:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Gondolom alacsony fordulaton kevés levegőt szív, hiába van nyitva torok. Viszont a benya dől belé a gáz meghuzásakor. Azaz benzinbe folytod szegény motort.
...mert nem valaszoltok, kerdezek ujat. Miert van az, hogy 3000 alatt, ha eroteljes gazt huzok, horogni kezd az etz?
Értelem szerűen a generátornál 13,8 V.
Na ezt nem tudtam.
Egyébként generátoros a TS és 12V-os, de gondolom ez lényegtelen, a lényeg, hogy a 14,4 sok volt neki. Szépen felpúposodott, majd kirepedt az oldala és összefröcskölt mindent valami gusztustalan szürke savas trutyival. És persze azonnal zárlatos lett és meg is állt az MZ.
Azt észrevettem, hogy mint puffer sokkal kevesebbet nyel be mint a hagyományos akku, nagyobb lesz a feszültségingadozás.
Főleg ezért letettem a használatáról.
Persze, hogy nem tesz jót ilyen hirtelen tökre lemeríteni. Nem is ezt írtam, hanem hogy akár fél órát is elketyeg világításon, ha nincs töltés akkor is.
Normálisan pedig a generátor/dinamó tölt annyit, hogy az akku csak pufferként van benne, nem sokat dolgozik.
"... a TS-en 2 éve Lengyelországban felrobbant egy zselés. ..."
Mert a zselés akkut nem szabad 7,2 V-ig tölteni, át kell állítani a fesz szabályozót max. 6,9 V-ra!
A savas akkunál a kapacitása negyedével/felével lehet sütni, ha hosszú élettartamot tervezünk neki.
20Ah-nál 5-10A.
Lehet, én nyúltam bele a fekáliába vásárláskor, de nálam a felitatott elektrolitos bírta tovább a hagyományos akkunál(ami ráadásul drága is volt, azóta messze kerülöm az a műhelyt).
Egy így kifogástalan.
Ez esetben viszont jelentősen csökkennnie kell az üzemanyagfogyasztásnak a gyújtás égést és hatásfokot javító hatása miatt.
Ha normális 50/55W-os izzó van benne nem szabad lényegesen változnia a fordulatszámnak tőle.
Az 5,5Ah-s akku pedig valóban kicsit kicsi, de nem vészes. A gyújtás+ világítás max 4A, vagyis több mint 1 óra a teljes lemerülés. Mondjuk fél órát tuti el kell ketyegnie csak az akkuról, mire leesik annyira a feszültség, hogy már kicsi lesz a szikra és megáll. Mellesleg az 1200-as Suzukiban 12Ah-s akku van. Kicsit többet vesz fel a gyújtás, 2db folyton világító fényszórója van, nem beszélve az önindítóról. És 4 éve vettem a kitudja hány éves akkuval. Ami azóta is köszöni szépen, jól van.
Ha évente kidobod, ott valami baj van, én nem is emlékszem mikor cseréltem MZ akkut. Illetve a TS-en 2 éve Lengyelországban felrobbant egy zselés. Azt kicsréltem ott helyben nem zselésre, ami azóta is jó. Ez volt az első zselés akkum 2-3 évesen történt vele ez a malőr. Úgyhogy a zselés felejtős, a hagyományos akkuk viszont 4-5 évet simán kibírnak nálam.
rendben, akkor pontosítok: jelentősen kevésbé esik az alapjárat, mint a gyári gyújtással.
20Ah, már egy kisebb autóba is elég. Ha évente döglik akkor ott nem stimmel valami. Alapesetben az akku alig dolgozik.
És ettől függetlenül terhelésre ugyanúgy esik az alapjárat. Természetes. Nagyobb terhelés, kisebb fordulat.
Van. 5,5Ah. Ezt süti 2A-rel a gyújtás, 5A-rel az első és 1-2A-rel a hátsó lámpa. Döglik is évente.
20Ah kellene bele.
De az MZ-ben van akku is.
"a rákapcsoljuk a világítást, akkor sem csökken az alapjárat."
Az érdekes. A világítás teljesítményt igényel, a generátor sem 100%-os hatásfokú. 100-200W mecha teljesítményt levéve a főtengelyről esni fog az alapjárat.
Sacc 150-350W a motor alapjárati súrlódási és egyéb vesztesége. Ezzeh képest a 100-200W jelentős.
Eddig csak makulásat találtál? :-)
majd csinálok jobb géppel egy pár képet, ahol látszani fog mennyire jó állapotban maradt meg.Igazi kis ékszerdoboz :)
Hm.. akkor jól kifakult, vagy kép a rossz, vagy én vok vak-vak..DDDD
Hm. Szép történet, jó ilyet hallani.
Teknőc
Kék:) A vicc az, hogy ez 1983-as, a család vásárolta újonnan. 2000-ben eladtam, és most visszavettem az ismerősömtől! :)
Összessen 800km-t tett bele, most így 12000km van benne. Rengeteg régi emléket hozott elő ez a motor. A jó benne, hogy a gyári gyönyörű állapota megmaradt, egyedül egy első sárvédőt kéne újrafesteni ha megtalálnám a gyári szürke Ral kódját, vagy egy makulátlant találnék.
Sziasztok!
megvan a jogsi, lehet menni vilagga. Mentem is, elejen meg fustolt, nem kicsit. De azt hiszem, ez termeszetes, hiszen a januari vetel ota meg harminccal sem mentem vele soha. Most pedig kimereszkedtem vele egyenesen a szigetkozi ut uresebb reszere. Aztan teljesen fustmentes lett, dagadt is a mellem, rendesen. Lipotig gurultam el, ott leallitottam a motort, majd egy perc utan ujra akartam inditani, de nagyon nehezen akart beindulni. Amikor mggyoztem, hogy inkabb otthon ejszakazzunk, mint az orszaguton, gond nelkul hazavitt. Szerintetek mi lehet az oka?
Hm.. újra szocimotor.
Hm. Újra MZ.
Sőt, kis ts, egy igazi "zöd szörnyeteg"...? hm.
( Jól láttam a tankot? ;)
Majd ott írok, ahogy eddig is...:))) )
Jó kis túragép, városi kis gép, hegyekben is jó kanyarodik, mindennapi igásló, egy személyre, csöndes tempójú túrákhoz kiváló!
:) :)
Teknőc
Sziasztok Motorosok! Egy kissé eltűntem, de mivel ismét szoci tulaj lettem, így biztosan lesz szükségem ismét hasznos tanácsaitokra. Főleg Kerit, és Teknőcöt fogom fárasztani, hiszen az új tipus Mz TS 125 1983".
Leginkább indukció méréssel lehet egy tekercset kimérni, vagy a trafó áttételi arányának mérésével.
Illetve nyitott vasmagos trafónál külső gerjesztés hatására a zárlatos menetekben áram indukálódik és ez is kimérhető.
Egyik autó villamosságis ismerős a generátorokat szokta így mérni. Sima 50hz-es tekercs vasmagját úgy vágta szét hogy V alakú légrés lett, amibe bele tudja fektetni a forgórészt. Rányomja a 220-at és méri az áramot. Ha nincs menetzárlat akkor az áram mérő sem tér ki. Talán a gyújtótrafót is lehetne hasonló módon mérni, csak nem 220-al.
Inkább túl kicsi nem? Olyan hibát jobban el tudok képzelni. De szerintem sem vizsgálható ez így.
Igen, azt nekem is mondták már, de ha "túl nagy az ellenállás akkor az elég árulkodó". Meg ez az ismerősöm már egyszer jól "betippelte" így a trafóhibát. :)
"... ellenállás mérés alapján ezt a trafót tuti jónak mértük, agybajt is kaptam volna ha rossz."
Ellenállás méréssel a menet zárlat nem mutatható ki, tehát vagy jó vagy nem, a "vagy" a biztos. :D)
Köszönöm, csak megijesztett, egy ismerősömmel ellenállás mérés alapján ezt a trafót tuti jónak mértük, agybajt is kaptam volna ha rossz.
Kb negyed-fél órás gyújtásállításos szutykolásnál normális, ha picit (35°C) meleg a trafó? Véletlen vettem észre a 250/1esnél, ott ugye nyitott a trafó...
Tavaly lett felújítva, újak a csapágyak és a főtengelyt is felújítattam.
Arra rájöttem, hogy a dugattyú befeszül a hengerbe. A főtengely valószínűleg nincs a helyén. A bal oldalon 1,4 mm míg a jobb oldalon 1,9 mm távolság van a főtengely sonka és a blokkház között.
Amíg nem csúsztatom bele a hengert a blokkba addig könnyen jár benne a dugattyú. A hajtókart kb 2 mm-t tudom oldalirányba csúsztatni az alsó tűgörgőn, kotyogása minimális. Ha teljesen eltolom a gyújtás felé akkor a henger simán a helyére csúszik, viszont ha a kuplung felén hagyom akkor feszül.
Holnap szétszedem megnézem a hézagolást, valószínűleg ott lesz a probléma.
Igen, én is erre gondolnék.
Elsősorban hajtókarra, illetve rossz főtengely csapágy és alsó hajtókar csapágyra is gondolnék.
Tedd fel a hengert a dugóra, de ne húzd rá. Van egy kis kottyanása jobbra, balra mozgatva, a csapszeg miatt. Amikor a hengertalpnál érinti a blokkot nézd meg hogy megvan e még ez a játéka, és hogy párhuzamos. de valószínűleg nem lesz az ha görbe a hajtókar.
A sonkák nem tudnak beleérni a blokkba oldal irányú mozgással? Szerintem a szorulást ez okozza. Nincs előttem a Simo már, de mintha ferde fogazású lenne a primerhajtás, és a feszülő hajtókarra együtt lehet hogy beletolták valamibe. Ezért szorulhat és persze ezért is gyenge és melegszik, mert szorul. Illetve amikor visszatekered akkor kihúzza ebből a pozícióból.
Belegondolva, lehet hogy valami hézagolás nem stimmel. Lehet hogy kiesett az egyik főtengely zéger és az egyik csapágy kintebb jött, így neki tud nyomódni a blokknak a főtengely...ha ez egyáltalán lehetséges, csak ötletelek.
Nézz körül hol vannak friss kopás nyomok a főtengelyen, hengeren, dugattyún, azok a nyomok sokat elárulnak.
Szakik, egy kis tanácsra lenne szükségem. Mitől foroghat nehezen a főtengely? Simsonról van szó, de az a topik kicsit halott.
Tünet: gyenge a motor, forró a henger. A lendkereket kézzel forgatva kb 5-6 fordulat után már alig lehet mozgatni annyira megszorul a dugattyú. Ha fél fordulatnyit visszafelé forgatom akkor utána megint könnyű lesz 5-6 fordulatnyit. Henger nélkül nem szorul a főtengely, de a dugattyú a hajtókaron gyűrű nélkül is szorul a hengerben. Tettem fel másik hengert, azzal is szorul. A dugattyút leszedtem hajtókarról, a hengerben kézzel mozgatva nem szorul, gyűrű nélkül könnyen átesik rajta.
Mi lehet a probléma? Görbe hajtókar vagy főtengely?
5 hónap után újra leporoltam a TZ-t, akku bele, gumi felpumpál, pár rúgás szívatóval, majd 1 rúgásra indult szívatóval:) Alapjárat téliről nyárira átállítás is kellett. Sajnos a karbit nem járattam ki leállítás előtt, mert szívatós leállítással konzerváltam olajbeöntés helyett. Gond adódott a digit km órával, resetelni kellett:) A rossz hír hogy a régi hibák megmaradtak: első teló izzad egy picit, meg biztos van más is. A jó, hogy újabb baja nincsen és egészen kellemes motorozni :)))) A 4-5 közötti üres továbbra is jól szuperál sokszor 1-2-3-4-üresben kigurulás, majd 4-3-2(-üres) vissza elsőbbségadásoknál, lámpáknál. Lejtő hiányában motorleállítást persze hanyagolom mert azért csattan a váltó ha gurulok 30+ körül a motor pedig áll, persze sokkal-sokkal jobb a helyzet, mintha 2.ban ugrasztanám be. Ha valaki gondolkodik a szabadonfutás lehetőségén, vagy szívesen suhan lejtőkön némán és füstmentesen merem ajánlani ezt az újabb üres rögzítő bevágást a kukactengelyen. Nekem a gyárinál kisebb ezért kell kicsit koncentrálni hogy bevegye de utána stabilan benne marad.
membrán:
Ilyen hirdetés van a neten talán még élő - abszolút semmit nem tudok róla:
Etz,Ts,Es 175,250,300,: -4,5,6felömlős sport henger készítés
26-35Le(20000Ft-tól)
Etz 350ccm: - 83mm dugattyú, osztott kipufogó, osztott szívónyílás,
4,5,6 felömlős kivitelben 30-35Lóerő (új
hüvely, dugattyú készítéssel 35.000Ft.)
Szívómembrán vezérlés kialakítása igény szerint 15000Ft felárral.
Érd: 06-70-5305174
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy innen ki , esetleg tudtok-e olyan valakit mondani, aki vállal membrános átalakítást 251-es etz-hez?
Brisk tapasztalatom nincs, de kapni hamisított kínai gyertyákat. (NGK-t tuti) Azok újonnan is rosszak, ha esetleg nem hamarosan azok lesznek.
Előfordulhat.
CPI gyújtásból csináltam szikragenerátort.
Arra szoktam rátenni a gyertyát, azonnal kiderül ha repedt a porcelán és máshol is áthúz.
Ha meg csak simán kormos, olajos, akkor leégeti róla nagyon gyorsan.
A rongyos ötlet parádés volt!!!!! Minden darab megvan.
Ti nem futottatok bele mostanában hibás Brisk gyertyákba? Két ismerősöm is vett, de egyiknek sem igazán akar vele menni a motor. Konkrétan egyáltalán nincs szikra.
Előkotortam a leselejtezett gyertyáim közül egyet, és láss csodát egyből indultak a motorok.
Hopi, gyűrűt adnak a dugóhoz?
Köszönöm mindkettőtök segítségét!
Egy darab rongyot letolsz a két sonka közé és a főtengely forgatásával a másik oldalon meg felhuzod.Magával hozza a darabokat.
Azt a darabot meg mindenképpen halásszad ki belőle. Szerencsére sok helyre nem tud eltűnni. Csak a két sonka között fér el, mert a többi helyen csak pár tized mm hely van.
Elemlámpa és egy ilyen csipesszel könnyű kivenni.
Szerintem vigyél egy jó tolómérőt és a régi dugót. Tudom hogy nem épp mikrométer, de két dugattyút össze tudsz hasonlítani.
Én is a futárékat szeretem, mert TS-hez sokmindent csak tőlük tudok beszerezni, de Mofakeres Berta dugó jó, nem kell tőle félni, csak a gyűrű rögzítő stiftet kell megnézni, hogy ne essen ki...legalább is többen mondták már ezt a problémát, de én még nem találkoztam vele.
52.47mm TS dugattyú
Egy 25-ös Ts-ről van szó. Blőd hibát csináltam és összerakás közben törtem el a dugót. Nem is lenne nagy gond, ha megtaláltam volna az összes darabot. A gyanúm az, hogy beleesett a blokkba, nem tudom mit csináljak. A futárékat részesítem előnyben, mert mindig ott vásárolok csak félek, hogy megszorul az 50-es. Hálás vagyok a segítségedért!!!
Amúgy a mofakernél van 47-es végű dugattyú. Berta, az nem rossz dugattyú.
3 század az lófütty.
Hivatalos méretlépcső 5 tizedenként van.
Ha fúrás nélkül akarod cserélni mert mondjuk eltört vagy kilyukadt, akkor hibátlan az 52,50-es.
Ha meg fúrni akarod, akkor a következő túlméret kell és a hengert úgy is a dugóhoz illesztik igény szerint.
Amúgy szerintem az 52,5-ös is közelebb van az 52,47-hez, mert a furat méretét szokták megadni és ahhoz képest kb. ennyivel kell kisebb dugó. Ha van egy tolómérőd mérjél rá.
Amúgy ha jól emlékszem a 250-es ETZ gyári illesztése 0,04mm.
Sziasztok! 52,47-es dugóm van a motoromban és cserére szorul. Futáréknál néztem ott 52,50-es van.Nem értem miért van ez a különbség, meg merjem venni? Előre is köszönöm a segítséget.
Semmi. Ugyanaz a két váltó.
;)
http://www.matthewvandyke.com/photos/motorcycle-adventure-matthew-vandyke-warzone-bikers.html
Jó gép az mz, ha még ilyen túrákra befogják...
;) :)
Teknőc
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|