hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2008-07-23 09:25:36
Az akku nem nyírja ki.
Csak a fesszab nyírja ki az akkut és esetleg a trafót.
Ezt írta Intravénás is.
Igen ha 14.5V fölé nem megy akkor teljesen jó a fesszab...esetleg még 15V sem probléma, de ha felkapcsolod a lámpát akkor nem szokott 14,5 fölé menni.
sorszám: 28899 (98731)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 23:57:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-23 09:01:37
Valahol zárlat van. Csatlakozó saruk környékén néznék körül a lámpa fejben, a műszereknél és a gyújtás kapcsolónál.
sorszám: 28898 (98730)
(előzmény: HaPi, 2008-07-22 22:05:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-23 08:59:18
Fémpor az a normális kopás eredménye.
Kuplung: lehet hogy le van tapadva, bár ha mentél vele akkor utólag már nem tapad le. A benne lévő olaj elég sűrű hidegen ez okozhat ilyet.
Érdemes ellenőrizni hogy a kuplung rögzítő anya nem lazult e le. Amikor lelazul akkor TS-en legalább is mindig utána kell állítani picit, aztán megint lelazul. Nem érdemes így járni mert tönkreteheti a tengelyt, vagy a kuplung agyat.
sorszám: 28897 (98729)
(előzmény: peterrock, 2008-07-22 21:56:57)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-07-23 08:40:27
szia!
nagyonszépen köszönöm a segítséget!
Gyuri.
sorszám: 28896 (98728)
(előzmény: berci56, 2008-07-22 23:46:29)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-23 00:36:18
intravénás_benzinfaló
Ha jo a fesz tartomany akkor minden ok a fesszabbal?, igy ertettem, persze attol meg lehet szar az aksi. Ha tulfesz van akkor nem egne le mas is, mongyuk izzok vagy valami? Jo lenne ha aksi baj okozna de nem nagyon latom be hogy hogyan lenne ez lehetseges. Aksi nelkul megy a motor csak meg kell tolni ugy emlexem.
sorszám: 28895 (98726)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-23 00:11:13)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-23 00:11:13
alapjáraton 13Valatt nem lehet a töltésed,és emelt fordulaton meg nem mehet 15V fölé,ha ez jó akkor müxik a fesszab,de ez nem zárja ki az akksi bajt,mert ha viszonlag hamar lemerül akkor már szar az akksi,ha melegszik az akksi akkor szintén.Az egész rendszer az akksiról táplálkozik,a generátor,úgymond rásegít.ha nincs akksi bekötve akkor elvileg le kell hogy álljon.A trafó attól special tud melegni ha túl erős áramot kap a + sarutól,mert megég a tekercs,menetzárlatos lesz,és akkor kampó az egész.ha lehúzod az akksiról a sarukat,vagy bármiről is járó motornál,vigyázz le ne testeljen.
sorszám: 28894 (98724)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 23:57:05)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 23:57:05
intravénás_benzinfaló
Szal merek eggyet jaro motornal, ha 13.8-14.5 ig mutat akkor minden ok a fesszabbal? Vagy azert meg lehet gond vele? Ha az egyeniranyito megy el akkor nincs szikra ha jol sejtem. Az aksi gondot ki lehet zarni ugy hogy lehuzom a sarut az aksirol (nem lesz gond ha jaro motornal huzom le?)es igy gakorlatilag aksi nelkul megy a motor toltesrol? Ha igy nem melegszik akkor az aksi a ludas.?.
Mellesleg tovabbra sem ertem hogy egy aksi hogy nyirhatna ki a trafot, ha jar a motor akkor az aksi csak max toltodik minden generatorrol mukodik, vagy nem?
sorszám: 28893 (98722)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 21:39:34)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 23:49:06
na végre teszem magam vizszintbe mert a munkásosztály holnap újra üzemel,aztán meg mindjárt itt a hétvége:D
sorszám: 28892 (98721)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 23:47:09
azért egyszerűbb kicserélni az egész kábelköteget,mert akkor már nincs vele probléma egy ideig,minthogy az ember nekiáll foltozgatni,tudom mert én is ezt csináltam az etz-n,tákoltam barmoltam mint az állat aztán leégett a generátor:D
aztán szépen megcsináltam mindent és hoppá,minden müxik.elvi síkon elérhető vagyok itt is de nem kizárt hogy hétvégén megyek egy kicsit motorozni illegálisan(még mindig nem küldték ki az A korlátos jogsim:@:@:@)ebben az esetben itt a mobilom:06-70-774-92-55.
Egyetlen kis bökkenő van a dologban hogy kéne a motor is hozzá,mármint a kábelcseréhez mert anélkül elég nehéz bekötni és kipróbálni,mert nem szokásom kapugaranciát vállalni,ez a mottóm,ha már csinálom akkor a rendesen,ne kelljen kétszer szopni vele:D
sorszám: 28891 (98720)
(előzmény: HaPi, 2008-07-22 23:10:40)

 
 
berci56
válasz erre | email2008-07-22 23:46:29
Helló!A 250/2-es Trophy dinamoja is negativ testelésü ugy mint a többi 6v-os MZ./ 30 éve van ilyen vasam/.
sorszám: 28890 (98719)
(előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-07-22 17:49:43)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-07-22 23:10:40
Fekete magyar...legalább ez jó az elektronikájában:S:D
A drótokat meg javítottam természetesen. A kábelkötegelést meg beszélhetjük majd szólok, ha nem jutottam dűlőre a motorommal. Itt elérhető vagy ugye?
sorszám: 28889 (98718)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 23:05:20)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 23:05:20
hát lehet hogy megpukkant az elektronikus,milyen színű van benne? ha kék-sárga akkor bal kézzel jobb váll fölött szabadulj meg tőle mert úgy szar ahogy van,hamár elektronikus akkor fekete(magyar) ez legalább jó amit mi gyártunk:-)
általában börzéken,bontókban még vannak,sőt a vatera.hu-n is találtam múltkor egy párat,bár nem azt kerestem.
az előző hsz.edben irtad hogy volt néhány repedt kábeled azt kicserélted,ha gondolod,vállalok kábelkötegkészitést,kb. 3-5000pénz az egész,saját magamnak is megcsináltam és azóta van töltésem világitásom és gyujtásom is,(mikre nem képes a jó vezeték:DD)
sorszám: 28888 (98717)
(előzmény: HaPi, 2008-07-22 22:58:27)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 22:58:58
próbáld meg elemelt fordulatszámon,ha akkor is lefullad akkor a motorral lesz a gond mert terhelés alatt nem akar menni.
ha csak alapjáraton csinálja azt akkor az alapjárati keveréked túl dúsított(benzinbe)ugyanez a probléma áll fenn nálam is ha beszúrom 1.esbe akkor kicsit húzni kell a gázon mert megáll,de üresbe gyönyörű alapjáratom van
sorszám: 28887 (98716)
(előzmény: peterrock, 2008-07-22 21:56:57)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-07-22 22:58:27
Sajna elektronikusom volt is meg van is eredetiét nem láttam, mert így vettem. Lehet még valahonnan régi NDK-s mechanikusat szerezni?
sorszám: 28886 (98715)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 22:54:57)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-07-22 22:56:49
Köszi! Múlt 7en lett cserélve. Túl egyszerű lenne a gond.:D
sorszám: 28885 (98714)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 22:54:57)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 22:54:57
fessszab csere
sorszám: 28884 (98713)
(előzmény: HaPi, 2008-07-22 22:46:22)

 
 
kristof01
válasz erre | email2008-07-22 22:48:58
SZIASZTOK!!!
AZT szeretném megkérdezni LENNE-e valakinek eladó..MZ ts vagy Mz etz 125-150-es KIPUFOGOJA vagy karbi irjatok..ELÖRE is kösz..
CSŐ KUTYA mOtOrOsOk....

KÖSZI SZUMO MEGNÉzem
sorszám: 28883 (98712)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-07-22 22:46:22
Köszi Szumó a segítséget! Ha tényleg az lesz a baja akkor mi a teendő?
sorszám: 28882 (98711)
(előzmény: Szumó, 2008-07-22 22:11:54)

 
 
válasz erre | email2008-07-22 22:27:54
Sziasztok!
6v-os fesszab.-ot keresek MZ-hez. Ami kifogástalan és még nem barmolták, szóval gyári :)

üdv!
sorszám: 28881 (98709)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-07-22 22:12:47
Szerintem lelazult a kuplungod,a tengelyről.
sorszám: 28880 (98705)
(előzmény: peterrock, 2008-07-22 21:56:57)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-22 22:11:54
szerintem túltöltésed van!Mérd meg a töltést.Kisfordulaton kb 13.5-nak kell lennie,és ha gázt adsz akkor sem mehet föl 15fölé sokkal.Próba szerencse.
sorszám: 28879 (98704)
(előzmény: HaPi, 2008-07-22 22:05:36)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-22 22:09:13
Alkatrészek keleti gépekhez: http://www.szumo.sokoldal.hu
sorszám: 28878 (98703)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-07-22 22:07:42
Szia! Nekem van karbim a gépedre.Nézz be az oldalamra.http://www.szumo.sokoldal.hu
itt megtalálod az elérhetőségemet is.

Üdv!
sorszám: 28877 (98702)
(előzmény: kristof01, 2008-07-22 21:53:39)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-07-22 22:05:36
Helo! Tudna valaki segíteni, van 1 MZ ETZ 125-ösöm. Valami elektronikai baja van. Eszi a biztosítékot, két belsőt eddig, de inkább a másodikat belülről, izzókat is ki szokta dobálni, főleg az üresállás jelzőt. A drótokat amiket úgy láttam, hogy törött kicseréltem. Amin nem láttam kívülről sérülést ahhoz nem nyúltam, de még mindig ugyanazt csinálja. Ha valaki tudna segítséget adni azt megköszönném!
sorszám: 28876 (98701)

 
 
peterrock
válasz erre | email2008-07-22 21:56:57
Sziasztok!
Van egy nagy problémám:
Ma megkaptam az A1-es jogsimat, hozta a posta. Mikor elállt az eső, mondom elmegyek motorozni. Haladtam úgy 100 métert, de kiderült hogy nem jó a bal első index, na mondom hazamegyek, megcsinálom.(Mindig kontakthibás)
Megfordultam, beraktam egyesbe, nem engedtem ki a kuplungot, de lefulladt mihelyt beváltottam, na mondom biztos hideg még(ETZ 125-ről van szó). Vagy 5-ször próbáltam, de mindig lefulladt amint sebességbe raktam, erre hazatoltam. Leengedtem az olajat, volt benne egy kis fémreszelék.(kb. 2 hete cseréltem olajat--85W90 van benne) Leszedtem a kuplung oldali deknit, de látszólag minden rendben. Próbáltam a gyújtás oldalán állítani a kuplungon,de csak a bowden lett feszesebb, ugyanúgy nem old a tengelykapcsoló, bármerre állítom.
Kérem valaki segítsen, mi lehet a baj!!!
sorszám: 28875 (98698)

 
 
kristof01
válasz erre | email2008-07-22 21:53:39
SZIASZTOK!!!
AZT szeretném megkérdezni LENNE-e valakinek eladó..MZ ts vagy Mz etz 125-150-es KIPUFOGOJA vagy karbi irjatok..ELÖRE is kösz..
CSŐ KUTYA mOtOrOsOk....
sorszám: 28874 (98697)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 21:40:34
papirforma szerint:D elirok mindent:-)
sorszám: 28873 (98696)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 21:39:34)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 21:39:34
papairforma szerint13,8V- és 14,5 15V között van a helyes érték,azért mondtam hogy mérj egyet az akku saruin járó motornál,ha az egyenirányitó vezetéke esett le az nem olyan gáz,nekem is volt már olyan,csak ne cseréld fel a kábeleket.Azt én nem tudom hogy lehet-e így töltésed,inkább próbálj ki egy jó fesszabot,(akár kölcsön is jó csak menjen rendesen)és vegyél egy új akksit,vagy azt is kérj egy jó állapotút,aztán beszélhetünk.leetséges még az is hogy kölcsönösen nyirták ki egymást a trafó,akksi fesszab trió ha ez bebizonyosodik,mert ha alacsony a fesz v. sok akkor tönkremehet a trafó mert átég a tekercs... minden kontaktot tisztíts meg azzal nem ártassz semminek,és semmi ne lötyögjön,ill,ha nem jó a töltés a jó fesszabbal se akkor a generátornál kell szétnézni,egyenirányitó,forgórész,állórész,szénkefék,csúszógyűrűk stb.
sorszám: 28872 (98695)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 21:13:41)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 21:13:41
Lehet hogy ettol halt meg az aksi ilyen hamar? Egyszer meg mikor ujabb volt az aksi halvanyan vilagitott a tolteslampa, akkor leszedtem a fedelet az ules alatt es befujtam kontakt sprayal, megcsiszolgattam finom papirral, mikor visszaraktam a fedelet kicsit megszikraztattam. Mellesleg nem itt volt a baj mert nem jott helyre a toltes, bent a blokkban leesett egy szal.
Naszoval az a kis szikrazastol kieghetett valami? Ki tud ugy egni valami a fesszabban hogy tovabbra is van toltes?
sorszám: 28871 (98693)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 20:58:07
Most mar halott az aksi, valtoztat ez valamit a meresi eredmenyeken? Hany voltot kene mutasson a muszer az aksinal jaro motornal?
sorszám: 28870 (98691)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-07-22 20:39:30
lehet hogy hülyeséget írok de mértél már akku feszt járó motornál?
nem vagyok egy lángész villamosságból,de volt már olyan bajom hogy megfőtt az akksim,mert túltöltött a generátor és nem ment rendesen a motor se,nekem akkor megoldotta egy fesszab csere(azt nem tudom melegedett-e a trafó)
sorszám: 28869 (98688)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 19:03:26)

 
 
ATI91
válasz erre | email2008-07-22 19:51:39
Tudja valaki milyen o gyűrű jó a ts125 berúgótengelyéhez. Köszi
sorszám: 28868 (98685)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-22 19:27:17
A kuplung csak akkor forog le, ha hozzá nemértő szedi le és rakja fel.
A 3. fokozat nevezhető típushibának, de ez is csak a természetes kopás eredménye.

A váz és hátsó villa csavarodás elő szokott fordulni. A főfék henger is gyakran problémás. (ereszt, levegősödik) A lengés csillapítókat is érdemes megnézni. Az elsőnél azt hogy menyit mozog előre hátra, a hátsónál pedig hogy csillapít e.
sorszám: 28867 (98682)
(előzmény: Devil87, 2008-07-22 19:17:34)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-07-22 19:25:24
De igen, igazad van. Hülységet írtam :)
sorszám: 28866 (98681)
(előzmény: Keri, 2008-07-22 19:22:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-22 19:22:08
?? nem fordítva? a melegedést a zárt állapot okozza, mert ilyenkor folyik az áram, tehát ha sokáig van zárva akkor jobban melegszik.
Mindazon által remélem a blokkod megvan, mert sajna utángyártott trafó esetén előfordul, hogy kapásból nem jó.
sorszám: 28865 (98680)
(előzmény: Devil87, 2008-07-22 19:15:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-22 19:19:44
Felső holtponton szokás mérni, ez jó esetben egybe esik a maximális nyitással, de láttam már olyat, hogy innen még 1mm-re nyitott. Ha a legnagyobb nyitásra állítottam akkor pedig kétszer szakított meg. Gondolom utángyártott bütyök lehett, vagy görbe főtengelyvég.
sorszám: 28864 (98679)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 19:03:26)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-07-22 19:17:34
Korábban már írtam,hogy egyre inkább hajazok a 150es TZ helyett egy 250esre.

Most az jutott eszembe,hogy a leforgó kuplungon, 3as sebesség gubancán kívül van-e más típushibája is?
sorszám: 28863 (98678)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-07-22 19:15:25
Nem nem :) Az ellenkezője: túl sokat van nyitva.
sorszám: 28862 (98676)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 19:04:54)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-07-22 19:14:38
A hézagnak (legnagyobb nyitottságnak) 0,3 mm kell lennie max!
sorszám: 28861 (98675)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 19:03:26)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 19:04:54
Itt most arrol van szo hogy tul sokat van zarva a megszakito?
sorszám: 28860 (98674)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 19:03:26
Gondolom telyesen nyitott allapotban kel merni. Mennyinek kene lenni a hezagnak?
sorszám: 28859 (98673)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-22 18:54:22
igen, a zárásszöget érdemes lenne megnézni (megszakító hézagot)
sorszám: 28858 (98672)
(előzmény: Devil87, 2008-07-22 18:32:13)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 18:54:16
Devil87
Az elogyujtas kicsit nagy, de hat eves kora ota igy van es sose volt gond belole, pedig azota boven nagykoru lett, igy ment a legjobban.
sorszám: 28857 (98671)
(előzmény: Devil87, 2008-07-22 18:32:13)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-07-22 18:32:13
Gyújtás jó helyen van? Megszakító hézag megfelelő?? Asszem a túl nagy zárszög is okozhat melegedést?!?!
sorszám: 28856 (98670)
(előzmény: Csaba467, 2008-07-22 18:10:55)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 18:10:55
Azt viszont elfelejtettem mondani hogy lenyegesen jobban huz a motor az uj trafoval, most 3000 folott kezd huzni ugy mint elott 4000 nel. Csak hat a melegedes...
sorszám: 28855 (98669)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-07-22 18:06:55
Nah mentem egy kort. Hat tovabbra is forrosodik a trafo, nem kicsit, allig birom rajta tartani a kezem olyan forro. Visszaraktam a tut a masodik vajatba, meg meg allitgattam menet kozben, aztan az lett hogy ha 2000 ala esik a fordulat megall a motor. Olyan mintha dus lenne a keverek all vagy 20 masodpercet 2000 en aztan leesik 1300 ra de megall. Ez lehet fuvoka, eleg rozsdas a tankob belul, bar van rajta szuro a tankban is es kivul is, nemtom, ami ezeken atmegy az mar nem kene problemat okozzon. Lehet az aku, annyira szar hogy ha nem jar a motor akkor kb 3 masodpercig eg a helyzetjelzo aztan vege.
De a nagy kerdes tovabbra is az hogy mitol melegszik a trafo? Be lehet ezt kotni forditva? A 2 drotos van a 15 os csavarnal, az egy drotos az 1 es csavarnal. Marmint itt a jelzesekre gondoltam a trafon. A szar akutol melegedhet? Miota aksit csereltem meghalt az eredeti trafo, egy autos, meg most ennek kozeledik a halala ha nem valtozik semmi.
Nincs valami ami kinyirhatja az aksit? Mellesleg a trafot is? Ha jol tudom kb 14 voltal tolt a toltes, mi van ha az aksi nem veszi fel az aramot ezert 14 volt megy a trafoba? Ez hulyeseg, de ki tudja?
Valaki fejtse meg a rejtelyt, lecci lecci.
sorszám: 28854 (98668)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-07-22 17:49:43
Sziasztok!
segítségeteket szeretném kérni abban,hogy meg tudná e valaki mondani azt,hogy a 250 es Trofhy MZ dinamója pozitív vagy negatív testelésű?
Egészen pontosan ES 250/2 a típúsa.
És örülnék ha mielőbb kapnék választ valakitől,aki ezt a típust ismeri,mert én megakadtam ez ügyben,egy szerelésnél.Köszönöm szépen a segítséget előre is.
Gyuri.
sorszám: 28853 (98666)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-22 17:42:20
Csak az első körben vacakolt a motor, utána már visszahűlt neki. Nincs annak a motornak semmi baja, ugyan úgy megy mint az enyém, csak a gumit kiszedte a bordák közül és az rezonál.
sorszám: 28852 (98665)
(előzmény: Rókapimpó, 2008-07-22 16:25:24)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-07-22 17:39:07
kb 40fok még normális
sorszám: 28851 (98664)
(elözmény: Keri, 2008-07-22 14:34:52)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-07-22 16:25:24
Megszorult a motorja? Akkor azért volt annak annyira beteg hangja versenyen. :P
sorszám: 28850 (98658)
(elözmény: Keri, 2008-07-22 12:01:22)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu