:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Üdv! 2 kérdésem lenne :) Vannak-e tapasztalataitok a magyar dugattyúkról? 251-es ETZ-ben van, igaz a mérete gondolom nem lényeges... megfelelőek, vagy a lengyelek jobbak? :S A másik kérdést már régebben feltettem, de azóta is bizonytalan vagyok. Jelenleg 45W-os izzó van a gépben, de szerintem ez elég kevés a jó látási viszonyokhoz. Én egy 65W-os példányra gondoltam, akinek ilyen van, az elégedett vele? Elegendő a fényereje? Intravénás barátom említette régebben, hogy az övében 100W-os van, hadd süsse ki a köcsög Audi-s szemét :D, ha jól rémlik. Merjek egy ekkora teljesítményűt bevállalni (kibírja-e a foncsor?) vagy maradjak a 65W-osnál?
29322 re irok.Miért nincs alapjárat bejáratós motoron?nekem volt a ts 150en.20as keverékkel kezdtem járatni és 100km-t mentem ilyennel majd 25 össel 200km-t majd 30assal kb 500at majd 35össel megint 500at és ezután jött a 40es.És én ezt használom mindig.OMV 2t olajat használtam
(1000ft/l).Arolt ne használjatok.
Egyszer nem köpte be a gyertyát,lerakodás sem volt sok,melegen menet közben nem volt füst.
Laci itt van egy bolt a lehet térről nem messze szerintem te is ismered,lomex kft.a neten is megtalálod,a dévai u. - lehel u. kereszteződés sarkán van,ha újpest felé mész akkor jobb oldalt,szerintem ott találsz.
tudom hogy nem normális de nem csak nálam gyujtott alul,és már mástól is hallottam,hát mondom magamnak,fazsul tervezték meg a bütyköket a gyárba,de alul nem is robban,ha jól tudom:)
Más:majdnem meghaltam ma a műhelybe,(röhögő görcsbe) bejött egy roma fószer(nem vagyok fajgyűlölő) a lényeg az volt hogy egy audi 80ason hülye hangja volt az első kerekeknek,na mondom megnézem már,erre a kerékagyal együtt kiesik a felni,szarrá volt kopva a kúpgőrgős csapágy,a féltengely anya nem volt lehúzva géppel,szóval cseppet se volt életveszély.Aztán összeraktam neki hogy el is tudjon menni, és mutattam neki miket kell hogy vegyen,mert ugyanis felajánlotta hogy hoz majd ő alkatrészt,jó oké összeírtam,mutattam neki hogy kell neki féktárcsa meg betét,mert elől a ferodolt tartó kis fém lapocska is elfogyott,gyakorlatilag a munkahengerrel állt meg,és erre még volt bőr az arcán megkérdezni hogy jó-e ha ő használtat hoz a bontóból??azt hittem falnak megyek kínomba.át itt tart a vliág?
1:33as keverék,subertű felülről 3.rovátka,és 0 alapjárat,félóránkénti szünetek,és nagyon ne pörgesd az első 50km-nélaztán mehet neki szépen 4-5000ig,az a lényeg hogy ne pörögjön és ne legyen leterhelve,ez nem jelenti azt hogy 2.esbe 30koppanó,változatosan de ésszel,
széles utat!
most nem azért,de mégis muszály elmondani,én is csináltam már pár köteget,kis etz-re meg 250re is,ne megyszerű de 5rongyból simán kijön,viszont ha azt nézem mennyi meló van vele,nekem is 1-2nap mire összerakom és bekötöm meg tesztelem,ha ezt is beszámitom,én is legalább 10000ért adnám. viszont ez a kisegér vs. elefánt vicc tényleg jó:DD
hát biztos nem ennyit kell nyitva lennie,ha valaki meg tudja neked nézni abból már ki lehet indulni,de nekem is kevesebbet volt zárva,sajna így már nem tudom neked megnézni mert már tranzisztoros a gyujtásom,nem megszakítós,de hogyy emiatt melegszik az tuti 100.vedd le az állórészt a gyujtással mindennel együtt,vedd ki a gyertyát,és a forgórészt hagyd fent,tedd be 1.esbe és toljad,de a jobb oldalán állj a motornak,akkor meglátod üt-e a főtengely,ha igen akkor két megoldás van:főtengely csere v. hall jeladósra kell átalakítani.Ez utóbbi egy jeladóba fog neked kerülni,és egy erősítő "feketedobozba",meg 3 vezeték a blokkba,és 6 a dobozba.
OFF:
Nincs valakinek ötlete honnan lehetne szerezni mini-ISO csatlakozót? De elég lenne a hozzátartozó saru is.
Blaupunkt autórádió aux-in csatlakozásához kell, de egy szaros csatiért elkérnek 3000forintot, ami csak azért felháborító mert a normál ISO csati 250forint és a tescoban is lehet kapni (igaz ott 1000-ért adják)
A Conrad webshopjában van 1600ért, de a kretének német országból hoznak rendelésre.
Bosszantó az, hogy lényegében egy sima késes saruról van szó, ami nem lengő hanem be direkt tokba pattintható, tehát semmi spéci dolog. A sima ISO-ra tökéletesen illik a 2,8-as csúszósaru. A mini ISO az 1,4 lehet.
Ha az enyém lenne már régen ráforrasztottam volna zsugorcsővel egy lengő RCA-t azt kapja be a sok ostoba kereskedő, de havernak mégsem akarok gányolni.
Akkor nem a gyújtás lesz a legnagyobb problémád :D
Hat akkor minden ok, megis melegszik a trafo. Mar csak arra tudok gondolni hogy becart a trafo azert melegszik. Imadom ezeket a rejtett arulasokat, lassan vege a nyarnak.
hát akkor kib@aszkurálja a biztiket, majd ami polaritás helyes betáplálást igényel az elpukkan(pl elektromos fesszab). ja és az akksi is megforr.
Koszi szepen, es ha az aksit kotom be forditva akkor mivan?
Az úgy jól van, helyes a bekötésed!
Eccer bennem is felmerult a kerdes, nalam a zold megy az 1 es polusra es a ket barna cskos a 15 os polusra.
Nem egyenletesen van megnyúlva...ennyi...ki kell dobni és venni újat helyette...
Üdv mindenki!
Olyan problémám lenne,hogy mikor tekerem a hátsó kereket és nézem a láncfeszességet, egy ideig megfelelő,majd egy ponton feszesebb lesz a lánc. Menet közben mintha érezni is lehetne ezt a "befeszülést". Kihajtó tengelyen nem görbe, lánckerék is rendben. Hátul is okésnak tűnik a dolog, egy picit lóg csak a lánckerék tengelye. A láncom adta/adja meg magát?? Mitől lehet ez a feszüléses jelenség? Törött görgő a láncban??
Keri, csaprago Köszi a gyors segítséget. Megyek keresni a golyót. :)
Na ez nem semmi cikk! Milyen szakszerű megoldások vannak... Nem is hittem volna! :D
Jobban belegondolva ha felcseréled a kivezetéseket, az is csoda hogy beindul a motor, de hogy az akkut tönkreteszi az is biztos, ugyanis a szikra ilyenkor az akkun keresztül megy illetve ami nem az pedig a kondenzátoron keresztül.
Nyilván csúnya tranziensek keletkeznek ilyenkor így az energia végül a trafóban melegszik el.
Van ott egy csapágygolyó az is kiesett.
A pálca mögött kell lennie egy golyónak, és szerintem azis kiesett neked. Annélkül nem emel ki a kuplung.
Mennyi baj van veled :)
Mostanában nem érek rá, talán a jövőhéten.
Viszont kicsit te is utánanézhetnél a dolgoknak. Nem tudom a gyújtásszöget, kerestem de az MZhogyantovább c. könyvben (ami a szakirodalom rovatból letölthető) nincs benne.
De google a jobarátom felkiáltással ezt találtam:
"
(Tamás)
Gyújtótrafó cserénél nagyon kell figyelni az 1-es és a 15-ös pontra menő kábelekkel, mert ha fordiva vannak visszacsatlakoztatva, akkor ugyan megy a motorot, de a gyújtótrafó felforrósodik és a motor kb 30 kilóméter múlva emiatt megáll, lehül és lehet továbbmenni!Ezzel én is szívtam már egyszer. "
Tamásnak nyílvan frankó DDR trafója volt hogy nem égett le, és pillanatnyilag (gondolkodás nélkül) nem is értem mi köze a polaritásnak a melegedéshez, de ebben lehet igazság, mert a trafó nem szimmetrikus.
Véleményem szerint a 3/4fordulatos zárásszög jó lehet.
Sziasztok! Elszakadt a gázbowdenem a 150es TS-emen. Boltban nem lehet kapni csak ETZ-hez, de az meg hosszú. A kérdésem, hogy mivel lehetne helyettesíteni, vagy átforasztani esetleg? Köszi a válaszokat.
Sziasztok!
Ts 150esemen levolt szedve a gyújtás oldali dekli és elfektettem a motort, mert ki kellett vennem a hátsó kereket. Az a kis pálca ami a kuplunghoz tartozott meg kicsúszott a helyéről. Visszaraktam, de azóta nem emel ki rendesen a kupplung. Sőt tulajdonképpen semennyire sem emel ki mert berakom sebességbe és lefullad. A kupplungkar pedig nagyon könnyen mozog szinte semmi ellenállása nincs, alig húzódik vissza. Na most mit csinálhattam rosszul. Ja a blokk nem volt széthúzva, csak a lánc levolt véve, azt raktam vissza, azért volt levéve a gyújtás oldali házrész.
Tippek??
hidd már el hogy nem nomrális ha alul is gyújt :)
sorszám: 29302 (99570)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 23:59:34)
Eladó ETZ-hez kruzer csomagtartó(alu).Hibátlanul,nem festett ára:9000-
motorsokk@citromail.hu
Van még mit tanulnom :D
http://totalcar.hu/magazin/technika/kinekfajmo/
Eladó 250-es etz-hez minden alkatrész! van egy komplett motor+1 blokk szétszedve!
utánvétellel is
érd:06304410170
Szemrevételezéssel kapcsolatban:
Hidd el rettenetes!!
Bővebben már írtam 29241-n olvashatod.
Ha jobban múkodne agépem tennék fel fényképeket,de ennek technikai akadálya van.Pedig URI ráolvasott!!
Jó dübörgést!
Teli tankot,száraz időt!!
http://www.hasznaltmotor.hu/hasznaltmotor/hasznaltmotorok/116484/MZ_ETZ_125.html
Eladó egy 125-ös ETZ (deluxe) gyönyörű állapotban. A motor magáért beszél. Jövő nyárig érvényes a forgalmi és most kapott egy vadonatúj akksit. 11.000km van van benne, rendkívül kíméltem. A gép Sárospatakon található (B-A-Z), ára 150.000 ft. Kérésre tudok képeket küldeni!
üdv:
Pillanatnyilag total le vagyok egve, de ha talalok szponzort akkor visszaterunk a temara. Jelenleg a szog erdekelne nagyon amikor zarva tart a megszakito (ezt minden eggyes hsz ban megemlitem :))
sorszám: 29295 (99558)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 23:59:34)
egy kis javítás 80\100W tungsram megalight plus II.de nem is süti ki a szemet csak ha véletlenül rajtahagyom a refit:DD,nekem még van foncsorom,tehát bírnia kell....
ez már generátor kérdése,alapjáratan nekem is bevillana fényszóró
nagyon egyszerű a kábelszerzés titka,bemész egy noname bontóba és kilóra veszel egy totálkáros autó kábelkötegét,lehetőleg olyat keress ami újabb autó,akkor nem lesz gond a vezeték állapotával,én is a bontóba kukáztam és a mai napig megy a motor mindene.
a megszakítós gyujtásnál kétszer gyújt,egszer fhp-n egszer meg 180 fokkal előrébb,de az nem számít,az hogy györbe lehet a főtengelyed,lehet emiatt nem jó a gyujtásod v. a bütyök van elcseszve.Nekem 15000 volt az egész,de ha szerzel egy etz hall jeladót,akkor meg tudom neked csinálni anyagyárba a nyáklapot bekötéssel együtt,de ehhez kéne a motorod is
Magyarul ki kene iktatni a generatort es jaratni aksirol, ha nem melegszik akkor a generator a ludas. Nem?
Elobb megvarom hatha valaki megnezi nekem hogy hany fokot kell zarva tartania a megszakitonak.
Az én füstöm csak látványosság! :) A multkor viszont ment előttem egy sunyi monstrum. Nem értettem, miért menekülnek el mögülle a többiek. Aztán rájöttem. Valami rosszul erjesztett bioetanolt tankolhatott, vagy valami orosz benyát, mert iszonyatossan büdös volt a füstje. Látni nem lehetett semmi gyanúsat, csak feltünés nélkül gyilkolt az illető.:) Azt már talán el se kellene mesélnem, hogy vasárnap pár percet közlekedtem egy rosszul beállított diesel kisteherautó mögött. A ruhám kimosása még folyamatban, a szemüvegemen már átlátni végre.:) Szóval ne bíráljuk felelőtlenül a kétüteműinket, jámbor jószágok ezek! :))))
Ha üt a főtengely, elvileg szikráznak nagyon a kefék. Szerintem. Nem tudom, belátsz e egy picit a kefék végéhez forgás közben, da azt hiszem igen.A másik árulkodó jel, hogy ne megfelelő ilyenkor a töltés sem álltalában.De van még vizsgálati megoldás pár. Csak esetleg kissé macerás. Például szerzel valahonnan egy 12-14 voltos tápegységet, ami elbírja a terhelést. 12 voltos rendszer esetén azt hiszem tíz wattos bőven elég. Ezt kötöd be az aku helyére. A generátorról lehúzod a sarukat. járatod üresben a motort. Nézed, melegszik e nagyon ilyenkor is a trafó. Ha nem, akkor a szénkeféknél, vagy a főtengelynél van a hiba, esetleg a generátor csúszógyűrűje sérült.Másik megoldás: Ugyanez autó aksival. Harmadik, jól feltöltött motoraksival. Kis szerncsével be kell melegednie a trafónak addigra, mire az aksi lemerül. Én az autó aksira szavaznék. ami fontos, hogy a generátorról le legyenek húzva a saruk.
Mit kene latnom a szenkefeknel? Mellesleg ha ut a fotengely akkor nem ver szet semmit a generatorban mondjuk? Megnezened nekem valamikor hogy hany fokot kell zarva legyen a megszakito ha megkerlek szepen? Nem emlexem mi volt a dobozban, en is csak az aksira emlexek hogy mondtad. Valamikor meg szansz ram egy fel orat ha odamegyek?
Kb. nekem is ez a hozzáállásom a kábelezéshez. Hondámon javítgattam az eredeti kábelköteget, meg kocsimba raktam be riasztót, központizárat, ablakemelőt...és hát ezekből arra következtetek, hogy csinálja más :)
Jó mondjuk a kocsinál durván olcsóbb volt a szervíz ajánlatához képest, meg a Hondához tényleg brutál áron adják a bontott vezetékköteget.
Politizálás:
ha nem is te adod a hang nagyrészét egy felvonuláson, azért a füst biztos a te érdemed :DD
:))))) bocs tudom más kárán nevetni csúnya dolog de ez már annyira fájdalmas hogy csak röhögni tudok rajta.
Nem emlékszem, volt nekem trafóm a dobozomba? Vagy csak az akkut kínálgattam?
Ha van trafóm azt odaadom neked. Elvileg jó, bár pont a gyújtás gond miatt tettem félre, de a végén gyertyagond volt szóval valószínüleg jó.
Ja, én is erre következtetnék.
Viszont valaki írta, hogy a szénkeféknél érdemes megnézni. Ha üt a tengely akkor az ott is látszik.
Ja nem, te nem sértettél meg senkit, csak eszembe jutottak a dolgok és tanulság képpen leírtam.
Nem vagyok a házi szerelés ellensége, én magam is szeretek szerelgetni, még akkor is ha tudom hogy drágább, de ha kicsit belegondolunk nem biztos hogy az a drága ami annak tűnik, tehát ha nem szeretünk szerelni, vagy nem értünk hozzá akkor anyagilag gyakran jobban járunk ha nem kezdünk bele.
A kábelezés számomra elég kellemetlen meló, főleg a beszerzés miatt illetve a méretek összehozása miatt. Szépen megcsinálni még macerásabb, ráadásul saját tapasztalatom szerint elég drága is ha nem a haveroktól lejmoljuk az alapanyagot, hanem kiskerboltban megvesszük.
Index relét, azért csináltam, mert nem lehet kapni ilyet, és momentán ez olcsóbb volt mint a bolti vacak, valamint nem bonyolult megcsinálni.
Viszont nekem van, ezért nem foglalkozok vele többet, de a tuning,fejlesztés rovatban ott van az építési leírás ha szeretnél magadnak csinálni.
Talán nem árt subert tűt feljebb venni, hogy dússabb keveréket kapjon.Bár van, aki vitatja ezt. Hivatalossan viszont kell. Ezen kívül a benzinbe is önts az elején vagy másfészer több olajat. Így faszán befogja köpködni állandóan a gyertyát, fuldokolni is fog esetleg, de legalább nem áll be majd a dugód. :) Azt amúgy jobb elkerülni, mert nem csak drága megoldás, hanem igen csak nagy besülésnél a bukás veszély. Nem tudom, milyen dugót tettél bele, de némelyik magyar után gyártott fura anyagból van, szeret beledagadni a hengerbe. Tehát az elején csak óvatosan!
Szevasztok.Levettem a hengert vittem furatni.
No gonodoltam előtte csak rámérek hogy mekkora a hézag a hengerbe beleteszem a gyürüt.No kb 4mm.
Szoval ezért ment melegen 60-nal.meg semmi erő,semmi gyorsulás.
De majd most hétvégén csak ugy duzzad benne a lóerő.
Tud valaki tippet adni ,karbin kell valamit furás után állitani???
Azt mintha olvastam volna hogy alapjáratra ne számítsak.
ezt-150 1987 most kapja az 1 túlméretet.
Occsó benzint a népnek.
Ja meg occcsó SŐRT.
űdv Dlaca
Szevasztok.Levettem a hengert vittem furatni.
No gonodoltam előtte csak rámérek hogy mekkora a hézag a hengerbe beleteszem a gyürüt.No kb 4mm.
Szoval ezért ment melegen 60-nal.meg semmi erő,semmi gyorsulás.
De majd most hétvégén csak ugy duzzad benne a lóerő.
Tud valaki tippet adni ,karbin kell valamit furás után állitani???
Azt mintha olvastam volna hogy alapjáratra ne számítsak.
ezt-150 1987 most kapja az 1 túlméretet.
Occsó benzint a népnek.
Ja meg occcsó SŐRT.
űdv Dlaca
Szakmai kérdésekről csak annyit, hogy őszintén megvalva, én a kész kötegre szavaznék, no nem azért mert lusta vagyok, hanem mert az a tapasztalatom, hogy aki többet csinál, annak a sokadik darabok jobban sikerülnek. A gyári szinezés se hátrány, mert akkor később egyszerűbb lehet a javítás, mint az én feliratozott behúzásomnál.De nem hatátolódok el semmitől sem, akár én is bekábelezhetem a motort, ezen ne muljon.Én nem rettenek meg semmitől sem, legfeljebb nem tartom esetleg magamat a legjobb megoldásnak.Bár először is szemre kelenne vételezni az állapotokat.
Amire a mostani kisssé leamortizálódott szellemi állapotomban is reagálni tudok, az az a mondat, hogy ne politizáljunk, motorozzunk. Ez ezen a forumon persze igaz, de kint az életben nem.Én motorozok, politizálok, sőt motorozva politizálok.:)))) Ha láttok valami demonstráción egy csomó nagy motor között egy kék MZ-t, vagy egy piros Jawát, az én vagyok.:)No, ennyi politika talán itt is belefért. :) Főleg, ha azt az érzést próbáljátok elképzelni, amikor egy csomó chopper élén átdübörögtem az Erzsébet hídon. A híd közepén eszembe jutott a régi vicc, kissé megcsappant a jókedvem.:) Tudjátok, amikor az egér és az elefánt mennek át a hidon. Féluton megszólal az egér. Hallod hogy dübörgünk?!!!!
Igérem, tényleg ennyi volt tőlem a politika mivel valóban itt nincs helye.
MZ motor gyors és fürge,
erre baszott rá az ürge,
belehajt a mocsárba,
dobhatja a p*csába !
DRR powa!!!
MZ a király :)
Namarmost miutan kisse megeroszakoltam a talalmanyt egy kis sufnituningal mar nem biztos hogy a gyari adatokkal koser a dolog. Viszonylag pontosan 3/4 ed kort tart zarva a megszakito es 1/4 et nyitva. Valaki megnezne nekem hogy hany fokon keresztul kell zarva lennie a megszakitonak?
Na, bemertem a szoget ahol nem kene nyitnia, tol ig megjeloltem, majd irany a kozoru, vitte mint a vajat. Majd egy kis smirglivel finomangoltam, kiraly, simabb mint a masik fele. Berakom a helyere, tavolsagot 0.3 ra, nagy izgalom es tatatataaaaa eggggyyyy a szikra, yuhuuu. Orul. Marhara. Oldal fel,megtol (mert aram kakukk az aksiban), siman indul, megy mint alom, huz jol alacsony fordulaton is, hangja csodas. Csak egy baj van, melegszik a trafo. Hogy az a...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|