:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Motorszerelés miatt feljelentve? Az igen :))) és milyen alapon?
Ha velem ilyeneket próbálkoznának akkor durván meg szívatnám a társasházat.
Vagy egy tucat dolog miatt tudnám naponta feljelenteni a lakóközösséget :)
Más kérdés hogy nálunk ha nem is észlények laknak, de annyira azért maguknál vannak nem jelentgetnek ilyen kicsinyes módon. Igaz 7 után már nem illik zajongani.
Adjak 2db 100Wos zenekari hangszorót zajgenerátorral? :DDD Elég ha 6kor lekapcsolod, ezek után annak is örülnek ha csak motort szerelsz :D
sorszám: 29915 (100964)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 20:36:22)
Na ha már ennyire téma a kupplung, akkor én is: TS 150, fúrás után kb. 400km-rel elkezdett csúszni a kupplung. Néha mentem vele 2személlyel is, talán az tett be nek?? Szóval 3asba 4esbe nagyobb gázhúzásnál csúszott, aztán állítottam a bowdenen, így már csak 4esben csúszik, ott sem hirtelen, hanem folyamatosan, mert nem megy magától csak kb. 80-85öt. Lehet ez a váltóolaj szarsága/elöregedése miatt?? Ugyanis egy régen felbontott váltóolaj lett beleöntve, aminek a viszkozitását sem tudom. Ennyi volt rajta hogy "Castrol getriebe öl". CSeréljek előbb olajat, és nézzem meg úgy milyen??
sorszám: 29914 (100963)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 22:14:55)
a lufi teljesen véletlenül jutott eszembe mert ott volt az asztalon egy,csak úgy spontán jött:)
ha készen van a próbadarab,és müködik rendesen akkor elküldöm postán.
Hali!A lufi egy jó ötlet!Ez még nekem sem jutott eszembe!A szappanos víz helyett azért kell habot csinálni,mert az ottmarad fejjel lefele is!De lehet a cső végére vakdugót is kapni és az biztos!A lufi viszont marhára tetszik!!!!Egyébként ha valami van,küldhetsz mailt is!Jó munkát!
sorszám: 29912 (100953)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 20:36:22)
Soha ne add fel!
Küldtem a foktárcsát, jó munkát!
R
Köszönöm a segítséget! Sajnos nincsen fokolótárcsám,és nagyon megköszönném,ha küldenél ábrát! Már ott tartottam,hogy beismerem a vereséget,de mégsem adom fel,mindenképpen kiderítem,hogy miért nem megy legalább úgy a gépem,mint ami gyárilag adva van! Karburátorbeállítást is már legalább 30 félét kipróbáltam,van 22 és 24-es BVF-em is,oda-vissza cserélgettem a fúvókákat,úszószintbeállításokat,de nem lett jobb. Tudom,hülyén hangzik,de az általam kipróbált kisETZ-k amolyan telten,simán járnak,az enyém meg olyan,mintha asztmás lenne,a torkán akadt volna valami,mintha nem tudnék teli gázt húzni. Persze a légszűrőrendszert is ellenőriztem,de sajnos nem találtam benne semmit...
ETZ komplett fékmunkahenger eladó! Ha valakit érdekel lécci írjon mailt!
üdv
A gyári vezérlési szögek ETZ-re, azaz EM 125 és EM 150.2 motorra a következők:
szívás:151 fok, átömlés 114 fok, kipufogás 165,5 fok.
Ezt ha ellenőrzöd, kiderül a turpisság.
Ha esetleg nincs foktárcsád, küldök egyet, azt kinyomtatva meg tudod mérni.
Ebben az adatokban persze szélességi adatok nincsenek, ahhoz egy pontosan méretezett palástlevonat kell, sajnos, nincs kéznél hengerem, hogy ezt megtegyem.A vezérlési szögek eltérései a fontosabbak, ezt nézd meg először.
ábrus után én is belejavítanék,nem okoskodás miatt,de ha kopott a kuplung akkor nem tudja összeszorítani a lamellákat,ezért nem teljesítményvesztés van hanem nyomaték vesztés,hiszen a motor ugyanúgy forog,csak nem tudja átadni a váltónak a nyomatékot mert kopott a tengelykapcsoló
Hivatalosan Primerlánc,mivel a primer meghajtáson van(f.tengely végi lánckerék és a kuplungkosár alatti nagylánckerék a primer,a blokk kihajtás kislánckereke és a hátsó kerék lánckereke a szekunder áttétel)
Hétköznapibb nevén kuplunglánc.
A vezérműlánc a négyüteműeknél hajtja a vezérműtengelyt(tengelyeket)a főtengelyről.
Ne sértődj meg nem okoskodni akarok,de műszaki dolgokban legyünk pontosak,mert sok félreértés lehet belőle.
pontosan így csináltam:)
szaga volt egy ideig,de most már elmúlt.
a biztonság kedvéért csak az udvaron gyujtok rá.
igen ezt tudom elviekben,viszont szerelővel fogom megcsináltatni az összeszerelést mert még át is kell alakítani,az meg még legalább eyg-két hét lesz,a konyha felújítás miatt kellett lekötni a tűzhelyet,alapig vissza kell bontani a 30éves porladt követ meg az alatta lévő mischungot,aztán jöhet a beton,majd a járólapozás,ja és még csempéznem is kell mert a kedves felső szomszédom eláztatott de már vagy 2 éve, és levan rohadva a falról a csempe de vakolatostul.az egészet le kell püfölni aztán mehet fel az új.ez így már kicsit sok meló de be kell fejezni minél hamarabb csak macerás mert hétköznap meló van 8tól 5ig,kb .7re vagyok itthon aztán meg kell próbálnom minél halkabban dolgozni mert a társasház házirendje irja hogy nem lehet 6 után dolgozni.(egyszer már fel lettem jelentve motorszerelés miatt)A szivárgást csak azért kérdeztem mert amíg bontva van a rendszer nem akarok se mérgezést sem pedig felrobbanni,ezért kitaláltam azt hogy egy lufit teszek a csőcsonkra,ez így van reggel óta és nem nőtt a lufi,csa k ez a biztonságérzet kellett nekem mert eléggé félek a gáztól,ha az egyszer beindul akkor lelövi a ház tetejét az tuti.A szappanos vizet is ismerem mint szivárgásellenőrzőt,de sajna fejjel lefelé van a cső emiatt nem ment.A villamerevítőnek már megvna a rajza papíron,csak meg kell csinálni,ha lesz még rá időm a héten akkor megpróbálom megcsinálni.
hát a szerelő mágját érdemel savas fürdővel.legalább ő is lezúzta magát?
hát a vázcsavarodásra nem látok sok esélyt de lehetséges,viszont épp 251 tankot nehéz lesz találni,kissé ritka egy madárka.én is megborítottam már egyszer-kétszer a motorom de azt én csináltam és meg is javítottam,de az hogy más töri össze helyettem,na hát azt nem.
Ja hogy gázt akarsz szerelni.
Én odaáig hajlandó vagyok hogy a flexi csövet rátekerem, de ilyen vascsöves móka már nem jó játék. Gázszerelő csinálja szerintem az ilyeneket. Szappanos vízzel lehet ellenőrizni a szivárgást amúgy.
sorszám: 29902 (100935)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 08:26:57)
A csövekben elég sok gáz tud maradni. Gyújtsd meg a tűzhelyet és zárd el a gázódánál. Ha kialudt a láng, akkor a többi csapot is zárd el.
A szagot érdemes figyelni. Az jóval az éghető koncentráció alatt már érezhető, erre találták ki.
sorszám: 29901 (100933)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 01:02:50)
Köszönöm szépen a segítséget! :) :)
Nem, én sem szoktam levenni felesleges azért szenvedni a kuplung felrakással!Csak eygre ügyelj hogy ha levetted a tetejét akkor amin rajta voltak a csavarok a 6 db azok a tüskék azok a kosárnak a szárai arra figyelj hogy azok ne csússzanak hátra mert akkor hátul kijön a fém lamella a tüskékből és akkor szetheted szét az egészet !!! szal csak ovatosan !!hy
Akkor ahogy a szavaidból kiolvasom, nem kell levenni a kuplungot, hogy kicseréljem a kiemelő csapágyat?! Nem nehéz összerakni a kuplungot (rúgók miatt) ha rajta van a főtengely végén?
Gondolom arról van szó !Ha nem akkor valaki javitson ki ! hy
A három tanácsom közül bejön valamelyik hidd el a biztosat csak a feltárás után tudod eldönteni !A surlódó hang esetleg még lehet az is hogy a kiemelőd mivel elvan kopva lehet hogy nem a csapágyon fekszik fel hanem a kuplung tetején is és lehet ez is súrolhat ! Amugy a dekliben lévő csavarnak a legnagyobb szerepe hogy mikor fel van téve a kuplungod akkor ez a csapágy segitségével tudod rászoritani a főtengelyre ! :) ugyanis ez fekszik fel a csavar előtt amit 80 kn -nal kell meghúzni :) A kiemelő csapágyat nem nagy meló lecsavarod a ha db csavart a tetejéről leveszed a aludeklit alatta lesznek a rugok , ezért mondtam hogy akkor már ajánlatos azt is kicserélni ! Na ha levetted akkor kiütöd vagy kiveszed a régit és utána beteszed az ujjat utána a három rögzitő ponton rögzited és utána rakhatod is össze , nehézség attól függ ki hogy áll hozzá :D szia
Nos, fontolóra veszem tanácsodat, utánna nézek a dolgoknak. Az olaj szinte még friss, még szinte sárga színe van, nem az a fekete összeégett vacak. Egyszer már volt ilyen problémám vele (nem jött vissza a kar) de a friss olaj megoldotta a problémát. Már csak az a surlódó hang ne lenne... köszi a segítséget, és minden jót. ja és a dekliben lévő csapágy nem csak a fordszám kihajtás csapágya? nagy meló a kiemelő csapágyat cserélni?
Hát az sem a legjobb ha le van válva belőle de a lényeg az hogy nem jön vissza a kuplungod és ez azt mutatja hogy vagy a rugód van elhalva vagy össze van égve azaz tapadva a kuplungod !és valószinű hogy azért éghetetett össze is mert a rugóid el vannak halva javaslom hogy a rugókat cseréld ki és ha olyanok a lamellák akkor azokat is és ha hulla az olajad akkor azt is garantálom ezekután visszafog jönni a kuplung és finoman kezelhető lessz ! szia
Nem, még sohasem volt szétszedve ennek a kuplungja, eredeti rögzítőlamellákat tartalmaz, és a csavarokon sincs egy csavarhúzó nyom sem. Nem, nem csörög, súrlódó hangot ad. Ja van még egy olyan dolog, hogy a kiemelő kar pereme ami hozzányomódik a kiemelő csapágyhoz szóval ez a perem elég csúnya, le van vállva belőle egy két helyen a fém...
Na igen az a kuplung kiemelő csapágy, és a másik csapágynak is több szerepe van a meghajtástól de nem ez a tárgy lényege. Elősször is ha a kiemelő csapággyal lenne baj akkor az nem surlódana hanem csörögne vagy azért mert már tropa a csapágyad vagy azért mert a házból kijárkál !Ha az első akkor nincs más csere ha pedig a második akkor pedig a ház oldalán van három pont ami meg lett koppintva amikor a csapágy bele lett hejezve az biztositja hogy ottmaradjon akkor arra a három pontra kel neked is picit ráütni azaz a hejére biztositani a csapágyat.Másodszor azt mondod hogy surlódó hang , kérdés nem e égetted össze a lamellákat?, ha nem akkor lehet gondja a rugó (6 db) ami visszanyomja a kuplung tetejét el van halva amit ajánlott kicserélni, kisseb esetben mondjuk lehet olaj hiba is !!Egy kérdés volt szét szedve a kuplungod mostanság? szia
Arra a csapágyra gondolok aminek a kiemelő kar nekinyomódik kuplungoláskor. Azaz az a csapágy ami a kuplungban található. Ha leveszed a deknit, meglátod a kuplungot és benne a kiemelőcsapágyat. A másik csapágy ami a dekni oldalában található szerintem az csak a fordulatszámkihajtás csapágya. Az a problémám, hogy ha kuplungolok, erős surlódó hangot ad mintha nem lenne kenése, és ha behúzott kuplungkarral leállítom, a kuplung beregad, és nem igazán akar kiugrani. És ha most kézzel tekergetem nem forog simán, akadozik. Olajszint a nívó szerint rendben volt.
Csao!Először is zárd el a főcsapot,amég cseréled a tűzhelynél a golyóscsapot és a csövet!Gondolom,hogy teflonszalaggal rakod össze!A flexicsőbe van tömítés(ellenőrizd!) ugy,hogy oda nem kell teflon!Ha végeztél a művelettel és minden össze van rakva,akkor nyisd ki a főelzárót úgy hogy a golyóscsap zárva legyen a tűzhelynél!Ezután csinálj habot!Mosogatószivacsot megnedvesítessz és teszel rá mosogatószert.Ezt követően az újjaiddal felhabosítod és a csatlakozásokat bekened ezzel a habbal(körbe),először a golyóscsap első végét,amiben már van gáz!Ezután kinyitod a golyóscsapot és folytatod a műveletet,amég van csatlakozási pont!Ha szivárog a gáz akkor értelemszerűen a hab amit felkentél,buborékozni fog!Ekkor főcsap elzár és a kényes pontot újra kell tömíteni!A habbal ne spórolj és többször is megismételheted!Néha újra kell a szivacsot habosítani!Egyébként lehet ilyen habot kapni szerelvényboltban vagy szerszámboltban "Szivárgásellenőrző hab" a neve,de k....va drága!Nekem ezt a szivacsos módszert szerelő ajánlotta és mutatta konvektorcsere után!Nálam ez a mosogatószivacsos módi bevált és szinte ingyen van!Ha kérdésed van még tedd fel bátran!Ha tudok segítek!
A villamerevítővel kapcsolatban meg jelezz ha siker van!Köszi!
sorszám: 29889 (100912)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 08:26:57)
Szia elsősorban is gondolom 125 ös vagy 150 es ről van szó mert abban van vezérmű lánc ! és hát a lánc nem igazán de a kuplung okozhat teljesitmény csökkenést , ha nagyon el vannak kopva !szia
Szia arra gondolsz ami a legelső kónusz csavar ban van benne ? Mert ha igen akkor kérdés hogy mi a baj vele ? szia
Sajnos nem birok be rakni képet:S.
Üdv! Volt már valakinek gondja 250-es ETZ-nél a kuplunk kiemelő csapággyal?! Cserélt már valaki ilyet? köszi
Üdv!Lenne egy olyan kérdésem hogy okozhat e a kuplungnál lévő lánc teljesítmény "csökkenést"?Ma azt vettem észre hogy nagyon laza,és a dekni aljába is beleért már szerintem mert néhány mély karc van rajta.Rádásul a kuplung lammella is cserés,mert amit beraktam képen 2-ő lamellának a kilógó részének a fele,le van nyalva.Ha jól tudom akkor ezzeket már ajánlatos cserélni,nem?Előre is köszi!
Kész lessz az őszzel, de nemfogom használni amíg nincs rá jogsim,majd fater elvisz utasként néha egy-egy karikára:)
Most A1-et teszem majd,és veszek 125-ös ETZ-t :)
A Simsonom 20 évet állt, és azóta 9100 Km ert hajtotttam bele,még nem volt semmi baja :)
Remélem az ETZ nek se lessz :)
sorszám: 29883 (100900)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 00:54:30)
Elhajlott a kormány, a kuplung kar, letörtek a baloldali irányjelzők, elhajlott a lábtartó és a váltókar, letört a fordulatszámmérő tartója, és maga a fordulatmérő is összetört, eltörött a csomagtartóm is. Behorpadt a tank... egyszóval az egész bal oldal ami "kiáll" a motor síkjából az le lett gyalulva :(
Mert akkor esetleg fogom a kisgépemet,és felbővítem a méreteket a gyárira,minden mindegy alapon... Kerestem sokat már a neten,de sehol sem találni sajnos a kisETZ hengerpalástjának kiterített,méretezett rajzát,jó támpont lenne...
Pf... gondoltam, hogy nem lesz jó... itt a link: http://kepfeltoltes.hu/view/080907/DSC00084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Nem életveszélyes, de sok mindent kell cserélni :( remélem nem csavarodott a váz... különben cifra nagy balhét csapok.
[url=http://kepfeltoltes.hu/view/080907/DSC00084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/080907/DSC00084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]
sorszám: 29879 (100896)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 00:56:42)
Kedves márkatársam,nagyon lehangolódtam,mert valószínű,hogy én is a török hódítók áldozatául estem,azzal a különbséggel,hogy a henger-hengerfej páros nekem majdnem 40.000 forintomba került. Nem akartam kímélni a pénztárcát,csak legyen már jó a gépem. Bár a szerelő,aki a főtengelyt javította,lengyelnek tartotta,de nem biztos. Az tuti,hogy a henger színe sem olyan,mint a gyári,hanem sokkal fényesebbek a hűtőbordák. A hengerfejen is a szokásos feliratok helyett valami AL=Si EU 1 felirat szerepel a szokásos helyett. Tehát valószínű,hogy kidobtam a számomra sok pénzt a semmiért :( Valahonnan jó lenne 5 percnyi megtekintésre kérnem egy valóban gyári hengert,hogy megnézhessem a csatornák méreteit. Vagy ha talán valamelyik kedves fórumozónál lenne kéznél egy henger és megmérné a csatornák hengeren belüli magasságait a hengertalphoz képest és a szélességeket,örök hálám lengené körül!
szeretném ellenőrizni hogy szivárog-e a gáz mert a tűzhelyet el kell vinni a helyéről,és majd a visszarakásnál kell majd módosítani,mivel fentről jön egy colos cső,rajta egy golyós csap,utána egy "S kanyar",és lefelé megy teljesen a tűzhelyig.Ezt a csőerdőt szeretném csappal együtt kicserélni.új csap,lefelé egyenes cső,és onnan egy kb. 1m-es flexi gázcső.lényegében nem változna semmi,csak eltakarja a konyhaszekrény ha átalakítom.
más:én nem is olyanrég gondolkoztam rajta hogy magam csinálok az mz-re villamerevítőt,de megtorpantam,aztán abbamaradt a gyártás,lehet hogy nekiállok,aztán ha jók a méretek akkor csinálok neked is egyet,én alura gondoltam 5mm-es lemezre,mert az még alakítható de már elég szilárdságú ahhoz hogy célnak megfeleljen,természetesen állíthatóra terveztem
HAHÓ!!Én még mindíg etz250 villamerevítőt keresek!!!!!!Aki tud,kérem segítsen!!!Köszi!
Nekem van,csak tudnom kellene,hogy mit is akarsz pontosan!?
sorszám: 29875 (100891)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 01:02:50)
kicsit off:
nincs itt valaki aki viz\gáz szerelő v. ért hozzá?
A konyhán végzek felújítást(járólap lerakás, festés stb.)és a gáztűzhely csövét le kellene akasztanom hogy arrébb tudjam vinni,de nem tudom hogyan kell megbizonyosodni arról hogy szivárog-e a gáz.szaga nincsen de félek tőle rendesen mert rohadt nagyot tud pukkanni,és ezt szeretném elkerülni.elzártam az összes csapot amit találtam de nem szivesen játszanék vele.Ha valakinek ötlete azt megköszönöm.
ejjj,basszus.
Hát ha az enyémet fekteti meg,biztos menetet tekernék a nyakára.nagyot borult?
nem rossz a koncepció,de két évnél hamarabb fogod befejezni a motor felújítását,felülsz rá,mész pár km-t,és ha kiszednek a sorból a zsandárok akkor majd nézhetsz.Ha 5 évig állt,akkor a főtengelyt nagyon át kell nézni,mert én is vettem tavaly egy gépet,az csak egy évig állt,ráinditottam és hajtottam néhány hétig aztán megdöglött,kiderült mert a főtengő nem bírja ha sokáig áll,mert rárakódik a retek,meg az olaj.
Én a Zichy utcai boltban kaptam.
Ja, Ferinek igaza van.
Be lehet állítani hogy egyenletes fordulaton normálisan menjen, de akkor pocsék lesz a gyorsulása.
SKF nem jobb mint a FAG csak drágább.
Megvettem 30-ért az 5 éve álló ETZ 250 De Luxe E-t, és 40 ezer a papír rá XD
Az ugye 70, alkatrész kb 15, a felújítást meg a festést én csinálom, festék kb 10 E.
Szval lessz kb 95 be :)
De ugye a blokknál még lehetnek nyalánkságok :)
És ami az egészben a legszebb, h 2év múlva lehet rá majd jogsim XD
hámme' mázlista vagy xD :) én az ETZ-mre lassan a NÉGYSZÁZADIK jó magyar ezrest költöm, és 2 hete összetörte a SZERELŐ, ezt adjátok össze. Én majdnem bőgtem amikor megláttam, hogy elfekszik a motorommal.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|