:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Én cekaszal vágtam szivacsot formára magamnak. egy fa keretbe kifeszítettem a cekaszt, hosszú rúdra rátettem az egészet amit felkötöttem valahova. Így gyönyörű ívelt nyereg felületet vágtam bele.
Ehez üvegszálas műgyantából csinálnék alapot, amiből egyből a doboz is kialakítható.
Leg egyszerübben úgy tudod megcsinálni ha a doboz formáját hungarocelből kivágod (cekasz, csiszolópaír)
Majd erről veszel gipsz mintát, erre mehet az üvegszálas anyag, majd szivacsot pálmatexel ráragasztni és az egészet műbőrrel behúzni.
Ha fényezett felületü dobozt akarsz az kicsit macerásabb, de az sem lehetettlen.
Nah, kicsereltem a korhagyot, beallitom a hezagot, merem, merem, akarhogy merem csak egyszer szikrazik, na gondoltam mi a fene meg a vegen motorozni fogok a nyaron? Minden jo, orul nagyon. Rugom nem indul, tolom nem indul, de nem csak ecceruen nem indul hanem neha roffen eggyet es hatrafele rant eggyet a motoron. Na mondom ez gyujtas lesz, biztos a korhagyo csere miatt elment a gyujtas. Gyertya ki, fotengely teker szikraig, ennek kene lenni a holtpont minusz az elogyujtasnak, fogok egy hosszu csavart betolom a gyertya helyere, es leesett a szam, az also holtponton gyujt. Hogy en mekkora antitalentum vagyok, forditva raktam a korhagyot. Levesz, megfordit es minden a regi, szikraszik eggyet az also holtponton is. Ahogy en latom negy lehetosegem van: fotengely csere ami koltseges es nincs ra garancia hogy jobb mit ez, atalakitas elektronikus gyujtasra se mint Keri mondja ezt a hibat nem sokaig toleralna az se, vagy azon a reszen ahol nyit pluszba ott lekoszorulok a korhagyobol annyit hogy ne tudjon nyitni. Az utolso megoldas hogy letakarom hogy ne lassam. Be is jeloltem a korhagyon a szoget hogy mettol meddig kellene kozorulni vagy 0.3 mm t, de az egyetlen koszorus akit ismerek 21 edikeig szabin van.
Kerem szavazzanak!
10000-ért csinálja
Szerintem jó ha van 1000forint haszna az egészen, de ha 2000 akkor sem zavar, mert megdolgozott érte és nekem ennyit megér hogy nem nekem kell utánamászkálni a cuccoknak meg nem nekem kell vacakolni. A kész vezetéket meg élvezet már berakni, főleg, hogy minden passzol :)
Most ezt nem reklámból írom, csak simán érdekes a jelenség hogy ha valaki nekiáll hogy csinál valamit dolgozik vele a többiek meg egyből fikázzák hogy drága, pedig tapasztalatom szerint itt elég ritka az az ember aki lehúzásra megy, (csóró szocisokról nincs is mit lehúzni) de a becsületes munkát pedig meg kell fizetni mert a "köszönöm"-ből nem lehet fizetni a villanyszámlát, de még csak benzint sem adnak.
Még régebben volt, hogy elkezdtem építeni magamnak egy elektronikus index relét, de mivel munkában nem több az sem ha 10db-ot legyártok megkérdeztem hogy kell e valakinek itt. Kiszámoltam hogy az alkatrészek költsége mondjuk 800 forint, mászkáltam is utána, dolgoztam is vele adjuk mondjuk 1000-ért mert az szép kerek szám és akkor ez tisztán az előállítási költség, hasznom nincs rajta csak jófejségből gondoltam.
Erre jöttek hogy olcsóbban is meg lehet azt csinálni meg itt akarok nyerészkedni meg ilyesmi. Ja hát nem erőszak a disznótor.
Nekem van egy frankó indexrelém ami 4 és 20V között stabilan működik, terheléstől függetlenül, a többiek meg építsenek maguknak olcsóbban, mert én nem fogok senkinek semmit, csak ha nekem is megéri, ahhoz meg sokat kellene fizetni mert elég magas a rendes órabérem így nem szorulok rá az ilyen munkákra.
Megjegyzem az ilyen hozzáálás miatt silány minőségűek az utángyártott alkatrészek, mert aki ezzel foglalkozik azt mondja, hogy ja ha nektek olcsó kell akkor nesze itt az olcsó. Az a pár szaki aki nem hajlandó gagyit csinálni pedig éhen hal.
Üdv! 2 kérdésem lenne :) Vannak-e tapasztalataitok a magyar dugattyúkról? 251-es ETZ-ben van, igaz a mérete gondolom nem lényeges... megfelelőek, vagy a lengyelek jobbak? :S A másik kérdést már régebben feltettem, de azóta is bizonytalan vagyok. Jelenleg 45W-os izzó van a gépben, de szerintem ez elég kevés a jó látási viszonyokhoz. Én egy 65W-os példányra gondoltam, akinek ilyen van, az elégedett vele? Elegendő a fényereje? Intravénás barátom említette régebben, hogy az övében 100W-os van, hadd süsse ki a köcsög Audi-s szemét :D, ha jól rémlik. Merjek egy ekkora teljesítményűt bevállalni (kibírja-e a foncsor?) vagy maradjak a 65W-osnál?
Azért a hall jeladó sem szereti ha folyamatosan rázza a tengely vége.
Jellemzően ezért szokott tönkremenni.
Ja hát aki flancolni akar :)
A sima tranzisztornál jobb ez is, ha meg hegeszteni akarok akkor ott a CPI gyújtás :)
Régebben csináltam azt hogy a rossz gyertyát rátettem a CPI-re elkezdtem az oldalán huzigálni a vezeték végét és olyan szikraözön keletkezett a gyertyán, hogy leégetett róla minden szenyeződést. És ha rossz volt a gyertya az is kiderült azonnal mert látszott hogy merre húz át az elektróda helyett a szikra.
Jó kérdés....
Ha jól láttam, akkor TS150ről lenne szó.
Hogy az én problémámról is essen szó:
Van valakinek ötlete, hogy csináljak egy egyszemélyes ülést, mögötte egy ülés magasságából nem kiemelkedő dobozzal? Nem tud valaki például egy eladó katonai ülést? Ha tud, azt hogyan célszerű feltenni?
Soha nem viszek utast, már elvből sem. A feleslegessé vált utas ülésrész helyett viszont jó lenne valami zárható pakolási lehetőség a hátsó dobozon , nyeregtáskákon, vagy oldaldobozokon kívül.
Lehet, hogy figyelmetlen voltam, de pontosan mennyi is a köteg az adott jószágra?
Tényleg ki kell számolni a dolgot. Bevallom, nem ismerem a friss árakat. Amit tudok, az az, hogy bár valóban lehet kapni néha színes vezetékeket, a gyári szín beszerzése nem biztos hogy egyszerű lenne számomra. Ha szín szerint kell venni a vezetékeket, akkor tudni kell a pontos hosszt is előre, tehát méregetnem kell.
Nem akarom más farkával verni a csalánt, tehát utánanézek a beszerzési lehetőségeknek, aztán az ár, a belefektetett munka, a várható eredmény alapján döntsön a Kuncsaft.:)
Én mindenenesetre minden irányba nyitott vagyok.:)
MZ javításban, felújításban tudok segíteni.
Ha pedig sokallod a vezetékköteg árát, akkor csináld meg magadnak... és rájössz.
Olyan MZ vezetékköteg kapható nálam, ami teljes mértékben követi a gyári színmintát...
Azért ennyi pénzért rengeteg vezetéket és miegymást lehet kapni.Tudom az idő az pénz,mégis ingyen van!!És nem mindent
muszáj boltból beszerezni, ha vannak ismerősei az embernek.
Mostmár viszont kiváncsivá tettél,lemérem a gyorsulását alattam.
Akarbit meg majd jól megvizuálom,köszi a tippeket.
Az előző tulaj szerint van benne valami tuning,hablatyolt valami hengerfelyről,
meg tuning dugóról.De azthittem csak vetített.Ennyire mélyen nem néztem bele
de az is lehet hogy az én avatatlan szememnek fel sem tünne!Ha odáig jutok egyszer áruljátok el mi a külömbség, ha egyáltalán látható?
Teli tankot,száraz időt!!
Üdv!!
Szal ha 2X nyit a megszakito akkor gorbe a fotengely? Most hogy mondjatok mintha ezert allitott a haver brutal kis hezagot mert eggyel tobb volt a szikra a kelletenel, most mikor allitottam a hezagot akkor is mintha egy nagyonkicsit nyitna ott ahol nem kellene. Mit lehet ilyenkor tenni? Mi van ha benezem hogy hol nyit pluszba es megkoszorulom a korhagyot? Mennyibe kerulne egy atalakitas elektromos gyujtasra? Ha jol ertettem ott mar nincsenek ilyen gondok. Szal attol hogy ketszer nyit melegedhet a trafo?
Sziasztok nekem még mindig kellenének etz 250 es alátétek !! aki tud irjon köszi
Elektromos boltokban lehet kapni mindenféle színű és átmérőjű vezetékeket.Amódszered igen logikusnak hangzik, viszont roppat időigényes.
Asszem meghagyom téli unalmas napokra.
Vagy ha úgyis időtúltengésed van nem vállalod be??Megeggyezhetnénk!?
Teli tankot,száraz időt!!
Kedves motor és rockzene mániás!!!
A PILISI MOTOROS EGYESÜLET meghív téged az V. PILISI GERJEDELEM nevű rendezvényére, amit PILISIEN a 4-sz. főút 43-km közelében a GERJE patak forrásvidékén rendez 2008. augusztus 15-17 között.
GYERE EL, NEM FOGSZ CSALÓDNI!!!
A rendezvényen az alábbi lehetőségeket biztosítjuk:
• sátrazási lehetőség tóparton
• tiszta mobilwc
• zuhanykabinok
• 24 órás mentős felügyelet és őrszolgálat
• Vetélkedők motorosoknak, gyalogosoknak
• MELLSZÉPSÉG és VIZESPÓLÓ VERSENY nyereményekkel
• íjász bemutató, tűz show
• sétahelikopterezési lehetőség
• autózúzó verseny
• esténként LESZBI SHOW a nagyszínpadon
Szombat du. 15-kor MOTOROS FELVONULÁS PILIS területén (kb.10 km)
Motoros kirakodóvásár, tetováló és body piercing sátor
4 koncert esténként
PÉNTEK.: LAZULALÁNC, BEATRICE, AURÓRA, ROCK N'ROCKCATS
SZOMBAT.: PARTYZÁN, KORMORÁN, P-MOBIL, ZORALL.
400 m2 sörsátorban, 24 órában folyik a hideg SÖR, üdítő és készülnek az ízletes ételek!
A BELÉPŐ 3000 HUF a rendezvény teljes idejére. Napi jegy NINCS!!!
QUAD a rendezvényre nem jöhet be!!!
Minden 100. belépő 1 üveg bort kap ajándékba, az érkezőket 1 kupica pilisi pálinkával kínálják hostesseink.
Ne feledd az út augusztus 15.-én a PILISI GERJEDELEMRE vezet ...
www.pilismotor.hu
No, ez a 0.32r ami nem tetszik nekem.:) Én az IRFP640-et favorizálom. 0.11 ohm az ellenállása. És még ebből is kettőt használok.:) Olyan a szikra, hogy elefántot lehet lőni vele! :) Az 1.2 milis gyertyahézagot úgy huzza át, mint egy heggesztő. Amelyik keveréket nem gyújtja be ez a szikra, azt nem lehetne öngyújtóval se belobbantani.:) Melegedés gyakorlatilag nincs, üzembiztos jószág. Csak az ára, csak azt tudnám feledni! :)
Te vagy lemaradva :)
Ha megveszed az összes vezetéket, csatlakozót, meg miegymást akkor csak az anyagban többe kerül és még dolgozhatsz is vele.
Én meg tudnám csinálni magamnak a vezetékköteget, de nem éri meg.
Csak a karbi más? Dugulás, hiányzó tömítés, szétrepedt szivató tömítés,
kopott súberdugattyú? Rossz súbertű karakterisztika
Nekem stopperral mérve 90-et megy, és ha türelmes vagyok, valamint minden optimális, akkor elérheti a 100-at.
De rendszeresen mondják azt hogy 100-at mentem pedig az órám pontos és és tudom hogy 90-et megyek. Igaz nekem már 150-es henger van rajta, de ez végsebességben nem annyira, csak nyomatékban és fogyasztásban jelentkezik
Én a XVIII kerületben lakom, azaz DélPesten.
Amit leírtál a kábelezésról, ilyesztően hangzik. Valóban jobb talán kitépni az egészet, és úra vezetékezni. Színes madzagot nem nagyon lehet találni, így marad a fehér csődarab ráhúzása, aztán az alkoholos filc felirat. Jó sokáig olvasható marad, tapasztalatom szerint. Én azt a kevest, amit eddig átkábeleztem, úgy csináltam, hogy funkció szerint kötöttem be a vezetékeket. Tehát nem az összeset, ami egy helyen van, hanem pl a gyújtást, de azt végig, aztán a következő dolgot, pl a lámpát.Persze a blokkből feljövő vezetékekkel kezdtem.Így mindig tudtam, milyen vezeték van a kezemben, hova kell mennie.Mivel nem gépjármű elektromosság a szakmám, hanem gyengeáram, lehet hogy sajátosak a módszereim, de álltalában működnek.
Van olcsóbb is.
lomex.hu -nál az első ami alkalmasnak tűnik, kb 400forintért.
FCP11N60 (FAI) RoHS N-POWERFET 650V 11A 125W 0.32R TO-220 HV.
Feszültségben tuti elegendő, de szerintem az áram is csak néhány amper a trafón.
1000forintért a hegesztő inverteremhez is találtam FET-et :))
Kitaláltam hogy átalakítom Alu hegesztésre, ehez az egyenáramot 80-200Hz-es váltakozó árammá kell alakítani
Illetve az érintés mentes gyújtást is meg akarom oldani.
A kipufogót hogy tudnám kitisztítani?
ETZ 125
ABS szenzor, fordulatszám szenzor, sebesség mérő szenzor...bár egyiket sem ETZ-n :)
Te merre laksz?
A másik moci azon részén hogy a motor részét megmozgassam már túl vagyok.
Én úgy szoktam csinálni,hogy leveszem a hf-t szemrevételezés után feltöltöm olajjal hagyom állni jópár napot,majd átmozgatom.És újra meg újra egy párszor.
Elektromosan nagy gondban,metr első ránézésre szétbarmolták az egésszet.
át akarták alakítani ETZ műszerfalasra,
de félúton feladták,tyúkbelek lógnak mindenütt, a biztik átforrasztva,szerintem fölösleges plusz
vezetékelések mindenütt.Valami iszonyat első lámpa befaragva.Stb,Stb rémisztő!!
Kókler nagymester vizsgamunkája lehetett.Nekem pedig nem erősségem a villamosság,alap dolgok mennek,de érzésem szerint ez már egy kicsit soKK.
Szerintem újra kellene építeni az egésszet!Lámpát, gyújtáskapcsolót,műszereket,konzolokat már szereztem, még az aksi is használható töltés után.De amikor lecsüccsenek mellé hamar elszáll az ihlet.Ilyenkor felülök a másikra egy pár kör erejéig,vagy megsimogatom a rigákat.
Hát ezért keresek segítsége!!!
Teli tankot, száraz időt!!
Üdv!!
Alapjáraton még jó hogy rángat :))))))
De igazából az enyém sehol nem rángat.
Szoktam vele lassan menni amíg elérem a pályát, de nagyon egyenletes.
Ha felrakom 5-be és úgy megyek 5km/h-t akkor is legfeljebb erőlködik, vagy lefullad, de nem jellemző hogy rángat.
Sokan azt hiszik hogy teljesítményre hangolom a verseny MZ-t, de ha nagyon ledönti az ember, akkor a gumira ható oldalirányú erők erősen a csúszás határon vannak (ha mindent jól csinálok). Ilyenkor a legkisebb gázra megcsúszhat a hátsó kerék, ezért létfontosságú hogy kis terhelésen precízen lehessen adagolni a nyomatékot.
Ja most jut eszembe, hogy miért nem rángat az enyém :)) természetesen van egy kis okosság a dologban és egy normál ETZ-nél valóban normális az a rángatás amit te írsz.
Nálam 0-ra van levéve az alapjárati csavar. Így a melléklevegő csavarjával nem a stabil alapjáratot állítom be, hanem azt, hogy jól kezelhető legyen.
Kis szerencsével csak az excenter áll rosszul illetve ha lett valamikor cserélve, lehet hogy gyári hibás. Tavaly belefutottam egy rakat jawa excenterbe, amelyik töbszörösen szagattot, nem is csak kétszer. Hárman vettünk excentert egyszerre, az egyik srác kétszer is, mert nem hitt ekkora balszerencsében. Mindegyik excenter szar volt.:( Visszatérve az MZre: Excenter csere után, ha még mindig kétszeres a megszakítás, fínoman kezelésbe lehet venni gumikalapáccsal. Barbár módszer, de már bejött többször is. hátránya, hogy a forgórész is alakul ilyenkor, ha előtte nem volt baja, így lesz. Dehát valamit valamiért.... Ha a tengelyvég, vagy a forgórész üt, legtöbbször meg lehet látni a dolgot a szénkeféknél is. Úgy tapasztaltam, erőteljesebb szikrázás észlelhető ilyenkor.Sőt, a töltés is gyengélkedhet. Szerintem érzékenyebb lelkű egyének, ha nem jön be az excenter csere, jobb ha szerelőhöz viszik a motort.:)
Mivel mondtad, hogy kétszer szakít meg a te motorod, tuti görbe a tengelyvéged :)
Ez mondjuk lehet gond a Csabánál is.
sorszám: 29238 (99456)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-06 22:52:39)
Háááát, a szentendrei sziget mostanság kicsit messze van nekem, no nem időigény miatt, mert abból annyi van mint a tenger. Viszont a benzin kiszabatom kissé szűkös manapság. Pont azért, amiért időm viszont van. No mindegy, ha nem jelentkezik valaki közelebbről, egyszer elnézhetek oda, úgy is unom magam.
Amit megtehetsz máris a másik motorral, az a következő. Veszel egy flakkon WD80at, lefújkodod az összes csatlakozót, amit találsz. Ha feltehetően régen volt a moci beindítva, a gyertya nyíláson is fújjál be jócskán, aztán egy nap állás után mozgasd meg a dugót, aztán megint fujjál egyet. Ez azért nem árt, mert ha fínom korrozió van a henger falán, beállhat a jószág. Keverj össze brigéciolt és tűzhely tisztítót, ebbe áztasd a szétszedett karbit, az alkatrészeit. Ez a keverék csodákat tud tenni az öreg karbikkal. Ezután nem árt mosóbenzinben elmosni a darabokat. Ha ezzel is végeztél, pumpával, vagy ha az nincs, szájjal fújd átt fúvókákat, a furatokat. Ha újra összeraktál mindent, egy gyertya és gyújtás kábel csere valamint a gyújtótrafó érintkező csavarjainak , azok alatt lévő tekercs kivezetések megtisztítása után , feltöltött aksivalmegpróbálhatod berugni a jószágot, szerintem előszőr légszűrő nélkül. Ha beindul, akkor jöhet a többi. Olajcsere, gumik állapotának felmérése, fék ellenőrzése. Ha minden rendben, szűk körök a ház körül. ezután már csak a lelki finomságok beállítása jön, valamint a lánc, lánckerekek ellenörzése.Ezutám már pár száz méterekre is elmerészkedhetsz.:) Kábel köteget, egyébb alkatrészeket csak akkor cserélj, ha valami nem stimmel, vagy sok a pénzed. Szerintem. Ha megfelelően össze állított szerszám készlettel, tartalék alkatrészekkel indulsz ezek után útnak, nagy baj nem érhet, az út szélén kiválóan meg lehet javítani az MZ-k hibáinak 99 százalékát.:)
Üdv!
AZ én 140 kilómmal az 5mp-s gyorsulás az
ezekszerint szép álom.Valóban, úgy 100-körül van a vége,igaz a gyorsulását még nem mértem le,érzésből elég jól húz!
Azt hogy mennyi van benne csak a megváltó tudhatja, de "Ő" meg nem beszél velem.Ezt elbuktam.
Szigetmonostoron (Szentendrei sziget)
lakom,ha tudtok edzett MZ-st a környéken az nem ártana.
Ugyanis a 150-s ts az, hogy is fogalmazzak finoman szóval olyan állapotban van elektromosan.Még le sem mertem ülni mellé megnézni,hogy mi a baj kellene hozzá hogy életre lehelhessem.Ja és az sem ártana ha az illető visszafogott lenne az anyagiakat illetően,mert eggyesek rendesen el vannak szálva.(pl. vezetékköteg közel
10.000.huf.)No komment!!
De az is lehet hogy én vagyok lemaradva, légyszi világosítsatok fel.
Teli tankot,száraz időt!!
Egy százasnál ne számíts sokkal többre.Legalábbis szerintem. Egy jól bejáratott, beállított újszerű állapotú ETZ 250 tud a 65 kilom alatt kb 135-öt. Persze tuningolva esetleg többet is. De minek? A váz nem bírja rendesen még a 130at sem.Ehhez kell viszonyítani a TSed teljesítményét, alattad, esetleg szembe szélnél. Én százas végsebességre tippelnék, olyan 14s/100km gyorsulással.Vagyis ha fel tudsz gyorsulni 5 másodperc alatt egy ötvenesre, szerintem nagyon elégedett lehetsz. Amúgy merre felé laksz?Nincs a közelben valaki, aki edzett MZ-s? Lehet ugyanis, hogy nincs is a motornak semmi baja, csak nem a bejáratás utánni első pár száz kilométerét teszi meg, és ennyit tud.
Üdv néktek!
No a plussz benzin és a súber állítás nem vált be.Tettem rá egy 150-es ETZ
karbit, ettől megvadult.Most szétcson-
tozom, és megnézem mi a f... baja lehetett.Ha valakinek van valami ötlete
hogy hol keressem a nyűgjét, ne titkolja.
Egyébbként mennyi a vége (kb) egy 125-s
ts-nek,ha jók a beállítások?
Meddig buzeráljam még?
Még egy kérdés, nincs valakinek egy eladó hátsó külsője netalántán?
Az enyém tegnap elfáradt!!
Üdv!!
Teli tankot, száraz időt!!!
Nem csak alapjáraton, hanem mindig erőssebb a szikrája. Ez azért van, mert a trafó lábán mérhető feszültség változás sebessége is belejátszik a keletkezett feszültségbe.Mechanikus megszakító estén még a jó darab is ívet húz egy picit. Tehát nem rögtön szakad meg a kör, rövid időre van egy kicsi átmeneti ellenállás. Hal jeladó, elektrónikus gyújtás esetén gyakorlatilag a megszakítás azonnal megtörténik. Lehet fokozni a dolgot, ha nem tranzisztort, hanem fetet használunk. A ranzisztoron közel két volt elveszik, a megfelelő fetes megöldásnál csak 0.6 volt.A feten kb 15 százalékkal erőssebb a szikra a tranyósénál is. Viszont a két darab fet ami a végére kell tavaly 1700 forint volt, ha jól emlékszem. De megéri a dolog, mert a fetek nem melegszenek annyira. Ha valakinek kell a kapcsolás, felteszem valahova. Jut eszembe, van még vagy tíz darab hal ic-m, olyan, ami közvetlenül meg tudja hajtani a vég feteket. De biztosabb talán, ha boltban vesztek gépjárműbe kifejlesztett darabokat. Utoljára valami ezer valamennyiért láttam ilyesmit. Vagyis alkatrész ára kevesebb a fetes cuccnak mint 5 ezer pénz. Persze a mágnest meg kell valahogy még oldani, de az mechanikai probléma. Szenvedtem is vele eleget.:)))
sorszám: 29233 (99449)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 07:00:23)
XIII.ker. nyugati pu. mellett lakok,
a hall jeladót pedig a megszakító helyére kell tenni,ahhoz meg egy tranzisztoros,jelerősítőt kell kötni,ami továbbítja a trafónak.ugyan azt csinálja mint a megszakító,csak ennek a cuccnak alapjáraton biztosabb,erősebb szikrája van,ne kérdezd miért de így van.
A megszakítót lehet vele helyetesíten. Pontossabban a jeladó a generátoron, a mágnes a főtengelyen. Ha a mágnes a jeladó elé ér, a jeladó kimenete hirtelen földre kerül. Ezt érzékeli egy elektronika, amelyik a gyújtótrafót hajtja meg. Azaz amikor a mágnes a jeladó elé érkezik, akkor következik be a gyújtás. Persze hal cellával bármelyik kapcsolót ki lehet váltani, de ritkán használják motoron másra.
Most egetem magam, de mit csereltel ki hall jelados mire?
Pest melyk reszen vagy fellelheto?
sorszám: 29230 (99439)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-06 22:52:39)
Ok a mukodesi elv mar vilagos de mi a funkcioja a motoron? Milyen alkatreszt valt ki egy total mechanikus etz n?
A hall jeladó egy olyan ic, ami ha megfelelő polaritású mágnest észlel, a kimenetét leviszi földre. Nem összetéveszteni az induktív jeladóval, ami álltalában nagyobb, érzékenyebb zavarokra. Eltérő a móködési elvük.Bár ez csak minket, elektronyosokat érdekel.
Gondolom a pályán nem három ezer alatti fordulattal közlekedsz.:) Ha rendben van a TZ, akkor a rángatás 2500 körül szokott előfordulni, Bár a mostani kétezren csinálná, ha használná valaki ennyire alacsony fordulaton. Amúgy van mégegy különbség a két motor között, legalábbis számomra. Pár év békés jawázgatás után az elmult vasárnap elég lendületesen mentem rá egy földútra. Fel is borultam rögtön, mint a régi szép időkben annyiszor.Valahogy én ETZvel szeretek csak bukni.:) Jut eszembe. óva intek mindenkit, hogy rövid nadrágban motorozzon. A kipufogó alá szorult a lábam. Ha nem motoros gatya lett volna rajtam, most kenegethetném a sebet. Így mire átmelegedett volna a nadrág, már fel is álltam.:)
Ha pesti vagy akkor tudok segiteni,ill pilisvörösvár.itt is vagyok-ott is vagyok.
a szakadásnál azért irtam mert ha hol érintkezik hol nem,akkor lehet hogy másképp kap áramot,impulzus szerűen,de ez csak egy feltevés,nem vagyok villamosságis,csak a saját tapasztalataimból gondoltam erre a lehetőségre.
A skodában nekem állandóan a rotorral volt gondom,csomószor beköpte olajjal,aztán kicseréltem egy másik bontottra,aztán megjavult.többször cseréltem benne szimeringet,úgy látszik máshol volt a baj.A futár petinél vettem utángyártott trafót,és nem tapasztaltam semmi jelét hogy rossz lenne,igaz szidom az utángyártott cuccokat,mert az már vicc hogy egy szutyok bovdent nem képesek legyártani rendesen,de el kell ismerjem vannak véletlen jól sikerült darabok is.,várjunk csak,most jutott eszembe,nekem is voltak ilyen melegedési problémák,de most már nincs amióta kicseréltem hall jeladósra,nem lehetséges az hogy a Csaba motorjába ferde az egész főtengely?? Bambi mondta nekem amikor fel lett újitva a főtengely,hogy ez tipusbetegség a 125-150es etz-ken,nekem is görbe mint az állat,de töltésem van,gyujtásom van,ebből kifolyólag nem nagyon izgat,majd ha megint nagygenerál lesz akkor kicserélem.
más:a fazon 170 magas, és 80 kg,azt mondta ,rá egy kicsit kicsi kabát szélességbe,hát én nem vagyok egy nagy darab,ezért kérdeztem,hátha tud valaki okosat mondani.Na mindegy,23000ért adja,megpróbálom megbeszélni vele,ha nem jó rám akkor vissza tudja venni,jobb nem jut eszembe.
az akkufeszt figyeli, 14.4V-nál lekapcsolja a töltőáramot, ilyenkor csak akkuról megy amíg le nem csökken a feszültség ez alá. Ha az akku nem veszi fel az áramot akkor sem változik semmi a töltési folyamatban.
A gond akkor van ha semmit nem vesz fel, ilyenkor a feszültség a fesszabályzó késlekedése miatt felugorhat 20V fölé is rövid ideig, mivel az akkunak puffer szerepe van.
Vagy éppen mindent felvesz, akkor meg folyamatosan terheli a generátort, de a Generátor képességein belül stabil marad ilyenkor is a feszültség amíg a generátor árama kisebb nem lesz a rendszer által felvett áramnál.
Ha akku nélkül mennél vele akkor előfordulhat hogy tönkreteszi a trafót...de inkább a fesszabot félteném ekkor is nem a trafót, de amikor itt voltál nálam az akkud bár gyenge volt, még betöltötte a puffer szerepét. (különben be sem indulna a motorod)
Hellosztok, nincs valakinek eladó etz generátorhoz forgórész???
őő, hát elvileg nem, de gyakorlatilag igen :)
A trafó méretezése függ a szükséges kimeneti feszültségtől, áramtól, és frekvenciától, de elég közel esik a megszakítós gyújtásoknál...persze azért MZ gyújtással nem próbálkoznék egy V8-as motoron, mert lehet hogy gyenge lenne :)
A Jawara pedig trabant trafókat raktam és nem volt gond :)
A megszakító mechanikai kivitelezése volt a gyenge pont nálam, de ezen egy kiváló minőségű olasz megszakító segített, előtte viszont 500km-enként gyújtás állítás kellet neki akárhol voltam :)
Na meg egy kerdes, a 12V os trafo nem halhat meg a 14-15V os toltestol? Eleg eroltetett a kerdes, de nem lehet hogy miutan szar az aksim nem veszi fel az aramot tehat mind a 14-15 V telibe talalja a trafot? A felkapcsolt lampa nem enne meg a plussz feszultseget? Nemtom rthetoen mondani. Honnan tudja a fesszab hogy hany voltot kell nyomnia? Ha feltoltodott az aksi akkor visszavesz 12 V ra a toltes?
Na, kicsit megnyugodtam, elmult az ideg. Hiaba na, nem birom feladni. Szeretem ezt a dogot, pedig halalra szopat.
Nem adna valaki kolcson egy jo aksit meg egy trafot fel napra? Nem nyirom ki megigerem. Az se baj ha nem mz trafo csak 12 es legyen.
Az ETZ sem rángat ha jól be van állítva. Kanyarban fülig döntve el is esnék ha rángatna.
Emelkedőket nem tudom mert csak pályán közlekedek vele, az meg általában sík :)
Túrások 300-asra felfuratják és akkor az ETZ is jól veszi az emelkedőt és a cuccokat.
De amúgy megértem hogy szereted a Jawat. Használatban nagyon jó kis gép. Az enyémnek a fékhatása is jó volt (ugye fékbuzi vagyok :) azt sem mondanám hogy rosszabbul gyorsul mint az ETZ, legalább is csúnyán megaláztam gyorsulási versenyben egy ETZ-s havernak aki szerint a Jawa nem gyorsul annyira :)
Kanyarodási képességeivel is meg voltam elégedve. Kifejezetten szerettem vele a hegyi kanyarvadászatot, bár az tény hogy az ETZ jobban veszi a kanyarokat, de ez sem közúton jön ki szerintem.
Amit nem szerettem a Jawaban hogy teli volt nyakatekert műszaki megoldásokkal. Az MZ jobban átgondolt szerkezet és ezért könnyebb megbízható állapotban tartani, kevesebb törődést igényel.
Persze ha nem kerülne ilyen sokba az átíratás, meg a folyamatos papírköltség akkor tartanék egy Jawat is.
Nem, 12V os, azert az tul egyszeru lett volna :)
jaj, most jut eszembe, a trabant trafó általában 6voltos szokott lenni. Véletlenül nem 6Vos trafót adtak, mert azt kinyírja a 12V.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|