:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem mondod, hogy a Jawa még a kissebségnek sem kell! :-D
Két darabból van, de nem kell szétszedni gyakorlatilag semmihez.
Volt ez előtt egy másik ETZm, azt szereltem feszt. De ott sem és ezen sem szedtem szét a nyerget, ezért nem tudom mi a mérete :)
Ami most van gép, azt rám hagyta nagyapám, ő vette anno boltban, Kaposváron.
Ismert előélet, 100% bontatlan blokk.
Pár éve lefújattam, most elkezdtek a telók csöpögni.ott már kicseréltem a szimmeringeket, kimostam a telóházakat.
Mit mondjak, volt benne elég sok dzsuva.
Aztán a fékolaj is csepegett a főfékhenger dugattyúja mellől. Szétszedtem,kimostam a házat, kicseréltem akkor már a karmantyút is meg ugye a záró szimmeringet. Végezetül pedig lefújtam az öntvényt, mert elég kopott volt már...
Rápillantottam a nyeregre és láttam, hogy ráférne a takarítás a dugattyúkra, meg a porvédők is ramaty állapotban vannak. Így hát eldöntöttem, hogy felújítom azt is. :)
Szeretem a gépet, helyben vele járkálok, meg persze a múltja miatt sem adnám el.
Messzebbre menni meg ott a Kawa z750 :)
Ha szétszedtem, megosztom veletek az o-gyűrű méretét, hátha hasznos lesz még valakinek.
Üdv,
atom
Nem az én hibám hogy két ETZ-m is volt Az első nagy motorom ETZ volt, de megszabadított tőle Soroksáron horgászat közben a helyi kissebbség. Utánna Jawát vettem, az meg is maradt a mai napig, nem is akarok más szoci motort.Esetleg talán Uralt mégis. A második ETZ ajándék volt mert az akkori társaságom nem tolerálta a Jawa akkori nehézkes indulását. Egy évbe került amíg rájöttem hogy a szar megszakítók és a haldokló aksi közösen okozza jelenséget, tetézve a a Jawa usztatásos indításával. Ezután vagy négy évig az ETZ-t használtam hogy ne sérsem meg az ajándékozókat. Tavaly viszont már láthattad a jawát is. :)
Visszatérve az MZ-re. Nekem sincs sok olyan alkatrésze amit ne piszkáltam vona már, csak nekem rossz a memoriám, nehezen jutnak eszembe a dolgok. De azert néha igen. :)
Mentségemre szolgáljon, hogy az én első ETZ-m dobfékes, és jelenleg ez az első utolsó ETZ-m is.
Barátnőmé tárcsás, de fékbetét cserén kívül soha nem kellett javítani.
Hazamegyek megvizslatom közelről! .-)
Hát ez már valami. ezek szerint van az MZ-n olyan alkatrész, amit még soha nem szedtem szét! :-D
Nézz utána, két részből áll.
Pl.:
http://m.cdn.blog.hu/wa/wannabemotoros/image/efek.jpg
és
http://www.themzshop.co.uk/published/publicdata/ECOMMERCE/attachments/SC/images/Brake%20Caliperr.gif
Üdv
Az első ETZ-m féknyerge bizony két darabból állt, szét is szedtem. A másodikon nem figyeltem meg a dolgot.
Tuti, hogy nem szedném szét ezért. Vagy a Kéri módszere, vagy ha az nem váli be kivenném a blokkot a vázból és addig rázogatnám, amíg kiesik belőle.
Biztos, hogy ETZ? Van ahol 2 félből van összecsavarozva a féknyereg, de az ETZ féknyereg az tuti egy darabból van.
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy az ETZ két féknyereg fele közt található o-gyűrű mekkora méretekkel rendelkezik?
ez is egy lehetőség, de akkor előtte miért nem volt vele gond? nekem is ilyen minden összerakásnál, annyi, hogy rájöttem.. ha satulom a pedált miközben meghúzom a csavart akkor elsőre jó
Szét nem szedném. Mágnessel a drót végén próbálkoznék, esetleg az olajleeresztő környékén, mert oda gyűlnek az ilyesmik.
Sziasztok! Na térjünk vissza a tárgyhoz! Ma, húsvét vasárnap délelőtt letudtam a családot és a kötelező fehér inges hercehurcát. Utána egyből motorra pattantam egy 150-es etz-re, de az első váltásnál valami széthullott. Olaj ki, dekni le, bekukkantok az olajnyílásokon, minden jónak tűnik, aztán látom, hogy a visszatérítő rugó támasztó stiftje beesett a blokkba. Hogy jöhetett az ki a blokk falából, másnak is volt már ilyen hibája? Próbáltam mágnessel és drótokkal kipiszkálni, de meg sem találtam, biztos a blokk legalján van. Egyszer már volt ilyen hibám, úgy nyolc évvel ezelőtt, de akkor egy kissé túlméretes stiftet bekarcoltam és agyrögzítővel beütöttem a blokkba. Most megint szét kell húzzam a blokkot, vagy van valakinek más ötlete, hogyan szedhetném kia stiftet?
Az inerciális hajtómű már előkerült, innen csak egy lépés a térhajtómű.
Amúgy rosszul írtad, nem te ugrassz át a szomszéd galaxisba vele, hanem a szomszéd galaxist görbíted ide. Te alig mész odébb. :-D
Jó és miért nem csinálod? Ahelyett hogy itt dumálsz végtelen ciklusban az irreális álmodozásaidról a zéró fogyasztású járműről, amit végtelen kapacitású filléres ceruzaelemről hajtasz.
Miközben alapvető gazdasági és fizikai tényekkel nem vagy tisztában és nagyvonalúan elsiklasz felette.
Kérlek hagyd ezt abba. Senkit nem érdekel már, miután képtelen vagy tovább lépni, roppant unalmassá vált ez az álmodozásod.
Ennyi erővel én meg traktálhatnám a társaságot azzal hogy térhajtóművet szerelek a Hondámra, mert ugye az nagyobb teljesítményű mint egy MZ, és átugrok a szomszéd galaxisba egy kis pángalaktikus gégepukkasztó koktélra.
Alapvetően szükséges:
-energiaforrás/tároló
-motor
-karosszéria
-kerekek
-szállítóképesség minél kisebb költséggel
Ehhez nem szükséges űrtechnika, sem ipari nagyhatalom. Árut, termést szállítani szükségszerű, bonyolult megoldást alkalmazni nem.
Hát ezek érdekes gondolatok. Bár hibásak, de érdekesek...
Hát sajnálom. Akkor ezért "tűntél el"..
Remélem, hogy egy jó motoros túrán találkozunk valamikor. ;) :)
Teknőc
Te teljesen félrebeszélsz.
Az egészből csak a "kapitalizmus" szót vetted észre, amihez rögtön felsoroltad az összes közhelyet.
Na én léptem, már nagyon unalmas vagy.
Hát ez az, tiszta hülye vagyok hogy nem építek magamnak egy olyan autót amit csak a fejlett ipari nagyhatalmak képesek kifejleszteni több száz ezer mérnöki munkaórával :D
A kombi Trabi előnye a kis tömeg.
Össze tudtam hasonlítani a Ladát és a Trabit garázsból egy kézzel kihúzás tekintetében. A Trabi erőszükséglete kb. fele. :-)
Alvázas megoldás áruszállításra jobb, az alvázat igény szerint lehet rövidíteni, hosszítani.
Akkuelhelyezés kérdése:
-elöl ütközésnél sérül
-hátul ütközésnél agyonnyom
-alul nehéz cserélni
Csettegőbe egyszerűen falpakolható a platóra. A biztonság érdekében egy hevederrel érdemes rögzíteni.
Ha a gépmunka ára alacsonyabb az elérhető megtakarításnál, megéri.
A határok nélküli kapitalizmus hatalmas profitot termel egy véges rendszerben végtelen növekedést várva, ennek a bolygó és az emberek isszák a levét.
A boltban ma megveszed a tejet(vagy bármi mást), mert ma olcsó a bevételedhez képest.
Holnap lehet, hogy nem lesz bevételed, vagy nem lesz tej, vagy lesz, de nem lesz olcsó. Ez akkor nem zavar téged, ha van SAJÁT tejed. Ekkor nem vagy kiszolgáltatott helyzetben.
Energiaforrások, II. világháborúban olajkutak birtoklása, harcjárművek táplálása, hozzájuk az üzemanyag finomítása (lebombázzák a finomítót), elszállítása (tartálykocsi és sofőr), szerelése, stb...
Környezetromboló üzletben lehet pénzt keresni, de nem érdemes. Én a leendő unokáimtól csak kölcsön kaptam használatra a Földet.
MZ azért merült fel, mert:
-van
-elégedett vagyok vele
-elérhető árú
-villanymotoros MZ épp annyit fog fogyasztani, mint egy villanymotoros Honda, csak az ára alacsonyabb
Árpád mit gyárt?
Bolond vagy te? Minek veszel olyat? Építs egyet olcsón, mondjuk Trabantból! :-D
Á, végre megtaláltam.
Ez jó, mert akarok venni egy priuszt, de nem akarok váltót :)
http://totalcar.hu/magazin/technika/2010/09/08/a_prius_iii_es_a_hibrid_auris_hajtaslanca/
Ne ez egy jók kis átfogó cikk, konkrétumokkal a villanyhajtásról:
http://tudastar.255.hu/2011/01/villanyauto-lepesrol-lepesre.html
Akkor félre értettem.
"10x áron jut el hozzám, tehát elviekben ugyanannyi pénzért akár 10x annyi alkatrészt kaphatnék. EZ a lényeg."
Nincs ezzel semmi baj, megkeresed a gyártót, rendelsz te is 1000000 darabot és akkor te is olcsón fogod kapni.
A Prius mindenhol gazdaságos :) Az atkinson ciklusú motorral nagyot alkottak, de autópályán egyenletes tempónál már nem sok vizet zavar a villanymotor.
Viszont ha te ennyire otthon vagy a priusban, mesélj már nekem a váltója működéséről, mert ez kicsit zavaros.
Ahogy böngészem a hírdetéseket, meg a témába vágó oldalakat, 7 fokozatú CVT váltót emlegetnek, ami fura mert a CVT ha jól tudom egy fokozatmentes, elektro-hidraulikus mozgatású, fém szíjas, variomatik szerű váltó.
Ugyan akkor olyat is olvastam hogy a Priusban nincs is váltó, csak egy bolygóművel összegzi a benzin és villanymotort és pont ezért jóval egyszerűbb szerkezetű és jóval megbízhatóbb, mint a hagyományos autók.
A prius éppen autópályázni is (főleg az 1,8-as) gazdaságosan tud, de városban valóban nem akad ellenfele. A Yarisnál meg kimondottan versenyképes (próbál lenni) a hibrid a dieselhez képest.
Teknőc: Sajna nem vagyok már otthon, egyelőre nincs motorozás, viszont hibrid autóbusszal utaztam párszor (kondenzátorossal, állandó alapjárat volt, viszont csak elektromotorral indul 5-10 km/h-ig, nagyon simán működik) :)
Találj ki valamit :)
De ha nem csak álmodoznál, akkor már most is meg tudnád tenni és nélkülem.
Szirti Gergő bármit legyárt CNC-vel akár egy darabot is. Én dolgoztattam vele, de előre szólok, ha az olcsó akkut drágának találod, akkor a gépmunka árát is annak fogod.
De nekem már régen megvan mi az, amit viszonylag alacsony példányszámban gyártva is haszonnal tudok eladni, viszont egyet mondok, nem a Toyotával fogok versenyezni :)
Mellesleg fogalmad nincs a kapitalizmusról, az üzletről, és a kereskedelmi gyártásról. Nekem sincs túl sok, de több mint neked, és nem egyszerű. Nem véletlenül vagyok én is alkalmazott, mert nekem ez bőven jobban megéri a stabil egzisztencia és a jóval kisebb kockázat miatt.
Másként fogalmazva, hiába szeretem a reggeli kávémba a tejet, inkább megveszem boltba 20*-os áron, mint felépítsek egy egész tejgazdaságot az olcsó tejért.
A beruházások költsége a kisebbik gond, mert az megtérül. Ezért nem számít az akku ára sem, ha jól számolsz, de meg kell találni a piaci rést, ahol új piaci szereplőként nem tesznek tönkre a régóta jelenlevők. Ezt kb. úgy tudod csak megtenni, ha olyat gyártasz, amit nekik nem éri meg, hiszen nekik minden szempontból nagyobb és jobb forrásaik vannak és kapacitásuk azaz ők garantáltan jobbat és olcsóbban fognak gyártani. Ráadásul nekik megvan a piacuk, ami neked nincs és a pénzt nem a gyártással lehet keresni, hanem az eladással. Sokan szidják a marketingeseket (én is) de nélkülük nincs profit, akármilyen jót is gyártasz.
Ahhoz hogy megtaláld ezt a piaci rést kell egy nagyon jó ötlet, és érteni is kell hozzá. És nem! A hibrid MZ borzalmas ötlet. Főleg első terméknek, nem szabad ilyen nagy beruházást, és drága fejlesztést igénylő terméket megcélozni, mert annál nagyobbat lehet bukni. Még a Toyota is majdnem belebukott ebbe.
Olyanra kell rá állni ami ha becsődöl sem kerülsz az utcára és sok van belőle és lehetőleg fogyó anyag. Pl. gyárthatsz kislánckerék biztosító lemez alátétet. Elvileg minden szétszedésnél cserélni kell, kis érték, kis beruházás, a végterméken a relatív hasznod feltűnés mentesen nagy lehet, mert egy 20 forintos alkatrészt eladsz 200ért a kutyát nem fogja érdekelni, de ha egy 500ezer forintos cuccot 600ezerért adsz akkor már átmennek a konkurenciához aki 550ezerért tudja adni.
Nézd meg GyulaBá-t, ő kb. jól csinálja ezt. Elektronikus gyújtást csinál. Viszonylag alacsony költség, kis rezsi és szerszámigény, nagy hozzáadott érték, és a konkurenciához képest nagyon alacsony eladási ár, miközben neki is marad rajta haszna, bár ha tippelhetek a példányszám nála is nagyon alacsony, nem hiszem hogy csak ebből jól lakna.
És nézd meg Árpádot. Ő úgy csinálja ahogy te elképzeled. Magas járulékos költségek az egyedi beszerzések, és egyedi gyártás miatt. Haszna pedig gyakorlatilag zéró és még dolgozott is vele, pedig amúgy a terméke életképes lenne.
Leírtam.
Nem írtam, hogy a gyár kereskedik vele.
Azt sem írtam, hogy a gyárnak van 10x haszna van.
Ezt írtam:
"nagy tételben kapja a gyár a tömegterméket X áron, és a fogyasztó 10X-et fizet érte."
10x áron jut el hozzám, tehát elviekben ugyanannyi pénzért akár 10x annyi alkatrészt kaphatnék. EZ a lényeg.
Merre lax? Kitalálok egy ügyes masinériát, és közösen gyártjuk veled.
Ezt a tízszeres szorzót nem értem.
Az autógyár az alkatrészeket beépíti, nem kereskedik vele. Egyrészt van ott még hozzáadott érték rendesen, másrészt milliós tételekben rendel.
Egy alkatrész kereskedő meg pár darabos tételt rendel és átadja a kiskereskedőnek, aki meg a vevőnek. Tehát eleve drágán veszi és minimum két cég haszna rajta van.
Tehát az autógyár kárát és az ellopott alkatrész kiskerárát össze lehet hasonlítani. De abból arra a következtetésre jutni, hogy a gyárnak minden beépített alkatrészen 1000%-os haszna van, az enyhén szólva is marhaság.
Ha garantálod a havi 1000 darabos tételt akkor megoldom, de ez aligha működik mert állítólag alig 1000 TS 125 van forgalomban Magyarországon.
Egy inerciális hajtóművel hajtott MZ még jobb lehetne, bár kétkerekű érdekesen viselkedhet a giroszkopikus erők hatására kanyarodáskor.
Kifejlesztettek egy jó akkut nem túl magas áron, és véletlen piacra került.
Ha lenne 500000Ft-ért elektromos kisautó, akkor is lenne piaca a 20 milliós dízeleknek is.
Sok Prius akku kell a HibridMZ-be :-)
A lényeg nem azon volt, hogy az egyedi gyártás mennyibe kerül, hanem azon, hogy nagy tételben kapja a gyár a tömegterméket X áron, és a fogyasztó 10X-et fizet érte.
Akkor mindannyiunk örömére te leszel az alkatrészbeszállítónk, és a pénzünkkel is téged és a jó minőségű alkatrészeidet támogatjuk.
Én építgetek gépeket, éppen ezért tudom hogy sokkal többe kerül házilag egyedi példányt összerakni, mint megvenni *10-es árréssel.
Pl Ts125 kuplungfogaskereke mennyi a boltban? Én ~20ezerből tudnám legyártani magamnak egy példányban.
Ha gyártok és eladok belőle havi 1000darabot, akkor tudnám annyiért adni mint a bolti, és még hasznom is lenne rajta, de olcsóbban én sem adnám mert eszméletlen drága gépparkot kéne összevásárolnom a sorozatgyártáshoz, de ha ez megvan akkor a konkrét anyagár az már tényleg fillérekből lenne.
De ez a téma is volt már.
A gyári vegyesfogyasztási adatból számoltam.
A hibrid előnye ugye 50km/h alatt jön ki városban, tehát ahogy az egyik tesztben írták egy taxisnak éri meg leginkább. Átlag úrvezetőnek csak akkor ha nagyon zöld, mert egy gazdaságos diesel autó anyagilag jobban megéri.
Ettől függetlenül már nézegetem a Priusokat. 4 évesen már 4 milláért is van. Ennyi idősen már nincs akkora különbség árban sem, mert félnek az akku meghibásodástól, pedig meglepően olcsó bele, főleg ha egy gazdaságos diesel kettős tömegű kuplungjához viszonyítom, ami gyakrabban romlik el mint a prius akkuja.
No, te is mész a Transzfogarasra/Erdélybe? Elég sokan mennek, jó csapat alakult rá...
A zalai motorosokban...;)
Teknőc
Nem tudom mi ez a 0,4 l, a spritmonitor durván 2 litert mond valós körülmények között. 4-5-6 a hibrid min-átl-max míg durván 6-7-8 a sima benzines. Ezzel már 375ezer alatt megtérülhet...
Az viszont tényleg igaz, évek? óta állandó téma a hibrid MZ. Transzfogarason szivesen kipróbálnék egy ilyen hibrid MZ-t, vagy elektromost, dieselt, gázturbinásat, vagy egy benzines 2T-t :)!
A Kékfényben autógyárból loptak alkatrészeket. Vád: piaci értéken 150 milliós kár, autógyár módosította 15 millióra, annyiért szerzi be. 10x-es szorzó.
Az általad említett esetben is a kérdés: mi kerül azon 3 millába?
Az is igaz, hogy ha mindenki takarékoskodna, 400kg-os 500-1000cm3 autókat használnának, és 30 évesen is az új ár felét érné, tartaná az értékét.
A nem létező dologra vágysz, akkor az nem éri meg.
Álmodozhatsz, de ugyan azt a ciklust ismételgeted.
Szerintem kicsit pihenj, mert kezd unalmas lenni. Találj ki valami reálisat, és valóban újat, amit meg is csinálsz, akkor az érdekes lesz, és még meg is gazdagodhatsz belőle, de jelenleg úgy néz ki hogy egy Toyota hibrid autó megtérülése valami 1,8millió kilométer. Ezt arra alapozom, hogy pl, az Aurisnak van hibrid és normál benzin motoros fogyasztása is, itt pedig feltüntetik a vegyesfogyasztás beli különbséget ami 4deci/100km, az árkülönbség meg 3millió a két motor között.
http://www.youtube.com/watch?v=WXzSZVgQwts :-D
Rég nem hallani->minden nap hallani.
Rég hallani :-)
Jók a videók. A Transzfogaras lejtői gazdaságosak. :-)
Mi újság? Remélem jól vagy. Holnap lesz a fizikai, remélem bírom majd.
Drága akkura nincs. Olcsó és jó akkura, vagy bármilyen más hatékony megoldásra lenne. :-)
Nem mindegy, hogy azonos költségből mennyit tudok közlekedni. ;-)
Ne viccelj már, hogy érné meg. Annyi pénzért amibe ez kerülne lehet gyári megoldásokat kapni, ami sokkal jobb hatásfokú, tartósabb is és még hivatalosan üzembe is lehet helyezni.
Maximum hobbinak jó otthon reszelgetni, az még érthető, bár egy elég költséges hobbi.
De nincs pénzed az akkura :)
Van akinek többet is elmen(t), úgy, hogy még gyári széria....;)
S ő sem kímélte..Bagolyferi...;)
http://www.youtube.com/watch?v=4dnfNoBPGyE
http://www.youtube.com/watch?v=DNt2d-_ANOg
Igaz, rég nem hallani már róla.
Hiába, csak jó gépek az mz-ék....;):)
Sokat bírnak...
Teknőc
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|