:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tudom-tudom, de 3. fokozat híján kénytelen voltam városban mindenütt a 4.-et használni (ami 50km/h-nál kb. 2500-as fordulatot jelentett) és ha picit gyorsítani akartam, vagy városból kiérve gyorsítani 90-re, akkor csak rángatás meg dadogás lett a vége (nem csutka gázt húztam, éppen csak megmozdítottam a gázkart) úgyhogy eléggé zavaró volt, hogy nem tudtam visszaváltani 3.-ba, hogy erőre kapjon. Majd beszámolok hogy milyen lett, ha visszakaptam. Üdv!
Sziasztok!Egyre többet nyüstölöm a /1-et amióta kész lett hogy jöjjenek elő a hibák ha vannak.Leállási probléma hál istennek nincs egy ideje.Viszont valami karburátor bibi az van.Megpróbálom érthetően leirni mit csinál a gép hátha valaki mond valami okosságot hogy mit nézzek meg rajta.Promléma 1:alapjáratot szinte lehetetlen belőni,főleg a könyv által irt módon.Ha 1-1.5-re van kitekerve a levegőcsavar akkor nagyon meg kell emelni a subert hogy valami legyen,de akkor is ingadozik.Majdnemhogy félfordulattal kitekerve lehet valamit kezdeni vele.Ha ott beállitom az alapjárati csavarral a fordulatot,akkor egész jó,ha kifele tekerem már le is áll.Holott ugy tudtam hogy inkább emelkedni kéne a fordulatnak.A subertű lemezének alsó fele a tű 4-ik bevágásában van felülröl számolva.Probléma 2:menet közben bármelyik fokozatban ha visszaengedem a gázt alapjáratra(amin megy álló helyzetben),akkor ugy csinál a motor mintha meg meg állna.Ez ugy jelentkezik mintha rugdosnának hátulról.Ha behuzom ilyenkor a kupplungot akkor ugyebár ez nincs, viszont az alapjárat olyankor magas lesz(kb 3000).Aztán szép lassan normalizálódik.Elég ciki egy piroshoz érkezve hogy bőg a motor mint állat.Ilyenkor sebességbe teszem aztán finoman kupplungolva meginditom kicsit a motort akkor normálisra esik vissza.Bocsi ha hosszú lett a hsz de még igy sem biztos hogy sikerült visszaadnom ezt az érzést ahogy viselkedik.Ja még annyit hogy a gyárilag előirt fuvókák vannak benne,kivéve a főfuvókát.Az 145 helyett 135-ös.Mindenhol rendesen meg vannak huzva a csavarok,tömitések rendben,szivócsonknáűl szerintem oké minden(fals).Főtengelyszimering nemrég cserélve.
nekem 4 sebességes volt, de gondolom ugyan az.
Van benne egy tengely amit tologat a váltokar ki be. ennek a tologatásnak a pozícióját is be lehet állítani, de ha jól emlékszem a blokk alján van egy csavar ami alatt egy golyó és rugó van. Ez rögzíti a pozícióban a tengelyt. Ha ez hiányzik akkor kidobálja és bizonytalan a váltás.
A tengelyt ha kihózod akkor kiesik egy csomó golyó ami a fogaskerekek rögzítését végzik, szóval inkább ne tedd :D a tengely el szokott kopni, ilyenkor cserélni kell, de nem tudom hogy mert én biza kihúztam és utána legóztam össze a váltót :D
Pontosabban nem tudom, de a Simson fórumban biztosan tudják ennél mélyebben is.
Ja hát 3000 alatt nem nagyon használjuk a motort mert aztán jön a korom lerakódás és csapszeg csörgés :D
De attól még illene finoman kezelhetőnek lennie ott is.
Meg eszembe jutott, hogy a rossz gumiprofil, vagy a rosszúl kopott gumi is okozhat ilyet. Jellemzően a talpas gumik tudnak ilyet csinálni.
Mivel én írtam, jó helyen tetted fel :)
Bár lehet hogy ráfaragtál mert ez hosszú lesz :D
Nem is a fordítás a lényeg, hanem finom nyomást kell gyakorolni a kormányra.
Lényegében ha elengeded a kormányt és csak a súlyponttal kormányzol akkor a kormány befordul a megfelelő irányba mindig. Az ellenkormányzással ezt az egyensúlyi helyzetet kell megbontani ahhoz hogy megváltoztasd a neked tetsző módon a motor dőlését és ezzel a kanyarodását. Mivel csak a ledöntéshez kell az egyensúly felborítása (ETZ esetén) ezért csak addig az ideig kell nyomást gyakorolnod a kormányra amíg el nem éred a kívánt dőlést.
Tehát kb. az játszódik le amit te leírtál, illetve a cikkben is így van leírva.
Szóval jól csinálod :)
Tényleg félelmetes elsőre, aztán megtanulod menyire kell beavatkoznod, és akkor már nagyon precíz manőverekre is képes leszel, illetve durvákra ha arra van szükség. Én már másként nem is tudok kanyarodni.
Érdemes azt tudni, hogy vannak alul és és túl kormányzott motorok. Van hogy már az íven tartáshoz is erővel kell kényszeríteni a motort, ez a nagy tömegü motoroknál elég feltünő szokott lenni, és van olyan motor amit úgy kell visszatartani nehogy beessen a kanyarba. A futómű tervezésétől függ leginkább, illetve a gumi profil és méret is beleszól erősen, illetve a telók összenyomódása is.
Az ETZ elég jó ilyen szempontból, nem kell vele küzdeni a ledöntéshez sem. A nagy dög Hondám viszont borzalmas Izomból kell lent tartani.
A Jawam is jó volt de annál is picit tartani kellet kanyarban.
Kis tömegü motoroknál (Simó, kis MZ) pedig nem is jön ki az ellenkormányzás előnye a mindennapokban, de vészhelyzetben már mentett meg.
Ja igaz. Nekem acélból van, mert az volt kéznél. Ha a felhajlított lábtartóval karistolod a betont kanyar közben akkor már szükség is van erre a plusz stabilitásra, máskülönben a gyári szilent kivállóan működik ha jó.
Ezt ellenörizheted, hogy felrakod középtámaszra és megrángatod a hátsó lengővillát oldalra. Ha kis erőre is elmozdul oldalra akkor szilent csere, ha picit elmozdul nagy erőre az természetes, de alapvetően nem nagyon mászkál kézzel rángatásra.
Másik ami a stabilitást növeli ha a blokktartó szilentet hátul kemény műanyagra cseréled, mert a blokk nem tud oldalra mozogni (ezt duplázott tartófüllel tetézzük) Ez ugyan átviszi a vibrációt a vázra de pályán ez a legkisebb bajunk :)
Azonban a te lengésed okozója a 8-as nem a gyári megoldások gyengéi. Illetve a kormánycsapágy vagy teló kopotsága is okozhat lengést, de amíg üt a kereked addig nincs miről beszélni.
Szevasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy 251-es ETZ-re fel lehet-e rakni a 301-es hengerét a blokk felbővítése nélkül?
hali nem tudom mire gondolsz de ha tudsz utalni akkor csak 3830 és ebbe benne van a postaköltség...
így örülsz???
lehet hogy szamárságot kérdezek de engem érdekel.az trophy 250/2 re fellehetne rakni a 250-es etz hengert?
Köszi Keri... majd kiderül, hogy jó lesz-e... Most szerelőnél van a motor, mert a 3. fokozat is rossz volt (előtte egy másik "szerelőnél" volt közel fél évet, azt mondta nem tudja mi a baja...no comment). Nekem sajnos nincs itthon sem helyem, sem a megfelelő felszerelésem egy blokk széthúzáshoz. Mondtam neki, hogy nézzen valamit a karburátornak, mert nem igazán úgy muzsikál a gép, ahogy kellene. A diagramm meg... elég vicces :D nekem a 3000-es fordulat alatti tartomány, ami elég gyenge volt, a grafikon meg 3000-től indul. No mindegy, remélem hamarosan elkészül és jó lesz. :)
hello lenne egy kérdésem aki tud segiteni annak megköszönöm.van egy s51n-em 3 sebességes,a gondom hogy aváltó a sebességeket nehezen szedi vagy ha bevette ki dobja van mikor csak az 1-es de van hogy mind három.ilyenkor mit lehet tenni??? nincs valami álítási lehetőség?vagy ilyesmi?elöre is kösz a segítséget.
So egy ötősből még kijön, minek nem tok már örülni :)
hali.
eladó a légszűrőm 125-150-251 es ETZ-re 3000 Ft
ocsipal@freemail.hu
Te valami szervízhez vitted vizsgáztatni? Mert másképp nem tudom elképzelni, miképp kellett a vizsgára 7300-at fizetni. Én kaposváron a KPM műszaki állomáson vizsgáztattam saját magam.
Csurgóra vittem nagyfater ETZ-jét műszakira nemrég és 7300forint volt a műszaki....
Ja és plussz 7000 valamennyi integrál vizsga,mert még nem volt rajta eredetiség vizsgálat,mert övé amióta a boltból hazahozta.
Tiszta occcsóság.
Összesen 4360Ft. Tételesen:vizsgadíj 2750FT, érvényesítő címke rendszámra 420Ft, műszaki adatlap 1190Ft. Régebben csak akkor kellett a műszaki adatlapot kifizetni, ha nem volt forgalmid, de most beújítottak és kiadják mindenkinek, ha kell, ha nem, arra hivatkozva, hogy ha elveszted a forgalmidat akkor nem kell újból vizsgáztatnod, hanem az adatlap alapján kiállítják az okmányirodában az új forgalmidat. Ez ilyen rejtett áremelés, jól megmagyarázva :(
Mennyí most egy műszaki, Én utoljára még 2500 hufot fizettem érte, de azt hallotam hogy emelték, és kratula.
Olcsó beniznt mindenkinek
Gratula a sikeres műszakihoz, kellemes és balesetmentes kilométereket kívánok a 250es "rettenetessel" :-)!
sziasztok, tegnap sikeres műszaki vizsgán volt a 250-es ETZ-m:) széles utat, normális autósokat minden motorosnak.
Én is csak egy lehetséges megoldást ajánlottam/írtam le. Ettől még van bíztos számtalan megoldás, lásd a Tiéd :)
Ui.:"Ökölbe szorult a kezük?" IGEN!!!!
helo
itt nem lehet megcsinálni a kuplungaggyal azt amit én ts 150-nél csináltam?igaz nekem a főtengelyen a kis primer lánckerék kezdett el forogni.Csináltam magamnak olyan port amivel autók szelepeit csiszolták régen na azzal a porral bekentem a főtengely kupját és rádugtam a kis primerlánckereket és forgattam, az a jó az egészben h a két dolog egymást becsiszolja mert köztük van a köszörű kőről származó por olajjal keverve.A 10 perces tekergetés után egy tökéletes felületű kupt kaptam mind a kislánckerékben mind a főtengely vége szép lett nekem bevált azóta sincs gondom vele.
Hi megint Én
Már mint irtam kb.:6éve van 250-esem de még magamtól sose jutott eszebe hogy kanyarodásnál az ellenkező írányba tekerjem a kormányt, FÉLELMETES!
Elolvastam a hogyan kanyarodjunk ciket.
Szóval aki ígyen kanyarodik attól kérdezném hogy a kanyar elött fordítsátok csak a kormányt amíg +billen vagy végig a kanyarban?? Mert nekem csak a kanyar elején/az ív elején elfordítom a kormányt s egyből bebillen :), viszont utána nekem visszaáll a kormány s rendesen bedöntve megyek, vagy rákellen tartanni tovább, de szerintem ugy tuti hogy buknék.
Lehet hogy nem itten kellet volna felvettnem a kérdést, mi?
Hi Etz 250 Kék
Visszatérve az Én próblémámra, szitál az eleje nagyobb sujnál, ha elengedem a kormányt pl.:kabát, zippzár igazítás meg ilyenek. Kösztudott hogy 100 felett már instabill, de hogy már 60km/h-nál is az legyen :(
Szóval személyel olyan 40km/h nem de 50-nél már igen, 1X 2X 70nél se csinálja, de szerintem függ az uttól is.
Az elsőkerekemben igen van egy kis nyolcas de már vagy 6 éve így nyűzöm csak mostanában kezdett el kinlódni. Nem buktam vele. Csapágyakat cseréltem az első s hátső kerékben is, semmi változás.
Szerintettek segítenne valamit a szilentek cserélye? S olvastam valamerre hogy pályánál kiszedig a hátsó telókból a felfüggesztésnél a gumi szilentekket oszt valami bronz vagy réz perselyt raknak a helyére, merthogy stabilabb lesz, iga ez?
Hi
Kuplung le ill. visszarakása nem olyan bonyulult. Elöszőris szerez/vegyél max:1eft kuplung lehuzót a primer hajtás beakasztása szerintem legjobb módszer a gyertya helyére berakni egy ugyan újan menetű "vasat"(vakgyertya) amibe beakadt a dugó teteje. S ezután érzéssel lelehet szedni, tehát nem rángatásokkal hanem egyre nagyobb kifelytett erővel a lehuzóra. De szerintem ez téged tutti nem fog érinteni mert 101%-ék hogy leforgott a kuplungod. Legjobb esetben csak egy 4-5e ft-os kuplung agy kell ha az újjal se szorúl fel akko főtengely csere. Ha pediglen nem vagy eleresztve anyagilag akko tákolj azaz savazd vagy hegeszd, s ha lesz pénzed főtengelyre akko pedig levágod majd. S kompletten lehet cserélni mindet kb 30e ft.A kulung meghuzása pedig a felrakot oldal dekinivel kell. Azaz ha fentvan s minden benne akko szintén a vakgyertyával s a fötengely végén lévő csavarral vissza huzod rá as kuplongott, amit meg ahogy bírod :)
Én már így összeraktam párat s még 1 se pörgöt le :)
Igen a postafiókig nem jutok el mostanság :) Megnézem.
Keri,megint írtam Neked a szocimotoros mailcímedre a napokban,gondolom,nem jártál arra,csak azzért jelzem.
Kösz.
Richárd
Fogaskerék: más motor fogaskerekét rá kell hegeszteni a régire.
Gyújtást tuningolni? Minek? Teljesen jó a gyári. Mi versenyzünk vele.
Sűrűbb olajjal tudod keményíteni leg egyszerübben, vagy beleraksz 250-es MZ rugóit. Esetleg mindkettőt.
Azt hittem a motor vörösváron, te pesten busszal, én meg motorral, felveszlek, kimegyünk vörösvárra, berhelünk egyett azt megyünk boldogan ki merre lát.
De ezek szerint motorral közlekedsz.
sorszám: 28071 (97004)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-20 14:36:48)
Jó dolog a szerelési kézikönyv, de szerintem egyszerübb feladatokkal kezd.
Nem szétszedni/összerakni a nehéz ezeket a gépeket, (bár sokak ezt sem tudják tisztességgel) hanem a hibák okát megtalálni, és elhárítani.
Persze te motorod...szíved joga elrontani :) de a berugókart ne vedd le a dekli leszedéshez, mert szívás visszarakni :)
GYUJTÁST ÁT LEHETB ALAKITANI TIRISZTOROSRA PL BABETA
TELESZKOPOT KEMÉNYITENI???? MEGKEL EMELNI AZ ORÁT NAGYOB KERÉK ÉS KÉSZ
NAGYON KOPOTT BETÉTET NE RAKJATOK BE, NEHOGY KIFORDULJON A DUGATYÚ A HELYÉRŐL!!!!!!!!!
CSAK SAJÁT FELELŐSÉGRE HASZNÁLJÁTOK!!!!!
Helló mindenki!
Ma sikerült szereznem egy használt 600-as SRAD hátsó fékbetétet ETZ-be. Hát mit ne mondjak! Ilyen komoly lassulást, még MZ-n nem tapasztaltam. Nagyon szépen adagolható lett a fék, és határozott a nyomás pontja.
Símán befér a betét a nyeregbe, annyi,hogy a furatait fel kell fúrni,azt hiszem 6-os fúróval, hogy beférjenek a kis csapocskák,amik a betéteket tartják a nyeregben.
NAGYON KOPOTT
Az MZ hogyan tovább c. műben mintha lenne egy ilyen diagramm, de az szerintem úgy készült hogy a mester ment egy kört a motorral, majd érzésre felrajzolt egy pofás grafikont :)
Tegyél bele 135-ös fúvókát és láss csodát....
Esetleg a szivatót ellenörizzed, mert esetleg ott ömlik bele a benzin.
közben én is rátaláltam erre a változatra :D, azért köszönöm a segítséged.
Ja tényleg. Azon én is majd' kifolyattam a szemem, míg meg nem találtam ezt: http://www.mzclubhungary.com/Letoltesek/Service/szerelesi_kk.pdf
Üdv: Tib
hali. A segítégeteket kérném ha valaki tudna nekem:etz 150 van hobbi célra vettem csak simán alap volt én kissé el kezdtem átalakítani crossra .a kérdésem az:hátúlra lehet nagyobb fogaskereket tenni mint a gyári?ha igen mekkorát és milyet?
gyújtást lehet tuningolni?
az első teleszkópokat hogy tudnám keményíteni?
köszi tibber :D sajnos elég rossz minőségű ami itt az oldalon van, azért még keresgélek. a másik problémámra valaki tudna megoldást, tippeket? :S
akkor az ismerősöd még nem szedett le sima kuplungot, és nem tudja hogy azt is rohadt nehéz leszedni,hát mégha savazva vagyon:)
1.lépés olajat leenged,bovden kiakaszt,stb,stb... dekni levétel
2.lépés valamilyen módon ki kell támasztani a primerhajtást hogy ne mozduljon el,és utána motorosboltban kaható kuplunglehúzóval le kell szedni,utána megnézed a kuplung belső részét és főtengőt, nem-e tükrös a kúpos része,ha igen akkor az nagy szívás
4.lépés, ha nem annyira gázos akkor autószerelőtől kérsz egy kicsi szelepcsiszoló pasztát és bekened a főtengelyre meg a kuplung kúpjára és összecsiszolod.Sikerrel jártál akkor ha egyenletesen mattos szürke lesz mindkét felület,után törölgesd le róla a pasztát.
5.lépés, mindent rakj össze fordítva mint ahogy leszedted,az agyat bikából tépd rá(nem kell túlságosan,csak érzéssel) semmi ragasztó meg ilyesmi..
végezetűl,ah összeraktad, néhány percig indítsd el a motort, és kuplungolj,ha nem forog el akkor mehet bele az olaj,azt hajrá!
remélem tudtam valami használhatót mondani.
üdv:András
miért kell bukót hoznom?
ezt nem nagyon értem, van sisakom,at tudok hozni,anélkül egy centit se tennék meg motorral.
no, hát a sósav az tartós megoldás..túlságosan is...sztem igazi szakbarbár, aki így barmolja a motorját, de ez csak magánvélemény...
A szerelési kézikönyv 14. oldala tartalmaz néhány grafikont.
Tib
Remélem akkor, hogy leforgott. A szerelési kk olvasgatása után - remélem megfelelő helyen nézem - szükségem lenne fűtőtüskére, csődarabra, meg 05-MV 150-2 jelű szerszámra. Na ezek nekem nincsenek.
1. jó helyen keresgélek a szerleséi kk-ben?
2. milyen háztáji szerszámokkal tudom a fenti eszközöket helyettesíteni?
Ismerős azt mondta, hogy egyszerűen cseppentsek közé sósavat, majd várjak egy hetet. Na ez nekem nagyon nem tetszik, nehezen tudom elképzelni, hogy ez tartós megoldást adna. És persze nem akarom, hogy ugyanezen probléma miatt megint megálljon alattam... Valóban helyes megoldás lehet ez?
És megintcsak köszi a segítséget!
Üdv:
Tib
Hello all! Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek egy grafikonja (képe) egy 250/251-es ETZ nyomaték és teljesítmény karakterisztikájáról? Kíváncsi vagyok hogyan fest a jó öreg MZ teljesítmény-görbéje. Valamiért 3000-alatt haldoklik, afölött pedig megindul a 251-esem, mint akit p*csánrúgtak :D Érdekes, hogy ez a jelenség csak melegen tapasztalható, hidegen 3000-alatt is érezhetően gyorsul és húz. Én a karburátorra tippelnék, mint hibaforrás... mintha sokat kapna (érezni a szagán is) pedig 110-es főfúvóka van benne, súbertű teljesen leengedve, levegőcsavar majdnem 3 fordulatra kihajtva. Egy bizonyos gázkar állás után (kb. 2/3 után) mélyebb lesz a motor hangja... mintha hörögne (most meg keveset kap?) Az egész blokk teljes felújításon esett át, szimering problémák szerintem nem jöhetnek szóba :S, új a légszűrő is, szal elég érdekes. Ötletek? A grafikonért pedig nagyon hálás lennék, előre is köszönöm a segítséget. Üdv!
Hozzál bukót és nem kell buszoznod...vagy ...mekkora a fejed? van egy M es bukóm, ha nem zavar hogy kicsit szakadt.
Nincs messzi Vörösvár és szeretek motorozni :)
sorszám: 28053 (96980)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-20 08:49:27)
Jó nekem a hétfő,pesten vagy?
hétfőn reggel be kell jönnöm pestre,de utána megyek vissza a motorért vörösvárra.
helló, igen én emlitettem,ha motorral mész akkor a mofától kb 3percre van,soroksár felé menet a bal oldalon(mofa oldalán)
lesz egy citroen szalon(mini eiffel tornyos) és utána lesz egy gyalogos felüljáró szerűség.azon kell átmenni de ott csak gyalog lehet(nemtudom hol lehet megfordulni motorral arra:)
ha meglátod a használtcikk piac kapuját akkor attól kicsit vissza kell gyalogolni a citroen felé, és ott lesz a sarkon,ki is van táblázva,nyugati motorok adás-vétele cÍmen.
remélem tudtam segiteni,
teli tankot!
Intravénás benzinfaló!Nem biztos hogy te voltál de nekem ugy rémlik mintha.Valaki emlitette itt hogy a nagykörősi uton van valami mz bontóféle hely.Esetleg közelebbi cimet vagy valami infót hogy egy ilyen vidéki emberke mint én is odataláljak?A mofakernél már voltam,az lehet nekem egy kiindulópont.Előre is köszi.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|