:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Meglesz a motorom gondja (ETZ 125). Túltöltésem van, mert magasabb fordulaton 18-19-re (4-5 ezres fordulat) felmegy. Alapjáraton jó 13-13,5. A feszszab múlt 7en lett cserélve, az akku sem öreg szerintem, habár én így vettem. Rövidzárlatot talán kizárhatjuk, mert átnézegettem multiméterel a kábeleket. Mi a teendő???
ajjaj kolléga, kezded erősen leírni magad a szememben...eccer ezt már megtetted. Nem tudom visszaolvastam párszor, de nem láttam azt, h vitrinben tartanám a motorom. Elég sokat használom, szóval nem vitrinben van.
A másik meg h olcsó hulladék kategória...hát nem tudom. Sajnálom h tulajdonosként ilyen szemmel látod a gépedet te is, biztos ennyire óvod is.
Végül is minden csak hozzáállás kérdése.
Nem tudom nekem valahogy fontos, hogy majd 20 30 év múlva is fel tudjak rá ülni és akkor is megnézzék, ahogyan már manapság is sokan megnézik. És nem azért mutogatnak rá, mert rátett egy "alkotás szabadságának nevezett" közröhejt.
Abban pedig akár tetszik akár nem, igazam van, h egy márkarajongó szemében ez akkor is csak kókányolás és ezzel nagyon sokan így vannak.
van egy rezon kipufogóm eladó 250-es Etz-hez 5.000Ft
egy 150-es ETZ hebgerem hengerfejjel 12000 Ft
és km óra + fordulatszámmérő óra spirállal gumigharanga + gyári óratartóval 12000Ft
képeket tudok küldeni
ocsipal@freemail.hu
Üdv mindenkinek!
Volna egy fogós ravasz kérdésem. Úgy kezdődött a probléma hogy elment a töltés a gépemen (TS 250/1 6V). Szokásos fesszabályzóállítással kezdtem, de az nem járt sikerrel. Aztán cseréletem fesszabot, állórészt, forgórészt, kimértem a kábeleket, stb, de sajnos nem sikerült megoldani. Elvittem villamossági szerelőhöz, aki jó pénzért meg is csinálta a töltést. Ma hoztam el, és hazafelé jövet országúton vettem észre, hogy kb 3500-4000es fordulatig van töltés de négyezer környékén szép lassan ismét elkezd világítani a töltésellenőrző. Tudja valaki hogy ez mitől lehet? Mert ez így elég kellemetlen, mert pont a 4000körli fordulatszámtartományban megy legtöbbet országúton a motor. Ha vaakinek van valami ötlete, ossza meg velem legyenszíves!
Száraz utat!
Sziasztok!
Ki tudja, hogy a ts 125 lánc és láncvédő meg egyezik e a trophy 250 es ével?Vagy netán a trophyé nagyobb?
Köszi RAT
Marhajó konstrukció
Olyan mint az MZ, csak annak a hibái nélkül és bika erős motorral.
A retro forma már csak hab a tortán.
A mai motorok között nincs igazán olyan ami nekem 100%ig bejön. Ez olyan...egyedül a lámpát cserélném le egy kereklámpára.
Index meg ilyesmi nem kell, az ülés pont jó hogy kanyarban a motor mellet lóghassak :)
én ehhez csak azt tudom hozzászólni, hogy éljen az alkotás szabadsága, őrizzük meg értékeinket és örülök a kreatív elméknek. tehát szerintem mindketten jó uton jártok, nem kell senkit sem fikázni, mindenki másban leli örömét és ez így van jól. ha egyformák lennénk, milyen unalmas lenne a világ. beledöglenénk az unalomba.
Szépek :)
De nekem a supermoto jobban kéne :p
A másiknak olyan semmi kis ülése van, nemvagyok én szatír :)
Meg ha a moto is ott van 115 kg körül,akkor az még pályázni se túl nehéz :)
Azt írja,hogy az alap ár 1,5 millió Ft :p
Meg városba hiányozna az index :D
Nem lessz szerintem egy tömegmotor, de aki feszíteni akar,az ilyet vesz :D
nem MZ, de azért:
http://totalbike.hu/tesztek/danuviabem/#poll
És elég komoly gép. 115kg hoz 70LE. Városi használatra és a pályán szinte bármilyen nagygépeket csúnyán lealázni kiválló lehet :)
Ha nem szállnak el az árai lehet hogy befizetek egy ilyenre.
Jaja már Ok a gép, végülis kaptam egy tippet h nézzem meg a gy.trafót, és tényleg az volt a gáz. Kicseréltem + egy kis finom beállítás és már indul is max 2. rúgásra, meg az alapjárat is fantörpikus!:)
Ez sem nagyobb hülyeség mint használat helyett vitrinben őrizni egy alapvetően közlekedésre kitalált valamit.
Remélem érted mire akarok kilyukadni.
Nincs semmi bajom a veterán vitrinjárművekkel, de miért kell valakit fikázni mert neki mást jelent a motorozás?
Ha egy valódi veteránt cseszne szét akkor azt mondanám igazad van, de ez a motor jelenleg az olcsó hulladék kategória, és pont ezért jó az ilyen alakítgatásokra.
flexel lehet szétszedni és hegesztővel összerakni
Az biztos h érdekesség lesz. Viszont egy lesz vagy már az is azok közül a házi taknyolások közül amik csak rontják a márka hírnevét. Mert ahogy így itt leírod..hát szóval nem lehet vmi szívderítő látvány..de funkcionálisan biztos szuper. Én még bebírom indítani az MZ-imet, veszem a fáradtságot és addíg azt lábbal teszem. Ha meg már nem megy, a fene megette az egész nyomorult életet. Nah meg nemtudom, nekem célom megőrizni az utókornak a gépeimet, éppen ezért óvom mint a hímes a tojást, h meghőrizzem gyári va ahhoz közeli állapotban őket. És amikor meglátok egy ilyet márbocs, de számomra ökörséget egy MZ-n szó szerint sírni szeretnék.
Az lehet h az első önindítós Mz lesz itt a fóumon, de az igazi márkaimádók körében (el kell hogy szomorítsalak) nem lesz hosszótávú a sikered...
sorszám: 28937 (98798)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-23 21:40:04)
Még egy olyan kérdésem lenne hogy,hogyan tudnám szétszedni a kipufogót?Erre tud valaki valami ötletet adni?Nem csavaros,nem bilincses,és a vége olyan mint ha bele lenne "nyomva" a kipufogóba(gyáárilag:))Szeretném 100%-an kitakarítani ezért muszály szétszednem,mert nincs se perzselőm se kedvem szétégetni a még jó crom-ot rajta. Köszi!
ismerős szitu,csak forditva,nekiem a 125ös tz-n menet közbe játsza be azt hogy eltünik a gyujtás,tranzisztosor gyujtás van rajta,én először ott kerestem a hibát,majd véletlenül amikor sokadszorra leállt menet közben,oldalba vágtam akksinál a deknit,akkor visszajött a gyujtásom és mentem tovább,szerintem nálam a biztiháznál lesz valami,pedig minden kontakt jó,esélyes hogy nálad is valami ilyesmi van.
Pont fordítva.
A Brisknél a kisebb szám jelenti a magasabb hőértéket, tehát az n14c kell nyáron, az n15c télen.
Amúgy nekem nagyon bevált a régi német Isolator Speczial 260-as hőértékű.
260-asból még ma is lehet kapni a régi fajtát, az jó, de az új fajtát már a beru gyártja és elég szar.
igaz nem irtad milyen állapotú kell,de nekem van egy használt dobom,kissé leharcolt darab,itt ott kapott meg kicsit koxos,de ha kell odaadom.
gyujtás állítást a legegyszerűbben úgy tudod hogy kibelezel egy szar gyertyát,annak a belsejébe teszel egy hosszó M10es csavart,aminek a kilógó része nem menetes,(jó a sima 10mm-es vasrúd is)
Azt fetekered a főtengőd FHP-ra ott fűrésszel húzol kettőt rá,aztán lefelé mérsz 3mm-t ott is megvágod fűrésszel,és meg is volnánk,beállítod a 0,3as hézagot,utána a gyujtásalaplapon forgatsz annyit amíg 3mm-en nem ad szikrát,és akkor lehet röffenteni.A trafód szétmehet,amit mondtam hogy túláramot kap és ilyenkor átég a tekercs,ekkor lesz menetzárlatos.de ezt nem igazán lehet kideriteni megy v. nem megy alapján ill,ha egy idő után ritkábban ad le gyengébb szikrákat menetközben akkor kuka utca 2
a tieddel az a baj hogy nem tudom mennyi hely van a 250esben,és marha sokat át kéne alakitani,mert neked nem láncos a primered hanem fogas.A kisebb borulásom eredménye az lett hogy deknicsere,és a blokkfelet is hegeszteni kellett mert a bendix megrepesztette,de most frissült fejjel új gondolatokkal indulok neki,mert van egy szinkronhibás VW váltóm,és abból kiveszem a rüki fogaskerekét(egyezik a berugótengely átmérőjével)és hátra fogom tenni a lábam mögé.lényegében ugyanúgy a primert hajtom meg csak most kuplungharangnál(ahol berugó is hajt) csak most nem lesz berugó kar rajta,mert elég ciki ha forog az önindítóval együtt:D most végre elértem hogy egybe legyen a vas,megcsinálom ezt a friss ötletemet, és nagyra vágyó galád módon hiressé teszem a gépem mert ez lesz az első öninditós mz a fórumon:-)utóbbi két sor vicc volt,de hogy cikkbe megirom az fix,és kapsz majd képeket is.) viszont majd te is küldhetsz képeket a tiedéről ha kész lesz,kiváncsi vagyok,te hogyan tudod megoldani,egy biztos hogy nehezebb dolgod lesz mint nekem.
széles utat!
Ezt meg tudom erősíteni.
Tavaly elkezdett megrepedni a kipufogóm. Nem foglalkoztam vele különösebben, pedig nem ártott volna. Egyik motorozás alkalmával a repedés körbeért a dobon, egyszerűen kettészakadt a kipufogó. :D
A hangja iszonyatosan megnőtt és érezhetően csökkent a motor ereje. :D
izzókat kilőheti simán,de hogy akksi nélkül nem inditotd el az hót ziher,ezen már vitáztunk itt pár emberrel,de nem lehetséges,sehogyan csak akksival,viszont egy 9Vos elemmel talán lehetséges.
Mondom,akksi fesszab csere,legalább vkitől kölcsönkérni az is jó,és akkor lehet próbálkozni.több ötletem igy most nincs.
Üdv!
Köszi mindenkinek a segítséget, ma kiderült hogy nem a kuplungagyam lazult meg, hanem letapadt a kuplung a túl sűrű olaj miatt(hideg van+új az olaj). Hosszú járatás után végre felmelegedett az olaj és ma már majdnem 40 km-et motoroztam baj nélkül, a felesleges olajat is kirugdosta a motor(ahol kibírt jönni) :)
Teli tankot!
N15c való neki, esetleg a n14C hideg időben.
Sajna a nagy pályák árai nagyon elszabadultak 1-2 éve, szóval engem személy szerint nem fog érinteni.
Ma kicseréltem a gyertyát,és nem jött elő a probléma:)Pedig nekem BRISK N17C-s gyertyát ajánlottak.Egy másik de ugyan úgy BRISK N15C-s gyertyával jó lett.Szóval akkor gyárilag milyen kell bele?köszi!
Mit szóltok a Balaton-ringhez?? Én momentán örülök neki,hogy lesz itthon MotoGP már jövőre. És az sem mellékes,hogy tőlem alig 50 kilóméterre lesz. Remélem ezen is lehet majd pályázni :)) Mert akkor végre kipróbálom majd milyen is az...
SZIA!!keri KÖSZI SZÉPEN azért inkább szerválok 1 kipufit...csőőőőőőőőőőőőőőőőőő.
Trafomelegedes ugyben mindenkinek koszonom szepen a segitseget, keritek valakit aki beallitja a hezagot majd a gyujtast es minden jo lesz. Remelem nem lett nagy baja a trafonak mert most ninsc keret masikra. Minden esetre ma beindult vele de nem mennek messzire igy.Szal kossz szepen.
Üdv mindenkinek! Kérdésem lenne, h mitől lehet az hogy tegnap 5 km után megálltam a gépállattal, kiraktam üresbe, majd pár másodperc múlva leállt magától. Nem volt rajt se index, se világítás. A gyújtásvisszajelző nem világított inkább csak pislákolt. Semmit nem reagált a csuszósaruk, és az akksi saruinak mozgatására. Kínomban már karbit is pucoltam, de utána sem volt semmi. Majd addig addig szórakoztam amíg elindult. Mitől volt ez? Ja az normális, h akár egy hét állás után szivató nélkül első rúgásra indul?
nem lesz baja kipufogó nélkül sem, de a környéken utálni fognak :) és kipufogó nélkül jóval gyengébb a motor.
Kösz, így világos és roppant érdekes probléma.
Nem tudok hirtelen olyan hibajelenséget ami a lámpa bekapcsolása megszüntet.
Gyujtás hiba is lehet ilyen jelenséggel, ehez stimmel a bemelegedés, de az a lámpa kapcsolásra erősödik nem megszűnik.
Szerintem nem gyújtással lesz gond, inkább a gyujtás áramellátásával. Valami érintkezési hiba, mellékötés lesz a gond.
érdemes lenne megmérni a feszültséget a gyujtótrafón álló motornál lámpával és lámpa nélkül. Ha lámpával nagyobb a feszültés akkor az van amit írtam.
A szabályzást úgy értem,hiába húzom a gázt elkezd (ha így jobb,fulladni)DE nem fullad,csak így remélem érthetőbb.Ha a kulcsot (amivel ráadom a gyúszit,lámpát stb) elfordítom hogy a lámpákat bekapcsolja (elől,hátul) akkor ezt a problémát amit írtam,abba hagyja.
SZIA!!!
KÖSZZZ KÖRVICS mihejt jobb lesz nálunk az idő keresek 1 szivató részt és kiprobálom.REMÉLEM EZ LESSZ A BAJ..
DE KIPUFOGO NÉLKÜL NE MENJEK VELE IGAZ???
írjatok elöre is kösz..
szia..
bocs, nem igazán világos mit akartál írni.
Mit csinál ha húzol gázt, meg miről kapcsolsz át? és mi az hogy elkezd "szabályozni"?
Sziasztok!
Szerintetek az mitől lehet hogy amikor elég jól bemelegedik a motor,egyszer csak elkezd "szabályozni"?Ha átkapcsolom hogy a lámpa égjen,akkor abba hagyja teljesen.Ha vissza akkor megint elkezdi,és még váltani sem lehet mert ha húzok 1 kis gázt,máris csinálja.Szerintetek?Amúgy ETZ 150.Köszi!
farsot 1álltalán nem szívhat, csak fals levegőt:) a kipufogó miatt nem szív falsot, csak kiöblögeti az üzemanyagot a folytás hiánya miatt. a szivató hiánya okozhatja a fals levegőt, ha nincs benn a a karbiban a szivatódugattyú. zárd le légmentesen ideiglenesen valamivel a szivatódugattyú helyét és így próbáld a mocit.
1 szó mint száz, ilyen szar megszakítóhézaggal és gyújtással ne járasd a motorod, mert csak tönkreteszed!!! mindenképp keress akkor hozzáértőt, aki beállítja neked, esetleg még el is magyarázza, mutatja, mit hogyan kell! amíg nincs rendesen beállítva a motor gyújtása és karburátora, addig ne várj normális üzemet és teljesítményt tőle. még valami: mindig csak 1 irányba keresd a hibát, tehát vagy a gyújtást nézd végig, vagy a karburátort. a legnagyobb butság 1szerre mindkettőt basztatni, mert csak elálítja az ember a jó dolgokat is, és nem jön rá, mi volt a hiba, a végén teljesen belegabalyodni ilyenkor!
SZIA mindenkinek!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
AZ lenne-a kérdésem HOGY lett 1 MZ ts 125-ösöm nincs rajta kipufogo (csak csonk van rajta)KARBI az etz 125-ös-é rajta.DE A szivat hiányzik..
1.AZ lenne a kérdésem igy csak tolásra indul de uttánna leáll ez azért van mert SOK FARS-ot szív a KIPUFOGON MEG A KARBINÁL??
A VÁLASZT ELÖRE IS kösz..
HA VALAKI TUD ELADÓ kipufogot vagyí karbit az irjon..
DE VALAKI VÁLASZOLJON A KÉRDÉSEMRE(hogy igy szivhat farsot???
KÖSZIII..
a szervíz menüpontban találod a gyújtásállítás leírását itt az oldalon. ez jó a kisebb gépekhez is, nem csak a 250-eshez. mindenképp állítsd be a megszakítóhézagot, mert az nagyon nem jó, lehet ezért sül a trafód, mert jóval tovább folyik nagy áram rajta, mint szükséges! ha megsütsz 1 trafót 1szer, az már soha nem lesz egészséges, hanem folyamatosan romlik az állapota a végső kinyuvadásik. először mikor felhevül, megolvad a legmelegebb pontján a szigetelő lakk. ekkor zárlatos lesz ott 1-2 vezeték. így már kisebb lesz az eredő ellenállása a trafódnak, ezért normál üzemben is jobban fog melegedni a megengedettnél, mivel nagyobb áram folyik át rajta. ezért aztán megint megolvad a legmelegebb ponton a szigetelő lakk és újabb menetzárlt keletkezik a trafóban... ez a folyamat ismétlődik egészen a teljes trafóhalál bekövetkeztéig.
Eloszor is koszonom a valaszt!
Az aksi az total kuka ez egyertelmu. A hezagot akkor most nem allitom mert igyis kisse nagy az elogyujtasom, tehat nagyobbra nem kene mar allitani.
Az aksi ki lesz cserelve a heten, viszont gyujtashoz nem is ertek meg muszerem sincs sajna. De majd talalok valakit.
Viszont kerdes maradt hogy ha egyszer felfozom a trafot akkor attol lessz e maradando karosodasa, es ha igen akkor azt hogy lehet kideriteni hogy mekkora, mellesleg honnan tudom hogy baja lett a trafonak?
a töltőfeszültséget jó akksival mérd meg. lehet, hogy a te akksid zárlatos, akkor pedig hamis erdményt ad a mérés!!! kérj kölcsön normélis akksit a mérés idejére. amúgy kicsit alacsony a töltőfeszed, ezért is gondolom, hogy cellazárlatos akkumulátorod van. a rossz akksi semilyen behatással nincs a gy.trafóra, max nem indul a géped, ha kuka az akksi..
igen, változik a gyújtásidőpontod, nagyobb lesz az előgyújtásod. nő az előgyújtásod, mivel előbb nyit a megszakító. a 0,15 hézag durván kevés, 50 %-os eltérés az optimálistól! ettől melegedhet a trafó is rendesen. először a megszakítást állítsd be 0,3 max 0,4 mm-re, majd ezután az előgyújtást 2,6-3,0 mm közé. FONTOS!!! HA A MEGSZAKÍTÓHÉZAGOT ÁLLÍTOD, AKKOR UTÁNA MINDIG ELLENŐRIZD LE AZ ELŐGYÚJTÁST, MERT ELÁLLÍTÓDIK!!!
Na mertem akufeszt jaro motorral, jelentem alasan 11.5-13.9V 2000-4500 fordulatnal. Szal tultoltesrol szo sincs akkor ezek szerint.
Amugy ha novelem a megszakitotavolsagot 0.15 rol 0.3 ra akkor valtozik a gyujtasi idopont? Gyanitom igen, no az elogyujtasom vagy csokken? Es mennyit?
Keri
Amugy kossz a forditast Intravenasbol, igy mar vilagosab, nyilvan nallam nagyobb a sotetseg a kelletenel.
Keri
Meg nem tudtam elinditani akufesz hianyaban, toltom egy kicsit az aksit. Apropo nem lesz gont ha nem kotom ki az aksit toltes kozben igaz? (nem fog elfutni :) )
A masik hogy sztneztem a generator kornyeken, meg az ules alatt, nem lattam semmi rendelleneset, viszont a megszakito max 0.15 re nyit, ezek szerint tul sokat van zarva.
kedves Intervénás Benzinevő Faló! megkérnélek, ha van rá már lehetőséged, mutasd meg az önindítós MZ-et 1pár képben. szeretném én is a 250-est önindítósra átalakítani. és mivel úgy emlékszem, Te régebben mondtad a tied ilyen. tudod, ha van már prototipus amit lehet másolni, akkor nem akarok agyalni a megoldáson:) privibe ide küldhetsz képet, üzit:
vaskutya@tvn.hu
Köszönöm mindenkinek a segítségét! Megnézem amiket mondtatok.
SZIAZZZZZZTOK!!!!!!
Tud valaki ELADÓ mz vagy etz 125-illl150 kipufogot!!!!
Meg 125-ös karbit az írjon ELÖRE IS KÖSZÖNÖM.
ÜDV:kristóf
email:sz.kristof01@citromail.hu
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|