:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
már a 13-as sem gyári mert a gépelemek C. tantárgyból úgy tanultam hogy 14 fognál kisebb fogas, vagy lánckereket nem lehet csinálni :D természetesen van 12fogu is, de ezek nagyon gyorsan kopnak és koptatják a láncot is.
Nyilván az anyagminőséggel lehet ezt kompenzálni egy darabig.
Lehet hogy valaha volt ilyen krossz MZ, de boltban biztos nem kapsz hozzá alkatrészt :) szabványos MZ lánckerékből meg nincs nagy választék.
nekem most elöl 13-as van.
amúgy láttam képeken hogy valami böszme lánckereket tesznek hátúlra épp hogy csak látszanak a küllők.gondolom az gyári!?és a rezós kipuf?
Fogsz egy MZ agyat amin van lánckerék, erről leesztergálod a fogakat.
Fogsz egy megfelelő méretü lánckereket, annak kiesztergálod a közepét hogy pontosan illeszkedjen az MZ agyra, majd összehegeszted.
Nem tudom milyen motor lánckereke felel meg, de méret alapján lehet válogatni a katalógusból a jobb motoros boltokban.
15-ös lánckerék előre nem elég az áttételnek? Csak azért mert olyat lehet kapni.
szia. hogy érted hogy csinálnom kell?pl:milyen motorlánckerékből?neharagudj a türelmetlenségem miatt.Még új vagyok itt.
gyértanod kell megadnak egy másik motor lánckerekéből és egy MZ agyból összerakva.
Másik lehetőség hogy kicseréled a hátsó kereket.
melegítés, hűtés, csavarlazító, és a lehúzóval előfeszíteni és ütni kalapáccsal a lehúzó végét
Nem finom megoldás, de ha picit megmozdul akkor leugrik.
Esetleg kíméletesebb ha a lehúzót légkulccsal húzod rá...de persze előfordulhat hogy így is eltörik a szerszám, viszont a berohadt csavarokkal a légkulcs csodákat tud művelni, és amikor kúpról kell leszedni valamit érzésre jóval kisebb erővel lejön. Egy próbát megérhet.
Másik hogy meglepő módon én be szoktam olajozni tiszta olajjal a kúpot amikor összerakom. Így is összeszorul rendesen mivel könyebben felcsúszik és erősebbben rá tud feszülni a kúpra.
Gondom nem volt soha ezzel a módszerrel és leszedni is könnyebb.
Persze ennek előfeltétele hogy teljesen jó legyen a kúp illeszkedése.
Csak volt Jawam, de összetört és eladtam.
LEhetséges hogy a kisipar remeke nem méretpontos és utána kellene állítani.
De gondolom ezt kipróbáltad.
Esetleg a félautomata szerkezet beragadt kiemelt állapotban?
A tűk ajándék. Nekem nem voltak jók, csak azért nem dobtam ki hátha valakinek kell :)
Kéri Laci
sziasztok. tudna nekem abban segíteni valaki hogy:szeretnék 150-es etz-ből crossot csinálni és hátúlra nagyobb fogaskereket honnét lehetne szerválni?
És cross rezó kipuffot honnét lehet olcsón?
Attól félek a forgattyústengely sem fogja megúszni... elkezdtem flexel levágni, mert a másik lehúzó is gallyra ment. Eddig semmi pozitívat nem látok benne. Megpróbálom kocogtatni, közben, hátha sikerül leugrasztani, aztán leírom a fejelményeket, de így elág barbár lesz.
Ricsi.
óvatosan le lehet vágni,meg néha rá kell kalapálni hátha a hőtől kitágul és leesik.
remélem sikerült leszedni főtrngő csere nélkül:P
üdv:András
A PÖCÖK JÖT LE ROLA AMI VAN A KONCOLNÁL ÉS PROFINAK ÉP NEM MONDHATO MODON :-) VISZA FORASZTOTAM ÉS KÉSZ DE LENT A KUPLUNG SZERKEZET NEM MÜKÖDIK JOL NEM EMEL KI A PÁLCA ÉS AZÉ NEM JÖN VISZA
NEMKEL BESZARNI A HAVEROM 250TS MZ JÉNÉL UGYE OT A FÖTENGEJEN VAN A KUPLUNG HA JOL EMLÉKSZEM DE NEM EZ A LÉNYEG FELSAVAZTA NEKI A HEJI SZERELÖ FEL SAVASZTA A KUPOT AZTÁN UGYE SZARUL RAKTA ÖSZE ÉS 1 HÉTRE RÁ MÁR SZERELNI IS KELET DE A KUPO AZ NEMJÖT LE NO SZOVAL SZTSZETÜK A MÁSIK OLDALROL ÉS ELVITÜK AT ESZTERGÁSHOZ AZ MEG LE ESZTERGÁLTA A KUPOT A HÉJÉRÖL FÖTENGEJ VISZA UJ KUPLUNG ÉS KÉSZ
ÜDV TELE TANKOT
Szomorúan hallom a lehetőségeket, megpróbálom úgy leflexelni, hogy csak a kuplung menjen szét, az kisebb kár, mint a főtengely. Elég trógerül lett összehányva az egész blokk, csomó minden hiányzik is belőle... késem nincs, de kiváló fejszéim vannak a sarokban :P
sorszám: 28535 (97885)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-04 17:54:31)
hát ha a mocid 250 etz akkor a főtengelyt dobd ki a francba,mert nem tudod szétszedni csak agresszívan(flex,kalapács,lángvágó stb.) és ha ezekkel dolgozol,akkor nem biztos hogy jó lesz még az a főtengely.
Próbáld ki még egy-két lehúzóval,ha azokkal se, akkor nincs mese,szét kell vágni,nagy szívás az biztos.Na én pontosan ezért nem csinálok ilyen megoldásokat,mert nem szivesen viselném el a motorom leendő tulajának a kését a hátamban:D
ottvan a szervizkönyvben... csapágyzsír és sae 30 motorolaj 1:3 arányú keverékével kell kenni a bowdenbelsőket
Értelek. Amugy nem vagyok fordított:), csak először ugy volt hogy hobby célra aztán a jogsi után egy 150es vagy egy 251es. De aztán kinyögték hogy ideiglenesen van kivonva, így gondoltam akkor hajrá.Ezután jöttek a problémák....
Van egy forgalmi fénymásolatom ahol nincs kivonva, illetve csekk 2005ös biztosításról, törzsönyv átírási számlavevény, illetve valami kísérő lap ahol kiderült ,hogy ki van vonva...
Szóval gázos a helyzet. Lehet hogy csak hobby -na marad meg.Mondjuk 55.000Be van és egész jó, szóval már csak 40.000kell rákölteni .
100000körül vannak a műszakisok....
Hali!
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy a felsavazott kuplungot milyen módszerrel tudom leszedni további barmolás nélkül? A motor előző beteg állat gazdája biztos ezzel a módszerrel rakta fel, és most én szívom a faszt vele. A lehúzóban a 10.9-es csavar fejét sikerült leszakítanom, így tanácstalan lettem. Valami hatásos és nem barmolós megoldást tudtok?
helo
a bovdent hogy csináltad meg?nem szorul?beolajoztad a belsőt?
helo
a bovdent hogy csináltad meg?nem szorul?beolajoztad a belsőt?
helo
kösz a felajánlást.te hol laksz?meg mennyiért adod?Egyébként nekem van egy működöképes szép ts 150 em amit használok és most megy 2.szorra műszakira.Enyémmel nincs gond csak kérdeztem h mit néznek és hogyan a számoknál.Nagyon nem érdekel mégegy mz.
HAHO MINDENKI na szoval az a megbaszot__:?:?:_?:_?_:?:_??::?:%/+!/=%
huje topa retardált vagyok tegnap kitoltam a jáwát ás mondom csatogok 2 kört a környéken ere elszakat a kuplung bovden de ugyis fél automata mondom érzésel hazaviszem na meg is csináltam a bovdent de valamijért nem jön visza a kuplung kar puha marad na elfogyot minden ötletem valaki segitene hogy jo legyen a kuplungom mijen modon rakjam visza már megnéztem leszetem a deknit és kuplung a hején pálcák is megvanak akor mi van ja 125ccm sport cetkárol van szo elöre is köszi anak aki segit
TUDOM HOGY NEM MZ TOPIKBA VALO DE A JÁWÁSOK NEM VÁLASZOLTAK GONDOLTAMHÁTHA TE TUDSZ RÁ VÁLASZOLNI NEKEDIS VAN JÁWÁD JA MEGJÖTEK A TÜK KÖSZI SZÉPEN MIVEL TARTOZOM
ÖDV TELE TANKOT
Kell egy kompresszor azzal levegőt fújatsz bele, és olyan széppen kiég...
En amikor vettem a mocit semmit nem neztem meg rajta, ezek szerint makom volt, viszont nyugodt tuatlansagban eltem :)
Laca_D
Kossz szepen a valaszt!
értem és persze hogy iagz amit mondassz,én is amikor vettem a számokkal elég sokat bibelődtem mikor vettem a vasat,mert nem láttam a számot a blokkon,mert le lett festve az egész,de minden stimmelt.
A Szirt Gergőnek(Smoz)is ha jól emlékszem valami ilyesmi baja volt,mert kérdezte hogy tudok-e fényképet küldeni a vázamról,hogy sikerült a vázon a szám,nem volt gépem ezért nem tudtam küldeni neki képeket,csak mailben irtam le hogy szép egyenes lett meg,olyan mint a gyári,első blikkre.
HELO PETI NEM SOKÁRA KB 1 HONAP LEBONTOK 1 MOCIT ANAK VAN MOTOR SZÁMA VAN ALVÁZSZÁMA FORGALMIJA TS 125 AZ JO LENE NEKED?
hali
eladó egy Etz 250es hátsó kerék 3.50 es gumival. 8.000Ft
képet tudok küldeni
ocsipal@freemail.hu
Igazad van nem jó ez a bürokratikus rendszer,nekem sem teszik benne sok minden.Azt is látja az ember hogy ki is játszható.Sőt halkan sugom én is kijátszom ha kell.Viszont az egész téma megint nem azzal kezdődött hogy mi van ha "eltörik a blokkfél,tönkre megy az amugy hivatalos váz"hanem hogy valaki megvesz egy olyan motort amin átütötték a számot,aztán rácsodálkozik hogy az eredetiség vizsgán kiszúrják.Erre reagáltam hogy ne vegyen senki olyan járművet ami olcsóbb mert nincs minden rendbe vele,a végén drága lesz.A vázat hogy nem lehet cserélni sehogyan az szerintem is hülyeség ugy ahogy van.Á ebből már nem jövök ki jól sehogyan,ugy látszik rögtön félreértik az embert.Nem a rendszer mellet voksoltam csak segiteni akartam azzal hogy leirom mit lehet hivatalosan tenni hogy másik blokkja legyen az embernek.
nem basztatásból,de hogyha valakinek mint pl nekem is a hátsó lengővilla tengelye be van rohadva mert a kedves előző tulaj nem kente meg előirás szerint félévente,és ki akarom cserélni a blokktartó vasat mert tőből letört,na akkor mi a teendő????
levágom a tengelyt és kiütném,de átszakadt a vas,pedig lángal melegítettük előtte.Na ilyenkor nem fogok új motort venni hanem veszek egy jó állapotú vázat és át számoztatom.Egyébként nekem úgy lett megcsinálva hogy elvittem a régi vázat, meg az újat(motorral együtt)szépen bemutattam, és kaptam egy papírt hogy minden ok a gépen.Itt ezzel csak annyi a problem hogy van aki feketén csinálja,és más meg a hivatalos utat járja.Van igazság abban amit mondtál,mert a lopott motorokat ki kell szűrni,de az már nem a mai világ amiről beszélsz.Ma ha ellopnak egy mz-t vagy szétszedik, v. karikáznak vele néhány km-et és leborítják valamelyik árokba a biciglit
Szerintem először az okmányirodában érdeklődj.Pontosan én sem tudom az ügyintézés menetét mert nem helyeztettem még vissza kivont járművet.Csak a rendeletet olvastam el és onnan tudom hogy a bontási igazolással végleg kivont járművet nem lehet ujra forgalomba helyezni.A motorkerékpár viszont nem ilyen.Ha amugy rendben voltak a papirjai a motornak előtte,akkor a forgalminak érvénytelenitve meg kell lenni.Az biztos hogy akárhova viszed nem lesz olcsó.Forgalomba helyezés,eredetiségvizsga(integrált),műszaki,uj forgalmi,törzskönyv,rendszám.Kb 40 rugó.Azért te is forditva csináltad a dolgokat nem?Először rendberakod aztán utána akarod papiroztatni.Remélem nem lesz akadály és meg lesz.Sok sikert hozzá.Nekem a Bm fiktiven kivonta a motorom mert 16 évig nem használtam,aztán mégcsak nem is értesitettek róla.Amikor rendberaktam és ujraakartam vizsgáztatni csak néztem mint a hülye hogy mi is van most.De azért a végére sikerült a papir.
ismerek egy fazont aki levelező tagozaton csinált a kocsimra KF vizsgát(müszaki),de nemtudom hogy mocikat is vállal-e.Megkérdem mennyiért és hogy hajlandó-e.Elég neki a forgalmi meg a rendszám,egy nap alatt megvan.
Köszi! Eszméletlen sok sörrel lógok neked:) kösz a sok-sok infót!
Amugy anyagilag, illetve hova kellene vinni a mocit? Hogy visszarántsák a forgalomba? Mert Hamár újraépítettem a porból akkor szeretném is használni jövő tavasszal:( Még messze van de ez van, lusta voltam motorjogsit tenni mikor kocsira letettem, most meg nincs sok időm.....Na de ez az én problémám.
Probáltam ott is,nekem nem volt ok.Gondolom ott a levegő áramlását a hangtompitó akadályozza.
A könyök felől is kellett vagy két sőrnyi idő (10 perc) mire azaz igazi fehér füst elkezdett szépen sűrűn kifolyni a kifuf végén.Gondolom addigra melegszik át a kokx annyira hogy kezd elégni.majd finoman kopogtatva az oldalát (fával!!!)fellazulnak a kokxdarabok és könyök felől kiszorhatod.
Köszönöm az infót.Sajnos nincs Simsonsom,ezek véletlenül kerültek hozzám.Most árusithatom.Ki a fenének adom én el?Vagy vegyek egy Simsont hozzá????
Nem vagyok naiv.Gondolod ezeket nem tudom?Itt nem arról volt szó.Egyébként nem 100 százalék de szerintem eredetvizsga nem kell ilyen esetben.Számla sem kell.Ha az a motor amit a tulajdonosa vonatott ki a forgalomból a tied lesz egy adásvételivel az elég.Új forgalmi és törzsköny az kell az igaz.12000 ft plussz a műszaki szemle dija ami most nem tudom mennyi de 2 éve 1700 ft volt.
Te kis naív. Átiratás nem kell csak forgalmi csere, törzskönyv csere, eredetvizsga, meg hiteltérdemlően bizonyítanod kell hogy az a blokk a te tulajdonod, mondjuk az eredeti számlával...ami ugye nincs meg.
Összességében ugyan ott vagy mint egy átiratásnál. Ezért cserélgetem én műszaki elött vissza a blokkomat a Hondába, mert van egy jó blokkom, meg van az eredeti blokkom.
Ez kérlek Simson S51 blokkba való 4. fokozat/átalakító készlet. Ha 3 sebességes a blokkod, akkor ezzel 4 sebességessé lehet tenni, ha nem tévedek ez olyan 7000Ft körül van. Üdv!
Sziasztok.Valaki tudja esetleg hogy ezek az alkatrészek mibe valók?
Veszek egy forgalomból végleg kivont tipusazonos motort és berakom a blokkját az enyémbe.Simán le lehet rendezni.Átiratás sem kell.
Eltört a blokkfél... akkor mit csinálsz, hivatalosan is ki lehet cserélni a blokkot de az kúrva sok pénz, ami egyenesen az államnak megy...
Azért ezt te sem gondolod komolyan.Akkor ellopom a motorodat aztán szétütöm a számokat és levizsgáztatom az én nevemre.Nincs azzal baj ha egy gépjármüvön vizsgálják a számokat,a baj az hogy ezt egy füst alatt is csinálhatnák a műszakival olcsóbban.Én azt nem értem hogy egy motornak hogyan tünhet el a papirja.Azt meg végképp nem értem hogy miért kell átütni számokat.Eleve olyan motort szabad megvenni aminek rendben vannak a papirjai és az azonositó jelei.Ezt nem okoskodásból irom mielőtt valaki félreértené,de figyeljünk már oda!Inkább kerüljön többe de lerendezve minthogy utána még többe legyen.
Sajnos ez nem álom vagy meseország, hanem Magyarország...
Egyébként meglett motorra jogsim!!!
Hurrá!!!! Nagy A kategóriára, úgy hogy előtte nem volt semmilyen A kat.om.
helo
milyen műszerrel nézik a motor és váz számokat,Mit mér az?esetleg keménységet?Vagy ha be van ütve egy szám mellette mennyire gyürődött az alu vagy a váznál a vas?Nemhogy aztmondanák látom mz-d van szép állapotu rápillantok a számokra és meg is leszünk.Ez már nincs a mai vizsgáztatóknál.Minél több pénz jöjjön be nekik.Mocskosság az gész folyamat.Most ha valakinek mz je van akkor lehet h nincs sok pénze egy nagymotorra esetleg rájöhetnének h nem kéne megbuktatni az illető motorját inkább had motorozzon a gépével.De ez eszükbe se jut.
Szivargott a benzin a csapnal, a dolgot ugy oldottam meg hogy mindket oldalon megszakitottam a menetet es igy nem kell tomitest vagnom bele. L mint lama wahaha.
hi!
Láttam 1-2 videón hogy a fordulatszámmérő szép egyenletesen mutat,mi a baj ha ugrál a mutattó pl alapjáraton? a bowden miatt?
-olvastam a szigetsz.mikl-i dolgott
hát s igaz mindenki máshogy jár
nekünk mindig ott volt vizsgán s mindig minden okés volt 5 perc.
Sziasztok!
ETZ250-nél normális az, hogy egy 10-15perc 95-110km/h-ás motorozás után a gyujtótrafó annyira meleg , hogy nem állja a kezem?
Régebben azt csinálta, hogy alapjárat közelében egyszerűen leállt a motor egy-egy nagyobb tempójú motorozás után, most cseréltem gyujtótrafót, most nem áll le melegen(csak melegszik a trafó)
Ha valakinek van ötlete írjon please Smile
Egyik ismerősöm megválna a 250es ETZ-jétől. 1989-es kiadás jó állapotban van. Irányrat majd a a tulajtól
érdeklődni: 20/319-4360 vagy 20/540-3490
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|