:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Csaba467
Még nem említetted, hogy milyen motorod van. :D
ha összefutunk akkor megnézem neked
Másik, hogy a lökethossz ettől nem változik. Van így értelme?
Nem elég ha felhúzza a hátulját, meg a blokkot?
nem hajlik nagyon a szár ha ilyen hosszú?
Nekem bent volt 10 cm toldás! Én csináltam, nem volt nehéz, mivel esztergályos vagyok...
A kecskeméti versenyre gondolsz?
Gondolkodtam róla, hogy mennyek-e, de még nem tudom.
Esetleg. :D
Amúgy Fótról mennék Bp-n keresztül.
Ha jelentkezik még ember, akkor lehet, hogy megyek.
Természetes hogy lágyabb lesz a járása, mert ha csökken a csúcsnyomás, akkor lassul az égés és ezzel gyengébb is lesz a gép :)
MZ telóba is bele lehet toldani, csak kell egy megfelelő esztergályos aki megcsinálja.
Te kis naiv, nem azert nyalok hogy bevegyetek, hanem hogy beallitsatok a porlasztomat :D
Nem kell nyalni, akkor is beveszünk :D
Szerintem a cikk tokeletes, fenyevekkel jobb a konyvnel, en vagyok bena.
Csőtök! Én szeretném egy kicsit endurosítani a 150 es etz-met.
A Simsonoknál az első villa végére szoktak betoldani. Azt szeretném tudni h az etz első telóinál is meg lehet-e ezt csinálni.
A választ előre is köszönöm!
Igazából lehet hogy egy kicsit bonyolultan fogalmaztam a cikkben, de nem akartam semmit kihagyni.
Az MZ könyvben egyszerűbben is le van írva a beállítás. Azt meg le tudod tölteni a szakirodalom rovatból.
Apropo, a jovo hetvegi talalkozora megy valaki budapest kornyekerol? Hogy szokott kinezni a hazamenetel? Egyutt akik egy iranyba mennek, vagy szana szet mindenki?
Hello,
Egészen pontosan Nyírtelek.
Ma visszaraktam a hengert, semmit nem változtattam rajta, csak a 0,3mm-es hengerfejtömítést lecseréltem egy 0,6mm-osra. Lehet hogy csak beképzelem, de finomabb lett a járása.
Régebben a faterom a "peregyesébe" 1.5mm vastag tömítést rakott, mert azzal volt a legsimább a járása, és ha jól beállította még bírt is menni. :D
Ma megjártam Hajdúnánást, nemrég értem haza. Még nem néztem meg a gyertyát, hogy milyen. Jól ment a gép, nem füstölt, ha a gyertya se trutyis akkor nem bántom a gépet őszig. Csak tankolok bele, meg felvásárlom a Szacsából az összes fullszintetikus olajat.
Egyébként Andrei ha van kedved motorozhatunk majd együtt valamikor.
Koszonom szepen a valaszt. Mar csak egy hozzaerto kene a porlaszto beallitasahoz, en ugy latszik antitalentum vagyok, egyre rosszabb es rosszabb. Olvastam itt a porlasztobeallitos cikket, de aval egyutt se gazan megy.
még valami a bejáratással kapcsolatban. szerintem a bejáratás időszakára sem érdemes több olajat keverni a benyához, mert a több olaj csak akadályozza az alkatrészek természetes összekopását, és nagyon kitolódik a bejáratás ideje. szerintem teljesen felesleges mz-be drága szinti olajat venni, mivel alacsony fordulatu motor. anno az átkosban csak arol 2T olejka volt hozzá, mégis hosszú évekig szuperált vele. egy olcsó félszintetikus olaj több mint elég, ez is csak azért kell, hogy ne legyen büdi a gép és ne follyon a kipuffancson az olaj olyan hevesen. természetesen ez az én véleményem, ha valaki 4-5000Ft-os szinti olajat használ, tegye, kárt nem tesz a motorban vele, csak a pénztárcájában, ez meg mindenki magánügye.
én már több motort is járattam be, ezek közt volt felújított és gyári új is vegyesen. az én koncepcióm szerint 1000 Km-ig kímélem, nem forgatom ki, csak 4-5 ezerig, utast már 0 Km-től lehet vinni, 1000 Km után fokozatosan elkezdtem húzni a gépnek, mindig tovább terhelve csutkagázzal 1500 Km-ig. mz-et konkrétan az első ezerben 4000 fölé nem érdemes forgatni. az rd yamahámat felújítás után 5000-ig forgattam mert nagyobb az üzemi fordulatszáma mint az mz-é(9000). 6000-nél nyit a powerszelep. tehát mindig motorraszabott legyen a bejáratás szerintem.
én 500 után vittem utast először
Szerintetek ha felujitott a fotengely es a henger akkor mennyi ideig kell jaratni (be). kb hany kilometer utan lehet vinni utast?
Ha a gyári gumi azt jelenti hogy bekeményedett repedezett és talpasra kopott akkor azt mondom nem. De alapvetően a gyári minőségü gumikkal (alap Mitas) be lehet döntenni annyira hogy a gyári lábtartó leérjen.
Ez viszont kellemetlen mert amint leér abból könnyen esés lehet, ennek elkerülésére picit feljebb szokták hajlítani.
be, ehez csak egy sört kell fizetned minden régebbi tag számára :D
fiúk, egy kérdés. van valakinek tapasztalata, hogy gyári gumikkal országúton a 250-es ETZ-t mennyire lehet ledönteni kanyarban? de csak úgy, hogy ne kelljen utána leporolni a rucit:)) lábtartóig elképzelhető? azért érdeklődöm, mert még nincs nagy tapasztalatom rajta, és nem a saját káromon akarom megtanulni, hanem másén:))
Nincs valakinek kedve egy minitalalkozohoz, Erd kornyeken, vagy gardonyban csobbanni eggyet? Messzebbre nem merek menni mert nem eg a feklampam :D
Jajdejo!
Mikor lehet veletek talalkozni?
Ma? :D
Szepjonapot mindenkinek!
Befogadtok egy ujoncot?
Nem lehet megemelni az első telót.
Lehet előfeszítést adni a rugóknak, de az terepen nem jó mert kirugózáskor koppan.
Vagy a műszernél a visszajelző izzókat nézd meg, mert előfordul hogy ott lesz zárlatos valami. A reflektor okozta bizti kiégés ere utal, mert annak a viszajelzése a műszerben van. (feltéve hogy nem a tompított lámpára gondoltál, mert annak nincs visszajelzése)
Zárlat amúgy bárhol lehet, szóval mindent át kell alaposan nézni, különösen a szigetelés nélküli részeknél.
A TS-nek van olyan funkciója balra kitekerve a gyújtás kapcsolót, hogy akku nélkül is beindul. Ha már jár a motor akkor gyorsan tekerd át ebbe az állásba. Ha így is jár akkor dinamó rendben. Ez amúgy megkerüli a biztosítékot, tehát elvileg elszállt biztosítékkal is járnia kell....kivétel ha zárlat van.
Az akkut töltsed fel. 7Vig is felmehet a feszültség töltés közben, de ha leveszed töltésről akkor még másnap sem mehet 6V alá, mert akkor az azt jelenti hogy az akku van megfáradva. Ha zárlatos az akku akkor töltés közben sem fog felmenni 6V fölé, de ha leveszed akkor fél órán belül mindenképpen alá esik.
TS esetében a rossz bekötés sem ritka.
Kapcsolási rajz alapján érdemes átnézni ezt is, főleg a gyújtás kapcsoló környékén, de ha nem érted akkor inkább vidd olyanhoz aki csinált ilyet.
Próbáld kicsit pontosítani. Egyszer már betoltad ide, és nem válaszolt senki, pedig ez egy igen segítőkész csapat. Következésképp valószínűleg nem vágja senki, mit is szeretnél pontosan tudni.
Csátok! Hogy kell egy 150-es ETZ első telóit megemelni??
Kössz!!
Üdv! 125-ös TS-ről van szó. Probléma normál esetben akkor van, ha 2 napig nem megyek a mocival, olyankor utána vagy indul vagy nem, ilyenkor biztosítékcsere, és megy. Menetközben pedig a reflektor felkapcsolás után 3-4 perc és leáll, sebességtől függetlenül. Hol keressem a hibát? A lámpafejben, akksinál?
ja nyilván kis ETZ-re gondolsz.
NE patkold! keresd meg a zárlatot.
Illetve hol van elrontva a töltés bekötése hogy nem világít a visszajelző. A kettő egyébként akár össez is függhet.
Az is lehet hogy zárlatos az aksid, viszont akkor világítana a töltésjelző.
ETZ-n is van lecsavarható szimeringház?is ilyen?
Nem csak simán bele a blokkba?
Amúgy tényleg nem kell szétszedni szimering cseréhez.
Vékony erős csavarhúzóval benyulsz a tengely mellet és kifordítod a régi szimmeringet. Persze erősen vigyázva ne sérüljön a tengely.
Az újat pedig olajba áztatás után óvatosan betolod a helyére. Ha ütögetni kell akkor vigyázz, mert a szimeringet legkisebb deformáció is tönkreteszi. Legjobb ha a peremmel egyező méretü csővel ütögeted be, de amit gábor irt az is jó csakl vigyázni kell, hogy ne ferdén menjen be mert akkor garantáltan megszorul.
A Huber szimering jó amúgy. A többi sem vált be jobban. Ha kopott a csapágy vagy sérült kopott a tengely akkor gyorsabban elhasználódik a szimering.
Lehet olyat is, hogy kicsit feszítsz a szimmering rugóján. Akkor erősebben tömít, de gyorsabban is elkopik.
Azon a gépen alapjárati csavar sincs, nem? :)
Van egy vadi új Heidim is. Motoron sohasem volt. RSW-t vettem helyette és azt raktam fel. Bolti ár alatt odaadom azt is ha kell.
Utcára amúgy nem tennék RSW-t . Azonkívűl hogy drága, túlságosan puha. Nem lehet kihasználni utcán az előnyeit, viszont gyorsan kopik. A sima Heidi tökéletes az MZ-hez.
úgy tudom nyíregyházi vagy, ha szereled a blokkot, szólj már, kiváncsi vagyok, esetleg segíthetek is valamit :)
Kösz, rendes vagy hogy leírtad. Időközbe én is rájöttem a probléma okára, legalábbis remélem. Szerintem a forgattyúsházba beszivárgó hajtóműolaj okozta az enyémnek a problémáit. Kormos volt a gyertya és mégis szegény keverékre utalt a rángatás. Remélem a szimering lesz a ludas és nem a két blokkfél között szivárog.
Szóval most először szimeringeket cserélem, aztán meglátom még és lehet hogy teljes felújításba kezdek.
Ajánlom, hogy nézd meg a videókat az ETZ szereléséről az mzclubhungary.com honlapján.
Mégegyszer köszi,
Laci
Üdv Mindenkinek!! Kezd telelenni a ....-om a motorommal, mivel egyszerűen nincs rajt töltés, pontosabban állandóan kib..ssza a biztosítékot, az akksiban 4,12 volt van, a töltésvisszajelző nem világít, cserélek biztosítékot, minden fasza, áram felmegy 6.24 voltra. De akármelyik pillanatban beszopat, egyszerűen megáll.Mit tegyek? Egy marék biztosíték a zsebbe? Eddig piros biztosítékot használtam. Esetleg patkoljak?? Válaszokat előre is kösssz!!
Thunder.Próbáltam emailt irni de nem biztos hogy elment.Szóval érdekelne a villa.Hol és mennyiért?
Szia Nem kell széthuzni a blokott,a szimeringnek is va egy külön a blokról levehető háza amibe benn van.(4 csavar fogja)Ezt kell levenned és ugy cserélni.
Én a régi szimeringgel szoktam a helyére ütni az ujjatt.
Azért vizsgáld át a csapágyakat is mert ha nagyon kotyog akkor kieszi majd az ujj szimeringet is a tengely.
Forrest! Kérted, hogy írjak, ha rájövök, miért is nem bírja az állandó fordulatot az ETZ-m. A 15szöri karbi szétszedés után azt hiszem megtaláltam a hibát. Egyértelműen szegény keverék miatt van, nagyobb főfúvókával kicsit kompenzálni tudtam, de a probléma jóó nagy füst kíséretében továbbra is fennált.
Nálam a gyújtás oldali főtengelyszimering volt a ludas, levettem a deknit, és hallani lehetett, hogy a berúgó mozgatására sziszeg. Levettem a generátort is, és már szabad szemmel is lehetett látni, hogy kifúj. Viszont a generátor egy cseppet sem olajos. Érdekes. Köszönjük HUBER. :)
Viszont az lenne a kérdésem, hogy van valami spéci technikája az új szimering berakásának a blokk széthúzása nélkül? Gondolok itt olyanra, hogy olajozottan rakom vissza, vagy előtte működés közben melegítsem fel a blokkot, és hipp-hopp csere? Vagy csak egyszerűen üssem vissza valami hengeres csőszerű izével?
Csátok! Hogy kell egy 150-es ETZ első telóit megemelni??
Kössz!!
Olvasva a hozzászólásokat, a karbi-alapjárat-létenemléte Bermuda háromszögről, nekem csak annyi jut eszembe, hogy én már megszoktam hogy nincs alapjáratom, így öblögetek. TS 150
Jövőhét szerdán lesz a forgalomvizsgám, utána gyííííííí!! :))
Rendelhetsz az mz-b.de oldalról.
Szia nekem van Gyári bontott léptetővillám,és egyébb váltó és blokk alkatrészeim,ha érdekel.
Még a témához anyitt,hogy nagyon elkeseritő hogy még egy léptető vilátt sem tudnak normális anyagból minőségben legyártani.
Tudok neked szerezni gyári használtat, boltba szerintem se vegyél, egyrészt valszeg méretpontosan sem mondhatóak, meg az anyaga sem igen olyan ami oda kéne.
Ha érdekel akkor írj egy mailt aztán értekezünk!!
Üdv
ThUnDeR
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|