hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. február 25. kedd 
Géza

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Árpád
válasz erre | email2008-08-28 21:08:16
Én vaslemezből készült körre tettem a mágnest.Körbefolyattam ónnal, így oldal irányba nem mozdul, a vas lemezről pedig nem jön le, mert nagyon kapaszkodik. Nekem elégnek túnik a gyújtás szög. De ha nem lenne elég, akkor kapna még egy jeladót, és egy mos nand icből kialakított bistabilt. Azaz az egyik hal bekapcsol, a másik kikapcsol.De egyenlőre úgy tűnik, erre nincs szükség, műxik rendesen a ketyere. Magas fordulaton is tökéletes a gyújtás.
De a mágnes szembe a hallal, köztük forgó vas lemez is jó.De jó az aluból vagy kemény műanyagból készült henger, ami az excnter helyére kerül, és aminek az oldalába hosszába egy trapéz alakú vájatot marunk, vagy reszelünk, abba préselünk bele egy szekrényajtó mágnest. Ebben az esetben a jeladó is állítva van.Ha elég erős mágnest használunk, akkor csapágyazás nélkül se ütközik össze sose a mágnes a jeladóval.A csapágyazott változat jobb, de sokkal, de sokkal nehezebb kivitelezni.
sorszám: 29705 (100462)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 20:26:58)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-28 21:01:12
Hi
Nem is a gyujtás szög, bocs.
Hanem a nyítási illetve a zárási szög.
Mert az se jó kicsit ill sokáig van nyítva vagy zárva a gy. modul.
Egyépként Én is a müller féle gyujtással kezdtem, de az nem nagyon volt jó mert melegedet megy a hall szenzort se lehetett rákötni.
Igy csináltam (segítséggel) egy fetest ami sokkal jobb let, szerintem
sorszám: 29704 (100460)
(előzmény: zsakfos, 2008-08-28 20:36:37)

 
 
Big ETZ
válasz erre | email2008-08-28 20:44:04
Kössz!
sorszám: 29703 (100459)
(előzmény: Keri, 2008-08-28 08:46:37)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 20:36:37
Annyira én sem értek hozzá,de szerintem ugy jobb lenne.Ha ez segit akkor itt egy kép Subee elektronikai mágus készülő Hall ic-s gyujtásáról.Az alu forgórészt én csináltattam neki és ugy látszik a képen mintha beleszerkesztett volna egy darabka mágnest.
sorszám: 29702 (100458)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 20:26:58)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-28 20:26:58
Hi
Próbáltam de avval az a baj hogy nem is zárja a mágneses terett.
Mert Én ugy csináltam meg hogy a hall-al szembe raktam egy fiksz mágnest és állandóan kapcsol.
Amikor közé forrog a fötengely végére erősített lemez akkor zárja a mágnesess terett a vas lemez.
Pediglen alu lemzt bütykölök oda, azon átmegy a mágneses tér. Tehát nem zár.

Most hogy mondott akkor lehet hogy arra kellenne ragasztani egy mágnest és akkor kapcsolná a hall-t.
Viszont akkor lehet hogy nem lenne elég a gyujtás szög ááá nem tom.
Tip????
sorszám: 29701 (100456)
(előzmény: zsakfos, 2008-08-28 19:34:38)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 19:34:38
Olyan anyagból csináld a lemezt ami nem mágnesezhető.Pld aluminium.
sorszám: 29700 (100455)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 00:54:04)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 19:29:36
Illetve hogy egész pontos legyek a középső HTML sort kopizom be a hozzászólásba.
sorszám: 29699 (100454)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 19:27:19
Feltolom ide a képet azt kimásolom az url-t.ennyi.http://postimage.org/
sorszám: 29698 (100453)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-28 18:53:23)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-08-28 19:19:45
Álljon meg a menet!
Nincs külön megszakítós gyújtású és elektronikus gyújtású állórész!
Az állórész és a forgórész a megszakítós és az elektronikus gyújtású ETZ-n is ugyanaz.

A megszakítósnál az állórészre a megszakító-alaplap és a kondi van rögzítve, az elektronikusnál csak a hall jeladó részt pozicionáló "adapter" (amivel az előgyújtást lehet állítani) és a hall jeladóból kijövő vezetékek csatlakozója.

A forgórész is ugyanaz, csak oda megszakítós esetén az excenter (egy hatlapfejű m7-es csavarral) vagy a hall jeladó van rögzítve (imbuszfejű m7-es csavarral).
sorszám: 29697 (100451)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 18:53:23
Egyszer sikerult kirakni a kepet aztan soha tobbet, peddig mindent ugyanugy csinaltam. Meseld el a szintaktikat nekem is, mit irsz az url kore?
sorszám: 29696 (100449)
(előzmény: zsakfos, 2008-08-28 18:23:58)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-08-28 18:35:06
szevasztok...

6 V-os rendszerre rá lehet szuperálni 12 V-os szivargyújtót?... régen ,amikor erősítőt építettem, emlékszek feszültségkétszerező-háromszorozó egyszerű kapcsolásokra... pár dióda, tranzisztor...

GPS-hez csak néhány mA kellene...

próbált már valaki ilyet, vagy felejtős?...
sorszám: 29695 (100448)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 18:23:58
Itt van ni:
sorszám: 29694 (100447)

 
 
HaPi
válasz erre | email2008-08-28 17:38:45
Szumó e-mailemet megkaptad?
sorszám: 29693 (100446)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 17:32:08
wazz, ez nem az en napom
http://kepfeltoltes.hu/080828/IMG_1972_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
sorszám: 29692 (100445)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-28 17:31:29
:) Ezt nem is tudtam....
sorszám: 29691 (100444)
(előzmény: Keri, 2008-08-28 15:28:39)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 17:29:18
Mennyibe kerul egy ilyen tirisztor? Szal ha jol ertem akkor ha elektronikus alloreszt rakok akkor mar csak egy tirisztor kell es elektromos lesz a gyujtasom? Ha mar ugyis alloreszt kell cserelnem akkor az elektromos gyujtas megeri a plusz koltseget, mi lesz jobb?

itt egy kep:


errol a sarga valamirol beszeltem. Az okozhat valami hatranyt hogy a csuszogyuru szele meg van toredezve kisse?
sorszám: 29690 (100443)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 16:56:40
csak meg eggyet :(
sorszám: 29689 (100442)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-28 16:08:39)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 16:08:39
Abbahagytam botsesz. Szegyen, de nem tok kirakni egy kepet.
sorszám: 29688 (100439)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 16:05:01
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080828/Probakep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080828/Probakep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
sorszám: 29687 (100438)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 15:57:50
proba
sorszám: 29686 (100437)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 15:28:39
Úgy tudom mostanában az OMW-t is :)
sorszám: 29685 (100435)
(előzmény: Skodry, 2008-08-28 14:49:01)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 15:17:41
html kóddal :)
szóval nem igazán támogatja ez a fórum.
Feltöltöd valahova és kirakod a linkjét
sorszám: 29684 (100434)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-28 14:35:51)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-28 14:49:01
Nálunk jó a shell kút mert beállok kocsival,megtankolok ,meg viszek a mociba is és annyit ad amennyit kell!
Amugy a legjobb kút felénk a GP -mert van 98 as és én azt szeretem... arra van belőve a gyújtás(skodán)
Amugy a mol tól veszi a shell a benzint ....no comment!!! Minedkit a mol lát el kivéve az omv-t a többi ilyen rendszerbe vannak kiépítve...
Ez van:)
sorszám: 29683 (100433)
(előzmény: Keri, 2008-08-28 08:01:10)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-28 14:35:51
Hogy lehet ide kepet beszurni?
sorszám: 29682 (100432)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 09:47:45
Ja. Jól megy vele a TS csak többet fogyaszt és a benzincsapon lévő szűrőt hetente kell takarítani...bár ez utóbbi lehet hogy a szintetikus olaj miatt volt.

Annyit módosítottam a motoron, hogy 30%-al nagyobb főfúvókát raktam bele.
sorszám: 29681 (100424)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 00:54:04)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-28 09:14:11
Szeva! Ehez neked venned kell még egy Tirisztort(gyújtáselektronika)És ennyi. Mert még egy trafót adok hozzá.Utána már csak be kell kötni és kész.Más nem kell.
sorszám: 29680 (100423)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-27 23:41:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 08:46:37
Berta és a Lengyel dugattyú is jó. Gyűrűből a Lengyel a jó.
sorszám: 29679 (100422)
(előzmény: Big ETZ, 2008-08-28 08:00:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 08:42:49
megszakítótól a gyújtótekercsre megy egy vezeték, van egy vezeték a testnek, a maradék pedig a dinamó gerjesztése és a dinamó pozitív kivezetése. Ezek a fesszabra mennek. Ezeket nem tudom fejből, hányas számú lábra kell kötni, de szakirodalom rovatban van bekötési rajz, abból egyértelműen kiderül.

sorszám: 29678 (100421)
(előzmény: desiri, 2008-08-27 23:17:33)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 08:36:58
Hát bakker :)))
Azért a kutas helyében sem lennék.
Bevallom nem tudom kinek volt igaza.

Mindenesetre ha ki akarod deríteni az igazságot akkor a következő tankolásnál amikor TE megtankoltad, úgy hogy leoldott a pisztoly és kb. 45liter van benne, fogd meg a pisztolyt és fordítsad el jobbra, a töltőnyílásban, ekkor kinyílik a túra tank nyílása és még 10litert rá lehet púpozni a névleges kapacitásra.

Céges kocsit mindig így tankolom, mert így ritkábban kell a kútra járnunk. Ezt a kollégám mutatta és azt monda ezt a trükköt elég kevesen ismerik és ha jól tudom a doksiban sincs benne.
sorszám: 29677 (100420)
(előzmény: R.A., 2008-08-27 21:57:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 08:13:53
Végülis igaz. De azért a tendenciára érdemes odafigyelni :)

Mondjuk én eleve felderítettem az olcsó kutakat és ott tankolok. Ott nem kell félnem átveréstől mert lehaverkodtam már a kutasokkal. Ha meg nincs ismerős kút akkor MOL, OMW a preferált Shell amit kerülök, mert elég gyakran bunkók voltak velem és ha nem kell a pénzem akkor nem viszem oda.

Vicces az volt amikor egy Shell imádó ügyvéd sráccal bunkóztak a Shell kútnál...na azok is megbánták hogy kikezdtek vele :DD
sorszám: 29676 (100419)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 15:52:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 08:06:33
igen, az a zománc szigetelés, ha az lepattog akkor jó eséllyel megsült a tekercs.
sorszám: 29675 (100418)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 15:55:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 08:01:10
A mol még hagyján, de a Shell...na azok a legnagyobb gazemberek. Az említett kút pedig nem gagyi kút.

Viszont most jut eszembe hogy nem messze van egy Shell kút, lehet hogy ott verték át R.A-t? :)

Ja és a Fábiának van egy túratankja amivel jóval a névleges fölé lehet pakolni a tankot :)
sorszám: 29674 (100417)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 15:05:22)

 
 
Big ETZ
válasz erre | email2008-08-28 08:00:49
Sziasztok! Milyen gyártmányú (de, kapható)dugattyút, és gyűrűket érdemes megvásárolni?
sorszám: 29673 (100416)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 07:54:24
Ja igen és a tanulság, hogy kurvára kell figyelni és a nem önkiszolgálós kutaknál is ott kell állni a kutas mellet.

A kútfej pontosan mér, de esetleg máshova is jutott még benzin, nem csak a tankodba.
sorszám: 29672 (100415)
(előzmény: Keri, 2008-08-28 07:51:51)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 07:51:51
Az egy megbízható kút pedig.
Melyik kutas volt? Láttam pár új embert...lehet hogy a kagylós kúttól jött át? :) engem kizárólag a kagylós és az osztrák tulajdonú (két legdrágább) kutakon akartak átverni eddig.
Illetve az M1 bevezetőjénél nem tudom milyen kút van a mekinél, de ott 10-essel fizettem és 5ezresből adott vissza. Kivertem belőlük a pénzt hosszas ordibálás árán, de a kurva anyjukat.
sorszám: 29671 (100414)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 12:25:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-28 07:41:42
Igen ez jó szöveg bár kissé szakállas, a kémia tanárom is elsütötte párszor, de tévedsz, nem csak lenyelve mérgező.

Javaslom olvasd el a doboz oldalán a figyelmeztetéseket.
sorszám: 29670 (100413)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 07:28:32)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-28 07:01:48
Nekem van elfekvőbe 1db álórész és egy elktromos magyar feszab....
Próbagari van.
sorszám: 29669 (100412)
(előzmény: R.Norbi, 2008-08-28 06:33:54)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-08-28 06:33:54
Szeva!A megszakítós és elektromos gyújtás,nevéből adódóan is lényegesen eltér egymástól!A megszakítósnál fémmagra épített tekercs van a főtengely végén,gyújtótrafó is van és megszakító is!(ezért a neve!)Az elektromosnál mágnes van a megszakító és a tekercs helyett,a gyertyakábel ún. tirisztorból jön ki ami a trafó helyett van!Nem vagyok villamosmérnök csak egy motoros,tehát én így tudom!Az a sárga "izé",ami le van pattogva,az szigetelőlakk!Az sok galibát tud okozni!
Tehát,ha veszel állórészt,megszakítósat vegyél,mivel elmondásod szerint a tied is olyan!Az,hogy használt,vagy új csak a péntárcádon múlik!Újból Magyar kisiparit ne!Használtnál,pedig nézd meg milyen állapotban van,mert,ha ütötték és vágták az szerintem már döglött!Persze egy jó kinézetűnél is lehet prücök,de kevesebb a valószínűsége!A szigetelőlakk repedezettsége és vagy felpattogzása már utaló jel lehet!Remélem tudtam segíteni!Én ezeket a dolgokat személyes tapasztalatom alapján írtam!Üdv!
sorszám: 29668 (100411)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-27 23:41:20)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-28 00:57:56
Szerintem azon csak a tilisztor kapcsoloja van, ahoz még kell neked egy ugynevezet gyujtás modul és ez kapcsolja a gy.trafót.
A modul már megvan nekem is :)
De hall..........
A van ötlett, vagy valaki csinált már othon házilag ilyet várom a hsz.-ait
sorszám: 29667 (100410)
(előzmény: Csaba467, 2008-08-27 23:41:20)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-28 00:54:04
Hi
Próbálta már valaki a bio benyát?

Más, most próbálok hall gyujtást összehozni, ellég macerás.
Szóval a hall jeladó vele szembe egy mágnes és közé egy forgó vas lemez(fötengely végén) ami nyítja és zárja a hallt.A lemez kivan vágva 60%-40% arányban.
Ez jó is amig a generátor/forgórész elnem gezd gerlyesztenni, ugyanis a forgórész a mágneseséget átadja főtengelynek az meg a vaslemeznek.
Igy behülyíti a hall jeladót össze vissza kapcsolgatja :(
Ha van valakinek tipje nagyon örülnék neki.
sorszám: 29666 (100409)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-27 23:41:20
Igen Pony ETZ :) Hat ez megszakitos verzio. Most megint egetem magam, de van olyan hogy tirisztoros alloresz, ugy ertem ha egy ilyet rakok a megszakitos alloresz helyett akkor elektronyos lesz a gyujtasom? Szal rakok egy tirisztoros alloreszt es kesz? A gyujtotrafo az mas de a tobbi marad? Gyanitom nem, tul egyszeru lenne.
sorszám: 29665 (100408)
(előzmény: Szumó, 2008-08-27 23:21:42)

 
 
Csaba467
válasz erre | email2008-08-27 23:33:25
En is tankoltam mar a diosdi esso kutnal masfel literes kolas flakonba 2.1 litert, ranezek a penztarosra es ugy nez ram mintha en lennek a debil, 100 ft ert nem cirkuszoltam, de atfutott az agyamon hogy dejo hogy az autoval nem itt tankolok mert 60 l es tanknal mar hajtepos, nagyjabol 3 deci literenkent. Ha nem tankol tele surun az ember akkor ki se derul az arulas, csak sokat eszik az auto. Most jut eszembe, ezert van az hogy neha fustol a motor neha nem, beletankolom az 5 litert hozzaontom a gramra kimert olajat, naja csakhogy az 5 L neha 4L. Haver is tankolt a 7L es yamahajaba 9.5 litert. Szal ugyanolyan elkeserito ez mint a potalkatreszek minosege.

Generator alloresz ugyben no reag? Leccilecci! Tudomhogysokabajvelem :)
sorszám: 29664 (100407)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-27 23:21:42
Csaba ETZ ról van szó?Nekem van egy ETZ álló+forgórészem ami tirisztoros fajta. Az ára 8 ezer. És kifogástalan.Albertirsán van. motorsokk@citromail.hu
sorszám: 29663 (100405)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 15:17:44)

 
 
desiri
válasz erre | email2008-08-27 23:17:33
SZÉP YO ESTÉT MEG TUDNÁ NEKEM VKI MONDANI ,H MZ TS 125-NÉL A BLOKKBÓL FELJÖVŐ 4 KÁBELT MIRE KELL KÖTNI MERT NEM KELL SEMMI VILÁGÍTÁS MEG ILYENEK!
sorszám: 29662 (100403)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-27 22:30:54
125,-150 tök mindegy melyiket nézefd mert ugyanaz a két motor,csak űrtartalomban külömbözik
sorszám: 29661 (100400)
(elözmény: Árpád, 2008-08-26 23:57:14)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-27 22:27:38
Értelek...
sorszám: 29660 (100399)
(előzmény: ábrus, 2008-08-27 18:56:41)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-08-27 21:57:07
http://www.ocskavas.hu/image/avia/avia.rtf
sorszám: 29659 (100397)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 14:56:36)

 
 
etz250gyuri
válasz erre | email2008-08-27 20:33:06
Szevasztok! a mocira tettem egy 18-as kisfogast előre :-) naon állat lett , idáig 19-es vót!!!
sorszám: 29658 (100392)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-08-27 18:56:41
Nos,csak hogy tiszta legyen:Az etz kuplungjának csak a belső agyát cseréltem ts-re mert:az etz-é alumíniumból van ugyan
ezért könnyebb,laprugós megoldás,ezért könnyebb kezelni a kuplungkart,és könnyebb összerakni is DE:Nekem az etz blokkjában nagyjából 1 csillió km van,ezért a belső agy (nem tudom hányadik,én a gépet 28 ezer km-rel vettem,a ts kuplung 72 ezernél ment bele)már úgy nézett ki mintha a kutya összerágta volna.
Tapasztalatból tudom,hogy mostanában csak utángyártott(elég silány minőségű)
középagyat lehet kapni,(raktam be egy párat mostanában,vissza is hozták)ami 3-4 ezer km és úgy néz ki mintha ezzel is a kutya játszott volna.A ts-é acél,ezért nehezebb,és összerakni is macerásabb,de nagyon sokáig gond nélkül üzemel.(ráadásul mint már írtam volt itthon raktáron)
sorszám: 29657 (100389)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 14:17:18)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-27 16:56:18
Igaz!!!
sorszám: 29656 (100384)
(elözmény: Árpád, 2008-08-27 15:52:47)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49055)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu