:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Üdv
14.-én, Vasárnap veterán börze lesz Debrecenben. Ha valakit érdekel jöjjön el nézze meg a Katonai ETZ-met, és vegye meg. :D
Azt mondod,teszteljem a 120-assal? Van,de nem gyári,hanem a Lada 2105,2107 karburátorának főfúvókái pont passzolnak az ETZ-be,és abban van 120-as. Egyszer régen próbálgattam ilyen fúvókákkal is a gépet. Nem értem a dolgot amúgy,már elég sokan panaszkodtak a BVF 24-re,hogy nehezebb beállítani? MItől lehet ez? A 22-esen pár csavarintás,és már teljesen rendben van,a másikkal meg úgy kell kísérletezni...
Igyekszem a gyári értékeken tartani a karburátort,eddig valóba azzal bizonyult a legjobbnak. A gyújtásom megsz.nélküli,az előgyújtás most olyan 2,8 mm-re van FHP előtt. A gyertyakép szép sötétbarna,tehát tuti,hogy keveset nem kap a motor. Azért még nézegetem a beállításokat,de egy nem tökéletes karbi ennyit vissza tud fogni a motoron?
a 24-es karbihoz legalább 120-as főfuvit és 40-es alapjárati fúvókát tegyél (ha találsz)
én is ezzel szopok, 150-es gyengébbik fajta ETZ, 22-es karbival 115 főfuvival úgy ment 115-öt a gép hogy csak úgy lobogott a hajam, de mivel 4.5 felett volt a fogyasztás ezért visszaálltam a 24-es gyári karbira, ezt sokkal nehezebb beállítani, és se 40-es alapjárati fuvit nem találok (csak 33-35öst) és 120-as főfuvit sem, cska 110-115
szóval most úgy vagyok hogy 3.5 liter fogyi és 95 végsebesség utassal
a gyertyakép így tökéletes, viszont a moci gyenge
amíg nincs a boltokban alkatrész addig így járok
érdekes volt mikor kértem karbifelújítót fúvókákkal és az eladó aki már nagyon rég a szakmában van, nem értette hogy miért nem jó nekem a 33-as alapjárati f, mondtam hogy nézzük akkor meg a katalógusban, mi kell hozzá, hát nagyot nézett amikor meglátta hogy 40 kéne, sajnos nem tudott így kiszolgálni
egy kis javítás:nem vezérműlánc hanem primerlánc,v. kuplunglánc, ki hogyan árulja,ezek a motorok résvezérlésűek.mondd mi a probléma vele,merre laksz,lehet tudok élőben is segíteni.a mofaker.hu-n megtalálod a láncot termékek motorokhoz\mz\ motor alkatrészei\indító szerkezet\ kuplunglánv 50 tagos favorit.
Az 125-150etz ugyanaz.
én gumit csak tapasztalat után veszek,és nem a boltost kérdezem mert neki mindegyik jó:)ha egy gumi arra jó amire nekem kell és drágább mint egy számomra kevésbé alkalmas akkor nem azt veszem meg,hanem a drágábbat,de alapvetően spórolás,és a céltudatosság híve vagyok,általában csak hogy példát hozzak fel,ha beugrok a tecsóba kenyérért akkor nem megyek el ruhát nézni,hanem irány a kenyeres,aztán pénztár és heló,viszlát!Lehet bennem van a hiba v. a neveltetésem,de nem szeretek feleslegesen pazarolni se időt se pénzt,még ha megtehetném akkor se.Az mz-t se azért használom mert olcsó a fenntartása,bár ez is egy pozitívum,de otthon is szerelhető,mindent kehet kapni hozzá,és nekem elég amit tud,bár halkan megjegyzem ,néha egy-egy előzésnél jobban tetszene ha haverom 650es suzuki sv-je lenne a seggem alatt.
igen ezt tapasztaltam,az első fékem amióta megcsináltam egy pici húzásra is harap(féknyereg+főfékhenger szimeringezés)
de a gumi lehet a ludas,mert tényleg lassan mentem,talán az lehet amit mondtál hogy picit meg volt döntve,mert nem akartam éles szögben rámenni a sínre,ez meg csak matek,minél nagyobb a csúszós felület annál nagyobb az esély rá hogy taknyolok,címszó alatt próbáltam más szögben átmenni a sínen, és emiatt borultam.elég sokat bukdácsoltam már,különösen az első fék miatt,de a lábtartó mindig megvédte a motort.ha nekem valami bajom lenne,akkor meggyógyulok,de a motor nem.nem utolsó sorban, ki vagyok páncélozva rendesen protektorral,többször kinevettek kollégák hogy fél óra mire motorra ülök és ebből 20 perc csak amíg felöltözök:D
A gumi amit vettem rá azt csak azért vettem,mert a 20éves barum guminak már minden nap ajándék volt annyira el volt öregedve.most egy 2.75*18" mitas van,elég sűrű a mintája de hogy puha-e azt nem tudom,a régihez képest mint a vaj.
Az MZ könyvben lévő gyári beállításokkal próbáltad?(11-edik oldal)
A benzinszint a gyári jelölésnél legyen,azt ne állítgasd el.
A gyújtással mi a helyzet,mennyire állítottad?(megszakítós?)
Gyertyakép?
Én nemrég cseréltem a lamellákat,szerintem valami taiwani,de kicsi igazítás után tökéletesen szuperál,sztem nyugodtan meg lehet venni. A kuplungkosárba illeszkedő részek szélességéből kellett egy nagyon kicsit lereszelni,3 perces munka volt.
Igen,eredetileg 125-ös volt a gép. Van egy 22-es és egy 24-es BVF karburátorom is,mind a kettővel tettem próbákat,de nem volt érezhető változás. Talán a 22-est sokkal finomabban be tudom hangolni,a másikkal nem jár olyan szépen a motor. A jelenlegi felállás: 22-es karbi,115-ös főfúvóka,70-es tűsfúvóka,35-ös alapjárati benzinfúvóka. Tű csak egy van,de nem tudom melyiké volt,a másikat nem találom 10 éve... Minden lehetséges kombinációt kipróbáltam,egy héten át mindennap legalább 3 beállítást megteszteltem,többfajta úszószinttel is próbálkoztam. Lassan leellenőrzöm a motor összes alkatrészét,és nem találom a hibát.
Üdv!Nekem ugyan ezt csinálta csak kb 4000-4500 között.Aztán eggyik nap a gyújtás elment és azóta se tudok szikrát csikarni belőle:SAz a baj hogy ez tirisztoros tehát így még nehezebb is megtalálni a hiba okát.
MÁS.Szerintetek milyen minőségű az a kuplunglamella amit a boltban árulnak 1500ft-ért?Mert kellene 1 új szett de sajnos nem tudom hogy jó lessz-e.Meg a másik hogy vezérműláncot is szeretnék cserélélni,de sajna nem tudom hogyan kell le szedni és még boltban sem találtam.Tudnátok nekem segíteni?(ETZ 150)Előre is KÖSZI!
A karburátorod 150-esé?
12,2 lovasé:BVF 24 N 2-2
14,2 lovasé:BVF 24 N 2-1
Más a főfúvóka mérete és a s.tű profilja.
(ha jól emlékszem azt írtad hogy 125-ös hengered volt előtte)
A 125-ösé:BVF 22 N 2-1(a karbi oldalába van beütve)
Hi.
Van egy érdekes problémám remélem tud valaki segíteni.
Szóval nem olyan régen elkezdett rakoncátlankodni az ETZ-m.
A hiba az hogy 4500 fordulat körül erőteljesen megtorpan és olyan mintha nem kapna benzint. Ez az állapot olyan 4800-5000-ig tart onnan megint húz.
Én is a benzinre gondoltam elsőnek, ezért kitakarítottam a tankot a karbit, és a szűrőket is, de nem javított a dolgon. Aztán megnéztem a megszakítót, és a gyertyát is de ott is minden rendben volt. A gyertyának is rozsdásbarna színe van, meg egyébb fordulatszám tartományban nincs vele gond, csak az említettnél.
Valakinek volt már ilyen?
sziasztok remélem it találok szerető gazdát kedveseimnek eladó sorba került pannonia t5 67es pannonia t1 64 nagy fékdobos két plusz csapasz váz egy tlf váz meg egy t5ös nagyon sok alkatrész ez tényleg sok két év gyújtögetem őket hogy hátha szép pannonián ülhetek de nem jöt ösze meg kel vállnom tölük plusz egy 69 mz tropim 125ös tejesen gyári álapotban
ez igy együt volna kétszáz harminc ezer és ere még a vevő kapna ajándékba egy hiánytalan 79 yamaha rd125ös plusz egy régi honda robogot aminek a tipusát sajna nem tudom de ötven köpcentis nem árulok zsákba macskát dolgozni kel velük az biztos ezen a számon vagyok elérhető regeltől estig 06703109257
Hali! A helyzet egyre rosszabb,ugyanis megmértem a vezérlési fokokat nyitástól-zárásig és a kapott eredmények ráadásul az erősebb 150-es ETZ eredményeit mutatják! Szívás:151 helyett 155fok,átömlés 114 helyett 120,és kipufogás 169,5 helyett 179 fokra jött ki. Azt hiszem mindent jól mértem...Ennek fényében még elgondolkodtatóbb,hogy miért harmatgyenge a motorom. A gyűrűhézagok 0,4-esek,ennél kisebbre a vadiúj gyűrűkkel sem lehet szabályozni,pedig a hengerben csak 1500 km van. Esetleg még kimérem az ut.gyártott hengerfej kompresszióterét-a könyv szerint 15,8 köbcenti-ha ez is stimmel,akkor már nem tudom mi lehet...passz
KERESEK 250-ES TROPHYHOZ KORMÁNYBURKOLATOT.MINDEN MEGOLDÁS ÉRDEKEL.KÖSZI
Megnéztem a benzincsap áteresztőképességét, ami 12L/óra, visszaszámolva 2dl/perc. Nekem csak 1,75 dl csurgott le rajta 1 perc alatt. Ez már lehet elég ok?? Nem akartam még leszedni a csapot, mert akkor általában mindent összebenzinezek... Meg ma még akarok is menni vele a városban.
Erre én is gondoltam. Lehet dugulása van és nem folyik rendesen utána a benzin. Megyek tesztelni, csak előbb el kell ugranom a szerszámaimért, amit csajoméknál hagytam :(
Intravénás: Miskolcon lakom te meg Pesten. Kicsit messze vagyunk, de van itt egy haverom, aki nagyon vágja az MZ-t csak nem akarom mindig őt zaklatni.
Köszi!;)
A kérdéseddel kapocsolatban ábrus is igazat szólt!Fontold meg,milyen gumit veszel!Nem biztos,hogy mindig csak a márka ás az ár számít!
sorszám: 29931 (100997)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-08 23:45:33)
Vizes villamossin,csatornafedél,akár enyhén nedves KOCKAKŐ vagy FEHÉRASZFALT!!!!!,olaj és finomszemcsés murva vagy sóder,vizes falevél,nedves sár vagy fű az aszfalton,mélyebb víztócsa,ezek veszélyesek.
Ha egyenesen mész,(a géped függőleges helyzetben van,akkor majdnem mindegy hogy mennyire húzod a gázt,(MZ kaliberű gépekre vonatkozik,az ezressel nagyon nem szeretek esőben menni,mert nagyon nehezen kezelhető)lehet bármilyen gumid,természetesen megfelelő mélységű mintával,nemigen lesz gond.
Amint kibillented a gépet egyensúlyi helyzetéből,szerepet kapnak az oldalirányú erők is.Ezt megteheted egy hirtelen gázadással,fékezéssel,vagy a motor döntésével.Ekkor válik érdekessé a mutatvány.
A lényeg:vizes,havas,jeges felületen haladva nagyon előre kell gondolkodni,figyelni az útfelületet,sokkal előbb kell elkezdeni FINOMAN fékezni,hogy mire a kanyarba,vagy a fent említett bármelyik felületre érsz,már ne kelljen a fékhez nyúlni,vagy sebességet váltani.Javasolt a hátsó és az első féket EGYSZERRE 80/20 arányban használni.
Kanyarodásnál pl:útkereszteződés előtt lelassítottál a megfelelő tempóra,(eddig fékeztél)megdöntöd a gépet és a kanyar közepéig azonos gázálláson,majd onnan finoman kigyorsítasz.Mindig hagyj elég helyet magad körül,mert másokra is figyelned kell.
Ha a kanyarban mégis szükséges fékezned,azt lehetőleg a hátsó fékkel tedd,mert ha a hátulja megcsúszik,azt előbb megérzed és korrigálhatsz.
De ha nedves csúszós felületen belenyúlsz az első fékbe azt is egy pillanat alatt észreveszed:én enyhén nedves FEHÉRASZFALTON a kanyar bejáratánál(már épp megkezdtem a kanyart)FINOMAN belenyúltam az első fékbe(etz tárcsa)és annyi időm maradt hogy villámgyorsan kimondjam hogy B.SSZAMEG!!és máris 10 méterre voltam a motortól.(kicsúszik az eleje és beborul a motor a kanyarba,esélyed sincs korrigálni)A gumid lehetőleg sűrűmintás és puha keverékű legyen.
Megkeményedett öreg gumival bármilyen jó márka is,csúszós úton előbb utóbb mattot kapsz.
Én éveken át télen nyáron az etz-vel jártam dolgozni(kb napi 20km)
letaposott havon,latyakban,jégen,kora reggel érintetlen havas(25 centi esett éjjel)tájon,(sehol egy k.rva hótoló)itt megtanultam egész jól közlekedni.
Hogy miért?Mert azt gondoltam hogy meg tudom csinálni.Amikor beálltam tankolni többen hülyének néztek.(az autóm ott állt a garázsban téli gumikon,tehát van benne valami)
Ma már ezt nem teszem,ugyanis van pár kiló vas a lábamban(nem motor,munkahelyi baleset)és arra akkor nem gondoltam hogy a csúszós úton valaki simán legyalulhat engem,hiába vagyok én ügyes.
Tehát óvatosság és előrelátás(ne a napi rutinból motorozz esőben),valamint puhán és finoman kell kezelni a motort,úgy mintha jégen járnál,más titok nincs.Sajna rövidebben nem tudtam megírni.
sorszám: 29930 (100993)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-08 19:44:45)
gyári méretű mitas gumit tettem fel rá,gondolkoztam már rajta hogy nem biztos hogy jó választás ez a gumi.száraz időben úgy tapad mintha le lenne betonozva az eleje,de amint párás v. vizes lesz az aszfalt,már nem is lehet dönteni mert csúszik.megpróbálok félretenni egy kis pénzt aztán lehet cserére adom a fejem.
a villamerevítő két lapját már kivágtam,már csak egy élhajlítógépet kell találnom,aztán mehet a próba
hovavalósi vagy?Ts-em nem volt peres az igen,gyanítom ugyanaz a bele mint a ts,a kuplungon lehet hogy tudok segíteni,ez a gázadós történet pedig lehet dugulás a karbiban,ill kevés a benzin a keverékben.Nem olyan ún. bináris gáz kezelése?Ha húzol neki egy teli gázt akkor felpörög és lassan megy le a fordulat v. gyorsan? ha lassan akkor öngyulladás van vagyis kevés a benzin levegőben.kissé magyartalanul fogalmaztam,remélem érthetően irtam le.
üdv:András
elfogy a benzin a karbiból
ETZ főfékhenger eladó, 8000 ért.
A bowden új. Olajat majd cserélek, kb.600km-el ezelőtt cseréltünk primerláncot és olajat(kétes minőségű) és utána még nem csúszott a kupplung. Viszont van más is:
Tegnap este óta azt csinálja a TS 150, hogy állandó gázállásnál, inkább közepes és magasabb fordulaton rángat. Ha alacsony fordulatról gyorsítok határozott gázhúzással akkor nem csinálja, de amint nem tekerem annyira a gázkart, tehát nem gyorsítok, hanem tartom a sebességet, elkezdi. Mi lehet ez? Gyújtás? Karburátor? Pedig semmit sem állítottam el rajta. Holnap kipróbálom egy másik gyertyával mindenesetre.
sorszám: 29925 (100984)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-08 19:38:27)
Nagymintás vagy endurohoz hasonlító gumi!Az a lényeg hogy minnél nagyobb vízelvezető bordák legyenek,mert egyébként könnyen és kevés vízen is felfexik a gumi!Ezen kívül nem elég csak lassan menni,a hirtelen gázadást és a kuplungkidobálást is kerülni kell!Emiatt már én is zakóztam jónagyokat!
sorszám: 29924 (100981)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-08 19:44:45)
na az időjárás jelentést visszaküldöm a jó édes anyjába.Arról volt szó hogy vasárnap este eső meg még hétfő hajnalba előfordul.na mondom lévén reggel 7 van el kéne indulni melóba,mentem mint a meszes és ahogy átmentem egy kereszteződésbe ahol volt egy villamos sín,úgy taknyoltam el mint ha olajra mentem volna,pedig lassan mentem át kb40el.semmi gond nem volt,se nekem se a motornak,hála a rugós robogó tükörnek:)(meguntam hogy állandóan törik a hagyományos)
A nagy kérdésem pediglen az hogy van valami esős útra használható gumi külön vagy valami titka van az esőben motorozásnak?azon kívűl hogy lassan megyek mit lehet még tenni?
lehet bovden nyúlás,lamella kopás,főtengely kúpkerék nincs rendesen a helyén stb.de az olaj nem biztos hogy ludas.kapd szét a kupót,és ha minden jó akkor legalább egy bovdent,meg friss olajat tegyél bele.Ha valamit találtál és alakadtál szólj!
hát az olajszag meg miegymás miatt de már volt több alkalommal is,egyszer ki is jöttek a rendőrök,de addigra már el is pakoltam és csak néztek mint a moziban:DD
itt tele van balfasz,nyugdíjas gyökérrel a ház,és a legszebb az hogy mi vagyunk a zsák alja,ugyanis hozzánk jön le a szemét,a hó,az üvegpohár meg a cikk.ezt el kell hogy tűrjem,de ha én zajongok vagy mint most pl lakásfelújítás akkor meg csináljam halkan.Nagyon egyszerű a diagnózis,azt akarják hogy elköltözzek.de ezt nem fogják megélni egyhamar mert nincs pénzem másik lakásra,sőt ami azt illeti hogy még telket sem tudom visszavásárolni ami "csak" 2 millió jómagyar forintba fájna nekem.zajgenerátornak elég ha a szomszéd ügyvédcsaj énekelni kezd(imádja az eddát:D)
Volt 105/120-as skodám,maradt is róla zsírúj lánc,de sajna csak a TS MZ-re jó,nekem meg ETZ-m van.(hát igen:az evolúció nem ismer határokat)
eladó Etz 125/150-hez gumik 2,75*18, 3.00*16, kb.75% állapotban 3000 a pár.Bp. környékén.
Igen egyetértek a szakifejezésekkel mert igy van és sokmindenki félreértheti aki nem sürübben jártas bennük , a másik meg a teljesitményt több féle értelemben is kérdezhette az illető , és én öszintén megmodva a nyomaték leadásra gondoltam de ezt is más szavakkal irtam volna le . am kösz bb
sorszám: 29918 (100969)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 22:14:55)
A bowdennek nem szabad feszülnie, ha így van akkor nem befolyásolja a csúszást.
A jobb minőségű olajokban lévő adalékok miatt csúszhat a kuplung, ezért szoktak vagy valami alap olajat használni (mol hykomol, Tesco15W40) mert ezekben nincs ilyen adalék amitől csúszhat. A drágább olajok esetén pedig rajta kell hogy legyen a "wet clutch compable" feliratnak mert ebbe pedig csúszásgátló adalékot raknak.
Ezen felül lehet hogy simán elkopott a kuplungod, illetve kigyengült a rugód (ez utóbbinak kisebb a valószínüsége.)
A kopás összerakott állapotban jól látszik, mert a legfelső lamella körmének kb. a kosár tetejénél kell lenni.
A csúszás miatt amúgy is tönkremehettek már a lamellák tehát mindenképpen cserélném, ha pedig tuningolni akarod, akkor a rugókat feszítsed elő 1-1 plusz alátéttel. Legjobb lenne a rugókat is cserélni de nem nagyon lehet kapni, használtam meg nem biztos hogy jobb rugót találsz.
Skodán ugyan ez a lánc vezérműláncként funkcionál :)
Motorszerelés miatt feljelentve? Az igen :))) és milyen alapon?
Ha velem ilyeneket próbálkoznának akkor durván meg szívatnám a társasházat.
Vagy egy tucat dolog miatt tudnám naponta feljelenteni a lakóközösséget :)
Más kérdés hogy nálunk ha nem is észlények laknak, de annyira azért maguknál vannak nem jelentgetnek ilyen kicsinyes módon. Igaz 7 után már nem illik zajongani.
Adjak 2db 100Wos zenekari hangszorót zajgenerátorral? :DDD Elég ha 6kor lekapcsolod, ezek után annak is örülnek ha csak motort szerelsz :D
sorszám: 29915 (100964)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 20:36:22)
Na ha már ennyire téma a kupplung, akkor én is: TS 150, fúrás után kb. 400km-rel elkezdett csúszni a kupplung. Néha mentem vele 2személlyel is, talán az tett be nek?? Szóval 3asba 4esbe nagyobb gázhúzásnál csúszott, aztán állítottam a bowdenen, így már csak 4esben csúszik, ott sem hirtelen, hanem folyamatosan, mert nem megy magától csak kb. 80-85öt. Lehet ez a váltóolaj szarsága/elöregedése miatt?? Ugyanis egy régen felbontott váltóolaj lett beleöntve, aminek a viszkozitását sem tudom. Ennyi volt rajta hogy "Castrol getriebe öl". CSeréljek előbb olajat, és nézzem meg úgy milyen??
sorszám: 29914 (100963)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 22:14:55)
a lufi teljesen véletlenül jutott eszembe mert ott volt az asztalon egy,csak úgy spontán jött:)
ha készen van a próbadarab,és müködik rendesen akkor elküldöm postán.
Hali!A lufi egy jó ötlet!Ez még nekem sem jutott eszembe!A szappanos víz helyett azért kell habot csinálni,mert az ottmarad fejjel lefele is!De lehet a cső végére vakdugót is kapni és az biztos!A lufi viszont marhára tetszik!!!!Egyébként ha valami van,küldhetsz mailt is!Jó munkát!
sorszám: 29912 (100953)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-07 20:36:22)
Soha ne add fel!
Küldtem a foktárcsát, jó munkát!
R
Köszönöm a segítséget! Sajnos nincsen fokolótárcsám,és nagyon megköszönném,ha küldenél ábrát! Már ott tartottam,hogy beismerem a vereséget,de mégsem adom fel,mindenképpen kiderítem,hogy miért nem megy legalább úgy a gépem,mint ami gyárilag adva van! Karburátorbeállítást is már legalább 30 félét kipróbáltam,van 22 és 24-es BVF-em is,oda-vissza cserélgettem a fúvókákat,úszószintbeállításokat,de nem lett jobb. Tudom,hülyén hangzik,de az általam kipróbált kisETZ-k amolyan telten,simán járnak,az enyém meg olyan,mintha asztmás lenne,a torkán akadt volna valami,mintha nem tudnék teli gázt húzni. Persze a légszűrőrendszert is ellenőriztem,de sajnos nem találtam benne semmit...
ETZ komplett fékmunkahenger eladó! Ha valakit érdekel lécci írjon mailt!
üdv
A gyári vezérlési szögek ETZ-re, azaz EM 125 és EM 150.2 motorra a következők:
szívás:151 fok, átömlés 114 fok, kipufogás 165,5 fok.
Ezt ha ellenőrzöd, kiderül a turpisság.
Ha esetleg nincs foktárcsád, küldök egyet, azt kinyomtatva meg tudod mérni.
Ebben az adatokban persze szélességi adatok nincsenek, ahhoz egy pontosan méretezett palástlevonat kell, sajnos, nincs kéznél hengerem, hogy ezt megtegyem.A vezérlési szögek eltérései a fontosabbak, ezt nézd meg először.
ábrus után én is belejavítanék,nem okoskodás miatt,de ha kopott a kuplung akkor nem tudja összeszorítani a lamellákat,ezért nem teljesítményvesztés van hanem nyomaték vesztés,hiszen a motor ugyanúgy forog,csak nem tudja átadni a váltónak a nyomatékot mert kopott a tengelykapcsoló
Hivatalosan Primerlánc,mivel a primer meghajtáson van(f.tengely végi lánckerék és a kuplungkosár alatti nagylánckerék a primer,a blokk kihajtás kislánckereke és a hátsó kerék lánckereke a szekunder áttétel)
Hétköznapibb nevén kuplunglánc.
A vezérműlánc a négyüteműeknél hajtja a vezérműtengelyt(tengelyeket)a főtengelyről.
Ne sértődj meg nem okoskodni akarok,de műszaki dolgokban legyünk pontosak,mert sok félreértés lehet belőle.
pontosan így csináltam:)
szaga volt egy ideig,de most már elmúlt.
a biztonság kedvéért csak az udvaron gyujtok rá.
igen ezt tudom elviekben,viszont szerelővel fogom megcsináltatni az összeszerelést mert még át is kell alakítani,az meg még legalább eyg-két hét lesz,a konyha felújítás miatt kellett lekötni a tűzhelyet,alapig vissza kell bontani a 30éves porladt követ meg az alatta lévő mischungot,aztán jöhet a beton,majd a járólapozás,ja és még csempéznem is kell mert a kedves felső szomszédom eláztatott de már vagy 2 éve, és levan rohadva a falról a csempe de vakolatostul.az egészet le kell püfölni aztán mehet fel az új.ez így már kicsit sok meló de be kell fejezni minél hamarabb csak macerás mert hétköznap meló van 8tól 5ig,kb .7re vagyok itthon aztán meg kell próbálnom minél halkabban dolgozni mert a társasház házirendje irja hogy nem lehet 6 után dolgozni.(egyszer már fel lettem jelentve motorszerelés miatt)A szivárgást csak azért kérdeztem mert amíg bontva van a rendszer nem akarok se mérgezést sem pedig felrobbanni,ezért kitaláltam azt hogy egy lufit teszek a csőcsonkra,ez így van reggel óta és nem nőtt a lufi,csa k ez a biztonságérzet kellett nekem mert eléggé félek a gáztól,ha az egyszer beindul akkor lelövi a ház tetejét az tuti.A szappanos vizet is ismerem mint szivárgásellenőrzőt,de sajna fejjel lefelé van a cső emiatt nem ment.A villamerevítőnek már megvna a rajza papíron,csak meg kell csinálni,ha lesz még rá időm a héten akkor megpróbálom megcsinálni.
hát a szerelő mágját érdemel savas fürdővel.legalább ő is lezúzta magát?
hát a vázcsavarodásra nem látok sok esélyt de lehetséges,viszont épp 251 tankot nehéz lesz találni,kissé ritka egy madárka.én is megborítottam már egyszer-kétszer a motorom de azt én csináltam és meg is javítottam,de az hogy más töri össze helyettem,na hát azt nem.
Ja hogy gázt akarsz szerelni.
Én odaáig hajlandó vagyok hogy a flexi csövet rátekerem, de ilyen vascsöves móka már nem jó játék. Gázszerelő csinálja szerintem az ilyeneket. Szappanos vízzel lehet ellenőrizni a szivárgást amúgy.
A csövekben elég sok gáz tud maradni. Gyújtsd meg a tűzhelyet és zárd el a gázódánál. Ha kialudt a láng, akkor a többi csapot is zárd el.
A szagot érdemes figyelni. Az jóval az éghető koncentráció alatt már érezhető, erre találták ki.
Köszönöm szépen a segítséget! :) :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|