hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2024. november 28. csütörtök 
Stefánia

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 981 oldal

Rókapimpó
válasz erre | email2008-09-13 14:00:27
Jó kis túlélőgyakorlat. :D
sorszám: 30049 (101175)
(előzmény: ábrus, 2008-09-13 01:40:48)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-13 13:32:08
Nekem is van,de csak -0,5,-1,0-ás ezért nem muszáj mindíg viselnem.Régen -5,0-ás volt,na akkor én sem láttam nélküle semmit.
sorszám: 30048 (101172)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-13 13:23:28)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-13 13:23:28
na hát akkor neked is megvan minden bajod:) jómagam is szemüveges volnék,de zavar vezetés közben,nélküle meg nem látok rendesen,plusszba hozzáadódik az is hogy teljesen matt a plexim,és ha lecsukom,semmit nem látok,de semmit!ezért hordok magamnál egy kék napszemüveget,néha szürkületnél ill, korai sötétedésnél segít,kiemel néhány kontúrt,olyan mintha élesebben látnék,de utcatáblát nem tudok vele olvasni,és nem legutolsó sorban az eső nem megy a szemembe csak a fülembe.gondolkoztam már plexi cserén,de nem lehet most kapni szürkét,csak egy hónap múlva.
sorszám: 30047 (101171)
(előzmény: Árpád, 2008-09-13 12:26:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-13 12:26:10
Átérzem a dolgot. Nekem plusszban szemüvegem van, ha lecsukom a plexit az eső miatt, összecsillog a szemőkével. Ha nem. akkor meg rosszabb a víz a szemüvegen, mint a plexin. Sőtétben plexi plussz szemüvegnél pedig egészen vidám a látvány. Az előttem haladó járművet sárga , esetleg piros visszintes csík jelzi, a szemből jövőket fehér. :) Az oldalról jövőket úgy látom, mintha velem párhuzamossan jönnének, egy kicsitt előttem.Ilyenkor szoktam vagy megállni, vagy elkezdeni imádkozni, attól függően, mennyire halaszthatatlan dolgom van. Ja, az út szélének meghatározása pedig az emlékező tehetségemen múlik. Ilyenkor szoktam azon elgondolkozni, talán rosszul választottam járművet. Ha motor helyett páncélozott szállítójárművel közlekednék, kevésbé zavarna az eső, meg a többi úton közlekedő.:))))
sorszám: 30046 (101169)
(előzmény: ábrus, 2008-09-13 11:46:12)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-13 11:46:12
Nem veszem és tudom,de állapíts meg megfelelő követési távolságot ha úgy látsz ki a plexin mintha valaki slaggal locsolná,közben meg majd letép(keresztben)a szél a motorról,és csak sejted hogy mennyit lát belőled a mögötted jövő jármű sofőrje.
Hidd el nagyon szerettem volna félreállni,de nem volt hova,az időjárás vezetésre teljesen alkalmatlan volt.
sorszám: 30045 (101167)
(előzmény: körvics, 2008-09-13 11:21:48)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-13 11:21:48
ábrus, remélem nem veszed gonoszkodásnak, de az első és alapvető hibát Te követted el, minden további gondod ebből keletkezett. nem jól mérted fel a követési távolságot. ennyi. de gondolom, most már nem fogod elkövetni ezt a hibát mégegyszer. én is sokat pereceltem saját hibából, mire úgy-ahogy ráéreztem a motorozás ízére. különben gratula a jó döntéshez és védéshez.
sorszám: 30044 (101165)
(előzmény: ábrus, 2008-09-13 01:40:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-13 06:54:01
na hát az a csajt is meg kéne nevelni.ne hónalj szelőztetővel csapasson a pályán hanem áljon be a pórnép közé a forgalomba,és próbálja meg túlélni a reggeli dugót egy 5km hosszú 1*1 sávos főuton ahhol 2cm\h csúcssebességgel szaggatnak az autósok.
hát cellatársak biztos nem leszünk,max. együtt a kihallgatóban,igazság szerint nem mondhatnám hogy ilen "apróság" miatt lecsuknak,mert már így is kevés hely van,hát még hogy két helyet elpazaroljanak fölöslegesen,ezt nem engedheti meg az állam magának.
sorszám: 30043 (101160)
(előzmény: R.Norbi, 2008-09-13 00:03:01)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-13 06:49:58
fú bazzz,hát ezen én is ezt csináltam volna,persze előtte leugrok a motorról,ráadásul jobbos előre be nem látható kanyar,hát nem egy életbiztosítás a szembejövő sávba menni
sorszám: 30042 (101159)
(előzmény: ábrus, 2008-09-13 01:40:48)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-13 06:40:33
amit irtál nem megalázkodás hanem életben maradás.Nagyon sokat kell még tanulnom az utcai motorozásról,épp ezért nem megyek még túrára,mert oda azért kell tapasztalat.az a 2 év ami a hátam mögött van az semmi,gyakorlatilag mostanra ismertem ki a motort.én is szeretnék sokáig élni de mint pl ez az üveges affér tényleg nem sokon múlt hogy felkenődjek a szalagkorlátra,hiába igyekszem figyelni és előre látni,és viszont jobban tudok menni motorral mint autóval,mert ha felállok menet közbe látom mekkora a dugó és inkább menekülőre fogom mint hogy pöfögjek feleslegesen.
sorszám: 30041 (101158)
(előzmény: Keri, 2008-09-12 22:39:40)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-13 01:42:54
Basszus ennyit gépelni!
sorszám: 30040 (101157)
(előzmény: ábrus, 2008-09-13 01:40:48)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-13 01:40:48
Igen,a gyakorlás nagyon fontos.
Meg kell tanulni felkészülni a nem várt eseményekre is,és villámgyorsan dönteni.Kb 1 hónapja a kaporszakállú odafent úgy döntött hogy megnézi,mennyit fejlődött az Ábrus nevű teremtménye az utolsó esés óta.
Az eset úgy történt,hogy elvittem az asszony kisöccsét(10 éves)motorozni,mert nagyon élvezi.
Letekertem kb:100-120 km-t vele itt a környéken.(a yamahával voltam)
Szándékosan nem mentünk messzire,mert már előző este beígérték a brutál vihart.
Simán visszaértünk,épp elkezdett cseperegni az eső amikor hazavittem,de még semmi komoly nem látszott az égen.
Mondtam hogy nem maradok,mert nem akarok megázni.(a kaporszakállú ekkor gondolom hangosan felröhögött)Kb 6 km-re lakom a szomszéd faluban,tehát már húzok is.Az utca végén elkezdett komolyabban esni,de úgy gondoltam mindegy nyár van,kis víz nem számít.
A falu szélén már úgy eldurvult a vihar hogy semmit sem lehetett látni,mert a plexin ömlött le a víz.Tempó vissza 40-re,(már rég sz.rrá áztam,Bering textil motoroskabát+farmer)Ment előttem egy passat kombi,erre még a vihar elöttről emlékszem,valamint rémlett hogy utánam is jöttek páran.
A plexi mögül annyit láttam hogy a két piros fény a passat,minden más nem a passat.Le is maradtam hogy legyen időm megállni ha estleg meg kellene.A piros fény erősebbre vált,valamiért megállunk,semmi gond.Letört vastag faág az úton,kikerüljük és go tovább.A vihar tombol,kb félúton járok,félreállnék,de az jár a fejemben hogy itt kicsi az útpadka,mellette vizesárok,nemtudok csak szinte az úton megállni és lehet hogy valaki simán legyalul mert nem vesz észre tehát tűz tovább.Az eső vízszintesen esik,megpróbálom kicsit felnyitni a plexit hogy valamit lássak de olyan mintha pofánlőttek volna söréttel,gyorsan csukom is vissza.
Kerülgetem a letört fadarabokat és kezdem úgy érezni hogy semmi gond,csedesedik ez,és mindjárt hazaérek.
Hirtelen a piros fény erősebbre vált,lassít a passat.Basszus az egész konvoj megállt!Fékezek,(a plexin sz.rt se látni)és itt jön az érzés,NEM TUDOK MEGÁLLNI!VAGY BELEZÚZOK A PASSAT CSOMITARTÓJÁBA VAGY LE JOBBRA A PADKÁRA ÉS EL MELLETTE.A padkán a vizes füvön TUDOM hogy el fogok csúszni és perec,de ha balra előzni kezdek és jön valaki szemből akkor sakk-matt.Na erre volt kb egy másodpercem dönteni.(tempó 40-50)
Természetesen le a padkára,(vittek a betanított ösztönök)elzúzok a passat mellett,közbe fékezek és meglepve tapasztalom hogy még mindíg nem estem el és szépen lassulok.Na még a végén megússzuk,villan át a fejemen(a kaporszakállú felröhög)de akkor meglátom hogy miért állt meg a sor!
Karvastagságú letört faág keresztben az úton és előttem.Na szevasz.Belezúzok a lombokba,megadóan veszem tudomásul hogy átrepültem a motor felett,széttérdeltem a plexit,majd a már megszokott módon nagyot nyekkenve landolok.Mivel az évek folyamán kialakult bennem hogy landolás után azonnal gurulás le az útról mert esetleg eltaposnak,itt is így teszek.
Ez reflex és itt nem volt rá szükség mert ar útpadkára estem,de arra épp elég volt hogy halálra rémítsem a passatos házaspárt,mert annyit láttak hogy megpróbálok felállni de visszarogyok és beesek az árokba.
Felállás előtt működési ellenőrzés,(ömlik az eső)semmi bajom,csak a bal oldalamat vertem oda,a kabát protektorai simán elvették az esés erejét.(már gyakoroltunk párszor a kabáttal,összeszokott csapat vagyunk)Mindenki rohan oda,hívjunk segítséget?Nem kell,egyben vagyok,de senki ne csinálja utánam mert veszélyes,közlöm velük.(nem lehetett kihagyni)Nézzük a motort,segítenek felállítani.Mákom van,semmi komoly csak a szokásosak:kuplungkar,váltókar elgörbült,oldalidom berepedt,ülés leesett,a bukógomba megmentette a motor oldalát.Ekkor veszem észre,hogy a faágak letépték a gumi vízcsövet és elfolyt a hűtővíz.(az MZ-n ilyen csúfság nem eshetne meg)nagyjából visszarakom a csövet és az űlést,visszarugdosom a váltókart(katonai surranóban nyomom a motoron)indítok és tűz haza(innen kb két km,finoman séta 40-nel)
Hazaérve az asszony mit kérdez?
MEGÁZTÁL? MEG.
Másnap visszamentem és megnéztem a nyomokat,örömmel láttam hogy szép munkát végeztem,másra esélyem sem volt.
Túléltem,nem sérültem meg,(protektoros motorosruha,magasszárú bőr surranó szorosra fűzve,cordura kesztyű,zárt sisak,gyakorlás és tapasztalat,nagy adag szerencse)aznap ennyi kellett a túléléshez.Ha ledermedek simán szétbombázom a passat hátulját és garantáltan összetöröm magam,ha átmegyek a szemközti sávba és jön valami(jött mert megállt a kisteherautó sofőrje segíteni)akkor Ábrus valószínűleg élt 33 évet.
Ez volt keresztben:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1r1T49
A fűben a csík én voltam,mellettem állt a kocsisor:
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1qx0kJ
Még annyit:a kabátom Bering cordura,2000-ben vettem 84 ezerért a Foktnál,(k.rva húzós volt)100% szélálló,vízálló,páraáteresztő,egy év után beázott a hónom alatt,később már mindenhol,pedig az ehhez való(k.drága)
mosószerrel mostam és az újraimpregnálójával kezeltem.(én használtam télen nyáron,nagyon jó kabát de ez is beázik)100% vízálló cucc csak a prospektusokban van.
sorszám: 30039 (101156)
(előzmény: Keri, 2008-09-12 22:39:40)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-09-13 00:03:01
Én is soknak kitekerném a nyakát,de akkor cellatársak lennénk!Egy időben,acél betkós csizmám volt.Amikor jogsira jártam,és vezettünk azt húztam fel.Az egyik alkalommal,egy piros kisbusz kishíján lenymott az útról és az oktatóm belekiabált a rádión keresztül a fülembe,hogy rúgjak az oldalába a szemétnek és ő állja a csekket!Röhögtem egy nagyot és kinyújtottam a lábam,de nem értem már el mert padlógázzal elszelelt!Egyébként már felvetettem egy motoros újságban a témát és a szerkesztő hölgyemény azt írta válaszként:-"Tanulj meg motorozni!"Én láttam már őt motorostalin menni a csopijával és nem volt szép látvány a tudása!És egy Magyar Népi cserépedény!!!!
Köszi a fáradozásaidat!
sorszám: 30038 (101155)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-12 20:19:04)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-09-12 22:54:09
HAVER CETKÁJA BÁRMIKOR FELÁL EGY KERÉKRE NAGY FÉKDOBOS PONCSI KERÉKEL ÉNIS CSAK LESTEM
sorszám: 30037 (101154)
(előzmény: ábrus, 2008-09-12 21:04:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 22:47:16
:-))))
Fém fékcsővel a CB is egész jó :)))))
A futóműve viszont tényleg szar, de én is szeretem :))
sorszám: 30036 (101153)
(előzmény: ábrus, 2008-09-12 21:04:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 22:45:11
A kabátok meg effélék, mindig csak enyhén vízállóak. Bár vannak akik esküsznek hogy záporban autópályán sem ázik be, de gyakorlatilag mindig kiderül hogy burkolt gépük van ami alapból megakadályozza hogy vizes legyen az ember 50fölött.

Esőruhát kell használni. 10ezer fölött elég jók vannak, némelyikben protektor is. Azok alá sima utcai ruhát is felvehetsz.
sorszám: 30035 (101152)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-12 20:39:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 22:39:40
Na pont ezért nincs szükségem fegyverre, pedig én is elég jól tudok lőni.
Ha lenne nálam tuti én is lelőttem volna pár embert, aztán most csücsülhetnék a csóró trabantos mellet akit a kamionos leszorított.

Ez meg ugye nem hiányzik nekem. Inkább figyelek az ilyenekre és már messziről felismerem ha valaki veszélyesen vezet és messzi elkerülöm. Van aki azt mondja hogy ez megalázkodás, miért pont én húzódjak le, hunyászkodjak meg. Szerintem viszont a büszkeség nem ér semmit ha halott az ember.

Én darwinista vagyok. Szerintem kizárólag rajtam múlik hogy túlélem e a közlekedést. Mindegy hogy az oroszlán esz meg vagy egy figyelmetlen vezető szorít le. Ha meghalok akkor én rontottam el valamit és kiszelektálódtam. Nekem kell figyelni minden közlekedőre a saját érdekemben.

Tudom hogy kicsit erős ez a felfogásom, de én nem akarok kiszelektálódni, ahogy egyetlen élőlény sem és ahogy a többi élőlény, én is minden képességemmel ezen vagyok.
Mi az ember erőssége? A fejlett agya. Ez a legjobb fegyverünk tehát érdemes használni és segítségével kifejleszteni a leghatékonyabb túlélési stratégiákat jó előre, mert veszélyhelyzetben kikapcsol a tudat és a reflexek csak akkor visznek a jó irányba ha előtte megfelelően lettek tanítva.

Tehát visszatérve az elvont dolgokból.
Meg kell tanulni nagyon gyorsan irányt változtatni. (ellenkormányzás) Meg kell tanulni hol vannak a motor határai (pályán) Meg kell tanulni rendesen fékezni (és ez nem a fékrendszeren múlik) Meg kell tanulni felismerni a potenciálisan veszélyes vezetőket és helyzeteket. El kell kerülni őket, vagy ha nem lehet akkor megkeresni a menekülési utakat.

Ez nem lehetetlen, de a boldog tudatlanságnál azért kellemetlenebb. Én pl a 2*1 sávos keskeny főutakon félek a legjobban, mert bármikor kijöhet elém valaki a beláthatatlan mellék utcából, viszont nem állhatok meg minden sarkon ahogy egy jobbkezes utcánál, ahol viszont balra is mindig benézek.

Minden más körülményre elég jól fel lehet készülni és viszonylag jól kivédhető.
sorszám: 30034 (101151)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-12 20:19:04)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-09-12 21:59:08
Van egy /1-esre való bukócsövem. Eredeti, nem házi gyártmány. Jó kis szerkezet, csak a motor már nincs mag, amin volt. Szóval elcserélném kp-ra. (Szabolcs megye)
Ha valakit érdekel írjon, de az e-maileket gyakrabban nézem mint a fórumot.
sorszám: 30033 (101150)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-12 21:04:21
Tegnap este(kissé feszülten) írtam én is egy elég hosszú h.sz-t,de éjfél körül valamiért nem lehetett elérni az oldalt.(a rendszer is unta a féktémát)de mivel mostanra lezárult a féktéma ezért ünnepélyesen törlöm a megírt h.sz-t(tegnap azért elmentettem hátha eldurvulnak az események és a végén még ez lesz a vége:
FIGYELEM,FIGYELEM!!!
FÉKPÁRBAJ!

ITT ÉS MOST KIDERÜL AZ IGAZSÁG!
MEG LEHET-E FÉKEZNI KELET EURÓPÁBAN GYÁRTOTT FÉKEKKEL EGY ELVADULT SZÁGULDÓ MOTOROSFALKÁT???
BRUTÁLIS FÉKEZÉSEK A KELETI SZEKTOR VERSENYZŐINEK!
MZ,JAWA,IZS,URAL,DNEPR,PANNONIA,ÉS A TÖBBIEK!!
BÁRKI NEVEZHET AKI ÚGY ÉRZI HOGY NEKI VAN IGAZA,ÉS KONTRÁZOTT MÁR BICIKLIVEL SALAKON!!
PATKÓFÉK VS KONTRAAGY!!!
EGY ÉS KÉTKULCSOS DOBFÉKEK VERSENYE!!! GYÁRI ÉS TUNINGOLT TÁRCSAFÉKEK VERSENYE!
(HYOSUNG ÉS ROBOGÓ FŐFÉKHENGERREL IS!)
KI LESZ A RETTENTHETETLEN AKI MEG TUD ÁLLNI SZÁZAS TEMPÓRÓL A KÉT MÉTER MAGAS ÉS KÉT MÉTER VASTAG BETONFAL ELŐTT 20 CENTIVEL!!!!
FŐDÍJ A GYŐZTESNEK EGY DOBOZ BONTATLAN FÉKOLAJ!!!
DOBFÉK GYŐZELME ESETÉN EGY ZSÍRÚJ UTÁNGYÁRTOTT FÉKBOWDEN!!!
TESSÉK CSAK TESSÉK!
JEGYEK A SZOCIMOTOROSOKK-NÁL ELŐVÉTELBEN KAPHATÓK!!
SPORTFOGADÁS BUKMÉKEREINKNÉL:MEGÁLL-E VAGY TÚLÉLI A MOTOR ÉS ELVETEMÜLT LOVASA???
MAGAS NYERÉSI,ALACSONY TÚLÉLÉSI ESÉLYEK !!!
Nekem is volt 1981-es CB 900 Bol d'or-om,gyönyörű gép volt de a futóműve és a fékje:phh.ezen a megmérettetésen nem indulnék vele.(ennek ellenére imádtam)
sorszám: 30032 (101147)
(előzmény: körvics, 2008-09-12 17:33:38)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-12 20:39:08
nekem fékpadon mértük és 1,7 km-et csal lefele,mert amikor 4.ben koppra beállítom a "tempomatot"
van egy csuklópontom aminél érzem hogy 70,tudom hülyén hangzik de igy van.na és a lényeg hogy gyorsabban megyek mint amit mutat.A másik meg az hogy valami f*szkalap összefestékezte a rendszámom festékszóróval meg a sárvédő egy részét,és ahogy pucoltam nitroval kicsit lemarta a vizsga plakettet.emiatt nagyon gyakran állítanak meg,inkább kerülöm a rendőröket,és nyugodt tempóban motorozok,bár van amikor tiltásig felpörgetem mert valami kriptaszökevény ott vánszorog az úton.Ma pl kőbányán ahogy jöttem munkából 1.5 órát vártam a dugóba mert nem lehetett elmenni a sávok között,annyira összeálltak az autók,aztán meguntam a banánt,felmentem a járdára,és ott mentem látványos nyugodtsággal hogy nem folyik patakokban a homlokomról a viz:D néha már kedvem lett volna integetni a sok "autósnak".
A másik,van nékem egy tök jó kabátom,meleg meg kényelmes,csak beázik. mivel ősszel nem kivánom letteni a motort,és néha biza esni fog,tudsz e ajánlani valami kabátfélét? elvileg amit vettem az reissa erre mondják hogy vizálló,hát nekem nem úgy tűnik.
A fékpadi mérésnél letudtuk mérni a ménest is 13KW van a gépbe,az viszont érdekes mert ha átszámitom akkor az kb 16 le és a forgalmiba 11KW van megadva ami 14le
sorszám: 30031 (101145)
(előzmény: Keri, 2008-09-12 13:31:07)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-12 20:19:04
hát akkor én is csorbitom kicsit a hirnevünket,mert ha megint lesz egy ilyen afférom,esküszöm,összeszedem minden bátorságomat meg a hirtelen leeső vérnyomásomat,utolérem és szétlövöm a fejét.Van engedélyem éles lőfegyverre,anno jártam BHSE-be sportlövészetre,ott 150méterről lövöldöztünk és hát elég jól ment.már kiestem a gyakorlatból,de ha durantok egy párat biztos már jobban menne,ez olyan mint a biciklizés, sose...Csak azért nem váltok ki pisztolyt,mert nem használom,de néha jól jönne!Ja hát apuci,azt a fajtát ismerem,azokat is le kéne darálni apró darabokra,állítom az 1\3a a forgalomnak eltűnne a közlekedésből.

más: a villamerevító darabjai le vannak vágva méretre,és ki is martam a furatokat,mivel állíthatóra terveztem,már csak megkéne hajlítani szögbe,de ahhoz gép kell,és hát kicsit elhanyagoltam mostanába a dolgaim,a lakásfelújítás sem halad már két napja,mert nem bírom már ezt sok melót,vagy a kéglit csinálom vagy dolgozom,de mindkettővel haladnom kéne!
sorszám: 30030 (101144)
(előzmény: R.Norbi, 2008-09-12 06:10:55)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-12 20:02:42
hát igen a régiek nekem is tetszenek,bár inkább autóknál csodálkozom és csorgatom a nyálam hogy nekem miért nincs ilyen? nemrég kezdtem el motorozni kb. 2 éve,tehát sok motort nem láttam,de mindig is tetszettek ezek.arról nem is beszélve hogy ma már mi van az autóiparban? moduláris csere,főleg a szakszervizekben,van aki még foglalkozik javítással,nemrég végeztem a sulival,és ott a tanműhelyben még zsiguli váltón tanultuk hogy kell kihézagolni,meg csapágyat cserélni,és egyebek.a citroenbe ahova kirakott a suli ott meg ha van egy karc vagy egy nagyon pici horpadás a sárvédőn,ajtón, akkor már rögtön elemcsere,hát most nem egyszerűbb lefényezni mégegyszer? na meg hát a mai elektronikák? mi az hogy nincs gázbovden? mert potméteres.. hát ez vicc
sorszám: 30029 (101142)
(előzmény: Árpád, 2008-09-11 20:42:25)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-12 17:33:38
30017
sorszám: 30028 (101140)
(előzmény: Rókapimpó, 2008-09-12 16:40:33)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-09-12 16:40:33
""brembo tervezés" tehát a kivitelezés minősége és az anyagminőség nem számít,"

Természetesen számít, de a gyári DDR alkatrészeknél nem volt rossz a kivitelezés és az anyagminőség.
A minőség pont a gyári készletek kifogyásával és a kisipari szar termékek megjelenésével romlott.

"én a saját gépem eredeti gyári originál tárcsafékjéről írtam madein DDR!! rendberakva, rendesen légtelenítve, jó betétekkel, friss olajjal, jó karmantyúkkal, jó tárcsával."

Ha valóban rendberaktad és mégsem vagy megelégedve vele, akkor vagy nem csináltál jól valamit, vagy neked tényleg nem elég a gyári fék ami pedig ezekhez a motorokhoz tökéletesen megfelelő.
sorszám: 30027 (101138)
(előzmény: körvics, 2008-09-12 12:36:38)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 13:34:59
Engem nem zavarna az elektrónika, mert alapvetően egyszerüsíti a mechanikát és az elektronika még mindig megbízhatóbb mint a mechanika, de azt nagyon utálom amikor kiveszik a kezemből a belenyúlás jogát :))
Ha a motorhoz mellékelnék a szoftver hozzáférést, akkor máris jobban tetszene.
sorszám: 30026 (101135)
(előzmény: Árpád, 2008-09-11 20:42:25)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 13:31:07
Mi? te képes vagy a megengedett sebességgel haladni??? :DDD
minimum +10% az általános forgalmi tempó, de +30%nál is lesz akinek kevés.

Ja és azért ellenőrizd az órádat mert lehet hogy valójában nem is mész annyival mint amennyit mutat. Nekem a kocsim 60-at mutat és 50-el megy, tehát 20%-ot csal, 110nél viszont 100-at megy tehát 10%-ot.

TS-en valami gond lehet mert az pontos :)
sorszám: 30025 (101134)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 20:35:05)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 13:27:37
Miért ne? Legalább nem rohad és könnyű.
Az igazán hardcor tuningosok az összes ajtót is kicserélik műanyagra, valamint az ablakokat polikarbonátra, mert jelentős súlymegtakarítás :)
A sárvédő amúgy sem szól bele a szerkezetbe, az ajtó már inkább, de az itt megtakarított súly többet ér ha bukócsőre cserélik.
sorszám: 30024 (101133)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 20:28:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 13:22:11
Azért nem kell piszkálni feleslegesen Kövicset, normálisan vitatkozott és érvelt.
sorszám: 30023 (101132)
(elözmény: körvics, 2008-09-11 19:52:16)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-12 13:14:48
kívánságod teljesült:))

ÉRTELMES DOLOG

:)
sorszám: 30022 (101131)
(előzmény: R.Norbi, 2008-09-12 13:10:02)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-09-12 13:10:02
Valami értelmes dolog is lesz még ma?Vagy azon a k...va féken fogtok parádézni és veszekedni,mint az ovisok a kisbiciklin és a homokozójátékon?!Akinek tetszik az örüljön neki,akinek nem az ne fikázza,hanem vegyen rá kamionét és kész!Be...na,ha minden gyári járgányon kicserélgetnénk mindent,máséra!Akkor az már öszvér lenne!.......
sorszám: 30021 (101130)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 13:03:19
Igen, sajnos macerásabb a hidraulikus fék, mint a bowdenes. A TS-en lustaságból én sem cseréltem ki tárcsára pedig nekem is van egy garnitúra.
sorszám: 30020 (101129)
(elözmény: körvics, 2008-09-11 16:32:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 13:00:34
Jó én is befejezem :)
sorszám: 30019 (101128)
(előzmény: körvics, 2008-09-12 12:49:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 12:57:02
"Te sem olvastad rendesen el a hozzászólásomat. "
Én elolvastam te viszont szépen elbeszélsz mellettem és csak a saját igazát megerősítő dolgokat hallod ki. :-)

Én azt mondtam hogy a 100%osan eredeti fék IS jó, te viszont kötöd az ebet a karóhoz, "de nemjó és csak ha lecserélünk mindent akkor lesz jó"

Tény hogy egy 20éves tyúkszaros MZ féke nyilván rossz, míg egy szalon Yamaha féke nagyon jó, de az a szalon Yamaha ha egykorú a szalon állapotú MZ-vel akkor máris nem olyan egyértelmű a különbség.
sorszám: 30018 (101127)
(előzmény: körvics, 2008-09-12 12:43:37)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-12 12:49:21
most már befejezem a féktémát, mert nem vitaindítónak szántam:)))
kap egy normális fékrendszert a gépem a tél folyamán, akkor úgyis miszlikre szétszedem és mindent átalakítok felújítok rajta, ami nem megfelelő az én számomra.
sorszám: 30017 (101126)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 12:46:05
Te azt akarod mondani hogy a Japán gépeken soha semmi nem kopik el? :))

Megmutassam a Hondámat ;-)

Ha elkopik akkor a japán fék is rossz lesz. És nyilván rossz lesz a fék ha nem hárítod el a hibákat hanem hagyod lepusztulni.
Az MZ eredeti féke nagyon jó, és megint jó lesz ha szerzel hozzá eredeti ÚJ alkatrészeket. Mivel ilyen nincs, ezért azt érdemes használni ami van.

A fék hatékonysága függ a fékmunkahenger és főfékhenger átmérőjének arányától. Minén nagyobb az arány annál erősebb a fék. Persze a fékcső rugalmassága rontja ezt a paramétert, de ezt viszont lehet kompenzálni a dugattyú átmérővel.
Az MZ-n ezek a paraméterek jól vannak megtervezve, de ha a gyárinál rugalmasabb fékcsövet használsz (a 20éves DDR is rossz sajnos) akkor persze hogy gyengébbek lesznek az eredmények.

Amúgy láttam teljes egészében eredeti DDR féket is ami eszméletlen jól fogott.
sorszám: 30016 (101125)
(előzmény: körvics, 2008-09-12 12:36:38)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-12 12:43:37
"Durvát harap, erre vannak tanuim is"
Te sem olvastad rendesen el a hozzászólásomat. nem azt hiányolom, hogy nem harap, hanem a kezelhetőségét kritizáltam....
sokadszor írom le, talán megértitek:
AZ EREDETI MZ tárcsafék komfortos kiszámítható lineáris kezelhetőségét hiányolom.
az én MZ-em fékje ebben marad el az eddig motorozott nyugati és távolkeleti motorok fékjétől. persze ha teszek rá egy japán fékrendszert, persze, hogy jó lesz.
sorszám: 30015 (101124)
(előzmény: Keri, 2008-09-12 12:18:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 12:38:56
Ja hát tényleg tudom miről beszélsz. Leginkább a lufi fékcső okoz ilyen gondokat mint amiket leírsz.

Persze tény hogy nem 1-2 ujjas az MZ fék, de ha azt nézzük hogy még kényelmes erőkifejtéssel akár blokkolást, akár elsőkerekezést lazán tud az MZ, mindezt pontos kezelhetőség mellet, akkor szerintem nincs mit szégyenkeznie a japán gépek mellet.

Megjegyzem hogy személy szerint a kicsit puhább nyomáspontú de erős fékeket kedvelem és nem szeretem ha hirtelen harap egy fék, semmi erőkifejtésre. A mai autókon és motorokon ilyen fékek vannak és nagyon zavar, könnyebben túlfékezi az ember.

A mai fékek egyébként nem azért ilyenek mert olyan hűde modernek. Egészen egyszerűen a dugattyú átmérő megnövelésének következménye. A régi fékeken azért nem növelték ész nélkül a dugattyút mert akkor még nem volt ez marketing szempont és inkább használhatóra tervezték.

A Hondámon egyébként gyengébb a fék mint az MZ-n, a CB750-erről volt híres. Erős blokk, gyenge futómű, gyenge fék. Tehát nem mondanám hogy a Japánok jobban tudták a frankót.
sorszám: 30014 (101123)
(elözmény: körvics, 2008-09-11 16:55:36)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-12 12:36:38
Keri, akkor én is pár szóval reagálok.

"brembo tervezés" tehát a kivitelezés minősége és az anyagminőség nem számít,

Te is mondod, hogy jó az MZ fék, csak a főfékhengert meg a fékcsövet kell kicserélni nyugatira vagy távolkeletire

akkor most megint miröl is beszélünk????
mindenről, csak nem az MZ fékjéről.

ha visszaolvasol, egyik kolléga szintén győzködött, hogy az ő MZ fékje aztán nagyon meg rettenetesen jó, csak a főfékhenger hyosung vagy mi a franc. akkor most megint miről beszélünk? kapjatok már a fejetekhez. én a saját gépem eredeti gyári originál tárcsafékjéről írtam madein DDR!! rendberakva, rendesen légtelenítve, jó betétekkel, friss olajjal, jó karmantyúkkal, jó tárcsával.

nem veszitek észre, hogy olyant állítotok, mintha azt mondanám:
igenis a trabant egy gyors és erős autó, csak egy porsche motort kell bele tenni.
sorszám: 30013 (101121)
(előzmény: Keri, 2008-09-12 12:18:44)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-12 12:18:44
Nekem jó a tárcsafék az MZ-n.
Durvát harap, erre vannak tanuim is, de egyébként ismerek még pár embert innen akinek kb olyan szintü fékei vannak mint nekem.

Egyébként az MZ féke az biza Brembo tervezés :))

Szóval meg kell csinálni rendesen.
Persze az öreg gyenge alkatrészeket ki kell cserélni.
Az eredeti főfékhenger az elég jó, de ha elkopik akkor cserélni kell, viszont uángyártot főfékhengert el kell felejteni. Yamaha, vagy Suzuki robogó főfékhenger kell a helyére. Ha jó az eredeti akkor is kell egy kicsit játszani a karmantyúval mire lehet találni egy jót. Én sokáig használtam eredetit, de a fém fékcső miatt praktikusabb volt másikra cserélni.

A fékcsőből a gyári eredeti jó volt anno, de sajnos azok is elöregedtek.
Utángyártott megintcsak nem jó, marad a fém fékcső.

Jó fékbetét az viszonylagos, nem az árán múlik, ki kell próbálni párat. Volt aki a felújított ragasztott, fékbetétre esküdött, nekem a szürke olcsó betét vált be legjobban, illetve van aki ducatihoz való pofát használ használ...ez egy kicsivel gyengébb mint az enyém, de azért nem rossz :)

Ezekkel a kiépítésekkel még jobb is lesz mint az eredeti, de ha nincs pénzed, akkor az eredeti berendezésekkel is jó lesz, csak kell keresni egy kevésbé lufi fékcsövet.

A főfékhenger hibásan is jó, csak olyankor szivárog az olaj, illetve ennek következtében gyakran kell légteleníteni.
Ha nincs benne a gumi harmónika a kupakban az is okozhatja a fék gyengülését a levegősödéi hajlam miatt.

A lengés csillapító állapota az pedig megint csak rajtad múlik :)
Az hogy összemegy a rugó az alapvetően nem baj, az bármelyik enduró motornak ugyan így viselkedik, ha ez nem tetszik keményíteni kell a rugót és a csillapítást is igényeidhez kell állítani. Normál túrás és város használatra jók a gyári paraméterek.
sorszám: 30012 (101120)
(elözmény: körvics, 2008-09-11 14:46:23)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-09-12 06:10:55
Azért van,hogy letolnak,mert a Magyar közlekedési moráll ilyen!Én már 2-szer feküdtem az árokban "dagadtseggű Mercis és Audis" miatt!Nem számít,hogy nem fér be elém és mellém sem,ő húzza a kormányt és kész!A motorosokat már egyáltalán nem veszik figyelembe,pedig mi is a közlekedés aktív része vagyunk!És a KRESZ sem számít,csak addig amég meg nincs a jogsi!(Már aki nem libáért veszi!)A másik dolog pedig az "apuci kedvence" motoros aki méregdrága bőrszerkóban,hatalmas és ugyancsak drága motorokkal,(apuci pénzéből),tudás nélkül kimerészkednek a közútra és idióta mutatványaikkal,esetleg balaseteket okozva csorbítják az egyébként is megtépázott,normális motorosokk hírnevét!Ezután pedig hatványozódik a dolog!más:-mi újság a villamerevítővel?Már nagyon kíííváncsi vagyok,milyen lesz! ;))
sorszám: 30011 (101115)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 20:35:05)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-09-11 23:26:02
Nah hosszú volt a nap, nyelvbotlottam :-)
Szóval ha kisebb bajok előjönnek akkor azokat orvoslom persze szezon közben is, halaszható apróságokra meg ott a tél, ám komolyabb baja meg még nem volt.
sorszám: 30010 (101113)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-09-11 23:21:12)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-09-11 23:21:12
Persze bármi beüthet de én nagyobb utak előtt/után át szoktam nézni a gépet és ha van valami mégis van (jellemzően kisebb elektromos bibik) akkor azt télre ütemezem, nyáron csak tankolok és motorozok. SOHA nem hagyott az út szélén, ellenben a Ladámmal :-)
Miért van annyi hiba? Egyrészt gazda kérdése, másrészt 20-30 évek nem szoktak elmúlni nyomtalanul. A BING karburátort és a Hyosung féket nem véletlen használják, éppúgy Arol2T-t sem öntünk már a gépbe (már aki) pedig "annak idején csak az volt és azzal is ment faszán" :-)

Üdv,
Zozy
sorszám: 30009 (101111)
(előzmény: zsakfos, 2008-09-11 22:43:58)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-09-11 22:43:58
Jómagam szeretem az Mz-met,de azért ne essünk át szerintem a ló másik oldalára sem.Ismerjük el bizony vannak hibái jócskán.Ha nem igy lenne ezen a fórumon sem lenne annyi segitségkérés.Elég régóta olvasgatom ezt a fórumot és bizony azoknak is volt már problémás esetük akik most azt állitják hogy semmi gondjuk a motorjukkal.Hozzáteszem én szeretem szerelgetni,hiszen ha sikerül jól megcsinálni akkor az nem kis sikerélmény.A fékje ha annyira tuti lenne akkor a mindenki által igen nagyra becsült Bambi mester sem a Hyosung féket ajánlaná mindenkinek.De emliteni lehetne még a sokat emlegetett porlasztót is mint hibaforrást.Azt is akik megtehetik cserélik pl Bingre(azt mondják csodákra képes).Meg még a töltés gondok,főleg a 6V-os gépeken stb stb.Persze majd most jönnek azok a gondolatok hogy akinek nem jó az béna meg nem tudja szakszerűen javitani.
sorszám: 30008 (101110)
(előzmény: körvics, 2008-09-11 21:40:13)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-09-11 22:28:53
Körvics kollégának igaza van.Megint letámadott mindenki olyanért egy embert amit nem is irt.Tessék elolvasni rendesen a hozzászólásokat.Egy szóval sem mondta hogy nem lehet blokkolni a kereket az Etz tárcsafékkel.Azt irta az én kérdésemre "ami arra irányult hogy normális dolog-e az ha a fékem csak kb félig behuzott karnál kezd fogni" hogy az övé is ilyen,és elmondta a véleményét az Ő motorjáról,majd hozzátette hogy ha valakinek sikerült már jól belőnie a fékjét az ossza meg vele a tapasztalatait.Mi rosszat mondott?? Egy szóvcal nem mondta hogy az Mz a rossz,csak a fékjére.
sorszám: 30007 (101109)

 
 
GERI8
válasz erre | email2008-09-11 22:27:22
CSÁ VASÁRNAP BÖRZE
ot árulok majd börze nem tapolcán mit ahogy börze info szerint hanem diszel tapolca elöt 2 kilométerel a tüzoltoságnál onét tudom hogy felhivtam a renezöt és ö monta szoval diszel nem tapolca

üvd tele tankot naplementét
sorszám: 30006 (101108)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-11 21:43:35
még valami fiúk, én nem a blokkolás hiányát róttam fel az ETZ-m fékjének, hanem a könnyed és megbízható kezelhetőséget, lineáris fékerőnövekedés hiányát.
sorszám: 30005 (101107)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-09-11 21:40:13
nem gondoltam, hogy kavicsot dobok az állóvízbe ezzel a féktémával, de legalább jól kitárgyaltuk:))
sorszám: 30004 (101106)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-09-11 21:12:14
Akkor én is hozzászólnék ehhez a fék témához.
Nekem is 250-es ETZ-m van és most tökéletes az első fék. Igaz, hogy most Hyosung főfékhenger és fém fékcső van rajta, de elötte sem volt semmi baj vele.
Ha tényleg karban van tartva akkor a gyári fék tökéletes az ETZ-hez. Nekem a gyári fékkel is bármikor blokkolni lehetett az elsőkereket, akár elsőkerékre lehetett állni vele, de akkor már inkább a gumi csúszott meg.
A Motor Revüben olvasható használtmotor tesztben is nagyon dicsérték a tárcsafékét az ETZ-nek.

Az, hogy a nyugati motoroknak egy ujjal akár blokkolásig adagolható fékeik vannak az elég méretezés függő. Nagyobb, több tárcsa, több dugattyús féknyereg és hozzá párosított jó főfékhenger.

Az ETZ fékből is lehet csinálni egy ujjas féket, csak tenni kell rá fém fékcsövet és egy kisebb átmérőjű dugattyúval rendelkező főfékhengert (pl.: robogó főfékhenger).
Persze ehhez szükséges, hogy a munkahengerben könnyen járjanak a dugattyúk, a tárcsa még egy picit se üssön és a felülete is egyenletesen sima legyen, valamit a fékbetét is tökéletes legyen.
De ha belegondolunk akkor egy árkosra kopott tárcsás, vasig lekopott vagy olajos betétes, szoruló munkahenger dugattyús, extrémen táguló gumi fékcsöves, eresztő karmantyús főfékhengeres levegős fékrendszertől ne várjuk, hogy jobb legyen mint egy dobfék.

A végére még itt egy videóm, hogy mégis az én tárcsafékem mennyire fog:

http://www.sportmotor.hu/motoros_videok/streetfighter/?vi=32099

A felvétel óta már sokkal jobban megy az elsőkerekezés, csak nincs újabb videó felvéve róla. :D
sorszám: 30003 (101104)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-11 20:42:25
De jó neked, te voltál a háromezredik.:)
A műanyag sárvédőt nem szidnám addig, amíg nem láttam, mi van belül. Vannak kevláros vackok, amik erőssebbek az acélnál. Amúgy mint már kiderült, én se vagyok oda az új jószágokért. Bár gyengeáramos szakember vagyok hardveres, szoftveres gyakorlattal, a gépjárművekben nem szeretem a túl sok elektrónikát. Már azért sem, mert én még tanultam annak idején, hogy az alkatrészek külön-külön meghibásodási esélye összeszorzódik, ha teljes rendszerről van szó. Azaz nem csoda, hogy a mai autók, motorok talán még többször robbannak le váratlanul, mint a régiek. A régieket ráadásul tudom javítani, még akár az út szélén is.
Ráadásul szerintem az öreg jószágok még szebbek is.:) Vegyünk például egy 70 körül gyártott Norton Commando-t. Ki is néz valahogy, és még megy is. Vagy egy Danuviát. Az ugyan nem megy, csak sétál, de szépnek nagyon szép.:)
sorszám: 30002 (101102)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-11 20:28:27)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-11 20:35:05
pontosan ahogy irtad,bármi gond van ezekkel ,meg lehet javitani otthon a garázsba,útszélen,stb. jó dolog a szocizás,és ezt nem azért mondom mert nincs pénzem másra hanem mert ezt választottam,bár többször gondolkodóba estem egy gs 500as miatt,nem túl nagy motor,de hosszútávra is el lehet menni vele, a városban nem ajánlja senki se mert a váltó nem az araszolgatásra van méretezve.visszatérve a sebességre,miért van az hogy kint van a nyüves sárga kocka tábla,ami a főutat jelzi,és ott köztudott hogy max. 70el lehet menni,és letolnak az útról a kocsik?
sorszám: 30001 (101100)
(elözmény: körvics, 2008-09-11 20:23:37)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-11 20:28:27
na hát ennek örülök,csak nagyon nem szeretem ha szidják ezeket az öreg gépeket,amik agyonberhelve,gondozásmentesen is képesek arra hogy különösebb anyázás nélkül is elmenjünk velük A-ból B-be.Ugyanezt egy mai modern géppel,ami már computer gyujtású injektoros stb. hiányzik egy csatlakozó v. túlzottan párás a levegő,máris összefossa magát,és javítani otthon nem lehet csak szervizben.lehet hogx én vagyok konzervatív de ezek a mai kocsik,motorok,szépek meg minden de közel sem annyira "jók" mint ezek a gépek.Ja azt elfelejtettem mondani hogy én is ültem SV 650en,megy mint a barom de azzal is meg lehet halni 50el mint az mz-vel,tehát az sem életbiztosítás,sőt semmi se az,és a pláne az új cuccokban,ma volt ben a műhelyben egy peugeot 307 SV és műanyag az első sárvédő!!!,hát könyörgök,azért ennyire ne spóroljunk az acéllal.
sorszám: 30000 (101099)
(elözmény: körvics, 2008-09-11 20:11:56)

 
  Összesen: 981 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49049)
Motoros túra (17987)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu