:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Köszi. Hétvégén megkezdődik a műszeres mérés. És a csatlakozókat is átmozgatom, megerősítem.
Ha már integrált vizsga!Múlt héten voltam vizsgáztatni a motort (ETZ250). Nem vittem a törzskönyvet, eszemben sem volt, hogy arra is szükség lehet. Mondták ott, hogy jobb ha hazamegyek érte, mert ennek hiányában integrált vizsát kell csináljanak, ami még vagy 7ezer plusz költség. Hazamentem. Utána kiderült, felesleges volt elhoznom, mivel a törzskönyemben az állt, hogy eredetvizsga nincs, forgalmi csere miatt kapott törzskönyvet is, és mivel tulajdonosváltás nem volt, nem kellett eredetvizsga. Másik dolog meg az, hogy amikor még megvettem nem hozták divatba az eredetvizsgát.Na summa summárum ki kellet pengessem azt a pénzt is, 18akármennyibe fájt az egész. Volt a gép fékpadon meg miegymás, de átment. Nagy disznóság ez az integrált vizsga, vmi új előírás alapján van rá szükség, arra mindenképp jó, hogy lenyúlják az embert, másra sztem nem.
Írtam mindezt okulásul, hogy ha vki hasonlóképpen jár, számitson rá.
Nem, az a szikra nem fogyaszt annyit. Meg ha termelne magas fordulaton akkor az akkura nincs szükség.
Láttunk már olyat hogy ütött a főtengely és a szénkefék elpattogtak fordulaton, de szintén a vibrációból adódó zárlat is lehet.
Mindenképpen mérni kellene hogy ne csak találgatni tudjunk.
Az hogy 3 hónapos az akku az nem jelent semmit. Nekem 2hét után ment zárlatba piros lámpánál alapjáraton pöfögve.
Ha integrált vizsga akkor a mozaikban is műszerrel nézik
Véleményem szerint, túl hamar szabályoz le a fesszabályzó. Be kell állítani.
ZÁRLAT VAN VALAHOL AMI 1 BIZONYOS (VAGY TÖB)Kapcsolási álásba áthuz vagy lehet hogy töltésvan csak oxidos a vezeték és nem ugy megy a töltés mint ahogy kéne iletve mz trophinál látam hogy töltöt a fiju csak kevesebet mint amit használt menetközbe iletve nekem az ukum 1 hét alat beszart hogy mitöl? az már rejtéj? ha uj se bizti hogy jo
üdv tele tankot
Laca_D
Mi van ha a masik veget egetem gazegovel?
Kovács
Nem lehet hogy keveset tolt? Aapjaraton elketyeg a toltesbol meg marad refire is, de menet kozben percenkent 2-3 ezer szikrahoz mar keves a toltesed. Hmm?
Vagy menjek alapjáraton? :)
Szevasztok.
Mitől lehet az, hogy működés közben lemerül az akku? Töltésvisszajelző nem világít, tehát töltést kap; viszont az akku is vadi új (kb. 3 hónapos)Ez azért érdekes, mert sokat járattam alapjáraton (beállítás), és tölt rendesen (álló motornál is világít tökéletesen a refi), de menet közben (kb 20 km.) annyira lemerül, hogy az index sem tud működni rendesen.
Találkozott valaki ilyen roblémával?
Ott a hiba...Szigetsztmiklósra nem szabad semmit vinni.....Rohadék lehúzós pénzéhes gecik......Mozaikban felelannyi gond sincs sose.....Bár ott is van már direkt motorfékpad, ami ovalitást is mér, és el is tárolja az adatokat..Szal alá lehet futni.....
SmOz
En is most estem az ezen, megneztek mindent, olyan jogcimeken fizetgettem ezt azt hogy mar kezdtem ideges lenni, mikor az ocsmanyirodaban szonta a csaj hogy meg 300 a matrica a rendszamra kitort belolem a rohoges. Nalunk az auto vizsgazik folyton feketen alvazszam atutes miatt, szal mindent meg lehet oldani, kitartas.
hát igen.A forgalmit elvesztettem.Lehet amiatt volt.
Ha műszerrel nézték, akkor az nem a sima műszaki miatti ellenőrzés volt, hanem integrál (vagy milyen) vizsga.
Ha régi típusú forgalmid van és nincs törzskönyv, akkor még ha te vagy a tulajdonosa x éve, akkor is eredetvizsga, új forgalmi, új törzskönyv, nagy lehúzás...
Szigetszentmiklósra vittem...Sajnos adóságok miatt nem tudom elvinni máshova a motort.Egyébként valamilyen műszerrel nézték meg az alvázszámot.
Igen visszahozható mivel a motorkerékpárokat nem bontási igazolással vonják ki a forgalomból végleg.Bár azért amugy rendben kell lenni minden papirnak.Másik dolog.Az ugynevezett"jel" kábelt azt direkt kötheted az izzóra,viszont a pozitivot nem kötheted az akksiról hiszen akkor világitana államdóan.Azt csakis a gyujtkapcsoló utánról kötheted.Sőt ha a te mocidon ugyanaz az az izzó az indexjelződ is egyben akkor csak az indexreléhez kötheted
Szega.Nekem is etz150 szörnyetegem van.
Engem is szívatott a kuplung.Nálam szépen fokozatosan megszünt létezni a kuplung.
Nálam a megoldás egyszerű volt.
A kuplungot rögzitő anya lazult fel !!!!
Hiába balos menet hiába a biztositó alátét, Szépen a rezonanciától fellazult.
Szerintem ott keresd először is a hiba okát.
másik:
Kipufogot kitakaritani?
Fogsz egy gázégőt + 2 sőrt ,Én nálam a TUBORG vált be.(olyat a mivel a rézcsövet forrasztják a vizesek)
És a könyök felől elkezded melegíteni,úgy hogy a láng a kipufba menjen.
Nekem igy okés lett.Ennek örömére megittam még 2 Tuborgot.
Üdv Dlaca.(lehet hogy teszek a motorra vadriasztót. Annyi állattal találkozok.)
szerintem is vidd máshová, keress normális bandát, nézz körül kicsit, érdeklődj... az sem árt, ha lezsírzod kissé a mocit... sok szerencsét, és ne keseredj el!
Hello! Szerintem is vidd el máshova! Hol voltak ilyen szemetek?
Ki az a marha aki MZ-n számot néz. Főleg hogy egész europában leszarják a motorszámot mert csak a vázszám számít csak nálunk szivatják a népet ezzel.
Vidd el máshova.
Hol volt ez?
Valami detektorral nézték? Mégis miből állapították meg hogy átütött?
Ha egy motor véglegesen ki van vonva a forgalomból akkor visszahozható?
Műszaki átírás stb....
.....sorry hogy ide írom scak halott mizériás topic....
Helló! nagyon szép az ETZ-d, és a hangja is gyönyörű. Vigyázz rá és legyen sok örömöd benne :) Üdv!
Üdv mindenkinek,
régebben csináltam egy rövid videót a motoromról. Megosztom veletek.
http://upload.citromail.hu/dl/?tid=6c8aa270e2088af9ae653e3d1e3a039ba
Kollégák!
Következő probléma merült fel: 250-esemen (ETZ) tömítést cseréltem a bal oldali dekni alatt. Namost ahogy összeraktam ki is próbáltam azonnal, vagyis csak szerettem volna,, mert nem tudtam 1-esbe tenni. Megpróbáltam álló motor mellet is és úgy sem ment, igazából elvszett, vagy kifolyt az olajjal együtt, nem tudom (mármint az egyes sebesség). Felfele megvan az összes fokozat és szépen tudom váltogatni őket. Járt már valaki hasonlóképpen? Úgy vélem a baloldali dekni le és felszerelésének nem sok köze van váltóhoz. Most töröm a fejem mi lehet a gond...
Na csá!
Elvittem a motort műszakira, a fékekkel, gumival, világítással stb-n nem találtak hibát, csak az alváz, és motorszámmal.Na most az alváz, az gyári, tutira(nemtudom miért kötöttek bele), a motorszám meg át lett ütve, de aki csinálta, azt mondta, hogy műszakin biztos átmegy.Na, csodák csodájára 3! ember megnézte, és az összes azt mondta, hogy ez átlett ütve...ezek után mikor mondták, hogy megbukott a motor, közel 2óráig kellett várakoznom, hogy kifizessem amit kellett!!!A motor épp eladásra ment volna, mert munka lehetőség miatt lekellett volna költöznöm albérletbe, és arra kellett volna a pénz...Úgyhogy most rendesen ellett baszva az életem, mert ebbe a motorba már 200.000-et rápazaróltam, és még a negyedéért se tudom eladni.Nem beszélve az állásról, amit nemtudok elválalni...:'(
Szerintetek mi tévő legyek?Mit csináljak a motorral?Mennyit érhet egyáltalán?
Keri
Hogy tudnam kiegetni ugy hogy nem vagom szet, ha benzint ontok bele es meggyujtom akkor bumm
Jó tipp, eléggé teli van a kipufogója.
Hiába termeli a generátor ha az akku elviszi a villanyt.
hello! Sajna amiről beszélek az nem a rezós kipufogó, hanem a gyári kipufogó amit szétvágtam. Nekem is gyári van a 250per1-en mert úgy a jó. Az ETZ250-en bolti rezó van, mert terepen használom és súlya sokkal kisebb és nem akad fel a vége, alul nyomatékosabb. Üdv!
brutálisnak brutális, de a leghatékonyabb!
ez a meggyújtós dolog is működik szerintem, de én inkább benzint nem gyújtogatok :D
A brigéciol nem szedi le a kokszot
Ha ontok bele benzint vagy valamit es meggyujtom?
Vagy beaztatni brigeciolba?
A muteti beavatkozas kisse brutalis :)
Az énkipum is ilyen (street F.)
így ha egykerekezel nem ér le a vége és jó hangos lesz.....
Én nem nyúzom csak így vettem, gyári kipu csere érdekel:D
Hello!
Én szétvágtam flexel a kipufogót
a hátsó tartóbilincsnél, a krómos kipufogóvégből kivettem a hangtompító betétet és pörzsölővel kiégettem, haver utána CO-val összeheggesztette. A krómoknak semmi baja nem lett, a heggesztés sem látszik, mert a bilincs eltakarja. Bár vannak más módszerek is, én így csináltam, nekem bevált.
Üdv!
bazsi
ennek eleg nagy a aloszinusege, valami megoldas cseren kivul?
Hello!
A nekem volt olyan hogy a motor jobban ment hidegen mint melegen. A kipufogóm volt eldugulva, nem bírt kipufogni. (Csak egy tipp, ha egyébként jó minden )
Ven lehetsz mint az orszagutja :) Kossz a valaszt meg a tobbieknek is.
Keri
Hosszabb menet utan mikor megaltam egy-egy stopnal eszrevettem hogy kb 3 masodperc utan lekapcsolja a da a fenyerot, ami nalla azt jelenti hogy jajat aksijarol megy (energiatakarekossagi beallitas), namarmost ha a motor aksijaban nem marad annyi szufla hogy egy 3 voltos pda t meghajtson 1-2 percig akkor ott valami nem koser mert toltes az van.
Ha mar jar a motor akkor nem kene annyi aramot termelnie hogy azon jol uzemeljen a gyujtas? Nert ha igen akkor menet kozben nem kene a gyenge aksi befolyasoljon.
Még valami, miután kiszedtem az összes kábelt és a fő kábeleket egyenirányító U-V-W kábeleket és minden fontosat felújítottam, maradt még sokminden ott elöl ami vissza kellene kötni. De csak a töltésjelzőt akarom ideiglenesen direktbe..., szóval nem csokiból csokiba csak ugy sufni bekötni akkor hogy tegyem? kapcsolási rajzból kiszűrtem hogy az egyenirányítóról hozok egy jel kábelt az meg is van ,ugye a másikat meg sikeresen letesteltem, az ugye nem jó. akksi plusz pólusára kellene kötni ,de akkor egésznap ég tehár valahogy a gyujtáskapcsolóra ,hogy csak akkor kapja meg ha gyujtáson van. Szóval magyarul arra lennék még nagyon kíváncsi ,hogy leégetés és motorfelgyujtás nélkül hova kössem ?
Előre is köszönöm, sajnos nem vagyok villamosságis ezrét számba kell rágni!
mindenkinek köszönöm aki eddíg is segített mert ha nem lenne ez az oldal nem tartanék ott ahol most tartok.
Köszi.
Szóval akkor jó így ha rendesen bekötöm a töltjelzőt és nem világít akkor minden okés igaz? Az hogy akksi nélkül azt meg hanyagoljam.....
Akku nélkül azért ne eröltesd a dolgokat, mert tönkre is mehet valami.
Azoknál a motoroknál ahol van akku mentes üzemmód, ott a dinamóról direktbe megy a gyújtásra a villany.
Igazatok van, az egyik a kábel a 61es pontról a másikat meg letesteltem:D
Amugy még annyi kérdés, hogy beraktam egy kapcsolót ami megszakítja az aku test kábeljét, és kipróbáltam alapjáraton lekapcsoltam és leállt a motor. Felpörgettem akkor kikapcs az akksi és megy elindulok vele leáll... Szóval csak akksival működik 100%osan. Ez jó így? Nem kellene aku nélkül is szaladnia? Másik téma akkor a feszabról a jel a másik kábel meg akksi + ra igaz?
"horog fullad, majd lott egy nagyot es ugy felporgott" Tipikus gyertyaslussz. Átjöttél a városon, összegyűlt csomó elégetlen olaj, országúton magasabb fordulaton feljutott az égéstérbe és egy "kokszhíd" rövidre zárta a gyertyát. Fiatalkoromban (mivel most már nagyon öreg vagyok) ez teljesen megszokott jelenség volt, ha a városból kiértem az országútra. Megoldás: rendes olajat használt (min. API TC, ISO-L-EGC minősítésű) és 1:50 keverékkel járj. De most abbahagyom, hogy tovább őrizhessem az aggkori nimbuszomat.
A rossz hőértékü gyertya tud ilyet okozni, a hézag nem annyira.
Viszont a ronda előgyujtásod is tud ilyet okozni :)
Simán csak gyengébb melegben? Az normális.
Az hogy vacakol az nem.
Az hogy egy 12V-os akkuban 6V-van az sem normális. 10V alatt döglött az akku.
Lehet szórakozni vele hogy kimosod desztvízzel, feltöltöd akkusavval, rádugsz egy regeneráló töltőt, de biztos megéri a macerát? én 2500-ért vettem akkut.
Az lehet gyertyahiba, trafóhiba, kondenzátor hiba. Tényleg ebben megszakítós vagy elektronikus a gyujtás?
Ebből a gyertyahibát közvetve okozhatja az akku hiba. Illetve amit leírtál hogy leállt, meg beindult de nagy füsttel, azt is előidézheti az alacson feszültség.
A motorod amúgy rendben van, motorikusan is, az elektromos rendszer is úgy viselkedett ahogy egy gyenge akkuval szokott, és a karbi is ha a próbák alatt így rendesen viselkedett és akkor nem állítódik el egyik pillanatról a másikra (általában)
Matya
Delben mintha hianyozna vagy ket lo. En inkabb megis gyertya hiba iranyaba hajlok, mert melegben a hangja is kicsit repedtebb, es mintha a gyujtas jonne helyre ha lehul kisse a levego.
Apropo elektroda tavolsak okozhat ilyen tuneteket? Szemre allitottam, de lehet mar elfelejtettem mennyi a 0.6
hali
holnap tudok szerezni Ts alkatrészeket végül is majdnem BÁRMIT
akit érdekel az írjon email holnap 10 ig vagy hívjon 8 tól elérhető vagyok
ocsipal@freemai.hu
06-70-502-80-87
Már én sem fogalmazok teljesen tisztán.A lényeg Skodry hogy a lámpára egy pozitiv(méghozzá a gyujtkapcs utáni)és egy szál a fesszab 61-es pontjáról legyen kötve.Az egész működése egyébként rém egyszerű.Ahogy Keri is irta,álló motornál gyujtáson ugye kap egy pozitivot és a generátor-fesszab 61 utján egy negativot.A lámpa világit.Ha megy a motor és van töltés a generátortól akkor az addigi 61-es pont negativból szépen pozitiv potenciál lesz.Kettő pozitivnál pedig a lámpa nem világit.
Pontosan ugy van ahogy Keri mondta.Majdnem ugy néz ki a dolog mintha a visszajelzőlámpádon az egyik vezeték méghozzá nem az amelyik a fesszabról megy hanem a másik nem pozitivot hanem negativot kapna.Magyarul:egyik vezeték gyujtkapcs utáni pozitiv,másik vezeték fesszab 61-es pontja.Ha jól értem a kérdésedben is mintha ott bujkálna hogy igazam lehet"felcserélem a testet és a jelet".Ha jól értem neked a jel a fesszabról jövő vezeték,akkor viszont a másiknak nem testen kell lenni hanem forditva.Erre utal az is hogy jobban világit ha huzod neki.Hát persze mivel a töltésed valószinű jó és akkor nem 12V KÖRÜLI HANEM UGYEBÁR 14V körüli feszt kap.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|