:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Tegnap áthozta egyik ismerősöm a motorját (ETZ 250), hogy valószínűleg szét kell húzni, mert nagyon csúnya kopogó, zörgő hangja van.
Ma nekiálltam, lehúztam a hengerfejet és eléggé meglepődtem. Ennyire szétvert dugattyút és fengerfejet még nem láttam. :D
Kiszedtem a blokkot, lehúztam a hengert is.
Elkezdtem kinyomni a csapszeget, de alig akart jönni az M6-os menetes szárból csinált csapszeg kihúzómmal. Csináltam egyet ez M8-as csavarból, az sem bírta, teljes erőből kellett csavarni és akkor is csak alig jött, majd az anyát elnyalta a villáskulcs. Csináltam egyet egy M10-es menetes szárból, jó combos anyával, nekifeszültem a jó nagy dugókulccsal és nagy nehezen, de kijött a csapszeg.
Hatalmas vájat volt a csapszegben a tűgörgők helyén. A tűgörgős kosár 1000 darabra tört és a tűgörgők álltak bele a dugattyú tetejébe és a hengerfejbe. Eltört a felső gyűrű és egy szép árok is lett a henger falán.
A srác már elvitte a hengert fúratni, én meg majd széthúzom a blokkot és kitakarítom a forgattyús házat.
Kösz Laci!
Akkor ezt megbeszéltük.:)
Én fékkel szoktam bemenni a kanyarba és gázzal jövök ki. Mármint úgy csinálom, hogy nem csak a kanyar kezdetéig fékezek, hanem úgy számítom a féktávot, hogy később kezdek fékezni, de majdnem a kanyar közepéig fékezek és onnan gyorsítok ki.
Ha csak a féklámpát nézted, akkor nem biztos, hogy fékeztem is, csak rajta volt a kezem a féken.
Mondjuk volt kanyar amit elrontottam és a kanyarban kellett fékeznem. :D
Ha rendes supermoto bajnokság van ott mindig van belépő (vagy legalábbis amikor és voltam supermoto versenyen mindig volt). Még Kiskunlacházán is, pedig ott a volt katonai reptéren van a pálya kialakítva.
Na, kicsereltem a trafot, elso rugasra beindult. Javasoltatok hogy inkabb csereljek gyertyat is, kicsereltem. Mellesleg meglepodtem hogy milyen jol nez ki a gyertya amit kivettem, azt hittem total korom azok utan ahogy viselkedett a motor, es nem, szinte telyesen tiszta volt.
Eg es fold, mas a hangja, gazra is sokkal jobban reagal, es eltuntek a ket gyujtas kozotti hangok (na ezt is csak en ertem :) a ket robbanas kozott most nincs semmi, elotte nem volt tiszta a hangja, na mindegy nem tom elmondani). Csak nem tudom kiprobalni mert esik az eso. Amugy mennyire melegedhet a trafo?
Keri
Abbol kiindulva ahogy most megy mikor nalad voltam az kb jo 60% os volt.
Keri
Nem akarok en versenyezni, csak nezelodni, meg megismerni titeket.
Soltész Tominak megszorult a motorja annyira problémás volt az a várakozás. Én többször leállítottam, de mindig ijesztgettek hogy most már indulunk és beröffentettem.
Tominak pedig nincs berugó karja, ezért ő nem állíthatta le.
Rendes srác vagy! Ne vedd annyira a szívedre. Amikor a pályáról lejöttem több minden is felhúzott és amúgy is majd szétdurrant a fejem az adrenalintól :) pechedre te kerültél elém, ezért elnézést kérek megint.
A versenyzés ilyen dolog.
Megszereztél egy pozíciót és azt őrizted. Jól tetted!
Tudom hogy nem direkt fékeztél rá, hanem az ösztönös bizonytalanságból, ez elég jól látszott. Az íveket pedig olyan jól zártad hogy azt tanítani kéne...mondjuk nekem :)
Félreérthetően írtam, a szándékosság és az őrület, csak a robogósnál volt egyértelmű.
A stílusoddal nem volt különösen baj. Az is csak neked probléma ha nem ülsz ki, mert úgy könnyebb elesni. Egyedül a fékezésekről szokhatnál le kanyarban :D
Rókapimpó is ugyan ezt csinálja, pedig ott, ahol elkezdtek fékezni már teljesen mindegy mit csináltok, a fékezés biztosan nem segít, sőt inkább az esést segíti elő csak.
(na most megint magamnak csinálok ellenfelet :D) Ennek a rossz szokásnak a leküzdésére kiváló módszer a "sétamotorozás" Egy szabály van: Nem használhatsz féket!
Olyan tempót kell menni amivel biztonságban érzed magad. (mindig gyorsabban) Jó persze ha elszúrtad akkor inkább fékezz rá mint kimenj a susnyásba. Ez a gyakorlat segít előre gondolkodni, mert időben el kell venni a gázt, rákényszerít az optimális pályára, különben nagyon nyögve nyelős lesz.
Kakucs polgármesteri hivatalnál kell lemenni temető felé, majd tovább át az M5 fölött, ott már meglátod.
Általában ingyen be lehet menni nézelődni, ha fel akarsz menni akkor délutánra 3000, egész napra 6000
De normális gumik és talpig bőrruha ajánlott, mert rókapimpó is az utolsó körben szaggatta el a szép gortex ruháját...pedig már egészen jól ment neki.
volt belépő? nem mondod, de egy tré dolog ez. Gyöngyösön is a szupermotosokkal mentünk de ott szerintem nem volt semmi...igaz kiépítve sem volt ennyire.
itt csak a versenyzők fizetnek
a helyszín változó
Hali! Sztem a benzincsapod nézd meg, hátha eldugult, és nem kap elég anyagot, azért nem megy úgy. A tartalék állásnál a tank legaljából szívja a benzint nem úgy mint nyitottnál a kis csövön keresztül és ezért ott hamarabb összegyűlik mindenféle kosz és eldugul a járat. Én is jártam már így nem egyszer. Szét kell szedni a csapot és kitakarítani.
üdv
gab
Üdv!
Valaki el tudná magyarázni, h miért van az, h tartalékra váltás előtt a motorom 90nél kis gázon megy és még 5.ben tud gyorsulni, de ha átváltom tartalékra és a karbi megtelik benzinnel akkor már nem megy annyira jól. Én ezt nem értem.
Mármint jólesett olvasni,pontosabban.
Még annyi,hogy a rajt előtt a 10-15 perces nem tervezett várakozás alatt majdnem elájultam én is,szemembe csorgott a veríték,alig láttam,azt hittem,én vagyok ilyen puhány,jólesett érezni,hogy más is küzdött a problémával.
Rókapimpó
Maximalisan, erre gondoltam :) Ha majd lesznek ilyen ingyen bameszkodos napok szoljatok, hatha belefer az idobe valahogy. Csak hetvegen vannak versenyek?
Sokat gondolkoztam tegnap óta ezen a ráfékezős dolgon,mert a Laci eléggé fel volt dúlva a verseny után,és esetleg azt hihette,direkt csináltam,hogy ezzel megzavarjam.
Egyrészt abszolút nem tennék ilyet senkivel,38 éves vagyok,én már nem az eredményért versenyzek,de azzal,aki közvetlenül a helyzetet megelőzően segített rajtam,meg pláne nem.Az első versenyen utolsó lettem,és fel tudtam dolgozni a dolgot pszichológus segítsége nélkül is.:)
Egyszer-kétszer biztos beleakadt a lábam a pedálba,ahogy rajta tartottam,én is éreztem.Emellett nekem nagyon forszírozott volt a tempó,és mivel nem akarok már esni,ha nem muszály,így megijedhettem egy-egy szituban a tempótól,és picit ráfékezhettem,bár nem szabad ilyet csinálni,dehát a rutin,ugye...
És a 3.elem:talán az is bennevolt a dologban,hogy én sajnos nem térdkitevősen,hanem a klsszikus 70-es évek stílusában versenyzek,és így máshol van a súlypont,szűkebben fordulok,máshol fékezek,gyorsítok ki,mint a mezőny többsége,ez is zavaró lehetett.
Bocs,hogy ennyit írok erről,csak szeretném rendesen körbejárni a kérdést.
http://maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.246341,19.379776&spn=0.003219,0.006652&t=h&z=17
Azért Keri sem a számítógép előtt ülve gyorsult így be. :D
2 hét alatt 2x voltunk kakucson gyakorolni, meg is lett az eredménye. :D
Keri, szerintem szavazást is csinálhatnál a témáról...
Köszi a reagálást. Erről lenne szó:www.mzhungary.hu ott van a kicsike Ha beszámítanák a ts-t egy percig nem gondolkoznék. Üdv
sorszám: 28829 (98610)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-21 04:08:58)
Laci,igazad van a a feltartás dologban.Igyekeztem sportszerű lenni,ha már nagy örömmel előre jutottam,akkor nem akartam a helyet harc nélkül átadni senkinek,hiszen én voltam-sajnos-a leglassabb a hétvégén.
A fékezés dolog adódhatott abból,hogy a hátsó féken tartom a lábam,megnyugtat,és most jobban rá volt állítva,illetve a rutintalanságomból is.
A mezőny tempójára jellemző,hogy 48-as volt a legjobb idő,én a végére 52,5-öt tudtam menni,és így is a leglassabb voltam.
Ja és még valami,a Kérinek ne higgyétek el,ha azt írja hogy ő milyen lassú,mert stabil középmezőny végi tempót megy,úgy felgyorsult,így nekem mostmár nincs kivel vívnom,mert nálam mindenki gyorsabb már.:)
Emlékeim szerint 4 valamenyi teljes fordulat. Aztán ha húzol egy hirtelen gázt , és gyorsan pörög fel de lassan le, akkor kifele kell tekerni, ha nehezen pörög fel, esetleg fullad, de gyorsan lepörög akkor befele kell tekerni
finomítás az ugyan ez csak menetpróbánál kell vizsgálni a gyorsulást.
én sem tudok belépni, szóval HyGynek kell szólnom, mert kiszolgáló szintü gond lesz.
Akkor mar csak egy kerdes maradt, hol talalhato viszonylag pontosan ez a kakucsring?
Most kakucsringen volt a supermotósokkal együtt. Ha rendes supermoto verseny keretein belül van, akkor van belépő (most 1500 Ft volt), viszont ha a veteránosokkal van, akkor ott nincs nézőknek belépő.
Hol szoktak lenni ezek a vilagra szolo versenyek? Kifancsi lettem. Ha csak bameszkodni megyek akkor is kell fizetni belepot?
Nah...,vettem trafot gyertyat meg egy napszemuveget :D Az aksi egyenlore marad mert allitolag kicserelik gariban a hetvegen. Ha nem tudja kinyirni a trafot akkor nincs gaz. Viszont ha ez a trafo is elhalalozik akkor fejvakargatas jon.
Koszonom nagyon szepen mindenkinek a segitseget, hozzaszollast.
Viszont megint szanaszet allitottam a porlasztot mikor kezdett nem menni adtam neki kis benzint, Keri jol emlexem hogy 8.5 re volt allitva a levego? Sosem tekertem be telyesen hogy megszamolam mert minek, csak egy felet tekerek azt meg fejben lehet tartani, na de 28 darab fel utan mar nemtom melyik merre volt :D Szal elbactam.
Lehet, hogy az én készülékemben van a hiba, de most már be sem tudok lépni az MZracing fórumra. Ha beírom a nevet és a jelszót valami piros betűs bekeretezett részt dob ki az oldal tetején.
Valamint itt a szocimotoroson sem jó az "Egy kép" rész.
(Firefox v.: 2.0.0.16)
Hát elég durva meccselések voltak az elején és a végén is a 2. futamban. :D
nincs mit, de le fogok szokni a verseny előtti szerelgetésről, mert akinek beállítom a motorját az mind megelőz :D
Kívülről nem tudom mi látszott, de belülről nem, Lionheart volt a legnagyobb gondom, bár tény hogy erősen bosszantó volt :D
A fő probléma az volt, hogy negyed órát várattak minket a tűző napon, az izzadság miatt nem láttam és a motor is erősen túlhevült. Majdnem hőgutát kaptam, így aztán érdekes volt a rajt. Felborult az egész mezőny. (legalább is bentről így tünt)
Engem kitoltak a pályáról a rajtnál, így Lionheart elénk került a kavarodásban és erősen igyekezett feltartani. Nem is ez volt a gáz, mert ugye aki gyorsabb az előzzön...végülis meg tudtam, de jöttek hátulról a gyorsabb versenyzők és mindig meghíusították a támadásokat. Sőt még a lassabbak is támadtak engem és amíg Lionheart velem foglalatoskodott, szépen elment mindenki mellettünk. Rádásul a kanyarban rendeszeresen ráfékezett miközben 10cm-re a seggébe ragadtam, azt hittem több alkalommal is hogy ott akadunk össze.
Én nem vagyok az az agresszív fazon, inkább a biztonságra megyek és ezt csúnyán ki is használták páran.
Egyik köcsög robogós majdnem kiütötte alólam a motort, majd amikor végre megelőztem Lionheartet, és utolértem akkor meg rám rántotta a kormányt, hogy kilökjön, mivel tisztességes meccselésben esélye nem lett volna.
Talán ugyan ez a robogós volt az aki a Soltész Tamást a rázó kő külsején a betonozott szakaszon előzte meg és még örült is a fejének. Gratulálok neki a sportszerűségéhez. Mindenesetre robogósokkal nem szándékszom egy futamon menni ezután, mert úgy tűnik agyatlanok.
MZ-sek sportszerűek voltak ahogy mindig is. Írtó jó meccselések mentek és végre elég jó ritmust tudtam motorozni. Igaz hogy minden csatát elbuktam, de majd legközelebb nem jön közbe ennyi hülyeség nekem.
A vicces az volt hogy mindenki a poros csúszós pálya miatt problémázott, csomóan el is szálltak a második futamban, de úgy tűnik nekem elég jól ment a csúszkálás, csak sajnos elég gyorsan letakarítottuk a pályát :)
Szépen megháláltad a segítséget, a 2. futamban már csak a füstöt nyelhették mögötted. :DDD
Jobb gázreakciót vettem észre, gyorsabban kipörög közepes tartományban. De ne várj csodákat, épp hogy érezni ;)
Ja és nagyon köszönöm a tegnapi segítséget a versenyen,anélkül nem hiszem,hogy el tudtam volna indulni.
Keri!
Mintha zavar lenne az mzracing oldal működésével,ha bejelentkezem,ahogy mennék a fórumra,újra be kell lépnem és hozzászólást sem enged írni.
Csak gondoltam jelzem,hogy mintha valami szerverhiba lenne,vagy nem tudom.
Üdv.
Richárd
Ja,és mit vettél észre a karakterisztikán? Nyomatékosabb vagy pörgősebb? Merre tolódott a hasznos tartomány?
Köszi,egy próbát megér a dolog,szerintem a klingerit is szigetelne annyit,mint a bakelit. Azért elég érdekes,hogy ilyet nem lehet szerezni. Mint ahogy kosaras tűgörgőből is szerettem volna valami jó minőségűt venni,hát ilyen méretben nincs.
A változó szívócsőhossz érdekes lenne,majd gondolkodunk rajta! :) Egyelőre az is nagyszerű lenne ha kapna az ember alkatrészt,lehetőleg normális minőségűt.
Én midig is anélkül a bakelit nélkül használtam és nem vettem észre különbséget vele és nélküle. Talán egy picit változott a karakterisztikája a bakelit nélkül,merthát ugye rövidebb lett a szívó csatorna hossza.
Valaki nem akar változtatható hoszzú szívócsonkot eszkábálni??:D kiváncsi lennék mit reagálna a mözö... lol
Sziasztok! Már három hete vadászok kis ETZ-hez szívótorok-bakelitet,de csak sajnálkozva tárják szét a karjukat,hogy nincsen,csak kettőötveneshez. Szerintetek feltétlenül kell az oda,vagy pótolható valami mással is? Annyit tudok,hogy hőszigetelő szerepe van,de nem oldható ez meg esetleg több réteg klingerittel például?
Durva vagy, én csak magasabb fokozatban mertem volna menni, mert egy 1000-es gép csúnyán kiugrik az ember alól 1-ben :D
sorszám: 28808 (98581)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-21 04:08:58)
Teljesen mindegy, amelyik közelebb van.
A Mofaker van hogy olcsóbb. www.mofaker.hu
Nem messze ott van a Huber motor.
http://www.hubermotor.hu/
A Zichy utcában is kb. ugyan ezeket árulják.
Proxxon nagyon jó cuccokat gyárt, a motodetail az a Louis gazdaságos márka, de minőségét nem ismerem, valószínűleg tökéletesen használható, főleg ha nem iparszerűen dolgozol.
Mindazon által én szerszámot a szerszámboltból vennék...esetleg ha olcsót akarok akkor irány a barkács áruház.
Menetzárlatos a gyújtótrafó (arra gondoltál a tekercs néven, ugye?)
Mivel ott durván 10ezer voltos feszültségek csattognak előfordul, hogy a rezgéstől, melegtől, idő vas fogától, rossz beállítástól, áthúz a tekercs menetei között a szikra és össze is hegeszti. Mivel melegszik egyre több menet ég össze, csökken a trafó teljesítménye és egyre több energiát pazarol a fűtésre.
Persze üzem szerűen is melegszik valamennyire, de 40-50foknál nem illik melegebbnek lennie.
Melegedés közben a vezetékek is közelebb kerülnek, tehát így függ össze a meleggel a gyújtáshiba.
Az autó trafóval az a baj, hogy lényegesen alacsonyabb vibrációra és nagyobb teljesítményre (több henger) van kitalálva. Tehát a zárásszöget negyed akkorára kellene venni hogy ne égjen le a trafó (már leégett, szóval neked ez nem megoldás)
Legjobb, ha megfelelő MZ trafót teszel bele, mert annak a méretezése felel meg az MZ számára.
A rossz akku nem teszi tönkre a trafót, de tud ugyan olyan hibajelenséget okozni mint egy rossz trafó.
A rossz trafó (nem oda való trafó) viszont tud akku hibát okozni a lényegesen nagyobb áramfelvételével.
Valóban nem szemétből kellene összerakni a motort, ekkor sokkal megbízhatóbb lenne. Ha üzembiztos motort akarsz, akkor muszáj rá költeni.
Néha olyat cserél ki az ember ami végül nem is volt hibás, de a hibakereséshez szükség volt rá. Ez benne van a dologban. Ezek tartalék alkatrész készletemet bővítik.
Egy akku és egy trafó szükséges ahoz a motorhoz. Más baja szerintem, nem volt amikor itt voltál.
Ja és neked van olyan extrém előgyújtásod? Na azt is állítsad vissza szépen a gyári ajánlásra.
Ja és cserélj gyertyát is, mert a rossz gyújtás miatt biztosan beköpte és bekormozta rendesen és az is tud ilyen szívást okozni, tehát új trafó, új akku, új gyertya.
A Super Brisk nekünk nagyon bevált és nem drága.
Köszi.
Akkor veszek új megszakítót + kondit+van egy jó trafóm....
Amugy ami érdekes ,hogy a kapcsrajzon a trafó rá megy a bizt táblára és onna tovább az indexrelébe(közötte biztosíték) Nálam pedig a pozitívra van rávezetve... Ha nem oda rakom akkor nincs gyujtás.. Jó ez így?
A Proxxon minősége vitán felüli, szánd rá nyugodtan a pénzt. Nekem majdnem minden szerszámom ez a gyártmány, és van közte 13 éves darab is.
szinte tök mindegy mert ha karbikészlet v. bovden kell az itt is meg ott is elméretezett selejtes szutyok,én a XIII.kerületben lakok,ezért a zichy az alkatrész bázis.A zichyn belül is van két bolt,mindekettőbe vannak jó dolgok,attól függ mit keresel.
ha sima mezei dugókulcsokra,villáskulcsokra gondolsz akkor a king tony viszi a pálmát ill, a genius,meg a jonnesway.tényleg a mocid már megy rendesen vagy még mindig nincs alapjárat?
voltam a hungaroringen tesztnapon,csak úgy motornézőbe, és volt szerencsém egy mz 1000s nevű gépállathoz,más szavak nem jutnak róla eszembe:) 1.esbe mertem vele menni csak mert annak az egyesnek 70 a vége,szakít rendesen a sor kettes,de külsején javíthattak volna egy kicsit,meg a súlya is igen baráti,az is kb 250kg.jó fékek,jobb futómű,de az etz-met sose cserélném ilyenre,ennyi pénzért jobbat is lehetne kapni.
viszont az sx-ről olvastam hogy eléggé pattogós,elég jókat megy a motor,jó váltóval,de külföldről azért nem hoznám be,mert minden létező adót a nyakadba varnak,és úgy már nem hinném hogy megéri
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|