:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
bocs, nem igazán világos mit akartál írni.
Mit csinál ha húzol gázt, meg miről kapcsolsz át? és mi az hogy elkezd "szabályozni"?
Sziasztok!
Szerintetek az mitől lehet hogy amikor elég jól bemelegedik a motor,egyszer csak elkezd "szabályozni"?Ha átkapcsolom hogy a lámpa égjen,akkor abba hagyja teljesen.Ha vissza akkor megint elkezdi,és még váltani sem lehet mert ha húzok 1 kis gázt,máris csinálja.Szerintetek?Amúgy ETZ 150.Köszi!
farsot 1álltalán nem szívhat, csak fals levegőt:) a kipufogó miatt nem szív falsot, csak kiöblögeti az üzemanyagot a folytás hiánya miatt. a szivató hiánya okozhatja a fals levegőt, ha nincs benn a a karbiban a szivatódugattyú. zárd le légmentesen ideiglenesen valamivel a szivatódugattyú helyét és így próbáld a mocit.
1 szó mint száz, ilyen szar megszakítóhézaggal és gyújtással ne járasd a motorod, mert csak tönkreteszed!!! mindenképp keress akkor hozzáértőt, aki beállítja neked, esetleg még el is magyarázza, mutatja, mit hogyan kell! amíg nincs rendesen beállítva a motor gyújtása és karburátora, addig ne várj normális üzemet és teljesítményt tőle. még valami: mindig csak 1 irányba keresd a hibát, tehát vagy a gyújtást nézd végig, vagy a karburátort. a legnagyobb butság 1szerre mindkettőt basztatni, mert csak elálítja az ember a jó dolgokat is, és nem jön rá, mi volt a hiba, a végén teljesen belegabalyodni ilyenkor!
SZIA mindenkinek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AZ lenne-a kérdésem HOGY lett 1 MZ ts 125-ösöm nincs rajta kipufogo (csak csonk van rajta)KARBI az etz 125-ös-é rajta.DE A szivat hiányzik..
1.AZ lenne a kérdésem igy csak tolásra indul de uttánna leáll ez azért van mert SOK FARS-ot szív a KIPUFOGON MEG A KARBINÁL??
A VÁLASZT ELÖRE IS kösz..
HA VALAKI TUD ELADÓ kipufogot vagyí karbit az irjon..
DE VALAKI VÁLASZOLJON A KÉRDÉSEMRE(hogy igy szivhat farsot???
KÖSZIII..
a szervíz menüpontban találod a gyújtásállítás leírását itt az oldalon. ez jó a kisebb gépekhez is, nem csak a 250-eshez. mindenképp állítsd be a megszakítóhézagot, mert az nagyon nem jó, lehet ezért sül a trafód, mert jóval tovább folyik nagy áram rajta, mint szükséges! ha megsütsz 1 trafót 1szer, az már soha nem lesz egészséges, hanem folyamatosan romlik az állapota a végső kinyuvadásik. először mikor felhevül, megolvad a legmelegebb pontján a szigetelő lakk. ekkor zárlatos lesz ott 1-2 vezeték. így már kisebb lesz az eredő ellenállása a trafódnak, ezért normál üzemben is jobban fog melegedni a megengedettnél, mivel nagyobb áram folyik át rajta. ezért aztán megint megolvad a legmelegebb ponton a szigetelő lakk és újabb menetzárlt keletkezik a trafóban... ez a folyamat ismétlődik egészen a teljes trafóhalál bekövetkeztéig.
Eloszor is koszonom a valaszt!
Az aksi az total kuka ez egyertelmu. A hezagot akkor most nem allitom mert igyis kisse nagy az elogyujtasom, tehat nagyobbra nem kene mar allitani.
Az aksi ki lesz cserelve a heten, viszont gyujtashoz nem is ertek meg muszerem sincs sajna. De majd talalok valakit.
Viszont kerdes maradt hogy ha egyszer felfozom a trafot akkor attol lessz e maradando karosodasa, es ha igen akkor azt hogy lehet kideriteni hogy mekkora, mellesleg honnan tudom hogy baja lett a trafonak?
a töltőfeszültséget jó akksival mérd meg. lehet, hogy a te akksid zárlatos, akkor pedig hamis erdményt ad a mérés!!! kérj kölcsön normélis akksit a mérés idejére. amúgy kicsit alacsony a töltőfeszed, ezért is gondolom, hogy cellazárlatos akkumulátorod van. a rossz akksi semilyen behatással nincs a gy.trafóra, max nem indul a géped, ha kuka az akksi..
igen, változik a gyújtásidőpontod, nagyobb lesz az előgyújtásod. nő az előgyújtásod, mivel előbb nyit a megszakító. a 0,15 hézag durván kevés, 50 %-os eltérés az optimálistól! ettől melegedhet a trafó is rendesen. először a megszakítást állítsd be 0,3 max 0,4 mm-re, majd ezután az előgyújtást 2,6-3,0 mm közé. FONTOS!!! HA A MEGSZAKÍTÓHÉZAGOT ÁLLÍTOD, AKKOR UTÁNA MINDIG ELLENŐRIZD LE AZ ELŐGYÚJTÁST, MERT ELÁLLÍTÓDIK!!!
Na mertem akufeszt jaro motorral, jelentem alasan 11.5-13.9V 2000-4500 fordulatnal. Szal tultoltesrol szo sincs akkor ezek szerint.
Amugy ha novelem a megszakitotavolsagot 0.15 rol 0.3 ra akkor valtozik a gyujtasi idopont? Gyanitom igen, no az elogyujtasom vagy csokken? Es mennyit?
Keri
Amugy kossz a forditast Intravenasbol, igy mar vilagosab, nyilvan nallam nagyobb a sotetseg a kelletenel.
Keri
Meg nem tudtam elinditani akufesz hianyaban, toltom egy kicsit az aksit. Apropo nem lesz gont ha nem kotom ki az aksit toltes kozben igaz? (nem fog elfutni :) )
A masik hogy sztneztem a generator kornyeken, meg az ules alatt, nem lattam semmi rendelleneset, viszont a megszakito max 0.15 re nyit, ezek szerint tul sokat van zarva.
kedves Intervénás Benzinevő Faló! megkérnélek, ha van rá már lehetőséged, mutasd meg az önindítós MZ-et 1pár képben. szeretném én is a 250-est önindítósra átalakítani. és mivel úgy emlékszem, Te régebben mondtad a tied ilyen. tudod, ha van már prototipus amit lehet másolni, akkor nem akarok agyalni a megoldáson:) privibe ide küldhetsz képet, üzit:
vaskutya@tvn.hu
Köszönöm mindenkinek a segítségét! Megnézem amiket mondtatok.
SZIAZZZZZZTOK!!!!!!
Tud valaki ELADÓ mz vagy etz 125-illl150 kipufogot!!!!
Meg 125-ös karbit az írjon ELÖRE IS KÖSZÖNÖM.
ÜDV:kristóf
email:sz.kristof01@citromail.hu
Az akku nem nyírja ki.
Csak a fesszab nyírja ki az akkut és esetleg a trafót.
Ezt írta Intravénás is.
Igen ha 14.5V fölé nem megy akkor teljesen jó a fesszab...esetleg még 15V sem probléma, de ha felkapcsolod a lámpát akkor nem szokott 14,5 fölé menni.
Valahol zárlat van. Csatlakozó saruk környékén néznék körül a lámpa fejben, a műszereknél és a gyújtás kapcsolónál.
Fémpor az a normális kopás eredménye.
Kuplung: lehet hogy le van tapadva, bár ha mentél vele akkor utólag már nem tapad le. A benne lévő olaj elég sűrű hidegen ez okozhat ilyet.
Érdemes ellenőrizni hogy a kuplung rögzítő anya nem lazult e le. Amikor lelazul akkor TS-en legalább is mindig utána kell állítani picit, aztán megint lelazul. Nem érdemes így járni mert tönkreteheti a tengelyt, vagy a kuplung agyat.
szia!
nagyonszépen köszönöm a segítséget!
Gyuri.
intravénás_benzinfaló
Ha jo a fesz tartomany akkor minden ok a fesszabbal?, igy ertettem, persze attol meg lehet szar az aksi. Ha tulfesz van akkor nem egne le mas is, mongyuk izzok vagy valami? Jo lenne ha aksi baj okozna de nem nagyon latom be hogy hogyan lenne ez lehetseges. Aksi nelkul megy a motor csak meg kell tolni ugy emlexem.
sorszám: 28895 (98726)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-23 00:11:13)
alapjáraton 13Valatt nem lehet a töltésed,és emelt fordulaton meg nem mehet 15V fölé,ha ez jó akkor müxik a fesszab,de ez nem zárja ki az akksi bajt,mert ha viszonlag hamar lemerül akkor már szar az akksi,ha melegszik az akksi akkor szintén.Az egész rendszer az akksiról táplálkozik,a generátor,úgymond rásegít.ha nincs akksi bekötve akkor elvileg le kell hogy álljon.A trafó attól special tud melegni ha túl erős áramot kap a + sarutól,mert megég a tekercs,menetzárlatos lesz,és akkor kampó az egész.ha lehúzod az akksiról a sarukat,vagy bármiről is járó motornál,vigyázz le ne testeljen.
intravénás_benzinfaló
Szal merek eggyet jaro motornal, ha 13.8-14.5 ig mutat akkor minden ok a fesszabbal? Vagy azert meg lehet gond vele? Ha az egyeniranyito megy el akkor nincs szikra ha jol sejtem. Az aksi gondot ki lehet zarni ugy hogy lehuzom a sarut az aksirol (nem lesz gond ha jaro motornal huzom le?)es igy gakorlatilag aksi nelkul megy a motor toltesrol? Ha igy nem melegszik akkor az aksi a ludas.?.
Mellesleg tovabbra sem ertem hogy egy aksi hogy nyirhatna ki a trafot, ha jar a motor akkor az aksi csak max toltodik minden generatorrol mukodik, vagy nem?
sorszám: 28893 (98722)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 21:39:34)
na végre teszem magam vizszintbe mert a munkásosztály holnap újra üzemel,aztán meg mindjárt itt a hétvége:D
azért egyszerűbb kicserélni az egész kábelköteget,mert akkor már nincs vele probléma egy ideig,minthogy az ember nekiáll foltozgatni,tudom mert én is ezt csináltam az etz-n,tákoltam barmoltam mint az állat aztán leégett a generátor:D
aztán szépen megcsináltam mindent és hoppá,minden müxik.elvi síkon elérhető vagyok itt is de nem kizárt hogy hétvégén megyek egy kicsit motorozni illegálisan(még mindig nem küldték ki az A korlátos jogsim:@:@:@)ebben az esetben itt a mobilom:06-70-774-92-55.
Egyetlen kis bökkenő van a dologban hogy kéne a motor is hozzá,mármint a kábelcseréhez mert anélkül elég nehéz bekötni és kipróbálni,mert nem szokásom kapugaranciát vállalni,ez a mottóm,ha már csinálom akkor a rendesen,ne kelljen kétszer szopni vele:D
Helló!A 250/2-es Trophy dinamoja is negativ testelésü ugy mint a többi 6v-os MZ./ 30 éve van ilyen vasam/.
Fekete magyar...legalább ez jó az elektronikájában:S:D
A drótokat meg javítottam természetesen. A kábelkötegelést meg beszélhetjük majd szólok, ha nem jutottam dűlőre a motorommal. Itt elérhető vagy ugye?
sorszám: 28889 (98718)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 23:05:20)
hát lehet hogy megpukkant az elektronikus,milyen színű van benne? ha kék-sárga akkor bal kézzel jobb váll fölött szabadulj meg tőle mert úgy szar ahogy van,hamár elektronikus akkor fekete(magyar) ez legalább jó amit mi gyártunk:-)
általában börzéken,bontókban még vannak,sőt a vatera.hu-n is találtam múltkor egy párat,bár nem azt kerestem.
az előző hsz.edben irtad hogy volt néhány repedt kábeled azt kicserélted,ha gondolod,vállalok kábelkötegkészitést,kb. 3-5000pénz az egész,saját magamnak is megcsináltam és azóta van töltésem világitásom és gyujtásom is,(mikre nem képes a jó vezeték:DD)
próbáld meg elemelt fordulatszámon,ha akkor is lefullad akkor a motorral lesz a gond mert terhelés alatt nem akar menni.
ha csak alapjáraton csinálja azt akkor az alapjárati keveréked túl dúsított(benzinbe)ugyanez a probléma áll fenn nálam is ha beszúrom 1.esbe akkor kicsit húzni kell a gázon mert megáll,de üresbe gyönyörű alapjáratom van
Sajna elektronikusom volt is meg van is eredetiét nem láttam, mert így vettem. Lehet még valahonnan régi NDK-s mechanikusat szerezni?
sorszám: 28886 (98715)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 22:54:57)
Köszi! Múlt 7en lett cserélve. Túl egyszerű lenne a gond.:D
sorszám: 28885 (98714)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 22:54:57)
SZIASZTOK!!!
AZT szeretném megkérdezni LENNE-e valakinek eladó..MZ ts vagy Mz etz 125-150-es KIPUFOGOJA vagy karbi irjatok..ELÖRE is kösz..
CSŐ KUTYA mOtOrOsOk....
KÖSZI SZUMO MEGNÉzem
Köszi Szumó a segítséget! Ha tényleg az lesz a baja akkor mi a teendő?
Sziasztok!
6v-os fesszab.-ot keresek MZ-hez. Ami kifogástalan és még nem barmolták, szóval gyári :)
üdv!
Szerintem lelazult a kuplungod,a tengelyről.
szerintem túltöltésed van!Mérd meg a töltést.Kisfordulaton kb 13.5-nak kell lennie,és ha gázt adsz akkor sem mehet föl 15fölé sokkal.Próba szerencse.
Alkatrészek keleti gépekhez: http://www.szumo.sokoldal.hu
Szia! Nekem van karbim a gépedre.Nézz be az oldalamra.http://www.szumo.sokoldal.hu
itt megtalálod az elérhetőségemet is.
Üdv!
Helo! Tudna valaki segíteni, van 1 MZ ETZ 125-ösöm. Valami elektronikai baja van. Eszi a biztosítékot, két belsőt eddig, de inkább a másodikat belülről, izzókat is ki szokta dobálni, főleg az üresállás jelzőt. A drótokat amiket úgy láttam, hogy törött kicseréltem. Amin nem láttam kívülről sérülést ahhoz nem nyúltam, de még mindig ugyanazt csinálja. Ha valaki tudna segítséget adni azt megköszönném!
Sziasztok!
Van egy nagy problémám:
Ma megkaptam az A1-es jogsimat, hozta a posta. Mikor elállt az eső, mondom elmegyek motorozni. Haladtam úgy 100 métert, de kiderült hogy nem jó a bal első index, na mondom hazamegyek, megcsinálom.(Mindig kontakthibás)
Megfordultam, beraktam egyesbe, nem engedtem ki a kuplungot, de lefulladt mihelyt beváltottam, na mondom biztos hideg még(ETZ 125-ről van szó). Vagy 5-ször próbáltam, de mindig lefulladt amint sebességbe raktam, erre hazatoltam. Leengedtem az olajat, volt benne egy kis fémreszelék.(kb. 2 hete cseréltem olajat--85W90 van benne) Leszedtem a kuplung oldali deknit, de látszólag minden rendben. Próbáltam a gyújtás oldalán állítani a kuplungon,de csak a bowden lett feszesebb, ugyanúgy nem old a tengelykapcsoló, bármerre állítom.
Kérem valaki segítsen, mi lehet a baj!!!
SZIASZTOK!!!
AZT szeretném megkérdezni LENNE-e valakinek eladó..MZ ts vagy Mz etz 125-150-es KIPUFOGOJA vagy karbi irjatok..ELÖRE is kösz..
CSŐ KUTYA mOtOrOsOk....
papirforma szerint:D elirok mindent:-)
sorszám: 28873 (98696)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-22 21:39:34)
papairforma szerint13,8V- és 14,5 15V között van a helyes érték,azért mondtam hogy mérj egyet az akku saruin járó motornál,ha az egyenirányitó vezetéke esett le az nem olyan gáz,nekem is volt már olyan,csak ne cseréld fel a kábeleket.Azt én nem tudom hogy lehet-e így töltésed,inkább próbálj ki egy jó fesszabot,(akár kölcsön is jó csak menjen rendesen)és vegyél egy új akksit,vagy azt is kérj egy jó állapotút,aztán beszélhetünk.leetséges még az is hogy kölcsönösen nyirták ki egymást a trafó,akksi fesszab trió ha ez bebizonyosodik,mert ha alacsony a fesz v. sok akkor tönkremehet a trafó mert átég a tekercs... minden kontaktot tisztíts meg azzal nem ártassz semminek,és semmi ne lötyögjön,ill,ha nem jó a töltés a jó fesszabbal se akkor a generátornál kell szétnézni,egyenirányitó,forgórész,állórész,szénkefék,csúszógyűrűk stb.
Lehet hogy ettol halt meg az aksi ilyen hamar? Egyszer meg mikor ujabb volt az aksi halvanyan vilagitott a tolteslampa, akkor leszedtem a fedelet az ules alatt es befujtam kontakt sprayal, megcsiszolgattam finom papirral, mikor visszaraktam a fedelet kicsit megszikraztattam. Mellesleg nem itt volt a baj mert nem jott helyre a toltes, bent a blokkban leesett egy szal.
Naszoval az a kis szikrazastol kieghetett valami? Ki tud ugy egni valami a fesszabban hogy tovabbra is van toltes?
Most mar halott az aksi, valtoztat ez valamit a meresi eredmenyeken? Hany voltot kene mutasson a muszer az aksinal jaro motornal?
lehet hogy hülyeséget írok de mértél már akku feszt járó motornál?
nem vagyok egy lángész villamosságból,de volt már olyan bajom hogy megfőtt az akksim,mert túltöltött a generátor és nem ment rendesen a motor se,nekem akkor megoldotta egy fesszab csere(azt nem tudom melegedett-e a trafó)
Tudja valaki milyen o gyűrű jó a ts125 berúgótengelyéhez. Köszi
A kuplung csak akkor forog le, ha hozzá nemértő szedi le és rakja fel.
A 3. fokozat nevezhető típushibának, de ez is csak a természetes kopás eredménye.
A váz és hátsó villa csavarodás elő szokott fordulni. A főfék henger is gyakran problémás. (ereszt, levegősödik) A lengés csillapítókat is érdemes megnézni. Az elsőnél azt hogy menyit mozog előre hátra, a hátsónál pedig hogy csillapít e.
De igen, igazad van. Hülységet írtam :)
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|