:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Talán hülye kérdés,de a 150-es ETZ-hez kell hengerfejtömítés? Mert úgy látom,hogy a vadiúj hengernek a hengerfej felőli részén van egy illesztőperem,amire a hengerfej rámegy,és a perem magasabbnak tűnik,mint a hengerfej kimunkált része,tehát gyakorlatilag azon ül rajta. Összeszerelt állapotban is hézagot látok a hengerfejtömítésnél,ennek ellenére nem fúj ki.Próbáltam ellenőrizni a méreteket,de a tolómérőm elég kuka állapotú,főleg a mélységmérője.
Köszi,előbb még megpróbálkozom egy kis bűvészkedéssel,és ha nem hoz eredményt,akkor áttérek a TS kuplungra!
Ha fúrattad a hengert, akkor először járasd be és utána akarj alacsony stabil alapjáratot állítani.
Frissen fúrt hengernél alacsony fordulaton még lehet, hogy nem elegendő az a kompresszió amit produkál. Ha jól összekopik a henger a dugó meg a gyűrűk, akkor sokkal jobb lesz a tömítése és alacsony fordulaton sem tud elszökni a kompresszió.
Ha most 1000 körülire beállítod az alapjáratot és azt tartja is rendesen, akkor az jó, 1000-1500 km után már kisebb fordulaton is stabil lesz.
hello!
köszi, így már tiszta :D
üdv:petya
Kösz a segitséget és a hozzá állást remélem meg találom a hibát.ha meglessz meg irom.addig is széles utat és olcsó benzint mindenkinek.
Akkor belehúzok és hétfőn megcsinálom.
Aztán megnézem, hogy MZ-vel mit tudtok. :D
Ja, lábtartóra csövet rádugod és felhajtod, meg a végéből levágsz pár centit és máris megvan a tuning.
Pakold össze gyorsan, mert jövőhéten mi megyünk, de most MZ-vel, mert elég gáz hogy R6-al 5 másodperccel rosszabb időket mentünk magunkhoz képest és tőled is lemaradtunk 1-2 másodperccel :)
Á, dehogy elég sok olaj van benne :D
Akkor az tényleg szívás :)
Karbi hibát kizártad, gondolom gyújtás szikrázik alapjárati fordulaton is, be is állítottad a megfelelő előgyújtást. Gyertya is normális bele való és kipróbáltad másikkal is, kipufogó dugulás nem folytja le a motort, falslevegő sincs, hiszen minden szimering, blokktömítések, szívócsonk tömítése rendben van, a motor alacsony kompressziója sem lehet gond, hiszen felújítottad. Légszűrő is rendben van, a benzin friss és vízmentes.
Több öttletem nincs.
olvasd lejebb az előzöt abba le irtam mindent.probáltam több gyertyával is(használtal-újal)és semmi változás.ha el engedem a gázt alapjárat fölötti fordulatról kb:8-900.úgy áll le mintha a gyújtást venném le.
Hát lehet róla szó. :D
Addig megcsinálom a 3. sebességet, meg a lábtartóval is kezdek valamit, azt mehet a móka. :D
2hét múlva nem megyünk le Kakucsra vmikor?
köv héten nem vagyok itthol. Be vagyok zsongva ,menni akarok!!!! :)
Persze most már én is menni fogok :)
Hát az a honda nemsemmi.
Szerintem több olajat nyomott ki Keri gatyájára kakucsringen, mint amennyi a blokkban volt. :DDD
Légyszi kicsit bővebben írd le mit produkál a motor. Hogy áll le? Mintha elvágnák, vagy dadogva-hörögve? Milyenek a gázreakciói? Magasabb fordulaton hörög-e? Ellenőrizd a főtengelyt, hogy nem kopott-e, mert ha kopott, akkor akármilyen jó az új szimering, nem fog tömíteni. Nézd meg a hengertalpnál és a két blokkfél között, hogy nincs-e valami kifújás. Mi anno (mondjuk lehet hogy hülyeség amit mondok) olajat öntöttünk be (kb. egy üdítősüveg kupaknyi) a gyertyanyílásnál, kézzel főtengely körbeforgat, hogy lefolyjon mindenhová az olaj, gyertya visszarak. Így az olaj eltömítette egy kis időre a kopásokat/lyukakat, és pár pillanatig normálisan járt a motor (eltekintve az oltári füsttől XD). Másik tipp. Próbálj ki nagyon sok gyertyát(azért ne vegyél, , de ha tudsz akkor kérj ismerősöktől) minden hőérték, elektródahézag befolyásolja a motort...lehet hülyeség, de előfordulhat hogy alapjárat körül nem tud akkora feszültséged adni, hogy szikra keletkezzen nyomás alatt. Nekem anno szimering problémánál volt az, hogy kb minden utolsó rúgásra indult (értsd: 20-30 szívatóval, ne mondjátok hogy lezabált, mert enélkül el sem indult, betolva sem) utána ha nagy kegyesen beindult, akkor egyfolytában húzni kellett a gázt, mert egy bizonyos tartomány alatt mintha elvágták volna úgy leállt. Ha gázt húztam akkor nagyon keservesen pörgött fel, még üresben is, terhelve pedig mintha a fogát húzták volna. Nah szal írd le légyszi pontosan hogyan is viselkedik, aztán hátha okosabbak leszünk. :S
Bocs elfelejtettem közölni autószerelő vagyok.de simsont még nem szereltem ezen kivül.ezért vagyok tanácstalan .minden beállitás gyári érték szerinti és mégsem jó.hát ez van.!!!??????
bocs, de több ötletem nincs
vidd el olyan szerelőhöz aki ért hozzá
Hello mindenkinek már nagyon sokszor kértem segítséget volt ami beis jött de most teljesen tanácstalan vagyok.Vettem egy simot s51.mikor vettem még indulni sem akart de addig büvöltem még be indult.Aztán szépen lassan mindent ki cseréltem rajt vagy fel ujittattam pl:gyujtás tekercs,csere,megszakitó csere,trafó csere,kondi csere,aztán karbi:úszó csere fuvókák csere ,tűszelep csere,henger alapról 1-ső fúrás.kompresszió mint állat.főtengely feljavított.szimeringek tömitések újak.főtengelycsapágy új.szal,minden szép jó.csak alapjáratot nem tudok csinálni rá.valaki adhatna valami jótanácsot mit tegyek???(ja a karbit lecseréltem próbára egy másik mociról amin volt alapjárat de nekem avval se kipufogó csere is volt???!!!)KÉNE VALAMI JÓ TANÁCS!!!!!
Papírtömítéseket érdemes előre bekenni, hogy jól megszívja magát, Nem tudom milyen az a bronz zsír (gondolom bronz por van benne ami a csúszó felületeket jól keni, de a tömítésnek szerintem mindegy) de a sima Shell zsír is kivállóan alkalmas erre. A HF tömítést ne kend be.
Én olajba szoktam áztatni a papír tömítéseket, attól is megdagad. Ugyanis ez a lényege, hogy megdagadjon a papír és amikor összeszorítod a két felülettel, akkor szépen felveszi a formáját. Ezért fog jól tömíteni.
Ha szárazon rakjátok be a papír tömítést akkor sincs gáz, mert a váltóból felszívja az olajat és szépen beledagad a helyére, de ha így tesztek akkor főleg az elején picit kúszhat az olaj a tömítésen keresztűl. Csöpögni nem fog, de arra elég hogy a blokk koszos legyen.
Ha skoda lenne azt mondanám deformálódott a hengerfej és a hűtővíz szivárog bele az olajban, de MZ esetén nem tudom. Nyylván az esővíz, felcsapódó pocsoja, nagynomásu mosó, kedves szomszédnak köszönhető a vizes olaj.
hi!
köszi végülis azis igaz, és mit mondasz arra hogy bronz zsírral bekenem a tömítéseket??? (ezt ajánlották)
köszönöm!
üdv:petya
Hogy lehetne eldönteni azonkívül, hogy megnézem a következő olajcserénél? Hogy megy oda víz?
http://www.motor.hu/motor_vpage.jsp?id=113406
Szerintem észrevennéd ha a szimering ennyire áteresztene. Inkább a vízre tippelek.
Ma lecseréltem az olajat a váltóban (ETZ250) és a várt fekete sűrű olaj helyett libafosszínű nagyon híg lötty folyt ki. Mitől lehet ez? Belement a benzin? Van valakinek ilyen tapasztalata?
Szerintem mindegy ,ugyis hozzá préselődik mindkét felületre ha ráhuzod a hengerfejett.
Mitól van az hogy nehezen találom meg az ürest 1-2 közt az es250en?alul a rugó és golyócska ?
én 15W40-et szoktam venni, 5 literesben (szoktam...egyszer vettem azóta azt használom)
A 10W40-es esetleg túl híg, de kárt nem fog okozni.
Amúgy most a Hondámba is ilyen olaj van és annak is jól működik a váltója és kuplungja.
Igen, mondhatnátok hogy egy Hondába azért nem töltenétek ilyen tré olajat, de Kobra és Rókapimpó tudja miért van benne ilyen :D
HA KEL ASZEM VAN TS KUPLUNGOM ITHON FÖLÖS gergely@citromail.hu irj ha kel
Köszönöm a tippeket,holnap kísérletezem egy kicsit mindezek figyelembevételével. Van otthon 15w-40-es ásványi Valvoline olajam,teszek egy kísérletet azzal is,hátha javul tőle a kuplung.
Szia Keri!Szoktad ajánlani Mz váltóba a Tescos motorolajat.Itt nálunk Siófokon a Tescoban most 2 literes kiszerelésben van kék dobozos 10w-40-es ha jól emlékszem félszintetikus Tesco olaj.Akkor ezt most nyugodtan töltsem a /1 váltójába?Jobb mint a Hycomol?
pamut ronggyal, vattával, vagy spéci mikroszálas optikai tisztító kendővel, de alapvetően nem koszolódik a tükör, inkább a foncsor szokott lekopni, amitől retkesnek tűnik.
Ezt így nem lehet meghatározni. Ha pont így lesz jó a benzin levegő aránya akkor előfordul, hogy így eszik kevesebbet.
Valaki
ETZ150 nel ha a tut eggyel fennebb emelem a porlasztoban akkor mennyivel eszik tobbet? (2. rol a 3. ra)
Nem hiném ,hogy elméretezték ,egyszerüen valami nem stimm .
Ez lehett a gyengülő laprugó,rossz minőségú lamellák vagy a sok csuszástól már kiüvegesedett,megégett és azért csuszik.De az elkopott lemezek (amik a lamella között vannak)is gyengitik a kuplungott.
Valamint a rossz,nem belevaló sürű hajtóműolaj is okozhat csuszást.
Engem nemrég alul elég durván kiszorősödőtt kuplung bowden szivatott meg .
sziasztok!
lehet, hogy hülyén hangzik de egy olyan kérdésem lenne, hogy kicserélem mz-ben a henger és hengerfej tömítést ezt megvettem járműben, és nem egy forma sima a két oldala melyik fele nézzen felfelé a simább??
köszönöm
üdv:petya
Milyen módon tisztíthatom meg az első lámpa tükrét hogy ne sértsem meg?
Szia! cseffp@vipmail.hu
Nagyon kiváncsian várom,és köszi ,hogy észrevettél :)
hali hol laksz???
mert én csináltattam a tzmre üllőn 1000 Ft ért a 2 oldalra de pesten is tudok helyet
ha adsz egy e-mail címet elküldöm én miet csináltattam
Hali! Hát ez érdekes,ennyire elméretezték volna a gyárban? Köszi a tanácsot,megpróbálom előfeszíteni egy kicsit jobban alátétezéssel. A 125-ös hengerrel sosem volt ilyen gondom,igaz,nem is ment így.
Sziasztok! Nemsokára festem a 250-es ETZ-met sötétszürkére,és szeretnék rá egyedi matricát csinálni,mert a bolti nem tetszik! Boltba lehet kapni olyan A/4-es lapot,amire ha kinyomtatom a matricát,utánna fel tudom ragasztani a motoromra?
Ha igen,milyen árban van?
Előre is köszönöm
> MotoPeti
Ezt kicsit keverni szokták az emberek. Az sem dupla ajkas, csak porvédős.
Bemész a csapágyboltba és így kéred.
De alapvetően nem tömít jobban mint a porvédő nélküli csak tartósabb, mert egy csomó szennyeződést visszatart a tényleges tömítő éltől.
A valódi dupla ajkú szimmeringet arról lehet megismerni hogy két rugóval feszített tömítőél van, de ilyet MZhez nem láttam, ha létezik is ilyen méretben, csak egyedi rendelésre hoznak, gondolom jó drágán. Normál esetben azonban a sima szimmering tökéletes az MZ-hez. Ha túl nagy a telószár kopása, sérülése, akkor pedig az 5 ajku szimmering sem fog tömíteni, legfeljebb kicsivel tovább tart míg átszivárog a sok tömítésen keresztül.
Sziasztok az lenne a kérdésem hogy cserélni szeretném az elsö lengéscsillapítóban a szimeringeket.Azt hallottam hogy van olyan is ami dupla peremü és nem nyomja ki az olajat.Ennek a szimeringnek mik a paraméterei ami alapján meg tudnám venni.A másik meg az lenne hogy a kerék csapágyokat is szeretném cserélni.Két 18"os kerekem van.Azoknak a csapágyaknak mi a mérete?És még 1 dolog.Keresek egy jó állapotban lévő diódasort.Akinek van egy az jelezzen vagy itt vagy e-mailben a reimerm@freemail.hu -n.
Üdv.: reimerm
No sikerült "lebarmolnom" a a kuplungot. A vége az lett, hogy a kuplungra rá kellett hegeszteni a lehúzót (mert már lenyalta a menetet róla) és lánghegesztővel meg kellett melengetni... még így is nehezen jött le. A forgattyústengely picit megkékült, de remélem ez csak felületi probléma és az anyagszerkezet nem változott (sokat). A kuplungalaplap viszont kukás lett. Néhány ősz hajszállal és némi tapasztalattal gazdagodtam ezen téren :D
Szia! ezek a sajátjaim.De ha van eladó géped szívesen felteszem...Az alkatrészpiacot most bővítem.Szeretnék egy igen nagy Keletimotoralkatrészbázist kialakítani.De nagyon sok pénz...
Hali!
Az a baja, hogy túl erős neki a 150-es henger. Legalábbis nekem is folyton baja volt,
úgyhogy kicseréltem egy TS kuplungjára :)
Az után semmi bajom nem volt vele
Egyébként amíg nincs TS kuplung, addig megteszi egy pár alátét is
olajnívó csavart kitekered, picit megborítod és jönnie kell az olajnak.
Baloldalon a váltó környékén egy funkciótlan csavart keress a deklin.
Korrekt az oldal. Ezek saját motorjaid, vagy bizonyos %-ért adod el őket? Üdv!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|