:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
végre találtam egy videót a youtube-on, így le tudom írni a problémámat... szóval az a gond, hogy a motor terhelten is, ha eléri a 3500-as ÁLLANDÓ fordulatot, nagyon megváltozik a hangja, gyorsításra minden megszűnik, és szépen gyorsul tovább, de amint a gázmarkolat egy helyben marad, újra kezdődik az egész... tudom, hogy a videón szereplő motornak az alapjárata nagyon magas, de nekem ezt menet közben csinálja, és a hang ugyanaz...
http://www.youtube.com/watch?v=b00kwpPR7XE
251-esem van elektronikus gyújtással, és olyan, mintha minden 40.-re gyújtana egyet... persze megy szépen, de már halálra idegesít, mert nem lehet a motort állandó fordulaton tartani...
ötletek?...
Én cseréltem a főtengelycsapágyakt... FAG csapágyak voltak... Ma felhívom a Templom utcát.. (kicsit régebb óta foglalkoznak ilyesmivel - nem tűnik kontárnak) vagy teljesen új lesz a főtengely vagy ismét fel kell újíttatni ezt. Mindenesetre a 3 új csapágy (ezúttal SKF) az alap bele... és remélem "csak" ennyi lesz a hibája...
hm hm hm :D szóval elindulnia is nehezen kéne? nagyon jó... azthiszem szemügyre kell vennem közelebbről a karburátort(lehet az előző tulaj mégiscsak piszkálta?)
Egyébként a jobb gyorsulást már így is észrevettem :) a fogyasztáshoz nem tudok hozzászólni, de még mindig bevállalom a több fogyasztást, minthogy a ladámmal járjak mindenhova barátságos 11 literes fogyasztásával jó esetben :)
Köszönöm a segítséget.
egyébként aki szintén kísérletezni akar etanollal, jótanács: nekem a sima 2t olaj nehezebben oldódott etanolban mint benzinben, kis gombócok formájában lecsúszott a kanna aljára:) ellenben ugyanez az olaj benzinben szinte azonnal minimális keverésre oldódott. tehát keverjük fel alaposan mielőtt a tankba kerül./ etanol ellátás egyébként megoldható nekem, város szélén van a kút.90%-ban városban használom a motort/
A ladámban is gond nélkül használható az etanol, általában 30%ban kerül bele kb, de volt 50% és felette is egy-kétszer.Tapasztalatom szerint a fogyasztás nem növekedett maximum egykét deciről beszélhetünk.Menetteljesítmény nem változott.Egyébként túl sok etanol esetén a lada néha megtorpant vagy rángatott ilyenkor egykét liter benzin megoldotta a problémát.Nálunk etanol literje 235 ft körül alakul. ez barátságos a 310-es benzinhez képest főleg ha ugyanott tankolok ugyis.ja és zöldkártya előtt is merem ajánlani. rokonom régi "rönója" meglepő adatokat produkált etanol+benzin üzemben, jócskán értékeken belül maradt pedig előtte lévő vizsgán éppenhogy átment.
Bocs a regényért, remélem valakinek segítettem tapasztalataimmal segíteni az etanol kérdésben:) üdv etzrobesz
Szerintem sokat vársz a kis MZ-től, jól ment a motorod amikor én próbáltam és ezek az értékek teljesen jók.
Majd ha melegen lesz 7-es akkor kezdhetsz aggódni :)
sorszám: 29846 (100839)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-04 19:28:40)
A főtengely csapágyat neked kellet volna cserélni.
Másik hogy csapágyat csak csapágyboltból szabad venni FAG, INA, ZKL, Koyo, SKF vagy más neves márkából C3-asat. Tehetsz C4-eset is de annak már horror ára van és nincs is igazán szükség rá.
Én inkább csak a pici szűrőt nem javaslom.
Az autókhoz való nagy benzinszűrővel jó, mert annak elég nagy a felülete.
De azt is csak akkor érdemes berakni ha nagyon szmötyis a tank. Nekem ki van iktatva minden szűrő (nem ment tőlük a motor rendesen :), és évek óta nem volt gondom. Az a kevés por leülepszik a benzincsap vízzsákjában.
Ja hidegen kicsit nehezebben indult, ezért oda kellet figyelni hogy optimális legyen a szívatás, de ez természetes etanolnál.
Mondjuk állítsad be a karburátort és akkor jó lesz.
Eleve elég rossz lehetett a karbi beállításod ha minden hozzányúlás nélkül működik etanollal :)
Én 2 hétig használtam 20%-al nagyobb főfúvóka és egy alapos karbi állítással 10%-al nagyobb volt a végsebessége a motornak, finomabb járása lett és jobban gyorsult.
Viszont érezhetően még mindig kevés volt neki az üzemanyag ezért 30%-al nagyobb főfúvókával érdemes próbálkozni, csak nekem nem volt ilyen nagy.
A motor működésében a beállítás után nem volt rendellenesség. Gyönyörű alapjárat, mint benzinnel, és jó gyorsulás, csak ugye a kevés anyag miatt hirtelen gázadásra megtorpant.
Egyébként nem éri meg etanollal járni amennyivel olcsóbb annyival többet fogyaszt belőle, és elég macerás a gyakori tankolás főleg hogy ritka az etanol kút.
Persze ha magadnak termeled akkor megéri :)
Ja, önkenő :) az sem látott még motort belülről.
Bronzot oda szoktak tenni ahol nyomott olajos kenés van, de ez is azonnal besül ha csökken az olajnyomás.
Régebben 2 motorokon is bronz csapágy volt de ezeknek a motoroknak 1/30-as a keverék igényük. Ennyit az önkenésről.
Manapság (az elmúlt 30évben) a bronzcsapágyas motorokat is átalakítják (a rendes szakik) tűgörgősre, mert így elegendő 1/50-es keverék is.
Igaz hogy így nem lehet fillérekből megcsinálni és jól lehúzni az embereket.
A másik, hogy a főtengelyt ki kell centrírozni felújításkor, de elég érzékeny dolog még egy jó állapotú is. Elég egy ütés a végére (dobálják, leejtik, nem megy a helyére a csapágy ezért megküldik kalapáccsal) és máris lehet szidni a gépműhelyt.
A lazább főtengelyek pedig még könnyebben elállítódhatnak.
Sziasztok! Akkor most én is feldobok egy témát. Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy a 251 vagy 250-es EZT-n ha jár a motor és behúzza a kuplungot akkoor a kuplung felöl ilyen súrlódó hanghoz hasonló hallatszik? Amugy nagyon jól műkszik a kuplung, semmi rágás könnyen megy a kiemelés. Anno mikor leszedtem az oldaldeknit a kuplung kinyomó "kis fém kar" perem le volt verődeve. Namármost én erre gyanakszom, hogy további fém darabok válltak le róla és ahogy behúzom a kuplungot a "kis fém kar" illeszkedik a kuplunghoz és elkezd zúgni. Mit gondoltok? Köszi a segítséget.
Igen az marhára kicsi.Az MZ könyv írja elő a 0,9-1,2 mm-t.Kompressziócsökkenés miatt nem lesz teljesítményvesztés,mert most a hengeredben nagyon nem úgy történnek a dolgok ahogy az ideális lenne.
Ha ezt így hagyod,rövidesen új főtengely után kell nézned ugyanis szét fogja kalapálni az alsó tűgörgős csapágyat(is).
Én mire rájöttem hogy hol a hiba és beállítottam a présteret,a főtengelyemnek már mindegy volt.
Beállítás után megszűnt az eddigi zajos kemény járás,nem melegedett és normális lett az alapjárat ami előtte hol kicsit felpörgött,vagy szép lassan lefulladt.
Egyátalán nem ment szarabbul,ugyanis így már használható volt nagy fordulaton is,bár a hulla főtengely miatt olyan hangja volt mint egy felszálló űrhajónak.
Főtengelycsere után a présteret 1,2 mm-re állítva(legyen biztos)kipróbálva szép egyenletes járás,simán tudja a 105-110-et még tolólappal is.(az enyémen van S.K márkájú lábvédő és egy Kesjár Dakar nagy fejidom,mert mi hóban és esőben is együtt jártunk munkába)
Kipróbáltam 1,5 mm-rel is,így sem volt érezhetően rosszabb.
Az etz szerelési könyvét letöltheted az MZ klub Hungary "szerelések" oldalról.Nekem a papír verzió van meg,(ugyanez)én többekközött ebből tanultam tizenakárhány éve,nagyon hasznos,benne vannak a főbb meghúzási nyomatékok is(jobbra lent a link a Szocilapok között)
A h.fejnek pedig pakolj alá ne kíméld!(a lökettérfogatot nem pótolhatja semmi!{:-))
A három h.fejtömítéshez pedig ajánlom figyelmedbe a könyv 43-dik oldalát. Egyébként 29810-es hozzászólás.Sok sikert!
Ott akkor valami bibi van. Nem valószínű, hogy rosszabbul megy, mert nem detonál.
Sziasztok! ETZ 150-nél a 0,6mm-es préssáv még megfelelő méretű? Már így is 2 db hengerfejtömítés van benne,hogy ezt elérjem. A fórumon valahol 1-1,2mm-es értéket olvastam,ha erre beállítom nem fog még szarabbul menni a gépem a kompresziócsökkenés miatt? Érdekes lenne a három tömítés is a hengerfej alatt...:)
Üdvözletem a Tagoknak!
Néhány hónapja lett meg az A1-es jogsim, és sikerült első motornak egy 25-ös kisetz-t vennem hálistennek nem túl drágán. Minden remekül működik, a kuplungot leszámítva. Nem emel ki rendesen, ha beállítom a bowden feszességét a karnál vagy a központi állító csavarnál( ha nem vagyok túl szakszerű elnézést) csak ideig-óráig működik, fél óra motorozás utána minden olyan mint volt. Egy ismerősöm felvetette, hogy talán megnyúlt a bowden és iktatott egy "gátat" rá, így rövidebb lett és feszül rendesen viszont a probléma nem szűnt meg. Álló helyzetben még mindig lehetetlen üresbe rakni és váltó is ugyanúgy recseg.
Segítségre volna szükségem, ha valakinek van ötlete nagyon kérem osza meg velem!
Ez úgy hangzik, ha jól értelmezem az adatokat, hogy kissé nagyobbra sikerült a lik. Viszont lehet hogy jobban is jártál ezzel, hiszen melegen erősen nő a komresszió. Ez meg arra utal, hogy dagad melegre rendesen a dugód.Tehát lehet, hogyha nem fúrják túl a hengert, beleszorúlna melegedésre a dugattyú. Megpróbálhatsz valami spéci gyűrüket szerezni. Némelyik gyűrű olyan rugalmas, hogy még hót hordóra kopott hengerben is normális kompressziót csinál.
Persze az azért bosszantó, hogy az ember kifizet egy csomó pénzt a fúrásra, utánna pedig még rohangálhat, költekezhet tovább, hogy normális legyen a gép.
Pedig ezeket a munkákat csak nem vehetjük a saját kezünkbe. Furni biztos nem fogjuk saját kezüleg a hengert.Szerintem ezt használják ki ezek a kontárok. Valahova csak kell vinnünk a hengereket, ha egy helyen rossz munkát tapasztalunk, legfeljebb legközelebb máshova. Onnan pedig lehet, hogy az elégedetlen kuncsaftok az általunk elátkozott szakihoz mennek át. Tehát mindig lesz kuncsaftja ezeknek a kontároknak is.:( Lehet, hogy tényleg egy fogyasztóvédelmi kommandó lenne a megoldás, amit mi elégedetlen megrendelők hoznánk létre.Törött kézzel legalább pár hétig nem tudna kárt okozni a szaki.
sorszám: 29833 (100819)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-04 19:28:40)
hát persze hogy önkenő:DDD az alu vezérműház is önkenő a 16 szelepes kocsiban amiben kollégám olajat cserélt,csak a nagy kapkodásban nem lett beleöntve az új olaj,1,5perc alatt megszorul alapjáraton,és máris önkenő.ezt a baromságot aki mondta az inkább hagyja el a szakmát azt menjen festőnek,ott lehet kenegetni össze-vissza.nézd mindent lehet csak ha ért hozzá az ember akkor nyúljon hozzá,nekem valamiért rosszalkodik a váltóm is,de elviszem egy rendes szerelőhöz,mert én nem fogok szarakodni vele ha nem tudom mit hol kell kihézagolni
hát igen,vannak rá példák.kezdek gyanakodni hogy nem lett tökéletes a fúrásom,mert már bőven túl vagyok az 1000km-es bejáratáson és nem nagyon érzem a lovakat alattam,könyv szerint 17Le,de ebből legalább 3-4 hátrafele dolgozik,mert nincs ereje a motornak.hidegen 7es kompressziót mértem,melegen meg 10
Inkább bing karbit szoktak venni azok akik cserélnek. Beszámolók szerint csodákra képes.
Távgyógyítás már csak ilyen :)
Keri kísérletezett a bioetanollal.
Ahogy én hallottam a 30%-os szabály érvényes rá.
30%-al nagyobb főfúvóka kell
30%-al többet eszik
30%-al olcsóbb
és még a motor is jobban megy vele.
Kell rugó és golyó. Nem tudom, mekkora a golyó, de ha kezedben van a csavar, meg tudod mérni. Akkora golyó kell, ami épp nem szorul a csavar furatába.
Ma széthúztuk a blokkot. A Négy Kelen-es főtengely és a 3 rajta levő csapágy 500 km után ugy zörög, mintha sose lett volna cserélve/felújítva...
(Az üzemanyagellátási problémákat már kiszűrtem, mert a csapon keresztül engedtem le 2 és fél liter benyát s szépen lejött... nem utánpótlási probléma volt.) Valószínűleg a főtengely és tsi. lesznek a bűnösök... más rendellenességet nem találtunk, igaz ez is bőven sok ilyen korán... -.-
Múltkor olvastam, hogy az etz-éknél van egy csavar a blokk alján amiben található egy rugó és egy golyó és ha minden igaz ez pozícionálja a az ürest. Nálam az a helyzet, hogy van egy TS 250/1-es még nem nagyon mentem vele mivel most fejezem be nemsoká. Tegnap leengedtem az olajat és kivettem azt a csavart amiben rugónak meg golyónak kell lenni-e, de csak rugó van benne . Ha a TS-be is kell golyó akkor mekkora átmérőjű?
haverok kispolszkiba 1:1 arányban keverik, 10 liter benzin 10 liter etanol, így megspórolnak néhány ezrest havonta és a menettulajdonságokon semmi sem észrevehető
Az utánfolyás problémi közül kihagytuk a papíros benzinszűrőt. Némelyikben a papír a bordázat ellenére a falához tapad, vagy saját magához. Itt a nagyobb sebességnél hatványozottan romlik a helyzet. Egyrészt kifogy a karbiból a benya, másrészt a papír jobban tapad, ha a benzin erőssebben akarna folyni.Egy csomó szoci motorom látom ezt a szűrőt nagy, átlátszó és látszik benne az itatóspapír.Nem igen ajánlom, hogy valaki vegyen ilyent. Véletlenül szarul rakja bele a papírt, vagy rossz papírt kap bele, esetleg a rászkódástól elmozdul, aztán annyi.
hali! kérdezném a hozzáértő és hozzá nemértő "szakikat","mestereket", milyen tapasztalataik voltak/vannak bioetanolos üzemeltetésről egy 250-es etz-nél.(bocs ha már kitárgyaltátok a témát, de se erőm, se energiám közel 30ezer hozzászólást végigolvasni)
Ha valakinek működik felhasználóbarát módjára az "etanolozás" akkor kérem írja meg, milyen átalakítás- módosítás kell./az én tapasztalatom: fennmaradó fordulatszám, ami nagyon nehezen esik vissza,(ha egyáltalán visszaesik)hiába a gázelvétel.erőteljesebb kihúzatásnál a fordulat 5000-esen maradt, ami nem esett le... -kuplung+fék, majd gyújtáskapcsoló elfordítás, és a motor NEM állt le !
ezért lefullasztottam.../
A bioetanolt sima kétütemű olajjal kevertem 40-es arányban(castrol, nem szintetikus, és nem is félszintetikus)
ennek elkerülésére milyen megoldást javasoltok? a motoron semmi sincs módosítva.
Gabor88
1: gyertya felizzik
2: "nagy fokozatban nagy gázon egy idő után elgyengül, alapjárat eltűnik" tipikus esete a benzin utánfolyásának problémájára, próbáld ki hogy zárt benzincsappal mész, amint ürül az úszóház, először csak az alapjárat tűnik el, utána kezd gyengülni haladás közben is, majd végleg leáll
nálad is lehet ez, eldugult benzincsap, rozsdás benzintank, eldugult tanksapka ami nem enged levegőt a tartályba
nekem is a fent említett tünetek voltak, egy idő után nem lehetett 80-nál többel menni, egyszerűen lassabban folyt le a benzint mint ahogy fogyott, azóta tartalék állásban járok, rozsdás nagyon a tankom belseje és ez szivat néha :s
Ezt jól megmondtam basszus.
Szóval a Főtengelyhez C4-es ........
A főtengelycsapágyakhoz C4-es illesztésű csapágyakat használtál?(2db6204-es a bal oldalon)
Én megléptem kb 5 éve hogy vettem egy gyári új főtengelyt/sárga festékjeles/ Dunaföldváron mert tele lett a hócipőm a felújított főtengelyekkel.Például volt olyan aminek a hajtókarcsapszege bronzperselyes megoldás volt,de olyan szorosra illesztve hogy nekem kellett volna kidörzsárazni,de a legdurvább az hogy nem volt kifúrva az olajzófurat a hajtókar felsőszemén,tehát a csapszegnek nem lett volna kenése.Erre a szaki azt mondta hogy a bronz önkenő anyag!Hát köszi.Ma is kiválóan üzemel,de 26,000 ft-volt ami k.rvára rosszul esett.(sokáig nem mertem említeni senkinek hogy mit tettem:-)
sorszám: 29817 (100791)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-04 04:18:18)
Mielőtt széthúzod, teszteld le, hogy tényleg szorul-e. Menj a motorral addig, amíg elgyengül, aztán állítsd le, gyertyát vedd ki, berúgóval v. a főtengely végén forgasd át. Ha valóban szorul, így ki fog derülni. De szerintem ha szorulna, akkor nem lenne alapjárata és nem rángatna, hanem egyenletesen gyenge lenne. Hangja is kellene hogy legyen ilyen mértékű szorulásnak.
Jó eséllyel van náluk a hiba. Ugyanis ők is azzal a műhellyel dolgoztatnak, amivel a Futár Peti. Én Petinél csináltattam a jawa főtengelyét. Mit ne mondjak, nem lett tökéletes. Másoktól is hallottam már panaszt arra műhelyre. Nem is érten, Peti miért velük dolgoztat. Hiszen ő korrekt, olcsó, rokonszenves kereskedő. Jó, a műhely nagyon közel van a bolthoz, de azért mégse kellene talán...
sorszám: 29815 (100787)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-04 04:18:18)
Sziasztok! Akkor most én is feldobok egy témát. Találkozott már valaki olyan jelenséggel, hogy a 251 vagy 250-es EZT-n ha jár a motor és behúzza a kuplungot akkoor a kuplung felöl ilyen súrlódó hanghoz hasonló hallatszik? Amugy nagyon jól műkszik a kuplung, semmi rágás könnyen megy a kiemelés. Anno mikor leszedtem az oldaldeknit a kuplung kinyomó "kis fém kar" perem le volt verődeve. Namármost én erre gyanakszom, hogy további fém darabok válltak le róla és ahogy behúzom a kuplungot a "kis fém kar" illeszkedik a kuplunghoz és elkezd zúgni. Mit gondoltok?
Hali!Villamerevítő kellene nekem!Van?Jó pézé!A többi alkatrész ára is érdekel!ide: norbi077@freemail.hu
lehet hogy náluk van a hiba de az etz125\150nél ez tipushiba hogy hajlamos meghajolni a főtengely,nekem a csuszógyűrűknél mért max. ütés kb.3-4mm,de van alapjáratom.teljesen fel lett újítva,két személyt nem használom,mert nem fogja bírni huzamosan 90el,viszont egyedül kiviszi a 120at is ha jó napja van.egyedüli ötletként a hajtókar csapágyra tudnék gyanakodni.javaslom vidd el Bambihoz a főtengelyt, Gubacsi út 6\C.Nagyon ért hozzá,úgy megcsinálta a szétkopott,görbe főtengelyem hogy alíg érezni,annyi hátránya van hogy szereti a szimeringet.Volt anno egy beteg ötletem hogy a hubernél veszek egy új főtengelyt de nem merem megkockáztatni,viszont ez az állapot nem maradhat így sokáig.van még egy tippem a problémádra,meg kellene nézni a gyűrűket a dugón hogy szabadon mozognak-e,mert ha melegszik az is meg tud ragadni azt akkor heló,nem sokat tömít,bár nem tudom hogy ha felragad melegen akkor hidegen visszalazul.
Hát többszöri átolvasás után azt hiszem maradt még ellenőriznivalóm. A feszültségeket megmértem már, azok rendben vannak, s mint írtam a gyújtást már kizártam mint lehetséges okot. (már csak az átszerelés miatt is..) A szivató pedig rendesen zár, és ezt a hibalehetőséget is kizártam már a másik karbival. a felújítás miatti szorulás (vagy amitől még félek: kompresszióvesztés) viszont egy elképzelhető gond lehet, de nem a dugattyú miatt, ugyanis az olyan szép állapotú volt, hogy ahoz nem lett hozzányúlva a felújításkor, ahogy a henger se lett felfúrva épp emiatt. kár lett volna érte.. csupán új gyűrűket kapott, amik viszont szép állapotban vannak. Amire én gyanakszom az a főtengely... Négy Kelemen-éknél lett felújíttatva a Zichy Jenő utcában, és olyan kontár munkát végeztek, hogy egy esztergályossal a felújítást követő 40 km után rendbe kellett hozatni, mert a generátor oldal annyira kóválygott, hogy csúnyán látványos volt, emellett szétküldött ez alatt a rövid út alatt egy vadiúj csapágyat is. Az esztergályos, aki rendbehozta, az meg kellett igazítsa a sonkákat is, és olyan piciket ütött rá, hogy gyanús: azok is elmozdulhattak egymástól, mert könnyen mozognak. Személy szerint a főtengely kuplunk oldali részére gyanakszom, ugyanis a generátor oldal most nem kóválygós és nem ereszt egy szikra olajat sem. mindenesetre egy már biztos: szét kell húznom a blokkot, (harmadjára is.. -.- ) hogy erre fény derüljön... és ha ismét főtengely probléma, igen morci leszek a sufnituning team-re.. :S
Szakadjak meg ha nem,ezek a jelenségek szorulásra utalnak.A fékre én nem gyanakodnék mert írja a kolléga hogy az alapjárat is eltűnik,valamint kérdés hogy volt-e ilyen jelenség a felújítás előtt.
Én belemérnék az illesztési hézagokba a henger környékén,de főtengely is lehet.
Írtad hogy nemrég volt felújítás,ebben is sok lehet a buktató,ha az ill.hézagok,vagy egy kisipari dugattyú hőtágulása nem megfelelő az is meg tudja szorítani a dolgokat.
Nem tudom azt sem hogy hány km bejáratás után indultál el ekkora útra két személlyel,de az tény(szerintem)hogy a 125-ös etz-nek nem erős oldala a kétszemélyes üzemmód,főleg nem bejáratás alatt.
Még valami:engem már szivatott meg olyan utángyártott dugattyú,(etz 150)aminek a csapszegtől mért magassága 0,7 tized mm-rel több volt mint a gyári érték.
Összerakásnál nem mértem meg(nem is gondoltam hogy ilyen megeshet)a dugattyútető és a hengerfej közötti rést(ennek 0,9-1,2 mm között kell lennie,forrasztóónos módszerrel mérhető) így a sűrítés jóval nagyobb volt.
Hidegen nem volt vele semmi baj,de felmelegedve nem volt stabil alapjárat,és hosszabb távon kb:20-30 km után annyira melegedett(normál tempónál 80-90 km/h egy személy)hogy egy kisebb gázadásra hajlamos volt megszorulni.(és előbb-utóbb szétüti az alsó tűgörgős csapágyat,nekem megtette,én először a felújított főtengelyt hibáztattam de tévedtem)
Az hogy a hengeren nem látsz semmit az csak annyit jelent szerintem hogy ANNYIRA még nem szorult meg a dugattyú hogy felkenjen magából egy kicsit.
Amit a kollégák leírtak,azok a lehetőségek is reálisak,csak nekem megütötte a szemem "NEMRÉG VOLT FELÚJÍTÁS"mondatrész.Mivel nálam elég sok gép megfordult már ezért igen sok "felújítással"találkoztam ami egy picit nem úgy sikerült ahogy azt az MZ gyárban előírták.
Remélem tudtam segíteni valamennyit.
Ezen már gondolkodtam én is.Kérdeztem már itt a forumon is a tapasztalatokat a mofakeres karbiról,de nem igazán válaszolt senki.Valószinű nem sokan vettek még igy ujat.Inkább a régit ujitgatja mindenki már amennyire az utángyártott cuccokkal lehet.Nem tudom igy kompletten is utángyártott lehet-e.Azért ez mégsem egy egyszerü tömités amit a kisiparos legyárt a sufniban.
Hi
De lehet Én sokáig ugy közlekedtem vele hogy szorult a hajtokarom.
Ahogy melegededt egyre jobban szorult és ugy ment elfele belöle az erő, de ment!!!
Tehát ez is egy lehetséges ok.
A fék melegedése/szorulása miatt is almehet az erő, na de az alapjárat.....
No ugye, hogy lehet szorulása:) Legfeljebb a féknél.:)
A baj csak az, hogy ez tipikusan olyan hiba, amit ezer dolog okozhat. Ezért mondtam, hogy látni, hallani kellene a mocit. Talán még szagolni is.:)
Ez a boldogult servizes multamra emlékeztet, amikor azt a hibabejelentést kaptuk, hogy a szerszámgép vezérlés nem működik. Abból aztán nagyon tudtuk, milyen tartalék alkatrészt vigyünk ki a helyszinre.
Itt persze a hiba leírás jóval pontossabb, csak sajnos kevés a diagnózishoz.
Azért szorulással nem lehet sokáig közlekedni. A motor hangján is hallatszik.
Viszont eszembe jutott egy öttlet.
A fék enyhe szorulása is okozhat ilyet.
Melegedéssel az is szorulhat jobban.
Nem csak dugulása, hanem szorulása is lehet.:)
Tényleg, ha szorul valamiért egy kicsit a hajtókar csapágy, mondjuk kopást miatt, (igen, a kopástol néha nem lötyög, hanem szorul), melegedésre az is erősödik, nagyobb terhelés estén pedig még zavaróbb. Ez az ötlet viszont tisztára elméleti, ilyesmivel még nem találkoztam.
Magyarán a hiba leírása nem tartalmaz elégséges adatot, hogy szükítsük a kört. Kellene még a gyertyakép, a füst szinének, sűrűségének leírása, a blokk melegedésének mértéke. Esetleg a hangban történő változás.
Ezaz kössz!!!
Szerinted ez a karbi jó valamire ? Mert elég olcsó.
Jah, végülis a többiek már leírták részletesebben.
Dugulás vagy csökkent átfolyás esélyes, az bizonyos esetekben csak nagyobb sebességeknél jelentkezik és nem is azonnal, hanem némi működés után.
Melegedéssel nem függ össze, de tűnhet úgy. (tudom kicsit erőltetett :)
Másik ötletem nekem is a gyújtás lenne, vagy melegedéssel összefüggő feszültségcsökkenés. Ezekre a jelenségekre ez elég jól passzol.
(kondenzátor, trafó, gyertya, fesszab, szénkefe)
eladó ETZ250hesz szinte minden!Van komplett működőképesblokk is +1 szétszedett
06304410170
eladó ETZ250hesz szinte minden!Van komplett működőképesblokk is +1 szétszedett
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|