:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv! Az elsőt megértem. DE: próbáld ki, h AVIA benzinkúton tankolsz! Én általában mindig ugyanarra közlekedem, ugyanolyan stílusban, tempóban, és a Skoda Fabia 1.4 74 LE-nél az AVIA benzinnel 25-30 km-rel többet megyek, mint a MOL-lal, vagy SHELL-el. Akkor miről beszélünk??
1: ha mondjuk a fabia 1.4 es és autópályán 140et mész vele akkor befigyel a fogyi de inkább a pesti araszolás miatt jön össze a 7lityó.
2: Sosem tankolnék ilyen kúton csak shell vagy mol, nem vagyok saját magam ellensége:D
Üdv! 1:Hogy lehet a fabiaból 7,6 os fogyasztást kihozni??! A miénk légkondival megáll 5.1 ben!!!2: amúgy felénk az AVIA kút messze a legkorrektebb benyót adja!! Sokkal többet elmegy vele az MZ-m is, és a FABIÁNK is. /Marcali/ Na persze nem vitatom, mindenhol vannak szemét kutasok. Mi lett a vége???
Mi lett a vége?
Mennyit fizettél? Rendőrök igazat adtak neked? Kútnál háborogtak?
Mesélj:)
Az karier...
Ts kuplung ,hát az etz-é egyszerübb szerintem.
Közérdekű !!!
Ma a Gvadányi utca 67. alatti kútnál (NEM önkiszolgáló) megpróbáltak nagyon primitív módon átverni. 50 l benzint próbáltak kiszámlázni úgy, hogy az autóm tankja csak 45 literes, és a computer szerint még 16 l volt benne a tankolás előtt.
Fényképek:
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F04.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F05.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F09.jpg
http://www.ocskavas.hu/image/avia/F10.jpg
Maga a sztori is megérne egy cikket, volt benne rendőr, fenyegetőzés, személyes szabadság korlátozásának kísérlete... de a lényeg annyi, hogy tudjátok, hol és hogyan tankoljatok.
Tehát ne feledjétek: Gvadányi utca 67., AVIA-kút
Én az tudnám neked mondani,hogy a 150-es ETZ nekem már 10-éve szolgál télen(hóban is)nyáron napi használatban,de semmi komoly baja nem volt.
A kupplungját cseréltem ki a TS-ére,mert ezt komolyabbnak tartom(na meg maradt régebbről pár garnitúra).A karburátor súberház van sz.rrá kopva,és zörög,(már túl van a 90.000-en)de ezen kívül semmi.Volt egy főtengely+henger cserém,de arról én tehetek,mert hagytam hogy az ökör kutas
mérje ki az olajat a benzinhez.Egyszer szivatott meg,amikor a kopott ford.számmérő köztes fogaskerék foghegyre jött ki a meghajtó testvérével
és összeakadva kitörte a blokkból a tengelyét.(ilyenkor át lehet látni a forgattyúsházba,király érzés)
Ha nem vagy egy gáztépő állat,akkor sokáig szolgálhat bármelyik ETZ alattad.
A 250-essel sem volt semmi problémám,kivéve a Km-óra meghajtást.
Kétszemélyes túrázáshoz én is a "nehézlöveget"használom.
Volt egy ilyen érzésem,hogy a TS megbízhetobb szörnyeteg...
Régen nagyon régen volt egy Simson stárom..azzal mindet megjártam amit tudtam utánna volt egy 4sebességes simsonom azt cak szerelni kellett:)
Aztán kis kihagyás után mondom beújítok egy ETZ re mert régen faternak volt egy ETZ 150 ese és nagyon tetszett jól ment, meg az a banánatank:D
Most meg itt szerelem a125öst ,de egyszerl esz belőle valami...
Bár jövő tavaszra kell vennem valamit mert 2személyel járok vele és úgy már nem vagyok vele megelégedve...
Egyedül elugrálni ide oda jó de hosszútávon egy 250s kell!!!
Köszi mindenkinek!Belülre rakom a telót.
Az a helyzet, hogy a fékfolyadékot nem a szádba kell tölteni. Akkor nem mérgez.
81-es TS-125 150re fúrva, ha rendben van a gép (nem gányoltak bele, vagy rendberaktad) akkor a világ legmegbízhatóbb motorja, 25év után a dinamót komplett érdemes cserélni, meg a fesszabot és indexrelét elektronikusra. Lényegében ennyi a gyenge pontja, mivel a szívó, kipufogó és áteresztő járatok erősen alá vannak méretezve ezért képtelenség széthajtani a gépet.
Illetve egyszer a kuplung agy elforgott a bordás tengelyen, de az a 150ccm és a bináris gázkezelésemnek köszönhető szerintem :)
Ezen felül van még egy 250-es ETZ versenyzésre, de ez alapján nem vonnék le megbízhatósági statisztikát :) bár már a második szezont nyúzóm és nem volt gond vele, csak az elején szívtam sokat.
Hát nekem sem volt fiatal a gép. Átfordult benne az óra :) bronzra cserélted a szilentet?
Köszi mindenkinek az infót!Most megyek és próbálkozom!(,mint a kutya)Remélem kijön az a mocsok tengely!Ha megvan,kommentálom a helyzetet!Szép napot mindenkinek!!!!!
Amugy milyen mz-d van? évjárat ?
Tapasztalat? Szervízigényes?
A wd-40 illetve a csavarlazító kombót én is használom,kisebb csavaroknál,vagy nem ősidők óta összegyógyult daraboknál.
A nagyobb dolgoknál,(vastagabb tengelyek,perselyek,bazi nagy csavarok,skoda függőcsapszeg)nem igazán sikerült eredményt elérni velük.A fékfolyadékban bár valóban nagyon mérgező,és rendkívül agresszív anyag,még sohasem csalódtam az elmúlt 20 évben.Nálam általában a legvégső stádium szokott lenni,de már sokszor mentett meg az agyvérzéstől,vagy hogy baltával essek neki az engedetlen munkadarabnak.
Valóban vigyázni kell vele,mert olyan mint az ász:általában mindent visz.
(A fényezést biztosan,de megmarta a kedves ügyfél aprilia robogójának a műanyag borítását is.:D )
Köszi most bézem az oldalt..amugy én mofakert néztem előszőr
Valszeg azért ment tönkre ,mert elég dinamikusan közlekedem és a motor 72.000km-s a kaszni meg 25 éves:) szóval elgyengült!
Egy második sebességfokozat motorfék enyhe bal kanyar és reccs...
De szombaton remélem jó lesz....
Lehet ki kell szedni a tankot mert útba van ami azt jelenti hogy váltó ki ami azt jelenti hogy motor ki:)
Nem baj legalább berakom az 5ös váltót....
Most egy rövid 4.22 es 4sebességest használok.
Mz-n meg váltó nem vált fel csak 3asig azt kell megjavítani , plusz hf tömítés+ 2gyürü fel.(ahhoz is kell sörösdoboz:))
Szép kis hétvége már most fáradt vok!:D
Ott lesz az a 125-ös h.f tömítés a készletben:http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?sid=6521&fid=5&&lang=hu&start=11&list_num=10
Van egy fölös fzr 1000-es központi rugóm,ha gondolod.
Annál nincs vita hogy hol a helye :)
(ahova teszed)
valóban van valami ilyesmi,konkrét emlék nincs de dereng hogy volt neki hátul egy kis vájú féleség amibe bele kellett rakni és utána a csavart be kellett tenni,méghozzá belülről,ha kényelmesen akart az ember szerelni akkor ki kellett venni a hátsó kereket:D de sima csillag villással is ki lehetett szedni.
üdvözlet!
már rég jártam errefele.hát sajnos nincs zsírzási lehetőség semelyik etz-n,emiatt szívtam én is a fogamat,pláne hogy addig próbálkoztunk lánggal és miegymás segédszerszámmal hogy átszakadt a vázam,ezért kellett cserélnem mert a tisztelt előző tulaj cseszett rá időnként megkenni,most hogy havonta megkenem,jó,már csak a lengővillából a szilentet kell ki imádkozni mert kicsit ferde a hátulja.ES\TS modelleken biztos van,a trophymon pl: elől magába a tengelybe volt
helo
lehet te sem tudod jól,de a ts 125 és 150 nek is a bal teló alja a kerék felől van vagyis bent a lengővilla és a kerék közt.Kivülre ne tegye seni kert szenved a teló,ferdén áll és ugy nem tud csuszni rendesen .Azért van bal oldalon belül,jobbon meg kivül mert nézd meg a sárvédő oldalán van egy alu csonk amire felmegy a teló felső fele.Na az bal oldalon rövidebb,jobbon hosszabb tehát igy jön ki az eltérés.
Nekem is igy van,de ha nem hiszed keress gyári képet.
Futómű hegesztés????
a hátsó futómű halál masszív azon a gépen, mit csináltál vele? :D
az igazság az hogy a szaniter szilikon is kiváló a TS HFjéhez :))) ...egy darabig, aztán megint elkezd kifújni.
Hosszútávon az ilyen trutyik szerintem nem megbízhatóak a hengerfej esetén.
Viszont a sima írógép papír az bevállt
De természetesen legjobb a vékony réz vagy alu lemez.
Mivel a TS gyárilag tömítés nélkül is kiválóan működött, nem túl érzékeny a tömítésre.
Lehet azt is csinálni hogy finom 800-1200-as polírpapírt vizesen ráteszel egy vastag és sima üveglapra és azon felpolírozod a hengerfejet és a hengert is. Ezek után nem fog kifújni tömítés nélkül sem, de mint mondtam a tömítés sokkal egyszerűbb és tartósabb megoldás.
:) ez jó..igazad van sörösdobozra nem is gondoltam....
Amugy utánna néztem és az ETZ 125 össömhöz nem lehet kapni ,de az ETZ 150es már hf tömítéssel készült...
60forint pesten akkor fehérváron itt 250ft de inkább akkor veszek egy sört:D
Amugy egy komplet tömítéskészletre illetve 2db gyűrűre beruházok most.
Megvan a hétvégi program.
Na meg hátsó futómúheggesztés ,de az már nem az MZ-n hálisten hanem a skodán:D
főleg hogy elég macerás belül hozzáférni a csavarhoz, de ha felrakod felül akkor egyértelműen kiderül hogy csak feszegetéssel lehet a másik oldalra tenni.
Fékfolyadék helyett csavarlazítót vagy WD40-et ajánlok.
A fékfolyadék erősen mérgező.
Lehet hogy tényleg nincs zsírzógomba az ETZ-n
TS-en van? mert akkor arra emlékszem.
TS-hez én sem kaptam tömítést, mivel nem létezik.. Viszont az én hf-em kifújt, és én egy GASKET SEALENT nevű csodaszerrel kentem be a hengert, és a hengerfejet is. Azóta semmi gond. Amúgy ez egy téglavörös színű krém, és olyan tubusba van,mint a pirosarany. barkácsboltban vettem.
Inkább megcsinálom központi rugósra :)
TS-hez nincs tömítés szerintem. Az ETZ tömítése meg nem passzol.
Bár ha te tudsz valamit és a 150-eshez van tömítés akkor az biztosan megfelelő lesz.
Másrészről szégyen lenne ha nem lenne tömítésnek való alulemezed, népi nevén sörös dobozod :D kolás doboz is jó, de azzal nem megy olyan jól :DDD (csak vicc)
Nem kötekedésből de... ez is belül van.http://www.jomotorker.hu/galeria/b/gal0009.jpg
Szevasztok.
A szénkefe volt a rossz.
DE abbol IS csak az 1.
Poen ,hogy azért cseréltem le tavaly a gyárit,hogy az már biztos el van kopva.
Már megint a kisipari sz.r.
űdv nektek.
dlaca
http://lh5.ggpht.com/_Ov_iaw-cPYI/RqnXpPOP9xI/AAAAAAAAAE0/4fDGaD-zL1s/MZ+TS+125.jpg
csak a miheztarás végett.......
nah hát úgy higgy kedves DUDUKának ahogy politkusainknak...jó lesz az kívülre is, mindkét oldal kívül, mi értelme lenne az egyiknek kívül a másiknak belül? csak gondolj bele!! Mindkettő kívülről van rögzítve...az alattam szólónak pedig üzenem, hogy ha nem tud valamit minek mondd hülyeséget????
Üdv mindenkinek!Az lenne a kérdésem, hogy a TS-eken a bal oldali hátsó teleszkópnak hol kell lennie? A 125-ösömön a lengővilla belső, tehát kerék felőli oldalán van, egy csavarral, anya nélkül, míg a 150-esen kivül van csavarral, anyával. Melyik a korrekt?
Valószínűleg csak tömitéskészletet fogsz kapni,abban benne van a h.fejhez egy vékony PUHA! alulemez tömítés.Az egész készlet filléres tétel,legalábbis mifelénk.
Én mindig ezt használtam,sose volt gondom vele.Ha lemezből vágnál nagyon nem mindegy hogy milyen vastagból teszed,mert ezzel befolyásolod a hengerfejben a sűrítési végnyomást.
Én is úgy próbáltam hogy alátéteket tettem az anya alá,de nekem annyira össze volt rohadva,hogy kajakra tekerve inkább megszakadt a menet az anyában,de semmi más nem történt.
Nekem úgy sikerült szétszedni,hogy az anyát levéve elfektettem a vázat,és fékolajat csepegtettem a tengely mellé. Mivel ha egyszerre sokat teszel rá akkor lefolyik,ezért amikor arra jártam,mindíg csepp-csepp a tengely mellé.Az akció két napig tartott(egy nap/oldal,és sűrű arra járás).
Ekkor anya kicserélve,alátét,anya teker,erdmény:a tengely már forog kőrbe de még nem jön ki.
Ebben az esetben keményfa vagy alumínium kiütő+rockkalapács,és már meg is indult kifelé.A tengely kutyául nézett ki.
Ez a műszaki megoldás nemzetközi,ugyanis a haverom 81-es Yamaha xv ezrese csak japánul tud,de neki is belevertük a tudományt a lengővilla tengelyébe,és megértette.
Zsírzógómb pedig csak a csepptankos Jáwámon,meg a Pannóniámon volt,ott tényleg működik az elgondolás,én is alkalmaztam.(Az etz-n sajnos nem alkalmazták korunk e vívmányát)
Ha annyira sürgős akkor itt egy tipp.http://www.viktormotor.hu/portal/webshop/webshop.php?fid=5&sid=6328&lang=hu
Próbáld meg azt hogy egyik oldalon leszeded a csavart a másik oldalon meg aláraksz a csavarnak 1 vagy 2 alátétet azt elkezded rácsavarni az anyát.Vagy megmozdul és elfordul,vagy elkezd kifelé jönni.Mindkét esetben nyertél.Utána már ki kell hogy jöjjön kalapálással.Mondjuk ne sajnáld amikor huzod az anyát.
'Napot!
250-es ETZ zsírzógomb? Hol? :-O
Vedd ki a zsírzógombot és nyomjál be bőségesen fékfolyadékot. hagyd állni, ha nem jön ismételd meg többször. Vigyázz, mert a festéket is leszedi, ha nem törlöd le azonnal.
Sziasztok!Segítséget szeretnék kérni!ETZ 250-em van és blokkfelfogató lemezt szeretnék cserélni.Csak az a bibi,hogy nem jön ki a lengővillatengely semi képpen!Mit tegyek?Próbáltam csavarlazítóval sprézni és kiütni faalátéttel,de csak egy kupac gyújtósom lett!Egy mm-t sem mozdult!Aki tud,segítsen!Köszi!
Neked akkor etz 125 ösösd van ugye mint nekem...
Dugód neked hányas?
Kösönöm szépen sokat segítesz!!!
Ha veszek a boltba 150es hez való tömítést az is jó? mert nincs otthon lemezem sztem....
gyárilag nincs benne tömítés, és azért fújt ki mert megszakadt...valószínűleg jól rátépték a HF-et hogy ne fújjon ki, a rossz felület.
Elvileg össze kell polírozni, de vékony alulemezből vághatsz hozzá tömítést. Azzal kevesebb a gond.
Nekem is így van.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|