hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

WALKER !
válasz erre | email2008-08-07 11:07:03
Kedves motor és rockzene mániás!!!


A PILISI MOTOROS EGYESÜLET meghív téged az V. PILISI GERJEDELEM nevű rendezvényére, amit PILISIEN a 4-sz. főút 43-km közelében a GERJE patak forrásvidékén rendez 2008. augusztus 15-17 között.
GYERE EL, NEM FOGSZ CSALÓDNI!!!

A rendezvényen az alábbi lehetőségeket biztosítjuk:
• sátrazási lehetőség tóparton
• tiszta mobilwc
• zuhanykabinok
• 24 órás mentős felügyelet és őrszolgálat
• Vetélkedők motorosoknak, gyalogosoknak
• MELLSZÉPSÉG és VIZESPÓLÓ VERSENY nyereményekkel
• íjász bemutató, tűz show
• sétahelikopterezési lehetőség
• autózúzó verseny
• esténként LESZBI SHOW a nagyszínpadon

Szombat du. 15-kor MOTOROS FELVONULÁS PILIS területén (kb.10 km)
Motoros kirakodóvásár, tetováló és body piercing sátor

4 koncert esténként

PÉNTEK.: LAZULALÁNC, BEATRICE, AURÓRA, ROCK N'ROCKCATS
SZOMBAT.: PARTYZÁN, KORMORÁN, P-MOBIL, ZORALL.

400 m2 sörsátorban, 24 órában folyik a hideg SÖR, üdítő és készülnek az ízletes ételek!
A BELÉPŐ 3000 HUF a rendezvény teljes idejére. Napi jegy NINCS!!!
QUAD a rendezvényre nem jöhet be!!!
Minden 100. belépő 1 üveg bort kap ajándékba, az érkezőket 1 kupica pilisi pálinkával kínálják hostesseink.

Ne feledd az út augusztus 15.-én a PILISI GERJEDELEMRE vezet ...



www.pilismotor.hu
sorszám: 29249 (99471)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 10:51:13
No, ez a 0.32r ami nem tetszik nekem.:) Én az IRFP640-et favorizálom. 0.11 ohm az ellenállása. És még ebből is kettőt használok.:) Olyan a szikra, hogy elefántot lehet lőni vele! :) Az 1.2 milis gyertyahézagot úgy huzza át, mint egy heggesztő. Amelyik keveréket nem gyújtja be ez a szikra, azt nem lehetne öngyújtóval se belobbantani.:) Melegedés gyakorlatilag nincs, üzembiztos jószág. Csak az ára, csak azt tudnám feledni! :)
sorszám: 29248 (99469)
(előzmény: Keri, 2008-08-07 10:39:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-07 10:48:50
Te vagy lemaradva :)
Ha megveszed az összes vezetéket, csatlakozót, meg miegymást akkor csak az anyagban többe kerül és még dolgozhatsz is vele.
Én meg tudnám csinálni magamnak a vezetékköteget, de nem éri meg.
sorszám: 29247 (99468)
(előzmény: DZSINI, 2008-08-07 09:22:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-07 10:44:41
Csak a karbi más? Dugulás, hiányzó tömítés, szétrepedt szivató tömítés,
kopott súberdugattyú? Rossz súbertű karakterisztika

Nekem stopperral mérve 90-et megy, és ha türelmes vagyok, valamint minden optimális, akkor elérheti a 100-at.
De rendszeresen mondják azt hogy 100-at mentem pedig az órám pontos és és tudom hogy 90-et megyek. Igaz nekem már 150-es henger van rajta, de ez végsebességben nem annyira, csak nyomatékban és fogyasztásban jelentkezik

sorszám: 29246 (99467)
(előzmény: DZSINI, 2008-08-07 08:27:45)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 10:44:18
Én a XVIII kerületben lakom, azaz DélPesten.
Amit leírtál a kábelezésról, ilyesztően hangzik. Valóban jobb talán kitépni az egészet, és úra vezetékezni. Színes madzagot nem nagyon lehet találni, így marad a fehér csődarab ráhúzása, aztán az alkoholos filc felirat. Jó sokáig olvasható marad, tapasztalatom szerint. Én azt a kevest, amit eddig átkábeleztem, úgy csináltam, hogy funkció szerint kötöttem be a vezetékeket. Tehát nem az összeset, ami egy helyen van, hanem pl a gyújtást, de azt végig, aztán a következő dolgot, pl a lámpát.Persze a blokkből feljövő vezetékekkel kezdtem.Így mindig tudtam, milyen vezeték van a kezemben, hova kell mennie.Mivel nem gépjármű elektromosság a szakmám, hanem gyengeáram, lehet hogy sajátosak a módszereim, de álltalában működnek.
sorszám: 29245 (99466)
(előzmény: DZSINI, 2008-08-07 10:27:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-07 10:39:33
Van olcsóbb is.
lomex.hu -nál az első ami alkalmasnak tűnik, kb 400forintért.
FCP11N60 (FAI) RoHS N-POWERFET 650V 11A 125W 0.32R TO-220 HV.
Feszültségben tuti elegendő, de szerintem az áram is csak néhány amper a trafón.
1000forintért a hegesztő inverteremhez is találtam FET-et :))

Kitaláltam hogy átalakítom Alu hegesztésre, ehez az egyenáramot 80-200Hz-es váltakozó árammá kell alakítani

Illetve az érintés mentes gyújtást is meg akarom oldani.
sorszám: 29244 (99465)
(előzmény: Árpád, 2008-08-07 07:17:07)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-08-07 10:29:10
A kipufogót hogy tudnám kitisztítani?
ETZ 125
sorszám: 29243 (99462)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-07 10:28:17
ABS szenzor, fordulatszám szenzor, sebesség mérő szenzor...bár egyiket sem ETZ-n :)
sorszám: 29242 (99461)
(előzmény: Árpád, 2008-08-07 05:21:40)

 
 
DZSINI
válasz erre | email2008-08-07 10:27:36
Te merre laksz?
A másik moci azon részén hogy a motor részét megmozgassam már túl vagyok.
Én úgy szoktam csinálni,hogy leveszem a hf-t szemrevételezés után feltöltöm olajjal hagyom állni jópár napot,majd átmozgatom.És újra meg újra egy párszor.
Elektromosan nagy gondban,metr első ránézésre szétbarmolták az egésszet.
át akarták alakítani ETZ műszerfalasra,
de félúton feladták,tyúkbelek lógnak mindenütt, a biztik átforrasztva,szerintem fölösleges plusz
vezetékelések mindenütt.Valami iszonyat első lámpa befaragva.Stb,Stb rémisztő!!
Kókler nagymester vizsgamunkája lehetett.Nekem pedig nem erősségem a villamosság,alap dolgok mennek,de érzésem szerint ez már egy kicsit soKK.
Szerintem újra kellene építeni az egésszet!Lámpát, gyújtáskapcsolót,műszereket,konzolokat már szereztem, még az aksi is használható töltés után.De amikor lecsüccsenek mellé hamar elszáll az ihlet.Ilyenkor felülök a másikra egy pár kör erejéig,vagy megsimogatom a rigákat.
Hát ezért keresek segítsége!!!

Teli tankot, száraz időt!!
Üdv!!
sorszám: 29241 (99460)
(előzmény: Árpád, 2008-08-07 09:59:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-07 10:25:17
Alapjáraton még jó hogy rángat :))))))
De igazából az enyém sehol nem rángat.
Szoktam vele lassan menni amíg elérem a pályát, de nagyon egyenletes.
Ha felrakom 5-be és úgy megyek 5km/h-t akkor is legfeljebb erőlködik, vagy lefullad, de nem jellemző hogy rángat.

Sokan azt hiszik hogy teljesítményre hangolom a verseny MZ-t, de ha nagyon ledönti az ember, akkor a gumira ható oldalirányú erők erősen a csúszás határon vannak (ha mindent jól csinálok). Ilyenkor a legkisebb gázra megcsúszhat a hátsó kerék, ezért létfontosságú hogy kis terhelésen precízen lehessen adagolni a nyomatékot.


Ja most jut eszembe, hogy miért nem rángat az enyém :)) természetesen van egy kis okosság a dologban és egy normál ETZ-nél valóban normális az a rángatás amit te írsz.

Nálam 0-ra van levéve az alapjárati csavar. Így a melléklevegő csavarjával nem a stabil alapjáratot állítom be, hanem azt, hogy jól kezelhető legyen.
sorszám: 29240 (99459)
(előzmény: Árpád, 2008-08-06 23:18:14)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 10:20:12
Kis szerencsével csak az excenter áll rosszul illetve ha lett valamikor cserélve, lehet hogy gyári hibás. Tavaly belefutottam egy rakat jawa excenterbe, amelyik töbszörösen szagattot, nem is csak kétszer. Hárman vettünk excentert egyszerre, az egyik srác kétszer is, mert nem hitt ekkora balszerencsében. Mindegyik excenter szar volt.:( Visszatérve az MZre: Excenter csere után, ha még mindig kétszeres a megszakítás, fínoman kezelésbe lehet venni gumikalapáccsal. Barbár módszer, de már bejött többször is. hátránya, hogy a forgórész is alakul ilyenkor, ha előtte nem volt baja, így lesz. Dehát valamit valamiért.... Ha a tengelyvég, vagy a forgórész üt, legtöbbször meg lehet látni a dolgot a szénkeféknél is. Úgy tapasztaltam, erőteljesebb szikrázás észlelhető ilyenkor.Sőt, a töltés is gyengélkedhet. Szerintem érzékenyebb lelkű egyének, ha nem jön be az excenter csere, jobb ha szerelőhöz viszik a motort.:)
sorszám: 29239 (99458)
(előzmény: Keri, 2008-08-07 10:02:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-07 10:02:32
Mivel mondtad, hogy kétszer szakít meg a te motorod, tuti görbe a tengelyvéged :)

Ez mondjuk lehet gond a Csabánál is.
sorszám: 29238 (99456)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-06 22:52:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 09:59:55
Háááát, a szentendrei sziget mostanság kicsit messze van nekem, no nem időigény miatt, mert abból annyi van mint a tenger. Viszont a benzin kiszabatom kissé szűkös manapság. Pont azért, amiért időm viszont van. No mindegy, ha nem jelentkezik valaki közelebbről, egyszer elnézhetek oda, úgy is unom magam.
Amit megtehetsz máris a másik motorral, az a következő. Veszel egy flakkon WD80at, lefújkodod az összes csatlakozót, amit találsz. Ha feltehetően régen volt a moci beindítva, a gyertya nyíláson is fújjál be jócskán, aztán egy nap állás után mozgasd meg a dugót, aztán megint fujjál egyet. Ez azért nem árt, mert ha fínom korrozió van a henger falán, beállhat a jószág. Keverj össze brigéciolt és tűzhely tisztítót, ebbe áztasd a szétszedett karbit, az alkatrészeit. Ez a keverék csodákat tud tenni az öreg karbikkal. Ezután nem árt mosóbenzinben elmosni a darabokat. Ha ezzel is végeztél, pumpával, vagy ha az nincs, szájjal fújd átt fúvókákat, a furatokat. Ha újra összeraktál mindent, egy gyertya és gyújtás kábel csere valamint a gyújtótrafó érintkező csavarjainak , azok alatt lévő tekercs kivezetések megtisztítása után , feltöltött aksivalmegpróbálhatod berugni a jószágot, szerintem előszőr légszűrő nélkül. Ha beindul, akkor jöhet a többi. Olajcsere, gumik állapotának felmérése, fék ellenőrzése. Ha minden rendben, szűk körök a ház körül. ezután már csak a lelki finomságok beállítása jön, valamint a lánc, lánckerekek ellenörzése.Ezutám már pár száz méterekre is elmerészkedhetsz.:) Kábel köteget, egyébb alkatrészeket csak akkor cserélj, ha valami nem stimmel, vagy sok a pénzed. Szerintem. Ha megfelelően össze állított szerszám készlettel, tartalék alkatrészekkel indulsz ezek után útnak, nagy baj nem érhet, az út szélén kiválóan meg lehet javítani az MZ-k hibáinak 99 százalékát.:)
sorszám: 29237 (99455)
(előzmény: DZSINI, 2008-08-07 09:22:39)

 
 
DZSINI
válasz erre | email2008-08-07 09:22:39
Üdv!
AZ én 140 kilómmal az 5mp-s gyorsulás az
ezekszerint szép álom.Valóban, úgy 100-körül van a vége,igaz a gyorsulását még nem mértem le,érzésből elég jól húz!
Azt hogy mennyi van benne csak a megváltó tudhatja, de "Ő" meg nem beszél velem.Ezt elbuktam.
Szigetmonostoron (Szentendrei sziget)
lakom,ha tudtok edzett MZ-st a környéken az nem ártana.
Ugyanis a 150-s ts az, hogy is fogalmazzak finoman szóval olyan állapotban van elektromosan.Még le sem mertem ülni mellé megnézni,hogy mi a baj kellene hozzá hogy életre lehelhessem.Ja és az sem ártana ha az illető visszafogott lenne az anyagiakat illetően,mert eggyesek rendesen el vannak szálva.(pl. vezetékköteg közel
10.000.huf.)No komment!!
De az is lehet hogy én vagyok lemaradva, légyszi világosítsatok fel.

Teli tankot,száraz időt!!
sorszám: 29236 (99454)
(előzmény: Árpád, 2008-08-07 08:48:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 08:48:30
Egy százasnál ne számíts sokkal többre.Legalábbis szerintem. Egy jól bejáratott, beállított újszerű állapotú ETZ 250 tud a 65 kilom alatt kb 135-öt. Persze tuningolva esetleg többet is. De minek? A váz nem bírja rendesen még a 130at sem.Ehhez kell viszonyítani a TSed teljesítményét, alattad, esetleg szembe szélnél. Én százas végsebességre tippelnék, olyan 14s/100km gyorsulással.Vagyis ha fel tudsz gyorsulni 5 másodperc alatt egy ötvenesre, szerintem nagyon elégedett lehetsz. Amúgy merre felé laksz?Nincs a közelben valaki, aki edzett MZ-s? Lehet ugyanis, hogy nincs is a motornak semmi baja, csak nem a bejáratás utánni első pár száz kilométerét teszi meg, és ennyit tud.
sorszám: 29235 (99453)
(előzmény: DZSINI, 2008-08-07 08:27:45)

 
 
DZSINI
válasz erre | email2008-08-07 08:27:45
Üdv néktek!
No a plussz benzin és a súber állítás nem vált be.Tettem rá egy 150-es ETZ
karbit, ettől megvadult.Most szétcson-
tozom, és megnézem mi a f... baja lehetett.Ha valakinek van valami ötlete
hogy hol keressem a nyűgjét, ne titkolja.
Egyébbként mennyi a vége (kb) egy 125-s
ts-nek,ha jók a beállítások?
Meddig buzeráljam még?
Még egy kérdés, nincs valakinek egy eladó hátsó külsője netalántán?
Az enyém tegnap elfáradt!!
Üdv!!
Teli tankot, száraz időt!!!
sorszám: 29234 (99452)
(előzmény: Árpád, 2008-08-06 21:22:57)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 07:17:07
Nem csak alapjáraton, hanem mindig erőssebb a szikrája. Ez azért van, mert a trafó lábán mérhető feszültség változás sebessége is belejátszik a keletkezett feszültségbe.Mechanikus megszakító estén még a jó darab is ívet húz egy picit. Tehát nem rögtön szakad meg a kör, rövid időre van egy kicsi átmeneti ellenállás. Hal jeladó, elektrónikus gyújtás esetén gyakorlatilag a megszakítás azonnal megtörténik. Lehet fokozni a dolgot, ha nem tranzisztort, hanem fetet használunk. A ranzisztoron közel két volt elveszik, a megfelelő fetes megöldásnál csak 0.6 volt.A feten kb 15 százalékkal erőssebb a szikra a tranyósénál is. Viszont a két darab fet ami a végére kell tavaly 1700 forint volt, ha jól emlékszem. De megéri a dolog, mert a fetek nem melegszenek annyira. Ha valakinek kell a kapcsolás, felteszem valahova. Jut eszembe, van még vagy tíz darab hal ic-m, olyan, ami közvetlenül meg tudja hajtani a vég feteket. De biztosabb talán, ha boltban vesztek gépjárműbe kifejlesztett darabokat. Utoljára valami ezer valamennyiért láttam ilyesmit. Vagyis alkatrész ára kevesebb a fetes cuccnak mint 5 ezer pénz. Persze a mágnest meg kell valahogy még oldani, de az mechanikai probléma. Szenvedtem is vele eleget.:)))
sorszám: 29233 (99449)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 07:00:23)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-07 07:00:23
XIII.ker. nyugati pu. mellett lakok,
a hall jeladót pedig a megszakító helyére kell tenni,ahhoz meg egy tranzisztoros,jelerősítőt kell kötni,ami továbbítja a trafónak.ugyan azt csinálja mint a megszakító,csak ennek a cuccnak alapjáraton biztosabb,erősebb szikrája van,ne kérdezd miért de így van.
sorszám: 29232 (99448)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-06 23:52:28)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-07 05:21:40
A megszakítót lehet vele helyetesíten. Pontossabban a jeladó a generátoron, a mágnes a főtengelyen. Ha a mágnes a jeladó elé ér, a jeladó kimenete hirtelen földre kerül. Ezt érzékeli egy elektronika, amelyik a gyújtótrafót hajtja meg. Azaz amikor a mágnes a jeladó elé érkezik, akkor következik be a gyújtás. Persze hal cellával bármelyik kapcsolót ki lehet váltani, de ritkán használják motoron másra.
sorszám: 29231 (99446)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-06 23:47:07)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 23:52:28
Most egetem magam, de mit csereltel ki hall jelados mire?
Pest melyk reszen vagy fellelheto?
sorszám: 29230 (99439)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-06 22:52:39)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 23:47:07
Ok a mukodesi elv mar vilagos de mi a funkcioja a motoron? Milyen alkatreszt valt ki egy total mechanikus etz n?
sorszám: 29229 (99438)
(előzmény: Árpád, 2008-08-06 23:22:27)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-06 23:22:27
A hall jeladó egy olyan ic, ami ha megfelelő polaritású mágnest észlel, a kimenetét leviszi földre. Nem összetéveszteni az induktív jeladóval, ami álltalában nagyobb, érzékenyebb zavarokra. Eltérő a móködési elvük.Bár ez csak minket, elektronyosokat érdekel.
sorszám: 29228 (99437)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-06 23:12:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-06 23:18:14
Gondolom a pályán nem három ezer alatti fordulattal közlekedsz.:) Ha rendben van a TZ, akkor a rángatás 2500 körül szokott előfordulni, Bár a mostani kétezren csinálná, ha használná valaki ennyire alacsony fordulaton. Amúgy van mégegy különbség a két motor között, legalábbis számomra. Pár év békés jawázgatás után az elmult vasárnap elég lendületesen mentem rá egy földútra. Fel is borultam rögtön, mint a régi szép időkben annyiszor.Valahogy én ETZvel szeretek csak bukni.:) Jut eszembe. óva intek mindenkit, hogy rövid nadrágban motorozzon. A kipufogó alá szorult a lábam. Ha nem motoros gatya lett volna rajtam, most kenegethetném a sebet. Így mire átmelegedett volna a nadrág, már fel is álltam.:)
sorszám: 29227 (99436)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 21:55:22)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 23:12:36
Mi aza Hall jelado?
sorszám: 29226 (99435)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-06 22:59:45
Ha pesti vagy akkor tudok segiteni,ill pilisvörösvár.itt is vagyok-ott is vagyok.
sorszám: 29225 (99433)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-06 21:58:59)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-06 22:52:39
a szakadásnál azért irtam mert ha hol érintkezik hol nem,akkor lehet hogy másképp kap áramot,impulzus szerűen,de ez csak egy feltevés,nem vagyok villamosságis,csak a saját tapasztalataimból gondoltam erre a lehetőségre.
A skodában nekem állandóan a rotorral volt gondom,csomószor beköpte olajjal,aztán kicseréltem egy másik bontottra,aztán megjavult.többször cseréltem benne szimeringet,úgy látszik máshol volt a baj.A futár petinél vettem utángyártott trafót,és nem tapasztaltam semmi jelét hogy rossz lenne,igaz szidom az utángyártott cuccokat,mert az már vicc hogy egy szutyok bovdent nem képesek legyártani rendesen,de el kell ismerjem vannak véletlen jól sikerült darabok is.,várjunk csak,most jutott eszembe,nekem is voltak ilyen melegedési problémák,de most már nincs amióta kicseréltem hall jeladósra,nem lehetséges az hogy a Csaba motorjába ferde az egész főtengely?? Bambi mondta nekem amikor fel lett újitva a főtengely,hogy ez tipusbetegség a 125-150es etz-ken,nekem is görbe mint az állat,de töltésem van,gyujtásom van,ebből kifolyólag nem nagyon izgat,majd ha megint nagygenerál lesz akkor kicserélem.

más:a fazon 170 magas, és 80 kg,azt mondta ,rá egy kicsit kicsi kabát szélességbe,hát én nem vagyok egy nagy darab,ezért kérdeztem,hátha tud valaki okosat mondani.Na mindegy,23000ért adja,megpróbálom megbeszélni vele,ha nem jó rám akkor vissza tudja venni,jobb nem jut eszembe.
sorszám: 29224 (99432)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 21:18:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 22:31:02
az akkufeszt figyeli, 14.4V-nál lekapcsolja a töltőáramot, ilyenkor csak akkuról megy amíg le nem csökken a feszültség ez alá. Ha az akku nem veszi fel az áramot akkor sem változik semmi a töltési folyamatban.
A gond akkor van ha semmit nem vesz fel, ilyenkor a feszültség a fesszabályzó késlekedése miatt felugorhat 20V fölé is rövid ideig, mivel az akkunak puffer szerepe van.
Vagy éppen mindent felvesz, akkor meg folyamatosan terheli a generátort, de a Generátor képességein belül stabil marad ilyenkor is a feszültség amíg a generátor árama kisebb nem lesz a rendszer által felvett áramnál.

Ha akku nélkül mennél vele akkor előfordulhat hogy tönkreteszi a trafót...de inkább a fesszabot félteném ekkor is nem a trafót, de amikor itt voltál nálam az akkud bár gyenge volt, még betöltötte a puffer szerepét. (különben be sem indulna a motorod)
sorszám: 29223 (99431)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-06 22:12:30)

 
 
Dani91
válasz erre | email2008-08-06 22:17:33
Hellosztok, nincs valakinek eladó etz generátorhoz forgórész???
sorszám: 29222 (99429)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 22:17:21
őő, hát elvileg nem, de gyakorlatilag igen :)

A trafó méretezése függ a szükséges kimeneti feszültségtől, áramtól, és frekvenciától, de elég közel esik a megszakítós gyújtásoknál...persze azért MZ gyújtással nem próbálkoznék egy V8-as motoron, mert lehet hogy gyenge lenne :)

A Jawara pedig trabant trafókat raktam és nem volt gond :)

A megszakító mechanikai kivitelezése volt a gyenge pont nálam, de ezen egy kiváló minőségű olasz megszakító segített, előtte viszont 500km-enként gyújtás állítás kellet neki akárhol voltam :)
sorszám: 29221 (99428)
(előzmény: Árpád, 2008-08-06 21:28:36)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 22:12:30
Na meg egy kerdes, a 12V os trafo nem halhat meg a 14-15V os toltestol? Eleg eroltetett a kerdes, de nem lehet hogy miutan szar az aksim nem veszi fel az aramot tehat mind a 14-15 V telibe talalja a trafot? A felkapcsolt lampa nem enne meg a plussz feszultseget? Nemtom rthetoen mondani. Honnan tudja a fesszab hogy hany voltot kell nyomnia? Ha feltoltodott az aksi akkor visszavesz 12 V ra a toltes?
sorszám: 29220 (99426)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 21:58:59
Na, kicsit megnyugodtam, elmult az ideg. Hiaba na, nem birom feladni. Szeretem ezt a dogot, pedig halalra szopat.
Nem adna valaki kolcson egy jo aksit meg egy trafot fel napra? Nem nyirom ki megigerem. Az se baj ha nem mz trafo csak 12 es legyen.
sorszám: 29219 (99425)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 21:55:22
Az ETZ sem rángat ha jól be van állítva. Kanyarban fülig döntve el is esnék ha rángatna.
Emelkedőket nem tudom mert csak pályán közlekedek vele, az meg általában sík :)
Túrások 300-asra felfuratják és akkor az ETZ is jól veszi az emelkedőt és a cuccokat.

De amúgy megértem hogy szereted a Jawat. Használatban nagyon jó kis gép. Az enyémnek a fékhatása is jó volt (ugye fékbuzi vagyok :) azt sem mondanám hogy rosszabbul gyorsul mint az ETZ, legalább is csúnyán megaláztam gyorsulási versenyben egy ETZ-s havernak aki szerint a Jawa nem gyorsul annyira :)

Kanyarodási képességeivel is meg voltam elégedve. Kifejezetten szerettem vele a hegyi kanyarvadászatot, bár az tény hogy az ETZ jobban veszi a kanyarokat, de ez sem közúton jön ki szerintem.

Amit nem szerettem a Jawaban hogy teli volt nyakatekert műszaki megoldásokkal. Az MZ jobban átgondolt szerkezet és ezért könnyebb megbízható állapotban tartani, kevesebb törődést igényel.

Persze ha nem kerülne ilyen sokba az átíratás, meg a folyamatos papírköltség akkor tartanék egy Jawat is.
sorszám: 29218 (99424)
(előzmény: Árpád, 2008-08-06 21:22:57)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 21:44:07
Nem, 12V os, azert az tul egyszeru lett volna :)
sorszám: 29217 (99423)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 21:36:58)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 21:36:58
jaj, most jut eszembe, a trabant trafó általában 6voltos szokott lenni. Véletlenül nem 6Vos trafót adtak, mert azt kinyírja a 12V.
sorszám: 29216 (99422)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 21:18:04)

 
 
válasz erre | email2008-08-06 21:36:48
Sziasztok!

Eladó egy 125-ös ETZ (deluxe) gyönyörű állapotban. A motor magáért beszél. Jövő nyárig érvényes a forgalmi és most kapott egy vadonatúj akksit. 11.000km van van benne, rendkívül kíméltem. A gép Sárospatakon található (B-A-Z), ára 150.000 ft. Kérésre tudok képeket küldeni!

üdv:

mzzzz
sorszám: 29215 (99421)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-06 21:28:36
Elvileg minden 12 voltos mechanikus megszakítóhoz készült trafó jó minden mechanikus megszakítós 12 voltos járműhöz. A skoda az talán valóban kivétel, mert híresen rossz a gyújtása. A csehek valahogy nem találják el a gyújtást. A jawának is az a leggyengébb pontja . Egy elektrónikus gyújtás azzal is csodákat tesz.
sorszám: 29214 (99420)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 21:18:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-06 21:22:57
Valóban némi keveredés. Én Dzsini hibájára céloztam, és most látom, nem őt küldted szerelőhöz.:) Amúgy kezd megint kedves lenni a szívemnek a jawám. Az nem rángat, nem veszi észre az emelkedőket, akár hármasban el tudok indulni vele. Igaz, rosszabbul gyorsul, és nehezebb tolni. Ja, és nem szeret megállni hirtelen, kanyarodni se annyira. Két motorom van, ETZ250 és jawa 634. Egyiket sincs kedvem eladni. Az egyiket csak messzebb tudom parkoltatni. Pénzem sincs. Tehát mégis el kellene adni valamelyiket.Nehéz az élet. :) Ehhez képest egy kis műszaki hiba semmiség.:) Ez arról jutott eszembe, hogy bizonyos súly felett én inkább a jawát ajánlanám. Ez remélem nem tűnik gonoszkodásnak.
sorszám: 29213 (99419)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 20:09:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 21:18:04
MEg kell kérdezni az eladót hogy ő mekkora és jó volt e neki :)

Trafókisülés téma.
Szakadástól miért égne le a trafó?
A trafó a túláramtól melegszik és füstöl el, vagy a túl nagy feszültségtől.

Fesszabja jó volt, mert megmérte a feszültséget.

Ezen felül a túl nagy zárásszög tud okozni ilyet, ami megint jó mert azt mondja 0.3 amivel már nem illik leégnie.

Ami még okozhatja hogy a bulgáriai trafó esetleg silány minőségü.

Az hogy trabant trafó az nem baj, ha jól tudom ugyan az, de ha nem nekem akkor is bevállt. A Skoda trafó viszont nekem a Skodában sem volt megbízható. A Skodám teljesen új autó lett amint kicseréltem a komplet gyújtást CPI-re.
sorszám: 29212 (99418)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-06 20:53:08)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-06 20:55:52
Csaba!
ha pesten vagy akkor tényleg érdemes elmenni Bambihoz,nem sokszor voltam nála,de talán ő ért ezekhez a motorokhoz a legjobban,és meg tudsz vele beszélni mindent ami szükséges.
sorszám: 29211 (99417)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-06 20:53:08
nemcsak versenymotor,de ha újragyártod,akkor is kb. ennyi,nekem is már 70-80e körül van a lista,viszont ez a trafókisülős dolog nem hagy nyugodni,szerintem akkor is az akksija lesz az egyik ludas a dologban,ill laza v. korrodált saruk,esetleg rejtett szakadás,kábeltörés.

más:a kabát témával kapcsolatban,azért kérdeztem mert nem sok kedvem van gyulára lemenni,a vaterán találtam egy kabátot,új állapotú bőrkabát kivehető béléssel,könyök,váll,gerinc protektor,és ami még nagyon tetszett benne és ilyet nem nagyon láttam még,hogy bele van varva a derékmelegítő is,csak ki kell hajtani,és be is tudom tűrni a nadrágba,tök jó csak nem tudom jó-e rám,ha nagy egy kicsit az még nem gáz,de ha feszül mindenhol meg szorít,ez már nem jó dolog.Elvileg az L az jó,a pólóim nagy része is az.
sorszám: 29210 (99416)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 20:05:15)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-08-06 20:45:28
Mennyi egy késes biztosítéktartó ?? :P
És hogy nézki??
Vki ha tud kécci linkeljen modáról,vagy HUBER ről,mert éredekelne a dolog :P
sorszám: 29209 (99413)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 20:09:38
kevered a dolgokat :)
Csabának füstölnek a trafói, amiről te beszélsz az pedig egy egyszerű beállítás kérdése.
Ha takarékosra állítják akkor csutka gáznál elszegényedik a keverék és olyat csinál mint írtad, de be lehet úgy állítani a karbit hogy csutka gázas szegényedésnél is elég dús legyen a keverék a gyorsuláshoz.

Ezért javasoltam neki hogy adjon egy kicsivel több benzint a felső tartományban. A leírt problémát szerintem ez megoldja, de lehet hogy kis terheléseken rángatni fog meg füstölni, de ezzel ráérünk foglalkozni akkor ha jelentkezik a gond :)
sorszám: 29208 (99412)
(előzmény: Árpád, 2008-08-06 18:19:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 20:05:15
Ezért mondom. 70ezerből szinte egy versenyre felkészített motor is kijön ha Bambi csinálja, te meg ennyiből csak dührohamot kapsz :)

Ha összeszámolsz mindent, olcsóbban megúszod ha nem magad bajlódsz egy ilyen szívatós hibával, főleg eleinte amíg nincs egy alap rutinod és ha nem ezzel akarsz foglalkozni jobban jársz ha hozzáértőre bízod, Én és még sokan mások hobbyból szerelünk. Mondhatjuk hogy megvan az alapvető tapasztalat, de egy jól felszerelt műhely nélkül elég sok időt elvesz a legkisebb szerelés is, ha így számoljuk akkor még nekem is megérné szerelőhöz vinnem. Vannak is spéci dolgok amit Bambi csinált nekem. Pl. a verseny blokkot 100% ő rakta össze nekem.

Gubacsi úton van a műhelye, a telefonszáma pedig (húsz) 342 09hetvenét
sorszám: 29207 (99411)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-06 18:16:15)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-06 18:19:51
Mielőtt szerelőhöz vinné a mocit, próbáljon ki egy másik azonos tipusú motort. A 125ösök szerintem elég gyengék. Ha jól olvastam a kollega súlyát, akkor előfordulhat, hogy símán sok gázt ad rá. Az a tapasztalatom az MZkkel, hogyha a max gyorsulásához szükségesnél nagyobb gázt adok neki, még jobban legyengülnek, tul sok üzemanyagot kapnak, ami szarabb égéshez, gyújtáshoz vezet.Ilyenkor vissza kell vennem a gázt, és ovatossabban újra ráadnom.Nekem ez hegymenetben történő hibás fokozat megválasztás esetén fordul elő, de egy rosszabb kompressziójú motornál, 140 kiló terhelésnél sík uton is elképzelhetőnek tartom.
sorszám: 29206 (99410)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 17:31:56)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-06 18:16:15
Mert most mar nincs egy deka vasam se, mellesleg merre lakik Bambi? Mar rakoltottem vagy 70.000 et. Es megse megy, mar tele a tok, ha ezt tudom inkabb letakarom meg egy pokroccal a penzbol meg elmegyek nyaralni. Ha van valakinek valami otlete hogy mi lehet a bibi akkor megnezem rajta, de egyebkent mar nem akarok ra kolteni. Ugy nez ki vege a motoros korszakomnak.
sorszám: 29205 (99409)
(előzmény: Keri, 2008-08-06 17:31:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-06 17:31:56
Miért nem viszed el szerelőhöz? pl. Bambihoz?
Ő biztos meg tudja csinálni.
sorszám: 29204 (99407)
(elözmény: Keri, 2008-08-06 13:17:49)

 
 
DZSINI
válasz erre | email2008-08-06 16:04:06

Ezt még nem próbáltam!?
Uccu neki!
Teli tankot, száraz időt!!
sorszám: 29203 (99405)
(elözmény: Keri, 2008-08-06 11:01:58)

 
 
DZSINI
válasz erre | email2008-08-06 16:00:23
Próbáltam légszűrő nélkül is,a probléma ua.És a másik moci kipufogójával is ua. de azzal mintha még gyengébb is lett volna.
Teli tankot, száraz időt!!
sorszám: 29202 (99403)
(elözmény: Keri, 2008-08-06 10:49:04)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-08-06 15:37:21
Új MZ vezetékköteg nálam kapható.
sorszám: 29201 (99402)
(elözmény: Keri, 2008-08-06 14:27:11)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-08-06 15:33:21
Szia!
Kell még a köteg? Mert akkor megcsinálom!
sorszám: 29200 (99401)
(elözmény: Keri, 2008-08-06 09:46:00)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu