:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
a karbiba a járatokat koptatja el a benzin de még mindig nem álitom a ts be enyi körül volt mikor karbit cseréltem it tulajdon képen kedves bárátom R valaki ere akadt ki biti feltünési viszketegsége van neki XDXDXD
Ah, régi szép idők. Esténként felugrottam a motoromra és csak úgy bementem a városban kocsik közt szlalomozni, meg az oktogonnál csajokat stírőlni. Napközben meg volt hogy csak elindultam valamelyik kivezető főúton és véletlenszerüen lekanyarodtam és mentem a szép Magyar tájon amíg meg nem untam.
Azért a nőtlenségnek is voltak előnyei :D
HÁT HOGY ÉRTEK E HOZÁ????
HÁT NEM VAGYOK MOTOR SZERELÖ DE TE SE AZ MÁR BIZTOS!!!!!! A FÖTENGEJT ZIRCEN VÁGJÁK SZÉT ÉN CSAK KÖZ DARABOT AKARTAM IGY VÁLALTÁK EL DE FÖL HIVHATOD HÁTHA VELED MEG OSZA HOGY MIJÉRT KELET SZÉT VÁGNI ILETVE LEVÁGNI AZ EGYIK FELÉT ÉS KÉTCENTIVEL HOSZABAT GYÁRTANI NO DE A CUKROT NEKED KIVÁNTAM ÉNIS KAPTAM A VOLT CSAJOMTOL JO DOOLOG A LEGROSZAB ELENSÉGEMNEK SE KIVÁNOM VAGY MÉGIS??
HA MEG ZAVAR HOGY ELMONDOM A VÉLEÉNYEM HÁ NE VED FIGYELEMBE!!!!
DE A TÉMÁHOZ NEM KIVÁNOK TÖBET HOZÁ SZOLNI CSAK FELKAPOM A VIZET ANYIT MEG NEM ÉR AZ EGÉSZ!!
ÜDV TELE TANKOT HÁTSZELET
A mai arol 2T már réges rég nem az amit annak idején kapni lehetett.
Én is probáltam egy két olajatt ,volt olyan ami egy hét pihenés után leűlt a tank aljára.vagy nembirta a magasabb fordulatott jelenleg stihl adalékot használok ez bevált 2400ft 1liter mig az arol 2T 1000-1200ft körül van kb fele.
De ez a menyiség 50 liter bezinhez elég kb 5-600km .
rendben,oké, épp azért mondtam hogy csak hallottam,és nem állítottam,nem nagyon értettem a dolgot,mondjuk kicsit érdekesnek hangzik,hogy egy mz-vel az ember 200000km-et motorozzon,és valóban lehetséges, én csak a boltba járok vele gyakorlatilag meg ide-oda Esztergom és vidéke,és hiphop megvan az 1000km,szóval...
szép napot, megyek lobogtatom a hajamat:-)
ezzel egyet kell hogy értsek de azt le kell szögezni hogy nem kell a 2Tbe a szintetikus olaj,az a mai modern motorokba való,2Tbe jó az ásványi,és arolt csak azért használok, mert minden benzinkúton lehet kapni, és nem érek rá rohangászni holmi "luxus"olajokért,amit nem mindenhol lehet kapni,gondolok itt:(repsol,motul stb...)és hamár arolt locsoltam bele,akkor nem fogok taknyolni más olajat bele.A füstölést pedig nem tudom hogy érted,nyilvánvalóan valamit elszartam a motor javítása során, mert egyáltalán nem füstöl, és ezt bizonyitom is ha kell.Egyetlen bajom volt a motorral,és ez a karbi beállítás, de ez is a múlté,és ha végre valahára visszakapom a rohadt papírjaimat akkor meg se állok a világ végéig,max egy cigi erejéig.
szép napot!
az lehet,ezt kipróbálom én is,azért irtam neki, mert a 0,7el tuti elmegy,
ja boccs,azt lehagytam ...3000rpm fölött,de hát... szerintem ez nem igaz,na mindegy.
Ez hülyeség.
Nehogymár 30000 km után egy hengerfúrásnál karbit is kelljen cserélni.
A 200000 km reálisabb, de még mindig kevésnek tűnik.
A karbiban nincsenek nagyon kopó alkatrészek, max a suber a részterheléstű meg a tűszelep, de hogy 200000 km-enként egész karbit kelljen cserélni azt kizártnak tartom.
sorszám: 28207 (97268)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-25 14:49:25)
Igaz, hogy a mai modern olajokhoz képest sokkal rosszabb teljesítményt nyújt az arol 2t, de az MZ-khez az akkori gyári előírás szerint megfelelő volt, tehát ma is nyugodtan lehet használni.
Persze aki hobbimotornak használja a gépét, vagy sok pénze van az megteheti, hogy a legjobb fullszintetikus olajat rakja bele, de aki rendszeresen használja a motorját és sokat megy vele mondjuk munkába járásra annak nem mindegy, hogy 1 liter olaj 1000 Ft vagy 3000.
Ha még nem is cibálja a gázkart, akkor lehet, hogy ugyanannyi km-t elmegy vele, mintha szintetikus olajat rakott volna bele.
nekem 0.4 - 0.5 gyertyahézaggal 2x olyan biztos alapjárat van..
sorszám: 28204 (97261)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-25 14:46:29)
Annak csak gratulálni tudok aki az arol 2t beleönti, ilyen olajjal szarabbul megy, jobban füstöl(ne mondjátok hogy nem, ha ezt mondjátok még nem próbáltatok rendes olajat), jobban melegszik, jobban kopik, jobban kormol, de mindenki olyan hugyot tölt a motorjába amit csak akar...
3000 mi fölött nincs kenése? Anno Domini? km/h? :-D
sorszám: 28202 (97256)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-25 14:46:29)
én úgy tudom 25-30000km-et tudnak elmenni, mert kopik,de hogy mi azt már nem tudom.
nekem a kis tz-be is arol van és nem füstöl és nem is kormol,bár hallottam hogy 3000fölött nincs kenése, ez mondjuk fura,na mindegy.pucold le gyertyát, állíts rajta egy 0,7es hézagot, a tűt meg tedd felülről 2.ba és akkor nem fog annyit zabálni.
Sajnos nem, mert kifelejtetted a kaja és kocsma szüneteket xD :)
A KARBURÁTOR tervezett kihordási teljesítményéről volt szó.
És ismerek olyat, aki huszonötezret belecsavar a gépébe egy esztendő alatt. Már nem éppen nyolc éves a szerkezet, ő pedig nem 73...
Még valami. Kis számítgatás, statisztika. Ha egy kőműves 150 nap alatt falaz fel egy nagyméretű társasházat, akkor 150 kőműves 1 nap alatt épít meg egyet? XD
Csá.És az mennyibe kerülne?
Én is jót röhögtem ezen az átlagon, meg az évek kiszámításán. Azután megnéztem a szavazást, és ez tényleg kb jó!
Én meg az átlag sokszorosával sírok, hogy sok a meló és mostanában nincs már időm motorozni... :-)
De jó ez így, legalább örök életűek lesznek a szocik! :-D
Miiiii?? Gyékényes?? Jól olvasom? Itt lakom a szomszéd faluban és nem tudok arról hogy találkozó lesz gyékin?? Pedig elég sűrűn járok ott(tankolni,strandra,stb). Ki tartja?? Meg hol lesz? És mikor?? :P:P
Majd csinálok neked vakgyertyát és bedobom a postaládába, ha arra járok, persze még ma.
Sziasztok!
Hogyan kell rögzíteni a főtengelyt, hogy le, illetve fel tudjam tekerni rá a fordulatszámmérő meghajtó csavart? Ismerős mondta, hogy vakgyertyával, de nekem olyanom sajnos nincs.
Kiderült, hogy nem forgott le egyébként a kuplung (kupplung?), hanem az olaj valami barnás-fehéres sár volt inkább, az is max 6 dl, az a persely, amit a kuplung durvabeállító tárcsa rögzít, szét volt menve, a csapágy elmozdult benne, a rugós rögzítőkarika (seger? sieger? seiger? gyűrű) meg elveszett.
Na kicseréltem, pótoltam, beállítottam, most jó a kuplung. Tényleg nem volt egy nagy wasistdas. Csak annyi a tünet, hogy olaj nélkül magas az alapjárati fordulatszám. Beletöltöttem 9dl olajat, azóta meg lefullad alapjáraton. Ismerős szerint falsot szívhat a főtengely simmerringnél, eddig levegőt, most meg váltóolajat kap. Ah. Sírok.
Üdv: Tib
Én meg meg sem próbálom kivenni a kulcsot,mielőtt le nem állítottam a motort. :))))
Szavazások kiértékelése rovatban volt egy ilyen kérdés...tényleg kb ennyi az átlag.
El nem tudom képzelni hogy tudtok ilyen keveset menni :)
Nekem nem lehet kivenni a kulcsot csak teljesen lekapcsolt állapotban.
ne piszkáld már!
Nyilván te is minden tudásodat saját magad tapasztaltad meg, könyvből, másoktól véletlenül sem tanultál. ;-)
Amúgy 200ezer szerintem reálisnak tűnik.
A kopás meg kopás, akár tervezték, akár nem.
Ja és én évi 20ezret szoktam motorozni. 3500-öt csak bringával tekerek ;-)
Arol2T-vel sem kellene kormosnak lennie a gyertyának, legfeljebb sötétebb barnának.
Másik, hogy nekem még a Jawan volt olyan hogy felújítás után nem ment és zabált és még 1000km után is azonnal szorult ha picit oda mertem húzni a gázt.
Aztán kiderült, hogy a hátsó fékem egészen picit befogott és ez fogta vissza a motort, illetve terhelte túl :)
Ahogy kilazítottam a gép megtáltosodott és nem volt több gondom vele.
még mindíg keresek ts első kerékcsapágyakhoz porvédőt :)
üdv
Ha nem nekem - illetve mindenkinek - szólt, akkor miért a fórumra írod ?
Egyébként nem kötekszem, csak kicsit zavar, hogy állandóan osztod az észt, pedig nyilvánvalóan nem értesz a dolgokhoz (szétvágott főtengely, cukros tank stb.). A 3500 km egy átlagos futásteljesítmény, Hygy-nek biztosan több, Matifunak biztosan kevesebb, de átlagban kb. ennyi.
Mindegy, nem az én dolgom meggyőzni téged bármiről. Magadat járatod le.
Ja és nem tudja valaki hogy milyen sürítési aránnyal és milyen nyomáson dolgozik gyári hengernél?
Ja és újítok mármint elektromosan, ugyanis már megint leszop@tam magamat mert a slusszkulcsott ugy sikerült kiszednem hogy rajta maradt a világítás :( már megint, nagy öröm volt tologálni míg meg nem jött a szikra 40°C-ben. Na mindegy, ugyhogy belerakok egy kapcsoló relés sipolos dolgott ami rajta hagyott világításnál jellez csak, s persze levett gyujtásnál. Szerintem jó lesz :) Csak úgy írtam hátha járt már így másis rajtam kivűl.
Hi Én csak a fogyasztásokhoz szolnék hozzá. A haveré normál karbival, "sport" rezon (vayg mi a neve) pufóval 9l allat nem jön ki, de viszont 120-ig huzz rendesen. Az enyém gyári/nem piszkált 4,5l-5l kijön, de visszont 110-ig huz onnan már csak gyorsulgat 2 személlyel:)
Viszont lenne egy kérdésem, a 250 etz-ém olyan 4e 4,5 rpm-nél elkezd benne valami morogni vagy kopogni, mintha kapna egy ütést a szikra elött. Szijjjel hángáltam de semmi, visszaraktam a gyári hengerfejet (mert leszedettem amásikből) s gyujtás pont is vissza kerül 2,8mm-re. CSak csendesebb lett ez a morgás de még ott van. Tip? Én az oktánszám szegénységére gondoltam, hogy berobbanna ellötte.
HÜ A TS EM A LEGELSÖK KÖZT JÖT KI NEM VAGYOK 70 ÉVES NEM KEL CINIKUSNAK LENI NEM TUDOM MI A FASZ BAJOD VAN VELEM DE AKÁR HÁNYSZOR HOZÁM SZOLSZ MINDIG CSAK KÖTEKEC NA DE A LÉNYEG A MOTOR 2 SODIK GAZDÁJA A HAVEROM TEHÁT ÉN LETEM A 3 GAZDÁJA 1 ÖRED EMBERTÖL VETÜK VALOSZINÜLEG NEM TEKERGETE A KILOMÉTER ORÁT ÖSZE VISZA HÁT INEN A 200EZRES DOLOG MEG AZTÁN NEM TUDOM HANGSUJOZNI HOGY CSAK TANÁCS VOLT VILI VAGY INKÁB BELEKÖC VALAMIBE AMI NEM NEKED SZOLT HAMEG CSAK 3500KM TEKERSZ NLE 1 ÉVBE AKOR MINEK VAN A MOCI HÉTVÉGI MOTOROZÁSRA HA HISZED HA NEM MI ELSZOKTUNK MENI TÉLEN MOTORNI MENI SZINTE MINDEN NAP KIVÉTEL MIKOR ISZUNK
ÜDV CUKROS TANKOT NEKED
A 200-ezer saját tapasztalat ? Hű, Geri, tegezhetlek még ? Számításaim szerint legalább 73 éves vagy :D (gyk. 3500 km/év, + 16 év)
Ja, és végre tudom, hogy a tervezett avultatást már a két világháború között készült szocialista motorok alkatrészein alkalmazták, legalábbis a '930-as évek közepén készült MZ-ken :D
Szerintem lemaradtam... hol lesz ? Csak a jövő hetit (a Gyékényesre tervezettet) láttam...
Ezt jó tudni.Nem is gondoltam volna.Az ember azt hinné hogy ahogy fejlődik a technika az alkatrészek is jobbak lesznek,dehát mégsem.
Mi annak idején megmértük,és a ts 4 rockwellel volt keményebb.Ezért is inkább ezt tettük a verseny etz-be,mert a gyújtást lehetett bármilyen,és igy mindegy ,hogy milyen volt a kúp.Természetesen a mérés gyári német alkatrészekre vonatkozik
Mi annak idején megmértük,és a ts 4 rockwellel volt keményebb.Ezért is inkább ezt tettük a verseny etz-be,mert a gyújtást lehetett bármilyen,és igy mindegy ,hogy milyen volt a kúp.Természetesen a mérés gyári német alkatrészekre vonatkozik
HAHA AZÉRT ENYIRE HÜJE NEM, VAGYOK A FURA AZ HOGY A KÉT KARBIBA ÖSZE CSERÉLTÜK A FÜVÖKÁKAT AKOR IS SOKAT ZABÁLT A MÁSIK MEG NEMHAVEROM GÉPÉN ÉP UGY ZABÁLT MINT AZ ENYIMÉN Akár hogy is probáltuk tekergetük álitgatuk puculgatuk mind hiába!
üdv tele tankot
1 MÁSIK FORUM ILETVE 1 ÖREG FOSZER ÉS SAJÁTTAPASTTALAT BOL TUDOM DE MINT IRTAM NEM NÉZTEM UTÁNA A SZAKIRODALAMB
CSAK TIP VOLT HA VAN KÉZNEL 1 MÁSIK KARBU ÉRDEMES KI PROBÁLNI NEKEM BEJÖT UGYE MÁR AZÉRT IS VALOSZINÜ MERT A BENZIN IS HORD EL AZ ANYAGBOL
ÜDV TELE TANKOT
Hali! Ma jött el az a pillanat,hogy feladtam a kísérletezést a BVF 24-el,és visszakerült a 22-es. Ezzel sem megy észrevehetően rosszabbul,és pillanatok alatt tökéletesre tudom állítani.
Ja,és ha valaki nem tud normális fúvókát szerezni,vagy kísérletezgetne, akkor a Lada fő benzinfúvókák tökéletesen passzolnak az MZ-be,és egészen 107-től 190-ig mindenfélét lehet szerezni!
Egyébként gondolkodom azon,mi lenne,ha a jó karbit feldörzsáraznám 24mm-re? Olvastam még régen valami ilyesmit,hogy mikor anno a '90-es években beindultak az MZ kupák,egyesek így csaltak egy kicsit,hiszen a követelmény,a széria karburátor megmaradt,csak éppen kissé buherálva...
jaah R.A. Te jössz hétvégén talira? :)
nah ez engem is érdekelne... val.színűleg szarul volt beállítva a karbi...de az másik sztory már.
Geri, ez a 200-ezer km-es megállapítás honnan származik ?
Az Mz hogyan tovább cimű könyvben vagyon irva hogy a /1 főfuvókája 145.A subertűre nem tudok mit mondani mert sehol nem találni erre vonatkozó rajzot vagy leirást hogy mik a méretei.Rossz gyujtás?Lehetséges,bár fogalmam sncs azon már mit tudnék nézni.Elektronikus gyujtás 3mm-re a fh előtt belőve.Azért köszi a segitséget.
szevasztok! a vasam(250etz) alig veszi a 2-t és a 3-at, recseg ropog, föl is, le is, oda vissza... mi a szar ilyenkor, mit kellene kicserélnem?? Más: egy haverom a ts125-jét vinné kpm re.. van valakinek valami jó ismerőse, aki vizsgáztat, vagy valami jó kis okosság?? priviben megköszönném az infót! csá! széles utat!
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|