:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Igen, mint munkagép. Azok meg 15km/h-nál nagyobb sebességgel és autópályára nem mehetnek meg nem tudom milyen hátrányokkal jár még.
Nem a villa valószínüleg jó.
Az a kampó ami forgatja a váltó tengelyét, azon van egy rugó az törhetett el.
250-esen a bal dekli alatt van.
Nálad lehet hogy a kuplungot is le kell szedni hogy hozzáférj, de nem olyan vészes meló.
Kedves kolléga.
Forgalomba helyezés ügyben nem tudlak bíztatni:az eset:1951-es Norton 500 forgalomba helyezése a padlásról.Képzeld el hogy bemész az okmányirodába,és közlöd a hölggyel hogy forgalomba szeretnél helyezni egy olyan járművet aminek nincsen semmilyen papírja.
Mielőtt folytatnád hogy miért nincs,már ugrik is fel az asztaltól,és hadarja is hogy ő nem illetékes,ezért menj a kpm-hez,szia,kérem a következőt.
Kpm álláspont:meg kell keresni a papírjait.
Honnan?Kérdezed értetkenül.
Valahonnan.De nehogy eszedbe jusson valami régi más motor papírjait átkonvertálni ehhez mert már próbálkoztak ilyennel,de ez BŰNCSELEKMÉNY!!!hangzott a jótanács.Hagyd a fenébe ezt a szart(szó szerint)nem való ez semmire.
Fél óra magyarázkodás után kezdik felfogni hogy nincs papír és kész!
Jó,akkor legyen egyedi forgalomba helyezés,néz rád szigorúan a kpm-es.
Na öcsi ezt oldd meg:menj el egy szakirányú gépészmérnökhöz,aki HIVATALOSAN méretezi és megtervezi a már meglévő motorodat.
Ha netán be tudnád szerezni(próbáltam de csak részben sikerült)az EREDETI Norton dokumentációt azt NEM fogadják el.Tehát mérnöki munka legyen számításokkal,szakrajzzal.(ismerős megcsináltatta nekem valami rokonával haveri alapon,egyébként vagy 80-100e-ft)
Ha ez megvan,akkor add be,átnézik,elfogadják,és jöhet a műszaki vizsga:na hát azon garantáltan nem fog átmenni egy 51-ben megálmodott konstrukció.(ez például kitűnő állapotban volt,ezért is küzdöttem vele)
Pl:Fékmérés FÉKPADON!
vigyorogva közölték hogy nem egyenletes a fékhatás.
a váz merevségét nem tartják megfelelőnek(rápillantásos vizsgálat)
Ha ezeket elhárítottam,akkor sikeres vizsga esetén(sohanapján)új egyedi azonosítókat kap a gépjármű.(ekkor a veteránvizsga már felejtős)
ez nem érdekelt,mert én csak járni akartam vele,mert különc vagyok és kész.
Ekkor még mindíg nem tisztázott a motor tulajdonjoga,mert a tulaj bácsi meghalt,a régi vásárlási papír megvolt,és a felesége Ilonka néni is tanúsítja hogy az övéké volt a gép.
Igen ám de akkor sincs meg a forgalmi,és nem szerepel a nyilvántartásban sem a motor.
Na ekkor lett tele a f...om a hatóságokkal és tértem át a máskor már bevált,szemeltakarásos megoldáshoz.Ezt nem javaslom mert nagyon drága,és nem mindenkinél működik. És mint azt fentebb már megmondták:BŰNCSELEKMÉNY!
Úgyhogy azt javaslom hogy ne agyalj ilyesmin még elméletben se,ugyanis ez nem amerika.Itt rajtad kívül senkinek nem célja hogy te itt bármit is újra forgalomba helyezz.
öööö... bocsánat... soltvadkerti csettegők... :)
http://www.youtube.com/watch?v=O1EmOD6ZyWU
érdemes megnézni a videót, ugyanis van ETZ-s vonatkozása a dolognak... az öreg, aki nagyon magyarázza a dolgokat,egy róla készült életművész videón egy 250-est indít be tolásra, majd csapatja a téli utcán szerintem full részegen... :D
http://www.youtube.com/watch?v=5QhXpz-WndE
a jelenet a második rész végén van, de ha valaki jól akar szórakozni, és van negyed óra szabadideje, nézze meg az életművész 1-2-t...
én fetrengtem a röhögéstöl... :D
hali...
én meg a youtube-on néztem totalcar tesztet szabolcsi csettegőkröl... gondolom nem kell senkinek sem bemutatni ezeket a gépeket... kukázott ismeretlen motor egy lovaskocsira rászerkesztve + 3 váltó, hogy bírja a hegymenetet... :D
és bizony mindegyiknek van forgalmija-rendszáma...
furcsa dolgok ezek...
Szóval egyesbe maradt a mocim(ETZ 125) ,aztán kihuztam picit a váltótengelyt így már 3asig fel tudok kapcsolni...
Mi ment szét? léptetővilla?
Mennyire kell szétbonbázni?
Nem nyuztam egyszer csak ez lett vele....
Esküszöm fél év muval már mindent ki kell rajta cserélnem ,már becsukott szemmel szerelem:)De mindíg van valami....
ETZ hátsó teleszkópállító kart keresek, jobbosat! (csak ne legyen letörve se a kar,se a gömb, amugy lehet karcos, vagy csúnya).
Árban megeggyezünk!
cseffaip@citromail.hu
Most nézem az OCC-s filmet. Egy régi Indiánra hasonlító gépet csinálnak.
Csak elméletileg: ha épít építek egy réginek kinéző motort, és azt mondom hogy ez egy százéves akármi ami eddig a pincében rohadt ezért természetes hogy nincs papírja, akkor azt forgalomba lehet helyezni? Ugye 100éve volt nagyon sok kicsi motorépítő műhely, elég nehéz lenne visszanyomozni hogy valóban létező darabról van e szó :)
Csak azért jutott eszembe ez, mert Magyarországon egyedi építésű járművet gyakorlatilag lehetetlen forgalomba helyezni, vagy csináljam azt amit jó pár Magyar motorépítő? Megcsinálják a vázat, kiviszik Szlovákiába, ott lepapírozzák mert ott sokkal egyszerűbb, majd behozzák mint Szlovák váz és így már építhetnek köré egy motort.
Próbáld meg az állórészt kicserélni!Nekem a Ts 250-en bevált!Pedig a villamossági szervízben nem tudták kimérni a hibát és mégis zárlatos volt az állórészem!
Hali!Szükségem lenne 1 villamerevítőre ETZ 250-hez!Ha valaki tud kérem jelezzen!Köszi!
Milyen fesszabályzót raktál rá?Mert ha esetleg elektronikust akkor az előtét ellenállást kikell venni.Nem kell.Egyébiránt ha semmit nem kötsz a dinamóra és a DF pontot a dinamón összekötöd a D+ ponttal,akkor egy multimétert rákötve (a D+ és test közé)a motort beinditod,elkezded emelni a fordulatot közel 20 voltot kell tudni mérni.Ha ez oké akkor kezd el máshol keresni a hibát.Sokáig ne járasd a motort igy ,de addig amig méred nyugodtan lehet.Ezzel a méréssel kizárható a dinamó a lehetséges hibaforrásokból,ami lényegében márcsak a fesszab lehet.
Van egy 125-ös TS-em. Töltésgondja van. Amikor bekötöm a gerjesztést bef. ellenállást akkor hallani lehet ahogy "sír" a dinamó és fogja a motort. Ha így megyek vele akkor ezt az ellenállást le is égeti. Most tehát nincs bekötve, bár van némi töltésem mert dinamó állásban működik a motor csak rángat. Fesszabályzót már cseréltem és dinamó forgórészt is (mivel emiatt sem volt töltés) de nem jöttem még rá a hibára. Tehát szerintetek mit nézzek még meg?
bocs, Budapest, az M5 bevezetője
Igen érdekelne a dolog.Köszi.
Eladó Etz 125 1987-es rendszámmal lejárt műszakival rengeteg alkatrésszel, spoilerezve, oldaldobozokkal.Ár:30e
Érd:kekbalaton@gmail.com
Na ez nem jött össze. Inkább küldök linket.
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most néztem hogy az egyik oldalon jó a króm, de ha kell akkor persze átteszem mindkettőt a másik tankról. Jelenleg még csak az egyik tankról vannak képeim.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Én lehet tudok neked segíteni. Két TS 250/1-es tankom van. Az egyik tank hibája hogy már elég rossz a festés meg a króm se látszik már nagyon, de horpadás nincs rajta legalábbis komolyabb. A másiknak jó mindene csak át van alakítva vmi más fajta tanksapkához. Ha érdekel megnézem pontosan milyen állapotba van a festésre szoruló tank. Ha gondolod a kettőből csinálhatok eggyet.
Köszi Keri! A Magyar utcát azt melyik városban értes?:) Nálunk van Magyar u., de nemtom, h mi az a Nagykőrösi.
Szumó írtam e-mailt. Rem megkaptad, válaszodat várom.
Üdv motorosokk!!!
Ez egy kb. 4mm-es 15cm hosszú acélpálca.
A tömítés miatt polírozott, de alapvetően csak egy megfelelő merevségű rúd kell ami elbírja a kuplung rugóit görbülés nélkül.
A két rúd egy csapágygolyóval csatlakozik. A bringa pedáltengelyének a csapágygolyói pont jók bele, tehát kerékpárboltban kapsz ilyen csapágygolyót ha nincs otthon ilyesmi hulladékban.
Köszi, remélem elég lesz. :DD
Sziasztok!
Megvételre keresek MZ ETZ 250 vagy 251-es mocit.
Csak nagyon jó, gyári állapotúak érdekelnek. Kevés km-errel, lehetőleg olyan, ami nem volt felújítva.
Sérülésmentesen, gyári festéssel. Egy szó mint száz újszerű állapotú mocit keresek.
Ajánlatokat a 20/498-2586-os telefonra várok.
Köszi!
Szisztok!
Tamás
Ez elszomorító, nem találtam semmi oda illőt, pedig 2 alkatrésznek szétbombázott blokk is van. Ha más nincs akkor meg lehet
csinálni két v több belső darabból is? Hogyan van illesztve a két pálca eredetileg?
www.nagyvas.hu Spanyol Iris lánc ha jól látom 140 tagu?
Sziasztok!Ha valaki tud eladóTs 250 ill.Ts250/1 benzintankot eladót az jelezze.Egyszerűen nem kapni sehol.Biztam a siófoki börzében de nem jött össze.Egyetlen egyet találtam de azon volt egy akkora törés hogy reménytelen lett volna,a krómjáról nem is beszélve.Még a végén kénytelen leszek megvenni egy komplett motort ha akarok egy tankot.Á biztos én vagyok csak ilyen szerencsétlen akinek nem jön össze semmi.
Köszi,akkor nem is nagyon mélyedek el benne. A fiatalkori reszelgetést már így is sok ezer forintom bánta,de hát ezt nevezik "tanulópénz"-nek.
Jó állapotú MZ sportkormányt keresek! e-mail: balazsnakvan@freemail.hu
Sziasztok!
Keresek MZ tányérülést állapottól függetlenül.
vespagyuri@freemail.hu
Nem a hajtogatós.
A kuplungmenesztő alá ami megakad a főtengelyen kialakított lépcsőbe, a kuplungmenesztő fölé, ami szintén egy másik lépcsőben akad meg (ha jól emlékszem), és egy tányérrugós alátét.
A "hajtogatós" gondolom az ami a malomkerék rögzítő anyája alatt van és az anyára kell ráhajlítani rögzítés céljából. :D
Honvéd1990
Nekem sincs fölös alátétem, de ha kellenek a méretei, azt le tudom mérni és akkor esetleg le tudod gyártatni, ha sehonnan sem kapsz.
faternak igaza van, nem fogsz kapni boltban ilyet, mivel ez az alkatrész sohasem megy tönkre. Meg kéne keresni a sajátját.
A dekliben lévő kinyomó szerkezetben van egy csapágygolyó is a forgás megkönnyítése miatt, illetve én a pálca másik végére is tettem, mivel 2 darabból van a pálca.
Szerencsére a belső pálca nem tud kiesni csak ha leveszed a kuplungot a másik oldalon.
Sűrített levegőt nehogy megpróbáld akármelyik okos mondja...nekem felrobbant a tank :))))
Nagy eszemnek köszönhetem, hogy nem lett baj, mert feltöltöttem vízzel, hogy ha durran ne szóljon nagyot.
Belülről bottal piszkálással megpróbálhatod kihorpasztani, de elég merev egy ilyen horpadás nekem ezzel sem sikerült.
Lakatos úgy csinálja hogy ráhegeszt a külsejére egy vasat és húzó kalapáccsal kiütögeti.
Létezik olyan is hogy vákuummal és ultrahanggal horpasztják ki. Egy ilyenről tudok a Magyar utcában a Nagykőrösitől 1 sarokra ki van táblázva.
Az árát ne kérdezd csak a táblát láttam, de mivel azt írja hogy fényezés sérülése nélkül horpaszt ki, valószínűleg nem sokkal olcsóbb mint a lakatos+fényező munkája együtt, ha megtudsz erről valamit azért itt is közkincsé teheted.
Ja meg ügyes hegesztő/fémmunkás szakemberektől láttam olyat hogy acetilénlánggal a horpadás szélét melegítették a közepét hűtötték és a horpadás kiugrott magától...ennek csak az a baja, hogy ha rosszul csinálja valaki akkor még jobban meggyűrődhet az anyag :)
Én pedig a létező legegyszerűbb módszerrel egyengettem ki a tankomat. Üvegszálas javító kit-el feltöltöttem a horpadást. Ez pár óra alatt megköt, nem apad be és kötés után a kívánt formára csiszolható.
Amikor felkened ne nagyon foglalkozz azzal hogy szép legyen a felület, mert úgy sem sikerül egyenesre lehúzni, majd a csiszolás és a finiser megadja a precíz felületet.
Nagymező utcából nyílik, az meg az Andrássy útból.
nem, ez menetrögzítő ragasztó, egy csap e menetbe, megköt, csavar nem mozdul, de mégis bontható marad.
Nekem is ezzel van összerakva az ETZ kuplungja.
A TS 125 kuplungja milyen módon működik? Mármint a dekli le van véve, egyik felében benne a csigásan nyomó kuplung bovdenhez csatlakozó miafene... a másik oldalon pedig az első lánckerék.
Fater szerint egy olyan kinyomó rúd kell bele, mint ami a jawa mustangban van, a robbantott rajzon pedig nem látom mi kell oda. Tudnátok segíteni hogyan szerezzem be a boltban és hogy mennyi lehet az ára?
Sajna a gyári bontott sem jobb.Elég sok hozzászólás szólt már arról hogy megvette az illető a "garantáltan jól működő gyári"alkatrészt aztán szart sem ért mert már annyira kopott vagy agyonbuherált volt.Persze ez sem az igazi de egy kis odafigyeléssel még jóvá lehet tenni.A stiftből lehet levágni,az uszókat meg finoman be lehet állitani.Lényegében csak azt akartam szemléltetni hogy ne bizzon senki abban hogy a boltban vett cuccot csak be kell rakni azt kész,hanem rá kell ellenőrizni a dolgokra.
hali
eladó egy Etz 251-es gyári kipufogó 6000Ft
Etz Rezon kipufogó nem a bolti hanem a verseny 5000Ft
ETZ 150 es henger hengerfejjel 10.000Ft
TS 250 henger 3000FT
további alkatrészek Etz-hez és kis TS-hez
ocsipal@freemail.hu
Helo! Kéne vmi jó módszer, h hogyan tudnám megcsinálni a tankon a horpadásokat.
Üdv mindenkinek
Hogyan tudnék összerakni egy kb 140 tagu láncot? 125-ös TS-re kéne. Nem akarok feleslegesen megvenni 2db 120 vagy 130 szemest. Ha van valakinek feleslegbe 10-15 szem új vagy jó állapotú 420-as vagyis 1/2x1/4-es lánca, kérem jelezze. Vevő vagyok rá.
Bocsi de nem tom hol van a z az utca nem is találtam meg térképen ! köszi
köszike atanácsot és adnál nekem egy kisseb részletes magyarázatot erről a menetrögzitős alátétről? mert igen az a hullámos kelett volna ! köszike szépe szia
Köszike szépen nem muszaly ujj de megnézem köszi a tanácsot !! szia
Már alapvetően az nagy hiba volt hogy megvetted ezeket, csakis gyári bontott cucokkal javítgasd a már nem kellően funkciónáló karbid, ezek a cuccok fost nem érnek, csak rontassz a már amúgy is rossz helyzeten.
ThUnDeR
Ennyit az utángyártott alkatrészekről.A képek magukért beszélnek.  
milyen alátétek kellenek oda????
Az a hajtogatós?
Azt felejtsd el, sokkal megbízhatóbb a menetrögzítő. Csapágyboltban lehet kapni, a legkisebb kiszerelés nekem évekig elegendő volt.
Ha nem vetted észre a változást akkor: nem :)
Nekem is kivan szedve a légszűrő, meg ilyesmi, de nem vettem észre változást.
Ha leveszem a csövet a karbi szívójáról akkor romlik a magas fordulaton a viselkedése, ennyi.
Ami sokat dobott a motoron, az a nagygázkar (negyed fordulat a csutkagáz) és a főtengely lekönnyítése.
A kuplunról jópár kilót leszedett Bambi, és a generátor forgórészével is könnyebb lett. Na ez javított a gázreakciókon, de a többi finomítást én biza nem érzem.
hali
szerintem ha pesten bemész a Zsicy utcába ott biztos kapsz, nem értem miért kell neked használltan
Sziasztok könyörgöm ha valaki tud Etz 250 hez a kuplungjához alátéteket az irjon léccccccci ! köszke szasztok
Kihagytam,hogy 150-es ETZ-ről van szó :)
Sziasztok! Még anno 18 éves fejjel lefűrészeltem a kipufogókönyök dobba lógó részéből emlékeim szerint olyan 50mm-t,most pontosan belelóg annyira,hogy össze lehet fogatni. Ja,és a légszűrőházat a karburátorral összekötő tömlő is épp,hogy beér a házba,abból talán 100mm-t is leszabtam. Véleményetek szerint ezek az apróságok számítanak motorüzem szempontjából?
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|