hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Fejes Attila
válasz erre | email2008-08-31 17:36:40
Sziasztok. Ts250-es elsö villákat cserélnék pannóniára.tel:06 20 246 72 67
sorszám: 29749 (100568)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-08-31 17:08:29
Azzal jár az alátét kihagyása,hogy szétcseszed a szimmeringet és a főtengelyt is!Nézd meg a/www.hubermotor.hu/oldalt!Ők a hivatalos Mz és ETZ alkatrész importőrök Magyarországon!Szerintem nem nagy tétel anyagilag!Ott van az elérhetőségük is!És már pakolhatod is össze a gépszörnyedet!
sorszám: 29748 (100563)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-08-29 10:44:20)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-08-31 15:57:41
Van neked? és ha van mennyi?
Rá megy egy az egyben?
sorszám: 29747 (100562)
(előzmény: Szumó, 2008-08-31 14:29:16)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-31 14:29:16
Rakj fel rá ETZ 12voltos rendszert.az mégiscsak megbízható,és tákolni sem kell.
sorszám: 29746 (100561)
(előzmény: ratbike, 2008-08-31 13:48:34)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-08-31 13:48:34
Azt mondták hogy a riga delta megbizható,és elég erős a dinamó része,és láttam hogy elég jól világit.
Én az oldalkocsi miatt akarom fel rakatni.
A sok lámpa leveszi az energiát.
Irányjelző amúgy sem lesz rajta,és az ősszes izzó helyett led lesz,csak az első lámpa marad izzó.
sorszám: 29745 (100560)
(előzmény: Szumó, 2008-08-31 12:45:32)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-31 13:28:35
Hi
Na irtam egy mail-t a borsmagnet-nak, csak kiváncsiságból, hogy kellenne egy mágnes gyürű 60-40% felosztásban amit a flopy tányérra beleragsztanék.
Majd a válszt megosztom veletek, s ha + lesz akkor majd rendelek. Persze ha nem a világba beszélnek s lesz pénzem rá :)
sorszám: 29744 (100559)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-31 12:57:59
Itt gyártanak/árulank mágnest:
http://www.euromagnet.hu/
http://www.borsmagnet.hu/
Nem tom hogy extrém megrtendeléssel foglalkoznak e.
Pénzem mostanság nem nagyon van, igy nem is jártam utánna, ki tudna gyártani.
De ha valaki lelkesebb mint Én (anyagilag) szivessen meghallgatnám mire jutott :)
sorszám: 29743 (100558)
(előzmény: Árpád, 2008-08-29 23:17:30)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-31 12:45:32
Az
önkormányzat meg fulladjon meg!:)
sorszám: 29742 (100557)
(előzmény: ratbike, 2008-08-31 10:34:14)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-31 12:44:03
Hát Én nem raknám föl az tuti.Inkább babetta,vagy Jawa mustang,azokat még krossz MZ-s koromban teszteltem.Kis átalakítás és fönnvan a helyén.És megbízhatóak.A Rigát nehezebb föltenni.:)Mi bajod az MZ gyújtással?Nekem a Trophin hibapont nélkül szuperál...
sorszám: 29741 (100556)
(előzmény: ratbike, 2008-08-31 10:34:14)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-08-31 10:34:14
Halihó Szumó!
Most nem voltam kint,mert keritést kell csinálnom mert az önkormányzat felszólitott,hogy ne foglaljak illegálisan területet.
Pedig csak pár métert csaltam.
Hétfőig kaptam haladékot,de basszák meg a területüket.Amúgy szerinted a riga delta gyujtással jó lenne az MZ?
sorszám: 29740 (100551)
(előzmény: Szumó, 2008-08-31 09:47:49)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-31 09:47:49
szeva Rat! Nem láttalak Vacson!
sorszám: 29739 (100548)
(előzmény: ratbike, 2008-08-31 09:32:38)

 
 
Szumó
válasz erre | email2008-08-31 09:45:51
Honvéd! Ma fölülök a motorra,és addig megyek amíg nem találok neked alátéteket!:):):)Ez már kegyetlen....
sorszám: 29738 (100547)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-08-29 10:44:20)

 
 
ratbike
válasz erre | email2008-08-31 09:32:38
Sziasztok!
Szerintetek érdemes ki cserélni a 6voltos mz trophy 250 es gyujtását orosz tirisztorosra?
Amit én láttam az jó volt.
Köszi RAT
sorszám: 29737 (100546)

 
 
rebel56
válasz erre | email2008-08-31 07:30:13
Hogy gyárt-e, kapcsolatban van-e a gyártóval nem tudom, de elég nagy választék van nála, hátha van megfelelő:
http://neodym.boltaneten.hu/
sorszám: 29736 (100545)
(előzmény: Keri, 2008-08-30 11:44:28)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-30 23:17:07
GRAT!
sorszám: 29735 (100540)
(előzmény: R.Norbi, 2008-08-30 19:50:09)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-30 20:22:24
Oké köszi az infót!
Sajnos most szét van szedve a moci nincs még henger meg semmi rajta, leszedtem a kuplungrész, egy rugót láttam ami tökéletes és gőzöm sincs miért nem vált felfelé, bár most megint megragadt 1esbe...
Még nem húztam szétt a blokkot!
Mire kell ügyelnem? Valszeg akkor léptetővilla? Vagy van akkor bent is rugó:)
Káosz+!!!
sorszám: 29734 (100535)
(előzmény: Keri, 2008-08-30 11:31:08)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-08-30 19:50:09
Hi!Győzelem!Sikerült a blokktartólemez cseréje!A csavarlazítós+melegítős módi vált be!Most ott csillog rajta az új!Köszi a tippeket!
sorszám: 29733 (100534)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-08-30 19:18:49
Üdv mindenkinek
Sajnos muszáj vagyok sűrgősen eladni a Katonai ETZ-met egy másik motor miatt. Ha valakit érdekel jelezze.
Szép állapotban van, csörgésmentes, alapméretes. Törzskönyv, műszaki 2009.07.12.-ig. Költségmentes a gép. Merevített kormány, fényálca, bőr oldaltáska, zárható tanksapka és persze katonai szín. Email: vojnarovits@citromail.hu Tel:0620/4499736 vagy 0630/3171520
sorszám: 29732 (100532)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-30 11:53:36
Nem nagyon tűnt fel neked, hogy pont azt a jelenséget képviseled a fórumon mint amit kritizálsz?
sorszám: 29731 (100518)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-08-29 20:03:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-30 11:44:28
Esetleg annál a cégnél meglévő szériából is lehetne venni, nem?
Különben ezen én is gondolkodtam.
Akarok csinálni alacsony fordulatú szinkron motort autó hajtáshoz, ehhez pedig rengeteg neodium mágnes kell.
Ha találsz ilyen céget aki gyárt szólj.
sorszám: 29730 (100517)
(előzmény: Árpád, 2008-08-29 23:17:30)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-30 11:31:08
A fényes gyűrű króm ötvözet, a fekete az öntöttvas (vagy ilyesmi) alapvetően nem rossz, de a króm az kopásállóbb a vas pedig könnyebben törik, ami felrakáskor probléma.

Én használtam mindkettőt. A felrakás nehézségén felül (kettőt törtem el) nem tudok problémáról beszámolni egyikkel sem, de biztos vannak akik be tudnak számolni ennél hasznosabb tapasztalatokról is.
sorszám: 29729 (100514)
(előzmény: Skodry, 2008-08-29 20:21:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-30 11:22:01
De lehet hogy a haverodat verték át valami nitrónak nevezett löttyel :)
sorszám: 29728 (100512)
(előzmény: Keri, 2008-08-30 11:21:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-30 11:21:29
Ja, azért a nitróhoz nem hasonlítanám, nem okoz olyan durva változást.
sorszám: 29727 (100511)
(előzmény: Baxi, 2008-08-29 00:56:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-08-30 11:20:39
Válaszoltam a bio benzinre, csak nem olvasol :)

30%-al nagyobb fúvóka és ennyivel nagyobb fogyasztás, az üllepítőt pár naponta takarítani kell. Motor +10%-al jobban megy.
Lehet növelni az előgyújtást, de én ilyet nem csináltam.
sorszám: 29726 (100510)
(előzmény: Baxi, 2008-08-29 00:56:25)

 
 
tata21
válasz erre | email2008-08-30 07:09:11
sziasztok, van eladó etz-250-es hengerem ára 8 000ft / db. jó állapotú, bontott talán még a dugók, is benne vannak. tel. 06 70 294 1581. nem postázom akit érdekel személyessen átveheti. tolnamegye.
sorszám: 29725 (100506)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-30 05:55:16
Optikai jeladón nem gondolkoztam. Nagyon nem tudnám ajánlani szocialista motorba. Mindenki nézzen bele a blokjába a generátor oldalon. . Aki nem lát egy pici szennyeződést se,még port se, az talán elgondolkozhat az optikai jeladőn.Lehetne persze zárt rendszert kreálni a jeladónak, de az bonyolultabb lenne mint a mágnes dolog. Ráadásul az olaj a legtökéletesebb rendszerbe is betalálna idővel. és az optikai jeladónak akkor annyi.
Amin gondolkoztam, az az induktív jeladó. Amnak csak három hibája van. Zavarérzékenyebb mint a hal, kicsit bonyolultabb elektronika kell hozzá(egy pkusz smidthtrigger ic plussz jól szűrt és stabilizált táp), és drágább. Viszont csak egy fül kell a forgó tányérra..
sorszám: 29724 (100504)
(előzmény: peti.janka, 2008-08-29 23:43:16)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-08-29 23:43:16
Szia! optikai jeladón nem gondolkoztál még?? Azzal egyszerübb lenne és lényegesen olcsóbb is mint mágnest gyártatni.
sorszám: 29723 (100503)
(előzmény: Árpád, 2008-08-29 23:17:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-29 23:17:30
Azon gondolkozom, hogy össze kellene fogni, és akkor talán le tudnánk gyártatni a mágneseket. Mintha láttam volna régebben olyan céget, amelyik gyárt mágnest. Csak valószínüleg nem egy-két darabot. Ha össze állnánk jópáran, és mindegyikünk többet is venne, talán össze jönne egy akkora tétel, amit már legyártanának.De még az is elképzelhető, hogy mi csináljuk a mágnest, csak egy-két darabért szintén nem érdemes csinálni egy elektromágnest, amivel felmágneseznénk az anyagot.
Valamit tényleg ki kellene találni, ami jó is, egyszerű is, olcsó is, és beszerezhető is.
sorszám: 29722 (100501)
(előzmény: Baxi, 2008-08-29 22:08:28)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-29 22:08:28
Hi
Az elektronika nekem is megvolt pár óra alatt, de az a mágnes :(
Igen Én is a nagyflopyt halytanám de ritka mint a kuplungba a hézagoló alátétt.

Alátétett Én egy mz boltba vettem, vagy keres egy bontott blokot.
sorszám: 29721 (100499)
(előzmény: Árpád, 2008-08-29 07:31:34)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-08-29 21:31:03
:)
sorszám: 29720 (100496)
(előzmény: Rókapimpó, 2008-08-29 20:46:33)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-08-29 20:46:33
Jó nagy bunkó vagy!
Szegény embernek szét volt szedve a blokk és hiányoztak az alátétek a kuplung alól.
Most rakná össze, de nincsenek alátétei hozzá és innen a fórumról sem tudott beszerezni eddig. Ezért kérdezte, hogy mi van, ha nincsenek benne az alátétek.

De ebből is látszik, hogy csak néha olvasod a fórumot és az esetlegesen tényleg "ostoba" kérdéseket - építő jellegű tanács nélkül - lehurrogod az előzmény tudta nélkül.
sorszám: 29719 (100493)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-08-29 19:59:21)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-29 20:21:57
Úgy néz ki nem kell vennem sörös dobozt, jó lesz az üveges sör a szereléshez!
ETZ 150es tömítéskészlet amiben van egy kipu+henger talp+kuplung oldali tömítés+HF alu tömi. Ezen felül még 2db gyűrűt is vettem ez egyben 508forint:)
Szóval jah. Sajnos nem én vettem meg a cuccokat és haver nem fényes gyűrűt vett ,hanem a fekete fajtát. Az nagyon sz*r?
sorszám: 29718 (100491)
(elözmény: Baxi, 2008-08-28 15:28:39)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-29 20:20:25
mindamellett hogy igazad van miért kell csesztetni a jónépet? hülyeséget mondott biztos ha ki vagy rá akadva,de ha ennyire jól tudod hogy nem jó amit mondott akkor miért nem segítessz egy kicsit,azzal hogy elárulod neki mekkora a pontos méret.
mellesleg a papírtömités nem rossz ha be van kicsit zsírozva,mert akkor jobban tömít,de a tuti a paszta,azt meg ki melyiket veszi az a maga dolga.
sorszám: 29717 (100490)
(előzmény: xxx2006xxx, 2008-08-29 20:03:43)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-08-29 20:15:23
szervusz Bambi!
köszönöm a lengővillás tanácsot,valóban ferde volt egy kicsit,amit viszont furcsáltam a szilentcsere közben hogy az egyik nagyobb volt mint a másik,de nagyon sokkal kb 1,5-3cm-vel volt hosszabb,ezt a problémát kiküszöböltük,most úgy áll mint a gerely,végre nem máskál a segge a motornak,viszont ami nagy kérdés számomra,hogy amikor összeraktam a blokkot,direkt úgy készítettem elő a váltót,hogy én többet szét nem szedem a blokkot tehát jónak kell lennie elsőre,na és a lényeg hogy minden sebesség megvan,csak jobb oldalon a kis lánckerék amire megy az a tengely,annak kb. 2-3mm-es holtjátéka van ki-be és mozog az új csapággyal együtt a csapágyházban.ez lehet annak oka hogy szereti elfogyasztani a szimeringet?megnéztem azt a gyűrűt amire a szimering ajka felfekszik,de nem érzek semmilyen berágódást ill,más egyéb felületi hibát rajta.teljes tanácstalanság van honnan folyik az olaj ki,és miért eszi meg a szimeringet.
másik nagy bajom hogy felfedeztem egy nagyobb problémát a karbiban,miszerint a subertűm a rovátkák tövében kicsit elferdült,nagyon kicsit de látható ha beteszem egy fúróba és megpörgetem,miféle módon tudom visszaegyengetni?nem akarom lecserélni mert nagyon jó állapotú és gyári tű az biztos.onnan is vettem észre hogy ki kellett venni tömités csere miatt,semmit nem állítottam rajta, és drasztikusan megnövekedett az alapjáratom, olyan 1500ról 3000re.
sorszám: 29716 (100489)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-08-29 20:03:43
valakit nem is oylan rég azért szóltatok le, mert papaírtömítéssel rakja össze a blokkfeleket...mert az Istenem mekkora nagy hézag, hoyg húha, de értlemes választ meg egyikőtök se tudott adni, hogy ugyan mondja már meg hogy mekkora egy rajzlap vastagságó papírnak Szépen összehúzott blokknál a vastagsága....most meg 2,3 mm vagy akár fél centi sem szémottevő......de seggek vagytok halljátok :) legalább okoztok pár kedves percet nekem, amikor olvasom itt a nagy okosságokat :D Látom az emberi hülyeség ezt az oldalt se kíméli, elég csak beleolvasni a fórumokba :D
sorszám: 29715 (100488)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-08-29 19:59:21
sztem a kuplungot is kihagyhatod :D Próbáld meg úgy...de most komolyan, te nem figylesz amikor szétszeded, hogy mi kellene oda még esetleg?? Várj kiatalálom...akkor vetted észre, amikor már összeraktad, aztán véletlen ráléptél és rájöttél, hogy ez lehet még blokk alkatrész :D aztán gondoltad, jó lesz ez így is:D bazz de jó tanácsokat adnak itt neked :D Menni éppen fog, de csak nevetni tudok ezen...az meg szánalmas, hogy sokan egyet is értenek, hogy minek az oda........CSak mert oda lett kitalálva és pont :) azért.......
sorszám: 29714 (100487)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-08-29 10:44:20)

 
 
-ricsi-
válasz erre | email2008-08-29 12:38:09
ne hagyd ki, mert szerintem a belső menesztő felcsúszik a szimeringig... venni ilyet már nem tudsz, csinálj magadnak, nekem is csinálni kellett...

a méretekre nem emlékszem, de adja magát... asszem a főtengely legvastagabb része 23mm... veszel csavarboltban 22-es alátétet, és kireszeled 23mm-re, a vastagságát is leköszörülöd-lecsiszolod 2mm-re, aztán 45 fokban bereszeled félig, hogy az alátét pont ráfeküdjön a főtengely kúpjára... a kisebbik alátét meg asszem 16mm-es... ezt szintén ugyanúgy csinálod meg... a rúgós alátétre nem tudok megoldást, de kell bele, mert az (is) szorítja össze az egészet... ha már van az alátéteknek formája, felülnek a főtengelyre, akkor már csak a vastagságon kell variálnod, úgy, hogy a menesztő ne szoruljon, mert akkor nem fog oldani a kuplung...

a szerelési könyvmen szépen le van írva...

nem nagy munka, reszelővel-csiszolóvászonnal kb. 2 óra, köszörűvel-lyukköszörűvel kb. 15 perc...

és arra is vigyázz, hogy ha szerinted már jó, és összeraktad, próbáld ki az olaj betöltése előtt... behúzott kuplungkarnál nyomd le a berugókart, hogy kuplungol-e, mert ha nem, és fel van töltve olajjal, kezdheted előröl az egészet, és az nagyobb macera...

remélem tudtam segíteni...
sorszám: 29713 (100478)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-08-29 10:44:20)

 
 
Skodry
válasz erre | email2008-08-29 11:07:51
Húzd be a kuplungot és kiderül:)
Komolyra a szót, lehetnek esedéges mechanikai problémák, ha az nincs ott!
Ha már összeraktad és jó akkor no para Ezek a mocik nem érzik meg a kis hézagokat 3-4mm ide vagy oda.
sorszám: 29712 (100475)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-08-29 10:44:20)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2008-08-29 10:44:20
Sziasztok hagy kérdezzem már meg hogy ha a kuplung alatt lévő hullámos hézagkitöltő alátétet kihagyomakkor az mivel járhat ?? közsi
sorszám: 29711 (100474)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-29 07:31:34
Nekem régi nagyflopi meghajtóbol van a tányér, elég nagy átmétőjű, és lapos . A mágneslapok benne winchesterből vannak, olyan erős mágnesek, hogy csak.:
Nem is tudtam előtte, hogy létezik ennyire erős. :) Jobban megnéztem, olyan negyven fok körül kapcsolhat..
Némelyik tv, monitor képcsövének korrekciós mágnese is szóba jöhet. régebben láttam akkora darabokat, amiknek a belső furatát fel lehet csiszono 6 milisre, sőt hetesre is az ETZhez. Ezeknek a mágneseknek a szöge 180 fok.Amúgy röhelyes, hogy a mágnessel hónapokat foglalkoztam, az elektrónika pedig tervezésestül, legyártásostul került két órába.Hiába no, a mechanika nem az erős oldalam. Annál jobban csak az esztétikával állok hadilábon.:)))
sorszám: 29710 (100469)
(előzmény: Baxi, 2008-08-29 01:06:42)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-29 01:06:42
Ja a vas lemez.
Én kis flopy meghalytót szedtem szét, abban a motornak a tényérját/harangját használtam fel. Tuti hogy nem ütt, és már abban is van mágnes csak az a baj hogy kb.: 6 szor vált polust :(.
Ezért kiszedtem a mégnes gyürüt belöle.
Na mindegy csak a tányér beszerzését akkartam megosztani velettek.

Amiból jó lenne a mágnes azok az elektromos motorok pl.:cd meghalytókba, dvd játékosokba stb.
Ezekkel csak az a bibi hogy tul kicsik és nehezen lehet a főtengely végére rá bigyesztenni.
Egyépként ezekbe a mágnes pulus váltás pont jó lenne 50%-50%, 60%-40% arányba vannak, s így a trafó se melegedne.
Szerintem a müleré is főzi a trafót.
sorszám: 29709 (100466)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-29 00:56:25
Hát igen, ez tényleg prófi megoldás, de ehez kellene valaki aki tud esztergálni.
Meg méretek...

Én is megpróbálom a forgó lemezre a mágnest, hátha.

A nyítási és a zárási szögnél Én is a trafóra akkartam célozni csak nem jött össze. Nem lenne kellemes érzés hogy 50km után kifolyon az ülés allatt.

A bio benzinre nincs válasz, tehát nem rakot még senki se bele ilyet/olyat?

Nálunk a tesconál már van ~260ft-ért.
A haver már rakot a kocsiba keverve 95-ösel.A nitrohoz hasonlitotta :)

"Ha jól tudom az oktán száma olyan 100-as a bionak"
sorszám: 29708 (100465)
(előzmény: zsakfos, 2008-08-28 20:36:37)

 
 
R.A.
válasz erre | email2008-08-28 21:45:11
Megfutottuk ezt a kört is, a kar elfordításakor jött a sziszegő hang. Ez a csővel együtt kb. 6-8 liter, tehát 66 liter ezzel együtt sem férne a tankba...

Egyébként nem igazán akarok többet foglalkozni a dologgal, mert nem érdemes. Nem ez volt az első - és valószínűleg nem is az utolsó - eset, hogy át akartak verni. Diszkont kút, egy rakás alkalmazott, biztosan nem a benzin kisker. árrése tart el ennyi embert.
sorszám: 29707 (100464)
(elözmény: Baxi, 2008-08-28 08:36:58)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-28 21:18:36
Szerintem a gyújtási szög, azaz az a szög, amíg a trafó lába lóg a levegőben, az lehet kevés egy felragasztott mágnesnél.Amíg a nágnes a jeladó előtt van, addig van gyújtás. Ez sokkal kissebb szög, mint amikor nincs előtte.Az igazi veszélye annak, ha túl kicsi ez a szög, az az, hogy a trafó tulságosan melegszik.Lágalábbis nálam, a fetes végfoknál. A fetek nem melegszenek, még akkor se, ha folyamatosan folyik rajtuk az áram.Marad a trafó melegedése, de azt is jónak találtam .
sorszám: 29706 (100463)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 21:01:12)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-08-28 21:08:16
Én vaslemezből készült körre tettem a mágnest.Körbefolyattam ónnal, így oldal irányba nem mozdul, a vas lemezről pedig nem jön le, mert nagyon kapaszkodik. Nekem elégnek túnik a gyújtás szög. De ha nem lenne elég, akkor kapna még egy jeladót, és egy mos nand icből kialakított bistabilt. Azaz az egyik hal bekapcsol, a másik kikapcsol.De egyenlőre úgy tűnik, erre nincs szükség, műxik rendesen a ketyere. Magas fordulaton is tökéletes a gyújtás.
De a mágnes szembe a hallal, köztük forgó vas lemez is jó.De jó az aluból vagy kemény műanyagból készült henger, ami az excnter helyére kerül, és aminek az oldalába hosszába egy trapéz alakú vájatot marunk, vagy reszelünk, abba préselünk bele egy szekrényajtó mágnest. Ebben az esetben a jeladó is állítva van.Ha elég erős mágnest használunk, akkor csapágyazás nélkül se ütközik össze sose a mágnes a jeladóval.A csapágyazott változat jobb, de sokkal, de sokkal nehezebb kivitelezni.
sorszám: 29705 (100462)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 20:26:58)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-28 21:01:12
Hi
Nem is a gyujtás szög, bocs.
Hanem a nyítási illetve a zárási szög.
Mert az se jó kicsit ill sokáig van nyítva vagy zárva a gy. modul.
Egyépként Én is a müller féle gyujtással kezdtem, de az nem nagyon volt jó mert melegedet megy a hall szenzort se lehetett rákötni.
Igy csináltam (segítséggel) egy fetest ami sokkal jobb let, szerintem
sorszám: 29704 (100460)
(előzmény: zsakfos, 2008-08-28 20:36:37)

 
 
Big ETZ
válasz erre | email2008-08-28 20:44:04
Kössz!
sorszám: 29703 (100459)
(elözmény: Baxi, 2008-08-28 08:46:37)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 20:36:37
Annyira én sem értek hozzá,de szerintem ugy jobb lenne.Ha ez segit akkor itt egy kép Subee elektronikai mágus készülő Hall ic-s gyujtásáról.Az alu forgórészt én csináltattam neki és ugy látszik a képen mintha beleszerkesztett volna egy darabka mágnest.
sorszám: 29702 (100458)
(előzmény: Baxi, 2008-08-28 20:26:58)

 
 
Baxi
válasz erre | email2008-08-28 20:26:58
Hi
Próbáltam de avval az a baj hogy nem is zárja a mágneses terett.
Mert Én ugy csináltam meg hogy a hall-al szembe raktam egy fiksz mágnest és állandóan kapcsol.
Amikor közé forrog a fötengely végére erősített lemez akkor zárja a mágnesess terett a vas lemez.
Pediglen alu lemzt bütykölök oda, azon átmegy a mágneses tér. Tehát nem zár.

Most hogy mondott akkor lehet hogy arra kellenne ragasztani egy mágnest és akkor kapcsolná a hall-t.
Viszont akkor lehet hogy nem lenne elég a gyujtás szög ááá nem tom.
Tip????
sorszám: 29701 (100456)
(előzmény: zsakfos, 2008-08-28 19:34:38)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-08-28 19:34:38
Olyan anyagból csináld a lemezt ami nem mágnesezhető.Pld aluminium.
sorszám: 29700 (100455)
(elözmény: Baxi, 2008-08-28 00:54:04)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu