:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
van jelentősége,a 70-est használd
milyen segítségre gondolsz?
Üdv! De sajnos nem passzol a 2 fél, mert a trophy-n egysoros lánc van a kuplungon, de ami még nagyobb baj, h a főtengely sem egyforma (legalábbis az átmérője, s így már a csapágy, szimering se stimmel. És úgy nem működne, h végleg kivonatnám az enyémet a forgalomból, és ezzel a blokkal helyeztetném vissza?
Hello!
Az az igazság, hogy már nem eredeti a szine és hiába kaparom le nem látszik alatta az eredeti festék.
Azért köszi
Ha ugyan olyan színt akarsz akkor vidd el az eredeti darabot a festékboltba, az alapján meg tudják csinálni a festéket.
Sajnos 2 másodperc alatt rájönnek ha átütött, mert megváltozik a fém kristályszerkezete a felhegesztés következtében. Volt már aki megszívta.
Jobban jársz, ha a számos blokkfelet átrakod az új blokkba.
Na,megteszteltem a "luk nélküli",72-es tűsfúvókát. Nem ment vele rosszul a gép,viszont érezhetően dúsabb keveréket kapott,és utána kellett állítani,néha még tarakírozott is.
A kétoldali főtengelycsapágyaim viszont ki vannak készülve,a kuplungoldalon és a generátornál is kézzel mozgatva elég jelentős kotyogás érezhető. Szerintetek el lehet még így menni 1-2 ezer kilométert probléma nélkül? Csak télre terveztem a motor szétrántását...
ETZ hátsó telóhoz kéne az alján található teleszkópállító, amivel lehet állítani a rugó feszítését... nembaj ha nincs jó állapotban,karcos stb, csak egyen legyen,és ne legyen letörve se a kar, se a gömb a végéről...
Árat megbeszéljük!!!
cseffp@vipmail.hu
Eladó Mikuni Vm 36 Racing Carburettor
Eladó egy Mikuni VM 36-os /36mm-es légtorkú, körtolattyús/ verseny karburátor. A karbi nagyon jó állapotban van, nagyobb nyomatékot ad a motornak és stabil alapjáratot biztosít, akár 800RPM-en is. A karbihoz van egy átalakítot 250-es ETZ szívócsonk is amivel gondd nélkül felszerelhető. Érdeklődj emailben és küldök képet is!
ThUnDeR
Egyik barátom keres eredeti gyári szürke ETZ 125/150 tankot és mindkét oldali dekliket (légszűrő és akkutakaró).
Ha valakinek van eladó az írjon e-mailt a
herrfp2(kukac)freemail(pont)hu
címre, vagy telefonáljon: 06-húsz-365-8három-8öt
Előre is köszönöm.
Átütést már csak azért sem lehet, mert meglátszik, hogy átütött szám, és azért nem megy át műszakin. Ha a motor amibe beleteszed még nincs a neveden, vagy nincs törzskönyve akkor még problémásabb a helyzet, mert még eredetiségvizsgára (vagy integrált vizsgára) is el kell vinni, ahol műszerrel vizsgálják meg a szám eredetiségét, és ott biztos megbukna.
Érdeklődnék honnan tudnék szerezni gyári szinkodot ETZ250-es hez.
A válasszokat előre is köszönöm
köszi szépen, de ez így sajna nem fog működni, mert az előző tulaj kb. 20 éve meghalt, a család meg nem foglalkozott a mocival, pláne annak papírjaival. A szám átütését "elvileg" meg lehet-e oldani? Valakinek a valakijének a valakije esetleg csinál ilyet:)???
Valószínűleg igazad van. Ezt az eltérést teljesen véletlenül vettem észre múltkor. Azt nem tudom,hogy ami a motoromban van súbertű,az melyikhez tartozhatott.Azt hiszem,egy próbakörre érdemes lesz kipróbálni a másik tűfúvókát is, nagy jelentősége nem lehet,de azért érdekes. Ha lesz időm,ma nyomok is egy próbakört!
Hogyne volna. Bár hogy pontosan mi azt nem tudom :)
De belegondolsz a luk nélküli esetén a tű teljes hossza befolyásolja a felszívott benzin folytását, a lukas esetén pedig a luk alatti részek a luk méretétől függően csökkentet hatással vesznek részt a szabályzásban.
Ebből arra következtetek, hogy a karburátor karakterisztikájára van hatással. Gyanítom hogy a lukas gyorsabban reagál a gázra, de ez csak feltételezés és valószínűleg a tűnek is a fúvókához kialakított kúpossággal kell rendelkeznie.
Sziasztok! Karburátorszakemberek tanácsát kérném: szerintetek van annak jelentősége,hogy a 70-es tűsfúvókán középtályon van két kis furat(talán erre céloz a gépkönyv a "2 db 60-as kiegyenlítőfúvókával", a 72-esen viszont ilyen nincsen. Tuti gyári mind a kettő,az egyik BVF 22-be,a másik 24-be való. Van ennek valami jelentősége motorüzem,keverékképzés szempontjából?
És ezennel augusztus 11-ét a "Kéri Laci beszólt Feri2360-nak" emléknappá nyilvánítjuk és minden évben megemlékezünk róla? :)) vagy mégis mi a célod ezzel?
Ha parttalan hülyeségekről megy a vita, vagy ide nem való dolgokról, bárki legyen is az, mindig be fogok szólni. Van aki ezt elfogadja, van aki nem.
Ha pedig az a problémád, hogy le öregeztelek, akkor BOCSÁNATOT KÉREK. A bölcsességedet akartam kidomborítani, hogy ezzel hassak a józan belátásodra és ezek szerint nem szerencsésen fogalmaztam meg.
És hogy lásd, tanultam az esetből azóta helyzettől függően általában privát üzenetben kérem meg az alanyt, nehogy úgy érezze megszégyenítésről van szó, mert nem ez a cél.
Szerintem ugyanezt írtam...
Tényleg.:)
Azért megprobálta a fiú, hogy mindig övé legyen az utolsó szó.:) De ezek szerint nem jött össze.:))))
üdvw!
Keresek 250es Etz-hez jó álapotú gyári fötengelyt(nem felújitottat)
tel: 06302073309
szia Árpád. lehet válaszolni intervénás faló kolléga írására is a következőképpen: közvetlen a névmező kék sora alatt vidd a kurzort a neve után szép lassan, és láss csodát, megjelenik a válasz és mail lehetőség szép piros betükkel:)
Egy adás-vételi szerződéssel igazolod a motorblokkot és kész.
Háj!
Ez esetben igazolni kell a motor eredetét adásvételivel, de úgy, hogy a BM adatbázisában szereplő utolsó nyilvántartott tulajig, valamint donormotorkerékpár ki kell legyen vonva a forgalomból véglegesen. És persze a motorblokk nem állhat körözés alatt. Ha mindez megvan, akkor cserélni kell a forgalmidat, és a törzskönyvedet is, ami 12000ft, valamint le kell vizsgáztatni a motorodat, és a műszaki vizsgalapon szereplő motorszám alapján beírják az ocsmányirodában az új számot.
Ha nincs meg a legutolsó nyílvántartott tulaj neve, akkor ha megírod a rendszámát a donornak, akkor szívesen megnézem neked.
"öregségre visszatérve" Köszi a vigasztalást, annyira szerencsére nem súlyos a helyzet. Ez csak csipkelődés egy kolléga részére, akit becsülök a szoci motorosokért végzett önkéntes munkájáért, viszont egyes megjegyzései néha eszembe jutnak...
sorszám: 29375 (99707)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-10 22:31:52)
én egyébként amikor szétszedtem a blokkomoat a nagygenerál miatt,akkor azt hittem a csapágy szar,de Bambi szólt hogy majd cserélni kellene,mert ez a kis etz-k betegsége,hogy hajlamosak elferdülni,de ezt valahogy a 250esnél nem csinálja.
Érdekesen szólsz hozzá, nem lehet válaszni neked.:) Mindenki másnál fel ajánlja, nálad nem.:)
Nos, a forgórész ha ritkán is, de lehet ferdén.Megfekszik a kúpon ferdén ráhúzás közben, aztán a további húzás ad a belső kúposságának. Én sajnos láttam ilyent, többet is. gondolom, ezért ajánlják a szerelők, hogy ne csavarral húzzuk rá a forgórészt, hanem ekőször gumikalapáccsal ütögessük rá fínoman. A görbe csavar elvileg valóban nem szorítaná ferdére a excentert, de valóságban igen.Azt hiszem azért, mert ha elérte az excenter egyik oldala a valóban egyenes forgórészt, nem tudja tovább húzni, hiába lóg a tulsó oladala a levegőben, ő a szorulót akarná tovább húzni, vagy mi a fene történik ilyenkor. A tapasztalat it mást mond, mint a józan ész. Persze lehet, hogy én olyan esettel találkoztam, ami meghúzás után görbült el valamitől excenterestül. Csak azt nem tudom, hogy lehetett ezt elérni. Hacsak nem excenter ütést akart gumikalapáccsal helyrehozniNem tudom. .De a görbe csavar mindenképp zavaró, ha valaki az ütést a csavarfej forgásából akarja megállapítani.
De egyszerű a kérdés. Le kell húzni a forgórészt, valakit megkérni, forgassa a hátsó kereket, egy a tengelyhez odatartott csavarhúzóval már szépen látszik az ütés. Legalábbis az akkora ütés, ami a gyújtást, vagy a szénkeféket zavarná. Ha csak nincs nagyon ki a csapágy, mert akkor fordulaton nagyon más lehet az ütés, mint kézzel tekerve.
látom villamosságban otthon vagy,de ..nekem pl inbuszos a csavar feje,így volt nem én cseréltem ki,lényegtelen..de ha a csavar ferde akkor is be kell húznia a bütyköt a helyére hiszen a forgórész azon rész amire felfekszik a bütykös tengely az sík,max a csavar feje áll csálén,forgórészt még nem láttam ferdén hacsak nincs rosszul felrakva,de ha üt akkor nagy valószínűséggel a főtengely lesz az mert akkor ingadozhat a fesz,amit írtál korábban a szénkefék miatt hogy nem bírják követni a csúszőgyűrű pályáját.az öregségre visszatérve,ismerek egy öreg fazont itt a szomszédságban,már bottal jár de még mindig felül az oldalkocsis jaffára,és nem fél a sebességtől,csak én hogy meg ne boruljon:)
sziasztok etz250 fötengely felujitásában kérném segitségeteket
elöre is köszi
szevasztok...
ma érthetetlen problémával szembesültem... mivel sok szabadidőm volt, nekiláttam, hogy kipucoljam, és feltöltsem az első teleszkópokat, mivel a jobb oldali alul engedi az olajat, és a tárcsa tiszta olaj... kb másfél éve saját kezüleg töltöttem fel 230ml-rel, ahogy a könyv írja, és kíváncsi voltam mennyi maradhatott benne, ezért a leengedett olajat is lemértem... furcsa módon pontosan 180ml volt mindkét teleszkópban... hova tünt a bal oldaliból az olaj?... :D alul csont száraz, és az új szimeringek miatt fent sem nyomta ki... a jobb oldali meg szinte csöpögött, még azt is furcsáltam, hogy maradt benne még olaj... :D
viszont azt is észrevettem (lehet az állandóan folyó olaj az oka), hogy a tárcsa forgásirányba kottyan 1 mm-t az alumínium házba... oldalirányba semmi... attól félek, hogy el fog fordulni, bár biztosan jól össze van fogatva (kapaszkodó körmök, vagy valami)... látott már valaki széttört-letört tárcsát?...
sajnálnám eldobni, mert ki van fúrva tárcsafékzárhoz, nem üt egyáltalán, és mély barázdák sincsennek benne... bár végső esetre van egy rozsdás kerekem tárcsával, arról át lehetne pakolni...
Üdv mindenkinek! Egy másik Trophy blokkot szereltem a TS-be = nem stimmel a motorszám. Nos ilyenkor hivatalosan mit kéne tennem? A blokk eredetét kell igazolnom, egy adásvételivel, vagy forgalmival? Vagy vki tudna nekem segíteni szám átütésben? /Somogy-megye/
Köszönöm, még ma megírom mailben, hogy mint meg hogy legyen.
Üdv Keri!
Én megpróbálkoznék a szerkesztéssel, talán sikerülne (3ad éves mérnök informatikus hallgató vagyok pécsett a fősulin :) )
ja és bocs ha félreérthető voltam, egyáltalán nem baj, hogy az MZ clubbal foglalkoznak, sőt nagyon szép színvonalas oldaluk van, de azért irigylem a munkaerőt :))
Apropó, a szocimotoroshoz senki nem akar szerkesztőnek jelentkezni?
A régi emberek szépen elszivárogtak és úgy látom az MZ club foglalja le őket.
Annyi a feladat, hogy a beérkezett cikkeket kell kirakni, megfelelően megformázva. Erre egy viszonylag egyszerű és felhasználó barát felület van, tehát aki tudja használni a Word-öt ezzel is boldogulni fog.
Ugye ez egy közösségi oldal, tehát az oldal pontosan annyira működik amennyire a közösség.
mondjuk inkább úgy hogy 4 hengerből 1 már beröffent :)
A dizájn fog változni reményeim szerint, illetve a tartalmak feltöltése még nincs meg, de a forum működik és lehet regisztrálni.
sorszám: 29364 (99672)
( előzmény: vinczeattila, 2008-08-10 07:57:57)
Elindult az új mzracing oldal!
Eladó egy 125-ös ETZ (deluxe) gyönyörű állapotban. A motor magáért beszél. Jövő nyárig érvényes a forgalmi és most kapott egy vadonatúj akksit. 11.000km van van benne, rendkívül kíméltem. A gép Sárospatakon található (B-A-Z), ára 150.000 ft. Kérésre tudok képeket küldeni!
üdv:
http://www.police.hu/traffipax/BRF-20080731_40.html
Mint megtudtam kötelesek meghirdetni mikor hol fognak traffipaxozni.
Mindenesetre visszanézve a listát, erősen csodálkozom hogy még van jogsim :D
Egy szeretve tisztelt motorostársam azt mondta egyszer, nem öreg az ember, amíg nem esik le a motorról. Amikor erre azt mondtam, hogy az egyik ismerősöm kisgyereke akkor öregnek születet, mivel eszetlenül zakozott a műanyag motorjával, javított: Nem öreg az ember amíg vissza tud mászni a motorra! :) Nos, mult vasárnap kiderítettem a földutas afférnál, közel ötven év még nem öregség.:)
Aműgy szerintem a hatlapfejjű csavar ütését akkor is lehet látni, ha üresben jár a motor. Más kérdés, hogy attól, hogy üt a csavar, még nem biztos hogy üt a főtengely is. Sőt még az se hogy vagy a főtengely, vagy a forgórész üt. Ugyanis lehet görbe az excenter is, a csavar is.Tényleg, jut eszembe: Kétszeres gyújtást okozhat görbe csavar, az sajnos néha féloldalasra tudja húzni az excentert. Más kérdés, hogy szerintem a dupla gyújtás önmagában még nem végzi ki a trafót általában.Én továbbra is az elkötésre, hibás gyújtáskábelre gyertyára, esetleg feszültség lökéses tápfeszültségre szavaznék.Főleg ez utóbbira, mert ez a legalatomossabb hiba, legnehezebb kimérni, a többi hibát egy átlagos nem kezdő ember automatikusan végig zongorázza.Viszont hány embernek jut eszébe sorozatos tekercs elhalás esetén szűrő kondit cserélni, ellenőrizni a szénkefék működését, a fesszabot is elleőrizni?!!! Nem egyen feszültség szempontjából, hanem stabilitás szempontból. Egy rezgőnyelves mechanikus szabályzó érdekes dolgokat művelhet, ha nagyon szarok a pogácsák a relékben. Az elektronikus fesszab is tud néha gerjedéken lenni, az is okozhat egyenáramú műszerrel ki nem mérhető folyamatos ingadozást.Márpedig a tápfeszültség periodikus ingadozási jobban györik a gyújtótrafót, mint az egyen fesz.
sorszám: 29360 (99661)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-09 14:46:31)
Mz250-es Trophy eladó!Jó állapotban,forgalomból ideiglenesen kivonva,üzemképesen,törzskönyvvel.Iá:100000Ft. Érd:0620/981-39-16 telefonszámon,vagy a e-mailban:motorsokk@citromail.hu címen
végsősoron ez is jó meg amit irtam az is,a lényeg hogy nem a berugóval forgatjuk a motort,mert a túlsó oldalról nem lehet észrevenni a kisebb ütéseket,ha meg a másik (bal) oldalról is látni az ütést,akkor meg áldásom arra a motorra,a főtengelytől bal kézzel jobb váll fölött meg lehet szabadulni mert az már nem fog menni többet rendesen.nem hinném hogy öreg lennél,18 elmúltál az a lényeg,az meg hogy hány évvel azt meg nem kell elárulni:)
Más:tegnap láttam egy ford hátulján egy feliratot,és nagyon megtetszett,szerintem alkalmazni kéne:"nem 50éves vagyok,hanem 18, 32 év tapasztalattal"
Nem kötekedésképpen, de szerintem tologatás közben nem lehet ilyesmit nézegetni. Ennél az is életképesebb ötlet, hogy középsztenderen sebességben a hátsó kerék forgatásával nézeget. De mindegy, ma már úgysem tudok több, öregkoromra összegyűlt tapasztalatot átadni, mert 2 donor ETZ várja a sorsát hogy még ma szétkapjam őket.
sorszám: 29357 (99654)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-08-09 12:27:55)
én voltam az aki javasolta,és nem a hatszögű M8-as csavar miatt,hanem ha 1.esbe tolja kivett gyertyával akkor meg tudja nézni nem üt-e a főtengely,mert ha igen ez is okozhat gyujtási problémát,ennyi!nekem is görbe a főtengely,és szar volt a gyujtásom,átraktam a tranyós gyujtást, hall jeladóval minden egyébbel együtt,és láss csodát működik rendesen a motorom.
A visszarúgás sajnos előfordul jól beállított motornál is.Ha ritkábban is. Évente egyszer-kétszer nagyobbat rúg vissza a tzm is, a jawám is, mint amekkorát én tudok belerugni. Csak hogy megmutassa, ki az erőssebb.:)Van olyan, hogy csak azért nem szállok el, mert kapaszkodom a kormányba.:)
A szerelésről annyit, hogy vagy tuti jó szakembert keressen az ember, vagy csinálja meg maga. Akkor ha valami nem stimmel, legalább csak magára haragudhat.:) Nekem is volt a szobám közepén a szőnyegpadlón egy jawa634es blokk tökéletesen darabokban egy egész télen át. Ahányszor kimentem éjjel a budira, annyiszor rúgtam bele a sötétben.:) Dehát valamit valamiért. :) Most megint ott tartok, hogy az ekkora munkát mégis szakemberre bíznám.
Nem... visszafelé soha nem indult el, de indításkor (főleg melegen) iszonyatosakat visszarúgott, volt hogy 4-5x egymás után :D. Alapjárattól olyan 3500-ig nagyon erőtlen volt, erős benzin szaga volt és füstölt is, aztán megindult mint a veszedelem, de 120-nál nem ment jobban, elkezdett hörögni, volt hogy durrant is szép nagyokat. Igaz szerelő állította be 2,8mm-re, hogy hogy ment el azt nem tudom :S de nem lepődök meg rajta, mert a váltóban 2 léptetővilla fel volt cserélve, nem is vette a 3.-at, de szerintem át is vert, mert állítása szerint jó volt a váltóm. Most 800km után szét lett szedve, nem hagyott nyugodni, hogy nincs 3. fokozatom. Nos... a tengelyeken lötyögnek a fogaskerekek, a 3. fokozat kapcsolókörme szarrá van kopva pedig 1x sem raktam 3.-ba. (ugye jó volt!! ha már a nagymester azt mondta... én barom meg elhittem) Nah mindegy, tegnap vettem egy bontott blokkot, nagyon szép állapotú a váltó benne, úgyhogy lassacskán összejöhet egy év után, hogy normális legyen a jó öreg 251-es.
Örömmel közölhetem, hogy a javám többször ehymás után elindult hátra.:) Valahogy megnyaklott benne a gyenge minőségű megszakító. Viszont ami aranyos volt, az az, amikor tanpályán rugtam be az oktató 250 ETZjét. mondom neki, valami fura van a hangjában, és a fordulatszám mérő is furán viselkedik. Erre mérgesen rám szolt, hogy én mindig okoskodom, majd felpattan t a motorra hogy bemutassa, nincs annak semmi baja. A hatás kedvéért egész merésszen eresztette ki a kuplungot. Bukását látva sokan és sokáig nevettünk jóízűen.:)
Ha így van akkor én hozzá nem nyúlnék.
5mm-es előgyújtás??? és nem indult be visszafelé? :)
Haverom régi 250-es Czetkája csinált néha olyat hogy alapjáraton pöfögve durrant egyet és megfordult a főtengely forgásiránya, de olyan lazán hogy néha nem vette észre. Így történt meg hogy beálltunk a piros lámpához, majd amikor zöldreváltott csak azt látom hogy haver megindul hátrafelé mint a veszedelem :D
De már rutinos volt, mert 2 méter alatt felfogta mi a helyzet és megállt, beindította rendesen és mentünk. Szerencsére senki nem volt mögötte.
A gépműhely valóban lényeges. tudnék mesélni, némelyik helyen milyen munkát végeznek.... De nem teszem, mert bár még korán van, de rosszul aludnátok soraimat olvasva.
Nem tudom, más országokban hogy van, de nálunk gyakorlatilag büntetlenül csinálhatnak a szakik minősíthetetlen munkát. Olyan a fogyasztó védelmünk, amilyen. És még mindig romlik.:(
Értem... jelenleg a 7000km felé közeledik a benne lévő dugattyú, a koromlerakódáson (5mm-es volt az előgyújtásom) kívül nincs más baja :D nincs semmilyen csörgő-zörgő csapszeg hangja, lehet hogy akkor nem bántom, marad ez. Köszi a választ. Üdv!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|