:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Jól teszed. tök jó..Családi motorozás, avagy autó? Család, motor, társaság... :)
Hm. Ha jól alakul, akkor talán Júniusban, sétálok már ismét. Idény sztem megint kimarad, fogalmam sincs. Az mz szerintem nem fog kiállni többet velem. Fél év kellett ahhoz, hogy lejussak a garázshoz. Jelenleg ennyi telt most tőlem. Megnéztem.
De azért már van vágy, hogy mennék már. S ez is nagy szó.
Teknőc
A műszaki az egy dolog,azt könnyű megcsinálni.Azt viszont szomorúan olvasom hogy az egészséged még mindig nincs rendben.Most még csak munkába járok vele,de hó vége felé készülök a Monostori erődöt meglátogatni.
Próbáltam néha valami témát a csevegőben, de nem reagált senki...De legalább írtál ide.
Olvasnék, én is, ha lenne mit.
De ez van..
Kezdeném én is, ha lehetne, szabadna, s volna mivel. S örülök, hogy motorozol. Mert mz, műszaki nélkül. Én pedig egészség nélkül.
Teknőc
Értem.
Én meg a könnyű, erős ,de fürge kis gépet keresem.
Ilyet:
https://youtu.be/wXe14GYtMJg
A Zene jó.
De még minden kérdéses, fogalmam sincs, hogyan, s merre halad az életem, egészségem... De idény Júniusra már tisztább képem lesz mindenről.
Teknőc
Szoktam én is olvasgatni ha volna mit....
Én most kezdem a szezont.
Nkekem nem is annyira motorozni kellenének a múzeális darabo hanemanem nézegetni, fényezgetni. Motorozni megtenné bármilyen Honda naked, 400 köbcenti körül. Kb akkora forgatónyomaték kell mint a Jawámé. Az ETZé egy picit kissebb az ideálisnál. Arra kell hogy minnél kevesebb időt töltsek a kereszteződésben és hetvennél még normálisan gyorsuljon. Azaz tudjak előre menekülni ha valamit benéznék. Még a régi látásommal is volt erre esélx, most meg ha nem is sokkal, de romlott a helyzet. bár az is lehet hogy a látásommal kevesebb a baj mint a figyelmemmel. Olyan túl sokszor nem néztem be helyzetet, ha úgy lett volna akkor már rég abba hagytam volna.
Szóval kellene a gyűjteményembe Trophy, cseptankos Jawa, Danuvia, Csepel T5ös, ural, stb.
Gurulni vagy a Jawa, vagy egy Honda B 350-500. Nagyobb már tulzás lenne nekem. Pedig 750es Norton is tetszik, a hatvanas, hetvenes évekből, csak kifizetni nem tudnám, a lelket pedig kirázná belőle, De szép...
A motorozáson kívüli dolgokról pedig: https://www.youtube.com/watch?v=JvwGCBLp3HU
Ritkán járok már én is..
Olyan kevés ember jár ide a jelek szerint, hogy az csuda... :(
S én is kezdem feladni, hogy van itt élet, egyre kevesebbet járok ide.. :(
Jó hallani felőled, hogy még megvagy, élsz. Sajnálom, nagyon, hogy nem motorozol többet.... :(
De megértelek. Én még küzdök, mint malac a jégen, s ábrándozok én is. Reménykedek. Igen, én is szeretnék egy (de vadonatúj, mert ilyenem még tényleg nem volt, minden más igen) motort, de olyan legyen, mint a kis mz-ém volt, de az új előírásoknak, Abs, tárcsafék, környezeti normáknak is megfelelő legyen. de 125-ös, kis fürge, pörgős gép kel nekem, városi utakra, kevéske terep, s olykor ,igen, hétvégi, másodrendű, gyérforgalmú utakra, évi 3-4 alkalom. Megtaláltam, ktm duke 125 2017-be szerettem bele. Bár nagyon tetszett a yahama mt 125 is, de valahogy ez új, 2017 utáni modell nagyon eltalált egy öreg, nagydarab, mopedrajongó lassú motoros véremnek. Nekem elég volna egy is. Bár, egészségem, s sok csapás ellenére elszegényedtem, munkát keresek, s bizakodok, hogy kapok, utána majd kiderül. Ráadásul mostanság akár hova megyek, elvárás, hogy inkább autóval járjak, s ne motorral. Fura számomra, ezek a -módik- nagyon változnak.. Télen még megérteném.. De ma már -civilben- van egy bizonyos elvárás dolgozók felé...-arculat profil-, no, ezt is meg kell szokni.. Alkalmazkodni...
Teknőc
Nem. Jó esély van rá hogy nem is fogok. Nem sokára lejár a jogsim, nem tudom a doki megadja e újra. De majd eldől. Jobb mintha én dőlnék el. :)
A topic nevéről jut eszembe: Ha sok pénzem lenne, vennék a jawa mellé egy trophyt. Kezd újra tetszeni. Elég szép ára van a használható daraboknak. Nem sok, csak olyan 10 motort szeretnék. :)
Én motorral jöttem melózni.
Csak hát ahogy mondod, eléggé kihalt a társaság, úgy meg nem szórakoztató beszélgetni :)
Hát te motorozol már?
Nem a legbőbeszédűbb társaság ez azok közül akiket ismerek.
Lehet hogy mindenki kezdi abbahagyni a motorozást, vagy éppen ellenkezőleg, mindenki éppen kint gurul az esőben? Vagy senkinek nincs semmi új észrevétele, nyűge. Vagy mindenki annyit melózik mint én. Vagy a család. Vagy bármi.
http://www.vatera.hu/kedves-mz-barat-etz-250-tipusu-motorkerekpar-uzemeltetesi-utmutatoja-1986-2571932264.html
Igen..
Használom,ismerem a váltót, ez kicsit kisarkítás. Tdod, jól miről beszéltem. ;):) de kinek, mi a fontosabb. Ismétlem.
De igaz. ezt senki nem tagadja.
-Pörgetni végsebességen..?
Ezt egy Teknőcnek mondani? -Végsebesség?
DDDDD
Mégis a Teknőc nyer...
DDDD
Koszi. Azert kerdeztem mert a kis Etzn kozel a generator es a 17es is nehezrn ferne fel.
15hoz kepest 18 fog 20% tobblet. 120nal forogna 6000et. 4.ben 1,25 az attetel.
6000nel 80. Ebbol lett 96.Majdnem mint az eredeti 5.
6-8 sebesseg kene a vegen 5-10%ugrasokkal.
8 sebesseges
8 1.00 normal 5
7 1.05
6 1.10
5 1.16
4 1,25 normal 4
6sebesseges
6 1.00 normal 5
5 1.1
4 1.25 normal 4
Sokszor a gyari 4ben porog az 5 meg mar tul sok neki.
Az utolso fokozat fole tennek egy urest, hogy 100nal ki tudjam rakni es tudjak alapjaraton gurulni illetve enyh lejton ne porgesse a motort kis gazzal=kis gazallashoz tartozo keves uzemanyaggal es kenoolajmennyiseggel.
Szerencsére van több fokozat is, szóval visszaváltok a hegyekben.
Inkább arról szól ez, hogy az áttételi arányai az egyes fokozatoknak használható tartományba kerüljön a te tömegedhez, és motor nyomatékhoz.
Nálam az eredetivel állandóan egy kerékre álltam piroslámpától indulva, szóval vissza kellet gyengíteni, cserélbe nem pörögte szét magát végsebességen sem annyira.
Minek? Lehet kapni hozzá valót...vagy már nincs?
PErsze kereskedők nem biztos hogy tudják mi az eltérés.
Ha jól emlékszem 16-os volt rajta és 18-as került fel. A 250-es fogasán van egy távtartó henger rész, azt leflexeltem és síkba esztergáltam a 150-es mintájára. A bordás tengely részén a belső átmérőt 1mm-er kellett nagyobbra venni és kicsit vésni kellett a bordák szélességén. Tényleg csak minimálisat, mert nem volt elég sima a bordák oldala. Méretre szerintem jó lett volna. Ezután a blokkból kellet köszörülni kicsit. A generátor tér elválasztó falát kellett elvékonyítani hogy el tudjon fordulni a fogaskerék a lánccal együtt. Az oldaldekniből is ki kellett venni, ugyanannál az elválasztó résznél. A végsebessége nem lett nagyobb, mert ahhoz erő is kellene, csak más lett a kiosztás. Szerintem motorozhatóbb. Az első három fokozat hosszabb lett és ezért városban ritkábban kell váltogatni és könnyebb elindulni is, mert hosszabb az egyes. Negyedikben 5000-es fordulatnál megy 90-et (előtte ötödikben volt így) és akkor lehet kissé dombos és sík terepen beváltani az ötödiket. Számomra sokkal kényelmesebb lett, nagyon jó, hogy hosszabbak a fokozatok.
Szia!
Hát igen.. Lehet bűvészkedni, s sokat jelent a meghajtásban az a + egy-két fog,..
Gyorsabb, jobb sebességű a síkon.
Viszont a hegyekben gyengébb. Ez biza, ezzel jár.
Nálam pont másképp lett. Másik véglet volt.
Idővel 150-es henger lett, (a 125-ből,) de hagytam a 125-ös lánckereket, (15)
Így a hegyekben erősebb, nyomatékosabb lett.
Kellett is, mert bő mázsával, és túracuccal jó volt az a némi nyomatéktöbblet.
A Bő mázsa én lettem évek során, nőttem, sajnos. Bár maradtam volna a kis nyegle tini.
Na, visszatérve nekem inkább a hegyekben kellett a plusz, többletem miatt.
De lehet bűvészkedni, kinek mi tetszik. Vízkereszt, vagy amit akartok.
DDDD
Teknőc
Hany fogas es hogy tetted ra kis Etzre?
Az enyémen faragni kellett. A blokkban és az oldal dekniben is köszörülni kellett. A 250-es fogas bordás furatát is gyalulni kellett a pontos méretre és esztergálni is kellett. Nem volt könnyű, pedig csak 0.5-et kellett kiszedni átmérőben. Nagyon kemény volt a kéreg edzett felület, de megérte!
Miután felfúrtam a TS-t 150-re én is nagyobb fogaskereket tettem rá.
250-esre is megvan a teljes fogaskerék skála, hogy pálya függvényében cserélgethessem.
Sziasztok! Ma nagyon jót motoroztam a 150-es etz-vel! Elhárítottam egy olajfolyást és felraktam egy nagyobb fogaskereket előre. A csere oka az volt, hogy nagyon rövidnek éreztem az első három fokozatot, városban és hegymenetben nagyon sűrűn kellett visszaváltogatni. Eddig a legnagyobb gyári volt rajta, de most felraktam a 250 etz legkisebb fogaskerekét, ami két foggal nagyobb. Nagyon jó lett a gép! Az első három fokozat hosszabb lett. Könnyebb elindulni vele és ritkábban kell visszaváltani, nagyon kényelmes vele motorozni, jobb mint előtte! Négyesben úgy megy, mint előtte ötödikben. Az ötös fokozat az utazó lett, kilencven felett kell váltani. Elég sok átalakítás kellett hozzá, de megérte. 🙂 Eddig miért nem mondta senki, hogy a 150-es ennyivel motorozhatóbb, ha nagyobb fogast kap, más nem próbálta még ki? Ez volt az eddigi legjobb döntésem, a megvásárlás óta! :)
Ja, hogy valamire válaszoltál.
Így már érthető.
Nyomj rá a válasz gombra és akkor nem tűnik úgy hogy magadban beszélgetsz :D
Logika.
A motor anyaga nem birja az alkoholt.=>Olyan anyagbol kell motort epiteni ami birja.
https://youtu.be/z0wK6s-6cbo
;) :)
BENZIN!!!!
Teknőc
Oké, de hogy jön ide a motor építés és a motor elporlasztása üzemanyag által?
En napfenyt. A motor 85% bioetanolgozt es 15%benzingozt. Annyi kell az olajkavarodashoz.
Nem tudom mit szívsz, de én is kérek belőle :))))))
Inkabb olyan motort kene epiteni amit nem porlaszt el az uzemanyag.
Sziasztok!
Véletlenül valakinek nincs eladó könnyített kuplungja?
Nem igazán kezdenék hozzá, egy első szériás Ts250-é van, az meg alapba nehezebb mint az ETZ-jé úgy tudom. Mondjuk ha nincs más hozzá kezdek.
Esetleg lehet kapni benzin stabilizátor adalékot külön is, direkt erre a célra.
Mondjuk nem tudom melyik az olcsóbb és a 100-a benzinben mennyi van.
sorszám: 48820 (146708)
( előzmény: Jason Bourne, 2017-09-10 14:04:06)
Heló!
Gondoltam megosztom mit tapasztaltam a témában:
-nekem is megmarta az ETZ-m karburátor belső részeit,
-minden tavasszal tisztítani kellett a karbit,
-pár éve 100-as üzemanyagot tankolok, van a Mol-nál, OMW-nél, meg szerintem a Shellnél is,
-azóta egyszer sem kellett szétszednem,
-kevesebb benne az etanol, és a szavatossági ideje is 3szoros ha jól tudom!
-vannak benne jó adalékok és a motor is kicsit jobban megy.
-drágább ugyan, de nem vészes a különbség...
GPS vagy stopper+km kövek pontosabb eredményt adnak és azonnali, míg a büntetésre várni kell míg kiküldik.
Sajnos a gyari ora 140 felett kisse pontatlan. A Veda altal megjelenitett ertekhez kell pontositani.:)
Úgy emlékszem (javítson ki valaki ha jobban tudja) nincs odarögzítve, de szorosan illeszkedik a tengelyre.
Azzal szokták elrontani, ha nem fogják le kontrával és elfordul a műanyagban a lapolt tengely.
Ha nagy a mozgás akkor van, hogy nem ér össze a fogaskerék. Na meg olyan is van hogy nem megfelelőt adnak ér átugrik, mert rossz a fogaskerék modulja. Valamelyik MZnek másmilyen és a kereskedők szokták keverni, illetve a tajvani minőségtől sem vagyok hasra esve.
Amúgy ha minden jó, akkor a lánckerék és a láncvédő ilyen egységet alkot a fordulatszám kihajtással együtt. Ezt így egyben felrakod és a másik oldalról bele hajtod a tengelyt.
https://1drv.ms/i/s!ArYQ5r5KRF2joQY-kyqQWmqIZYh0
(lapozz az összerakott képért)
Tudja valaki, hogy a hátsó műanyag láncvédő, amiben a km óra hajtása van, fixálva kell legyen, vagy gyárilag is laza és kissé lifeg? Nekem mozog kicsit. Ha menet közben mozgolódik a kihajtás a fogaskerékhez képest, akkor ez is okozhat az óra mutatóján apró kilengéseket? etz150
Apró örömök az életben :D
A km órán annyira tisztán lehet követni a sebességváltás pillanatát, hogy öröm nézni. Egyébként menet közben még annál is szebben működik, mint a videón lévő középsztenderes hajtással.
A vowdenek belseje lett kicserélve jó minőségű szálra, a külső maradt, így olcsóbb is volt. Már fogásra is érezni a különbséget, az újak egyértelműen nehezebbek, húzzák az ember kezét. A probléma ismert volt, a webshopokban kapható magyar utángyártott hulladékok belső szála nem elég merev, ezért ugrálva járnak tőle a mutatók. Az újak teljesen mások, négyszeresen feltekerve is késedelem nélkül továbbítják a forgást teljesen ugrálás mentesen. Ezúton is köszönöm a bowdenszerviz cégnek Budapesten, hogy megoldották és elpostázták vidékre. A két bowden szál csere (km óra és fordszám mérő) 9000 forint volt, de minden fillért megért, a videók magukért beszélnek.
Sziasztok!
Ahogy ígértem, videóra vettem az mz etz órák működését a kisipari hulladék bowdenekkel és a felújított bowdenekkel is.
Tessék a videók:
előtte - https://drive.google.com/file/d/0B9h_n2_gTVzFSk5EUFlZMU9DYjQ/view?usp=sharing
utána - https://drive.google.com/file/d/0B9h_n2_gTVzFd3V2cmtyR0pvbXM/view?usp=sharing
És ne legyél irigy, 1-1 jó autóm és motorom van csak, a többi azért maradt meg mert a MÉH telep adta a legjobb ajánlatot, annyiért meg nálam is maradhatnak :)
4 motorom és 2 autóm van, nem használom mindegyiket egyszerre, főleg nem a régieket, mert azok csak hobbinak vannak, nem használatra.
Ne tedd le telen;)
Ment ma elottunk Trabi benzinnel es olajjal...jaj...;(
Nincs gondom az etanollal, én is használtam tisztán is, (motorban nem csak ivásra :) )
Engem az zavar hogy nem lehet kapni már rendes benzint.
Mert amíg használod a motort, addig nem lesz baja, de ha leteszed télire akkor már hallom is ahogy pezseg a réz :)
Ez a resze igaz...de regebben az MZt ajanlottak a penzemberek a lovas kocsi helyett.:)
Az etanol elonyei: kevesebb olajat kell felszedni a foldbol es ertekes is alapanyagkent, kar elegetni.
Kevesebb olajat kell kulfoldrol behozni.
Kevesbe karos a kipufogogaza.
En hasznalom es mar nem vagyom az agyonetetett ketutemuek Arolos szagara es a szemet csipo fustkodre. Az az oalj a tudodbe is bejut...es lecsapodik oda mint a hengerfalra.
Haboru eseten leall a hadsereg mert nincs uzemanyag kulfoldrol.
Inkabb jo akkukat es aramforrasokat erdemes fejleszteni az elektromosokhoz es kialakitani egy egyszeru es jo hatasfoku motort az alkohol/hidrogen elegetesehez.
Sziasztok,
Új vagyok itt. Nemrég került hozzám egy 69-es Jawa 250-es Cz. Karburátor beállítást elolvastam itt az oldalon. Nagyon tuti leírás !!! Viszont szeretnék kérdezni MESTEREK:
A jelenség az, h. hidegen,szivatóval beindítom a motort, szépen indul, jár is, de amint visszatolom a szívató kart megemelkedik a fordulat és leáll ( hangból ítélve nem kap benyát). Kitakarítottam a karbit, de maradt a hiba. Mi a teendő, mit ronthattam el, mit csináljak?..köszi üdv mindenkinek
Nem. Az únió hibája hogy erőlteti az etanolt.
És nem is az a baj, hogy lehet kapni olyan üzemanyagot, mert valóban javítja a motorok viselkedését, és hatékonyságát, de az már pofátlanság hogy csak ilyet lehet kapni, rendes benzint nem.
Persze nem a környezetvédelem a céljuk, hanem ez is része annak, hogy nyírjuk ki az öreg gépeket, mert soha nem vennének új német turbós kis köbcentis hulladékot, ha örökké megy a régi tragacs.
Réz az nagyon jól elvolt a régi benzinben, csak a víz nyírja ki, amit pedig az etanol tartalmaz.
Rozsdamentes anyagból gyártani ilyeneket lényegesen drágább. Rézből otthon a kis műszerész esztergán is tökéletes precizitással tudok gyártani bármilyen karburátor alkatrészt, mert ez ilyen anyag. Erős, kopás álló, jól megmunkálható.
A rozsdamentes is ilyen, csak az nagyon nehezen megmunkálható. Jóval drágább technológia kell hozzá, mert mondjuk egy fúvókatűt nem lehet esztergálni, azt csak köszörülni lehet rozsdamentesből.
A fúvóka fúróból sem elég a sima HSS, hanem wolframkarbid kell, és az is gyorsan kopik a króm ötvözettől.
Dörzsárazni is esélytelen, míg réz fúvókát egy pár ezer forintos fúvóka dörzsár készlettel akár kézzel is meg lehet csinálni egy M6-os sárgaréz csavarból. Na ezt nem akarják a kapitalisták, az etanolos benzin egy csapásra megoldotta minden gondjukat.
A Simson 70-es fofuvokajat full eldugitotta. Nem az alkohol hibaja hogy rezbol gyartanak fuvokat. A rozsdamentes anyagu fovokat nem tamadna meg.
Vonzo melo szamomra mig nem lesz radio hullam:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|