges.
Természetesen a kuplungkarból is vedd ki a bowden végét, így több helyed lesz a játékre.
Ha végkép nem megy akkor leveszed a deklit és visszaakasztod, de gondolom ezt akarod elkerülni.
ez elég pontos leírás! ... akkor én is adok egy pontos leírást...az oldaldenkin lévő kis kerek alakú cuccot leveszed, ott lehet állítani a kuplungot, azt kombinátfogóval elforgatod, hogy a te kis cuccod kinyomja elől magát, arra rácsavarahatod a menetes tuskót vagy mi a cuccot, és beleakaszthatod a bowdent. Ha ez megvolt, a fogóval visszacuccolod a kupplungot, hogy be legyen állítva, dekni fel és kész a cumó! Nem nehéz manőver.
üdv
Üdv!
A kuplung bowden végén lévő cucc, ami a blokkból jön ki (nevét nem tudom) ki van akadva ls nem tudom visszatenni. 4 órát játszottam, de nem sikerült. Hogyan kell visszakasztani??
Gratulálok,
már régebben láttam a videóidat, akkor is ámultam, hogy lehet ilyet csinálni ETZ-vel. Sosem próbáltam, de biztos nem egyszerű.
(az én motoromon nem hallottam furcsa zajt mikor túl nagy volt az előgyújtás, de mégis melegedett rendesen, szóval nem jár mindíg zajjal)
Ezt leszámítva ugyanazt tudnám mondani mint Keri.
amit még megnéznék a helyedben, az az ,hogy nem lóg-e be valami az égéstérbe, és a légszűrőt is pucolnám/cserélném.
hallottam már olyat is hogy a melegben kitágult dugattyúgyűrűk a felvágásnál összeszorultak és befeszültek a hengerbe.pontosabban a gyűrűtájoló pöckön feküdt fel a két gyűrűvég.(azért mielőtt nekiesnél reszelővel, előtte mérjél hézagot,és nézd meg a tájolópöckök oldalát is(fényes-e) ez azért elég ritka hiba, nem kell feleslegesen kompressziót csökkenteni :) )
ezt biztos írták a könyvben is, de...
megszakító csere esetén gyújtást is kell állítani.(legalábbis etz-nél)
Majd ha meg lesz a hiba, azért írd be légyszi mi volt az.
mielött megkérdezed, a féklámpa közepén azok nem fehér ledek, csak azoknak jobb a fókusza, keskenyebb nyalábban világít így messzebről látszik, a szélsők pedig oldalról is jól láthatóak.
Valójában nincs értelme az egésznek, bármelyiket belerakhatod, mert a búra úgy is szórja az egészet és így is durva fénye van :)
Igen,jó. Azt hiszem én is ilyesmivel csináltam.
A tuning rovarban van egy LED-es cikk ott mindent elég jól leírtak. A led tipusa is meg van ott adva. Én ugyan ezzel a tipussal de egy újabb erősebb fényüvel csináltam.
Van nyáktervem, de iszonyat elcseszett formátumban amit semmi értelmesre nem tudok konvertálni. WMF formátum talán a leg közelebbi amivel tudsz valamit kezdeni (kinyomtatni) de annak ellenére hogy Windows Meta File a windows sem kezeli mindig normálisan.
Pár embernek már elküldtem, tehát ha valakinek kéznél van elküldhetné zsakfosnak, mert nekem keresni kell.
Holnap átküldöm ha addig nem kapod meg.
Amugy nem bonyolult, sima soros ellenálásos megoldás.
http://www.mzracing.hu/node/1661
itt van róla kép
Az ETZ diódahíddal szerintem nem érdemes foglalkozni. Nagyszerü diódahidakat lehet kapni az elektrónikai boltokban, sokkal kisebb méretben, nagyobb teljesítményben és hűtőbordával együtt, felcsavarozható kivitelben is. Ezeket sokkal könnyebb elhelyezni.
Keri! Mekkora ledekkel és mennyivel oldottad meg a hátsólámpát?5 mm-es 2000mcd-s 25 fokos látószögű jó?Esetleg képed vagy nyákterved nincs róla?
Ha valaki generátorosra akarja alakitani a gépét és 2 vezeték behuzása gond az inkább neki se álljon.
Én megcsináltam etz generátorosra a Ts250/1-met.Azért gond egy kicsit mert nemcsak átmérőjében nagyobb az Etz generátor hanem mélységében is.Magyarul ha legalább 3-4mm-es vastagságú közbetétet csinál az ember akkor a szimeringig ki kell marni hogy a szénkefék jó helyen legyenek.Ami persze szerintem nem okoz gondot,csak utána nem a biztositó karika tartja benn a szimeringet hanem maga a közbetét.Nem tudom mennyire érthető a dolog,ha kell valakinek készitettem képeket.Egyébként meg a vezetékelés ezek után már semmi.Az a legkevesebb hogy pár vezetéket behuz az ember.Inkább az alkatrészek elhelyezése nehéz picit,hiszen azért a diódahid sem egy miniatűr méretű.De megoldható minden.
NEKEM NEM NAGY PROBLÉMA DE VALAKINEK LEHET HOGY AZ NEM MINDENKI DUNINGOL ÉVEK OTA
Megnéztem mindhárom videodatt,szerintem is frankok.
Én is most rakokk őssze hasonló célokra egy 150 est.
Amugy olvastam a videokhóz kapcsolodó kérdéseket,hozászolásokat ,az egyik engem is érdekelne,aminek a lényege hogy, mi az a mitől "fütyűlnek"a 250 es mz-k?
Erre én sosem tudtam rájönni,vagy biztosra mondani hogy a kipuf végett vagy akármi, pedig volt pár nagy mz-m
A 250-es tropy-t ETZ cuccaival meg lehet csinálni, a 125-ös blokkba azt mondták nem fér el rendesen az ETZ generátor.
Nem nagyon nézegettem eddig, hogy mitől nem, mert én megcsináltam frankón a 6V-os rendszeremet, de azért 12V-al megbízhatóbb és stabilabb az egész, legfeljebb az oldtimer korára való tekintettel nem alakítanám át a Trophy-t, de minden más a 12V mellet szól.
Ja, de ha neked 2 vezeték behúzása probléma, akkor gyere ide és megcsinálom neked szívesen.
NEM MUSZÁJ ANYIRA NAGY KEREKET CSINÁLTATNI LEHET A BLOKOT IS TUNINGOLNI ÉN TAVAJ A 125TS ELSÖ TUL MÉRETES TUNING NÉLKÜL BGÁRMIKOR FELKAPTAM EGYKERÉKRE HÁT MÉGHA 150HENGERT RAKSZRÁMEG BUHERÁLSZ A FELÖMLÖKEL stb... AMUGY AZ ENYÉM FULRA LESZ TUNINGOLVA HA VALAKI KIVÁNCSI RÁ MAJD MUTATOK NÉHÁNY KÉPET VIDEOT HA KÉSZ LESZ:-)
ÜDV GERGELY
jokis vidi néze meg mindenki majd énis csinálok ijet ha kész lesz a gép:-) de még csak a fényezönél járok:-(
ÉS AKOR HOZÁ NYULSZ A VEZETÉKEK HEZ VAGY NEM?
Csak a sima utcai 250-es ETZ-mmel (ami 300 ccm :D) és azt is csak néha.
Lehet, hogy majd veszek egy 150-es ETZ-t és azt csak erre fogom használni.
Múltkor öcsém csinált videót.
Elég gagyi lett, de majd még lesz jobb is.
http://sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/?vi=32099
Geri8, Keri!
Köszi nektek a segitséget,valamit ki találok majd.
Ez a ledes megoldás szimpatikus.
Én azt hittem hogy az ETZ cuccaival át lehet alakitani 12 voltosra.
Akkor ezek szerint Trophy csak 6voltosba létezett?
Vezetékekkel miért kell buherálni?
3 fázist kell csak elvezetni a diódahídig.
A túl nagy előgyujtás okozhat kopogásos égést ami túlmelegedést eredményezhet, de azt hallanád is mert elég feltünően éles hangon csörög olyankor a motor.
Az eldugult kipufogó csak teljesítmény csökkenést okoz, de melegedést nem. Kb olyan a hatása mintha nem húznád a gázt annyira.
Heloka
az izokal sokat lehet variáni ha az a gond
átalakitás
szét kel szedned az égész motort generátor kel vened+egyenirányitot+izok+bisztositék+
feszszabájzot
ja és még a vezetékekel is kel buherálni sokat
Köszi a tippeket ismét!
A karbinál ott a bakelit, gyertyát vettem olyat, amit korábban itt már ajánlottak. Az elektromos részéhez nem nagyon nyúltam hozzá. A megszakító talán az csak, ami új. A kipufogót viszont lehet, hogy nem árt majd megnéznem, mert van súlya, bár szerintem az csak folytaná, de nem ragasztaná a dugót. Ha a megszakító nem stimmel valami miatt, az csinálhat ilyet? Mert a gyújtás részen asszem mást nem cseréltem. A hűtőbordák egyébként tiszták, mindent áttakarítottam rajta.
Ja az átalakítás. Ki kell maratni a régi dinamó helyét és egy adapter tárcsával fel lehet rakni a generátort. Méreteket ne kérdezz, én nem csináltam ilyet, de működik pár a társaságban, szóval biztos tudnak segíteni...bár szerintem kicsit méregetsz akkor te is meg tudod tervezni.
Ezen felül ugye feszab+ diódahíd, izzók, indexrelé, gyújtótrafó cseréje szükséges, ami anyira nem macera már szerintem ha bent van a generátor.
Jogos félelem :)
Viszont én kaptam a Mofakernél 6V-os halogén izzót. Nem pont belevaló a foglalat de be lehetett rakni. Ennek kisebb a teljesítménye és a fénye is erősebb.
A többi izzó helyett pedig LED-et raktam. Azok fénye maximálisan kielégítő és a teljesítményük is töredéke az eredetinek.
Halihó! Én csak attol félek hogy nem fogok a 6v lámpákkal semmit sem látni,fölleg az enyém oldalkocsis.
Azon meg van lámpa bőven.
Sziasztok! Zempléni Farkasok Motoros buli immár 9. alkalommal Sátoraljaújhelyen 2008. június 27 - 29 között. Bővebb info www.zemplenifarkasok.extra.hu.
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&task=view&id=20
sorszám: 27606 (95888)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-02 23:59:33)
80-100 fok a jó ahogy mondtam, természetesen ez erősen függ a mérés helyétől, a keverék a robbanás pillanatában 2000 fok fölött ég, a kipufogógáz 600-800 fokos
azért írtam hogy a henger bordáiba (és nem a hf) és hátulra tegyék a szenzort mert általában ott a legmelegebb, nekem a hengerfej mindig hidegebb mint az alul lévő bordák, és az első oldal, ahonnan fúj a szél, az is hűvösebb mint hátul
nekem még bejáratós a moci, egy 90-es tempónál sokkal jobban felforrósodik mint 70-nél, hiába "gyorsabban fúj" a menetszél, ha ráköpök, sistereg, ez jelenti a 100 fok környékét, ha kímélem, lassabban megyek, nem sistereg... <100 C
én is fostam a bejáratástól, első 10km ilyen kilométerenként pihenő, esetleg ventillátor, olyan 100 km után kezdtem normál üzemben, városban eljárkálás, használni a motort, részterheléstű teljesen felemelve, 1:30, semmi gond nem volt
most 850 km után már a részterheléstű a normál 3-as pozícióban és 1:50
A bejáratós motor természetes, hogy gyorsabban melegszik.
Nem is ez a gondom, hanem hogy én kézzel nem tudom megállapítani hogy milyen meleg a motor, vagy hogy túl meleg e mert mindig kurva forró :)
Mondjuk ha ráköpök és sistereg akkor valószínüleg tényleg túl meleg, mert a bordák kívül tuti nincsenek 100fok felett. Ahogy mondod kb 80fok reálisnak tűnik.
Na de diagnosztikai szempontból szerintem a hengerfej hőmérsékelet az érdekes minnél közelebb a tűzhöz, arról meg nincs infóm.
Egykerékre azért csak jobb lenne egy Trophy, nem?
Üdv,
milyen motorral tanulsz egykerekezni? Nekem van egy ts125-ösöm, azzal akarok szórakozni a nyáron, most csináltatok nagyobb hátsó lánckereket. :D Olyan 70-es fogszámra gondoltam. Majd kiszámolom azért, hogy kb 65-70km/h sebességet tudjon. Nehogy lealázzon egy simson végsebességre :D
jav:"nekem is bejáratós most"
sorszám: 27601 (95873)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-02 23:59:33)
ez a hőmérős dolog engem is érdekelne,mert nekem is bejárotós most a 150es etz,csak én komplett generált csináltam az utsó csavarig szinte,és kicsit túl sok melóm volt benne hogy csak úgy besűljön.ez a 80-100 fok ez a véglet? nekem is elég hamar melegszik,most voltam vele Esztergom-Vörösvár és vissza túrán(150km)
végsősoron jól megy,és nem is változott a menetdinamikája,mindenhol húzott mint a disznó,csak parázok hogy meg ne álljon,konkrét értékeket tudsz mondani?
lehet hogy a bejáratás idejére felaplikálom a skodának a hőmérőjét.
válaszod előre is köszönöm
üdv:András
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|