hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Matya
válasz erre | email2008-07-01 22:36:15
Ja...most olvastam vissza..ha bejáratós a gép, akkor okozhatja az is a különbséget, hogy szorosabb picit még az illesztése, és a pár fok különbség miatt délben kisebb a hézag, mint este a hőtágulás miatt...Bár ez elvileg nagyon minimális értékű, és bemelegedett motornál sem nagyon befolyásolhat....
sorszám: 28449 (97681)
(előzmény: Matya, 2008-07-01 22:29:57)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-01 22:30:02
Etz 250-es motort bontok.Ha kell valami emailban érdeklődjetek az árról,és az állapotról.Cím:horszumo@citromail.hu

Ugyanitt sok féle karburátor,és alkatrészei.veteránok is.
sorszám: 28448 (97679)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-07-01 22:29:57
Az összes kétütemű ennyire érzékeny...Mivel a déli hőmérséklethez képest estefelé lejjebb megy a hőmérséklet, megnő a sűrűsége, ergo adott beszívott levegőmennyiségben nagyobb lesz az oxigén koncentrációja is.....És mit csinál az oxigén?? :))
sorszám: 28447 (97678)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-01 22:26:11)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-01 22:26:11
Ez az aksi 1 honapos, de ez nem jelent akar semmit, kerni nincs kitol, ujra jelenleg nincs keret. Hat meg jarogatok vele egy kicsit es ha nem eri el a 12V ot akkor megnezem milyen messzire birom eldobni. Egyebkent az aksi nem jon helyre ha kicserelem benne a savat?
De miert megy hidegen jobban?
Meg az is feltunt hogy a deli melegben mintha faradtabb lenne a mozgasa, de ahogy estefele akar csak 3-4 fokot esik a homerseklet hatarozottabban jobban megy. Normalis az hogy ennyire erzekeny a levego homersekletere?
sorszám: 28446 (97677)
(előzmény: Keri, 2008-07-01 21:47:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-01 21:51:27
Az izzó egyik fele az akkura megy a másik fele a generátorra valamilyen úton. (feszab 61-es láb ha jól emlékszem)
Így amikor a generátor nem megy akkor az akkuból a generátoron át a testre folyik az áram és világit a lámpa. Ha megy a generátor akkor ugyan akkora fesz van rajta mint az akkun és ezért nem folyik az áram és nem világít a lámpa.
Kapcsolási rajzon nézd meg a pontosság kedviért. (szakirodalom rovat)
sorszám: 28445 (97675)
(előzmény: Skodry, 2008-07-01 21:27:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-01 21:47:44
Ja és ha van egy jó akkud, szerezz egy jó MZ trafót, és akkor megint eljöhetsz, és beállítjuk a gyújtásod is, mert szerintem egyáltalán nem normális hogy alacsony alapjáratnál néha megfordul a főtengely forgásiránya :D
sorszám: 28444 (97674)
(előzmény: Keri, 2008-07-01 21:45:37)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-01 21:45:37
Hmmm. Pedig eleget szórakoztunk álló helyzetben, hogy jól felforrósodjon a motor és mégsem jött ki a hiba itt?


Füst, hát az lehet a gyertyahiba miatt, mert elégetlen anyaggal jól megszívta magát.
Viszont amíg az akkud döglődik addig az alacsony feszültség is tud ilyet okozni.

Próbálhatsz még fél fordulatot kitekerni, de szerintem nem ott lesz a gond, mert akkor már nem viselkedett olyan szépen a motorod. Amikor ment akkor szépen ment és jól viselkedett szerintem. Az alapjárat környékén ugyan nem volt olyan finoman kezelhető mint szerettem volna, de az én motoromból pont ezért dobtam ki azt a fúvókatűt amit adtam :D A tiedhez képest viszont javult a kis terhelésen mutatott viselkedés.

Szóval a terv az hogy tegyél bele rendes akkut. Akár kölcsön is. Szerezz egy műszert és mérd meg mekkora áramot vesz fel vagy tölt vissza a motorod. Szerintem nem zárlatos semmi a gépen, simán csak a gagyi akku bosszúja következett be, de ezzel a módszerrel ki lehet zárni nagyon egyszerűen minden problémát.

A szimering probléma esetén nem javult volna meg egy gázhúzástól. Nekem sokkal de sokkal töményebb füstöt produkált a motor amikor váltó olajat szívott és nem voltak ilyen problémáim mint neked.
Szimering esetén nem indul könnyen a motor. Nincs alapjárat mint neked, és nem is megy túl gyorsan a motor.

A gyertya közvetve meghibásodhat az akku hiba okozta gyujtáskimaradás és keverék romlás miatt.

Amikor elindultál nem volt szegény a keverék, sőt még egy kicsit dús is volt alapjáraton. Igaz nagyobb terhelésen nem néztük meg a bejáratás miatt, de normál gyorsulásnál nagyon jól viselkedett a motor.


Szóval a helyedben az akkuval kezdenék elsőre valamit utána jöhet a többi ha van valami baja még.
sorszám: 28443 (97673)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-01 20:56:35)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-07-01 21:27:04
Sziasztok!

Informálódnék.

Ma egész nap szereltem 125 etz met (12voltos generátoros) Nem ovlt töltésem, ezért beszereztem a meghibásodott alkatrészek helyett újat.
egy magyar feszab+egyenirányító+újrakábelezés+állórész+szénekefe+tartó.
töltés van vagyis nem tudom mert a műszerem lemerül, de a lámpa élesebebn világít ha húzom neki. Probléma a következő: Gyujtáson nem ég a töltéslámpám, ha elindítom a motort nem ég egy kis gázfröcscs és már folyamatosan világít. ennek ugye fordítva kellene lennnie:D
Mi lehet a baj? Lehet ha felcserélem a testet és a jelet a viszajelző lámpán akkor fordítva jelez? Vagy más hiba lehet? Sajnos 7végéig nem leszek motorközelben szóval ezen agyalok ezért kérek infót!
sorszám: 28442 (97672)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-07-01 21:01:29
Ez szerintem /1.
sorszám: 28441 (97671)
(előzmény: zsakfos, 2008-07-01 18:54:52)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-01 20:56:35
Van olyan hogy a moci jobban megy hidegen mint melegen? Allig birtam hazajonni Keritol, egyre szarabbul es szarabbul ment, koruton mar kb 4000 fordulattal indultam a stopnal hogy le ne aljon, es meg igyis full gazzal fulladoztun vagy 15-20 masodpercet mire felporgott, na meg a hatul jovok is fulladoztak rendesen, kegyetlenul fustolt, pedig mikor elindultam ujpestrol meg total rendben volt. Ultra ego volt vegigbenazni budapesten. Aztan mar a 70 esen elkezdett horogni es elszalt az osszes ereje, gondoltam ha most megall akkor tolhatom haza vagy 5-6 km volt meg hatra, behuztam a kuplungot csutka gaz, horog fullad, majd lott egy nagyot es ugy felporgott hogy kiakadt a fodulatszam mero, es telyesen helyrejott, jol maszta az emelkedot is (viszonylag). Megaltam egy havernal kiszedtuk a gyertya kivancsisagbol, hat ennyi kormot en gyertyan meg nem lattam. Kicsereltuk a gyertyat es olyan egyenletes lett az alapjarat hogy ilyet mar reg nem hallottam tole. De mar annyit nem mentem hogy bemelegedje ujra tehat nemtom, lehet csak azert jott helyre mert kihult.
Kerdesek: letezik hogy szar az olaj a valtoban es melegen annyira felhigul hogy atfolyik a benzinbe?
Letezik hogy szar a keverek olaj?
Szegeny a keverek es tulhevul a gyertya, de ha szegeny a keverek (benzin levego keverekre gondolok)akkor nem kene fustoljon.
Siman szar a gyertya?
Ja, es rangatott is.
ETZ 150.
sorszám: 28440 (97670)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-07-01 20:04:14
Biztos bennem van a hiba,de megint nem tudom milyen mociról van szó.Rossz beidegződés hogy mivel nekem /1 van ezért vagy abból vagy az etz 250-ből indulok ki mert annak a blokkja nagyon hasonló,legalábbis a kupplung része ugyanaz.Tehát ha neked az van akkor csak azt tudom mondani igy látatlanban hogy érdemes lenne megvizsgálni a kupplungállitó lemezt amit a fordulatszámmérő kihajtás fedele rögzit.Esetleg elmászott és akkor ez a tünete amit leirtál.Vagy kiakadt valami.Gondolom a bovden nem szakadt el hiszen azt azért észrevennéd.Ha egyébként a kinyomószerkezet nekifeszül a kupplungszerkezetnek attól függetlenül hogy a lamellák milyen állapotuak annak keménynek kéne lenni.Ha nálad ugymond puha akkor az előző leirtak mérvadóak.Ha nem etz250 vagy /1-ről van szó akkor ne vedd figyelembe az irásomat.
sorszám: 28439 (97668)
(előzmény: feffe1980, 2008-07-01 19:08:47)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2008-07-01 19:08:47
hi!
Röviden semmi ellenállása nincs a kuplungkarnak mint a vaj olyan laza
sorszám: 28438 (97665)
(előzmény: zsakfos, 2008-06-30 23:18:52)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-07-01 18:54:52
Nem tudom mennyit szánsz rá.Van egy a vaterán,bár ts250-nek hirdeti a hengerfej az /1-é.Hogy most melyik azt nem tudom.http://www.vatera.hu/mz_ts_250_elado_75889904.html
sorszám: 28437 (97664)
(előzmény: Bony, 2008-07-01 15:32:42)

 
 
Bony
válasz erre | email2008-07-01 15:32:42
Sziasztok keressek megvételre egy MZ TS 250 mkp lehetőleg piros szinűt restauráltatt vagy szép gyári állapotút.Ha valaki tud segíteni a sara.s@freemail.hu ra irjon ajándé lenne. íelőre is köszi!!!!
sorszám: 28436 (97657)

 
 
válasz erre | email2008-07-01 12:58:09
hát ez már régi projektem volt..akkor még nem volt itten erről szó, csak utána :D akkor meg honnan tudtam volna...hát ezt beszívtam...nah nem baj, jártam már roszabbul is :)
sorszám: 28435 (97655)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-01 10:30:23)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-07-01 12:53:04
Keri!
Ilyen közel laksz? :D
Én az UMSZKI-ba jártam tavaly szoftverüzemeltető szakra, ott van tőled kb 200 méterre a suli. :D
Igaz én Fóton lakom, de motorral kb 10 perc. :D
sorszám: 28434 (97654)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-01 11:32:16
Keri
Akkor meg mindik okes a ma delutan?
sorszám: 28433 (97652)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-01 10:30:23
ugyan én elvből nem vettem,mert már irták hogy nem szabad,de azért felháborító hogy ennyire szart csinálnak,ami már újonnan se müxik,még jó hogy peresbe nem tettem ilyen cumót anno.
sorszám: 28432 (97651)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-07-01 10:29:53
Nekem még 2 éve volt, hogy műszaki vizsgára menet beállt a főtengelycsapágy.
Furcsa, erős kopogó hangot adott ki és a motor sem ment úgy mint előtte.
Aggódtam, hogy megbukik a vizsgán, de a vizsgabiztos nem vette észre a nekem furcsa hangját.
Hazamentem, később szétbontottam a blokkot és kiderült, hogy a műanyag kosaras ZKL csapágynak összetört a kosara és szétgurultak benne a golyók.
Ki nem esett golyó, mert nem tud, de úgy szétgurultak benne, hogy néha megszorult, néha nem, mindenesetre elég brutál hangot okozott a járó motornak.
sorszám: 28431 (97650)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-01 10:27:35
igen igen,A generátornál pontosan nem tudom mekkora csavar kell,de M10es az tuti és legalább 100mm-es legyen,A kupót, meg le tudod rántani agylehúzóval,mármint a főtengőn lévő kis lánckerékre gondoltam.Mindkét oldalon kerek szimering tok van,a generátornál 4 db lencsefejű 6os csavar van,a másik oldalon, pedig süllyesztett.A legegyszerűbb az lenne ha elhoznád a gépet vörösvárra,mert ott minden szerszámom van amivel meg tudom csinálni.ma megyek ki,sztem holnap is ott leszek, aztán be kell jönnöm mert meló van.
üdv:András
sorszám: 28430 (97649)
(előzmény: speed, 2008-07-01 07:25:41)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-01 10:17:50
oda megy a generátor testje,ha jól emlékszem,és az fesszabnál van a másik vége(mechanikusnál)lent van az alapzaton.
sorszám: 28429 (97648)
(előzmény: feffe1980, 2008-06-30 22:07:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-01 10:15:21
amit irtál nem biztos hogy törvényszerű:
nekem is amikor hajtottam a vasat,először csak zizegés volt aztán kerregés, és után állt meg mint a szög,de ezt egy bő 2-300km után tapasztaltam.Ha nem ennyire zajos akkor én is a Laci tippjére szavazok,eléggé mély kaparó hagja van a primernek, ha belelóg a deknibe,olyan mint ha reszelővel esne neki az ember a dekninek.Az én gépembe azért történt ilyen gyorsan a beállás anno,mert az egyik golyó kettétört, és megszorult a kosárba,és beékelődött.
sorszám: 28428 (97647)
(előzmény: vdani666, 2008-06-30 21:22:48)

 
 
válasz erre | email2008-07-01 09:52:51
Keri! Én benne vagyok, hogy megkeressük a a gyártót, akár elmegyünk a motorosboltba is érdeklődni itt Pesten és összehozunk valami feljelentést !!
sorszám: 28427 (97646)
(előzmény: Keri, 2008-07-01 08:53:10)

 
 
válasz erre | email2008-07-01 09:51:44
nekem bírta 3 hónapig! Akkor én most rekordot döntöttem??? :D :D
sorszám: 28426 (97645)
(előzmény: Keri, 2008-07-01 08:53:10)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-01 08:53:10
Van olyan ember akinek 2 hétnél tovább működött? Nem kellene kollektívan feljelenteni a fogyasztóvédelemnél?
Itt ugyan terjesztjük az igét, de a motoros társadalom csak egy kis része olvassa.
sorszám: 28425 (97642)
(előzmény: elbandy, 2008-07-01 07:50:43)

 
 
elbandy
válasz erre | email2008-07-01 07:50:43
Köszi szépen az ötleteket, de ezeket én is végig ellenöriztem, valószinüleg gyárilag hibás a feszab. Mert nekem ahogy irtátok a kék-sárga van.
sorszám: 28424 (97640)

 
 
speed
válasz erre | email2008-07-01 07:25:41
Elösször is kösz a Mail-t a csapágy adatokkal!
A szimmering ugye egy négyzet alakú takaró lemez alatt van amit 4db csavar fog, szóval csak a lánc kereket kell levenni a kuplung oldalnál, a másik oldalon pedig a generátor alatt lesz???
sorszám: 28423 (97638)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-06-30 21:39:51)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-07-01 07:23:19
Na ezt jól félreolvastam.Teljesen azt vettem ki a hsz-dből hogy most sem jó a töltés és a visszajelzőlámpa.Akkor ezek szerint minden rendben van nálad.
sorszám: 28422 (97637)
(előzmény: Andrei, 2008-07-01 00:06:22)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-07-01 00:18:27
A kék-sárga elektronikus fesszabot mindenki csak szidja, azt NEM SZABAD VENNI!!

A fekete dobozos magyar fesszabbal viszont jók a tapasztalatok, azt KELL VENNI!!!
sorszám: 28421 (97631)
(előzmény: Andrei, 2008-07-01 00:06:22)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-07-01 00:06:22
azóta beállítottam a gyári fesszabot és azzal járok, tökéletes a töltésem így, csak azt a kidobott 2700 forintot sajnálom
égőnek, vezetékeknek, stb, semmi bajuk nincs
sorszám: 28420 (97630)
(előzmény: zsakfos, 2008-06-30 23:37:26)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-06-30 23:37:26
Szinte ugyanaz a válasz mint Elbandynak.A lényege az egésznek hogy ha abból indulunk ki hogy minden csatlakozás jó helyre van kötve,akkor gyujtáson álló motornál nincs töltés és a visszajelző világit.Ha mégsem világit akkor a következőt próbáld.Először is egyáltalán jó-e a visszajelző izzó??Ezt kipróbálhatod akár ugy is hogy lehuzod a fesszab 61-es pontján levő vezetéket és egyszuerűen testhez érinted.Persze ezt gyujtáson tedd.Ha világit akkor több mindent is leteszteltünk.1-izzó,2-izzóra menő+,3fesszab és izzó közti szál.Ha igy sem világit akkor az előzőleg felsorolt 3 dolgot kell leellenőrizni.Bár ahogy irod szerintem nálad valami nincs jól bekötve ott a fesszabnál,vagy nagyon szar az a fesszab.
sorszám: 28419 (97629)
(előzmény: Andrei, 2008-06-30 23:26:33)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-06-30 23:28:11
Lehet hogy nem nekem kellene erre figyelmeztetnem a segitséget kérőket,de engedjétek meg hogy most mégis ilyet tegyek.Szóval ha valaki problémával jelentkezik,irja már le milyen motor(elég annyi hogy pl ts 125),hogy viselkedik,mik a tünetek,stb stb.Nagyon nehéz ugy segiteni bárkinek hogy pár szóban belök valamit és azt várja hogy abból azonnal teljeskörü problémamegoldást kap.
sorszám: 28418 (97628)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-06-30 23:26:33
12V etz150, sose volt töltés a motoron ezzel a fesszabbal, 12.2-t mértem 3000 üresjárati fordulaton, magyarul akkufeszt mértem... mert töltés az nemvolt, töltésjelző se világított sose, nem méricskéltem ki hogy plusz van-e a 61-esnél, akkor még nem értettem annyira hozzá
produced by mega, kéksárga angol feliratos holmi, minden etz tipus rá van irva, gyártó vagy elérhetőség nincs, 2700 forint
sorszám: 28417 (97627)
(előzmény: zsakfos, 2008-06-30 23:23:01)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-06-30 23:23:01
Szia!Biztos hogy lehet bele töltést lehelni,de azért ennél több infó kéne.Biztosan irtad már máskor hogy milyen motorrol van szó de én nem figyeltem.6V vagy 12V? Az elektronikus fesszabot én csak dicsérni tudom(csakis a magyar feketét).Nekem semmi gondom vele.Ahogy olvasgattam eddig más is meg van elégedve.
sorszám: 28416 (97625)
(előzmény: Andrei, 2008-06-30 22:20:24)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-06-30 23:18:52
Ezt most hory érted?Mi az hogy kilágyul?A lamellák megpuhulnak vagy mi?Az új utángyártott lamellákat mindet le kell méregetni mert sok közte a vastagabb.Aztán előfordul olyan is hogyha sokat áll a motor(vagy nem jó olaj van benne) akkor hajlamos az olaj összefogni ugy a lamellákat hogy nem emel ki.A másik a D- csatlakozóra a motor testpontjáról(magyarul az ülés alatt ami van sok-sok barna vezetékkel)megy egy külön vezeték le a blokkba.Ha nincs attól még jó lehet a dolog mert a blokk kaphat testet máshonnan is,de a biztos az a külön vezeték.Tegyél be egy 1.5-es vezetéket.
sorszám: 28415 (97624)
(előzmény: feffe1980, 2008-06-30 22:07:48)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-06-30 22:37:16
Ezt a hibát már jeleztük párszor.
Ha nem azon az oldalon van a válasz üzenet, mint amire hivatkozol, akkor az előzmény linket és a nevet hibásan írja ki, de a dátum és az időpont stimmel.
sorszám: 28414 (97622)
(előzmény: csörgőkígyó, 2008-06-30 22:21:16)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-06-30 22:33:48
Ket utem az, 0 vagy 1, vagy sikerul vagy nem :)
sorszám: 28413 (97621)
(előzmény: csörgőkígyó, 2008-06-30 22:21:16)

 
 
csörgőkígyó
válasz erre | email2008-06-30 22:21:16
Ezt nem vágom, az előzőt Kerinek szántam, a gép szerint Baxi hozzászólására reágáltam! Hiába ez nem kétütem, megbízhatatlan......:)
sorszám: 28412 (97620)
(előzmény: csörgőkígyó, 2008-06-30 22:15:35)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-06-30 22:20:24
nekem is van egy kéksárga törököm, sose volt töltés vele, 1 hazatolás után kihajítottam a motorból
úgy látom érted a témát, nemtudod hogy lehetne bele töltést lehelni?
sorszám: 28411 (97619)
(előzmény: zsakfos, 2008-06-30 20:14:18)

 
 
csörgőkígyó
válasz erre | email2008-06-30 22:15:35
minden faszán működik, az akksi egyik cellája halott volt megélt vagy fél évet, de miután visszaraktam a 10 éves SELEKS-et pöcc-röff. Pár csúszósarut cseréltem, és a forgórészrő tisztítottam le a szénkefe porát. Nem tudom, h ezek együttesen, vagy külön-külön okozták a hibát, de most minden fasza. Azért köszi a tippeket!!!
sorszám: 28410 (97618)
(elözmény: Keri, 2008-06-29 14:02:15)

 
 
feffe1980
válasz erre | email2008-06-30 22:07:48
Sziasztok!
A kuplungra tudtok valami megoldást hogy ne lágyuljon meg hogy sokkal tartosabb legyen,mert most nem emel ki
1.be váltok azt egyből indul is.
Volt hogy az összes lamela cserélve volt csak akkor megmozditani nem lehetett a kart.
Nektek meddig birja?
-A másik a gyujtásnál a kondi felett is van 1 vezették csatlakozó /oda irva d-/asszem/ oda milyen drót van dugva ?
mert nekem nincs semmi.
üdv.
sorszám: 28409 (97617)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-06-30 21:58:14
Az MZ az bizony zörög és mindenféle gyanús hangokat ereget, főleg ha nem a múlt héten jött ki a gyárból. Ez természetes jelenség az MZ esetében.
Vannak emberek akik túl aggódják a dolgokat és teljesen természetes zörejekre is pánikolnak és nekiállnak generálozni amivel persze jól elrontják.

Ha a főtengely csapágy rossz, akkor a gyújtás bizonytalan lesz ezért nem lesz stabil alapjárat, illetve szétveri a szimeringeket, ezért nem lesz rendes alapjárat és nehezen indul.

Ha egy csapágy zörög az azt jelenti hogy kopott, tehát nem fog besülni.
Ha széttörik a kosár akkor megszorulhat, de az hirtelen bekövetkező jelenség, az ellen nem sokat tehet.

Egyébként a főtengely csapágy bőven kibírja 2 felújítás közötti igénybevételt, tehát ezért kár aggódni.
sorszám: 28408 (97615)
(előzmény: vdani666, 2008-06-30 21:22:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-06-30 21:39:51
hi!
mivel a múltkor beszéltünk hogy kivan a főtengőn a csapágy,lehet van egy kis játéka és szétrágta a szimeringed.Ha beköpi a gyertyát és füstöl mint a p*csa akkor a váltóoldali,ill a másik oldalon(generátornál) úgy tudod megnézni hogy lekapod a deknit és megnézed van-e ott olaj.Ha idáig rendben ment a gép akkor tuti szimering lesz a ludas.
sorszám: 28407 (97611)
(elözmény: Keri, 2008-06-30 18:02:20)

 
 
vdani666
válasz erre | email2008-06-30 21:22:48
Ezzel nem értek egyet, ha fogja magát és zörgés után beáll a főtengely?
sorszám: 28406 (97610)
(előzmény: Keri, 2008-06-30 21:14:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-06-30 21:14:53
Amíg van alapjárat és jól megy a motor addig nem érdemes a főtengely csapággyal és az egyéb zörgő dolgokkal foglalkozni.
A kuplunglánc is lehet a zörgés oka. Ezzel érdemes foglalkozni, de nem egyszerű, mert a lánckerekeket is cserélni kell, ha annyira kopott a lánc hogy beleér az öntvénybe. Ezen felül nem mindig adnak megfelelő láncot a boltban, ezért mindenképpen vidd az eredetit, hogy összehasonlítsad.
sorszám: 28405 (97609)
(előzmény: peterrock, 2008-06-30 20:41:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-06-30 21:08:35
Ha a keréknél lehúzod a sarut azzal csak azt éred el hogy nem működik a féklámpa, mivel a féklámpa kapcsoló gyárilag is testeli azt a vezetéket, tehát ha az lenne zárlatos akkor folyamatosan világítana a lámpa.
Inkább a középről a lámpatest felé menő vezetékkel lesz a gond, vagy a lámpatesten belül.
sorszám: 28404 (97608)
(előzmény: Csaba467, 2008-06-30 19:26:34)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-06-30 20:41:58
Sziasztok! A minap kerültem egyet a motorommal(ETZ 125) és mikor megálltam, meghallgattam az alapjáratot és a szokásos alap motorhang(MZ-re jellemző brummogás) mellet egy kerregő mélyebb hangot is hallottam, ami nem volt eddig jellemző és szerintem nem oda való. A főtengelycsapágyra gyanakszom, de nem tudom mi lehet a baj. Azt hiszem nem a hengerből jön, de ez sem biztos. Kérem valaki segítsen aki tud!
sorszám: 28403 (97607)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-06-30 20:14:18
Bár nem irtad hogy a feszmérés álló illetve járó motornál volt-e,de álló motornál gyujtást ráadva a 61-es pont és test között nem szabadna feszültségnek lenni.Ha neked ott álló motornál van 10.48V mérhető feszed akkor azért nem világit a töltésjelző lámpád,hiszen akkor olyan mintha két+ lenne rákötve.Járó motornál oké hogy ott van feszültség hiszen pont azért alszik ki mert a 61-es pont pozitiv potenciál lesz,mig álló motornál gyujtáson negativ.Na szóval milyen fesszabot vettél?Kék sárga törököt vagy fekete fehér magyart?A kettő közt az a különbség hogy a testelés a töröknél az alaplapján van a magyarnál viszont csak a D- ponton keresztül kap testet a fesszab az alaplapon nem.Meg még annyi akülönbség hogy az itteni tapasztalatokat leszűrve a magyar sokkal jobb és megbizhatóbb.
sorszám: 28402 (97604)
(előzmény: elbandy, 2008-06-30 19:01:48)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-06-30 19:26:34
Delelott nekem is melyen fogok aludni :)
De ha a sarut lehuzom a hatso kereknel akkor mar ott lehet zarlat akar ketto is az mar nem jatszik nem?
sorszám: 28401 (97603)
(elözmény: Keri, 2008-06-30 19:00:48)

 
 
elbandy
válasz erre | email2008-06-30 19:01:48
etz 125 öm van a gyári feszabályzólyát (hagyományos mechanikus) az istenek nem birtam 13.8v és 14.5v közé hozni a megszakitoja(a szabályzoban) beéget és iveket huzott Vettem mz elektronikus feszabályzot de a töltés jelzö alapbol nem ég amit a 61 és test között mértem 10.48v az aku fesz 12.4v nincs valami tipetek?
sorszám: 28400 (97598)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu