:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
"Durvát harap, erre vannak tanuim is"
Te sem olvastad rendesen el a hozzászólásomat. nem azt hiányolom, hogy nem harap, hanem a kezelhetőségét kritizáltam....
sokadszor írom le, talán megértitek:
AZ EREDETI MZ tárcsafék komfortos kiszámítható lineáris kezelhetőségét hiányolom.
az én MZ-em fékje ebben marad el az eddig motorozott nyugati és távolkeleti motorok fékjétől. persze ha teszek rá egy japán fékrendszert, persze, hogy jó lesz.
Ja hát tényleg tudom miről beszélsz. Leginkább a lufi fékcső okoz ilyen gondokat mint amiket leírsz.
Persze tény hogy nem 1-2 ujjas az MZ fék, de ha azt nézzük hogy még kényelmes erőkifejtéssel akár blokkolást, akár elsőkerekezést lazán tud az MZ, mindezt pontos kezelhetőség mellet, akkor szerintem nincs mit szégyenkeznie a japán gépek mellet.
Megjegyzem hogy személy szerint a kicsit puhább nyomáspontú de erős fékeket kedvelem és nem szeretem ha hirtelen harap egy fék, semmi erőkifejtésre. A mai autókon és motorokon ilyen fékek vannak és nagyon zavar, könnyebben túlfékezi az ember.
A mai fékek egyébként nem azért ilyenek mert olyan hűde modernek. Egészen egyszerűen a dugattyú átmérő megnövelésének következménye. A régi fékeken azért nem növelték ész nélkül a dugattyút mert akkor még nem volt ez marketing szempont és inkább használhatóra tervezték.
A Hondámon egyébként gyengébb a fék mint az MZ-n, a CB750-erről volt híres. Erős blokk, gyenge futómű, gyenge fék. Tehát nem mondanám hogy a Japánok jobban tudták a frankót.
Keri, akkor én is pár szóval reagálok.
"brembo tervezés" tehát a kivitelezés minősége és az anyagminőség nem számít,
Te is mondod, hogy jó az MZ fék, csak a főfékhengert meg a fékcsövet kell kicserélni nyugatira vagy távolkeletire
akkor most megint miröl is beszélünk????
mindenről, csak nem az MZ fékjéről.
ha visszaolvasol, egyik kolléga szintén győzködött, hogy az ő MZ fékje aztán nagyon meg rettenetesen jó, csak a főfékhenger hyosung vagy mi a franc. akkor most megint miről beszélünk? kapjatok már a fejetekhez. én a saját gépem eredeti gyári originál tárcsafékjéről írtam madein DDR!! rendberakva, rendesen légtelenítve, jó betétekkel, friss olajjal, jó karmantyúkkal, jó tárcsával.
nem veszitek észre, hogy olyant állítotok, mintha azt mondanám:
igenis a trabant egy gyors és erős autó, csak egy porsche motort kell bele tenni.
Nekem jó a tárcsafék az MZ-n.
Durvát harap, erre vannak tanuim is, de egyébként ismerek még pár embert innen akinek kb olyan szintü fékei vannak mint nekem.
Egyébként az MZ féke az biza Brembo tervezés :))
Szóval meg kell csinálni rendesen.
Persze az öreg gyenge alkatrészeket ki kell cserélni.
Az eredeti főfékhenger az elég jó, de ha elkopik akkor cserélni kell, viszont uángyártot főfékhengert el kell felejteni. Yamaha, vagy Suzuki robogó főfékhenger kell a helyére. Ha jó az eredeti akkor is kell egy kicsit játszani a karmantyúval mire lehet találni egy jót. Én sokáig használtam eredetit, de a fém fékcső miatt praktikusabb volt másikra cserélni.
A fékcsőből a gyári eredeti jó volt anno, de sajnos azok is elöregedtek.
Utángyártott megintcsak nem jó, marad a fém fékcső.
Jó fékbetét az viszonylagos, nem az árán múlik, ki kell próbálni párat. Volt aki a felújított ragasztott, fékbetétre esküdött, nekem a szürke olcsó betét vált be legjobban, illetve van aki ducatihoz való pofát használ használ...ez egy kicsivel gyengébb mint az enyém, de azért nem rossz :)
Ezekkel a kiépítésekkel még jobb is lesz mint az eredeti, de ha nincs pénzed, akkor az eredeti berendezésekkel is jó lesz, csak kell keresni egy kevésbé lufi fékcsövet.
A főfékhenger hibásan is jó, csak olyankor szivárog az olaj, illetve ennek következtében gyakran kell légteleníteni.
Ha nincs benne a gumi harmónika a kupakban az is okozhatja a fék gyengülését a levegősödéi hajlam miatt.
A lengés csillapító állapota az pedig megint csak rajtad múlik :)
Az hogy összemegy a rugó az alapvetően nem baj, az bármelyik enduró motornak ugyan így viselkedik, ha ez nem tetszik keményíteni kell a rugót és a csillapítást is igényeidhez kell állítani. Normál túrás és város használatra jók a gyári paraméterek.
Azért van,hogy letolnak,mert a Magyar közlekedési moráll ilyen!Én már 2-szer feküdtem az árokban "dagadtseggű Mercis és Audis" miatt!Nem számít,hogy nem fér be elém és mellém sem,ő húzza a kormányt és kész!A motorosokat már egyáltalán nem veszik figyelembe,pedig mi is a közlekedés aktív része vagyunk!És a KRESZ sem számít,csak addig amég meg nincs a jogsi!(Már aki nem libáért veszi!)A másik dolog pedig az "apuci kedvence" motoros aki méregdrága bőrszerkóban,hatalmas és ugyancsak drága motorokkal,(apuci pénzéből),tudás nélkül kimerészkednek a közútra és idióta mutatványaikkal,esetleg balaseteket okozva csorbítják az egyébként is megtépázott,normális motorosokk hírnevét!Ezután pedig hatványozódik a dolog!más:-mi újság a villamerevítővel?Már nagyon kíííváncsi vagyok,milyen lesz! ;))
sorszám: 30011 (101115)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 20:35:05)
Nah hosszú volt a nap, nyelvbotlottam :-)
Szóval ha kisebb bajok előjönnek akkor azokat orvoslom persze szezon közben is, halaszható apróságokra meg ott a tél, ám komolyabb baja meg még nem volt.
Persze bármi beüthet de én nagyobb utak előtt/után át szoktam nézni a gépet és ha van valami mégis van (jellemzően kisebb elektromos bibik) akkor azt télre ütemezem, nyáron csak tankolok és motorozok. SOHA nem hagyott az út szélén, ellenben a Ladámmal :-)
Miért van annyi hiba? Egyrészt gazda kérdése, másrészt 20-30 évek nem szoktak elmúlni nyomtalanul. A BING karburátort és a Hyosung féket nem véletlen használják, éppúgy Arol2T-t sem öntünk már a gépbe (már aki) pedig "annak idején csak az volt és azzal is ment faszán" :-)
Üdv,
Zozy
Jómagam szeretem az Mz-met,de azért ne essünk át szerintem a ló másik oldalára sem.Ismerjük el bizony vannak hibái jócskán.Ha nem igy lenne ezen a fórumon sem lenne annyi segitségkérés.Elég régóta olvasgatom ezt a fórumot és bizony azoknak is volt már problémás esetük akik most azt állitják hogy semmi gondjuk a motorjukkal.Hozzáteszem én szeretem szerelgetni,hiszen ha sikerül jól megcsinálni akkor az nem kis sikerélmény.A fékje ha annyira tuti lenne akkor a mindenki által igen nagyra becsült Bambi mester sem a Hyosung féket ajánlaná mindenkinek.De emliteni lehetne még a sokat emlegetett porlasztót is mint hibaforrást.Azt is akik megtehetik cserélik pl Bingre(azt mondják csodákra képes).Meg még a töltés gondok,főleg a 6V-os gépeken stb stb.Persze majd most jönnek azok a gondolatok hogy akinek nem jó az béna meg nem tudja szakszerűen javitani.
Körvics kollégának igaza van.Megint letámadott mindenki olyanért egy embert amit nem is irt.Tessék elolvasni rendesen a hozzászólásokat.Egy szóval sem mondta hogy nem lehet blokkolni a kereket az Etz tárcsafékkel.Azt irta az én kérdésemre "ami arra irányult hogy normális dolog-e az ha a fékem csak kb félig behuzott karnál kezd fogni" hogy az övé is ilyen,és elmondta a véleményét az Ő motorjáról,majd hozzátette hogy ha valakinek sikerült már jól belőnie a fékjét az ossza meg vele a tapasztalatait.Mi rosszat mondott?? Egy szóvcal nem mondta hogy az Mz a rossz,csak a fékjére.
CSÁ VASÁRNAP BÖRZE
ot árulok majd börze nem tapolcán mit ahogy börze info szerint hanem diszel tapolca elöt 2 kilométerel a tüzoltoságnál onét tudom hogy felhivtam a renezöt és ö monta szoval diszel nem tapolca
üvd tele tankot naplementét
még valami fiúk, én nem a blokkolás hiányát róttam fel az ETZ-m fékjének, hanem a könnyed és megbízható kezelhetőséget, lineáris fékerőnövekedés hiányát.
nem gondoltam, hogy kavicsot dobok az állóvízbe ezzel a féktémával, de legalább jól kitárgyaltuk:))
Akkor én is hozzászólnék ehhez a fék témához.
Nekem is 250-es ETZ-m van és most tökéletes az első fék. Igaz, hogy most Hyosung főfékhenger és fém fékcső van rajta, de elötte sem volt semmi baj vele.
Ha tényleg karban van tartva akkor a gyári fék tökéletes az ETZ-hez. Nekem a gyári fékkel is bármikor blokkolni lehetett az elsőkereket, akár elsőkerékre lehetett állni vele, de akkor már inkább a gumi csúszott meg.
A Motor Revüben olvasható használtmotor tesztben is nagyon dicsérték a tárcsafékét az ETZ-nek.
Az, hogy a nyugati motoroknak egy ujjal akár blokkolásig adagolható fékeik vannak az elég méretezés függő. Nagyobb, több tárcsa, több dugattyús féknyereg és hozzá párosított jó főfékhenger.
Az ETZ fékből is lehet csinálni egy ujjas féket, csak tenni kell rá fém fékcsövet és egy kisebb átmérőjű dugattyúval rendelkező főfékhengert (pl.: robogó főfékhenger).
Persze ehhez szükséges, hogy a munkahengerben könnyen járjanak a dugattyúk, a tárcsa még egy picit se üssön és a felülete is egyenletesen sima legyen, valamit a fékbetét is tökéletes legyen.
De ha belegondolunk akkor egy árkosra kopott tárcsás, vasig lekopott vagy olajos betétes, szoruló munkahenger dugattyús, extrémen táguló gumi fékcsöves, eresztő karmantyús főfékhengeres levegős fékrendszertől ne várjuk, hogy jobb legyen mint egy dobfék.
A végére még itt egy videóm, hogy mégis az én tárcsafékem mennyire fog:
http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/?vi=32099
A felvétel óta már sokkal jobban megy az elsőkerekezés, csak nincs újabb videó felvéve róla. :D
De jó neked, te voltál a háromezredik.:)
A műanyag sárvédőt nem szidnám addig, amíg nem láttam, mi van belül. Vannak kevláros vackok, amik erőssebbek az acélnál. Amúgy mint már kiderült, én se vagyok oda az új jószágokért. Bár gyengeáramos szakember vagyok hardveres, szoftveres gyakorlattal, a gépjárművekben nem szeretem a túl sok elektrónikát. Már azért sem, mert én még tanultam annak idején, hogy az alkatrészek külön-külön meghibásodási esélye összeszorzódik, ha teljes rendszerről van szó. Azaz nem csoda, hogy a mai autók, motorok talán még többször robbannak le váratlanul, mint a régiek. A régieket ráadásul tudom javítani, még akár az út szélén is.
Ráadásul szerintem az öreg jószágok még szebbek is.:) Vegyünk például egy 70 körül gyártott Norton Commando-t. Ki is néz valahogy, és még megy is. Vagy egy Danuviát. Az ugyan nem megy, csak sétál, de szépnek nagyon szép.:)
sorszám: 30002 (101102)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 20:28:27)
pontosan ahogy irtad,bármi gond van ezekkel ,meg lehet javitani otthon a garázsba,útszélen,stb. jó dolog a szocizás,és ezt nem azért mondom mert nincs pénzem másra hanem mert ezt választottam,bár többször gondolkodóba estem egy gs 500as miatt,nem túl nagy motor,de hosszútávra is el lehet menni vele, a városban nem ajánlja senki se mert a váltó nem az araszolgatásra van méretezve.visszatérve a sebességre,miért van az hogy kint van a nyüves sárga kocka tábla,ami a főutat jelzi,és ott köztudott hogy max. 70el lehet menni,és letolnak az útról a kocsik?
na hát ennek örülök,csak nagyon nem szeretem ha szidják ezeket az öreg gépeket,amik agyonberhelve,gondozásmentesen is képesek arra hogy különösebb anyázás nélkül is elmenjünk velük A-ból B-be.Ugyanezt egy mai modern géppel,ami már computer gyujtású injektoros stb. hiányzik egy csatlakozó v. túlzottan párás a levegő,máris összefossa magát,és javítani otthon nem lehet csak szervizben.lehet hogx én vagyok konzervatív de ezek a mai kocsik,motorok,szépek meg minden de közel sem annyira "jók" mint ezek a gépek.Ja azt elfelejtettem mondani hogy én is ültem SV 650en,megy mint a barom de azzal is meg lehet halni 50el mint az mz-vel,tehát az sem életbiztosítás,sőt semmi se az,és a pláne az új cuccokban,ma volt ben a műhelyben egy peugeot 307 SV és műanyag az első sárvédő!!!,hát könyörgök,azért ennyire ne spóroljunk az acéllal.
Tavasszal amikor 5 év Jawázás után visszaültem az ETZre, az első belépő gyalogosnál majdnem fejre álltam, plussz csak az istenke mentett meg minket, hogy ne találkozzunk. Azóta normálisan tudok megállni ugyanazzal a fékkel. Akkor most a fék akkor volt csak rossz?!!! Nem. Egyszerűen hülye voltam, nem tartottam fékezési gyakorlatokat amikor tipust váltottam.
Amúgy szidják itt a dobféket, az elavult ETZ-t, stb. Éb speciel ha leszoknék a szoci motorokról, Royal Enfieldet vennék. Dobfékes, teljesítménye gyakorlatilag nulla. Ugy se akarok autópályán 150nel száguldani. Nekem igencsak jó lenne. mint ahogy az ETZ is jó, bár vissza fogok ülni a jawára, mert jobban szeretem. Ami szintén dobfékes.Ilyen az izlésem, nem vagyunk egyformák Én túrázgatni szeretek, nem túl nagy sebességgel, hogy még a tájat is lássam. Egy nap max kétszáz kilométer, de ha ennyi, akkor másnap pihehenő nap. Erre, és a városban közlekedni bőven jók a szoci motorok.Sőt.... Ezekben legalább tudom mi van, tehát otthonossabbak is.
sorszám: 29999 (101098)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 19:52:16)
nem fikázom az MZ-et, csak a tapasztalatomat írtam le az ÉN gépemről. volt japán gépem, eladtam mert később szeretnék elhalálozni:)) nagy felhördülést okoztam a hozzászólásommal, pedig csak Zsakfos kollégának írtam, hogy ne szenvedjen feleslegesen a fékkel, tökéletes nem lesz szerintem. amúgy szeretem az MZ-et minden hiányossága ellenére, de én szeretek még babettával is motorozni:))
sorszám: 29998 (101097)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 19:52:16)
hehe:) ez a leirás tetszik,melyik blokk fér bele az mz-be? természetesen csak vicc volt,de azért komoly maradnék,ha ma mentem ahogy a hungária körúti felüljáróra(vidámpark) hajtok fel szélső sávba,na akkor nekem is követ kellene csinálni,ugyanis,egy gyökér a fekete audi v. volkswagenből kivágott egy üveget,és ahogy felpattant kishíján a szilánkok szétvágták a lábam,mák volt mert a proti kemény,de a gatyám szárát szétvágta,természetesen úgy beszartam hogy elrántottam a kormányt és majdnem megnéztem közelebbről a szalagkorlát mintázatát.én "csak" 70el mentem,de ha gyorsabban megyek lehet hogy már nem tudtam volna ezt leirni,hiába a k*rvajó japán,meg olasz fékrendzser,szart sem ér ha az embernek 3méteren belül kell megállni,kerülni, és közben egy infarktust túlélni:)Na hát akkor aki150-200al akkor repeszteni annak ajánlott az autópálya,ott van hely a fékútra,és nem legutolsó sorban rengeteg sirkőhely is van
kedves ábrus, nekem a BREMBO fékrendszer egy 125 ccm-es laverda mocin volt. kb 25 lóerőre és max 140-es végsebre volt képes a gép. tehát szinte azonos csettegő mint a 250-es MZ-t. a fék mégis tökéletes volt rajta, pedig nem háromszázról kellett megfogni a gépet. nem tudom, érted-e a probléma magvát. sokkal komfortosabb, megbízhatóbb, kiszámíthatóbb és jóval könnyebben kezelhető volt mint az MZ-é. és erről van szó. ha átgondolod ezeket a dolgokat, akkor rájössz, hogy a volt szoci cuccok mindig "majdnem úgy működtek, ahogy kellett volna". a lényeg a "majdnem". miért kell egy fékkel birkózni, és találgatni, hogy ha legközelebb komolyabban kell fékeznem, akkor hirtelen harap vagy nyúlani fog mint a tejgumi? ja és az 1976-os alfettámon is BREMBO fékrendszer volt, négy tárcsás, kicsit másképp dolgozott mint a ladafék. ezek természetesen csak az én felvetéseim, tapasztalataim.
nem a filléres vacak "roncs" felújításra váró motorokkal van itt a baj,hanem a hozzá nem értő emberekkel.én két éve 20000pénzért vettem a motorom és a boltba is azzal járok annyira szeretem minden APRÓBB gondjával együtt.szépen megcsináltam én is a féket,a blokkot,meg mindent ami csak van rajta,némi beállítást néha igényel meg egy kis törődést,de nem hagyott még szarban sehol,pediglen ezen a héten borultam egy szépet(vizes aszfalt+szakadó eső) felállítottam és ment.
más:körvics ha ennyire fikázod az mz-t miért nem veszel egy japán gépet és mész fel egy másik fórumra?Nem a fékkel van a gond hanem,ahogy meg lett csinálni.Az enyémen tudom hogy szimeringes a főfékhenger és meg tudok állni 30m alatt 70ről kényelmesen.nálaqd tuti hogy más lesz a ludas nem a "rossz" konstrukció.
A fékerő adagolhatósága, mint már írták, javarészt a fékcső függvénye.Ha valakinek nagyon nem tetszik az ETZ-é, vegyen fém fékcsövet, másik féknyerget, főfékhengert. Utánna tegyen fel méregdrága gumikat, és cserélje max két évenként, ugyanis a motor megállása gumik tapadásától az úthoz jobban függg mint a használt fékrendszer. ezek után persze ügyeskedjen be az első teleszkópokba másik rugókat, ugyanis a gyári rugókkal még a "szar! gyári fékekkel is szinte orra bukik az MZ. Ne felejtkezzen el a villamerevítésről se.
Ezek után már csak az van hátra, hogy nagyobb sebességgel menjünk, hogy kihasználhassuk az új fékünket.Tehát tegyünk a motorra egy legalább 800 köbcentis blokkot. Cseréljük le a vázat, hogy bírja a blokkot és a sebességet.:)))))
Nézzük mi a valóság: Az ETZ féke a motorhoz van méretezve. Ha rendesen karban van tartva, megáll vele a motor úgy, ahogy egy nem túl extrém fékezési helyzet megkívánja.Nézzük a vészfékezéseket: A legtöbb motoros azt hiszem többet árt a féktávnak, a motor viselkedésének fékezéskor, mint egy ETZ fék.Nagyon ritka az a vezető, aki megfelelő arányban használja az első és a hátsó féket.Nézzük meg a hirtelen megálló nyugati motorosokat. Tízből kilencnek rendesen bebólint az eleje. Érdekes, a tizediknek nem. Miért is van ez?!!!
Szóval az MZ tökéletes arra így ahogy van, arra amire kitalálták. Városban kivállóan el lehet vele közlekedni. Országúton pedig százas utazó.Ez persze a 250re igaz.A kanyarokban persze ésszerűen lassítani kell. menetközben pedig figyelni, hogy ne kerüljön sor vészfékezésre. Még mások hibájának jó részét is időben lehet érzékelni, ha szemfüles az ember.Ha pedig mégis vészfékezésre kerül a sor, normálisan megválasztott sebesség estén az MZvel is túl lehet élni.Ha valaki kilecvennel, százzal akar járkálni Pesten, az ne vegyen MZ-t. Ha pedig annyival akar mégis menni, és ezért vesz egy drága motort, majd száguldozik, az a motor mellett ruházzon be egy sírhelyre is.
Én személy szerint ültem már egykét nyugati motoron,sőt annyira ülök most is hogy van egy Yamaha FZR 1000-es is a háztartásban,(nevenincs Sumitomo nyergekkel és 320-as tárcsákkal)valamint az elmúlt közel 20-évben megfordult már nálam egy-két fékrendszer(Brembo is,Pl:Ducati Monster,Ducati 749)valamint régi úszónyerges japán tárcsafékek,ezért van némi alapom azt mondani hogy erős túlzás az,amit az ETZ fékjéről állítasz.
Valóban nem tudja azt amit a K8-as Gsx-r Nissin fékje,de lassan kezd úgy kinézni,hogy az MZ fékjével szinte képtelenség megállni.
Gondold végig hogy mire tervezték ezeket a motorokat,és ellátja -e a feladatát.Szabályoztasd fel a féktárcsád,cseréld ki a betéteket,tisztítsd ki a nyerget,és lehet hogy rájössz,mégiscsak meg lehet állni vele valahogy,sőt adagolni is lehet.(Halkan jegyzem meg hogy az MZ fékrendszere teljes egészében a(hanyatt ne b.sszam magam)Brembo liszensze olyannyira,hogy az elsőszériás ETZ-ken gyári eredeti Brembo fékrendszer volt amikor kijöttek!)Nekem volt már több ETZ-m,(is)és rendbetéve eszembe se jutott feltenni egy dobféket.
Még azt tudom javasolni,hogy ha van rá lehetőséged,próbálj ki néhány olyan fékrendszert is amit nem az olaszok gyártottak,és lehet hogy meglátod azt amit a szakemberek mondanak:más is gyárt olyan féket,ami legalább olyan jó mint az Általad istenné magasztalt Brembo,vagy nem egy esetben jobb annál.
Még mindíg inkább ez mint egy TS dobfék :)
kezelhetőség, adagolhatóság, állandó nyomáspont, csak ennyit. nem a stopi a lényeg, ilyen alapon 1 vasruddal is megakaszthatom a kereket:))
Hát azért ETZ tárcsafékre se mondanám h szar, stoppizni is lehet vele, többet mitakartok még??
"álltalam" helyett általam
bocsi fiúk, mielőtt lecseszne valaki:))
kedves feri2360 "Ezt a féket nem szabad a japán gépekéhez hasonlítani, nem 1-2 ujjas, de eleve nem is annak tervezték." akkor miről is beszélünk? engem nem az érdekel, hogy milyen gyártmányu a fék, hanem hogy mennyire használható. idézett mondatoddal Te is elismerted, hogy ne várjunk sokat az MZ-t tárcsaféktől. abban természetesen igazad van, hogy megint 1 kissé sarkosan fogalmaztam, de végülis nekem ez a tapasztalatom. Zsakfos és Keri biztosan tudja, miről beszélek, mivel nekik szántam ezt a pár sort, amire Te megorroltál. mivel van összehasonlítási alapom, bátran kijelentem, hogy az ÉN MZ-em tárcsafékje egy szutyok más álltalam használt motorokhoz képest, melyek szintén nem gyári újak voltak. természetesen főfékhenger, munkahenger és alkatrészei rendberakva friss fékolajjal rendesen légtelenítve ilyen-amilyen a fékem. nem tudom, Te ültél-e nem szoci motoron, akár egy 25-30 éves japán vagy olasz gépen, mert ha igen, akkor nem tartanád túlzásnak az álltalam leírtakat.
Köszi a segitő tanácsokat.A légtelenitésről annyit hogy többféleképp is csináltam,szerintem azzal nincs gond.A többi dolog közül pár amit Keri ir még megvizsgálandó.Lényegében nekem kb úgy müxik ahogy Körvics irta.Félig behuzom semmi aztán fog akkorát hogy majd keresztül esek a motoron.Na majd még vizsgálgatom a kérdést.Természetesen a tárcsafék ha jó,akkor sokkal jobb mint a dobfék,azt hiszem ez nem kérdés.Csakhogfy már most nem ugy müködik ahogy szeretném és még az olajfolyásos bajok(amiről sokan panaszkodnak)elő sem jöttek.Ezért filóztam hogy lehet eladom az egészet kompletten aztán rakom vissza a dobféket.Kevésbé macerás,én meg amugy sem versenytempós motoros vagyok.Évtizedekig jó volt a dobfék is miért ne lenne nekem is jó.Na még szórakozok vele egy keveset azt ha nagyon felidegesit akkor csere.
"az MZ tárcsafék ilyen-amilyen(xar)" Kolléga, ismét olyan kijelentést tettél, ami nem igaz, viszont alkalmas arra, hogy megtévessze az MZ-ket még nem ismerő, de olcsó motorra vágyó fiatalokat. Ez abból adódhat, hogy te személy szerint a fillérekért kapható példányokat preferálod, amit felújíthatsz. Ennek következtében típushibának gondolsz olyasmiket, amik valójában csak az elhasználódásból erednek. Nekem birtokomban van a fiatalkoromban újonnan vásárolt ETZ-m (34 ezer km). Egyszer volt felújítva a fék, méghozzá tavaly, saját kezűleg cseréltem a gumi alkatrészeket és a főfékhenger dugattyúját, megpucoltam a munkahenger dugattyúit. A betétek és a fékcső még gyáriak. Úgy fog, mint újkorában, tehát vészfékező autó mögött is meg lehet vele állni. A fékkar útjának 1/5-e után kezd fogni. Ezt a féket nem szabad a japán gépekéhez hasonlítani, nem 1-2 ujjas, de eleve nem is annak tervezték.
Keri,Zsakfos, sajnos az MZ tárcsafék ilyen-amilyen(xar). Nekem a 250-es etz-n jó betétekkel, jó tárcsával rendesen lelégtelenitve elég gyengusz. Nálam is kb a fékkar félig behúzott helyzeténél kezd fogni bizonytalan nyomásponttal. Van összehasonlítási alapom. Volt egy laverdám duplatárcsás BREMBO fékkel és egy rd yamahám duplatárcsás japán nevenincs fékkel. Ha fékről beszélünk, akkor csak BREMBO. Csak kisujjal kellett huzni finoman a fékkart, és olyant lassult a járgány, hogy az utas lenyomott a gépről. Mindig fix nyomáspontu volt a fék és adagolható. Rátettem az ujjam és már fogott is, nem kellett félutig behúzni mint az etz-n. A yamaha nevenincs fékje átlagos volt, azt már négy ujjal kellett húzni ha rendesen lassulni akartam, viszont ennek sem volt hatalmas üresjárata és szintén fix nyomásponttal rendelkezett. Az MZ-nél még az is problémás(legalábbis nekem), hogy ha elsőfékkel fékezek, mikor elkezd fogni a fék, 1szerüen összezuhan vagy 10-15 cm-t az első teló. Ha valakinek jó az MZ-en a tárcsafék, az mesélje el, hogyan sikerült megcsinálnia.
Nekem olyan is előfordult, hogy a rendes kopás miatt ugye egyre jobban kell nyomni a pedált, hogy fogjon a fék.
A fékpálca húzta is volna a fékkulcsot, de nem tudta, mert már beleütközött a fékdob és lengővilla közötti távtartóba.
Egy ricnivel arrébb kellett tenni a fékkulcson a kart és egyből megjött a fékhatás.
A hátsó fékem fékereje csökkent vagy 25 százalékkal. Azaz most ha teljesen letaposom a pedált, KB kilencven százaléka van meg a blokkoláshoz szükséges erőnek.Persze nem taposom le szinte soha se teljesen, mert az nagyon nem az én lábfejem moozgás tartományába esik. Elmentem a hétvégén túrázni a mocival. Mentem vele mindössze 120 kilométert. Amikor leálltam, nem volt semmi baja. Elindultam másnap, már az első fékezésnél nem fogott rendesen a fék. Valamelyik nap szétszedem, megnézem, mi a nyűge.Ha nem olaj, akkor max levált fékbetét darabra tudok gondolni, bár olyant még nem láttam, hogy darabokban váljon le. Egyben levált fékbetétet már láttam dobféknél, egyszer, felújítatatott pofáknál. De darabokban.... Viszont olaj meg nem tudom, honnan a fenéből került volna bele. Mindegy, majd meglátom.
Karmantyúnak hívják.
Mi az hogy hirtelen csökken a fékhatás??
Egy darabig fog aztán hirtelen elmegy?
Fékkarod keménysége változik, vagy csak a fékhatás csökken?
Ha előbbi akkor vizes a fékolaj.
Ha utóbbi akkor megégett a fékpofa, vagy eleve rossz minőségű és túlmelegedés hatására veszti el a fékhatását.
Egyszer a Hungaroring célegyenesének végén egy igen durva kifékezéskor volt részem ilyen élményben. Hirtelen harmadára esett vissza a fékhatás az elmelegedő fék miatt. Ki is mentem megvizsgálni a dolgokat, de mire kiértem kihűlt és igen brutálisan harapott ez után.
MZ esetében a szürke kisipari betét az egyik legjobb. Annak a fékhatása is csökken melegedésre de nem számottevően és teljesen jól kezelhető marad. A piros betét viszont képes teljesen elveszíteni a fékhatást. Egyszer elszakadt TS-en az első bowden így hátsóval fékeztem ami jóval nagyobb igénybevételt jelentet neki. A 4. lámpánál már hiába tapostam, mert kitükrösödött és úgy csúszott mintha tocsogna az olajban. Így motorfékkel és lábbal kellet megállnom :)
Sajnos az elöregedett gyári fékcsövek és a vacak után gyártott csövek annyira rugalmasak mint egy lufi és ez okozhat olyan hatást mintha levegős lenne a fék.
Ilyenkor ugye amíg fel nem pumpálod elég mélyre lehet húzni a fékkart, de a puha nyomáspont ellenére jól fog a fék ha amúgy rendben van.
Ha rosszabb mint a dobfék, akkor ott csúnyán rossz valami.
Még a rossz gumi fékcsővel félúton befogva és rugalmas fékkarral is jobban fog mint akármelyik dobfék és ezt úgy mondom hogy a Jawamon a kétkulcsos dobfék volt ami természetesen nagyon jól fogott, de még az is épphogy megütötte egy alap MZ tárcsafék szintjét. Ez nem a rögzítési erőben mutatkozik meg, hanem a nagyobb sebességű fékhatásban.
Persze egy sok éve álló tárcsafék rendszert kicsit karban kell tartani.
Tehát hibakeresés:
Mindkét dugattyút vissza tudod nyomni kézzel? Ha koszos, szorul, elszakadt a porvédő akkor szedd szét, takarítsad ki tökéletesen sterilre és rakjad össze úgy hogy tocsogjon a fékolajban, nehogy szárazon kelljen csúsznia. Kiszedéshez sűrített levegőt használj, mert bármi más sérülést okoz a dugattyún.
Karmantyú milyen van a nyeregben? Új? Nincs bedagadva, nincs elnyíródva a tömítő éle? Vagy esetleg begyűrődve?
Légtelenítettél már ez előtt féket? Csak mert ha nincs tapasztalatod, akkor a levegő meg tud bújni alattomosan :)
Betétek milyen fajták? Milyen a kopása?
Nincs ferdén kopva, megégve, tükrösödve?
Tárcsa ütése mekkora? (nem szabad észrevehető mértékűnek lennie)
Tárcsa kopása milyen? Hullámos a felülete, vagy sík? Vannak benne nagy barázdák, vagy finom aprók?
Tiszta mindkettő? Biztosan nem került rá semmiféle olaj akár a legkisebb mennyiségben is?
Ha új betétek akkor mióta volt idejük bekopni? Mert erre időt kell adni, főleg ha kopott a tárcsa. Esetleg siettetni lehet úgy hogy rozsdamaróval vagy akkusavval nagyon vékonyan megkened a tárcsát és a fékpofák felületét.
Ez picit megmarja, érdesíti a felületet és az esetleges szennyeződéseket is lemarja.
Aggódni nem kell ezen mert ha 1 hétig áll és megkapja a rozsda akkor ugyan ez lesz a hatása.
Lehet ez attól is, hogy van egy pici 8-as a féktárcsában vagy csak kopottabb a kelleténél és az túlzottan visszanyomja a fékbetéteket és ha meghúzod a fékkart akkor távolabbról indulnak a betétek a tárcsának és ezért csak félig behúzott kar után fog.
Próbáld ki, hogy egy kicsit megvasalod a féket (enyhén, közepesen elsőfékezve haladsz előre gázhúzással), nekem utána jó szokott lenni egy darabig. :D
No ugye, hogy nem is olyan rossz a dobfék?!!! :))
Amúgy közel sem biztos, hogy a légtelenítéssel van a gond. Lehet, hogy keveset olvastam vissza, de nem cserélted a tömítéseket. A főfékhenger szimering szerűségei(a fene tudja hogy hívják, az egyik talán gumi karmanytyú, a másik tényleg szimering szerű) Tudnak nagyon hasonlót produkálni. Én késő tavasszal a viszonylag frissen hozzám került TZ-n háromszor légtelenítettem, aztán eluntam, fillérekért kicseréltem a gumikat a főfékhengerben, és láss csudát, a fékem azóta egész jol fog. Most a hátsó gyengült el. :) Majd szét kapom. Olyan, mintha olaj került volna bele. Egész hirtelen csökkent a fékhatása, szerencsére nem drasztikusan.Nem is szoci motor, ami nem szórakoztatja gazdáját.:)
Köszönöm mindenkinek az ötleteket,hétvégén ráállok a karburátor-témára,és kísérletezek,hátha javul a helyzet. Ezek szerint vigyázzak a 40-es alapjárati fúvókámra,mint a szemem fényére! Az "Ózon" Lada-karbi főfúvókái valóban belepasszolnak az MZ-be,azokkal is lehet kísérletezgetni,létezik 107,112,120,140,160-as is belőle.
Nekem a 250-em is ezt csinálja!Csak az enyém nem áll le amég nem kapcsolok villágítást.Utána figyelnem kel rá!Elméletileg minden ok!Gyakorlatilag + próbálkozok kutyamódjára!
sorszám: 29976 (101067)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-10 23:59:31)
jah most olvasom hogy már 8x légtelenítettél, próbálj egy olyat hogy féknyereg kézbe és csavarhúzóval vagy valamivel told ki alaphelyzetbe a fékdugattyúkat, majd utána féknyereg vissza és mehet a légtelenítés, így a csavar utáni levegő is elvileg kijön
még egy kicsit légteleníteni kell és akkor kemény lesz
az alapjárat nekem is pont ezt csinálja, 10 másodpercig tart aztán vége, szimeringek rendben, 22-es kölcsönkarbival tökéletes, vettem egy másik karbit 6000-ért amit hibátlan állapotúnak hirdettek, azóta sincs alapjárat, leszarom
sorszám: 29973 (101064)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-10 23:59:31)
Köszi a válaszokat.Azért annyira nem rángattam a kart,csak az érthetőség kedvéért irtam igy.Lényegében azért kérdeztem mert nem tetszik ahogy működik az én fékem,ugyanis kb a feléig be kell huznom a fékkart ahhoz hogy elkezdjen fogni.Ez is még a normális kategória?Mielőtt légtelenitésről irna valaki,már többször és több módszerrel is megcsináltam.(persze attól még lehet hogy levegős).Sehol nem engedi az olajat.A betétek nincsenek elkopva.Talán az egyetlen gyenge pontja az a fékcső.Gumi és nem fém.Egyszóval nem tetszik a működése.Tudom hogy mindenki jobbnak tartja mint a dobféket én mégis hajlok rá hogy visszarakjam.Amugy is az volt rajt gyárilag is(TS 250/1).
teljesen normális,csak vigyázz a szemedre,én épp oda figyeltem miközben tettem bele olajat,nem tudtam hogy így spriccel,és ráhúztam egy kövéret,és a pofámat telenyomta olajjal.utána 2napig fájt minden pislogás
110ig kiviszi ha jó napja van,a tű felülről a 2. rovátkában van a könyv szerint,a gyertyaképem közepe őzbarnás,a karima pedig fekete.A gyertyahézag 0,4,előgyujtás 3mm.úszószintem a köynv szerint van beállítva.Azon is gondolkoztam hogy ez a tipikus sok benzin kevés levegő effektus,de ha a levegőcsavart kitekerem fél fordulatra akkor egy ideig tartja a közel 1000es alapjáratot,és utána leáll.nos ez a pirosnál igen ciki:)most épp egy negyedre van nyitva,az összes szimeringem jó,kivéve a váltónál a jobb oldalon a kis lánckerék mögött,ott egy kicsit folyik az olaj,de legalább önkenő a lánc.
nekem eddig minden tárcsás fék így működött, ha amúgy is festésre megy a moci akkor még próbálgathatod :)
Szerintem igen. Nem kellene játszani vele...
Sziasztok! Tárcsaféknél normális jelenség az hogyha leveszem a tartály kupakját és kiveszem a harmonikagumit,majd ráhuzok a fékkarra akkor felfelé spriccel az olaj?
http://kep.tar.hu/piciscoot/50604050#2
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|