:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
írj Te öreg!...nem nekem kell észben tartani szerintem :)
Találós kérdés: Dugómra 52 47 van írva ..ez alapméretü 125ös?
Illetve kifujt a HF-nél ezért leszedtem hogy rakok bele tömítést ,de nem volt benne... Ezekbe nem kell? Vagy lehet rakni?
Valszeg azért fújt ki mert nem voltak meghúzva a tőcsavarok? Mert elég szakatnak tüntek az egyik kijött tövestül szóval felújítás van.
Szóval?:)
Majs mailozunk akkor dobj egyet a skodry-ra hogy ne felejtsem el....
(de még nem aktuális ,ha elviszik viszik)
még jó hogy jó...125ös 250 es mindegy..ugyanaz a fékrendszer tárcsafék esetén....am nem szorul..hétvégén még rásasolok és megnézem pontosan mi van hozzá..évek óta ott áll már nekem....mivel etz-met eladtam így feleslegessé vált...yamahára meg ugye nem jó :)
eladó Etz 125/150-hez gumik 2,75*18, 3.00*16, kb.75% állapotban 3000 a pár.Bp. környékén.
ETZ hátsó teleszkópállító kart keresek, jobbosat! (csak ne legyen letörve se a kar,se a gömb, amugy lehet karcos, vagy csúnya).
Árban megeggyezünk!
cseffaip@citromail.hu
Szepjonapot mindenkinek!
Tudtok nekem ajanlani valakit aki szakszeruen es lelkiismeretesen kicsereli a generator alloreszen a sarutarto bakelit lapot? Es mellesleg visszaforrasztana egy szalat belul mert leszakadt. A fo problema az hogy a bal szelso szal leszakadt belul es nem lehet hozzaferni csak ha a tekercset kiveszem, ha kiveszem le kell forrasztani a tobbi szalat a bakelit lap saruirol, akkor meg kicserelnem a bakelit lapot mert az egyik saru kiolvadt belole. Melesleg ha az illeto ertene a villamossaghoz az se lenne gy utolso szempont mert akkor meg tudna mondani esetleg hogy mitol egett meg a bakeloit lap. Ajanlottatok Bambit, o foglalkozik villamossaggal?
koszonom elore is!
http://img.index.hu/imgfrm/2/9/3/6/BIG_0004732936.jpg
Sziasztok!
Utángyártott vezeték kapható:
MZ ES 125(150)/1 Trophy
MZ ES 250/2 Trophy
MZ TS 125(150)
MZ TS 250
MZ TS 250/1
MZ ETZ 250
MZ ETZ 125(150)
motorkerékpárokhoz.
Érdeklődni: bakimate kukac freemail pont hu
Mennyiért? Nem szorul a munkahenger????
125ös re jó? Mi van hozzá?
ETZ
fékmunahenger eladó...nagyon jó állapotú!
Helo pedig lehet h csak 1 dióda rossz.Barkasnál alapjáraton világitott a gyujtás fény h nincs töltés egy igen picit nekiléptél a gáznak már el is aludt a fény,akkor volt töltés ,ott a generátorban 1 dióda ment tönkre.Csere után jó lett.sztem mérde meg a diódákat.Nemtudom mennyire értesz az elektronikához de kell egy multiméter amivel tudsz ellenállást mérni.Na ha ellenállás mérő állásban van a műszer akkor ráteszed a 2 mérővezetéket a dióda 2 végére mindegy melyik mérőkábelt melyik végére teszed.egyik módban mérve nincs ellenállása szinte a diódának,csak pár ohm ha a mérővezetékeket felcseréled akkor olyan 2-3 ezer ohmot kell mérned.Ugyis rájössz mert 2 diódánál más érték lesz mint 1 nél sztem és ha ez van akkor 1 diódának vége.
Sziasztok
Olyan ügyben kérném a segítségeteket, hogy van egy olyan tanksapkám amit a tankra kel szegcselni pontosabban két részes egyik részét fel kell szegecselni a tankra és abb tekerem bele a sapkát. Ezzel csak az a baj, hogy le kellett vágnom a tankról a kiálló részt, hogy sík felületet kapjak csak az a helyzet, hogy nem teljesen sík a felület. Arra gondoltam, hogy kifúrom a szegecs helyeit, és bekenem FBS-el az egyenetlenséget és így összeszegecselem csak azt nem tudom, hogy mennyire benzinálló az FBS. Esetleg vkinek van vmi ötlete mivel tudnám tömíteni a sapkát?
Köszönöm a rezos tanácsot,megfogadom.
Viszont újjabb problémával szembesültem.
ETZ-150, csak 4000 felett van töltés,legalábbis a lámpa szerint.
Feszszabályzót már cseréltem de a probléma továbbra is fennáll.
van valakinek ötlete??
Kábeleket megnézegettem nem találtam hibát.Gondolom a diodahid nem lehet,mert ha az szar az 4000felett is szar.
Várom a tanácsokat,nincs sok kedvem szerelőhöz vinni
Koszi
Ócccsó benzint a népnek.
Keresek egy uriembert aki ugyanezt müveli velem,
nagyon élném.
Fájó ,sajgó szivvel de megválnék az etz-mtől.
dlaca.
A http://www.mzclubhungary.com/ oldalon van fenn jobb minőségű szerelési kézikönyv, annál jobb nekem sincs.
http://rorik.web.elte.hu/anyagok/szerelesi_kk.rar
Nem baj semmi gond azt kérdezném meg tőled még hogy nem tudod nekem a Etz250 es javitási kézikönyvből kimásolni azt a rajzot ahol az van benne hogy a kulung alátéttek menesztő alátét meg ilyenek vannak ábrázolva mert a szocmotron ami fent van abban alig lehet látni ! köszike
Hát lementem a pincébe, hogy lemérjem az alátéteket, de sajnos amit kaptam pót blokkot darabokban abból is hiányzik az egész kuplung menesztő rész és az alátétek is. Úgyhogy most nincs másik szétszedett blokkom, nem tudom lemérni. Sajnálom. :(
Megköszönném ha a méreteit leirnád lehet hogy akkor legyártatom !! köszi szia
Majdnem.A hátsó sárvédőn a lámpatartó,a kémények,valamint a tank nem egészen ilyen volt,de a többi stimmel.Persze ennyire azért nem volt szép.
http://www.realclassic.co.uk/nort03110401.jpg
ő az?
Nem rossz gondolat.
Az én esetem négy éve történt,de azóta sem sokat javult a helyzet.Ezt úgy írom hogy más ne láthassa:)Ez a gép egy 1951-es Norton 500 dominator volt(gyönyörű),ugy sikerült rendszámot szerezni rá hogy "hivatalosan" egy Yamaha xs 650 (1976-os)papírjaira lett ültetve.
Egy évig jártam vele,amikor nyáron egy balatoni túrán egy shell kútnál kivágódik egy szikrázó szemű,hatvan körüli ember az A6-osából(svájci) és franciául ordítozik velem és a motoromat ölelgeti.
Egy szót sem értettem,nem tudtam mi a frászt akar,én nem csináltam semmi rosszat mit üvölt itt velem.Ekkorra már mellégyűlt a kis családja is,valamint a balhéra összejöttek a bámészkodók is.
Az egyik bámészkodó megkérdezte tőle angolul hogy mi a f.sz baja van.
Még mindig ordítva közli hogy ez a motor az ÖVÉ!!!(közben csak a motort fogdossa,rám se hederít)
Abban a pillanatban megállt a szívem,a vérnyomásom egyből -10 lett.
Szinte láttam ahogy kihívják a rendőröket,vizsgálat,kiderül ez+az és nekem végem.(sose tudd meg milyen érzés)
A kiscsaj tovább faggatja hogy hogy lehet ez,erre kiböki hogy ez a motor gyönyörű,és ő évek óta ilyeneket keres,ezért azonnal nevezzem meg a vételárat,és a pénznemet.(lassan megindult a keringésem)
Én mondom neki hogy nem eladó,mert tartottam a papír mizériától.
Felém fordult és úgy nézett ki hogy mindjárt kettéhasít hogy ellenkezni merek.
Én szerettem volna felszívódni mert már elég sokan odajöttek,na ekkor megjelent a kék-fehér octavia és vége lett a mutatványnak:a hatóság 4fő megkérdezte hogy mi a túró folyik itt.
Én mondom hogy ez az állat meg akarja venni a motoromat,de nem eladó,és ezért ordít.
Erre igazoltatták a tagot,majd közölték vele hogy húzzon el innen,velünk együtt,mert eljárnak,majd továbbálltak.Erre a manusz is visszavett,majd elkérte a címem és a telefonszámom,hogy majd megkeres,mert legalább át szeretné nézni a motort.
Erre mindenki szétszéledt.
Másnap reggel fél hétkor valami barom nekitámaszkodik a csengőnek,és nem száll le róla.Kimegyek,hát sejted ki az.
Beront a garázsba,megnézi,majd magyarázni kezd.Én erre áthívom a tanárnőt a szomszédból,hogy értsem amit mond.Neki ez KELL és kész!Mondom neki a papír dolgot,de őt nem érdekli,és letesz a motor űlésére egy akkora köteg eurót,hogy a szívem ismét megállt.
Mondtam neki hogy jó,de ki kell vonatnom végleg a forgalomból,(a xs papírjait)és csak egy adásvételit tudok adni.
Erre azt monta hogy neki SEMMILYEN!!!papír nem kell,mert svájcban
simán elrendez mindent,egy ilyen korú gépnél ott nem ba..akodnak az emberrel.
Na ennyit a magyar hozzáállásról.
Oké!
Amugy a boltba hogy kérjem mi a pontos neve a rugónak? Árba menniy lehet?
Hamár leszedem a deknit akkor tömítéseket is cserélek...na meghát az oljat is leengedem akkor újat rakok bele, menniyt kell vennem mennyé meny bele olyajból?
sajnos nem vagy 1edül ezzel. én még 1 másik bolygót is bevállalnák ez helyett az ország helyett. de kitartás, rugalmasság, találékonyság és szerintem megoldod a problémát. nemhiába a magyar elmék a legkreatívabbak a világon. rá vagyunk kényszerítve...
Na igen erre voltam kíváncsi :)
Azért itt már helyeztek forgalomba papír nélküli oldtimereket. Elég valami nyilatkozat...meg egy csomó rohangálás.
Tanolság számomra hogy akkor külföldön kell az ilyeneket forgalomba helyezni, valamelyik uniós országban biztos lehet találni normálisabb rendszert.
Én már amúgy is gondolkozok, hogy átköltözök szlovákiába, mert hánynom kell ettől az élhetettlen rendszertől.
Igen, mint munkagép. Azok meg 15km/h-nál nagyobb sebességgel és autópályára nem mehetnek meg nem tudom milyen hátrányokkal jár még.
Nem a villa valószínüleg jó.
Az a kampó ami forgatja a váltó tengelyét, azon van egy rugó az törhetett el.
250-esen a bal dekli alatt van.
Nálad lehet hogy a kuplungot is le kell szedni hogy hozzáférj, de nem olyan vészes meló.
Kedves kolléga.
Forgalomba helyezés ügyben nem tudlak bíztatni:az eset:1951-es Norton 500 forgalomba helyezése a padlásról.Képzeld el hogy bemész az okmányirodába,és közlöd a hölggyel hogy forgalomba szeretnél helyezni egy olyan járművet aminek nincsen semmilyen papírja.
Mielőtt folytatnád hogy miért nincs,már ugrik is fel az asztaltól,és hadarja is hogy ő nem illetékes,ezért menj a kpm-hez,szia,kérem a következőt.
Kpm álláspont:meg kell keresni a papírjait.
Honnan?Kérdezed értetkenül.
Valahonnan.De nehogy eszedbe jusson valami régi más motor papírjait átkonvertálni ehhez mert már próbálkoztak ilyennel,de ez BŰNCSELEKMÉNY!!!hangzott a jótanács.Hagyd a fenébe ezt a szart(szó szerint)nem való ez semmire.
Fél óra magyarázkodás után kezdik felfogni hogy nincs papír és kész!
Jó,akkor legyen egyedi forgalomba helyezés,néz rád szigorúan a kpm-es.
Na öcsi ezt oldd meg:menj el egy szakirányú gépészmérnökhöz,aki HIVATALOSAN méretezi és megtervezi a már meglévő motorodat.
Ha netán be tudnád szerezni(próbáltam de csak részben sikerült)az EREDETI Norton dokumentációt azt NEM fogadják el.Tehát mérnöki munka legyen számításokkal,szakrajzzal.(ismerős megcsináltatta nekem valami rokonával haveri alapon,egyébként vagy 80-100e-ft)
Ha ez megvan,akkor add be,átnézik,elfogadják,és jöhet a műszaki vizsga:na hát azon garantáltan nem fog átmenni egy 51-ben megálmodott konstrukció.(ez például kitűnő állapotban volt,ezért is küzdöttem vele)
Pl:Fékmérés FÉKPADON!
vigyorogva közölték hogy nem egyenletes a fékhatás.
a váz merevségét nem tartják megfelelőnek(rápillantásos vizsgálat)
Ha ezeket elhárítottam,akkor sikeres vizsga esetén(sohanapján)új egyedi azonosítókat kap a gépjármű.(ekkor a veteránvizsga már felejtős)
ez nem érdekelt,mert én csak járni akartam vele,mert különc vagyok és kész.
Ekkor még mindíg nem tisztázott a motor tulajdonjoga,mert a tulaj bácsi meghalt,a régi vásárlási papír megvolt,és a felesége Ilonka néni is tanúsítja hogy az övéké volt a gép.
Igen ám de akkor sincs meg a forgalmi,és nem szerepel a nyilvántartásban sem a motor.
Na ekkor lett tele a f...om a hatóságokkal és tértem át a máskor már bevált,szemeltakarásos megoldáshoz.Ezt nem javaslom mert nagyon drága,és nem mindenkinél működik. És mint azt fentebb már megmondták:BŰNCSELEKMÉNY!
Úgyhogy azt javaslom hogy ne agyalj ilyesmin még elméletben se,ugyanis ez nem amerika.Itt rajtad kívül senkinek nem célja hogy te itt bármit is újra forgalomba helyezz.
öööö... bocsánat... soltvadkerti csettegők... :)
http://www.youtube.com/watch?v=O1EmOD6ZyWU
érdemes megnézni a videót, ugyanis van ETZ-s vonatkozása a dolognak... az öreg, aki nagyon magyarázza a dolgokat,egy róla készült életművész videón egy 250-est indít be tolásra, majd csapatja a téli utcán szerintem full részegen... :D
http://www.youtube.com/watch?v=5QhXpz-WndE
a jelenet a második rész végén van, de ha valaki jól akar szórakozni, és van negyed óra szabadideje, nézze meg az életművész 1-2-t...
én fetrengtem a röhögéstöl... :D
hali...
én meg a youtube-on néztem totalcar tesztet szabolcsi csettegőkröl... gondolom nem kell senkinek sem bemutatni ezeket a gépeket... kukázott ismeretlen motor egy lovaskocsira rászerkesztve + 3 váltó, hogy bírja a hegymenetet... :D
és bizony mindegyiknek van forgalmija-rendszáma...
furcsa dolgok ezek...
Szóval egyesbe maradt a mocim(ETZ 125) ,aztán kihuztam picit a váltótengelyt így már 3asig fel tudok kapcsolni...
Mi ment szét? léptetővilla?
Mennyire kell szétbonbázni?
Nem nyuztam egyszer csak ez lett vele....
Esküszöm fél év muval már mindent ki kell rajta cserélnem ,már becsukott szemmel szerelem:)De mindíg van valami....
ETZ hátsó teleszkópállító kart keresek, jobbosat! (csak ne legyen letörve se a kar,se a gömb, amugy lehet karcos, vagy csúnya).
Árban megeggyezünk!
cseffaip@citromail.hu
Most nézem az OCC-s filmet. Egy régi Indiánra hasonlító gépet csinálnak.
Csak elméletileg: ha épít építek egy réginek kinéző motort, és azt mondom hogy ez egy százéves akármi ami eddig a pincében rohadt ezért természetes hogy nincs papírja, akkor azt forgalomba lehet helyezni? Ugye 100éve volt nagyon sok kicsi motorépítő műhely, elég nehéz lenne visszanyomozni hogy valóban létező darabról van e szó :)
Csak azért jutott eszembe ez, mert Magyarországon egyedi építésű járművet gyakorlatilag lehetetlen forgalomba helyezni, vagy csináljam azt amit jó pár Magyar motorépítő? Megcsinálják a vázat, kiviszik Szlovákiába, ott lepapírozzák mert ott sokkal egyszerűbb, majd behozzák mint Szlovák váz és így már építhetnek köré egy motort.
Próbáld meg az állórészt kicserélni!Nekem a Ts 250-en bevált!Pedig a villamossági szervízben nem tudták kimérni a hibát és mégis zárlatos volt az állórészem!
Hali!Szükségem lenne 1 villamerevítőre ETZ 250-hez!Ha valaki tud kérem jelezzen!Köszi!
Milyen fesszabályzót raktál rá?Mert ha esetleg elektronikust akkor az előtét ellenállást kikell venni.Nem kell.Egyébiránt ha semmit nem kötsz a dinamóra és a DF pontot a dinamón összekötöd a D+ ponttal,akkor egy multimétert rákötve (a D+ és test közé)a motort beinditod,elkezded emelni a fordulatot közel 20 voltot kell tudni mérni.Ha ez oké akkor kezd el máshol keresni a hibát.Sokáig ne járasd a motort igy ,de addig amig méred nyugodtan lehet.Ezzel a méréssel kizárható a dinamó a lehetséges hibaforrásokból,ami lényegében márcsak a fesszab lehet.
Van egy 125-ös TS-em. Töltésgondja van. Amikor bekötöm a gerjesztést bef. ellenállást akkor hallani lehet ahogy "sír" a dinamó és fogja a motort. Ha így megyek vele akkor ezt az ellenállást le is égeti. Most tehát nincs bekötve, bár van némi töltésem mert dinamó állásban működik a motor csak rángat. Fesszabályzót már cseréltem és dinamó forgórészt is (mivel emiatt sem volt töltés) de nem jöttem még rá a hibára. Tehát szerintetek mit nézzek még meg?
bocs, Budapest, az M5 bevezetője
Igen érdekelne a dolog.Köszi.
Eladó Etz 125 1987-es rendszámmal lejárt műszakival rengeteg alkatrésszel, spoilerezve, oldaldobozokkal.Ár:30e
Érd:kekbalaton@gmail.com
Na ez nem jött össze. Inkább küldök linket.
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0122_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
http://kepfeltoltes.hu/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Most néztem hogy az egyik oldalon jó a króm, de ha kell akkor persze átteszem mindkettőt a másik tankról. Jelenleg még csak az egyik tankról vannak képeim.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0121_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0120_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080822/F_nyk_pek-0123_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
Én lehet tudok neked segíteni. Két TS 250/1-es tankom van. Az egyik tank hibája hogy már elég rossz a festés meg a króm se látszik már nagyon, de horpadás nincs rajta legalábbis komolyabb. A másiknak jó mindene csak át van alakítva vmi más fajta tanksapkához. Ha érdekel megnézem pontosan milyen állapotba van a festésre szoruló tank. Ha gondolod a kettőből csinálhatok eggyet.
Köszi Keri! A Magyar utcát azt melyik városban értes?:) Nálunk van Magyar u., de nemtom, h mi az a Nagykőrösi.
Szumó írtam e-mailt. Rem megkaptad, válaszodat várom.
Üdv motorosokk!!!
Ez egy kb. 4mm-es 15cm hosszú acélpálca.
A tömítés miatt polírozott, de alapvetően csak egy megfelelő merevségű rúd kell ami elbírja a kuplung rugóit görbülés nélkül.
A két rúd egy csapágygolyóval csatlakozik. A bringa pedáltengelyének a csapágygolyói pont jók bele, tehát kerékpárboltban kapsz ilyen csapágygolyót ha nincs otthon ilyesmi hulladékban.
Köszi, remélem elég lesz. :DD
Sziasztok!
Megvételre keresek MZ ETZ 250 vagy 251-es mocit.
Csak nagyon jó, gyári állapotúak érdekelnek. Kevés km-errel, lehetőleg olyan, ami nem volt felújítva.
Sérülésmentesen, gyári festéssel. Egy szó mint száz újszerű állapotú mocit keresek.
Ajánlatokat a 20/498-2586-os telefonra várok.
Köszi!
Szisztok!
Tamás
Ez elszomorító, nem találtam semmi oda illőt, pedig 2 alkatrésznek szétbombázott blokk is van. Ha más nincs akkor meg lehet
csinálni két v több belső darabból is? Hogyan van illesztve a két pálca eredetileg?
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|