:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Bizony létezik gyengébb darab. Nekem régebben elszállt, kibontottam megnézni, mi a baja. Csak annyi volt a gond, hogy nem tanították meg forrasztani, aki készítette. Símán rá volt csak kenve az ón a lábakra. Persze hogy levállt az ETZ erőteljes rázkódásától. Az alkatrészek lábai is túl hosszúra voltak hagyva, ami szintén nem szerencsés rázkódás szempontjából. Úgy általában nagyon gányolt volt. Remélem, a mostani sikerültebb darab. Nincs kedvem magam vacakolni ilyesmivel, de ha megint gond lesz, akkor magad uram, ha szolgád nincsen.
Feltételezem a motoron nincs zárlat vagy megnövekedett áramfelvétel.
Ebben az esetben is, van hogy az elektronikák csak úgy megdöglenek. Tranzisztorok élettartam statisztikájában az van, hogyha az első hónapot kibírta akkor 50évig nagyon kicsi eséllyel lesz baja, megfelelő méretezés és üzemeltetési körülmények esetén.
Komplett elektronika esetén bejátszik még az áramkör többi alkatrészének élettartami is ami a leggyengébb alkatrész esetén is 10év minimum (elektrolit kondenzátor)
Aztán ha ez nem, akkor a nagy meleg, túlzott vibráció, nedvesség is okozhat meghibásodást.
Ezeket általában kiküszöbölik. Illetve a fekete magyar fesszabbal sem jellemző ilyen gond, de mivel kézzel készítik, előfordulhat gyengébb darab.
Nem hiszem hogy külömbözne ha esetleg valami más kötést látsz akkor az vagy gyárilag hibás vagy valaki belenyult , én is találkoztam mind kettővel :) szia
Különbözhet egy '89-es ETZ 125-ös kapcsolási rajza a '87-esétől?
Helo mindenki! Ha zsír új feszszab bedöglik akkor annak mi lehet az oka? Elektromos, fekete, magyar, 12V. Ha vki tud mechanikusat, eladót szóljon lécci. ETZ 125
Kössza a segítséget! Alátét készítése nem gond, mivel esztergályos vagyok! a régi 250 es Etzm-ben nem is volt ilyen alátét, és rugós sem, de nem volt ilyen gondom vele! Váltó gondomra nincs ötleted?
Friss: fél évesnél nem öregebb.
Szívtam már emiatt, mert nagyon nehezen gyulladt meg :)
Bele öntöttem 1 liter friss benzint, azonnal beröffent a motor.
KÖSZI RÓKAPIMPÓ meg árpád veszek bele szombaton CSAK RUGO MEG GOLYO KELL MENNYIbe kerülhet????
ű
yrjatok köszi..
Hy! Nem tud valaki eladó 250-es Trophyt lehetőleg a Dunántúlon? papírja legyen, állapot annyira nem számít! Légyszi aki tud az szóljon! Köszi, csáó
OK: Holnap megpróbálom. De az mit jelent, hogy friss benzint?? Nem jó az ami előtte volt a tankban? A keverék 1:33 és 1:40 között van valahol, nem emlékszem már pontosan. Lehet keverek egy újat 1:33ba.
Igen ezzel kb. illene beindulnia.
Milyen keverékket adtál neki?
1:30nál ne sűrübbet, illetve az is fontos hogy friss benzint adj neki.
Előfordul, hogy indításkor túszivja magát, kicsit meg kell szellőztetni, gyertyát pucolni és újra próbálni.
Ha megint beköpi akkor zárd el a benzincsapot, így szépen elszegényedik a keverék. Ha már stabilan eletben tudod tartani, akkor vissza lehet nyitni.
Sziasztok! Eladom vadonat új Heidenau 300X18 47S K65 TT Gumiköpenyemet 7000 Ft-ért.(10e.Ft volt az ára) Ha valakit érdekel írjon, vagy hívjon a 20/956-1044 telefonszámon.
igen 250re kell a bontó.
sorszám: 29037 (99045)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-29 00:54:04)
Már beindult, de csak néhány pillanatra és aztán leállt. A gyertya elég lucskos, gondolom sokat kap. Miután leállt rugdostam és visszadurogott.
Szóval ez egy TS 150, de 22N1-1es karbi van rajta. A "hogyan tovább" szerint a 22es karbin bejáratáskor a 3.rovátkába kell a tűt tenni és 1-2 fordulattal kicsavarni a levegőcsavart. A karbit akkor eszerint állítsam be?
hali...
nekem is 251-es van, és nálam is jelentkezett a probléma (üresben kopogó hangot adott)...
nos, ez a hang a tengelykapcsoló menesztő alatt lévő távtartó alátét elkopása miatt van... (a nagyobbik alátét)
ETZ-250 szerelési könyv 44. oldalán szépen le van írva...
a gond az, hogy ilyan alátétet már nem lehet kapni, ezért csináltatni kell, ha van esztergályos ismerősöd... ha nincs, egy 20-as alátétböl 1 óra alatt kireszeled-csiszolod... a lényeg az, hogy a főtengelyre felrakva a két alátétet összeszorítva a belső menesztő ne szoruljon, mert akkor nem fog kuplungolni, illetve ne tudjon lötyögni, mert akkor továbbra is zörögni fog...
Alapvetően ugyan úgy indítom mint normál esetben.
Nem árt ha picit olajos a hengerfal, hogy amíg meg nem érkezik a nafta addig se csiszolja nagyon.
Illetve ugyan erre jó a kevés benzin a gyertyanyíláson keresztül bespriccelése, ráadásul így előbb beindul.
Pörgetni, nagy gázt húzva erőltetni természetesen nem szabad, főleg az elején amíg hallod a súrlódó hangot, de ez már a bejáratás része. Indításnál tényleg csak a kenés meglétére kell odafigyelni.
Megvan a lánc :))))
Előző hozzászólásom végén levő kérdésekre valaki??
OOO F....
Lelepett a gyujtasallito emberem. Hajtepos smajli. Nincs valaki erd kornyeken aki tudna allitani nekem egy gyujtast? Sajna nem tok messzire menni mert eszi a trafot. Lassan vege a nyarnak es meg nem sikerult egy jot motoroznom.
Mondom, a moci viszont könnyen találja meg saját maga az egyest üres helyett járó motornál.:) Én mindenestre kerítenék bele rugót és golyót. Pontossaban én régen komplett bontott csavart vettem a bontóban.Így nem kellett rugót és golyót válogatnom. A rugóval és golyóval ellátott csavart óvatosan kell a helyére tenni, mert különben megint csak golyótlan állapot lesz az eredmény. Valaki, aki valóban ért hozzá, biztosan leírja majd, hogyan kell a csavart a helyére tenni.
Ha a blokk alján a kisebb csavarra gondolsz (nem a 22-es kulcsal nyíló, hanem a 19-es, vagy 17-es kulcsal nyíló csavarra) akkor ott tényleg egy rugónak és egy golyónak kell lennie. Az csak az üres sebességet pozicionálja, ha nincs benne a rugó és a golyó, akkor nehezebben lehet megtalálni az üreset. :D
Ha nem keverted össze az olajleeresztő csavart :)) az üres járat fixálló csvarjával, akkor gond, hogy nincs ott a rugó meg a golyó. Ez a szerkenytyű tartkja a tz250es üresjárati fokozatát a helyén. Ha nincs rugó, vagy golyó, akkor akár tolás közben is leeshet egyesbe.Nekem volt ehhez szerencsém, elég kellemetlen.Berugtam a motort, felültem rá, a rázkódástól leesett egyesbe, le is fulladt szerencsére. Így csak le kellett újra szállnom, megint berúgni. Ezt megcsinálta párszor, míg megnéztem, van e golyó benne.
SZIA intravénás nem baj már talán lessz..........
NA 1 kérésre szeretnék választ kapni..
APÁMNAK VAN 1 mz etz 250-ese..VAN AZ ÜRESJÁRATI ÁLLÍTO CSAVAR KISZEDTE..OTT MINEK KELL LENNI...(mert valaki azt mondta hogy rugonak meg 1 GOLYONAK).
EZ IGAZ????ha nincs benn az baj???..
ÍRJATOK LÉCCI elöre is köszi.......
Ha már ennyire lánchajtás szakértő vagy, akkor nincs tipped rá, hogy hol lehet a ts-em hajtólánca :))))) Elgórtam valahová és most qrva ideges vagyok...
És a frissen fúrt mocim sem indul be... Ráadásul akkora lett a kompresszió, hogy kinyomta a hengerfejemből a perselyezést, a tartalék hf-em meg kifúj...
Vidám az élet.
Ja valami tipp, hogy frissen fúrt motort, hogy kell először indítani?? Hányrúgás szivatóval/vagy nélküle, ilyesmikre gondolok. Esetleg égéstérbe egy kis benzin beöntés??
Én még azt is megnézném, hogy a két fogaskerék egy síkban van e.Alátét kifelejtés, stb, is tud ilyesmit okozni
Sziasztok! Olyan problémám van a 251-es etz-vel hogy üresbe valami kopogó hangot ad, de ha behúzom a kuplungot akkor elhaggya! És néha csinál olyat hogy a 3.sebességet nem veszi. Hiába húzom a kart semmi, van úgy hogy 2-3 húzásra beveszi, van hogy vissza kell egyet dobni neki, és megint felfelé pakolni és akkor jó. Da van olyan hogy elmagyek vele 100 km-et és egyszer sem csinálja! mi lehet a gond?
Segítségeteket előre is köszönöm!
Bocs hogy ennyire rázizzenek a témára de gyakorlatilag lánchajtás szakértő vagyok ezért ez érzékeny téma nekem :)))
Tehát más a lánc fogkiosztása?
Illeszkedik az a lánckerékhez?
Jó mondjuk valószínűleg illeszkedik mert mondjuk az előző volt megnyúlva, DE
bringán ha megnyúlik a lánc daráló hangot ad terhelésen és ledarálja a fogaskereket a tipikus cápauszony mintára. Ha ilyenkor csak láncot cserélsz akkor borzalmasan csörögni fog a lánc hajtás közben és meg-megrántja a láncot, néha felül a lánckerékfogak tetejére. Ezért kell egyben cserélni a láncot és lánckereket elméletileg.
Úgy emlékszem neked volt lánckerék csere, de a fenti jelenségek okozhat neked is csörgést, fémreszeléket, meg mindent amit leírtál.
Én tudot mit csinálnék?
Levenném a deklit és beindítanám a motort és megnézném mi zörög.
Ha olajosan hagyod akkor egy rövid próbát kényelmesen kibír a szerkezet
sorszám: 29024 (98999)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-28 20:18:23)
Sziasztok!Egyik barátom megválna a Motor Revü újság 2001-2006 évfolyam számaitól. Csak egyben eladó. Ár 20.000 Ft. Érd: 20/955-86-61
Sziasztok!Egyik barátom megválna a Motor Revü újság 2001-2006 évfolyam számaitól. Csak egyben eladó. Ár 20.000 Ft. Érd: 20/955-86-61
hajjaj,hát ezt így nem tudom elmondani,olyan de olyan hót hülye vagyok az elektronikához hogy csak na!de megkérdem a cimborát,ő az elektromágus,nekem is ő tervezte,én csak összeraktam mint a legót:)Az a lényeg hogy rozsdamentes acélból legyen a lemez,mert különben semmi értelme.A karbin semmit nem változtattam,csak annyi hekkelés történt hogy a szívógumin csináltam egy lyukat,amibe bevezettem egy csövet,azon megy be a gáz a vizbontóból.mindig a gázadagoló elé kell tenni(kocsinál pillangószelep,mocinál meg a súber elé)ha akarod tesztelheted ha kész,ráadod a feszt,és a keletkezett gáz öngyujtóval begyujtod,tök poénos pukkanó hangja van:DD.
megpróbálom holnap megkérdezni haverom hogy tervezze már meg 6V-ra is.neked a 250esre kell a bontó?
idáig értem a dolgot.Milyen felületű lemezeket hány darabot használsz?és a gázt ugye a szívó oldalra kapcsolod.mekkora mennyiség meddig elég? szal még egy kis info kéne.előre is köszi.
nézd meg a primerláncot a mocidon.nekem is az volt a kis ts en.kis fordulaton nagyon hangzatos tud lenni.egyszerűen csak cserélni kell.
sorszám: 29020 (98980)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-27 23:57:42)
a lánc dolog már ki van küszöbölve,kapot egy rövidebb de ugyanúgy 50tagos láncot.épp ez a bajom hogy nem birok normálisan motorozni vele mert állandóan arra nyüves hangra figyelek,mert félek hogy szétesik valami és akkor tolhatom,ez az amit nem szeretnék elérni.
más:megvariáltam az öninditó szerkezetét és ehhez kéne gyártatnom egy fogaskereket,nem tudod pesten hol lehet ilyet?kb. milyen árban? egy sima 12fogas 8,5mm belső átmérőjű perselyes kell,aminek a fogmodul méretei olyanok mint a berugó fogasívé
Így van,működik.Talán az lehetett a pangás oka,hogy nem működött az elmúlt napokban,még amikor Keri írta,hogy megnyitotta az ideiglenes fórumot,én akkor sem tudtam megnyitni pár napig.De most már működik,kösz Keri.
Sziasztok! Nagy segitségeteket szeretném kérni ! Nekem egy etz 250 eshez kellene egy normális és még használható főtengely merts sajnos az én blokkomban az előző tulajdonosa ráheggesztette a kuplungot és le kellet vágni sajnos mert nagyon kopogott! hálásan megköszönném ha valaki tudna nekem szerezni mert nincs sok pénzem sajnos de viszont nagyon szeretnék már menni motorozni !!! köszönöm szépen előre is ha valaki tud valamit ! sziasztok
Sziasztok! ETZ 251-esnek a műszerfalán van egy kis peremmel kialakított rész, ahol a gyújtáslapcsoló állásai vannak jelölve kis sárga mintákkal!! AZ érdekelne, hogy ez a jelölés ez matrica?? Vagy gyártáskor a műanyagra lett festve? Hogy van megoldva?
HA matrica,akkor hol lehet ilyet kapni??
Előre is köszi
Valaki kipróbálná az MZracing ideiglenes forumát? Nekem megy, de senki nem írt még és nem tudom, hogy azért mert nem tudnak, vagy simán a kutyát nem érdekli :)
nem a láncod ér a deklibe?
Azzal kellene valamit kezdeni.
Ha belér akkor frankón látszik a nyoma, tehát egyszerü megállapítani.
sorszám: 29013 (98953)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-07-28 01:29:53)
valaki tud nekem szerkeszteni egy megoldást? kerepel a primerem mint az állat,már kis milliószor szétszedtem és össze,többször meg kellett húznom a kuplungagyat,mert picit laza volt,de lényeg hogy olyan hangja van mintha elszabadult volna benne valami.olajat kellett cserélnem mert már több volt benne a fémszemcse mint az olaj:D és most az új olaj is retkes már.Az a fő bajom hogy nem tudok elindulni merre keressem a hibát,mert minden sebességet vesz,megy mint az álom,de csörög csattog,és ezt az egész műsort leginkább alapjáraton adja le ill,ha huzamosan egy fordulaton megyek akkor szokott ilyen hangott hallattni(kicsit gáz amikor elmennek mellettem a csajok:-)).Annyi dolog van még hogy a kuplung kosaramnak a középső részébe megy egy acél persely ami a kuplungtengelyen van,ezek így egybe vannak,csak van egy kis holtjátékuk,lehet ez a mozgás a hangok okozója?
kis etz-ről lenne szó.
szerintem /v-on nem menne olyan jól mint 12V-on,a lényege az mint az akksinál hogy van egy viszonylag légmentesen zárható dobozod,abba teszel 1:3 arányba szódabikarbónát és desztvizet,ez az "elektrolit" és ebben van a rozsdamentes lemezkékből összecsavarozott szerkentyű.A lemezkéknél vigyázz arra hogy szigetelni kell őket bakelit gyűrűvel.
Hali!
most jöttem meg,az a gond hogy már fater kidobált egy csomó cuccot ami volt a garázsba, és többek között a dobot is elpasszolta,pedig rendbe akartam hozatni majd,na mindegy,szóval nem tudom küldeni mert nincs,bocsi
Helo! Ha vki tud mechanikus feszszabot 12V-set ETZ 125-öshöz az szóljon lécci. Kösz.
Hy! Nem tud valaki eladó 250-es Trophyt a Dunántúlon? papírja legyen, állapot annyira nem számít! Légyszi aki tud az szóljon! Köszi, csáó
ETZ 125/150 nek a szerelési kézikönyvébe van!!!! :)
tusna valaki részleteket leírni a vízbontó beépítésről?6V-os esetben működne?
szi INTRAVÉNÁS ANDRÁS benzinfalo???
NEM TOD MENNYI LESSZ A POSTAI UTÁNVÉTEL
??IRJ KÖSZI
ha valakinek kell egy jó etz250 vagy még egy bontani való motor is
http://www.motor.hu/hasznaltmotor/113406/MZ%20ETZ%20250
Csaó! Hol irják hogy 29 és 32mm? a helyes érték 27(+1) és 34mm, és ez mindegyik MZ-re igaz.
Hali! Nekem már 1996 óta ilyen a kisETZ-m,biztos,hogy az ú.n. ollórugó tört el vagy akadt ki. Ezt én is szívesen rendbehoznám,mert elég kellemetlen a pedállal szteppelni,de szerintem,csak a blokk széthúzásával oldható meg,legalábbis én egyáltalán nem fértem hozzá,de nem is láttam benne. Ha sikerülne "kívülről" cserélni,légyszíves írd meg hogyan,mert akkor megyek is a garázsba szerelni...
szi INTRAVÉNÁS ANDRÁS benzinfalo???
NEM TOD MENNYI LESSZ A POSTAI UTÁNVÉTEL
??IRJ KÖSZI
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|