hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Keri
válasz erre | email2008-08-09 10:08:57
Magyar dugattyú, hát ugye többen is gyártanak. Nekem a Bertával van tapasztalatom, az meg jó. TS-ben is vígan muzsikál, meg a verseny ETZ-ben sem volt gond.
Vannak Árpád által is mondott kilincsből öntő iparosok, na arról elhiszem hogy nem jók, de nem nagyon tudnak ezek megélni mert a Berta sem drága.
Régebben amíg rossz híre volt a Bertának én PAL dugattyút használtam. Az is magyar és azzal sem volt semmi gond. Jawaban 2 garnitúrát is elhasználtam a legnagyobb megelégedéssel.

Lengyel dugóval nincs tapasztalatom, mert amikor akartam venni akkor éppen nem volt, de mindenki ajnározza (lehet csak azért mert külföldi), tehát az sem lehet rossz választás. Tapasztalatom szerint a Lengyelek használható minőséget szoktak csinálni az utángyártott alkatrészekben...ráadásul elég nagy hagyománya van az MZ-nek tehát én megbíznék abban is.

Ha felújítod akkor, azt tedd bele ami szimpatikusabb. Árban és minőségben szerintem nincs jelentős különbség.
A munkát végző gépműhely gondossága sokkal többet számít.

A gyűrűkben viszont egyértelműen a lengyelek a jobbak Bambi szerint.
sorszám: 29349 (99642)
(előzmény: Nfsman, 2008-08-09 09:45:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-09 09:51:51
A "szakik" pontosságáról van egy történetem.
Hondához kellet gyártatni szelephézagoló pogácsákat. Azt kell tudni hogy minimum 0.07 max 0.12mm hézagot kell állítani tehát +-2,5század mm eltéréssel kellet volna legyártani az általam rendelt vastagságot. Szaki berakta köszörűbe a legkisebb fogással szépen meg is csinálta, megedzette a felületet, de több mint 5százados eltérést tapasztaltam mikrométerrel mérve, így pedig nem tudtam beállítani.
Viszem neki vissza hogy nem jó a méret.
Fogja a tolómérőt és megméri, hogy ez jó. Ott volt az asztalán a mikrométer, kezébe adtam hogy akkor mérje meg azzal is :)
Érdekes módon második köszörülésre sikerült eltalálnia a méreteket.
sorszám: 29348 (99641)
(előzmény: Keri, 2008-08-09 09:36:52)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-08-09 09:45:57
Keri, akkor azt mondod, hogy nem olyan vészesek a magyar dugattyúk? Az enyémben most az van, szét is van bontva a motor, úgyhogy nem tudom összerakjam-e így, vagy vegyek bele valami "jobb" minőségűt? Az izzóval kapcsolatban még mindig bizonytalan vagyok, elég a 65W? :D nem akarok addig venni, amíg meg nem erősít valaki. Üdv!
sorszám: 29347 (99640)
(előzmény: Keri, 2008-08-09 09:36:52)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-09 09:36:52
Bertával versenyzek :))
Régen tényleg rossz ötvözetből voltak (10éve) előfordult hogy egy rendes kipörgetés után elkezdett kopogni a csapszeg, mert oválisra nyúlt a csapszeg furat, meg jellemző volt rájuk hogy kiesik a gyűrű pozicionáló pöcök és rendet csinált a motorban, de azóta sokat fejlődtek és már jó ideje nincs ilyen gond.
Sőt volt aki német országból rendelt dugattyút jó sokért hogy ne szar magyart rajon bele, erre kapott egy Bertát :D

Az ellen meg nem lehet mit csinálni ha a "szaki" nem ismeri, vagy nem képes tartani az előírt illesztési hézagokat.
sorszám: 29346 (99638)
(előzmény: Árpád, 2008-08-08 22:05:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-09 09:27:51
Kösz, az volt az első ahol néztem.
sorszám: 29345 (99637)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-08 21:03:31)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-09 05:35:19
Öregszem.:( A 270 fok zárási szög nem sok, hanem kevés kissé. Én 300 ra emlékszem, mint jó adatra. Akkor 60 fok a nyitási. Viszont így tuti, hogy ettől nem melegedhet túl a trafó, legfeljebb szar lesz a gyújtás magas fordulaton. De az ráér, ha megmarad pár száz kilométert a trafó, akkor meg lehet majd növelni kissé.
Megragadom az alkalmat, még egyszer elmondom, ellenőrizze a trafó helyes bekötését. Nem a vezetékek színe alapján, hanem a trafó lábain mért feszültség szerint.
sorszám: 29344 (99635)
(előzmény: Árpád, 2008-08-09 05:16:53)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-09 05:16:53
Elsőnek valóban a trafó bekötését kell ellenőrizni. Valóban melegszik minden trafó. tényleg nem árt a vastag pántos rögzítés.Az is igaz, hogy a magas fordulaton is kel időt hagyni a trafó mágneses terének kialakításához. viszont nem lehet tetszőlegesen hosszú zárási szöget állítani, mert akkor tényleg túl melegedhet a trafó, plusszban megszakításkor megerősödnek a tranziens, azaz átmeneti, kapcsolási jelenségek. Én nem olvastam, hogy valaki a tologatást javasolta volna.Én például az aksiról való üresben járatást javasoltam. A főtengely végének ütését nem csak a megszakítás miatt kell ellenőrizni, hanem a szénkefék miatt is. Ugyanis az ütést nem biztos, hogy követni tudja a szénkefe. Ennek eredménye az lehet, hogy a 14.4 volton feszültség tüskék lesznek, amik kivégezhetik a trafót.Ugyanezt erednényezi, ha a korongok, amin a szénkefék csúsznak sérültek. A szűrő kondi hiánya , amelyik az aksival van párhuzamossan szintén ehhez vezet. Feszültség méréővel csak egyen feszültséget lehet mérni,illetve a generátoron a váltót. A tranziens jelenségeket, a feszültség tüskéket nem tudja kimérni. Ugyanaz igaz áram mérésre is. Tehát ha beállította a megszakító hézagot, (0.35-045 nél illetve az általa beállított 270 fok zátási szögnél, ami azért sok egy kicsit, nem lehet trafó gyilkolás) Ha kicserélte a gyújtó és a szűrő kondikat, tuti helyessen kötötte be a trafót, kicserélte a gyújtó kábelt és a gyertyát, csak a generátor marad mint hiba forrás.Esetleg az aksi is, de annak a szűrési szerepe lényegtelen gyorsan változó jelek esetén, ha a szűrő kondi jó.
sorszám: 29343 (99634)
(előzmény: feri2360, 2008-08-09 03:48:44)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-08-09 04:03:44
Bejáratási utasítások a szakirodalom alól letölthető üzemeltetési útmutató 21-23. oldalain is itt: http://www.taborituning.hu/szakmai_leiras.htm
sorszám: 29342 (99633)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-08 20:33:45)

 
 
feri2360
válasz erre | email2008-08-09 03:48:44
1. Nem látom sehol hogy, kijavítottad-e a trafó bekötését. Ha nem történt meg, akkor ez az első lépés. A 15-ös csatlakozó kapja a gyújtáskapcsolóról a plusz feszültséget, az 1-es pedig megy a megszakítóra. 2. Mérd meg járó motornál a feszültséget az akkun. Ha rossz az aksid, előbb szerezz egy jót. Írd ide, amit a műszer mutat. 3. Álló motornál bekapcsolt gyújtással a nyitott megszakítót kösd össze a műszer 2 drótjával és mérd meg az áramot. Az aksi jó és feltöltött legyen. Írd ide az eredményt. Ügyelj a műszer méréshatárának helyes beállítására, legalább 10A legyen. 4. Gyújtótrafó gyárilag széles bilinccsel van rögzítve. Ha nálad nem így van, akkor oldd meg, hogy így legyen, feltehetően hőelvezetési célja is van ennek a megoldásnak. 5. a zárásszög nagy legyen, ne kicsi, mert nagy fordulaton így tud felépülni a megfelelően nagy áram, ami kell az erős szikrához. De ha jó a bütyök és a megszakító nyitási távolsága és fordulatonként csak egyszer gyújt, akkor ezzel a kérdéssel nem kell foglalkozni. 6. Itt valaki javasolta, már nem is tudom, hogy mit nézz meg úgy hogy jobb oldalról tologatod a motort, közben nézed a főtengely végét. Hát ilyet... A főtengely végén hatszögletű csavarfej van, azt kell tekergetni villáskulccsal vizsgálatoknál, nem pedig tologatni. 7. Ha hosszabb menet után is van szikra, nem áll le a motor, akkor a probléma meg van oldva, nem kell a trafót fogdosni és a lázát méricskélni. Elektromos cuccoknál megszokott dolog, hogy melegszenek. Ha a működést nem zavarja, akkor nem gond. De ha hűtésre van szüksége (mint pl. széles bilincs), azt meg kell neki adni.
sorszám: 29341 (99632)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-09 01:40:10)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-09 01:40:10
Na semmi konkretat nem talaltam a neten zarszoggel kapcsolatban, csak elektromos trabi gyujtasrol, ott azt mondtak 180 fok zarva 180 nyitva. Ha jol ertettem Ti azt mondtatok hogy a megszakitosnak kevesebbet kell zarva lennie mert jobban melegszik. Namarmost nalam 270 fokot tart zarva az elektromos 180 at. Na ebbol kiindulva az enyem nem lehet jo. Csak az maradt kerdes hogy mennyinek kene lenni.
Ne haragudjatok hogy ennyire eroltetem a temat.
sorszám: 29340 (99631)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-09 00:06:13
Nem ertem, 60 fokot ajanlasz vagy nagyobbat, a nagyobb az azt jelenti hogy tovabb van zarva amegszakito nem? Namarmost akkor erosebb a szikra, miert ne birna a magasabb fordulatot, minel tovabb van zarva annal jobban melegszik ha jol ertettem. Szal ahoz hogy huljon csokkenteni kellene a zarasi idot, vagyis a szoget amelyben zarva tart. nem?
sorszám: 29339 (99630)
(előzmény: Árpád, 2008-08-08 22:57:33)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-09 00:00:21
Hat most ugy nez ki hogy 90 fokot van nyitva es 270 et zarva
sorszám: 29338 (99629)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-08 23:24:11
Kapcsolása válogatja. A hel jeladó természetesen addig földön tartja a kimenetét, amíg megfelelő polaritású a mágnes előtte.A peti74 féle például tényleg közel 180 fokon keresztül van nyitva. Egyszerú a dolog: Ha látsz RC tagot a kapcsolásban akkor lehet élvezérelt, ha símán ellenálás van a tranyók között, akkor nem élvezérelt. Hacsak nem forgalmaznak manapság olyan halokat, amik impulzust adnak ki. De én még nem találkoztam ilyennel.
sorszám: 29337 (99628)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-08 23:14:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-08 23:14:37
az a helyzet hogy nem sajnos,mert amikor elhalad a mágnesnek az a pontja az ic előtt akkor leadja testre,és az adja a szikrát.Nos ez kb. 5fok,de ez csak sacc,és ezt csak egyszer csinálja fordulatonként.
sorszám: 29336 (99627)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 22:14:55)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-08 22:57:33
Igen, elektronikus gyújtásnál más a helyzet.Tranzisztoros esetben például 12.4 volt van a mechanikus 14.4 körüli feszültséghez képest, amikor a trafón folyik az áram. Az elektronikuson meredekebb a jel felfutása, ami nagyobb melegedést eredményezne, de a mechanikuson nem egy felfutó jel van, hanem valami érdekes dolog, így a mechanikus megszakításkor mégis jobban melegíti a trafót. szóval a tranyóson 180 fok, de te a mechanikuson próbáld meg a 60 fokot.Próbálhatsz nagyobbat is, legfeljebb nem fogja szeretni az 5000 feletti fordulatot. De a melegedést legalább figyelheted, hogy csökken e.
sorszám: 29335 (99625)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 22:42:05)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 22:42:05
Hat izee, biztos rosszul ertem de a fel fordulat az nem 60 fok, vagy az elektomos gyujtasnal mas a helyzet?
sorszám: 29334 (99623)
(előzmény: Árpád, 2008-08-08 22:33:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-08 22:33:49
Ha viszont nem a megszakító miatt melegszik a trafód, akkor ha felteszed az elktronikus gyújtást, az jó eséllyel el fog szállni. Elektronikus gyújtást stabil, jó elektromos rendszerű motorra célszerű felrakni. Tehát először mégiscsak a melegedést szüntesd meg, csak utána jöjjön az elektronikus gyújtás.Én a helyedben kicserélném az akuval párhuzamossan kötött kondit. Ugyanis, ha az szar, bármilyen tüskék lehetnek a feszültségen. Az aku inkább csak a lassú változásokat szűri, a hirtelen ugrásokat nem. Arra a kondi van ott.
sorszám: 29333 (99622)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 22:27:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-08 22:27:15
A tranyosok legtöbje fél fordulatig van nyitva. Ha jól emlékszem, 60 fokot kellene a megszakítónak megszakítva lenni. Ha jól emlékszem, itt a szakirodalmak között van kezelési kézikönyv, abban talán benne van. Szintén emlékezetem szerint az összes mzé közel ugyan annyi, tehát bermelyik kezésiben olvasottat alkalmazhatod.Ha mégse találsz adatot, akkor fogadd el egy próba erejéig a 60 fokot. Ha túl kicsi a megszakító hézag, akkor egyrészt túl sokáig lessz rajta a trafón a fesz, esetleg valóban melegedhet, ha túl nagy a hézag, akkor pedig magas fordulaton nem alakul ki megfelelő mágneses tér a trafőban, gyenge lesz a szikra.
sorszám: 29332 (99620)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 22:14:55)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 22:27:04
Akkor mar az se biztos hogy a dupla szikratol melegszik a trafo? Merthogy intravenasnak is es haverjanak is ketto a szikra megis ok. Na akkor szurom tokon magam ha 15-20 ert atszerelem elektronikusra es akkor is melegszik. En mostmar azt is el tom kepzelni. De lassan nem kell farasztanom magam a tokonszurassal, megoldja az asszony ha meg egy vasat koltok ra. Mar benne van gorogorszagi fagyipenz is :)
sorszám: 29331 (99619)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 22:20:28
Lehet a tied is jobban menne egy szikraval mint kettovel :) az enyem legalabbis megtaltosodott miota egy szikra minusz, csak hat mondjuk egyszerre: melegszik a trafo!
sorszám: 29330 (99618)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-08 20:47:59)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 22:14:55
Lehet hogy rossz a logikam, de csak a jeladoban van kulonbseg, vagyis ha leszamitjuk a jeladod es a megszakitot a dolog ugyanaz nem? Ha raakasztasz egy lampat akkor ki lehet sakkozni hogy mikor lenne nyitva a megszakito ha lenne neki olyan, nem? :) :) :) Nagyon megkozonnem ha kideritene valaki a szogeket mert megalt a tudomany.
sorszám: 29329 (99617)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-08 20:25:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-08 22:05:28
Tudom, nem szabad általánosítani, de...
A magyar dugók általában szarok. Rossz gépen, lelketlenül legyártva. De ami tényleg igaz szinte mindegyik magyar dugóra, az az, hogy rossz ötvözetből vannak csinálva.Állítólag rendszeresen beszorulnak melegedésre. Több megbízható szerelő nem hajlandó betenni őket.Persze lehet, hogy csak én találkoztam magyar dugót elutasító szakemberekkel, másnak mások a tapasztalatai.
sorszám: 29328 (99616)
(előzmény: Nfsman, 2008-08-08 21:44:53)

 
 
csörgőkígyó
válasz erre | email2008-08-08 21:51:19
üdv!Az enyém tegnap lett összerakva (új főtengely, dugó, csapágyak, miegymás) na lényeg a lényeg súberttű középen, 1:33 keverék csakis AROL 2T, gyönyörű alapjárat. Miután ez a tank elfogy utána kizárólag 1:40, 1:50 es benya.Mi értelme van 20, 25 -el járni? Jóhogynem csak olajat öntök bele.
sorszám: 29327 (99615)
(előzmény: Péter mz, 2008-08-08 21:06:03)

 
 
Nfsman
válasz erre | email2008-08-08 21:44:53
Üdv! 2 kérdésem lenne :) Vannak-e tapasztalataitok a magyar dugattyúkról? 251-es ETZ-ben van, igaz a mérete gondolom nem lényeges... megfelelőek, vagy a lengyelek jobbak? :S A másik kérdést már régebben feltettem, de azóta is bizonytalan vagyok. Jelenleg 45W-os izzó van a gépben, de szerintem ez elég kevés a jó látási viszonyokhoz. Én egy 65W-os példányra gondoltam, akinek ilyen van, az elégedett vele? Elegendő a fényereje? Intravénás barátom említette régebben, hogy az övében 100W-os van, hadd süsse ki a köcsög Audi-s szemét :D, ha jól rémlik. Merjek egy ekkora teljesítményűt bevállalni (kibírja-e a foncsor?) vagy maradjak a 65W-osnál?
sorszám: 29326 (99614)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-08-08 21:06:03
29322 re irok.Miért nincs alapjárat bejáratós motoron?nekem volt a ts 150en.20as keverékkel kezdtem járatni és 100km-t mentem ilyennel majd 25 össel 200km-t majd 30assal kb 500at majd 35össel megint 500at és ezután jött a 40es.És én ezt használom mindig.OMV 2t olajat használtam
(1000ft/l).Arolt ne használjatok.
Egyszer nem köpte be a gyertyát,lerakodás sem volt sok,melegen menet közben nem volt füst.
sorszám: 29325 (99613)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-08 21:03:31
Laci itt van egy bolt a lehet térről nem messze szerintem te is ismered,lomex kft.a neten is megtalálod,a dévai u. - lehel u. kereszteződés sarkán van,ha újpest felé mész akkor jobb oldalt,szerintem ott találsz.
sorszám: 29324 (99612)
(előzmény: Keri, 2008-08-08 15:26:59)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-08 20:47:59
tudom hogy nem normális de nem csak nálam gyujtott alul,és már mástól is hallottam,hát mondom magamnak,fazsul tervezték meg a bütyköket a gyárba,de alul nem is robban,ha jól tudom:)

Más:majdnem meghaltam ma a műhelybe,(röhögő görcsbe) bejött egy roma fószer(nem vagyok fajgyűlölő) a lényeg az volt hogy egy audi 80ason hülye hangja volt az első kerekeknek,na mondom megnézem már,erre a kerékagyal együtt kiesik a felni,szarrá volt kopva a kúpgőrgős csapágy,a féltengely anya nem volt lehúzva géppel,szóval cseppet se volt életveszély.Aztán összeraktam neki hogy el is tudjon menni, és mutattam neki miket kell hogy vegyen,mert ugyanis felajánlotta hogy hoz majd ő alkatrészt,jó oké összeírtam,mutattam neki hogy kell neki féktárcsa meg betét,mert elől a ferodolt tartó kis fém lapocska is elfogyott,gyakorlatilag a munkahengerrel állt meg,és erre még volt bőr az arcán megkérdezni hogy jó-e ha ő használtat hoz a bontóból??azt hittem falnak megyek kínomba.át itt tart a vliág?
sorszám: 29323 (99611)
(előzmény: Keri, 2008-08-08 10:19:27)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-08 20:33:45
1:33as keverék,subertű felülről 3.rovátka,és 0 alapjárat,félóránkénti szünetek,és nagyon ne pörgesd az első 50km-nélaztán mehet neki szépen 4-5000ig,az a lényeg hogy ne pörögjön és ne legyen leterhelve,ez nem jelenti azt hogy 2.esbe 30koppanó,változatosan de ésszel,
széles utat!
sorszám: 29322 (99610)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 20:55:45)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-08 20:30:31
most nem azért,de mégis muszály elmondani,én is csináltam már pár köteget,kis etz-re meg 250re is,ne megyszerű de 5rongyból simán kijön,viszont ha azt nézem mennyi meló van vele,nekem is 1-2nap mire összerakom és bekötöm meg tesztelem,ha ezt is beszámitom,én is legalább 10000ért adnám. viszont ez a kisegér vs. elefánt vicc tényleg jó:DD
sorszám: 29321 (99609)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 20:40:56)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-08 20:25:00
hát biztos nem ennyit kell nyitva lennie,ha valaki meg tudja neked nézni abból már ki lehet indulni,de nekem is kevesebbet volt zárva,sajna így már nem tudom neked megnézni mert már tranzisztoros a gyujtásom,nem megszakítós,de hogyy emiatt melegszik az tuti 100.vedd le az állórészt a gyujtással mindennel együtt,vedd ki a gyertyát,és a forgórészt hagyd fent,tedd be 1.esbe és toljad,de a jobb oldalán állj a motornak,akkor meglátod üt-e a főtengely,ha igen akkor két megoldás van:főtengely csere v. hall jeladósra kell átalakítani.Ez utóbbi egy jeladóba fog neked kerülni,és egy erősítő "feketedobozba",meg 3 vezeték a blokkba,és 6 a dobozba.
sorszám: 29320 (99608)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 19:28:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 15:26:59
OFF:
Nincs valakinek ötlete honnan lehetne szerezni mini-ISO csatlakozót? De elég lenne a hozzátartozó saru is.

Blaupunkt autórádió aux-in csatlakozásához kell, de egy szaros csatiért elkérnek 3000forintot, ami csak azért felháborító mert a normál ISO csati 250forint és a tescoban is lehet kapni (igaz ott 1000-ért adják)

A Conrad webshopjában van 1600ért, de a kretének német országból hoznak rendelésre.

Bosszantó az, hogy lényegében egy sima késes saruról van szó, ami nem lengő hanem be direkt tokba pattintható, tehát semmi spéci dolog. A sima ISO-ra tökéletesen illik a 2,8-as csúszósaru. A mini ISO az 1,4 lehet.

Ha az enyém lenne már régen ráforrasztottam volna zsugorcsővel egy lengő RCA-t azt kapja be a sok ostoba kereskedő, de havernak mégsem akarok gányolni.

sorszám: 29319 (99602)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 15:14:09
Akkor nem a gyújtás lesz a legnagyobb problémád :D
sorszám: 29318 (99600)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 13:21:00)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 13:56:56
Hat akkor minden ok, megis melegszik a trafo. Mar csak arra tudok gondolni hogy becart a trafo azert melegszik. Imadom ezeket a rejtett arulasokat, lassan vege a nyarnak.
sorszám: 29317 (99595)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-08-08 13:40:44
hát akkor kib@aszkurálja a biztiket, majd ami polaritás helyes betáplálást igényel az elpukkan(pl elektromos fesszab). ja és az akksi is megforr.
sorszám: 29316 (99594)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 13:21:00)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 13:21:00
Koszi szepen, es ha az aksit kotom be forditva akkor mivan?
sorszám: 29315 (99593)
(előzmény: Devil87, 2008-08-08 13:17:33)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-08-08 13:17:33
Az úgy jól van, helyes a bekötésed!
sorszám: 29314 (99592)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-08 12:43:14)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-08 12:43:14
Eccer bennem is felmerult a kerdes, nalam a zold megy az 1 es polusra es a ket barna cskos a 15 os polusra.
sorszám: 29313 (99591)
(előzmény: Keri, 2008-08-08 11:29:10)

 
 
Matya
válasz erre | email2008-08-08 12:37:06
Nem egyenletesen van megnyúlva...ennyi...ki kell dobni és venni újat helyette...
sorszám: 29312 (99590)
(előzmény: Devil87, 2008-08-08 12:35:51)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-08-08 12:35:51
Üdv mindenki!

Olyan problémám lenne,hogy mikor tekerem a hátsó kereket és nézem a láncfeszességet, egy ideig megfelelő,majd egy ponton feszesebb lesz a lánc. Menet közben mintha érezni is lehetne ezt a "befeszülést". Kihajtó tengelyen nem görbe, lánckerék is rendben. Hátul is okésnak tűnik a dolog, egy picit lóg csak a lánckerék tengelye. A láncom adta/adja meg magát?? Mitől lehet ez a feszüléses jelenség? Törött görgő a láncban??
sorszám: 29311 (99589)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-08-08 12:11:21
Keri, csaprago Köszi a gyors segítséget. Megyek keresni a golyót. :)
sorszám: 29310 (99586)

 
 
Devil87
válasz erre | email2008-08-08 11:53:43
Na ez nem semmi cikk! Milyen szakszerű megoldások vannak... Nem is hittem volna! :D
sorszám: 29309 (99584)
(előzmény: Keri, 2008-08-08 10:09:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 11:29:10
Jobban belegondolva ha felcseréled a kivezetéseket, az is csoda hogy beindul a motor, de hogy az akkut tönkreteszi az is biztos, ugyanis a szikra ilyenkor az akkun keresztül megy illetve ami nem az pedig a kondenzátoron keresztül.
Nyilván csúnya tranziensek keletkeznek ilyenkor így az energia végül a trafóban melegszik el.
sorszám: 29308 (99583)
(előzmény: Keri, 2008-08-08 11:21:23)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 11:25:13
Van ott egy csapágygolyó az is kiesett.
sorszám: 29307 (99582)
(előzmény: LG TS, 2008-08-08 11:19:41)

 
 
csaprago
válasz erre | email2008-08-08 11:22:35
A pálca mögött kell lennie egy golyónak, és szerintem azis kiesett neked. Annélkül nem emel ki a kuplung.
sorszám: 29306 (99581)
(előzmény: LG TS, 2008-08-08 11:19:41)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 11:21:23
Mennyi baj van veled :)
Mostanában nem érek rá, talán a jövőhéten.
Viszont kicsit te is utánanézhetnél a dolgoknak. Nem tudom a gyújtásszöget, kerestem de az MZhogyantovább c. könyvben (ami a szakirodalom rovatból letölthető) nincs benne.

De google a jobarátom felkiáltással ezt találtam:

"
(Tamás)

Gyújtótrafó cserénél nagyon kell figyelni az 1-es és a 15-ös pontra menő kábelekkel, mert ha fordiva vannak visszacsatlakoztatva, akkor ugyan megy a motorot, de a gyújtótrafó felforrósodik és a motor kb 30 kilóméter múlva emiatt megáll, lehül és lehet továbbmenni!Ezzel én is szívtam már egyszer. "

Tamásnak nyílvan frankó DDR trafója volt hogy nem égett le, és pillanatnyilag (gondolkodás nélkül) nem is értem mi köze a polaritásnak a melegedéshez, de ebben lehet igazság, mert a trafó nem szimmetrikus.

Véleményem szerint a 3/4fordulatos zárásszög jó lehet.
sorszám: 29305 (99580)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-08 00:11:24)

 
 
csaprago
válasz erre | email2008-08-08 11:20:38
Sziasztok! Elszakadt a gázbowdenem a 150es TS-emen. Boltban nem lehet kapni csak ETZ-hez, de az meg hosszú. A kérdésem, hogy mivel lehetne helyettesíteni, vagy átforasztani esetleg? Köszi a válaszokat.
sorszám: 29304 (99579)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-08-08 11:19:41
Sziasztok!

Ts 150esemen levolt szedve a gyújtás oldali dekli és elfektettem a motort, mert ki kellett vennem a hátsó kereket. Az a kis pálca ami a kuplunghoz tartozott meg kicsúszott a helyéről. Visszaraktam, de azóta nem emel ki rendesen a kupplung. Sőt tulajdonképpen semennyire sem emel ki mert berakom sebességbe és lefullad. A kupplungkar pedig nagyon könnyen mozog szinte semmi ellenállása nincs, alig húzódik vissza. Na most mit csinálhattam rosszul. Ja a blokk nem volt széthúzva, csak a lánc levolt véve, azt raktam vissza, azért volt levéve a gyújtás oldali házrész.



Tippek??
sorszám: 29303 (99578)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 10:19:27
hidd már el hogy nem nomrális ha alul is gyújt :)
sorszám: 29302 (99570)
(elözmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-07 23:59:34)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-08 10:14:43
Eladó ETZ-hez kruzer csomagtartó(alu).Hibátlanul,nem festett ára:9000-
motorsokk@citromail.hu
sorszám: 29301 (99569)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-08 10:09:33
Van még mit tanulnom :D

http://totalcar.hu/magazin/technika/kinekfajmo/
sorszám: 29300 (99568)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu