:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Jah hogy 6 Voltos a géped... Az baj,mert ez csak 12 voltról működik. Azt hittem ETZ-d van,mert csak arra létezik tirisztoros gyújtás,tudtommal. Kivéve,ha felpakolod rá az ETZ generátort.
Szia!
Köszönöm az infót,még azt nem tudom hogy ez 6 voltos technikánál is megvalósitható?
Világitás az ugyan úgy megmarad?
Mennyibe kerül?és hol lehet beszerezni?
Köszönöm!
Üdv.
Kell hozzá a jeladó rész,amit a megszakító és a megszakító bütyök helyére kell tenni. Ha jól tudom a megszakítós alaplap nem jó a HALL jeladós egységhez. Továbbá kell maga a tirisztoros egység, valamint plusz 2 vezeték,ami a jeladónak adja a táplálást! Asszem ennyi. Másvalami kell még???
Hogy megéri-e?
Igen: Egyforma szikraerősséget kapsz minden fordulaton,alacsony fordulatnál ez jó,könnyebben is indul. Megszakítósnál asszem gyengébb a szikra alacsonyabb fordulaton. Aztán ezt nem kell állogatni,nem kopik semmije,lényegében gondozásmentes. Hamár fent a gyújtás,akkor lehet olyan finom dolgokon is fantáziálni már,mint pl.: elektromos előgyújtás-szabályzás :)
Nem: Nem lehet tudni mikor sz@rik be a tirisztor.Ha ez bekövetkezik,akkor bizony tolnod kell a gépet, vagy utánfutó... Mert azt nagy valószínűséggel nem fogod tudni ott javítani.
Sziasztok!
Ki tudja hogy miként lehet tirisztorosra megcsinálni az MZ 250-es gyujtását?
Na és hogy érdemes-e átalakítani?
Köszönöm!
http://www.vatera.hu/listings/index.php?q=MZ+ETZ&c=368 IT TUTI TALÁLSZ
már nem fáj 5 aszpirin meg 1 altato ki ütöt :)
már nem fáj 5 aszpirin meg 1 altato ki ütöt :)
már nem fáj 5 aszpirin meg 1 altato ki ütöt :)
Megoldottam az ETZ-m problémáját!
Hidegen ment rendesen,bemelegedve kihagyott,rángatott, alig ment.
Kicseréltem a trafót,de nem javult meg. Hát mondom megpróbálom még a megszakítót,merthogy újat vettem bele 2-3 hete. Régi megszakítót visszatéve a probléma eltünt...
Nem tudom miért csinálhatta ezt a megszakító,valamint nem tudom mi változhatott rajta meg a meleg hatására.
Leszedés után megnéztem azért az érintkező felületeket és fehéres oxid(?) réteget találtam rajta.
Szóval megszakító is tud meglepetéseket okozni néha.
Üdv
Sziasztok!!!
Keresek egy 18"os etz 250-es hátsókereket.Ha van valakinek egy jó álapotban lévő az küldjön legyenszives nekem e-mailt a reimerm@freemail.hu ra és továbbiakat megbeszélhetjük pü-ben.
22-es karbin van, de hiányosan.(pl nincs benne súbertű, meg azthiszem úszó)Rég láttam már, valahol a garázs mélyében van, de hogyha tényleg érdekel a dolog, mailom:kisszirt@citromail.hu
Köszi! Valószínűleg megcsinálom, mert rengeteg pénzem van benne.
http://index.hu/gazdasag/vilag/mz080608
Bizony az használ, vagy nem....de akkor már nagy a baj :-(
megéri, nem éri...a kérdés, hogy kell e neked ez a motor..ha oda vagy érte mint én (az enyém 1975ös) akkor megéri..mondjuk én vagy 3 éve intéztem, akkor olcsóbb volt, nekem megérte mert minden vágyam volt már hajtani..de a saccolás kb reális!
üdv
Üdv! Valaki tudja, h mennyibe kerül körülbelül egy 1979-es TS papírjainak rendbehozatala? Nincs se a nevemen, papíron semmi közöm a mocihoz..rendszáma leadva. Nekem azt mondták, h mire rendezem belekerül vagy 50-60 ezerbe. Lehetséges ez? egyáltalán megéri??!
Hi!
A multkor 1-2 csavart negnézztem a mocin aztán valahogy belejöttem amit tudtam megnézztem bár volt 1-2 érd. dolog
- a féktárcsánnál a sárvédőnél
no meg a hengerfejnél hát tudtam rajta huzzni simán 2-3 at.
Esetleg attól is mehetett lassabban? vagy tán nem annyira lehetséges???
Szia! Olvastam a videódnál a kommentedben, hogy van sok alkatrészed. Nekem 150es ETZ karbi kéne, mert unom, hogy a TS-emen nincs alapjárat.
KIRÁLY!!!!!!!NAGYON CUKI A PACIKA
JO MOTOROZÁST
ha valakit érdekli az új MZ-s videóm, akkor lessen bele:)
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/tuning/?vi=32454
NA SZOVAL NEKEM A LEGJOB KIPU TÖMITÉS AZ ASZBESZT ZSINOR (ÖREG CSÖSZERELÖKNÉL LEHET LELNI IJET )NEKEM AZ VAN BENT A JÁWÁBA IS AZ MZBE IS SEHOL SE TRUTYI SE KIFUJÁS A LEGJOB
eha, hát akkor ki is próbálom a fóliázást, mert a csoda FBS megadta magát ahol bekentem:)
Az úszóházhoz való gumit honnan lehet szerválin?Mert ugye nem minden gumi bírja a benzint.
Igen...nem...az ellen nem véééd :D
Szóval a trutyi ellen semmi sem véd, csak az ha nem teszel bele feleslegesen sok olajat. Nekem pl nincs ilyen gondom.
Amúgy én a henger könyök közé szoktam alufóliát tenni. A másik csatlakozásnál minimális kifújás nem zavar, de talán ide is jó az alufólia.
Hengertalpnál csak annyi a gond az FBS-el, hogy nehéz szétszedni és letakarítani, illetve szorulhat a henger a blokkban az FBS maradványoktól. Ezt a szívást leszámítva jó oda is, de mivel nem szeretek szívni papír+zsírt használok.
Karbinál a csonk-hengerhez jó, de az úszóházhoz gumi dukál, benzincsaphoz én teflon szallagot vagy odavaló gumigyűrüt használok.
Keresek TS 250 első sárvédőt.Ilyet:http://kepfeltoltes.hu/080507/ts250gelb_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
És egy TS 250/1-es hátsó kereket.
Sűrgős mert sajnos kerék nélkül nehezen motoroznék.:)
250-es oldalkocsis Trophyhoz keresek kormányszorítót.Tudja valaki, hogy honnan lehetne beszereznem, vagy netán van valakinek egy felesleges? Megvenném.
HAHO KELENE NEKEM 1 FOGASKERÉK A KUPLUNG ÉS A FORDULATSZÁM MERÖ KÖZÉ
MITSZOLNÁTOK HOZÁ HA ALAPITANÉK 1 MZ LOVAG KLUBOT:-)
kaptam egy karburátort asziszem egy mz csatos karbi de nemvagyok benne biztos alkatrésznek még jó kicsit hiányos és koszos akit érdekel jelentketten itt chris_k1@vipmail.hu az ára 1000 ft
Van egy 250 es tz-m meg 2db 150 es az egyik kis mz ilyen kerti motor.
A másik 150 esem nekem is csak 125-ös csak furva vagyon ,ezen is 22 es karbi van és ebbe van a gyári 135 ös főfüvoka.
Azért hangsulyozom ki,hogy gyári mert két helyen is vettem 120-as füvokát ,Csak füstolt a motor menni nem akart mikor szétszedtem a karbit akkor látom,hogy a főfuvoka nagyobb mint a 135-ös (szemmel könyen észrevehetően)egyszerüen még egy fúvokát sem tudnak legyártani.
Volt itthon 90-100-105 ös fuvokáim de ezekkel nem pörgött ki a moci.
Köszi,szívesen megnézném a képeket!
sorszám: 27733 (96139)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 17:47:58)
BEJÁRATÓS?????????
tedd le a tűt azonnal a legalsó rovátkába és 1 tank 1:30-as benzint neki
ne is kísérletezz, egy fúrt henger amúgy is jobban melegszik, ha még elveszed tőle a belső hűlést segítő sűrű keveréket, elégeted a gyertyát, tönkreteszed az egész felújítást amit csináltatok, ez nem vicc
nemtudom hány km van a hengerben, ha 150-es és 22-es a karbi akkor tűhelyzet az utolsó vagy a 4. rovátkába (felülről nézve) tehát a tű a legjobban kiemelve, vagy 1-gyel visszább, hogy sok benyát kapjon, gyertyakép ne érdekeljen, ha ez megvan akkor nézheted az alapjáratot, az független a tűtől meg a főfúvókától, tekerj ki 2-t az alapjárati levegőcsavaron és ahhoz állíts egy 1500-as fordulatot
kész vagy, mehetsz bejáratni, majd gázreakciót, lepörgést, jó gyertyaképet, jó fogyit ráérsz 500 km után csinálni, addig fokozatosan járass
sorszám: 27732 (96138)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 17:55:19)
persze hogy hatással van, nekem a 3-as és a 4-es tűhelyzet között 1 liter fogyasztásbeli különbség van... természetesen a gyertyakép egyiknél normál, másiknál fekete
Azért lett lerakva,mert elsődleges cél volt hogy beiduljon és egy nagyobb gáznál ne legyen olajos a gyertya,most a hétvégén, ha végre sikerül kijutnom a telekre megtankolni a gépet,akkor elkezdek kisérletezni,mind fogyasztás,füstölés,gázreakció,melegedés szempontjából,milyen beállításra van szükség.tehát ha jól értem akkor a gyári 125ös az 22es karbis, és annak bejáratásnál is 3.ba kell lennie,és ez felülről 3.ik?a levegő csavarom tökig be van tekerve,tehát akkor ha a súbert felteszem 3.ba akkor a levegőn is nyitnom kell?ezzel a beállítással ahogy jelen állapotban van jól pörög, 2 perc emelt fordulat után 800as alapjárat,szóval minden pöpec csak marhára melegszik,és iszik mint a disznó.
nos,hát igen ez jó kérdés,kinek mi éri meg,én inkább beruháztam egy elektronikus gyujtásra mert ha jól be van lőve akkor nem kell hozzányúlni max. néha leporolni:D
a titok annyi hogy az mz hall jeladót fel kell aplikálni forgórészre ahol a bütykös tengely van\volt,és a Janka petivel kell egyeztetni mikorra és mennyiért tud neked csinálni hozzá elektronikát,akiről még tudok az a JAWA vsRENAULT nicken szokott írni,a Kovács Gyuri, ő foglalkozik még ilyennel.Nekem minden aprósággal együtt 15pénz volt, és hidegen jobb az alapjárata ezzel szerintem,sokkal stabilabb és erősebb szikrát ad le,de a legfontosabb hogy nem igényel semmi karbantartást.Lehet hétvégén tudok képeket gyártani ami fent van nekem a motoron, és akkor elküldöm,ha hazajöttem,mert megyek el a visegrádi-hegységbe.
megszíkítóst = megszakítóst ^^
Ha szerzek egy elektronikus gyújtást,jeladóval mindennel eggyütt,akkor jól látom képek alapján,hogy a megszakítós alaplap nem jó hozzá??
Más: az elektronikus gyújtást is lehet megszaktóval vezérelni,ha jól rámlik innen a fórumról. Akkor hogyan kell kötni a gyújtáselektronikát és a megszakítót?
Egyáltalán megéri egy megszíkítóst gyújtást elektronikusra cserélni?
A tűpozíció hatással van a fogyasztásra is,jól tudom?
részterheléstű a neve, a nem 0 és nem 100% gázkar állások közötti keverék arányát szabályozza, mindél lejebb van engedve a tű, annál szegényebb a keverék
Intravénás: én még nem láttam MZ-t 1-es tűpozícióval, a 22-es karbit a 3-asba, 24-es karbit a 4-esbe tedd, úgy lesz a jó, ha elszegényíted a keveréket, a túlmelegedést, megszorulást, gyertya elolvadását kockáztatod
a rovátka cserélés mit szabályoz pontosan?
sorszám: 27724 (96130)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 16:49:16)
Így már értem ;) Próbáld ki akkor eggyel lejjebb!
sorszám: 27723 (96129)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 16:49:16)
suberem úgy néz ki hogy felülről az első rovátkába van,ezért irtam úgy hogy lent van hogy a tű alja lent van teljesen,lehet egyel lejjebb kéne tenni(felülről 2.) és akkor lehet nem melegszik annyira.
Egyébként az úszóházba érdemes spirálfüzet kabátjából méretpontosan kivágni, és utána zsírral vékonyan be kell kenni,na akkor már tuti lesz.
én most a 150-es blokkal 22-es karbival járok, ugye ez a 125ös karbija, a felállás amivel tökéletes a motor... 115-ös főfuvi, tűhelyzet a 3. pozícióban (ahogy a szervizkönyvben írva vagyon), így a moci kb 100-zal megy és rettenet jól húz, fogyasztás 4 liter, gyertyakép normál
régi 24-es karbim amivel nincs alapjárat, ott 110-es főfuvi volt és 4. tűpozíció (felülről nézve ugye)
ez is 4 liter és 100-105 végsebességet tudott, meg voltam elégedve, csak kár h nincs benne alapjárat :(
sorszám: 27721 (96126)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 13:47:52)
Ha a legalsó rovátkába tetted a súbert,nem akkor kapja a legtöbb anyagot? Vagy hogy gondoltál neki adni még kraftot? Fúvóka? Amugy 150es ETZ-mben 120as a fúvókám nekem is.
sorszám: 27720 (96122)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 13:47:52)
Nekem is eddig a gyári, megkímélt úszóház tömitések jöttek be, vagy is jött be,mert csak egyhez volt szerencsém sajna.
Úszóház tömités ügyben: vettem 2-3 hete egyet. Szépen beraktam,picit nagyobb volt,mint az eddig megszokottak,de még belefért úgymond a szórásba. Szombat vasárnap mociztam egyet-kettőt. Hétközben Pécs,fősuli,vizsgák (fúj,de már vége :P ). Szombat moci kitol,csap kinyit. Mi ez az erős benzin szag?? Nézem: orrán száján folyik a benzin az úszóháznál. Megvizsgálom monodm mi baja?? Hát a 60Ft-os tömités úgy kinyúlott a benzintől 5 nap alatt,hogy sz@rt se tömitett... Na de most ráérek és vágok egy szép papir tömitést a szoftver tech. füzetem hátuljából... lol :D
sorszám: 27719 (96121)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-06 13:38:15)
én már nem tudom,a lényeg az hogy 135ös v. talán annál is nagyobb volt benne,csak ezt nem láttam,gyakorlatilag át tudtam köpni a fúvókán,akkora volt:)most 110es van benne és húz mint az állat,a súbert a gyertyakép miatt le kellett tennem teljesen az alsó rovátkába,de így meg elég hamar melegszik,inkább adok neki még benyát hadd hűljön.nekem amúgy most a 125ös karbija van rajta,de 150ccm-es a blokk már
Én is alufóliát alkalmazok a kipu. csonk és a dob illesztésénél a bilincs alá. :)
Most olyan jól egyben van kb 3 éve,hogy csak na! Ha olyan szerelés van,ahol a kipufogót is el kell távolítani, akkor inkább egyben szedem le az egész "rendszert", nem szedem szét a bilincsnél. ;)
a fékolaj nem olyan agresszív mint a benzin v. gázolaj, ezért tudtad megcsinálni a féked,de javaslom a féknél is cseréld le az fbs-t inkább tegyél loctite-ot,abból a szürke a unix-nál 1600pénz ha jól emlékszem,a hengertalpad is inkább zsír és a tömitőpapír.a kipu dobnál pedig nekem maradt még skoda miatt egy bosal nevezetű kipu cementem,előszőr olyan állagú mint az fbs aztán 1 óra mulva már frankón mint a cement,egyetlen hátránya hogy nem szereti a tartós rezonanciát,ezért kisérletezgettem egy kicsit,a festékboltban vettem ilyen bandázs csíkot amit a gipszkartonhoz használnak,és azt is rátekertem,akkor már sokkal szilárdabb lett.az úszóházba meg bizonyítottan a legjobb a füzetlap,vagy egy gyári megkimélt tömités:D
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|