:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hát ez csak viszonyítás kérdése. Kis TZ után tényleg brutál, de Honda után lagymatagnak éreztem az SV-t :)
Persze igazából nem az, csak anyira finom gépezet, hogy nem érződik olyan brutálisnak az ereje, ráadásul a nyomaték görbéje is más.
Az új 1300-as CB után a saját CB-m, is szánalmasan gyengének tünt :)
Ja az SV-vel azért vigyázz, mert a váza és a futóműve nem bírja az egykerekezést.
A CB-mnek sem jobb, de az olyan nehéz és hosszú, hogy elöbb forog el a hátsó kerék mint hogy megemelje az elejét :)
Ennyi anyaggal manapság 1200ccm fölötti gépeket szoktak építeni :)
SV650
Életveszély!!
ezt-150 után felültem egy ilyenre.BRRRRRRRRRRRRRRRRR
ritkán volt lent mind a 2 kerék.
Nagyon élveztem nagyon éltem. és egybe száltam le róla.
Kur...a jó nagyon megy, és akkor jöttem rá nem kell naked mociba 650nél nagyobb.
De azért nekem 1500 intruder az álmom.
ez is brutal :
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/other/?vi=1325
Csá!
Úgy döntöttem, elviszem melóba a gyári motorszámos blokk oldalt, és megperselyezem.Viszont a ehez való másik blokk oldal nagy szar, mert:az olajleeresztő csavar menete 12-es, nagyobbat nem lehet belerakni.Az összes csapágyház kivan, és a fordulatszámmérő tengely sincs kialakítva.Az egy dolog, hogy a tengely helyét kimarom, és belepréselek egy tengelyt, meg csapágyragasztóval beragasztom a csapágyakat, de az olajleeresztócsavarral nemtudok mit tenni.Max azt is megperselyezem, de olyan helyen van, hogy szerintem a préselésnél megsérűlhet a karter.A mostani blokk karterek, amikkel dübörög a motor, annak jó mindene, és arra gondoltam, hogy azt kéne a gyáriblokkszámossal összerakni, mert az illesztések ugyan azok.Én már régen megpróbáltam megperselyezni, de szar helyre sikerült a központosítás, és nem működne így az egész.Ha ért valaki a forgácsoláshoz, elmondom hogy képzeltem el a perselyezést(gyújtás felöli főtengelycsapágyházat).Össze csavarozom a 2 kartert(a 2 régit), és a gyújtás felöli oldal a tárgyasztal felé nézve, a kuplung oldali fele a szerszámra nézve feküdjön.Aztán mérőórával kimérem a központot, és a régi blokkoldallal együtt kimarom az egészet méretre.Vagy a másik verzió, hogy a marni valós kartert, és a jó állapotú kartert összecsavarozom, megütköztetem, bemérem a központot, szétszedem a kartereket, visszarakom ütközőre a marnivaló kartert, aztán kimarom.Így tutira központos lessz a 2 karter egymáshoz képest, és legalább nem basztam szét 1 kartert sem.
Na, jó gondolat?
Kawa z1000-esek meg elvétve volt pár CB is. Szépek ezek a gépek, ha majd lesz rá lehetőségem szeretnék egy régi z ügynököt vagy CB-t :)
Amúgy tetszik a hondád ;)
http://keri.szocimotoros.hu/CB750/index.htm
Meg is van, azóta került rá gyári kipufogó, meg az ülést is újra formáztam meg húztam, azzal jobban néz ki...most csak az olaj csöpög belőle, de most a vizsgázós blokk van benne :)
Az biza :)
Ráadásul fekete.
Bár a MadMax-ben Kawa Z1000-es volt, de ez is korabeli és az élmény is olyan.
Ezért nem adtam még el az összes probléma ellenére. Najó egy Z1000-esre lehet hogy elcserélném :)
Öreg és nehéz szerkezet, de ennek ellenére ugyan úgy megy mint egy SV650-es (csak egyenlesebb a nyomatéka a Hondának), pályán pedig egyik haveromat R6-al is lehagytam. Igaz csak kanyarokban :D de egyenesekben sem tudott sokat visszahozni.
Milyen Hondád van?? Olyan régi fajta, Mad Max filmbeli CB? :D
Megfognak kövezni, de MZ alkatrész került bele és nem bírta elviselni ezt a szégyent :D
Nagyon szét volt kopva az első teló ezért MZ elejét raktam bele kúpgörgős csapágyakkal. Mivel az MZ kormány tengelye vastagabb, a csapágyak külsejét kúposan megköszörültem, így szépen felült a szűkebb csőbe és frankon poziciónált. Jó is volt a cucc, de a kormánycső szépen csöndben elkezdett szétrepedt egy kátyuban, az egész első villa hátra mozdult, a kerék beakadt a blokkhoz és azonnal megállt...80-nál én meg szépet repültem. Kb. olyan lehetett mint a MotoGP-n akinek beakadt a fékkarja az ellenfél könyökébe. Én megúsztam pár karistolással (a bőrruha jó dolog), a motorral is haza tudtam menni óvatosan, de ekkor végleg elegem lett a Jawaból és amikor bejött egy srác az utcáról azonnal alku nélkül eladtam neki azért a pénzért amit mondott.
Aztán darabig csak a Hondám volt, de gyorsan szereztem egy kis TS-t mert szerintem ez a létező legmegbízhatóbb motor. Jawa után kész felüdülés volt.
Erre mondhatnád hogy ott volt a Hondám, na igen csakhogy ilyen idősen egy sportmotor már nem a megbízhatóságáról híres. Egyszer besült az egyik hajtókar csapágy, egyszer eltört a vezérműtengelyen a fogaskerék, ami szétcseszte a hengerfejet. Ettől függetlenül kisebb vagyonért cserélni kellet a két vezérmű láncot és a primerláncot (annyi lánc van benne a mint egy kombájnban.) A generátor forgó és állótészét is újra kellet tekercseltetni. Az olajat 6000-enként kell cserélni és 4,5liter kell bele a nem túl olcsó motorkerképár olajból. Alkatrészeket csak japánból lehet hozzá rendelni mert 27éves a gép.
Vettem hozzá egy komplet blokkot 130-ezerért japánból. Azt mondták hogy fasza meg alig használt blokk. Namost leszedtek róla egy csomó mindent, a külseje úgy szét van marva mintha egy elsülyedt hajóról mentették volna ki és hát mondanom sem kell csak egy picivel jobb az eredeti széthajtott blokknál és akkor az átpapirozása megintcsak egy kisebb vagyon.
Szóval továbbra is a kis TS a kedvencem a gyengéivel együtt :)
Oda hiába, már két éve máshol dolgozok :)
Küldj inkább a szocimotoros címemre.
Zirc tőlem egy kicsit messze van, békés megyei vagyok. Nem biztos, hogy érdemes odáig elmennem. :)
MONJUK KÉPTELENSÉG NINCS CSAK OJAN MIKOR NEM ÉRI MEG AZT RUDOM HOGY 1 TS 125 ÖS TAJVANI HAJTOKAR MAJD9000 EZER FORINT MEG A BERAKÁSA:o HA MEG JO A HAJTOKAROD MEG EGYÉPÉNT A FÖTENGEJ AKOR MEGÉRI LESZDNI ROLA A MÁSIK AKIVEL MI CSINÁLTATUK SAJNA MÁR NEM MUNKA KÉPES DE ZIRCEN A BENZINKUT MÖGÖT A SZILBERG FÖTENGEJ JAVITO VAN OJAN PROFI ÉS NAGY TUDÁSU HA KEL ELKÜLDÖM A SZÁMÁT IS DE HA VAN ISMERÖSÖD AKI PRÉS GÉPEN DOLGOCIK MÉG EGY ?
Lehet egy esztergályos lenne a legtisztább megoldás, de ahhoz tudnia is kell valamit, hogy ne csessze el. Másrészről lehet, hogy el se vállalná. Egyenlőre próbálkozom egyedül... Esetleg valaki tud árat mondani egy jó állapotú forgattyús tengelyre (ETZ250)? Lehet jobban megérné, mint a mostanival kínlódni. Ha le is tudom bányászni a kuplungot a kúpos felület -a savazás miatt- szart sem ér, és lehet oly mértékű a roncsolás, hogy képtelenség összecsiszolni...
AZ IGASÁGHOZ HOZÁ TARTOZIK HOGY MOSTANSÁG ISMÉT 4 5 ORÁKAT ALSZOM ÉS SOK MINDENRE NINCS IDÖM ÉS ENEK KÖSZÖNHETÖEN EZ PONT NEM JUTOT ESZEMBE UGY HITEM HOGY UGYANODA VISZA RAKOM A BOVDENT JO LESZ:-) HEHE DE NEM LET UTÁNÁLITOTAM ÉS JO LET SZOVAL TÖBET KÉNE ALUDNOM DE LEGFÖKÉP GONDOLKODNOM CSAK BE SZARTAM MERT LEGUTOB MIKOR KINOM VOLT A KUPLUNGAL FÉL ÉVET HAJTOTAM AZ ALKATRÉSZT PONTOSABAN MIKOR MEGVETEM UGY GONDOLTAM AKINEK EZ A SZAKMÁJA AZ JOBAN MEG TUDJA CSINÁLNI MINT ÉN HÁT AZ EREDMÉNY JOBAN EL TUTA KURNI MINT ÉN ÉS VALAHOGY LETÖRT A KUPLUNG NA AZOTA CSAK ÉN MEG NÉHA SOGOROMAL PISZKÁJUK HA UGY VAN EGYEDÜL NEM HUZGÁLOK BLOKOT SZÉT JOLJÖN MÉG KÉT KÉZ MEGFOGNI MIKOR KIVESZÜK SZÉT HUZUK STB...
HOGY TÖRT ÖSZE A JÁWÁD SZEGÉNY?
ÜDV TELE TANKOT HÁTSZELET
Keri!
Mail ment a richteres e-mail címedre.
Valami motorozás lesz Kecskeméten, de a Mams illegálnak nyílvánította, mert sértette a bűnszövetkezetének anyagi érdekeit. Ez csak azért jó mert azonosítók eltávolításával és hamis néven történő nevezéssel nincs szükség licenszre és bárki indulhat ;-)
Sajnos nekem azonban nincs pénzem, és az utánfutó is problémás, szóval kimarad...Hondával lehet hogy lemegyek nézelődni... abban még van benzin :D
már a 13-as sem gyári mert a gépelemek C. tantárgyból úgy tanultam hogy 14 fognál kisebb fogas, vagy lánckereket nem lehet csinálni :D természetesen van 12fogu is, de ezek nagyon gyorsan kopnak és koptatják a láncot is.
Nyilván az anyagminőséggel lehet ezt kompenzálni egy darabig.
Lehet hogy valaha volt ilyen krossz MZ, de boltban biztos nem kapsz hozzá alkatrészt :) szabványos MZ lánckerékből meg nincs nagy választék.
nekem most elöl 13-as van.
amúgy láttam képeken hogy valami böszme lánckereket tesznek hátúlra épp hogy csak látszanak a küllők.gondolom az gyári!?és a rezós kipuf?
Fogsz egy MZ agyat amin van lánckerék, erről leesztergálod a fogakat.
Fogsz egy megfelelő méretü lánckereket, annak kiesztergálod a közepét hogy pontosan illeszkedjen az MZ agyra, majd összehegeszted.
Nem tudom milyen motor lánckereke felel meg, de méret alapján lehet válogatni a katalógusból a jobb motoros boltokban.
15-ös lánckerék előre nem elég az áttételnek? Csak azért mert olyat lehet kapni.
szia. hogy érted hogy csinálnom kell?pl:milyen motorlánckerékből?neharagudj a türelmetlenségem miatt.Még új vagyok itt.
gyértanod kell megadnak egy másik motor lánckerekéből és egy MZ agyból összerakva.
Másik lehetőség hogy kicseréled a hátsó kereket.
melegítés, hűtés, csavarlazító, és a lehúzóval előfeszíteni és ütni kalapáccsal a lehúzó végét
Nem finom megoldás, de ha picit megmozdul akkor leugrik.
Esetleg kíméletesebb ha a lehúzót légkulccsal húzod rá...de persze előfordulhat hogy így is eltörik a szerszám, viszont a berohadt csavarokkal a légkulcs csodákat tud művelni, és amikor kúpról kell leszedni valamit érzésre jóval kisebb erővel lejön. Egy próbát megérhet.
Másik hogy meglepő módon én be szoktam olajozni tiszta olajjal a kúpot amikor összerakom. Így is összeszorul rendesen mivel könyebben felcsúszik és erősebbben rá tud feszülni a kúpra.
Gondom nem volt soha ezzel a módszerrel és leszedni is könnyebb.
Persze ennek előfeltétele hogy teljesen jó legyen a kúp illeszkedése.
Csak volt Jawam, de összetört és eladtam.
LEhetséges hogy a kisipar remeke nem méretpontos és utána kellene állítani.
De gondolom ezt kipróbáltad.
Esetleg a félautomata szerkezet beragadt kiemelt állapotban?
A tűk ajándék. Nekem nem voltak jók, csak azért nem dobtam ki hátha valakinek kell :)
Kéri Laci
sziasztok. tudna nekem abban segíteni valaki hogy:szeretnék 150-es etz-ből crossot csinálni és hátúlra nagyobb fogaskereket honnét lehetne szerválni?
És cross rezó kipuffot honnét lehet olcsón?
Attól félek a forgattyústengely sem fogja megúszni... elkezdtem flexel levágni, mert a másik lehúzó is gallyra ment. Eddig semmi pozitívat nem látok benne. Megpróbálom kocogtatni, közben, hátha sikerül leugrasztani, aztán leírom a fejelményeket, de így elág barbár lesz.
Ricsi.
óvatosan le lehet vágni,meg néha rá kell kalapálni hátha a hőtől kitágul és leesik.
remélem sikerült leszedni főtrngő csere nélkül:P
üdv:András
A PÖCÖK JÖT LE ROLA AMI VAN A KONCOLNÁL ÉS PROFINAK ÉP NEM MONDHATO MODON :-) VISZA FORASZTOTAM ÉS KÉSZ DE LENT A KUPLUNG SZERKEZET NEM MÜKÖDIK JOL NEM EMEL KI A PÁLCA ÉS AZÉ NEM JÖN VISZA
NEMKEL BESZARNI A HAVEROM 250TS MZ JÉNÉL UGYE OT A FÖTENGEJEN VAN A KUPLUNG HA JOL EMLÉKSZEM DE NEM EZ A LÉNYEG FELSAVAZTA NEKI A HEJI SZERELÖ FEL SAVASZTA A KUPOT AZTÁN UGYE SZARUL RAKTA ÖSZE ÉS 1 HÉTRE RÁ MÁR SZERELNI IS KELET DE A KUPO AZ NEMJÖT LE NO SZOVAL SZTSZETÜK A MÁSIK OLDALROL ÉS ELVITÜK AT ESZTERGÁSHOZ AZ MEG LE ESZTERGÁLTA A KUPOT A HÉJÉRÖL FÖTENGEJ VISZA UJ KUPLUNG ÉS KÉSZ
ÜDV TELE TANKOT
Szomorúan hallom a lehetőségeket, megpróbálom úgy leflexelni, hogy csak a kuplung menjen szét, az kisebb kár, mint a főtengely. Elég trógerül lett összehányva az egész blokk, csomó minden hiányzik is belőle... késem nincs, de kiváló fejszéim vannak a sarokban :P
sorszám: 28535 (97885)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-04 17:54:31)
hát ha a mocid 250 etz akkor a főtengelyt dobd ki a francba,mert nem tudod szétszedni csak agresszívan(flex,kalapács,lángvágó stb.) és ha ezekkel dolgozol,akkor nem biztos hogy jó lesz még az a főtengely.
Próbáld ki még egy-két lehúzóval,ha azokkal se, akkor nincs mese,szét kell vágni,nagy szívás az biztos.Na én pontosan ezért nem csinálok ilyen megoldásokat,mert nem szivesen viselném el a motorom leendő tulajának a kését a hátamban:D
ottvan a szervizkönyvben... csapágyzsír és sae 30 motorolaj 1:3 arányú keverékével kell kenni a bowdenbelsőket
Értelek. Amugy nem vagyok fordított:), csak először ugy volt hogy hobby célra aztán a jogsi után egy 150es vagy egy 251es. De aztán kinyögték hogy ideiglenesen van kivonva, így gondoltam akkor hajrá.Ezután jöttek a problémák....
Van egy forgalmi fénymásolatom ahol nincs kivonva, illetve csekk 2005ös biztosításról, törzsönyv átírási számlavevény, illetve valami kísérő lap ahol kiderült ,hogy ki van vonva...
Szóval gázos a helyzet. Lehet hogy csak hobby -na marad meg.Mondjuk 55.000Be van és egész jó, szóval már csak 40.000kell rákölteni .
100000körül vannak a műszakisok....
Hali!
Tudna nekem valaki segíteni abban, hogy a felsavazott kuplungot milyen módszerrel tudom leszedni további barmolás nélkül? A motor előző beteg állat gazdája biztos ezzel a módszerrel rakta fel, és most én szívom a faszt vele. A lehúzóban a 10.9-es csavar fejét sikerült leszakítanom, így tanácstalan lettem. Valami hatásos és nem barmolós megoldást tudtok?
helo
a bovdent hogy csináltad meg?nem szorul?beolajoztad a belsőt?
helo
a bovdent hogy csináltad meg?nem szorul?beolajoztad a belsőt?
helo
kösz a felajánlást.te hol laksz?meg mennyiért adod?Egyébként nekem van egy működöképes szép ts 150 em amit használok és most megy 2.szorra műszakira.Enyémmel nincs gond csak kérdeztem h mit néznek és hogyan a számoknál.Nagyon nem érdekel mégegy mz.
HAHO MINDENKI na szoval az a megbaszot__:?:?:_?:_?_:?:_??::?:%/+!/=%
huje topa retardált vagyok tegnap kitoltam a jáwát ás mondom csatogok 2 kört a környéken ere elszakat a kuplung bovden de ugyis fél automata mondom érzésel hazaviszem na meg is csináltam a bovdent de valamijért nem jön visza a kuplung kar puha marad na elfogyot minden ötletem valaki segitene hogy jo legyen a kuplungom mijen modon rakjam visza már megnéztem leszetem a deknit és kuplung a hején pálcák is megvanak akor mi van ja 125ccm sport cetkárol van szo elöre is köszi anak aki segit
TUDOM HOGY NEM MZ TOPIKBA VALO DE A JÁWÁSOK NEM VÁLASZOLTAK GONDOLTAMHÁTHA TE TUDSZ RÁ VÁLASZOLNI NEKEDIS VAN JÁWÁD JA MEGJÖTEK A TÜK KÖSZI SZÉPEN MIVEL TARTOZOM
ÖDV TELE TANKOT
Kell egy kompresszor azzal levegőt fújatsz bele, és olyan széppen kiég...
En amikor vettem a mocit semmit nem neztem meg rajta, ezek szerint makom volt, viszont nyugodt tuatlansagban eltem :)
Laca_D
Kossz szepen a valaszt!
értem és persze hogy iagz amit mondassz,én is amikor vettem a számokkal elég sokat bibelődtem mikor vettem a vasat,mert nem láttam a számot a blokkon,mert le lett festve az egész,de minden stimmelt.
A Szirt Gergőnek(Smoz)is ha jól emlékszem valami ilyesmi baja volt,mert kérdezte hogy tudok-e fényképet küldeni a vázamról,hogy sikerült a vázon a szám,nem volt gépem ezért nem tudtam küldeni neki képeket,csak mailben irtam le hogy szép egyenes lett meg,olyan mint a gyári,első blikkre.
HELO PETI NEM SOKÁRA KB 1 HONAP LEBONTOK 1 MOCIT ANAK VAN MOTOR SZÁMA VAN ALVÁZSZÁMA FORGALMIJA TS 125 AZ JO LENE NEKED?
hali
eladó egy Etz 250es hátsó kerék 3.50 es gumival. 8.000Ft
képet tudok küldeni
ocsipal@freemail.hu
Igazad van nem jó ez a bürokratikus rendszer,nekem sem teszik benne sok minden.Azt is látja az ember hogy ki is játszható.Sőt halkan sugom én is kijátszom ha kell.Viszont az egész téma megint nem azzal kezdődött hogy mi van ha "eltörik a blokkfél,tönkre megy az amugy hivatalos váz"hanem hogy valaki megvesz egy olyan motort amin átütötték a számot,aztán rácsodálkozik hogy az eredetiség vizsgán kiszúrják.Erre reagáltam hogy ne vegyen senki olyan járművet ami olcsóbb mert nincs minden rendbe vele,a végén drága lesz.A vázat hogy nem lehet cserélni sehogyan az szerintem is hülyeség ugy ahogy van.Á ebből már nem jövök ki jól sehogyan,ugy látszik rögtön félreértik az embert.Nem a rendszer mellet voksoltam csak segiteni akartam azzal hogy leirom mit lehet hivatalosan tenni hogy másik blokkja legyen az embernek.
nem basztatásból,de hogyha valakinek mint pl nekem is a hátsó lengővilla tengelye be van rohadva mert a kedves előző tulaj nem kente meg előirás szerint félévente,és ki akarom cserélni a blokktartó vasat mert tőből letört,na akkor mi a teendő????
levágom a tengelyt és kiütném,de átszakadt a vas,pedig lángal melegítettük előtte.Na ilyenkor nem fogok új motort venni hanem veszek egy jó állapotú vázat és át számoztatom.Egyébként nekem úgy lett megcsinálva hogy elvittem a régi vázat, meg az újat(motorral együtt)szépen bemutattam, és kaptam egy papírt hogy minden ok a gépen.Itt ezzel csak annyi a problem hogy van aki feketén csinálja,és más meg a hivatalos utat járja.Van igazság abban amit mondtál,mert a lopott motorokat ki kell szűrni,de az már nem a mai világ amiről beszélsz.Ma ha ellopnak egy mz-t vagy szétszedik, v. karikáznak vele néhány km-et és leborítják valamelyik árokba a biciglit
Szerintem először az okmányirodában érdeklődj.Pontosan én sem tudom az ügyintézés menetét mert nem helyeztettem még vissza kivont járművet.Csak a rendeletet olvastam el és onnan tudom hogy a bontási igazolással végleg kivont járművet nem lehet ujra forgalomba helyezni.A motorkerékpár viszont nem ilyen.Ha amugy rendben voltak a papirjai a motornak előtte,akkor a forgalminak érvénytelenitve meg kell lenni.Az biztos hogy akárhova viszed nem lesz olcsó.Forgalomba helyezés,eredetiségvizsga(integrált),műszaki,uj forgalmi,törzskönyv,rendszám.Kb 40 rugó.Azért te is forditva csináltad a dolgokat nem?Először rendberakod aztán utána akarod papiroztatni.Remélem nem lesz akadály és meg lesz.Sok sikert hozzá.Nekem a Bm fiktiven kivonta a motorom mert 16 évig nem használtam,aztán mégcsak nem is értesitettek róla.Amikor rendberaktam és ujraakartam vizsgáztatni csak néztem mint a hülye hogy mi is van most.De azért a végére sikerült a papir.
ismerek egy fazont aki levelező tagozaton csinált a kocsimra KF vizsgát(müszaki),de nemtudom hogy mocikat is vállal-e.Megkérdem mennyiért és hogy hajlandó-e.Elég neki a forgalmi meg a rendszám,egy nap alatt megvan.
Köszi! Eszméletlen sok sörrel lógok neked:) kösz a sok-sok infót!
Amugy anyagilag, illetve hova kellene vinni a mocit? Hogy visszarántsák a forgalomba? Mert Hamár újraépítettem a porból akkor szeretném is használni jövő tavasszal:( Még messze van de ez van, lusta voltam motorjogsit tenni mikor kocsira letettem, most meg nincs sok időm.....Na de ez az én problémám.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|