:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sajnos nem, mert kifelejtetted a kaja és kocsma szüneteket xD :)
A KARBURÁTOR tervezett kihordási teljesítményéről volt szó.
És ismerek olyat, aki huszonötezret belecsavar a gépébe egy esztendő alatt. Már nem éppen nyolc éves a szerkezet, ő pedig nem 73...
Még valami. Kis számítgatás, statisztika. Ha egy kőműves 150 nap alatt falaz fel egy nagyméretű társasházat, akkor 150 kőműves 1 nap alatt épít meg egyet? XD
Csá.És az mennyibe kerülne?
Én is jót röhögtem ezen az átlagon, meg az évek kiszámításán. Azután megnéztem a szavazást, és ez tényleg kb jó!
Én meg az átlag sokszorosával sírok, hogy sok a meló és mostanában nincs már időm motorozni... :-)
De jó ez így, legalább örök életűek lesznek a szocik! :-D
Miiiii?? Gyékényes?? Jól olvasom? Itt lakom a szomszéd faluban és nem tudok arról hogy találkozó lesz gyékin?? Pedig elég sűrűn járok ott(tankolni,strandra,stb). Ki tartja?? Meg hol lesz? És mikor?? :P:P
Majd csinálok neked vakgyertyát és bedobom a postaládába, ha arra járok, persze még ma.
Sziasztok!
Hogyan kell rögzíteni a főtengelyt, hogy le, illetve fel tudjam tekerni rá a fordulatszámmérő meghajtó csavart? Ismerős mondta, hogy vakgyertyával, de nekem olyanom sajnos nincs.
Kiderült, hogy nem forgott le egyébként a kuplung (kupplung?), hanem az olaj valami barnás-fehéres sár volt inkább, az is max 6 dl, az a persely, amit a kuplung durvabeállító tárcsa rögzít, szét volt menve, a csapágy elmozdult benne, a rugós rögzítőkarika (seger? sieger? seiger? gyűrű) meg elveszett.
Na kicseréltem, pótoltam, beállítottam, most jó a kuplung. Tényleg nem volt egy nagy wasistdas. Csak annyi a tünet, hogy olaj nélkül magas az alapjárati fordulatszám. Beletöltöttem 9dl olajat, azóta meg lefullad alapjáraton. Ismerős szerint falsot szívhat a főtengely simmerringnél, eddig levegőt, most meg váltóolajat kap. Ah. Sírok.
Üdv: Tib
Én meg meg sem próbálom kivenni a kulcsot,mielőtt le nem állítottam a motort. :))))
Szavazások kiértékelése rovatban volt egy ilyen kérdés...tényleg kb ennyi az átlag.
El nem tudom képzelni hogy tudtok ilyen keveset menni :)
Nekem nem lehet kivenni a kulcsot csak teljesen lekapcsolt állapotban.
ne piszkáld már!
Nyilván te is minden tudásodat saját magad tapasztaltad meg, könyvből, másoktól véletlenül sem tanultál. ;-)
Amúgy 200ezer szerintem reálisnak tűnik.
A kopás meg kopás, akár tervezték, akár nem.
Ja és én évi 20ezret szoktam motorozni. 3500-öt csak bringával tekerek ;-)
Arol2T-vel sem kellene kormosnak lennie a gyertyának, legfeljebb sötétebb barnának.
Másik, hogy nekem még a Jawan volt olyan hogy felújítás után nem ment és zabált és még 1000km után is azonnal szorult ha picit oda mertem húzni a gázt.
Aztán kiderült, hogy a hátsó fékem egészen picit befogott és ez fogta vissza a motort, illetve terhelte túl :)
Ahogy kilazítottam a gép megtáltosodott és nem volt több gondom vele.
még mindíg keresek ts első kerékcsapágyakhoz porvédőt :)
üdv
Ha nem nekem - illetve mindenkinek - szólt, akkor miért a fórumra írod ?
Egyébként nem kötekszem, csak kicsit zavar, hogy állandóan osztod az észt, pedig nyilvánvalóan nem értesz a dolgokhoz (szétvágott főtengely, cukros tank stb.). A 3500 km egy átlagos futásteljesítmény, Hygy-nek biztosan több, Matifunak biztosan kevesebb, de átlagban kb. ennyi.
Mindegy, nem az én dolgom meggyőzni téged bármiről. Magadat járatod le.
Ja és nem tudja valaki hogy milyen sürítési aránnyal és milyen nyomáson dolgozik gyári hengernél?
Ja és újítok mármint elektromosan, ugyanis már megint leszop@tam magamat mert a slusszkulcsott ugy sikerült kiszednem hogy rajta maradt a világítás :( már megint, nagy öröm volt tologálni míg meg nem jött a szikra 40°C-ben. Na mindegy, ugyhogy belerakok egy kapcsoló relés sipolos dolgott ami rajta hagyott világításnál jellez csak, s persze levett gyujtásnál. Szerintem jó lesz :) Csak úgy írtam hátha járt már így másis rajtam kivűl.
Hi Én csak a fogyasztásokhoz szolnék hozzá. A haveré normál karbival, "sport" rezon (vayg mi a neve) pufóval 9l allat nem jön ki, de viszont 120-ig huzz rendesen. Az enyém gyári/nem piszkált 4,5l-5l kijön, de visszont 110-ig huz onnan már csak gyorsulgat 2 személlyel:)
Viszont lenne egy kérdésem, a 250 etz-ém olyan 4e 4,5 rpm-nél elkezd benne valami morogni vagy kopogni, mintha kapna egy ütést a szikra elött. Szijjjel hángáltam de semmi, visszaraktam a gyári hengerfejet (mert leszedettem amásikből) s gyujtás pont is vissza kerül 2,8mm-re. CSak csendesebb lett ez a morgás de még ott van. Tip? Én az oktánszám szegénységére gondoltam, hogy berobbanna ellötte.
HÜ A TS EM A LEGELSÖK KÖZT JÖT KI NEM VAGYOK 70 ÉVES NEM KEL CINIKUSNAK LENI NEM TUDOM MI A FASZ BAJOD VAN VELEM DE AKÁR HÁNYSZOR HOZÁM SZOLSZ MINDIG CSAK KÖTEKEC NA DE A LÉNYEG A MOTOR 2 SODIK GAZDÁJA A HAVEROM TEHÁT ÉN LETEM A 3 GAZDÁJA 1 ÖRED EMBERTÖL VETÜK VALOSZINÜLEG NEM TEKERGETE A KILOMÉTER ORÁT ÖSZE VISZA HÁT INEN A 200EZRES DOLOG MEG AZTÁN NEM TUDOM HANGSUJOZNI HOGY CSAK TANÁCS VOLT VILI VAGY INKÁB BELEKÖC VALAMIBE AMI NEM NEKED SZOLT HAMEG CSAK 3500KM TEKERSZ NLE 1 ÉVBE AKOR MINEK VAN A MOCI HÉTVÉGI MOTOROZÁSRA HA HISZED HA NEM MI ELSZOKTUNK MENI TÉLEN MOTORNI MENI SZINTE MINDEN NAP KIVÉTEL MIKOR ISZUNK
ÜDV CUKROS TANKOT NEKED
A 200-ezer saját tapasztalat ? Hű, Geri, tegezhetlek még ? Számításaim szerint legalább 73 éves vagy :D (gyk. 3500 km/év, + 16 év)
Ja, és végre tudom, hogy a tervezett avultatást már a két világháború között készült szocialista motorok alkatrészein alkalmazták, legalábbis a '930-as évek közepén készült MZ-ken :D
Szerintem lemaradtam... hol lesz ? Csak a jövő hetit (a Gyékényesre tervezettet) láttam...
Ezt jó tudni.Nem is gondoltam volna.Az ember azt hinné hogy ahogy fejlődik a technika az alkatrészek is jobbak lesznek,dehát mégsem.
Mi annak idején megmértük,és a ts 4 rockwellel volt keményebb.Ezért is inkább ezt tettük a verseny etz-be,mert a gyújtást lehetett bármilyen,és igy mindegy ,hogy milyen volt a kúp.Természetesen a mérés gyári német alkatrészekre vonatkozik
Mi annak idején megmértük,és a ts 4 rockwellel volt keményebb.Ezért is inkább ezt tettük a verseny etz-be,mert a gyújtást lehetett bármilyen,és igy mindegy ,hogy milyen volt a kúp.Természetesen a mérés gyári német alkatrészekre vonatkozik
HAHA AZÉRT ENYIRE HÜJE NEM, VAGYOK A FURA AZ HOGY A KÉT KARBIBA ÖSZE CSERÉLTÜK A FÜVÖKÁKAT AKOR IS SOKAT ZABÁLT A MÁSIK MEG NEMHAVEROM GÉPÉN ÉP UGY ZABÁLT MINT AZ ENYIMÉN Akár hogy is probáltuk tekergetük álitgatuk puculgatuk mind hiába!
üdv tele tankot
1 MÁSIK FORUM ILETVE 1 ÖREG FOSZER ÉS SAJÁTTAPASTTALAT BOL TUDOM DE MINT IRTAM NEM NÉZTEM UTÁNA A SZAKIRODALAMB
CSAK TIP VOLT HA VAN KÉZNEL 1 MÁSIK KARBU ÉRDEMES KI PROBÁLNI NEKEM BEJÖT UGYE MÁR AZÉRT IS VALOSZINÜ MERT A BENZIN IS HORD EL AZ ANYAGBOL
ÜDV TELE TANKOT
Hali! Ma jött el az a pillanat,hogy feladtam a kísérletezést a BVF 24-el,és visszakerült a 22-es. Ezzel sem megy észrevehetően rosszabbul,és pillanatok alatt tökéletesre tudom állítani.
Ja,és ha valaki nem tud normális fúvókát szerezni,vagy kísérletezgetne, akkor a Lada fő benzinfúvókák tökéletesen passzolnak az MZ-be,és egészen 107-től 190-ig mindenfélét lehet szerezni!
Egyébként gondolkodom azon,mi lenne,ha a jó karbit feldörzsáraznám 24mm-re? Olvastam még régen valami ilyesmit,hogy mikor anno a '90-es években beindultak az MZ kupák,egyesek így csaltak egy kicsit,hiszen a követelmény,a széria karburátor megmaradt,csak éppen kissé buherálva...
jaah R.A. Te jössz hétvégén talira? :)
nah ez engem is érdekelne... val.színűleg szarul volt beállítva a karbi...de az másik sztory már.
Geri, ez a 200-ezer km-es megállapítás honnan származik ?
Az Mz hogyan tovább cimű könyvben vagyon irva hogy a /1 főfuvókája 145.A subertűre nem tudok mit mondani mert sehol nem találni erre vonatkozó rajzot vagy leirást hogy mik a méretei.Rossz gyujtás?Lehetséges,bár fogalmam sncs azon már mit tudnék nézni.Elektronikus gyujtás 3mm-re a fh előtt belőve.Azért köszi a segitséget.
szevasztok! a vasam(250etz) alig veszi a 2-t és a 3-at, recseg ropog, föl is, le is, oda vissza... mi a szar ilyenkor, mit kellene kicserélnem?? Más: egy haverom a ts125-jét vinné kpm re.. van valakinek valami jó ismerőse, aki vizsgáztat, vagy valami jó kis okosság?? priviben megköszönném az infót! csá! széles utat!
A gyári a 135-ős fuvoka, de probáld ki 125 össell is.Volt nekem is /1 esem de enyitt nem evett igaz ott pöpec volt minden.A viszonylag rossz gyujtás is okozhatt töblett fogyasztást vagy az eltőmödött légszurő illetve a kopott motor vagy teljesen felujitott is.
Valamint nekem egyszer a 250-es etz be valami gagyi subertűtt adtak ami nagyon megdobta a fogyit mivel jocskán eltért a gyári vastagságtól.
Azért nem irtam a tempos hajtást mivel ,biztos gubanc van mert a gyertya nem lehett kormos.
A 125 TS EMEL UGYANEZ VOLT ZABÁLT FOJT A KIPUFOGON A TRUTYI CSAK 3 KM ALAT MÁSFÉL LITERT EVET HOL MENT HOL NEM NÁLAM ECERÜ VOLT A KÉPLET UJ SZIMERINGEK ÉS MÉG MINDIG ZABÁLT AZTÁN LESZETÜK A HAVEROM KARBIJÁT ÉS JO LET VALSZEG AZÉ MERT A KARBI GYÁRILAG 200 EZER KM RE KÉSZÜLT ÉS UTÁNA MEGHAL
BÁR EZ CSAK SAJÁT TAPASZTALAT SZAKIRODALOMBA NEM NÉZTEM UTÁNA
Teljes tanácstalanság van részemről.A /1-em 28 km városi motorozás alatt 2.6 l benzint evett meg.Ez durva nem??Vagy belefér?Nem értem miért teszi ezt velem.Már centiről centire átvizsgáltam a tank és a porlasztó környékét nem-e elfolyik valahol.Nem találtam arra utaló nyomot.Főfuvóka 145 gyári helyett 135.Subertű felülről 3-ik bevágás.Vajon mi lehet?Nincs semmi tuning rajta.Szivatót ha alapjáraton járó motornál kicsit is meghuzom már le is áll.Tehát az jól zár.Benzinszint a porlasztóban a leirtak szerinti 27 ill 34mm.El nem tudom képzelni miért eszik ennyit.Amugy jól megy a moci,alapjárat is elég jó szerintem.A gyertya fekete kormos mint állat.Ez nem jó tudom,de esetleg betudható hogy per pillanat most Arol2T van a benzinben.Tudom az sem a legjobb de ettől még nem kéne annyit zabálnia nem?Minden jó ötletet szivesen veszek hogy mit próbáljak ki.
szia!
Gyere hétvégén Kárcsádra (Sa.újhely mellett). Motoros tali lesz péntektől...koncertekkel és Hidi Mikivel. Aztán két jó arcot, mindjárt meg is imernél :D Persze MZ-sek vagyunk. Ha ven kedved, adok egy telo számot és akkor tudunk egyeztetni!
üdv
Helló,
szívesen motoroznék mz-sekkel. Jó lenne Nyíregy környéki szocikkal ismerkedni, motorozni.
Ha összerakom és beállítom a mocit majd kereslek.
Sziasztok.Valaki aki jobban ért a gyertyákhoz mint én megmondaná hogy a Champion L87YC az jó a Ts 250/1-be?Nézegettem a gyertya konverziós táblázatot a szakirodalom részben de okosabb nem lettem.Az a sok kódszám csak megzavar,sehol egy hőérték vagy valami.
Ezen vitatkozni nem érdemes.Ha Bambi azt mondja nem ugyanaz én elismerem.Belátom hogy rosszul néztem.Nekem volt egyszerre Ts főtengelyem is meg Etz is.Én akkor rápróbáltam az Etz forgórészt és ugy láttam hogy felül rendesen.De akkor ezek szerint nem ugyanolyan a kúp.
Hello
Na tessék, múltkor ezen ment itt a vita. Jól lenyomtak azzal az állításommal, hogy a TS kúp más.
Annyian mondták, hogy ugyanaz, már kezdtem én is elhinni! :-)
Úgyhogy inkább nem is nagyon vitatkoztam...
A korom lerakódás biza tud okozni ilyeneket. Beizzik és öngyulladást okoz ami durva előgyújtással egyező tüneteket okozhat.
Jawamon volt olyan hogy gyujtás levétele után még pöfögött a gép alapjáraton egy darabig, át ment dieselbe :D
Ha levetted a hengert akkor pucold meg a lerakódástól, állítsad be a karbit hogy ne legyen fekete a gyertya, keverd 1:50-1:60-ra és valami normális olajat adjál neki. Pl.: Castrol Scooter olajból a félszintetikus vagy szintetikus nem olyan drága és nekem nagyon bevállt.
Ja és használd 3000-es fordulat felet.
hallgatnád az enyémet, úgy csörög mint az állat, szerintem a henger-dugó illesztés a közelében nincs az ideálisnak :( most lett furatva 1200 km-el ezelőtt
a dús keverék és a kormosodás csak tömít, gyűrűhézagot, stb, szóval nem kell fosni, ha a pénztárcádnak nem gond a 7 literes fogyasztás akkor csak nyugodtan kormozd a gyertyát :)))
úgy tudom nyíregyházi vagy, ha van kedved, motorozhatunk egyet
Nekem egy golyó és egy pálcából áll. Énis a fals levegőre gondoltam.
Köszi a válaszokat, holnap átnézem amit írtatok, aztán majd lesz valahogy. Egyébként külső szimeringes a blokkom.
Üdv,
tegnap lekaptam a hengert a motoromról(ETZ 250), mert erősödő csörgést tapasztaltam. kb. 3000km-t mentem vele a megvétele óta. Eleinte alapjáraton volt egy kis véletlenszerű csörrenés, de az szinte elhanyagolható volt. Az utóbbi 500 km-ben már 4000-es fordulat fölött éles hangot adott, és kuplungozáskor is halható egy kis csörgés. Ez sem vészes, de valami oka biztos volt, hogy kialakult.
Tartósan dús keverék okozhatja ezt? Mert a gyertyám fekete volt. A hengerfejben és a dugón is koromlerakódás volt.
Hengerfej levétele után megnéztem a dugót, még a hengerben mennyire "lötyög". Oldalirányba nem mozdul, viszont ha megpróbálom elforgatni a hengerben, egy kicsit meg lehet mozdítani. Az alsó csap jónak tűnik.
Szerintetek érdemes dugattyú csapszeget és tűgörgőt cserélni a régi dugó megtartásával? Vagy várjak vele a téli felújításig, amikor több alkatrészt is cserélek?
Köszi
Bocsi akkor visszavonom.Látszólag a kúp egyformának tűnt,amikor felpróbáltam a /1 főtengelyre az etz generátor forgórészét.Az erősebb dolgot meg vastagságra értettem,hiszen nem csináltam szakitópróbát velük.
ki-kihagy a motor, erőtlen, magasabb fordulatott nem tudsz kicsikarni belőle és néha visszadurrant, de ezt nem minden esetben.
sziasztok!
Ts Mz-hez keresek az első kerékhez a csapágyakhoz porvédő gumit...kettő jó állapotú kellene nekem...de minimum egy :D
üdv
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|