:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
valakit nem is oylan rég azért szóltatok le, mert papaírtömítéssel rakja össze a blokkfeleket...mert az Istenem mekkora nagy hézag, hoyg húha, de értlemes választ meg egyikőtök se tudott adni, hogy ugyan mondja már meg hogy mekkora egy rajzlap vastagságó papírnak Szépen összehúzott blokknál a vastagsága....most meg 2,3 mm vagy akár fél centi sem szémottevő......de seggek vagytok halljátok :) legalább okoztok pár kedves percet nekem, amikor olvasom itt a nagy okosságokat :D Látom az emberi hülyeség ezt az oldalt se kíméli, elég csak beleolvasni a fórumokba :D
sztem a kuplungot is kihagyhatod :D Próbáld meg úgy...de most komolyan, te nem figylesz amikor szétszeded, hogy mi kellene oda még esetleg?? Várj kiatalálom...akkor vetted észre, amikor már összeraktad, aztán véletlen ráléptél és rájöttél, hogy ez lehet még blokk alkatrész :D aztán gondoltad, jó lesz ez így is:D bazz de jó tanácsokat adnak itt neked :D Menni éppen fog, de csak nevetni tudok ezen...az meg szánalmas, hogy sokan egyet is értenek, hogy minek az oda........CSak mert oda lett kitalálva és pont :) azért.......
ne hagyd ki, mert szerintem a belső menesztő felcsúszik a szimeringig... venni ilyet már nem tudsz, csinálj magadnak, nekem is csinálni kellett...
a méretekre nem emlékszem, de adja magát... asszem a főtengely legvastagabb része 23mm... veszel csavarboltban 22-es alátétet, és kireszeled 23mm-re, a vastagságát is leköszörülöd-lecsiszolod 2mm-re, aztán 45 fokban bereszeled félig, hogy az alátét pont ráfeküdjön a főtengely kúpjára... a kisebbik alátét meg asszem 16mm-es... ezt szintén ugyanúgy csinálod meg... a rúgós alátétre nem tudok megoldást, de kell bele, mert az (is) szorítja össze az egészet... ha már van az alátéteknek formája, felülnek a főtengelyre, akkor már csak a vastagságon kell variálnod, úgy, hogy a menesztő ne szoruljon, mert akkor nem fog oldani a kuplung...
a szerelési könyvmen szépen le van írva...
nem nagy munka, reszelővel-csiszolóvászonnal kb. 2 óra, köszörűvel-lyukköszörűvel kb. 15 perc...
és arra is vigyázz, hogy ha szerinted már jó, és összeraktad, próbáld ki az olaj betöltése előtt... behúzott kuplungkarnál nyomd le a berugókart, hogy kuplungol-e, mert ha nem, és fel van töltve olajjal, kezdheted előröl az egészet, és az nagyobb macera...
remélem tudtam segíteni...
Húzd be a kuplungot és kiderül:)
Komolyra a szót, lehetnek esedéges mechanikai problémák, ha az nincs ott!
Ha már összeraktad és jó akkor no para Ezek a mocik nem érzik meg a kis hézagokat 3-4mm ide vagy oda.
Sziasztok hagy kérdezzem már meg hogy ha a kuplung alatt lévő hullámos hézagkitöltő alátétet kihagyomakkor az mivel járhat ?? közsi
Nekem régi nagyflopi meghajtóbol van a tányér, elég nagy átmétőjű, és lapos . A mágneslapok benne winchesterből vannak, olyan erős mágnesek, hogy csak.:
Nem is tudtam előtte, hogy létezik ennyire erős. :) Jobban megnéztem, olyan negyven fok körül kapcsolhat..
Némelyik tv, monitor képcsövének korrekciós mágnese is szóba jöhet. régebben láttam akkora darabokat, amiknek a belső furatát fel lehet csiszono 6 milisre, sőt hetesre is az ETZhez. Ezeknek a mágneseknek a szöge 180 fok.Amúgy röhelyes, hogy a mágnessel hónapokat foglalkoztam, az elektrónika pedig tervezésestül, legyártásostul került két órába.Hiába no, a mechanika nem az erős oldalam. Annál jobban csak az esztétikával állok hadilábon.:)))
Ja a vas lemez.
Én kis flopy meghalytót szedtem szét, abban a motornak a tényérját/harangját használtam fel. Tuti hogy nem ütt, és már abban is van mágnes csak az a baj hogy kb.: 6 szor vált polust :(.
Ezért kiszedtem a mégnes gyürüt belöle.
Na mindegy csak a tányér beszerzését akkartam megosztani velettek.
Amiból jó lenne a mágnes azok az elektromos motorok pl.:cd meghalytókba, dvd játékosokba stb.
Ezekkel csak az a bibi hogy tul kicsik és nehezen lehet a főtengely végére rá bigyesztenni.
Egyépként ezekbe a mágnes pulus váltás pont jó lenne 50%-50%, 60%-40% arányba vannak, s így a trafó se melegedne.
Szerintem a müleré is főzi a trafót.
Hát igen, ez tényleg prófi megoldás, de ehez kellene valaki aki tud esztergálni.
Meg méretek...
Én is megpróbálom a forgó lemezre a mágnest, hátha.
A nyítási és a zárási szögnél Én is a trafóra akkartam célozni csak nem jött össze. Nem lenne kellemes érzés hogy 50km után kifolyon az ülés allatt.
A bio benzinre nincs válasz, tehát nem rakot még senki se bele ilyet/olyat?
Nálunk a tesconál már van ~260ft-ért.
A haver már rakot a kocsiba keverve 95-ösel.A nitrohoz hasonlitotta :)
"Ha jól tudom az oktán száma olyan 100-as a bionak"
Megfutottuk ezt a kört is, a kar elfordításakor jött a sziszegő hang. Ez a csővel együtt kb. 6-8 liter, tehát 66 liter ezzel együtt sem férne a tankba...
Egyébként nem igazán akarok többet foglalkozni a dologgal, mert nem érdemes. Nem ez volt az első - és valószínűleg nem is az utolsó - eset, hogy át akartak verni. Diszkont kút, egy rakás alkalmazott, biztosan nem a benzin kisker. árrése tart el ennyi embert.
Szerintem a gyújtási szög, azaz az a szög, amíg a trafó lába lóg a levegőben, az lehet kevés egy felragasztott mágnesnél.Amíg a nágnes a jeladó előtt van, addig van gyújtás. Ez sokkal kissebb szög, mint amikor nincs előtte.Az igazi veszélye annak, ha túl kicsi ez a szög, az az, hogy a trafó tulságosan melegszik.Lágalábbis nálam, a fetes végfoknál. A fetek nem melegszenek, még akkor se, ha folyamatosan folyik rajtuk az áram.Marad a trafó melegedése, de azt is jónak találtam .
Én vaslemezből készült körre tettem a mágnest.Körbefolyattam ónnal, így oldal irányba nem mozdul, a vas lemezről pedig nem jön le, mert nagyon kapaszkodik. Nekem elégnek túnik a gyújtás szög. De ha nem lenne elég, akkor kapna még egy jeladót, és egy mos nand icből kialakított bistabilt. Azaz az egyik hal bekapcsol, a másik kikapcsol.De egyenlőre úgy tűnik, erre nincs szükség, műxik rendesen a ketyere. Magas fordulaton is tökéletes a gyújtás.
De a mágnes szembe a hallal, köztük forgó vas lemez is jó.De jó az aluból vagy kemény műanyagból készült henger, ami az excnter helyére kerül, és aminek az oldalába hosszába egy trapéz alakú vájatot marunk, vagy reszelünk, abba préselünk bele egy szekrényajtó mágnest. Ebben az esetben a jeladó is állítva van.Ha elég erős mágnest használunk, akkor csapágyazás nélkül se ütközik össze sose a mágnes a jeladóval.A csapágyazott változat jobb, de sokkal, de sokkal nehezebb kivitelezni.
Hi
Nem is a gyujtás szög, bocs.
Hanem a nyítási illetve a zárási szög.
Mert az se jó kicsit ill sokáig van nyítva vagy zárva a gy. modul.
Egyépként Én is a müller féle gyujtással kezdtem, de az nem nagyon volt jó mert melegedet megy a hall szenzort se lehetett rákötni.
Igy csináltam (segítséggel) egy fetest ami sokkal jobb let, szerintem
Annyira én sem értek hozzá,de szerintem ugy jobb lenne.Ha ez segit akkor itt egy kép Subee elektronikai mágus készülő Hall ic-s gyujtásáról.Az alu forgórészt én csináltattam neki és ugy látszik a képen mintha beleszerkesztett volna egy darabka mágnest. 
Hi
Próbáltam de avval az a baj hogy nem is zárja a mágneses terett.
Mert Én ugy csináltam meg hogy a hall-al szembe raktam egy fiksz mágnest és állandóan kapcsol.
Amikor közé forrog a fötengely végére erősített lemez akkor zárja a mágnesess terett a vas lemez.
Pediglen alu lemzt bütykölök oda, azon átmegy a mágneses tér. Tehát nem zár.
Most hogy mondott akkor lehet hogy arra kellenne ragasztani egy mágnest és akkor kapcsolná a hall-t.
Viszont akkor lehet hogy nem lenne elég a gyujtás szög ááá nem tom.
Tip????
Olyan anyagból csináld a lemezt ami nem mágnesezhető.Pld aluminium.
Illetve hogy egész pontos legyek a középső HTML sort kopizom be a hozzászólásba.
Feltolom ide a képet azt kimásolom az url-t.ennyi.http://postimage.org/
Álljon meg a menet!
Nincs külön megszakítós gyújtású és elektronikus gyújtású állórész!
Az állórész és a forgórész a megszakítós és az elektronikus gyújtású ETZ-n is ugyanaz.
A megszakítósnál az állórészre a megszakító-alaplap és a kondi van rögzítve, az elektronikusnál csak a hall jeladó részt pozicionáló "adapter" (amivel az előgyújtást lehet állítani) és a hall jeladóból kijövő vezetékek csatlakozója.
A forgórész is ugyanaz, csak oda megszakítós esetén az excenter (egy hatlapfejű m7-es csavarral) vagy a hall jeladó van rögzítve (imbuszfejű m7-es csavarral).
Egyszer sikerult kirakni a kepet aztan soha tobbet, peddig mindent ugyanugy csinaltam. Meseld el a szintaktikat nekem is, mit irsz az url kore?
szevasztok...
6 V-os rendszerre rá lehet szuperálni 12 V-os szivargyújtót?... régen ,amikor erősítőt építettem, emlékszek feszültségkétszerező-háromszorozó egyszerű kapcsolásokra... pár dióda, tranzisztor...
GPS-hez csak néhány mA kellene...
próbált már valaki ilyet, vagy felejtős?...
Itt van ni: 
Szumó e-mailemet megkaptad?
wazz, ez nem az en napom
http://kepfeltoltes.hu/080828/IMG_1972_kicsi_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Mennyibe kerul egy ilyen tirisztor? Szal ha jol ertem akkor ha elektronikus alloreszt rakok akkor mar csak egy tirisztor kell es elektromos lesz a gyujtasom? Ha mar ugyis alloreszt kell cserelnem akkor az elektromos gyujtas megeri a plusz koltseget, mi lesz jobb?
itt egy kep:
errol a sarga valamirol beszeltem. Az okozhat valami hatranyt hogy a csuszogyuru szele meg van toredezve kisse?
csak meg eggyet :(

Abbahagytam botsesz. Szegyen, de nem tok kirakni egy kepet.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080828/Probakep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080828/Probakep_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
proba

Úgy tudom mostanában az OMW-t is :)
html kóddal :)
szóval nem igazán támogatja ez a fórum.
Feltöltöd valahova és kirakod a linkjét
Nálunk jó a shell kút mert beállok kocsival,megtankolok ,meg viszek a mociba is és annyit ad amennyit kell!
Amugy a legjobb kút felénk a GP -mert van 98 as és én azt szeretem... arra van belőve a gyújtás(skodán)
Amugy a mol tól veszi a shell a benzint ....no comment!!! Minedkit a mol lát el kivéve az omv-t a többi ilyen rendszerbe vannak kiépítve...
Ez van:)
Hogy lehet ide kepet beszurni?
Ja. Jól megy vele a TS csak többet fogyaszt és a benzincsapon lévő szűrőt hetente kell takarítani...bár ez utóbbi lehet hogy a szintetikus olaj miatt volt.
Annyit módosítottam a motoron, hogy 30%-al nagyobb főfúvókát raktam bele.
Szeva! Ehez neked venned kell még egy Tirisztort(gyújtáselektronika)És ennyi. Mert még egy trafót adok hozzá.Utána már csak be kell kötni és kész.Más nem kell.
Berta és a Lengyel dugattyú is jó. Gyűrűből a Lengyel a jó.
megszakítótól a gyújtótekercsre megy egy vezeték, van egy vezeték a testnek, a maradék pedig a dinamó gerjesztése és a dinamó pozitív kivezetése. Ezek a fesszabra mennek. Ezeket nem tudom fejből, hányas számú lábra kell kötni, de szakirodalom rovatban van bekötési rajz, abból egyértelműen kiderül.
Hát bakker :)))
Azért a kutas helyében sem lennék.
Bevallom nem tudom kinek volt igaza.
Mindenesetre ha ki akarod deríteni az igazságot akkor a következő tankolásnál amikor TE megtankoltad, úgy hogy leoldott a pisztoly és kb. 45liter van benne, fogd meg a pisztolyt és fordítsad el jobbra, a töltőnyílásban, ekkor kinyílik a túra tank nyílása és még 10litert rá lehet púpozni a névleges kapacitásra.
Céges kocsit mindig így tankolom, mert így ritkábban kell a kútra járnunk. Ezt a kollégám mutatta és azt monda ezt a trükköt elég kevesen ismerik és ha jól tudom a doksiban sincs benne.
Végülis igaz. De azért a tendenciára érdemes odafigyelni :)
Mondjuk én eleve felderítettem az olcsó kutakat és ott tankolok. Ott nem kell félnem átveréstől mert lehaverkodtam már a kutasokkal. Ha meg nincs ismerős kút akkor MOL, OMW a preferált Shell amit kerülök, mert elég gyakran bunkók voltak velem és ha nem kell a pénzem akkor nem viszem oda.
Vicces az volt amikor egy Shell imádó ügyvéd sráccal bunkóztak a Shell kútnál...na azok is megbánták hogy kikezdtek vele :DD
igen, az a zománc szigetelés, ha az lepattog akkor jó eséllyel megsült a tekercs.
A mol még hagyján, de a Shell...na azok a legnagyobb gazemberek. Az említett kút pedig nem gagyi kút.
Viszont most jut eszembe hogy nem messze van egy Shell kút, lehet hogy ott verték át R.A-t? :)
Ja és a Fábiának van egy túratankja amivel jóval a névleges fölé lehet pakolni a tankot :)
Sziasztok! Milyen gyártmányú (de, kapható)dugattyút, és gyűrűket érdemes megvásárolni?
Ja igen és a tanulság, hogy kurvára kell figyelni és a nem önkiszolgálós kutaknál is ott kell állni a kutas mellet.
A kútfej pontosan mér, de esetleg máshova is jutott még benzin, nem csak a tankodba.
Az egy megbízható kút pedig.
Melyik kutas volt? Láttam pár új embert...lehet hogy a kagylós kúttól jött át? :) engem kizárólag a kagylós és az osztrák tulajdonú (két legdrágább) kutakon akartak átverni eddig.
Illetve az M1 bevezetőjénél nem tudom milyen kút van a mekinél, de ott 10-essel fizettem és 5ezresből adott vissza. Kivertem belőlük a pénzt hosszas ordibálás árán, de a kurva anyjukat.
Igen ez jó szöveg bár kissé szakállas, a kémia tanárom is elsütötte párszor, de tévedsz, nem csak lenyelve mérgező.
Javaslom olvasd el a doboz oldalán a figyelmeztetéseket.
Nekem van elfekvőbe 1db álórész és egy elktromos magyar feszab....
Próbagari van.
Szeva!A megszakítós és elektromos gyújtás,nevéből adódóan is lényegesen eltér egymástól!A megszakítósnál fémmagra épített tekercs van a főtengely végén,gyújtótrafó is van és megszakító is!(ezért a neve!)Az elektromosnál mágnes van a megszakító és a tekercs helyett,a gyertyakábel ún. tirisztorból jön ki ami a trafó helyett van!Nem vagyok villamosmérnök csak egy motoros,tehát én így tudom!Az a sárga "izé",ami le van pattogva,az szigetelőlakk!Az sok galibát tud okozni!
Tehát,ha veszel állórészt,megszakítósat vegyél,mivel elmondásod szerint a tied is olyan!Az,hogy használt,vagy új csak a péntárcádon múlik!Újból Magyar kisiparit ne!Használtnál,pedig nézd meg milyen állapotban van,mert,ha ütötték és vágták az szerintem már döglött!Persze egy jó kinézetűnél is lehet prücök,de kevesebb a valószínűsége!A szigetelőlakk repedezettsége és vagy felpattogzása már utaló jel lehet!Remélem tudtam segíteni!Én ezeket a dolgokat személyes tapasztalatom alapján írtam!Üdv!
Szerintem azon csak a tilisztor kapcsoloja van, ahoz még kell neked egy ugynevezet gyujtás modul és ez kapcsolja a gy.trafót.
A modul már megvan nekem is :)
De hall..........
A van ötlett, vagy valaki csinált már othon házilag ilyet várom a hsz.-ait
Hi
Próbálta már valaki a bio benyát?
Más, most próbálok hall gyujtást összehozni, ellég macerás.
Szóval a hall jeladó vele szembe egy mágnes és közé egy forgó vas lemez(fötengely végén) ami nyítja és zárja a hallt.A lemez kivan vágva 60%-40% arányban.
Ez jó is amig a generátor/forgórész elnem gezd gerlyesztenni, ugyanis a forgórész a mágneseséget átadja főtengelynek az meg a vaslemeznek.
Igy behülyíti a hall jeladót össze vissza kapcsolgatja :(
Ha van valakinek tipje nagyon örülnék neki.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|