:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Van. 5,5Ah. Ezt süti 2A-rel a gyújtás, 5A-rel az első és 1-2A-rel a hátsó lámpa. Döglik is évente.
20Ah kellene bele.
De az MZ-ben van akku is.
"a rákapcsoljuk a világítást, akkor sem csökken az alapjárat."
Az érdekes. A világítás teljesítményt igényel, a generátor sem 100%-os hatásfokú. 100-200W mecha teljesítményt levéve a főtengelyről esni fog az alapjárat.
Sacc 150-350W a motor alapjárati súrlódási és egyéb vesztesége. Ezzeh képest a 100-200W jelentős.
Eddig csak makulásat találtál? :-)
majd csinálok jobb géppel egy pár képet, ahol látszani fog mennyire jó állapotban maradt meg.Igazi kis ékszerdoboz :)
Hm.. akkor jól kifakult, vagy kép a rossz, vagy én vok vak-vak..DDDD
Hm. Szép történet, jó ilyet hallani.
Teknőc
Kék:) A vicc az, hogy ez 1983-as, a család vásárolta újonnan. 2000-ben eladtam, és most visszavettem az ismerősömtől! :)
Összessen 800km-t tett bele, most így 12000km van benne. Rengeteg régi emléket hozott elő ez a motor. A jó benne, hogy a gyári gyönyörű állapota megmaradt, egyedül egy első sárvédőt kéne újrafesteni ha megtalálnám a gyári szürke Ral kódját, vagy egy makulátlant találnék.
Sziasztok!
megvan a jogsi, lehet menni vilagga. Mentem is, elejen meg fustolt, nem kicsit. De azt hiszem, ez termeszetes, hiszen a januari vetel ota meg harminccal sem mentem vele soha. Most pedig kimereszkedtem vele egyenesen a szigetkozi ut uresebb reszere. Aztan teljesen fustmentes lett, dagadt is a mellem, rendesen. Lipotig gurultam el, ott leallitottam a motort, majd egy perc utan ujra akartam inditani, de nagyon nehezen akart beindulni. Amikor mggyoztem, hogy inkabb otthon ejszakazzunk, mint az orszaguton, gond nelkul hazavitt. Szerintetek mi lehet az oka?
Hm.. újra szocimotor.
Hm. Újra MZ.
Sőt, kis ts, egy igazi "zöd szörnyeteg"...? hm.
( Jól láttam a tankot? ;)
Majd ott írok, ahogy eddig is...:))) )
Jó kis túragép, városi kis gép, hegyekben is jó kanyarodik, mindennapi igásló, egy személyre, csöndes tempójú túrákhoz kiváló!
:) :)
Teknőc
Sziasztok Motorosok! Egy kissé eltűntem, de mivel ismét szoci tulaj lettem, így biztosan lesz szükségem ismét hasznos tanácsaitokra. Főleg Kerit, és Teknőcöt fogom fárasztani, hiszen az új tipus Mz TS 125 1983".
Leginkább indukció méréssel lehet egy tekercset kimérni, vagy a trafó áttételi arányának mérésével.
Illetve nyitott vasmagos trafónál külső gerjesztés hatására a zárlatos menetekben áram indukálódik és ez is kimérhető.
Egyik autó villamosságis ismerős a generátorokat szokta így mérni. Sima 50hz-es tekercs vasmagját úgy vágta szét hogy V alakú légrés lett, amibe bele tudja fektetni a forgórészt. Rányomja a 220-at és méri az áramot. Ha nincs menetzárlat akkor az áram mérő sem tér ki. Talán a gyújtótrafót is lehetne hasonló módon mérni, csak nem 220-al.
Inkább túl kicsi nem? Olyan hibát jobban el tudok képzelni. De szerintem sem vizsgálható ez így.
Igen, azt nekem is mondták már, de ha "túl nagy az ellenállás akkor az elég árulkodó". Meg ez az ismerősöm már egyszer jól "betippelte" így a trafóhibát. :)
"... ellenállás mérés alapján ezt a trafót tuti jónak mértük, agybajt is kaptam volna ha rossz."
Ellenállás méréssel a menet zárlat nem mutatható ki, tehát vagy jó vagy nem, a "vagy" a biztos. :D)
Köszönöm, csak megijesztett, egy ismerősömmel ellenállás mérés alapján ezt a trafót tuti jónak mértük, agybajt is kaptam volna ha rossz.
Kb negyed-fél órás gyújtásállításos szutykolásnál normális, ha picit (35°C) meleg a trafó? Véletlen vettem észre a 250/1esnél, ott ugye nyitott a trafó...
Tavaly lett felújítva, újak a csapágyak és a főtengelyt is felújítattam.
Arra rájöttem, hogy a dugattyú befeszül a hengerbe. A főtengely valószínűleg nincs a helyén. A bal oldalon 1,4 mm míg a jobb oldalon 1,9 mm távolság van a főtengely sonka és a blokkház között.
Amíg nem csúsztatom bele a hengert a blokkba addig könnyen jár benne a dugattyú. A hajtókart kb 2 mm-t tudom oldalirányba csúsztatni az alsó tűgörgőn, kotyogása minimális. Ha teljesen eltolom a gyújtás felé akkor a henger simán a helyére csúszik, viszont ha a kuplung felén hagyom akkor feszül.
Holnap szétszedem megnézem a hézagolást, valószínűleg ott lesz a probléma.
Igen, én is erre gondolnék.
Elsősorban hajtókarra, illetve rossz főtengely csapágy és alsó hajtókar csapágyra is gondolnék.
Tedd fel a hengert a dugóra, de ne húzd rá. Van egy kis kottyanása jobbra, balra mozgatva, a csapszeg miatt. Amikor a hengertalpnál érinti a blokkot nézd meg hogy megvan e még ez a játéka, és hogy párhuzamos. de valószínűleg nem lesz az ha görbe a hajtókar.
A sonkák nem tudnak beleérni a blokkba oldal irányú mozgással? Szerintem a szorulást ez okozza. Nincs előttem a Simo már, de mintha ferde fogazású lenne a primerhajtás, és a feszülő hajtókarra együtt lehet hogy beletolták valamibe. Ezért szorulhat és persze ezért is gyenge és melegszik, mert szorul. Illetve amikor visszatekered akkor kihúzza ebből a pozícióból.
Belegondolva, lehet hogy valami hézagolás nem stimmel. Lehet hogy kiesett az egyik főtengely zéger és az egyik csapágy kintebb jött, így neki tud nyomódni a blokknak a főtengely...ha ez egyáltalán lehetséges, csak ötletelek.
Nézz körül hol vannak friss kopás nyomok a főtengelyen, hengeren, dugattyún, azok a nyomok sokat elárulnak.
Szakik, egy kis tanácsra lenne szükségem. Mitől foroghat nehezen a főtengely? Simsonról van szó, de az a topik kicsit halott.
Tünet: gyenge a motor, forró a henger. A lendkereket kézzel forgatva kb 5-6 fordulat után már alig lehet mozgatni annyira megszorul a dugattyú. Ha fél fordulatnyit visszafelé forgatom akkor utána megint könnyű lesz 5-6 fordulatnyit. Henger nélkül nem szorul a főtengely, de a dugattyú a hajtókaron gyűrű nélkül is szorul a hengerben. Tettem fel másik hengert, azzal is szorul. A dugattyút leszedtem hajtókarról, a hengerben kézzel mozgatva nem szorul, gyűrű nélkül könnyen átesik rajta.
Mi lehet a probléma? Görbe hajtókar vagy főtengely?
5 hónap után újra leporoltam a TZ-t, akku bele, gumi felpumpál, pár rúgás szívatóval, majd 1 rúgásra indult szívatóval:) Alapjárat téliről nyárira átállítás is kellett. Sajnos a karbit nem járattam ki leállítás előtt, mert szívatós leállítással konzerváltam olajbeöntés helyett. Gond adódott a digit km órával, resetelni kellett:) A rossz hír hogy a régi hibák megmaradtak: első teló izzad egy picit, meg biztos van más is. A jó, hogy újabb baja nincsen és egészen kellemes motorozni :)))) A 4-5 közötti üres továbbra is jól szuperál sokszor 1-2-3-4-üresben kigurulás, majd 4-3-2(-üres) vissza elsőbbségadásoknál, lámpáknál. Lejtő hiányában motorleállítást persze hanyagolom mert azért csattan a váltó ha gurulok 30+ körül a motor pedig áll, persze sokkal-sokkal jobb a helyzet, mintha 2.ban ugrasztanám be. Ha valaki gondolkodik a szabadonfutás lehetőségén, vagy szívesen suhan lejtőkön némán és füstmentesen merem ajánlani ezt az újabb üres rögzítő bevágást a kukactengelyen. Nekem a gyárinál kisebb ezért kell kicsit koncentrálni hogy bevegye de utána stabilan benne marad.
membrán:
Ilyen hirdetés van a neten talán még élő - abszolút semmit nem tudok róla:
Etz,Ts,Es 175,250,300,: -4,5,6felömlős sport henger készítés
26-35Le(20000Ft-tól)
Etz 350ccm: - 83mm dugattyú, osztott kipufogó, osztott szívónyílás,
4,5,6 felömlős kivitelben 30-35Lóerő (új
hüvely, dugattyú készítéssel 35.000Ft.)
Szívómembrán vezérlés kialakítása igény szerint 15000Ft felárral.
Érd: 06-70-5305174
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy innen ki , esetleg tudtok-e olyan valakit mondani, aki vállal membrános átalakítást 251-es etz-hez?
Brisk tapasztalatom nincs, de kapni hamisított kínai gyertyákat. (NGK-t tuti) Azok újonnan is rosszak, ha esetleg nem hamarosan azok lesznek.
Előfordulhat.
CPI gyújtásból csináltam szikragenerátort.
Arra szoktam rátenni a gyertyát, azonnal kiderül ha repedt a porcelán és máshol is áthúz.
Ha meg csak simán kormos, olajos, akkor leégeti róla nagyon gyorsan.
A rongyos ötlet parádés volt!!!!! Minden darab megvan.
Ti nem futottatok bele mostanában hibás Brisk gyertyákba? Két ismerősöm is vett, de egyiknek sem igazán akar vele menni a motor. Konkrétan egyáltalán nincs szikra.
Előkotortam a leselejtezett gyertyáim közül egyet, és láss csodát egyből indultak a motorok.
Hopi, gyűrűt adnak a dugóhoz?
Köszönöm mindkettőtök segítségét!
Egy darab rongyot letolsz a két sonka közé és a főtengely forgatásával a másik oldalon meg felhuzod.Magával hozza a darabokat.
Azt a darabot meg mindenképpen halásszad ki belőle. Szerencsére sok helyre nem tud eltűnni. Csak a két sonka között fér el, mert a többi helyen csak pár tized mm hely van.
Elemlámpa és egy ilyen csipesszel könnyű kivenni.
Szerintem vigyél egy jó tolómérőt és a régi dugót. Tudom hogy nem épp mikrométer, de két dugattyút össze tudsz hasonlítani.
Én is a futárékat szeretem, mert TS-hez sokmindent csak tőlük tudok beszerezni, de Mofakeres Berta dugó jó, nem kell tőle félni, csak a gyűrű rögzítő stiftet kell megnézni, hogy ne essen ki...legalább is többen mondták már ezt a problémát, de én még nem találkoztam vele.
52.47mm TS dugattyú
Egy 25-ös Ts-ről van szó. Blőd hibát csináltam és összerakás közben törtem el a dugót. Nem is lenne nagy gond, ha megtaláltam volna az összes darabot. A gyanúm az, hogy beleesett a blokkba, nem tudom mit csináljak. A futárékat részesítem előnyben, mert mindig ott vásárolok csak félek, hogy megszorul az 50-es. Hálás vagyok a segítségedért!!!
Amúgy a mofakernél van 47-es végű dugattyú. Berta, az nem rossz dugattyú.
3 század az lófütty.
Hivatalos méretlépcső 5 tizedenként van.
Ha fúrás nélkül akarod cserélni mert mondjuk eltört vagy kilyukadt, akkor hibátlan az 52,50-es.
Ha meg fúrni akarod, akkor a következő túlméret kell és a hengert úgy is a dugóhoz illesztik igény szerint.
Amúgy szerintem az 52,5-ös is közelebb van az 52,47-hez, mert a furat méretét szokták megadni és ahhoz képest kb. ennyivel kell kisebb dugó. Ha van egy tolómérőd mérjél rá.
Amúgy ha jól emlékszem a 250-es ETZ gyári illesztése 0,04mm.
Sziasztok! 52,47-es dugóm van a motoromban és cserére szorul. Futáréknál néztem ott 52,50-es van.Nem értem miért van ez a különbség, meg merjem venni? Előre is köszönöm a segítséget.
Semmi. Ugyanaz a két váltó.
;)
http://www.matthewvandyke.com/photos/motorcycle-adventure-matthew-vandyke-warzone-bikers.html
Jó gép az mz, ha még ilyen túrákra befogják...
;) :)
Teknőc
Keress privátban, a linkelt oldalon keresztül megtalálsz.
Üdv mindenkinek.
A haveromnak van egy TS250/1 aminek a váltója eltávozott az lenne a kérdésem hogy bele lehet e építeni az ETZ250 váltóját(tengelyestől)? Nemrég beszéltem egy fickóval és nagyon kitart ez az állítás mellett. Mi a véleményetek róla? Sajnos nincs lehetőségem összehasonlítani őket.Egyébként milyen különbségek vannak az ETZ 250 és 251 váltók közt?
Üdv.
Csak érdeklődnék, hogy mennyi lenne egy ilyen gyújtás MZre? Illetve hogy TS 125nél csak a szerszámdobozba lehet elrakni az elektronikát, vagy ahova teccik? Mert nálam a szerszámos fullosan foglalt :)
Egyelőre csak érdeklődök, mert a megszakítóval mostanság sok bajom volt.
Ez is megalapozott indok.
"... Gondolom Gyulabá se csökkenti az árat, sőt azt hiszem ő nem is szállít így, hiszen neki szerintem kész nyákjai vannak hallos változathoz, ha igen, nem fog egy darabot csinálni. ,,,"
Csak részben gondolod jól, nincsenek kész nyákjaim és azért nem készítek megszakítós változatot mert meggyőződésem, hogy a leggyengébb pontot nem szabad meghagyni a rendszerben. Ilyenre őrültség volna garanciát vallani.
Általában .:) Ezekszerint te is tudsz nekem állást, nem csak a Városgazda. :D
Amúgy a Hall jeladós rész anyagáron plussz egy ezres kb. Azaz kb harmadával drágább hallosan. Illetve ha vesz új megszakítót az talán még drágább is leheletnyivel.
A megszakító plussz elektronikának két nagy baja van. 1. A megszakító továbbra is kopik, így időnként állíttatni kell.
2. A megszakítón kisebb áram fog folyni mint az elektronika nélküli esetben, így az öntisztulása is kisebb lesz. Kenni az excentert továbbra is kell, így könnyen előfordul a szennyeződés miatti leállás.
Ha valaki maga csinálja az elektronikai jobb ha hallosra csinálja. Ha veszi, akkor nem kapja meg olcsóbban hall nélkül se valszeg. Legalábbis tőlem nem. Ugyan kevesebb meló van hall nélkül, de nem annyival hogy engedjek az árból. Gondolom Gyulabá se csökkenti az árat, sőt azt hiszem ő nem is szállít így, hiszen neki szerintem kész nyákjai vannak hallos változathoz, ha igen, nem fog egy darabot csinálni. Főleg olcsóbban nem.
Tehát marad a hallos mindenképp. Legalábbis szerintem.
Ha az elektronikát is magad építed akkor semmibe nem kerül HAL-osra megcsinálni.
Ha másnak csinálsz elektronikát, akkor te sem csinálnád olcsóbban, mert nem csak az alkatrészek kerülnek pénzbe, mivel általában nem ingyen dolgozik az ember. Ha pedig te igen, akkor tudok neked állást :D
Igazad van, de a megszakítóbütyök kopása így is befolyásolja a gyújtásod. A tökéletes megoldás a Gyulabá féle megoldás, mivel nincs mechanikus alkatrész ami kopna.
Sziasztok! Olcsóbb megoldás lehet még ha megszakító vezérelt tranzisztoros elektromos gyújtást használunk. Ilyenkor kismegszakító csak vezérli az elektronikát, nem megy át rajta nagy feszültség és nem ég be. Ellenben egyenletes lesz a motor járása, kicsit megváltozik a hangja, és ha rákapcsoljuk a világítást, akkor sem csökken az alapjárat. Nem mellesleg magasabb fordulaton erősebb is lesz, amit rendesen lehet érezni. Olcsóbb mint az egyéb jeladós cuccok, főleg ha az elektronikát is maga építi meg a motoros. Az alkatrészek összköltsége 2-3 ezer forint, plusz érdemes a kismegszakítót újra cserélni. Nem egy bonyolult dolog, én is ezzel járok már egy éve és nagyon bevált, csak ajánlani tudom! Itt egy link:
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_content&view=article&id=291
Ha már unod a megszakító által okozott gondokat cseréld le Hall jeladós tranzisztoros rendszerre!
Bővebb infó a http://jawa.5mp.eu/web.php?a=jawa&o=M9ESxlapyg oldalon.
Megszakító érintkezőket ha felcsiszolod, akkor utána polírozni is kell, hogy csillogjon az érintkező, mert a karcolások miatt újra beég, illetve eleve pontatlan lesz a gyújtás ha nem sima a felülte.
Megszakító be volt égve, azt tegnap szétszedtem és megcsiszoltam, de ugyanaz. Mikor új gyertyával elindul akkor jól jár utána keményebb, mintha sokat kapna. De először megnézem a kondit, aztán új megszakító.
Eddig jó volt, csak a trafót cseréltem ki a 125ére, de nem létezik hogy a zsír új is ugyanolyan hibás.
sorszám: 47051 (142629)
( elözmény: MrSummertime89, 2014-06-27 06:53:46)
Nálam ott végül a megszakító volt a ludas, a trafó mért értékei csere után se változtak jelentősen egyik motorban se.
sorszám: 47050 (142628)
( elözmény: MrSummertime89, 2014-06-27 10:21:23)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|