:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!Bontok egy ETZ250-es mocit,ha bármi kell róla valakinek akkor emailban érdeklődjön az áráról.Jó kerekek,papíros váz,blokkház.telók,fékek,lánc,lánckerék.szóval minden...CÍM:horszumo@citromail.hu
Hát ennyi pénzért legalább szép is lehetne...
Az a piros lámpafej, az a fehér ülés,a fekete csíkkal...
Semmmiképpen nem ér ennyit
Hali all! Most áh... erre mit lehet mondani? xD
http://www.hasznaltauto.hu/2039725_mz_etz_1990
Szép-szép, de ennyiért? :S
Öcsédnek vagyok osztálytársa:) Megy már az RD?
Helló!
Én a MAMI-ba járok.
Ha kérdezni akarsz, akkor e-mailban írj,vagy chevy018@hotmail.com msn címem.
Szevasztok.
Lemüszakizott a vasam.
28.000Ft
GRATULA AZ ÁLAMNAK A LEHÚZÁSÉRT !!!!
(&đĐđ$Ł$ߣ@#@#@&@#&&@Đ)
(eredetvizsga,törzskönyv,új forgalmi,vizsgadij)
Jó útat mindenkinek.
Alapvetően a focsor zárt, nem koszolódó helyen van, legalább is nem nagyon érdemes szétszedni. Innentől kezdve nem kell takarítani.
Pára vagy hő tudja bemattítani, arra meg nem sokat ér a törölgetés.
Amúgy mint bármely optikai felületet: Patyolat tiszta puha pamutronggyal vagy, szintetikus mikroszálas optikai törlőkendővel, megfelelő óvatossággal le lehet törölni.
Pamutrongy szemüvegeken kiválóan bevált. Az érzékeny antirefleksziós fényképezőgép objektívekre én a mikroszálas kendőt használom régóta, illetve távcsőtükör (lakkozás nélküli gőzölt alu tükör) törölgetésre közönséges steril vattát szoktak használni, szintén óvatosan és minnél kevesebb mozdulatokkal.
Mielött az egész optika tisztítást elkezdem, körtepumpával le kell fújni a nagyobb porszemeket, (más sűrített levegőben víz vagy egyébb szenyeződés cseppek lehetnek) mert törölgetés közben az karcolhat. A foncsor nem igényel szerintem jobb bánásmódot mint a foncsorozott napszemüvegem.
Hali! H4-es ETZ foncsort mivel szabad megtisztítani?
Olyan megoldás érdekel,amitől 100 % hogy nem mattul be!
Rongyos tisztítás felejtős!
Előre is THX
ELADÓ
SOK SOK MZ CUC 125ÖS ÉS 150 TROPHI ÉS TS LEGINKÁB HENGEREK FESZABÁJZOK DINAMOK EGYÉB ELEKTRONIKA KUPLUNGOK ÉS MINDEN AMI VAN A MOCIKBA HIVJ 06705504934 VAGY gergely111@citromail.hu
jah és 125 ETZ-röl lenne szó:)
Jaja, méééég megy:)
Ebben a hónapban vagy max júli elejére terveztem, szal nem szuper sürgös!
De szerintme az lenne a legegyszerübb, ha konkrét a dolog akkor telefonon egyeztetünk!
Jah és kössz!
Bálint
sorszám: 27939 (96660)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-13 21:38:19)
A MAMI 2 éves az MForce csak 1.
Öcsém a MAMIba jár, a Kutrik Zsombor az osztályfőnöke aki most vezeti az MZ kupát.
Öcsém és a tanárai azt mondják, hogy a MAMI jobb mint az MForce.
ejj,nagy hibát csináltam,miylen is a gép? 125,150,v. 250?
csak nem mindegy a csapágy száma,azért kérdem.
sorszám: 27937 (96656)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-13 21:38:19)
mozditható a gép?
ha lejössz akkor megcsinálom,skf garnitúrát netudom mennyi de van még FAG is az is elég jó minőségű,nekem is olyan van benne,amikor vásároltam őket akkor 4-5000pénz volt,pontosan nem emlékszem mennyibe került,de ha komoly a dolog akkor nekem megvannak a csapágyszámok és akkor kérek egy komplett árlistát, és mondom az infót,leghamarabb jöv hét hétfőn tudok mondani mert hétvégén nincsenek nyitva.ha megcsörgetsz a számomon akkor el tudom menteni a te számod és akkorfeltudlak hivni mennyi pénz lenne a csapágy.
Amugy a motorszerelöi képzésröl kinek mi a véleménye?
Két suli is van akik ezzel foglalkoznak(MAMI-MFORCE) melyik jobb?
Hova érdemes menni?
Szal ha valaki ide járt/jár lenne egy-két kérdésem...:)
Eggyel odébb, Esztergom-ban lakok:P
Csak csapágy csere kéne, szerencsére az szimeringgel nincs gond, SKF-böl mennyi lenne a "garnitúra"
35e km van a motorban de szerintem nem volt bontva
szóval lehet hogy nem ártana egy teljes csapágy csere...?:I
((Jah és persze a blokkban lévökre gondoltam....:D))
sorszám: 27934 (96653)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-13 20:48:02)
ettől féltem :D
Egy régi távcsőtükör csiszolást leíró könyvből másoltam ki. Ez a másolat a szülői házban maradt, tudom is hol, de a héten nem megyek haza, ezért megpróbáltam megkeresni a googleval.
Ezt találtam:"A hidegezüstözéshez az ezüstöző pasztát használják. Ez áll 10 gramm frissen készített klórezüstből, 10 gramm konyhasóból, 20 gramm hamuzsirból és 15 gramm iszapolt krétából, melyet kevés vizzel keverve tésztává gyurnak. Ha ezzel a tárgyat dörzsöljük, szintén bevonódik ezüsttel."
Azt hogy az egyes anyagok mit takarnak én sem tudom :) kb a konyhasó volt az amiről tudom hogy mi.
ja a számom: 06-/70/-774-92-55
sorszám: 27932 (96648)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-13 20:48:02)
hovavalósi vagy?pesten még meg tudom oldani v. pilisvörösvár,ezen a 2 helyen tartózkodom,nem vészes dolog,csak szét kell szedni az egész blokkot hozzá,csak csapágy v. szimeringek is?kb.re 3-5000 az összes csapágy a blokkba,de ha komolyabbat akarsz az lehet kicsit drágább is,gondolok itt az skf, ill koyo csapágyakra,ezek jók.
a szétszedés miatt kéne egy tömitést is vadászni hozzá,(hengertalp+hfej tömités)
csörögj és megbebeszéljük
UI:ugye nem a főtengely tűgörgőre gondoltál?hanem ami a blokkban van?
Kb. mennyiből lehet megúszni ETZ-nél egy fötengely csapágy cserét?
szegénykének már érik a dolog csak nem tudom hogy mennyire húzós?!
Másik pedig hogy milyen csapágyat tetessek bele, milyen árban vannak?(azért ez nekem egy kicsit nagy falat lenne:P)
By: Bálint
mit blokkot, komplet működöképes TS-t vettem 10-ért
11 rugó? az igen, én annyiért komplet blokkot vettem :D
Szerintem nem karbi.
Ugyan nekem is volt olyan hogy hirtelen irányváltáskor, és motorfékezéskor, hogy kihagyott a motor egy pillanatra, de azért egy zökkenőtől menetközben nem illene.
Inkább valami elektromos probélma lesz a gyujtás körül. Zökkenő és valami csupasz vezeték letestelődik. A megszakító környékén néznék körül.
Nos Keri érdekes témát hoztál fel.Szerintem előkereshetnéd a házi foncsorozás trükkjét.speciel engem érdekel.
én sem a suliban tanulok,hanem szabad időmben egy műhelybe járok dolgozni és ez így lesz idén nyáron is,ez a 3.év munkaviszonyom velük(bejelentett takarítóként adózok:D) és közben tanulok,dolgozok és fizum se rossz,havi 70000+bérlet ha igénylem.Az elméleti okositástól csak hülyébb lettem a suliban, főleg azzal hogy ezekkel a szaros befecskendezési technológiákat tömik belénk meg a külömböző pc-s rendszereket,ahelyett hogy az alapokkal kezdenénk,amikor elmondtam a tanárnak hogy kicseréltem az apám váltójába a szinkronagyat gyűrűvel együtt,akkor sóhajtott egyet és mondta hogy az nem fog többet menni,de másnap bementem vele és nagyot lepődütt az öreg(elsőre elcsesztem a váltóba a hézagolást,utána jó lett). niva 1,6blokkot mi is kaptunk legózás gyanánt, de nem merültünk bele nagyon témába.én skodámon tanultam ezeknek a régi autók szervizelését, és a hidegen elindulást,AC nyomkodás stb.
Az oktatódra nem szabad hagyatkozni,lehet hogy elvette a kedved,de ha szereted amit csinálsz akkor miért,ne? menj el egy szervizbe gyakorlatra és meg fogod szeretni,és nem fogod otthagyni.a fősuli se rossz de aki nem nagyon szeret seggelni mint pl én,inkább elvégzem a szakmár és irány a meló.
eladó http://www.hasznaltauto.hu/2160504_mz_etz_1987
Miért nem fúrod ki a csavart? Ha kifúrod a hatost, a furat majdnem pontos magmérete a 8-as menetnek. (6,4 ha jól tudom.) Aztán akkor lesz benne 8-as, na bumm. Inkább, mint hogy a kerekedben legyen... :D
Huhh hallod :D azért látszik hogy budapesti a színvonal (gondolom ott tanulsz). Itt Makón sz*rt sem tanulunk (IFA adagoló, LADA motor szétszedés-összerakás xD) :S a tudásom egyenlő a nullával... nem is maradok a szakmában, mert megutáltatta velem az oktató, inkább megyek fősulira, annak talán több értelme van. Két dolgon áll, vagy bukik itt az egész oktatási színvonal: a pénz és az oktatók által nyújtott szakmai tudás. Nálunk sajnos mindkettő a béka s*gge alatt van :( kicsit off a téma, de jól esett leírni... :) Amúgy valószínűleg a tankolás megkönnyítése miatt tolták jobbra a betöltőnyílást... Könnyebb pl. egy kannát odaemelni, mint a tank közepéhez igazítva szétlocsolni az egészet :D Amúgy voltam ma Szegeden, sajnos nem kaptam olyan gumi pöcköt :S, azt mondta megpróbál rendelni, nézzek vissza két hét múlva... Csak úgy poén képpen rákérdeztem, hogy egy kuplung oldali dekli mennyibe kerül (az enyémbe bele van szakítva/ragasztva előző tulaj által az olajszint ellenőrző csavar :P) azt mondja 11.000Ft... xD mondom jóóó köszönöm széépen :D, azt hittem ott helyben elejtem a vizet... inkább veszek bontóban. Nah Üdv!
sorszám: 27922 (96622)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-13 10:28:08)
Köszönöm _gab_, sokat dolgoztam érte és rengeteget szívtam... jelenleg is szívok :S nagyon rossz szerelőt fogtam ki, és szarul rakta össze a váltóm, ezért nincs harmadik fokozat... a karburátor sem tökéletes alacsony fordulaton sokat kap, magasabb fordulaton meg túl keveset... próbáltam az oldalon leírt technikával beállítani, de rosszabb lett az eredmény... Azért remélem te valami jobb példányt fogsz ki :)
Helló tibber! Szerintem inkább a gyújtás körül kellene nézelődnöd... elsősorban én a gyertyapipára tippelnék... Nálam akkor volt hasonló jelenség. Rámentem valamire, az kicsit megdobta a pipát, mert nem szorult rendesen, és kihagyott a gyújtás. Ha az rendben van, akkor érdemes tovább haladva megnézni a gyújtókábelt, a trafót és annak vezetékeit, csatlakozásait megnézni. Üdv!
Sziasztok!
Új vagyok itt a fórumon, de elég sok hasznos infot szedtem már össze erről az oldalról. Most mégis írnom kell, mert van egy problémám, amire nem találom a megoldást:
A problémám az, hogy a motor húz rendesen (önmagához képest), kivéve ha zökkenőre futunk. Ha zökkenő volt, akkor úgy egy rövid ideig viselkedik, mintha szegény lenne a keverék, vagy falsot szívna. Gyakorlatilag: egy zökk - egy motor szaggatás.
Próbálgatom a karbit állítgatni, de nem sok hatása van a dologra, sajnos. Van valami tippetek?
Ja, és ETZ 250.
Köszi!
Tib
helyes vigyázz is rá. Gratulálok és balesetmentes motorozást.
Nekem is egy 251es az álmom.
minden jót
gab
pontosan és ez jó érzéssel tölt el:)
amikor első indítással küzdöttem lent az utcán(akkor még nem tudtam hogy a karbi a ludas) odajött egy öreg fószer szétbombázta a karbit(ez a gyengém) és rábökött a szerinte rossznak vélt tűszelepre és a főfuvira, és mikor kicseréltem,beállitottam,pöcre indult.Persze amikor 90el az Árpád-hídon első defektet kaptam egy 100as szög miatt,igaz megálltak megkérdezni hogy tudnak-e segíteni, de senkinél nem volt foltozó,de azért jól esett.
ja eröl az jutot eszembe mikor szimoztam és mindenkinek intetünk és tényleg mindenki viszaint mi a nagy szocimoci család tagjai vagyunk tartozunk valhova mikor felülünk a gépre egyedül és utra kelünk:-) ez tényleg jo mert ha ledöglesz és megy ara 1 motoros tuti megál segiteni neked:-)
sorszám: 27916 (96604)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-13 10:28:08)
az adagolóra azért gondoltam mert nekem az év végi záróvizsgán a gyakorlatin kaptam egy adagolót(vw passat 1,9PDTDI)és indikátor órával be kellett állítani miután vezérmű csere volt,na ez meg is történt minden jó és mégse,mert füstöl,túl nagy volt az előtöltése ezért több gázolaj ment a robbanótérbe mint amennyi kéne,és nem is voltak jók a gázreakciói,azért kaptam karót mert órával nem tudtam beállítani(szerintem elcseszte vki az órát)a vezérléssel nem volt gond ezt mondta a tanár is,szóval...én is csak addig vagyok ún,agresszív amíg Pesten vagyok mert itt sajna elég nagy háborúk szoktak lenni,ha baleset van és van a közelben egy motoros, máris őt hozzák ki hibásnak, mert ugye motoros,na ennyit erről, de vörösváron ott nincs ilyen épp ezért én is nyugodtan tudok cirkálni.Az amit irtál hogy megnéznek, nekem is volt\van ilyen és nehezen tudtam hozzászokni de tetszik,olyan emberek intenek és én is intek vissza, akiket soha nem is láttam még és ez tetszik,olyan mint egy rohadt nagy család:D későbbiekben én is szeretnék beruházni egy 251esre mert tetszik és ritka,egyetlen fura dolog rajta a 125ös után(gyakorlatilag ugyanaz csak nagyobb blokkal) hogy a tanksapka kissé oldalasan van rajta,gondolom a tankolás könnyitése végett rakták oda:P
Keményebb lessz a hangja? Vagy csörög, vagy surrogó csapágyhang???
A keményebb hang is sok benzin, a csörgés és csapágyhang az aminek a neve is mutatja, de jelemzően ha amúgy nincs gond a géppel a kuplung kinyomó csapágy is tönkre tud menni és annak csúnya hangja van.
köszi az adagolós tippet, de nincs vele különösebb bajom, én jól megvagyok vele :D mondjuk úgyis azt kell csinálnom amit húzok... majd a sors eldönti, hogy megszívat-e vagy sem :) Izzóra visszatérve, asszem egy Tungsram H4 megalight plus-ra ruházok be ami 60/55W-os... talán ez az arany középút :D nem akarom kinyírni sem a kopasz audis barátom szemét, sem a fényszóróm :) egyébként Makón rendesek az emberek, nem jellemző ez a vakítás, max villantok egyet és leveszi :) Nemrég lettem MZ-s, elég fura hogy odajönnek hozzám idősebb emberek és elismeréssel nézik, hogy bizony ő MZ-t szeretett volna fiatal korában, esetleg volt is. mondjuk legtöbben értetlenül nézik, mert a városban csak nekem van 251-esem :D eddig ilyet még nem igen láttak. jó érzés egy ilyen gépet birtokolni.. ezért is szeretném minél inkább gyári állapotba hozni, és vigyázni rá...
sorszám: 27913 (96586)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-12 22:58:21)
JA IDE IRD A MAILT gergely111@citromail.hu
nyugodj meg az audis kopasz se fog finomkodni ha szembejön veled, lélek nyugodtan rá fogja b*szni a refit,ráadásul hidegkék xenon(attól tuti kifolyik a szemed)ilyenkor én se vagyok rest nyugodtan megyek tovább refivel és viszonzom eme nemes gesztust, és igyekszem nem megvakulni:D
UI:a vizsgához sok sikert,a diesel adagolót messziről kerüld mert azzal megszivatnak a gyakorlatin:P
jó tudod hogy értem,valaki (már nem emlékszem ki) irta hogy ne rakjak bele túl erőset...blablabla,én meg szartam rá és kipróbáltam,szembeálltam a motorral kb 10m távolságból és épp nem vakít, innentől kezdve használtam és jó.idáig senki se szólt meg érte,csak azért irtam le hogy ha netán neki megég v. megrepedezik akkor ne én legyek a ludas:)
viszont ez a foncsorozás amit irtál ez elgondolkodtató,ezeket az összetevőket lehet kapni engedély nélkül?jó a szölöcukorhoz nem kell engedély de az ezüstnitráthoz?veszélyei belélegzett gázok stb?
szevasztok.
Kösz szépen a tippeket. De annyi még hozzátartozik, hogy nem rángat álladó fordulaton, csak a hangja változik meg nagyon. Olyan, mintha üresben pörgetném csutkagázon, és lehet hallani, hogy valami nem okés. De gyorsításra mindez abbamarad.
IGEN RÉGI FAJTA A JOL BEVÉLT LEGALÁBIS NALAM IRD A SZÁMOD ÉS HIVLAK
Húúú szétééégeti a foncsort :))))))))
Én a skodámba raktam ilyet mert már lekopott a foncsor és ezzel kompenzáltam :)
De egy jó foncsor többet tud dobni a fényerőn mint egy erősebb izzó, tapasztaltom szerint.
Nem tudom hol, de régebben csináltak foncsorozást, de ha nem vigyáztok akkor elő keresem a házi foncsorozáshoz szükséges leírást. Nem bonyolult, némi ezüstnitrát, meg szöllőcukor meg egyébb háztartási anyag kell hozzá, és frankó ezüst tükröt lehet bármilyen felületre felvinni vele, csak aztán le kell lakkozni, mert a levegőtől gyorsan megfeketedik.
keri (kukac) szocimotoros pont hu
ide írd meg a postacímedet címedet.
A telefon többe kerül mint a bélyeg ami a küldeményre kell :)
hehe xD én nem rántottát akarok csinálni a szembejövők szeméből :D csak, hogy normálisan lássak... persze a foncsort sem szeretném hazavágni. ezért kérdezem, hogy melyik lenne az ideális :) egyébként jómagam is autószerelőnek tanulok... bő egy hét múlva vizsga :D
ez a segítőkészség az én részemről nem nagy was ist das,mert ezt minden jó érzésű ember megteszi ha valakinek kell segítség, bár amikor volt egy 125ös henger amit fúratni kellett és postán jött, féltem hogy elfog tünni a motyó v. valami baj lesz.Azzal meg hogy nem minden városban árulnak minden alkatrészt szeretett motorjainkhoz,különösen neheziti a javitásokat, karbantartásokat.
A régi tipusú.Alu az alsó szár.
üdvözlet
aki kiváncsi a további karburátoros szenvedéseimre (etz 150) az alább olvashatja, ide is várok válaszokat, ötleteket :)
http://mzclub.extra.hu/forum/viewtopic.php?p=13141
Helló,
nálam is teljesen ugyan ez a helyzet, ha nem gyorsítok elkezd rángatni. Ha melegszik kevésbé érezni, de akkor is csinálja. Eddig azt gondoltam, ez normális de akkor megpróbálok állítani a karburátoron. Ha rájöttél a konkrét megoldásra, kérlek írj.
Üdv: Laci
fiúk, nincs valakinek egy felesleges utaskapaszkodó 250-es ETZ-hez? tudjátok, ami a váz hátsó nyulványába van aplikálva.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|