:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok!Kellene nekem egy MZ TS 250-es főtengely ami jó!SEGÍTSETEK!!!!Cím:horszumo@citromail.hu
hogyan oldottad meg az önindítót? konkrétabban milyen önindítót tettél rá, és milyen átalakításokat kellett a blokkon végrehajtani?
sorszám: 28598 (98030)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-07 00:13:54)
Az igen! Tudnál egy kis képecskét felrakni vhova,hogy megnézzük hogyan oldottad meg az önindító beszerelését???
Meg egy kis pici videót is kérnék,ahogy önindítóval beindul :)
sorszám: 28597 (98029)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-07 00:13:54)
A kis ETZ-men egyik napról a másikra következett be a szimering áteresztés. Elég az, hogy a szimering rugó elengedjen egy pillanat alatt és már át is ereszt...
Petya! Ha ügyes vagy és minden szerszámod megvan akkor szépen, komótosan haladva 1 nap. Le kell venni a kuplungfelöli kislánckereket (primer hajtás) és a dinamó forgó ill álló részét is, és már hozzá is lehet férni.
üdvözlet!
önindítós lett az mz!:DD
naggyon komoly,gombnyomásra indul,a berugót azért meghagytam,
viszont az A korlátos papírkám még mindig nem jött meg:( pedig szép idő van,péntekig várok,ha nem jön meg akkor vér fog fojni:-)
Hali! Indexbe 12 V/ 21 W-os, sárga izzó mennyibe kerül?
ETZ 250-re hátra rakott már fel valaki pannónia szerszámosdobozt,mert ebben gondolkodom,ha igen,légyszi írjon!
ELőre is kössz!
"olajleeresztő csavar menete 12-es, nagyobbat nem lehet belerakni" Az egyik motorommal történt, hogy megrepedt az olajleeresztő kitüremkedő része, nem lehetett meghúzni a csavart. Rézből külső menetes persely lett készítve, kézzel szépen ki-be lehetett csavarni. A meneteket bekentem 2 komponensű ragasztóval és úgy betekertem. Szintén rézből készült hozzá új csavar, mágnes is lett a végébe téve. Több, mint 20 ezret ment így a motor, még mindig megvan (motor is, csavar is, persely is).
Ez érdekes, mert rossz főtengő szimering esetén az alapjárat megy el, illetve minden sebességen gyenge a motor :S a füstölés ilyenkor attól lehet, hogy a bal oldali szimertingnél olajat is beszív... érdekesek ezek a 2 ütemű gépek, sok tünet ugyanolyan, mégis más a hibaforrás, érdemes mindent megnézni... pl ha hirtelen jött elő ez a gyengülés, akkor én kizártnak tartom ezt a szimering problémát... az nem máról holnapra megy tönkre, hanem szép fokozatosan...
Petya. Ez a jelenség a főtengely szimering átengedésére utal. Nekem ugyan ez a jelenség játszódott le a 125-ös ETZ-m nél. 70-ig fel tudtam vele gyorsítani aztán 5.-ben már csak tartani tudta, nagy nehezen. Majd a főtengely szimering csere után a jelenség megszünt...
értem. és akkor az miért van hogy üresben, 1ben 2ben felpörög teljesen?
ja gyújtás beállításban is tucc segíteni?
Elég egyértelmű, valami hiba lesz a karburátor beállításában, szerintem nagyon sokat kap, fulladozik a benzinben. Valószínű, hogy a szívató dugattyúja nem zár tökéletesen, és ott kap plusz üzemanyagot. Esetleg előfordulhat még hibás gyújtás-beállítás, a tökéletlen égés okozza ezt az erőtlenséget és a nagy füstöt. Üdv!
Sziasztok!
légyszives segítsetek nekem, olyan bajom van, hogy 125ös trofim 3.tól elveszti az erejét kihúzatom 2.ban 50-55ig és 3.ban csak tartja azt jobbesetben eldöcög 60ig és 4.ben ugyan ez a helyzet. kipucoltam a karbit piszok szinte semmi nemvolt benne, a gyertya nem őszbarna volt hanem barnás valami volt rajta majdnem olyan mint a rozsda ezt leszedtem drótkefével, am. hatalmas kék szikrákat ad. ja és menetközben okádja a a füstöt pedig a benzinen alig lehet látni h van benne 2t. help me!!! légyszives adjatok valami tanácsot, hogy mitől vannak ezek a gépemen. ez am. olyan gép volt amivel 110km/h is kivittem 1szer síkton.
előreis köszönök mindent.
üdv:petya
ja és mérni meg kompressziót mérővel lehet :D
Ja és ha megnézed a gyűrű hézagot akkor az is a tűrés fölött van. Általában 0,2 0,3 körül szokott lenni a hézag hidegen.
Ha leveszed a hengerfejet akkor a henger oldalán érezni egy vállat amit a felső gyürű maximális magasságáig koptatott, az is túlzott kopásra utal.
A nagy fogyasztás is jellemző.
Nekem 2 liter alatt fogyasztott a Szimo felújítás után.
A TS pedig 1 literrel evett többet amikor gyűrű nélkül mentem vele.
mondjuk sziónak nem tudom mennyi a szokásos élettartama.
pl. ha 30ezernél többet ment a motor akkor gyanakodhatsz
kompresszio hiányt mivel lehet mérni vagy bisztosra tudni???
a beállitási értékek gépkönyv szerintiek.
Sziasztok! Segítséget kérek! MZ_125-ös motorom több fesszabályzót elintézett már, de mindig elmegy a töltés (tekercsek is cserélve), fordulat csökken ha világítást rákapcsolom rövid úton leáll (leszívja az aksit). Link is jó lenne hol olvashatnék erről. Előre is kösz. Helló!
A csörgés a csapágyaktól van. A kopott henger nem feltétlen jár hanggal és jól is megy tőle a motor, hiszen nem fogja vissza a surlódás annyira. A kompresszió csökkenés hatása, alacsony fordulaton jelentkezik először.
Talasztalatom szerint ha elkopott a motor akkor melegen/félmelegen nehezen indul, miközben hidegen nem tapasztalni problémát.
De mint mondtam ez csak egy lehetőség, a másik hogy alapjáraton sok benzint kap. Ennek az okát is érdemes megkeresni a karbi környékén.
Előgyujtásnak 1,7mm elég? Nem tudom Simón hogy van, de trabant, Jawa, MZ mind 3mm-ert szereti.
Sok Eladó alkatrész simsonhoz:
http://www.teszvesz.hu/show_user_auctions.php?uid=4920230
Árat megelehet beszélni, értelmes dolgot beszámítok, a robogoba 50ccm is motort beszámítok!
hivj: 06-20-96-23-250
Gazegovel sutogetem a kipufot a konyoktol, feher fustnel elkezdem egy faval kocogtatni, eddig ok, de honnan tudom hogy kijott minden, mert az hogy mar nem jon semmi az nem jelent semmit.
a karbi tipus száma:16NS3-13ha ez mond valakinek valamit.
kompresszió hiány miatt lehet ez agond?az egyik ismerösömnek van egy s 51-e.és csörög zörög erőtlennek tűnik és alapjárat mégis van!! az enyém nem csörög-zörög és ha megy erösnek érzem én-is de más is azt mondta hogy erős.Akkor mért nincs alapjárat??és mért indul nehezen melegen??
Sok benzin vagy alacsony kompresszió (kopott henger/dugó)
Fals levegő probléma hidegen is jelentkezne, ezért gondoltam az előbbiekre.
hello érdeklődnék hátha tudja valaki a gondomra a megoldást?s51 simó nehezen indul nincs alapjárat(vagyis bármit teszek nem tudom be állitani)volt gyújtás beállitás,új megszakító,új gyujtótrafó,új kondi,mindez beállitva:dugattyún mérve felső holtpont elött 1.7mm,megszakító hézag:0.40mm,Aztán karburátor beállitás:úszószint beállitás a leirtak szerint,főfúvoka új 72-es,súbertüközépső rovátkába,stb...új szimeringek a főtengelyen mindkettő!!!És alapjárat nincs melegen neheten indul.mit lehet még tenni hogy megjavuljon?????valaki segítsen.előre is kösz.
hello érdeklődnék hátha tudja valaki a gondomra a megoldást?s51 simó nehezen indul nincs alapjárat(vagyis bármit teszek nem tudom be állitani)volt gyújtás beállitás,új megszakító,új gyujtótrafó,új kondi,mindez beállitva:dugattyún mérve felső holtpont elött 1.7mm,megszakító hézag:0.40mm,Aztán karburátor beállitás:úszószint beállitás a leirtak szerint,főfúvoka új 72-es,súbertüközépső rovátkába,stb...új szimeringek a főtengelyen mindkettő!!!És alapjárat nincs melegen neheten indul.mit lehet még tenni hogy megjavuljon?????valaki segítsen.előre is kösz.
Voltam ma Kecskeméten nem hivatalos MZ kupán. :D
Nem volt túl sok induló és abból is az egyik versenyző a szabadedzésen bukott egyet, így időmérőn már nem indult.
Csak a szabadedzést és az időmérőt néztem meg, majd elindultam haza, de összességében jó volt.
Volt több kategória, köztük egy funbike nevezetű, amiben supermotókkal indultak, ami még jobban emelte a hangulatomat. :D
Kis Ts hez, ETz hez és Trophyhoz vannak eladó dolgaim...
ocsipal@freemail.hu
06-70-502-80-87
Az én eddigi szárnypróbálgatásaim: 150es TS, majd 251es ETZ, majd 06' Honda CBF 500. A TS a sajátom, a másik kettővel meg a jogsin találkoztam. Eger-Egerszalók út oda-vissza a Hondával/Finster sportkipuf/ az valami felejthetetlen. Ott tudatosult bennem mennyire nem tudok motorozni, és mennyivel többet ki lehet hozni egy motorból, mint azt addig hitem...
Hát ez csak viszonyítás kérdése. Kis TZ után tényleg brutál, de Honda után lagymatagnak éreztem az SV-t :)
Persze igazából nem az, csak anyira finom gépezet, hogy nem érződik olyan brutálisnak az ereje, ráadásul a nyomaték görbéje is más.
Az új 1300-as CB után a saját CB-m, is szánalmasan gyengének tünt :)
Ja az SV-vel azért vigyázz, mert a váza és a futóműve nem bírja az egykerekezést.
A CB-mnek sem jobb, de az olyan nehéz és hosszú, hogy elöbb forog el a hátsó kerék mint hogy megemelje az elejét :)
Ennyi anyaggal manapság 1200ccm fölötti gépeket szoktak építeni :)
SV650
Életveszély!!
ezt-150 után felültem egy ilyenre.BRRRRRRRRRRRRRRRRR
ritkán volt lent mind a 2 kerék.
Nagyon élveztem nagyon éltem. és egybe száltam le róla.
Kur...a jó nagyon megy, és akkor jöttem rá nem kell naked mociba 650nél nagyobb.
De azért nekem 1500 intruder az álmom.
ez is brutal :
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/other/?vi=1325
Csá!
Úgy döntöttem, elviszem melóba a gyári motorszámos blokk oldalt, és megperselyezem.Viszont a ehez való másik blokk oldal nagy szar, mert:az olajleeresztő csavar menete 12-es, nagyobbat nem lehet belerakni.Az összes csapágyház kivan, és a fordulatszámmérő tengely sincs kialakítva.Az egy dolog, hogy a tengely helyét kimarom, és belepréselek egy tengelyt, meg csapágyragasztóval beragasztom a csapágyakat, de az olajleeresztócsavarral nemtudok mit tenni.Max azt is megperselyezem, de olyan helyen van, hogy szerintem a préselésnél megsérűlhet a karter.A mostani blokk karterek, amikkel dübörög a motor, annak jó mindene, és arra gondoltam, hogy azt kéne a gyáriblokkszámossal összerakni, mert az illesztések ugyan azok.Én már régen megpróbáltam megperselyezni, de szar helyre sikerült a központosítás, és nem működne így az egész.Ha ért valaki a forgácsoláshoz, elmondom hogy képzeltem el a perselyezést(gyújtás felöli főtengelycsapágyházat).Össze csavarozom a 2 kartert(a 2 régit), és a gyújtás felöli oldal a tárgyasztal felé nézve, a kuplung oldali fele a szerszámra nézve feküdjön.Aztán mérőórával kimérem a központot, és a régi blokkoldallal együtt kimarom az egészet méretre.Vagy a másik verzió, hogy a marni valós kartert, és a jó állapotú kartert összecsavarozom, megütköztetem, bemérem a központot, szétszedem a kartereket, visszarakom ütközőre a marnivaló kartert, aztán kimarom.Így tutira központos lessz a 2 karter egymáshoz képest, és legalább nem basztam szét 1 kartert sem.
Na, jó gondolat?
Kawa z1000-esek meg elvétve volt pár CB is. Szépek ezek a gépek, ha majd lesz rá lehetőségem szeretnék egy régi z ügynököt vagy CB-t :)
Amúgy tetszik a hondád ;)
http://keri.szocimotoros.hu/CB750/index.htm
Meg is van, azóta került rá gyári kipufogó, meg az ülést is újra formáztam meg húztam, azzal jobban néz ki...most csak az olaj csöpög belőle, de most a vizsgázós blokk van benne :)
Az biza :)
Ráadásul fekete.
Bár a MadMax-ben Kawa Z1000-es volt, de ez is korabeli és az élmény is olyan.
Ezért nem adtam még el az összes probléma ellenére. Najó egy Z1000-esre lehet hogy elcserélném :)
Öreg és nehéz szerkezet, de ennek ellenére ugyan úgy megy mint egy SV650-es (csak egyenlesebb a nyomatéka a Hondának), pályán pedig egyik haveromat R6-al is lehagytam. Igaz csak kanyarokban :D de egyenesekben sem tudott sokat visszahozni.
Milyen Hondád van?? Olyan régi fajta, Mad Max filmbeli CB? :D
Megfognak kövezni, de MZ alkatrész került bele és nem bírta elviselni ezt a szégyent :D
Nagyon szét volt kopva az első teló ezért MZ elejét raktam bele kúpgörgős csapágyakkal. Mivel az MZ kormány tengelye vastagabb, a csapágyak külsejét kúposan megköszörültem, így szépen felült a szűkebb csőbe és frankon poziciónált. Jó is volt a cucc, de a kormánycső szépen csöndben elkezdett szétrepedt egy kátyuban, az egész első villa hátra mozdult, a kerék beakadt a blokkhoz és azonnal megállt...80-nál én meg szépet repültem. Kb. olyan lehetett mint a MotoGP-n akinek beakadt a fékkarja az ellenfél könyökébe. Én megúsztam pár karistolással (a bőrruha jó dolog), a motorral is haza tudtam menni óvatosan, de ekkor végleg elegem lett a Jawaból és amikor bejött egy srác az utcáról azonnal alku nélkül eladtam neki azért a pénzért amit mondott.
Aztán darabig csak a Hondám volt, de gyorsan szereztem egy kis TS-t mert szerintem ez a létező legmegbízhatóbb motor. Jawa után kész felüdülés volt.
Erre mondhatnád hogy ott volt a Hondám, na igen csakhogy ilyen idősen egy sportmotor már nem a megbízhatóságáról híres. Egyszer besült az egyik hajtókar csapágy, egyszer eltört a vezérműtengelyen a fogaskerék, ami szétcseszte a hengerfejet. Ettől függetlenül kisebb vagyonért cserélni kellet a két vezérmű láncot és a primerláncot (annyi lánc van benne a mint egy kombájnban.) A generátor forgó és állótészét is újra kellet tekercseltetni. Az olajat 6000-enként kell cserélni és 4,5liter kell bele a nem túl olcsó motorkerképár olajból. Alkatrészeket csak japánból lehet hozzá rendelni mert 27éves a gép.
Vettem hozzá egy komplet blokkot 130-ezerért japánból. Azt mondták hogy fasza meg alig használt blokk. Namost leszedtek róla egy csomó mindent, a külseje úgy szét van marva mintha egy elsülyedt hajóról mentették volna ki és hát mondanom sem kell csak egy picivel jobb az eredeti széthajtott blokknál és akkor az átpapirozása megintcsak egy kisebb vagyon.
Szóval továbbra is a kis TS a kedvencem a gyengéivel együtt :)
Oda hiába, már két éve máshol dolgozok :)
Küldj inkább a szocimotoros címemre.
Zirc tőlem egy kicsit messze van, békés megyei vagyok. Nem biztos, hogy érdemes odáig elmennem. :)
MONJUK KÉPTELENSÉG NINCS CSAK OJAN MIKOR NEM ÉRI MEG AZT RUDOM HOGY 1 TS 125 ÖS TAJVANI HAJTOKAR MAJD9000 EZER FORINT MEG A BERAKÁSA:o HA MEG JO A HAJTOKAROD MEG EGYÉPÉNT A FÖTENGEJ AKOR MEGÉRI LESZDNI ROLA A MÁSIK AKIVEL MI CSINÁLTATUK SAJNA MÁR NEM MUNKA KÉPES DE ZIRCEN A BENZINKUT MÖGÖT A SZILBERG FÖTENGEJ JAVITO VAN OJAN PROFI ÉS NAGY TUDÁSU HA KEL ELKÜLDÖM A SZÁMÁT IS DE HA VAN ISMERÖSÖD AKI PRÉS GÉPEN DOLGOCIK MÉG EGY ?
Lehet egy esztergályos lenne a legtisztább megoldás, de ahhoz tudnia is kell valamit, hogy ne csessze el. Másrészről lehet, hogy el se vállalná. Egyenlőre próbálkozom egyedül... Esetleg valaki tud árat mondani egy jó állapotú forgattyús tengelyre (ETZ250)? Lehet jobban megérné, mint a mostanival kínlódni. Ha le is tudom bányászni a kuplungot a kúpos felület -a savazás miatt- szart sem ér, és lehet oly mértékű a roncsolás, hogy képtelenség összecsiszolni...
AZ IGASÁGHOZ HOZÁ TARTOZIK HOGY MOSTANSÁG ISMÉT 4 5 ORÁKAT ALSZOM ÉS SOK MINDENRE NINCS IDÖM ÉS ENEK KÖSZÖNHETÖEN EZ PONT NEM JUTOT ESZEMBE UGY HITEM HOGY UGYANODA VISZA RAKOM A BOVDENT JO LESZ:-) HEHE DE NEM LET UTÁNÁLITOTAM ÉS JO LET SZOVAL TÖBET KÉNE ALUDNOM DE LEGFÖKÉP GONDOLKODNOM CSAK BE SZARTAM MERT LEGUTOB MIKOR KINOM VOLT A KUPLUNGAL FÉL ÉVET HAJTOTAM AZ ALKATRÉSZT PONTOSABAN MIKOR MEGVETEM UGY GONDOLTAM AKINEK EZ A SZAKMÁJA AZ JOBAN MEG TUDJA CSINÁLNI MINT ÉN HÁT AZ EREDMÉNY JOBAN EL TUTA KURNI MINT ÉN ÉS VALAHOGY LETÖRT A KUPLUNG NA AZOTA CSAK ÉN MEG NÉHA SOGOROMAL PISZKÁJUK HA UGY VAN EGYEDÜL NEM HUZGÁLOK BLOKOT SZÉT JOLJÖN MÉG KÉT KÉZ MEGFOGNI MIKOR KIVESZÜK SZÉT HUZUK STB...
HOGY TÖRT ÖSZE A JÁWÁD SZEGÉNY?
ÜDV TELE TANKOT HÁTSZELET
Keri!
Mail ment a richteres e-mail címedre.
Valami motorozás lesz Kecskeméten, de a Mams illegálnak nyílvánította, mert sértette a bűnszövetkezetének anyagi érdekeit. Ez csak azért jó mert azonosítók eltávolításával és hamis néven történő nevezéssel nincs szükség licenszre és bárki indulhat ;-)
Sajnos nekem azonban nincs pénzem, és az utánfutó is problémás, szóval kimarad...Hondával lehet hogy lemegyek nézelődni... abban még van benzin :D
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|