:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
www.nagyvas.hu Spanyol Iris lánc ha jól látom 140 tagu?
Sziasztok!Ha valaki tud eladóTs 250 ill.Ts250/1 benzintankot eladót az jelezze.Egyszerűen nem kapni sehol.Biztam a siófoki börzében de nem jött össze.Egyetlen egyet találtam de azon volt egy akkora törés hogy reménytelen lett volna,a krómjáról nem is beszélve.Még a végén kénytelen leszek megvenni egy komplett motort ha akarok egy tankot.Á biztos én vagyok csak ilyen szerencsétlen akinek nem jön össze semmi.
Köszi,akkor nem is nagyon mélyedek el benne. A fiatalkori reszelgetést már így is sok ezer forintom bánta,de hát ezt nevezik "tanulópénz"-nek.
Jó állapotú MZ sportkormányt keresek! e-mail: balazsnakvan@freemail.hu
Sziasztok!
Keresek MZ tányérülést állapottól függetlenül.
vespagyuri@freemail.hu
Nem a hajtogatós.
A kuplungmenesztő alá ami megakad a főtengelyen kialakított lépcsőbe, a kuplungmenesztő fölé, ami szintén egy másik lépcsőben akad meg (ha jól emlékszem), és egy tányérrugós alátét.
A "hajtogatós" gondolom az ami a malomkerék rögzítő anyája alatt van és az anyára kell ráhajlítani rögzítés céljából. :D
Honvéd1990
Nekem sincs fölös alátétem, de ha kellenek a méretei, azt le tudom mérni és akkor esetleg le tudod gyártatni, ha sehonnan sem kapsz.
faternak igaza van, nem fogsz kapni boltban ilyet, mivel ez az alkatrész sohasem megy tönkre. Meg kéne keresni a sajátját.
A dekliben lévő kinyomó szerkezetben van egy csapágygolyó is a forgás megkönnyítése miatt, illetve én a pálca másik végére is tettem, mivel 2 darabból van a pálca.
Szerencsére a belső pálca nem tud kiesni csak ha leveszed a kuplungot a másik oldalon.
Sűrített levegőt nehogy megpróbáld akármelyik okos mondja...nekem felrobbant a tank :))))
Nagy eszemnek köszönhetem, hogy nem lett baj, mert feltöltöttem vízzel, hogy ha durran ne szóljon nagyot.
Belülről bottal piszkálással megpróbálhatod kihorpasztani, de elég merev egy ilyen horpadás nekem ezzel sem sikerült.
Lakatos úgy csinálja hogy ráhegeszt a külsejére egy vasat és húzó kalapáccsal kiütögeti.
Létezik olyan is hogy vákuummal és ultrahanggal horpasztják ki. Egy ilyenről tudok a Magyar utcában a Nagykőrösitől 1 sarokra ki van táblázva.
Az árát ne kérdezd csak a táblát láttam, de mivel azt írja hogy fényezés sérülése nélkül horpaszt ki, valószínűleg nem sokkal olcsóbb mint a lakatos+fényező munkája együtt, ha megtudsz erről valamit azért itt is közkincsé teheted.
Ja meg ügyes hegesztő/fémmunkás szakemberektől láttam olyat hogy acetilénlánggal a horpadás szélét melegítették a közepét hűtötték és a horpadás kiugrott magától...ennek csak az a baja, hogy ha rosszul csinálja valaki akkor még jobban meggyűrődhet az anyag :)
Én pedig a létező legegyszerűbb módszerrel egyengettem ki a tankomat. Üvegszálas javító kit-el feltöltöttem a horpadást. Ez pár óra alatt megköt, nem apad be és kötés után a kívánt formára csiszolható.
Amikor felkened ne nagyon foglalkozz azzal hogy szép legyen a felület, mert úgy sem sikerül egyenesre lehúzni, majd a csiszolás és a finiser megadja a precíz felületet.
Nagymező utcából nyílik, az meg az Andrássy útból.
nem, ez menetrögzítő ragasztó, egy csap e menetbe, megköt, csavar nem mozdul, de mégis bontható marad.
Nekem is ezzel van összerakva az ETZ kuplungja.
A TS 125 kuplungja milyen módon működik? Mármint a dekli le van véve, egyik felében benne a csigásan nyomó kuplung bovdenhez csatlakozó miafene... a másik oldalon pedig az első lánckerék.
Fater szerint egy olyan kinyomó rúd kell bele, mint ami a jawa mustangban van, a robbantott rajzon pedig nem látom mi kell oda. Tudnátok segíteni hogyan szerezzem be a boltban és hogy mennyi lehet az ára?
Sajna a gyári bontott sem jobb.Elég sok hozzászólás szólt már arról hogy megvette az illető a "garantáltan jól működő gyári"alkatrészt aztán szart sem ért mert már annyira kopott vagy agyonbuherált volt.Persze ez sem az igazi de egy kis odafigyeléssel még jóvá lehet tenni.A stiftből lehet levágni,az uszókat meg finoman be lehet állitani.Lényegében csak azt akartam szemléltetni hogy ne bizzon senki abban hogy a boltban vett cuccot csak be kell rakni azt kész,hanem rá kell ellenőrizni a dolgokra.
hali
eladó egy Etz 251-es gyári kipufogó 6000Ft
Etz Rezon kipufogó nem a bolti hanem a verseny 5000Ft
ETZ 150 es henger hengerfejjel 10.000Ft
TS 250 henger 3000FT
további alkatrészek Etz-hez és kis TS-hez
ocsipal@freemail.hu
Helo! Kéne vmi jó módszer, h hogyan tudnám megcsinálni a tankon a horpadásokat.
Üdv mindenkinek
Hogyan tudnék összerakni egy kb 140 tagu láncot? 125-ös TS-re kéne. Nem akarok feleslegesen megvenni 2db 120 vagy 130 szemest. Ha van valakinek feleslegbe 10-15 szem új vagy jó állapotú 420-as vagyis 1/2x1/4-es lánca, kérem jelezze. Vevő vagyok rá.
Bocsi de nem tom hol van a z az utca nem is találtam meg térképen ! köszi
köszike atanácsot és adnál nekem egy kisseb részletes magyarázatot erről a menetrögzitős alátétről? mert igen az a hullámos kelett volna ! köszike szépe szia
Köszike szépen nem muszaly ujj de megnézem köszi a tanácsot !! szia
Már alapvetően az nagy hiba volt hogy megvetted ezeket, csakis gyári bontott cucokkal javítgasd a már nem kellően funkciónáló karbid, ezek a cuccok fost nem érnek, csak rontassz a már amúgy is rossz helyzeten.
ThUnDeR
Ennyit az utángyártott alkatrészekről.A képek magukért beszélnek.
milyen alátétek kellenek oda????
Az a hajtogatós?
Azt felejtsd el, sokkal megbízhatóbb a menetrögzítő. Csapágyboltban lehet kapni, a legkisebb kiszerelés nekem évekig elegendő volt.
Ha nem vetted észre a változást akkor: nem :)
Nekem is kivan szedve a légszűrő, meg ilyesmi, de nem vettem észre változást.
Ha leveszem a csövet a karbi szívójáról akkor romlik a magas fordulaton a viselkedése, ennyi.
Ami sokat dobott a motoron, az a nagygázkar (negyed fordulat a csutkagáz) és a főtengely lekönnyítése.
A kuplunról jópár kilót leszedett Bambi, és a generátor forgórészével is könnyebb lett. Na ez javított a gázreakciókon, de a többi finomítást én biza nem érzem.
hali
szerintem ha pesten bemész a Zsicy utcába ott biztos kapsz, nem értem miért kell neked használltan
Sziasztok könyörgöm ha valaki tud Etz 250 hez a kuplungjához alátéteket az irjon léccccccci ! köszke szasztok
Kihagytam,hogy 150-es ETZ-ről van szó :)
Sziasztok! Még anno 18 éves fejjel lefűrészeltem a kipufogókönyök dobba lógó részéből emlékeim szerint olyan 50mm-t,most pontosan belelóg annyira,hogy össze lehet fogatni. Ja,és a légszűrőházat a karburátorral összekötő tömlő is épp,hogy beér a házba,abból talán 100mm-t is leszabtam. Véleményetek szerint ezek az apróságok számítanak motorüzem szempontjából?
Kapcsolási rajz szerint kötöttem be, csak meglepődtem, hogy nincs szikra, mert akksi nélküli vasokhoz vagyok szokva, eddig kismotorjaim voltak :)
De köszönöm a tanácsokat, ma megyek és veszek egy akksit! Hány Ah-s kell bele?
Látom van némi érdeklődés rezonátoros kémény iránt.Egyik kollégámnak elborult az agya kb:6-7 éve,hogy a 251-ese "csak"145-öt megy,ezért nekiállt mindenféle filléres bolti bádogvödör tuningdobbal kísérletezni.A küzdés nem tartott sokáig és magas szinten értelmetlen volt.Ekkor javasoltam neki hogy hívja fel Kovács Lászlót /kétütemű tuning cikkek szerzője a motor revüben,később M-Force oktató/és tőle érdeklődjön hogy mit lehetne tenni.Laci felajánlotta hogy csinál egy méretezett rezós rendszert a gépre,fel is rakja,be is hangolja.A rendszer elkészült,kinézetre nem egy yoshimura,de működött,valamivel jobban gyorsult,és a vége valahol 155 körül alakult./saját tapasztalat,én is mentem vele!/A fogyasztás ha jól emlékszem 6,5-ről 7-re ugrott./általában húzta neki mint az ökör/.Később,amikor eladta a motort,a rendszert megtartotta,évek óta ott lóg a g a garázsa falán figyelmeztetésül:FOGADJUK EL A MOTORUNK KORLÁTAIT,ETTŐL MÉG NEM LESZ BELŐLE GSX-R 1100!!!!HIÁBA SZERETNÉNK./Akkori nagy vágya volt,de hát a pénztelenség!/
Már régóta japán nagyvasakkal jár,/nem gsx-r/ etz-je már biztos nem lesz.
A lényeg:Ha valakinek kellene ez a rendszer SZERINTEM! eladná.
Szia HaPi! Nekem vannak jó állapotú óráim,és konzolom is.Ha még aktuális akkor írj a következő emailcímre. motorsokk@citromail.hu
Szia! Nekem van hátsó féktámaszom ETZ-hez.Ha kell még írj a motorsokk@citromail.hu-ra Üdv.
A lomex.hu-n láttam olcsó riasztó akkukat a TS-em 2 éve megy egy ilyennel kifogástalanul.
Na de ha leszedted az elektronikát róla és saját "ízlés" szerint kötötted, akkor ne várd hogy elinduljon.
Jobb lenne mégis csak akkumulátorral kísérletezni, akkor elég az akku-megszakító(szikra oltó kondi)-trafó rendszer az induláshoz.
A TS dinamója nem tartozik a megbízható dolgok közé, ezért egy lepukkant rendszer esetén ez lenne az első amit kizárásos alapon kihagynék a próbálgatásból.
Ha akkuról megy akkor lehet foglalkozni a többivel.
Ambruzs.G szórakozott rezóval. Ő mondta, hogy a valahol a kúpok illesztésénél elég jelentős belógása volt a gáz útjába a lemez szélének. Ezt köszörülte le.
Ezen felül kiszámoltattuk a szakirodalom rovatban található programmal a munka tartományát és valahol 7000 felett adja le a maximális teljesítményt. Ez picit irreális a gyári MZnek. Mivel a munkafordulat a cső hosszával van közvetlen összefüggésben ezért legegyszerűbb ha a leömlő csövet veszed hosszabbra.
Persze a hatásosságnak és a jelleggörbének az jobb ha a rezonátor legvastagabb részén toldasz bele.
A rendszer hosszát célszerűen a már említett programmal számold ki a saját motorod paraméterei alapján.
Ha jól tudom a kipufogó van lefojtva, minden más azonos.
18-as lánckerék nem jelent semmit, mivel 16-21 fog között bármit lehet kapni a boltban, nyilván így próbált némi plusz gyorsulás kipaszírozni a tulajdonosa.
Nekem pl. most 17-es lánckerék van fent.
Akkor a kapcsolási rajzon jelzett vész gyújtás módban, tolásra el kell hogy induljon. Köszönöm, holnap megnézem!
Berúgni vagy betolni próbáltad?
Ha jól tudom csak tolásra indul mert egy bizonyos ford. felett termel elég áramot, hogy szikra képződjön. Nekem is TS-em (150 meg 250/1) van, de még egyikkel sem bírtam kipróbálni a "betolás" módban mert a pereggyes még épül a kis TS-en meg annyi elektronika van, hogy éppen elinduljon. De azt már próbáltam hogy rendesen ráadtam a gyújtást és úgy csak tolásra és ha leesett a fordulat 1600-1700 alá akkor megállt. Úgy rémlik mintha hallottam volna vkitől hogy akksi nélkül csak tolásra indul. De hátha vki hozzáértőbb jobban tud neked segíteni.
Tehát akkor a tekercs 15-ös lábát a feszszab 61-esre kell kötni. A kapcsolási rajzon van utána még valami kondenzátor is
, az mi a fene?
Mert túlképp nekem most van egy olyan MZ-m, ami elég ramaty állapotban van, fel volt ujítva, de az egész elektronikát levettem róla, mert elég hülyén volt felpakolva rá és a kábelek is vacakok voltak.
Az elérendő cél annyi lenne, hogy el tudjam indítani. Most ami van, az annyiból áll, hogy:
-egy fesz szabályzó
-egy kondenzátornak kinéző valami, amiből kijön a gyújtás kábel és van még két lába, egy 1-es és egy 15-ös.
Megprobáltam kapcsolási rajz szerint összerakni, de nem volt szikra. Elektronikát tanulok, tehát kicsit konyítok hozzá, de nem ment, várnám a tanácsokat, hogy mit ronthattam el :(
Másrészt biztosan indul akksi nélkül?
ETZ-hez keresek hátsófék-támaszt, adnék cserébe mást. Műszert, ilyesmit is.
Sajnos a bolti rezó elég gyatra. A gyártási hibákat ki kell javítani, kicsit lentebb vinni a hangolt fordulatszámát.
Ez érdekel engem is.
Tudnad részletezni,melyik részéből,mennyit kivágni vagy beletoldani??
ETZ-150 1túlméret járatós.
nekem a bóti rezóm van és nem vagyok megelégedve vele.
köszi.
Occsó benzint a népnek
Üdvözletem!
Van egy eladó ts 125 felújított motorral,
simmeringezett első-hátsó telókkal, elektronikus fesz.szab, hátul újgumival, rendezett papírok, megkímélt állapotban eladó.Iá.:72000Ft
ati223@freemail.hu
Szerintem 1 fog különbség azért van, mert az előző tulaj így érezte jobbnak. Vagy mert kopottabb már a motorja, vagy mert párba járt. Nekem is 20-as(gyári21) volt a 251-esemen, mert így volt számomra megfelelőbb. Sokat jártam 2 személyel.
Ha folytottról lenne szó, amit egyébként én csak 251-esnél hallottam, akkor biztosan legalább 3 foggal kevesebb lenne.
Kihagytad a gyújtást. :) Egy jól beállított elektronikus gyújtás sokat elvesz az mz rángatózó kedvéből.
Azt szeretném kérdezni, hogy a 250-es etz-nél a fojtott verzió miről ismerhető fel és a fojtás hogyan távolítható el? Mert amit venni szeretnék azon 18fogú kislánckrék van és ezért merült fel a kételyem mivel gyárilag 19essel jöttek ki.
1. Menj lendületből :)
2. Állíts be a karbit, hogy alacsony fordulaton se rángasson hanem toljon.
3. Nagyobb henger
4. Azért a gyárinál 1 foggal kevesebbet érdemes lenne megpróbálni, nem sokat számít a végsebességben, legfeljebb picit jobban pörög.
5. új fogaskereket gyártatni az 1-fokozat helyére, de ez drága.
Túrázgatás során felmerült bennem,hogy hasznos lenne egy rövidebb 1es fokozat az mzre.Szeretek bemenni néha földutakra és ha meredek az út akkor értelmes sebességgel csak a kuplung meggyilkolása árán lehet felmenni. A lánckerék cseréje nem jó mert a végsebességet megtartanám azért. Van valakinek ezzel kapcsolatos tapasztalata, vagy ötlete?
Rá lehet, ha a gyújtáskapcsolót kitekered az órával ellentétesen a végállásba.(helyzetjelző utáni)
A 6V-os MZ TS-t rá lehet bírni szikrázásra akksi nélkül, vagy a gyújtáshoz szükség van akkumulátorra?
Helo mindenki! Szükségem lenne ETZ 125-öshöz fordulatszámmérőre és konzolra. Fontos lenne! Köszi!
WALKWR IRTAM NEKED A MÁSIK FORUMBA A KROMAL KAPCSOLATBA
ÜDV TELE TANKOT NAPLEMENTÉT
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|