:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
bazsi
ennek eleg nagy a aloszinusege, valami megoldas cseren kivul?
Hello!
A nekem volt olyan hogy a motor jobban ment hidegen mint melegen. A kipufogóm volt eldugulva, nem bírt kipufogni. (Csak egy tipp, ha egyébként jó minden )
Ven lehetsz mint az orszagutja :) Kossz a valaszt meg a tobbieknek is.
Keri
Hosszabb menet utan mikor megaltam egy-egy stopnal eszrevettem hogy kb 3 masodperc utan lekapcsolja a da a fenyerot, ami nalla azt jelenti hogy jajat aksijarol megy (energiatakarekossagi beallitas), namarmost ha a motor aksijaban nem marad annyi szufla hogy egy 3 voltos pda t meghajtson 1-2 percig akkor ott valami nem koser mert toltes az van.
Ha mar jar a motor akkor nem kene annyi aramot termelnie hogy azon jol uzemeljen a gyujtas? Nert ha igen akkor menet kozben nem kene a gyenge aksi befolyasoljon.
Még valami, miután kiszedtem az összes kábelt és a fő kábeleket egyenirányító U-V-W kábeleket és minden fontosat felújítottam, maradt még sokminden ott elöl ami vissza kellene kötni. De csak a töltésjelzőt akarom ideiglenesen direktbe..., szóval nem csokiból csokiba csak ugy sufni bekötni akkor hogy tegyem? kapcsolási rajzból kiszűrtem hogy az egyenirányítóról hozok egy jel kábelt az meg is van ,ugye a másikat meg sikeresen letesteltem, az ugye nem jó. akksi plusz pólusára kellene kötni ,de akkor egésznap ég tehár valahogy a gyujtáskapcsolóra ,hogy csak akkor kapja meg ha gyujtáson van. Szóval magyarul arra lennék még nagyon kíváncsi ,hogy leégetés és motorfelgyujtás nélkül hova kössem ?
Előre is köszönöm, sajnos nem vagyok villamosságis ezrét számba kell rágni!
mindenkinek köszönöm aki eddíg is segített mert ha nem lenne ez az oldal nem tartanék ott ahol most tartok.
Köszi.
Szóval akkor jó így ha rendesen bekötöm a töltjelzőt és nem világít akkor minden okés igaz? Az hogy akksi nélkül azt meg hanyagoljam.....
Akku nélkül azért ne eröltesd a dolgokat, mert tönkre is mehet valami.
Azoknál a motoroknál ahol van akku mentes üzemmód, ott a dinamóról direktbe megy a gyújtásra a villany.
Igazatok van, az egyik a kábel a 61es pontról a másikat meg letesteltem:D
Amugy még annyi kérdés, hogy beraktam egy kapcsolót ami megszakítja az aku test kábeljét, és kipróbáltam alapjáraton lekapcsoltam és leállt a motor. Felpörgettem akkor kikapcs az akksi és megy elindulok vele leáll... Szóval csak akksival működik 100%osan. Ez jó így? Nem kellene aku nélkül is szaladnia? Másik téma akkor a feszabról a jel a másik kábel meg akksi + ra igaz?
"horog fullad, majd lott egy nagyot es ugy felporgott" Tipikus gyertyaslussz. Átjöttél a városon, összegyűlt csomó elégetlen olaj, országúton magasabb fordulaton feljutott az égéstérbe és egy "kokszhíd" rövidre zárta a gyertyát. Fiatalkoromban (mivel most már nagyon öreg vagyok) ez teljesen megszokott jelenség volt, ha a városból kiértem az országútra. Megoldás: rendes olajat használt (min. API TC, ISO-L-EGC minősítésű) és 1:50 keverékkel járj. De most abbahagyom, hogy tovább őrizhessem az aggkori nimbuszomat.
A rossz hőértékü gyertya tud ilyet okozni, a hézag nem annyira.
Viszont a ronda előgyujtásod is tud ilyet okozni :)
Simán csak gyengébb melegben? Az normális.
Az hogy vacakol az nem.
Az hogy egy 12V-os akkuban 6V-van az sem normális. 10V alatt döglött az akku.
Lehet szórakozni vele hogy kimosod desztvízzel, feltöltöd akkusavval, rádugsz egy regeneráló töltőt, de biztos megéri a macerát? én 2500-ért vettem akkut.
Az lehet gyertyahiba, trafóhiba, kondenzátor hiba. Tényleg ebben megszakítós vagy elektronikus a gyujtás?
Ebből a gyertyahibát közvetve okozhatja az akku hiba. Illetve amit leírtál hogy leállt, meg beindult de nagy füsttel, azt is előidézheti az alacson feszültség.
A motorod amúgy rendben van, motorikusan is, az elektromos rendszer is úgy viselkedett ahogy egy gyenge akkuval szokott, és a karbi is ha a próbák alatt így rendesen viselkedett és akkor nem állítódik el egyik pillanatról a másikra (általában)
Matya
Delben mintha hianyozna vagy ket lo. En inkabb megis gyertya hiba iranyaba hajlok, mert melegben a hangja is kicsit repedtebb, es mintha a gyujtas jonne helyre ha lehul kisse a levego.
Apropo elektroda tavolsak okozhat ilyen tuneteket? Szemre allitottam, de lehet mar elfelejtettem mennyi a 0.6
hali
holnap tudok szerezni Ts alkatrészeket végül is majdnem BÁRMIT
akit érdekel az írjon email holnap 10 ig vagy hívjon 8 tól elérhető vagyok
ocsipal@freemai.hu
06-70-502-80-87
Már én sem fogalmazok teljesen tisztán.A lényeg Skodry hogy a lámpára egy pozitiv(méghozzá a gyujtkapcs utáni)és egy szál a fesszab 61-es pontjáról legyen kötve.Az egész működése egyébként rém egyszerű.Ahogy Keri is irta,álló motornál gyujtáson ugye kap egy pozitivot és a generátor-fesszab 61 utján egy negativot.A lámpa világit.Ha megy a motor és van töltés a generátortól akkor az addigi 61-es pont negativból szépen pozitiv potenciál lesz.Kettő pozitivnál pedig a lámpa nem világit.
Pontosan ugy van ahogy Keri mondta.Majdnem ugy néz ki a dolog mintha a visszajelzőlámpádon az egyik vezeték méghozzá nem az amelyik a fesszabról megy hanem a másik nem pozitivot hanem negativot kapna.Magyarul:egyik vezeték gyujtkapcs utáni pozitiv,másik vezeték fesszab 61-es pontja.Ha jól értem a kérdésedben is mintha ott bujkálna hogy igazam lehet"felcserélem a testet és a jelet".Ha jól értem neked a jel a fesszabról jövő vezeték,akkor viszont a másiknak nem testen kell lenni hanem forditva.Erre utal az is hogy jobban világit ha huzod neki.Hát persze mivel a töltésed valószinű jó és akkor nem 12V KÖRÜLI HANEM UGYEBÁR 14V körüli feszt kap.
Ja...most olvastam vissza..ha bejáratós a gép, akkor okozhatja az is a különbséget, hogy szorosabb picit még az illesztése, és a pár fok különbség miatt délben kisebb a hézag, mint este a hőtágulás miatt...Bár ez elvileg nagyon minimális értékű, és bemelegedett motornál sem nagyon befolyásolhat....
Etz 250-es motort bontok.Ha kell valami emailban érdeklődjetek az árról,és az állapotról.Cím:horszumo@citromail.hu
Ugyanitt sok féle karburátor,és alkatrészei.veteránok is.
Az összes kétütemű ennyire érzékeny...Mivel a déli hőmérséklethez képest estefelé lejjebb megy a hőmérséklet, megnő a sűrűsége, ergo adott beszívott levegőmennyiségben nagyobb lesz az oxigén koncentrációja is.....És mit csinál az oxigén?? :))
Ez az aksi 1 honapos, de ez nem jelent akar semmit, kerni nincs kitol, ujra jelenleg nincs keret. Hat meg jarogatok vele egy kicsit es ha nem eri el a 12V ot akkor megnezem milyen messzire birom eldobni. Egyebkent az aksi nem jon helyre ha kicserelem benne a savat?
De miert megy hidegen jobban?
Meg az is feltunt hogy a deli melegben mintha faradtabb lenne a mozgasa, de ahogy estefele akar csak 3-4 fokot esik a homerseklet hatarozottabban jobban megy. Normalis az hogy ennyire erzekeny a levego homersekletere?
Az izzó egyik fele az akkura megy a másik fele a generátorra valamilyen úton. (feszab 61-es láb ha jól emlékszem)
Így amikor a generátor nem megy akkor az akkuból a generátoron át a testre folyik az áram és világit a lámpa. Ha megy a generátor akkor ugyan akkora fesz van rajta mint az akkun és ezért nem folyik az áram és nem világít a lámpa.
Kapcsolási rajzon nézd meg a pontosság kedviért. (szakirodalom rovat)
Ja és ha van egy jó akkud, szerezz egy jó MZ trafót, és akkor megint eljöhetsz, és beállítjuk a gyújtásod is, mert szerintem egyáltalán nem normális hogy alacsony alapjáratnál néha megfordul a főtengely forgásiránya :D
Hmmm. Pedig eleget szórakoztunk álló helyzetben, hogy jól felforrósodjon a motor és mégsem jött ki a hiba itt?
Füst, hát az lehet a gyertyahiba miatt, mert elégetlen anyaggal jól megszívta magát.
Viszont amíg az akkud döglődik addig az alacsony feszültség is tud ilyet okozni.
Próbálhatsz még fél fordulatot kitekerni, de szerintem nem ott lesz a gond, mert akkor már nem viselkedett olyan szépen a motorod. Amikor ment akkor szépen ment és jól viselkedett szerintem. Az alapjárat környékén ugyan nem volt olyan finoman kezelhető mint szerettem volna, de az én motoromból pont ezért dobtam ki azt a fúvókatűt amit adtam :D A tiedhez képest viszont javult a kis terhelésen mutatott viselkedés.
Szóval a terv az hogy tegyél bele rendes akkut. Akár kölcsön is. Szerezz egy műszert és mérd meg mekkora áramot vesz fel vagy tölt vissza a motorod. Szerintem nem zárlatos semmi a gépen, simán csak a gagyi akku bosszúja következett be, de ezzel a módszerrel ki lehet zárni nagyon egyszerűen minden problémát.
A szimering probléma esetén nem javult volna meg egy gázhúzástól. Nekem sokkal de sokkal töményebb füstöt produkált a motor amikor váltó olajat szívott és nem voltak ilyen problémáim mint neked.
Szimering esetén nem indul könnyen a motor. Nincs alapjárat mint neked, és nem is megy túl gyorsan a motor.
A gyertya közvetve meghibásodhat az akku hiba okozta gyujtáskimaradás és keverék romlás miatt.
Amikor elindultál nem volt szegény a keverék, sőt még egy kicsit dús is volt alapjáraton. Igaz nagyobb terhelésen nem néztük meg a bejáratás miatt, de normál gyorsulásnál nagyon jól viselkedett a motor.
Szóval a helyedben az akkuval kezdenék elsőre valamit utána jöhet a többi ha van valami baja még.
Sziasztok!
Informálódnék.
Ma egész nap szereltem 125 etz met (12voltos generátoros) Nem ovlt töltésem, ezért beszereztem a meghibásodott alkatrészek helyett újat.
egy magyar feszab+egyenirányító+újrakábelezés+állórész+szénekefe+tartó.
töltés van vagyis nem tudom mert a műszerem lemerül, de a lámpa élesebebn világít ha húzom neki. Probléma a következő: Gyujtáson nem ég a töltéslámpám, ha elindítom a motort nem ég egy kis gázfröcscs és már folyamatosan világít. ennek ugye fordítva kellene lennnie:D
Mi lehet a baj? Lehet ha felcserélem a testet és a jelet a viszajelző lámpán akkor fordítva jelez? Vagy más hiba lehet? Sajnos 7végéig nem leszek motorközelben szóval ezen agyalok ezért kérek infót!
Van olyan hogy a moci jobban megy hidegen mint melegen? Allig birtam hazajonni Keritol, egyre szarabbul es szarabbul ment, koruton mar kb 4000 fordulattal indultam a stopnal hogy le ne aljon, es meg igyis full gazzal fulladoztun vagy 15-20 masodpercet mire felporgott, na meg a hatul jovok is fulladoztak rendesen, kegyetlenul fustolt, pedig mikor elindultam ujpestrol meg total rendben volt. Ultra ego volt vegigbenazni budapesten. Aztan mar a 70 esen elkezdett horogni es elszalt az osszes ereje, gondoltam ha most megall akkor tolhatom haza vagy 5-6 km volt meg hatra, behuztam a kuplungot csutka gaz, horog fullad, majd lott egy nagyot es ugy felporgott hogy kiakadt a fodulatszam mero, es telyesen helyrejott, jol maszta az emelkedot is (viszonylag). Megaltam egy havernal kiszedtuk a gyertya kivancsisagbol, hat ennyi kormot en gyertyan meg nem lattam. Kicsereltuk a gyertyat es olyan egyenletes lett az alapjarat hogy ilyet mar reg nem hallottam tole. De mar annyit nem mentem hogy bemelegedje ujra tehat nemtom, lehet csak azert jott helyre mert kihult.
Kerdesek: letezik hogy szar az olaj a valtoban es melegen annyira felhigul hogy atfolyik a benzinbe?
Letezik hogy szar a keverek olaj?
Szegeny a keverek es tulhevul a gyertya, de ha szegeny a keverek (benzin levego keverekre gondolok)akkor nem kene fustoljon.
Siman szar a gyertya?
Ja, es rangatott is.
ETZ 150.
Biztos bennem van a hiba,de megint nem tudom milyen mociról van szó.Rossz beidegződés hogy mivel nekem /1 van ezért vagy abból vagy az etz 250-ből indulok ki mert annak a blokkja nagyon hasonló,legalábbis a kupplung része ugyanaz.Tehát ha neked az van akkor csak azt tudom mondani igy látatlanban hogy érdemes lenne megvizsgálni a kupplungállitó lemezt amit a fordulatszámmérő kihajtás fedele rögzit.Esetleg elmászott és akkor ez a tünete amit leirtál.Vagy kiakadt valami.Gondolom a bovden nem szakadt el hiszen azt azért észrevennéd.Ha egyébként a kinyomószerkezet nekifeszül a kupplungszerkezetnek attól függetlenül hogy a lamellák milyen állapotuak annak keménynek kéne lenni.Ha nálad ugymond puha akkor az előző leirtak mérvadóak.Ha nem etz250 vagy /1-ről van szó akkor ne vedd figyelembe az irásomat.
hi!
Röviden semmi ellenállása nincs a kuplungkarnak mint a vaj olyan laza
Nem tudom mennyit szánsz rá.Van egy a vaterán,bár ts250-nek hirdeti a hengerfej az /1-é.Hogy most melyik azt nem tudom.http://www.vatera.hu/mz_ts_250_elado_75889904.html
Sziasztok keressek megvételre egy MZ TS 250 mkp lehetőleg piros szinűt restauráltatt vagy szép gyári állapotút.Ha valaki tud segíteni a sara.s@freemail.hu ra irjon ajándé lenne. íelőre is köszi!!!!
hát ez már régi projektem volt..akkor még nem volt itten erről szó, csak utána :D akkor meg honnan tudtam volna...hát ezt beszívtam...nah nem baj, jártam már roszabbul is :)
sorszám: 28435 (97655)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-01 10:30:23)
Keri!
Ilyen közel laksz? :D
Én az UMSZKI-ba jártam tavaly szoftverüzemeltető szakra, ott van tőled kb 200 méterre a suli. :D
Igaz én Fóton lakom, de motorral kb 10 perc. :D
Keri
Akkor meg mindik okes a ma delutan?
ugyan én elvből nem vettem,mert már irták hogy nem szabad,de azért felháborító hogy ennyire szart csinálnak,ami már újonnan se müxik,még jó hogy peresbe nem tettem ilyen cumót anno.
Nekem még 2 éve volt, hogy műszaki vizsgára menet beállt a főtengelycsapágy.
Furcsa, erős kopogó hangot adott ki és a motor sem ment úgy mint előtte.
Aggódtam, hogy megbukik a vizsgán, de a vizsgabiztos nem vette észre a nekem furcsa hangját.
Hazamentem, később szétbontottam a blokkot és kiderült, hogy a műanyag kosaras ZKL csapágynak összetört a kosara és szétgurultak benne a golyók.
Ki nem esett golyó, mert nem tud, de úgy szétgurultak benne, hogy néha megszorult, néha nem, mindenesetre elég brutál hangot okozott a járó motornak.
igen igen,A generátornál pontosan nem tudom mekkora csavar kell,de M10es az tuti és legalább 100mm-es legyen,A kupót, meg le tudod rántani agylehúzóval,mármint a főtengőn lévő kis lánckerékre gondoltam.Mindkét oldalon kerek szimering tok van,a generátornál 4 db lencsefejű 6os csavar van,a másik oldalon, pedig süllyesztett.A legegyszerűbb az lenne ha elhoznád a gépet vörösvárra,mert ott minden szerszámom van amivel meg tudom csinálni.ma megyek ki,sztem holnap is ott leszek, aztán be kell jönnöm mert meló van.
üdv:András
oda megy a generátor testje,ha jól emlékszem,és az fesszabnál van a másik vége(mechanikusnál)lent van az alapzaton.
amit irtál nem biztos hogy törvényszerű:
nekem is amikor hajtottam a vasat,először csak zizegés volt aztán kerregés, és után állt meg mint a szög,de ezt egy bő 2-300km után tapasztaltam.Ha nem ennyire zajos akkor én is a Laci tippjére szavazok,eléggé mély kaparó hagja van a primernek, ha belelóg a deknibe,olyan mint ha reszelővel esne neki az ember a dekninek.Az én gépembe azért történt ilyen gyorsan a beállás anno,mert az egyik golyó kettétört, és megszorult a kosárba,és beékelődött.
Keri! Én benne vagyok, hogy megkeressük a a gyártót, akár elmegyünk a motorosboltba is érdeklődni itt Pesten és összehozunk valami feljelentést !!
nekem bírta 3 hónapig! Akkor én most rekordot döntöttem??? :D :D
Van olyan ember akinek 2 hétnél tovább működött? Nem kellene kollektívan feljelenteni a fogyasztóvédelemnél?
Itt ugyan terjesztjük az igét, de a motoros társadalom csak egy kis része olvassa.
Köszi szépen az ötleteket, de ezeket én is végig ellenöriztem, valószinüleg gyárilag hibás a feszab. Mert nekem ahogy irtátok a kék-sárga van.
Elösször is kösz a Mail-t a csapágy adatokkal!
A szimmering ugye egy négyzet alakú takaró lemez alatt van amit 4db csavar fog, szóval csak a lánc kereket kell levenni a kuplung oldalnál, a másik oldalon pedig a generátor alatt lesz???
Na ezt jól félreolvastam.Teljesen azt vettem ki a hsz-dből hogy most sem jó a töltés és a visszajelzőlámpa.Akkor ezek szerint minden rendben van nálad.
A kék-sárga elektronikus fesszabot mindenki csak szidja, azt NEM SZABAD VENNI!!
A fekete dobozos magyar fesszabbal viszont jók a tapasztalatok, azt KELL VENNI!!!
azóta beállítottam a gyári fesszabot és azzal járok, tökéletes a töltésem így, csak azt a kidobott 2700 forintot sajnálom
égőnek, vezetékeknek, stb, semmi bajuk nincs
Szinte ugyanaz a válasz mint Elbandynak.A lényege az egésznek hogy ha abból indulunk ki hogy minden csatlakozás jó helyre van kötve,akkor gyujtáson álló motornál nincs töltés és a visszajelző világit.Ha mégsem világit akkor a következőt próbáld.Először is egyáltalán jó-e a visszajelző izzó??Ezt kipróbálhatod akár ugy is hogy lehuzod a fesszab 61-es pontján levő vezetéket és egyszuerűen testhez érinted.Persze ezt gyujtáson tedd.Ha világit akkor több mindent is leteszteltünk.1-izzó,2-izzóra menő+,3fesszab és izzó közti szál.Ha igy sem világit akkor az előzőleg felsorolt 3 dolgot kell leellenőrizni.Bár ahogy irod szerintem nálad valami nincs jól bekötve ott a fesszabnál,vagy nagyon szar az a fesszab.
Lehet hogy nem nekem kellene erre figyelmeztetnem a segitséget kérőket,de engedjétek meg hogy most mégis ilyet tegyek.Szóval ha valaki problémával jelentkezik,irja már le milyen motor(elég annyi hogy pl ts 125),hogy viselkedik,mik a tünetek,stb stb.Nagyon nehéz ugy segiteni bárkinek hogy pár szóban belök valamit és azt várja hogy abból azonnal teljeskörü problémamegoldást kap.
12V etz150, sose volt töltés a motoron ezzel a fesszabbal, 12.2-t mértem 3000 üresjárati fordulaton, magyarul akkufeszt mértem... mert töltés az nemvolt, töltésjelző se világított sose, nem méricskéltem ki hogy plusz van-e a 61-esnél, akkor még nem értettem annyira hozzá
produced by mega, kéksárga angol feliratos holmi, minden etz tipus rá van irva, gyártó vagy elérhetőség nincs, 2700 forint
Szia!Biztos hogy lehet bele töltést lehelni,de azért ennél több infó kéne.Biztosan irtad már máskor hogy milyen motorrol van szó de én nem figyeltem.6V vagy 12V? Az elektronikus fesszabot én csak dicsérni tudom(csakis a magyar feketét).Nekem semmi gondom vele.Ahogy olvasgattam eddig más is meg van elégedve.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|