:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Most nézem az OCC-s filmet. Egy régi Indiánra hasonlító gépet csinálnak.
Csak elméletileg: ha épít építek egy réginek kinéző motort, és azt mondom hogy ez egy százéves akármi ami eddig a pincében rohadt ezért természetes hogy nincs papírja, akkor azt forgalomba lehet helyezni? Ugye 100éve volt nagyon sok kicsi motorépítő műhely, elég nehéz lenne visszanyomozni hogy valóban létező darabról van e szó :)
Csak azért jutott eszembe ez, mert Magyarországon egyedi építésű járművet gyakorlatilag lehetetlen forgalomba helyezni, vagy csináljam azt amit jó pár Magyar motorépítő? Megcsinálják a vázat, kiviszik Szlovákiába, ott lepapírozzák mert ott sokkal egyszerűbb, majd behozzák mint Szlovák váz és így már építhetnek köré egy motort.
Próbáld meg az állórészt kicserélni!Nekem a Ts 250-en bevált!Pedig a villamossági szervízben nem tudták kimérni a hibát és mégis zárlatos volt az állórészem!
Hali!Szükségem lenne 1 villamerevítőre ETZ 250-hez!Ha valaki tud kérem jelezzen!Köszi!
Milyen fesszabályzót raktál rá?Mert ha esetleg elektronikust akkor az előtét ellenállást kikell venni.Nem kell.Egyébiránt ha semmit nem kötsz a dinamóra és a DF pontot a dinamón összekötöd a D+ ponttal,akkor egy multimétert rákötve (a D+ és test közé)a motort beinditod,elkezded emelni a fordulatot közel 20 voltot kell tudni mérni.Ha ez oké akkor kezd el máshol keresni a hibát.Sokáig ne járasd a motort igy ,de addig amig méred nyugodtan lehet.Ezzel a méréssel kizárható a dinamó a lehetséges hibaforrásokból,ami lényegében márcsak a fesszab lehet.
Van egy 125-ös TS-em. Töltésgondja van. Amikor bekötöm a gerjesztést bef. ellenállást akkor hallani lehet ahogy "sír" a dinamó és fogja a motort. Ha így megyek vele akkor ezt az ellenállást le is égeti. Most tehát nincs bekötve, bár van némi töltésem mert dinamó állásban működik a motor csak rángat. Fesszabályzót már cseréltem és dinamó forgórészt is (mivel emiatt sem volt töltés) de nem jöttem még rá a hibára. Tehát szerintetek mit nézzek még meg?
bocs, Budapest, az M5 bevezetője
Igen érdekelne a dolog.Köszi.
Eladó Etz 125 1987-es rendszámmal lejárt műszakival rengeteg alkatrésszel, spoilerezve, oldaldobozokkal.Ár:30e
Érd:kekbalaton@gmail.com
Na ez nem jött össze. Inkább küldök linket.
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most néztem hogy az egyik oldalon jó a króm, de ha kell akkor persze átteszem mindkettőt a másik tankról. Jelenleg még csak az egyik tankról vannak képeim.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Én lehet tudok neked segíteni. Két TS 250/1-es tankom van. Az egyik tank hibája hogy már elég rossz a festés meg a króm se látszik már nagyon, de horpadás nincs rajta legalábbis komolyabb. A másiknak jó mindene csak át van alakítva vmi más fajta tanksapkához. Ha érdekel megnézem pontosan milyen állapotba van a festésre szoruló tank. Ha gondolod a kettőből csinálhatok eggyet.
Köszi Keri! A Magyar utcát azt melyik városban értes?:) Nálunk van Magyar u., de nemtom, h mi az a Nagykőrösi.
Szumó írtam e-mailt. Rem megkaptad, válaszodat várom.
Üdv motorosokk!!!
Ez egy kb. 4mm-es 15cm hosszú acélpálca.
A tömítés miatt polírozott, de alapvetően csak egy megfelelő merevségű rúd kell ami elbírja a kuplung rugóit görbülés nélkül.
A két rúd egy csapágygolyóval csatlakozik. A bringa pedáltengelyének a csapágygolyói pont jók bele, tehát kerékpárboltban kapsz ilyen csapágygolyót ha nincs otthon ilyesmi hulladékban.
Köszi, remélem elég lesz. :DD
Sziasztok!
Megvételre keresek MZ ETZ 250 vagy 251-es mocit.
Csak nagyon jó, gyári állapotúak érdekelnek. Kevés km-errel, lehetőleg olyan, ami nem volt felújítva.
Sérülésmentesen, gyári festéssel. Egy szó mint száz újszerű állapotú mocit keresek.
Ajánlatokat a 20/498-2586-os telefonra várok.
Köszi!
Szisztok!
Tamás
Ez elszomorító, nem találtam semmi oda illőt, pedig 2 alkatrésznek szétbombázott blokk is van. Ha más nincs akkor meg lehet
csinálni két v több belső darabból is? Hogyan van illesztve a két pálca eredetileg?
www.nagyvas.hu Spanyol Iris lánc ha jól látom 140 tagu?
Sziasztok!Ha valaki tud eladóTs 250 ill.Ts250/1 benzintankot eladót az jelezze.Egyszerűen nem kapni sehol.Biztam a siófoki börzében de nem jött össze.Egyetlen egyet találtam de azon volt egy akkora törés hogy reménytelen lett volna,a krómjáról nem is beszélve.Még a végén kénytelen leszek megvenni egy komplett motort ha akarok egy tankot.Á biztos én vagyok csak ilyen szerencsétlen akinek nem jön össze semmi.
Köszi,akkor nem is nagyon mélyedek el benne. A fiatalkori reszelgetést már így is sok ezer forintom bánta,de hát ezt nevezik "tanulópénz"-nek.
Jó állapotú MZ sportkormányt keresek! e-mail: balazsnakvan@freemail.hu
Sziasztok!
Keresek MZ tányérülést állapottól függetlenül.
vespagyuri@freemail.hu
Nem a hajtogatós.
A kuplungmenesztő alá ami megakad a főtengelyen kialakított lépcsőbe, a kuplungmenesztő fölé, ami szintén egy másik lépcsőben akad meg (ha jól emlékszem), és egy tányérrugós alátét.
A "hajtogatós" gondolom az ami a malomkerék rögzítő anyája alatt van és az anyára kell ráhajlítani rögzítés céljából. :D
Honvéd1990
Nekem sincs fölös alátétem, de ha kellenek a méretei, azt le tudom mérni és akkor esetleg le tudod gyártatni, ha sehonnan sem kapsz.
faternak igaza van, nem fogsz kapni boltban ilyet, mivel ez az alkatrész sohasem megy tönkre. Meg kéne keresni a sajátját.
A dekliben lévő kinyomó szerkezetben van egy csapágygolyó is a forgás megkönnyítése miatt, illetve én a pálca másik végére is tettem, mivel 2 darabból van a pálca.
Szerencsére a belső pálca nem tud kiesni csak ha leveszed a kuplungot a másik oldalon.
Sűrített levegőt nehogy megpróbáld akármelyik okos mondja...nekem felrobbant a tank :))))
Nagy eszemnek köszönhetem, hogy nem lett baj, mert feltöltöttem vízzel, hogy ha durran ne szóljon nagyot.
Belülről bottal piszkálással megpróbálhatod kihorpasztani, de elég merev egy ilyen horpadás nekem ezzel sem sikerült.
Lakatos úgy csinálja hogy ráhegeszt a külsejére egy vasat és húzó kalapáccsal kiütögeti.
Létezik olyan is hogy vákuummal és ultrahanggal horpasztják ki. Egy ilyenről tudok a Magyar utcában a Nagykőrösitől 1 sarokra ki van táblázva.
Az árát ne kérdezd csak a táblát láttam, de mivel azt írja hogy fényezés sérülése nélkül horpaszt ki, valószínűleg nem sokkal olcsóbb mint a lakatos+fényező munkája együtt, ha megtudsz erről valamit azért itt is közkincsé teheted.
Ja meg ügyes hegesztő/fémmunkás szakemberektől láttam olyat hogy acetilénlánggal a horpadás szélét melegítették a közepét hűtötték és a horpadás kiugrott magától...ennek csak az a baja, hogy ha rosszul csinálja valaki akkor még jobban meggyűrődhet az anyag :)
Én pedig a létező legegyszerűbb módszerrel egyengettem ki a tankomat. Üvegszálas javító kit-el feltöltöttem a horpadást. Ez pár óra alatt megköt, nem apad be és kötés után a kívánt formára csiszolható.
Amikor felkened ne nagyon foglalkozz azzal hogy szép legyen a felület, mert úgy sem sikerül egyenesre lehúzni, majd a csiszolás és a finiser megadja a precíz felületet.
Nagymező utcából nyílik, az meg az Andrássy útból.
nem, ez menetrögzítő ragasztó, egy csap e menetbe, megköt, csavar nem mozdul, de mégis bontható marad.
Nekem is ezzel van összerakva az ETZ kuplungja.
A TS 125 kuplungja milyen módon működik? Mármint a dekli le van véve, egyik felében benne a csigásan nyomó kuplung bovdenhez csatlakozó miafene... a másik oldalon pedig az első lánckerék.
Fater szerint egy olyan kinyomó rúd kell bele, mint ami a jawa mustangban van, a robbantott rajzon pedig nem látom mi kell oda. Tudnátok segíteni hogyan szerezzem be a boltban és hogy mennyi lehet az ára?
Sajna a gyári bontott sem jobb.Elég sok hozzászólás szólt már arról hogy megvette az illető a "garantáltan jól működő gyári"alkatrészt aztán szart sem ért mert már annyira kopott vagy agyonbuherált volt.Persze ez sem az igazi de egy kis odafigyeléssel még jóvá lehet tenni.A stiftből lehet levágni,az uszókat meg finoman be lehet állitani.Lényegében csak azt akartam szemléltetni hogy ne bizzon senki abban hogy a boltban vett cuccot csak be kell rakni azt kész,hanem rá kell ellenőrizni a dolgokra.
hali
eladó egy Etz 251-es gyári kipufogó 6000Ft
Etz Rezon kipufogó nem a bolti hanem a verseny 5000Ft
ETZ 150 es henger hengerfejjel 10.000Ft
TS 250 henger 3000FT
további alkatrészek Etz-hez és kis TS-hez
ocsipal@freemail.hu
Helo! Kéne vmi jó módszer, h hogyan tudnám megcsinálni a tankon a horpadásokat.
Üdv mindenkinek
Hogyan tudnék összerakni egy kb 140 tagu láncot? 125-ös TS-re kéne. Nem akarok feleslegesen megvenni 2db 120 vagy 130 szemest. Ha van valakinek feleslegbe 10-15 szem új vagy jó állapotú 420-as vagyis 1/2x1/4-es lánca, kérem jelezze. Vevő vagyok rá.
Bocsi de nem tom hol van a z az utca nem is találtam meg térképen ! köszi
köszike atanácsot és adnál nekem egy kisseb részletes magyarázatot erről a menetrögzitős alátétről? mert igen az a hullámos kelett volna ! köszike szépe szia
Köszike szépen nem muszaly ujj de megnézem köszi a tanácsot !! szia
Már alapvetően az nagy hiba volt hogy megvetted ezeket, csakis gyári bontott cucokkal javítgasd a már nem kellően funkciónáló karbid, ezek a cuccok fost nem érnek, csak rontassz a már amúgy is rossz helyzeten.
ThUnDeR
Ennyit az utángyártott alkatrészekről.A képek magukért beszélnek.  
milyen alátétek kellenek oda????
Az a hajtogatós?
Azt felejtsd el, sokkal megbízhatóbb a menetrögzítő. Csapágyboltban lehet kapni, a legkisebb kiszerelés nekem évekig elegendő volt.
Ha nem vetted észre a változást akkor: nem :)
Nekem is kivan szedve a légszűrő, meg ilyesmi, de nem vettem észre változást.
Ha leveszem a csövet a karbi szívójáról akkor romlik a magas fordulaton a viselkedése, ennyi.
Ami sokat dobott a motoron, az a nagygázkar (negyed fordulat a csutkagáz) és a főtengely lekönnyítése.
A kuplunról jópár kilót leszedett Bambi, és a generátor forgórészével is könnyebb lett. Na ez javított a gázreakciókon, de a többi finomítást én biza nem érzem.
hali
szerintem ha pesten bemész a Zsicy utcába ott biztos kapsz, nem értem miért kell neked használltan
Sziasztok könyörgöm ha valaki tud Etz 250 hez a kuplungjához alátéteket az irjon léccccccci ! köszke szasztok
Kihagytam,hogy 150-es ETZ-ről van szó :)
Sziasztok! Még anno 18 éves fejjel lefűrészeltem a kipufogókönyök dobba lógó részéből emlékeim szerint olyan 50mm-t,most pontosan belelóg annyira,hogy össze lehet fogatni. Ja,és a légszűrőházat a karburátorral összekötő tömlő is épp,hogy beér a házba,abból talán 100mm-t is leszabtam. Véleményetek szerint ezek az apróságok számítanak motorüzem szempontjából?
Kapcsolási rajz szerint kötöttem be, csak meglepődtem, hogy nincs szikra, mert akksi nélküli vasokhoz vagyok szokva, eddig kismotorjaim voltak :)
De köszönöm a tanácsokat, ma megyek és veszek egy akksit! Hány Ah-s kell bele?
Látom van némi érdeklődés rezonátoros kémény iránt.Egyik kollégámnak elborult az agya kb:6-7 éve,hogy a 251-ese "csak"145-öt megy,ezért nekiállt mindenféle filléres bolti bádogvödör tuningdobbal kísérletezni.A küzdés nem tartott sokáig és magas szinten értelmetlen volt.Ekkor javasoltam neki hogy hívja fel Kovács Lászlót /kétütemű tuning cikkek szerzője a motor revüben,később M-Force oktató/és tőle érdeklődjön hogy mit lehetne tenni.Laci felajánlotta hogy csinál egy méretezett rezós rendszert a gépre,fel is rakja,be is hangolja.A rendszer elkészült,kinézetre nem egy yoshimura,de működött,valamivel jobban gyorsult,és a vége valahol 155 körül alakult./saját tapasztalat,én is mentem vele!/A fogyasztás ha jól emlékszem 6,5-ről 7-re ugrott./általában húzta neki mint az ökör/.Később,amikor eladta a motort,a rendszert megtartotta,évek óta ott lóg a g a garázsa falán figyelmeztetésül:FOGADJUK EL A MOTORUNK KORLÁTAIT,ETTŐL MÉG NEM LESZ BELŐLE GSX-R 1100!!!!HIÁBA SZERETNÉNK./Akkori nagy vágya volt,de hát a pénztelenség!/
Már régóta japán nagyvasakkal jár,/nem gsx-r/ etz-je már biztos nem lesz.
A lényeg:Ha valakinek kellene ez a rendszer SZERINTEM! eladná.
Szia HaPi! Nekem vannak jó állapotú óráim,és konzolom is.Ha még aktuális akkor írj a következő emailcímre. motorsokk@citromail.hu
Szia! Nekem van hátsó féktámaszom ETZ-hez.Ha kell még írj a motorsokk@citromail.hu-ra Üdv.
A lomex.hu-n láttam olcsó riasztó akkukat a TS-em 2 éve megy egy ilyennel kifogástalanul.
Na de ha leszedted az elektronikát róla és saját "ízlés" szerint kötötted, akkor ne várd hogy elinduljon.
Jobb lenne mégis csak akkumulátorral kísérletezni, akkor elég az akku-megszakító(szikra oltó kondi)-trafó rendszer az induláshoz.
A TS dinamója nem tartozik a megbízható dolgok közé, ezért egy lepukkant rendszer esetén ez lenne az első amit kizárásos alapon kihagynék a próbálgatásból.
Ha akkuról megy akkor lehet foglalkozni a többivel.
Ambruzs.G szórakozott rezóval. Ő mondta, hogy a valahol a kúpok illesztésénél elég jelentős belógása volt a gáz útjába a lemez szélének. Ezt köszörülte le.
Ezen felül kiszámoltattuk a szakirodalom rovatban található programmal a munka tartományát és valahol 7000 felett adja le a maximális teljesítményt. Ez picit irreális a gyári MZnek. Mivel a munkafordulat a cső hosszával van közvetlen összefüggésben ezért legegyszerűbb ha a leömlő csövet veszed hosszabbra.
Persze a hatásosságnak és a jelleggörbének az jobb ha a rezonátor legvastagabb részén toldasz bele.
A rendszer hosszát célszerűen a már említett programmal számold ki a saját motorod paraméterei alapján.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|