:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Az enyém sem könnyű, ha megázik akkor meg duplázódik is a súlya :) de rengeteg esést kibírt pályán, ráadásul egy alap kopásnyom sima cipőkrémmel eltüntethető.
Télen aláveszek thermoruhát, nyáron pedig nem veszek alá semmit. Ha nem zárom le a levegő útját akkor kellemesen szellőzik menetközben.
Olyan ruha pedig nincs ami alapból komfortos télen nyáron, ez fizikai lehetettlenség...najó azért léteznek klimatizált ruhák, de az kb millió forinttól indul és biztos vagyok benne, hogy az MZ generátora nem bírná el :))))
Résnyire nyitás az nálam is van, csak ahogy írtad monszunban nem jó mert spriccel be a víz a résen :)
Ha valaki nagyon a seggemben van annak megvillogtatom a féklámpát fékezés nélkül, A TS-em LED-es lámpája elég agresszívan jelzi a fékezési szándékomat, ezért már ez is elég arra hogy reflexből vezető sofőrök lemaradjanak, de ha gyenge a lámpa, ami a hagyományos TS-re jellemző és erre sem kapcsol, akkor pedig óvatosan lelassulok annyira hogy az a rövid féktáv amit hagyott biztonságos legyen :) persze hagyom hogy megelőzzön, mert ilyenkor az következik. Ezzel pedig elértem a célomat, mert innentől nem ragad a seggembe, és jobb szeretem, ha szemem előtt vannak a hülyék és a tapasztalatlan vezetők, ha lehet menni úgy sem ő lesz az akadály számomra.
Persze a te esetedben a monszun erősen bezavart és valószínűleg jobb dolgod is volt mint ilyenekkel játszani. Éppen ezért érdemes levonni a tanulságot akár utólag is. A lassításnak, akkor is van értelme, ha ezáltal még jobban beleragad a seggedbe, mert az előtted menőtől eltávolodsz és lesz helyed a manőverekre, az mindenesetre semmi esetre sem jó ha hagyod magad "tolni" egy seggberagadós által. Ezen felül az alacsonyabb sebesség alapvetően biztonságosabb is ha bármi történne.
Persze tudom én, hogy utólag könnyű okoskodni a gép előtt. Én nem is mondom hogy rosszul csináltad, mert a leírásod alapján az adott helyzethez mérten megfelelően viselkedtél és a baleset körülményei akkori tapasztalatoddal nem voltak előre láthatóak. Viszont a baleset bekövetkezett tehát át kell gondolni hogy az új tapasztalataid birtokában legközelebb ilyen helyzetben mit csinálhatnál másként.
bele, de nem lesz jó, mert emlékeim szerint a TS-be kisebb átmérő kell mint az ETZ-be.
Amúgy nincs típus alapján megkülönböztetve a fúvóka. Boltban méret alapján tudsz kérni.
Sajnálom hogy csalódtál a gépben.
75km/h az valóban elég gyér eredmény.
Én azért megpróbálnám a régi hengert/dugattyút/hengerfejet felrakni.
Sőt én semmiképpen nem vettem volna új hengert. Ha elfogyott túlméret akkor is bontott eredetit vettem volna.
A csörgés valószínűleg, azért van mert szétmehetett a hajtókarban a tűgörgős csapágy. Lehet szidni a gépműhelyest, de ez elő szokott fordulni.
Ha viszont nem tűgörgő hanem bronzcsapágy van benne akkor lehet szidni, és oda többet ne vidd :)
Mindenesetre ha mégis újra kezdenéd akkor a gépmunkák kapcsán kérdezd meg Bambit, vagy ha ő nem vállalja a Kossuth&tsa gépműhelyet ajánlom a Gyömrői úton, ők is elég profik a 2T főtengelyekben és fúrásokban.
És milyen motorod lesz ezután?
Az én bőrkabátom eredeti angol bombázó kabát. :) Még a rendőrök se tudnának lelőni a motorról. viszont 15 kilónál nehezebb. Nem ázik át gyorsan, viszont egy egésznapos szakadó eső után nem is szárad ki egy hétig. Télen csak kicsit hideg, viszont nyáron nagyon meleg. Lopás ellen eléggé védve van. Nem szívesn veszem le, mert akkor újra fel kell vennem utánna, és az fárasztó.:)
Bőrruhám nekem is volt de télen szétfagytam benne,kentem bőrzsírral igy tűrhető volt esőben,de a varrásnál nekem is befolyt a víz.Még annyi bajom volt vele hogy olyan súlya volt mintha téglát tettem volna a zsebeibe.(bár olyan vastag volt hogy esésnél sose kopik el,de sajna lopás ellen nem volt védett)
A párásodással nem volt gondom mert egy klikkre nyitva volt a plexi.
Ezt a módszert(felnyitom körülnézek bezár)én is alkalmazom,többnyire sikerrel,itt az volt a gond hogy egy ilyen körülnézés után a passatos kajakra beleállt a fékbe,(ő mondta hogy az utolsó pillanatban vette észre a fát)a követési távolság bőven megvolt de alig lehetett észrevenni a féklámpáját és mire levettem hogy mi van(a két piros folt nem halad hanem áll)addigra olyan közel kerültem hozzá hogy ennyit tehettem.A plexi belsejére búvárszemüveghez való páramentesítőt használok,a plexire pedig a Clear nevű vízlepergetőt szoktam felkenni.Működött most is,de ilyen monszunban már ez sem segített.
Normál esőben semmi gondom sem szokott lenni,(főleg az MZ-vel,azon rajta van a vitorla)de ez brutális volt.Egyébként mire hazaértem már csak csepergett az eső.
Ezt lehet nem írtam de attól tartottam a legjobban,hogy aki mögöttem jön az nem vesz észre és én hiába állok meg ő beletol a passatba(láttam a tükörben a lámpáit hogy végig nagyon közel van hozzám)
Írtam hogy egy letört faág volt már előtte is,ott észrevettem hogy lassít és megáll majd kikerüli ott nem is volt probléma.
HALNAP BÖRZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DISZEL TAPOLCA ELÖT 2 3 KILOMÉTER VESZPRÉM FELÖL A TÜZOLTOSÁGON JÖJETEK ÜZLETEJETEK HEJPÉNZ NICS MINDENKI ÁRULHAT VÁSÁROLHAT KEDVÉRE
helló szeretném megkérdezni hogy a 150es ts-embe bele tudok e rakni 150es etznek a főfúvókáját?
Sziasztok! Ezúttal szeretném megköszönni eddigi segítő hozzászólásaitokat,mert befejeztem a motorozást a kisETZ-vel. Akármit próbálok vele,csak rosszabb lett,a mai próbaúton minimális ellenszélben 14-es lánckerékkel nem volt képes 75 km/h-nál nagyobb sebességre. Hiába költöttem majdnem 100 ezer forintot a motor felújítására(új henger,hengerfej,dugó,összes csapágy,szimmeringek,főtengelyfelújítás),egyszerűen nem értem,miért nem hozza legalább a típusra jellemző értékeket. Nos,mérgemben 3.-ban toltam neki,és valami nagyon megszakadhatott bent,mert zörög,mint a kalodába zárt sündisznó. Nagyon szerettem régen ezt a kismotort,de most feladtam. Legyen a motorral sok szerencsétek és szép időt,hátszelet... Sziasztok!
Zichy Jenő utcában szokott lenni, vagy nézd meg: www.mofaker.hu www.hubermotor.hu www.rmcmotor.hu www.negykelemen.hu
Nem ismerem a helyzetet, de úton semmiképpen nem szabad megállni. Az a leg veszélyesebb.
Viszont egy jó sisak segíthet a kilátáson. Én is vezettem rohadt nagy esőkben és nekem ilyenkor a belső párásodás okozta a legnagyobb gondot. Felnyitni meg az általad említett "pofán lőnek söréttel" jelenség miatt nem lehetett. Szóval azt csináltam hogy időnként felnyitottam felmértem a terepet visszacsuktam és a kocsik fénye alapján tájékozódtam. Mindig beálltam egy kocsi mögé megfelelő követési távolsággal így reménykedtem hogy ő észreveszi (letakarítja) az akadályokat, a lámpa alapján pedig én észreveszem az ő mozdulatait.
Ködben is ezt szoktam csinálni, de persze egy kellő óvatosságú kocsi mögé állok, így az ő reflektora fényében én is messzebbre látok.
Másik hogy Turtlewax-al (sima folyékony viasz) szoktam kezelni a plexit és így vízlepergető lesz, és nehezebben párásodik. A mostani sisakomnál pedig már gyárilag kezelték valamivel amitől nem tapad meg a víz rajta és a jó szellőzés miatt nem is párásodik.
Ja, Bringával, Simsonnal én is rendszeresen estem, de úgy hogy kimentünk a bányába meg az erdőbe és ott ökörködtünk. Ott belefért, de szerintem ezek az esések létfontosságúak voltak.
Amikor Simó után megvettem a Jawat, azzal is kimentem, de azzal a döggel már nem volt olyan jó esni :)) úgy hogy le is szoktam róla. Persze estem azzal is. Egyszer kiégett a tompított és refivel mentem, de hogy ne vakítson lefordítottam, csakhogy így csak egy pontot világított meg és sötétben nem láttam meg hogy túl éles a kanyar. Nagy gond nem volt a szalagkorlát segített bevenni a kanyart, de fel kellet emelni a jobb lábam, hogy azt ne darálja be :)
Másik esésem pedig a futómű leszakadása miatt történt. Ez meg műszaki hiba. (persze erről is én tehetek)
Ezen felül csak olyan volt hogy gödörbe léptem és álló helyzetben felborultam a Hondával.
Pályán persze továbbra is rendszeresen esek, de ott ez nem téma.
Sziasztok! 125-ös ETZ-hez Klauzer csomagtartót hol tudok szerezni?
Előre is köszi
Ha így folytatod oda jutsz mint én :)
Az eset óta gondolom sokkal óvatosabban mész rossz látási viszonyok mellet.
Eső ellen: A bőr az nem rossz. Igaz hogy az alapból nem 100%osan vízálló, de ha lekezeled viaszos bőrápolóval akkor a korától függetlenül kisebb esőket kényelmesen át lehet vészelni benne.
A bőrruha gyenge pontja a varrásoknál van, nekem itt szokott beszivárogni nagyobb esőknél.
hát akkor sajnos ez kikerülhetetlen kényszerhelyzet volt, amit sikerült jól megoldanod. néha keveredik az ember ilyen szituba, mikor nincs menekvés, és csak azon lehet agyalni, minél kisebb legyen a baj.
Jó kis túlélőgyakorlat. :D
Nekem is van,de csak -0,5,-1,0-ás ezért nem muszáj mindíg viselnem.Régen -5,0-ás volt,na akkor én sem láttam nélküle semmit.
sorszám: 30048 (101172)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-13 13:23:28)
na hát akkor neked is megvan minden bajod:) jómagam is szemüveges volnék,de zavar vezetés közben,nélküle meg nem látok rendesen,plusszba hozzáadódik az is hogy teljesen matt a plexim,és ha lecsukom,semmit nem látok,de semmit!ezért hordok magamnál egy kék napszemüveget,néha szürkületnél ill, korai sötétedésnél segít,kiemel néhány kontúrt,olyan mintha élesebben látnék,de utcatáblát nem tudok vele olvasni,és nem legutolsó sorban az eső nem megy a szemembe csak a fülembe.gondolkoztam már plexi cserén,de nem lehet most kapni szürkét,csak egy hónap múlva.
Átérzem a dolgot. Nekem plusszban szemüvegem van, ha lecsukom a plexit az eső miatt, összecsillog a szemőkével. Ha nem. akkor meg rosszabb a víz a szemüvegen, mint a plexin. Sőtétben plexi plussz szemüvegnél pedig egészen vidám a látvány. Az előttem haladó járművet sárga , esetleg piros visszintes csík jelzi, a szemből jövőket fehér. :) Az oldalról jövőket úgy látom, mintha velem párhuzamossan jönnének, egy kicsitt előttem.Ilyenkor szoktam vagy megállni, vagy elkezdeni imádkozni, attól függően, mennyire halaszthatatlan dolgom van. Ja, az út szélének meghatározása pedig az emlékező tehetségemen múlik. Ilyenkor szoktam azon elgondolkozni, talán rosszul választottam járművet. Ha motor helyett páncélozott szállítójárművel közlekednék, kevésbé zavarna az eső, meg a többi úton közlekedő.:))))
Nem veszem és tudom,de állapíts meg megfelelő követési távolságot ha úgy látsz ki a plexin mintha valaki slaggal locsolná,közben meg majd letép(keresztben)a szél a motorról,és csak sejted hogy mennyit lát belőled a mögötted jövő jármű sofőrje.
Hidd el nagyon szerettem volna félreállni,de nem volt hova,az időjárás vezetésre teljesen alkalmatlan volt.
ábrus, remélem nem veszed gonoszkodásnak, de az első és alapvető hibát Te követted el, minden további gondod ebből keletkezett. nem jól mérted fel a követési távolságot. ennyi. de gondolom, most már nem fogod elkövetni ezt a hibát mégegyszer. én is sokat pereceltem saját hibából, mire úgy-ahogy ráéreztem a motorozás ízére. különben gratula a jó döntéshez és védéshez.
na hát az a csajt is meg kéne nevelni.ne hónalj szelőztetővel csapasson a pályán hanem áljon be a pórnép közé a forgalomba,és próbálja meg túlélni a reggeli dugót egy 5km hosszú 1*1 sávos főuton ahhol 2cm\h csúcssebességgel szaggatnak az autósok.
hát cellatársak biztos nem leszünk,max. együtt a kihallgatóban,igazság szerint nem mondhatnám hogy ilen "apróság" miatt lecsuknak,mert már így is kevés hely van,hát még hogy két helyet elpazaroljanak fölöslegesen,ezt nem engedheti meg az állam magának.
fú bazzz,hát ezen én is ezt csináltam volna,persze előtte leugrok a motorról,ráadásul jobbos előre be nem látható kanyar,hát nem egy életbiztosítás a szembejövő sávba menni
amit irtál nem megalázkodás hanem életben maradás.Nagyon sokat kell még tanulnom az utcai motorozásról,épp ezért nem megyek még túrára,mert oda azért kell tapasztalat.az a 2 év ami a hátam mögött van az semmi,gyakorlatilag mostanra ismertem ki a motort.én is szeretnék sokáig élni de mint pl ez az üveges affér tényleg nem sokon múlt hogy felkenődjek a szalagkorlátra,hiába igyekszem figyelni és előre látni,és viszont jobban tudok menni motorral mint autóval,mert ha felállok menet közbe látom mekkora a dugó és inkább menekülőre fogom mint hogy pöfögjek feleslegesen.
Igen,a gyakorlás nagyon fontos.
Meg kell tanulni felkészülni a nem várt eseményekre is,és villámgyorsan dönteni.Kb 1 hónapja a kaporszakállú odafent úgy döntött hogy megnézi,mennyit fejlődött az Ábrus nevű teremtménye az utolsó esés óta.
Az eset úgy történt,hogy elvittem az asszony kisöccsét(10 éves)motorozni,mert nagyon élvezi.
Letekertem kb:100-120 km-t vele itt a környéken.(a yamahával voltam)
Szándékosan nem mentünk messzire,mert már előző este beígérték a brutál vihart.
Simán visszaértünk,épp elkezdett cseperegni az eső amikor hazavittem,de még semmi komoly nem látszott az égen.
Mondtam hogy nem maradok,mert nem akarok megázni.(a kaporszakállú ekkor gondolom hangosan felröhögött)Kb 6 km-re lakom a szomszéd faluban,tehát már húzok is.Az utca végén elkezdett komolyabban esni,de úgy gondoltam mindegy nyár van,kis víz nem számít.
A falu szélén már úgy eldurvult a vihar hogy semmit sem lehetett látni,mert a plexin ömlött le a víz.Tempó vissza 40-re,(már rég sz.rrá áztam,Bering textil motoroskabát+farmer)Ment előttem egy passat kombi,erre még a vihar elöttről emlékszem,valamint rémlett hogy utánam is jöttek páran.
A plexi mögül annyit láttam hogy a két piros fény a passat,minden más nem a passat.Le is maradtam hogy legyen időm megállni ha estleg meg kellene.A piros fény erősebbre vált,valamiért megállunk,semmi gond.Letört vastag faág az úton,kikerüljük és go tovább.A vihar tombol,kb félúton járok,félreállnék,de az jár a fejemben hogy itt kicsi az útpadka,mellette vizesárok,nemtudok csak szinte az úton megállni és lehet hogy valaki simán legyalul mert nem vesz észre tehát tűz tovább.Az eső vízszintesen esik,megpróbálom kicsit felnyitni a plexit hogy valamit lássak de olyan mintha pofánlőttek volna söréttel,gyorsan csukom is vissza.
Kerülgetem a letört fadarabokat és kezdem úgy érezni hogy semmi gond,csedesedik ez,és mindjárt hazaérek.
Hirtelen a piros fény erősebbre vált,lassít a passat.Basszus az egész konvoj megállt!Fékezek,(a plexin sz.rt se látni)és itt jön az érzés,NEM TUDOK MEGÁLLNI!VAGY BELEZÚZOK A PASSAT CSOMITARTÓJÁBA VAGY LE JOBBRA A PADKÁRA ÉS EL MELLETTE.A padkán a vizes füvön TUDOM hogy el fogok csúszni és perec,de ha balra előzni kezdek és jön valaki szemből akkor sakk-matt.Na erre volt kb egy másodpercem dönteni.(tempó 40-50)
Természetesen le a padkára,(vittek a betanított ösztönök)elzúzok a passat mellett,közbe fékezek és meglepve tapasztalom hogy még mindíg nem estem el és szépen lassulok.Na még a végén megússzuk,villan át a fejemen(a kaporszakállú felröhög)de akkor meglátom hogy miért állt meg a sor!
Karvastagságú letört faág keresztben az úton és előttem.Na szevasz.Belezúzok a lombokba,megadóan veszem tudomásul hogy átrepültem a motor felett,széttérdeltem a plexit,majd a már megszokott módon nagyot nyekkenve landolok.Mivel az évek folyamán kialakult bennem hogy landolás után azonnal gurulás le az útról mert esetleg eltaposnak,itt is így teszek.
Ez reflex és itt nem volt rá szükség mert ar útpadkára estem,de arra épp elég volt hogy halálra rémítsem a passatos házaspárt,mert annyit láttak hogy megpróbálok felállni de visszarogyok és beesek az árokba.
Felállás előtt működési ellenőrzés,(ömlik az eső)semmi bajom,csak a bal oldalamat vertem oda,a kabát protektorai simán elvették az esés erejét.(már gyakoroltunk párszor a kabáttal,összeszokott csapat vagyunk)Mindenki rohan oda,hívjunk segítséget?Nem kell,egyben vagyok,de senki ne csinálja utánam mert veszélyes,közlöm velük.(nem lehetett kihagyni)Nézzük a motort,segítenek felállítani.Mákom van,semmi komoly csak a szokásosak:kuplungkar,váltókar elgörbült,oldalidom berepedt,ülés leesett,a bukógomba megmentette a motor oldalát.Ekkor veszem észre,hogy a faágak letépték a gumi vízcsövet és elfolyt a hűtővíz.(az MZ-n ilyen csúfság nem eshetne meg)nagyjából visszarakom a csövet és az űlést,visszarugdosom a váltókart(katonai surranóban nyomom a motoron)indítok és tűz haza(innen kb két km,finoman séta 40-nel)
Hazaérve az asszony mit kérdez?
MEGÁZTÁL? MEG.
Másnap visszamentem és megnéztem a nyomokat,örömmel láttam hogy szép munkát végeztem,másra esélyem sem volt.
Túléltem,nem sérültem meg,(protektoros motorosruha,magasszárú bőr surranó szorosra fűzve,cordura kesztyű,zárt sisak,gyakorlás és tapasztalat,nagy adag szerencse)aznap ennyi kellett a túléléshez.Ha ledermedek simán szétbombázom a passat hátulját és garantáltan összetöröm magam,ha átmegyek a szemközti sávba és jön valami(jött mert megállt a kisteherautó sofőrje segíteni)akkor Ábrus valószínűleg élt 33 évet.
Ez volt keresztben:
http://www.postimage.org/image.php?v=Pq1r1T49
A fűben a csík én voltam,mellettem állt a kocsisor:
http://www.postimage.org/image.php?v=aV1qx0kJ
Még annyit:a kabátom Bering cordura,2000-ben vettem 84 ezerért a Foktnál,(k.rva húzós volt)100% szélálló,vízálló,páraáteresztő,egy év után beázott a hónom alatt,később már mindenhol,pedig az ehhez való(k.drága)
mosószerrel mostam és az újraimpregnálójával kezeltem.(én használtam télen nyáron,nagyon jó kabát de ez is beázik)100% vízálló cucc csak a prospektusokban van.
Én is soknak kitekerném a nyakát,de akkor cellatársak lennénk!Egy időben,acél betkós csizmám volt.Amikor jogsira jártam,és vezettünk azt húztam fel.Az egyik alkalommal,egy piros kisbusz kishíján lenymott az útról és az oktatóm belekiabált a rádión keresztül a fülembe,hogy rúgjak az oldalába a szemétnek és ő állja a csekket!Röhögtem egy nagyot és kinyújtottam a lábam,de nem értem már el mert padlógázzal elszelelt!Egyébként már felvetettem egy motoros újságban a témát és a szerkesztő hölgyemény azt írta válaszként:-"Tanulj meg motorozni!"Én láttam már őt motorostalin menni a csopijával és nem volt szép látvány a tudása!És egy Magyar Népi cserépedény!!!!
Köszi a fáradozásaidat!
sorszám: 30038 (101155)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-12 20:19:04)
HAVER CETKÁJA BÁRMIKOR FELÁL EGY KERÉKRE NAGY FÉKDOBOS PONCSI KERÉKEL ÉNIS CSAK LESTEM
:-))))
Fém fékcsővel a CB is egész jó :)))))
A futóműve viszont tényleg szar, de én is szeretem :))
A kabátok meg effélék, mindig csak enyhén vízállóak. Bár vannak akik esküsznek hogy záporban autópályán sem ázik be, de gyakorlatilag mindig kiderül hogy burkolt gépük van ami alapból megakadályozza hogy vizes legyen az ember 50fölött.
Esőruhát kell használni. 10ezer fölött elég jók vannak, némelyikben protektor is. Azok alá sima utcai ruhát is felvehetsz.
sorszám: 30035 (101152)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-12 20:39:08)
Na pont ezért nincs szükségem fegyverre, pedig én is elég jól tudok lőni.
Ha lenne nálam tuti én is lelőttem volna pár embert, aztán most csücsülhetnék a csóró trabantos mellet akit a kamionos leszorított.
Ez meg ugye nem hiányzik nekem. Inkább figyelek az ilyenekre és már messziről felismerem ha valaki veszélyesen vezet és messzi elkerülöm. Van aki azt mondja hogy ez megalázkodás, miért pont én húzódjak le, hunyászkodjak meg. Szerintem viszont a büszkeség nem ér semmit ha halott az ember.
Én darwinista vagyok. Szerintem kizárólag rajtam múlik hogy túlélem e a közlekedést. Mindegy hogy az oroszlán esz meg vagy egy figyelmetlen vezető szorít le. Ha meghalok akkor én rontottam el valamit és kiszelektálódtam. Nekem kell figyelni minden közlekedőre a saját érdekemben.
Tudom hogy kicsit erős ez a felfogásom, de én nem akarok kiszelektálódni, ahogy egyetlen élőlény sem és ahogy a többi élőlény, én is minden képességemmel ezen vagyok.
Mi az ember erőssége? A fejlett agya. Ez a legjobb fegyverünk tehát érdemes használni és segítségével kifejleszteni a leghatékonyabb túlélési stratégiákat jó előre, mert veszélyhelyzetben kikapcsol a tudat és a reflexek csak akkor visznek a jó irányba ha előtte megfelelően lettek tanítva.
Tehát visszatérve az elvont dolgokból.
Meg kell tanulni nagyon gyorsan irányt változtatni. (ellenkormányzás) Meg kell tanulni hol vannak a motor határai (pályán) Meg kell tanulni rendesen fékezni (és ez nem a fékrendszeren múlik) Meg kell tanulni felismerni a potenciálisan veszélyes vezetőket és helyzeteket. El kell kerülni őket, vagy ha nem lehet akkor megkeresni a menekülési utakat.
Ez nem lehetetlen, de a boldog tudatlanságnál azért kellemetlenebb. Én pl a 2*1 sávos keskeny főutakon félek a legjobban, mert bármikor kijöhet elém valaki a beláthatatlan mellék utcából, viszont nem állhatok meg minden sarkon ahogy egy jobbkezes utcánál, ahol viszont balra is mindig benézek.
Minden más körülményre elég jól fel lehet készülni és viszonylag jól kivédhető.
sorszám: 30034 (101151)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-12 20:19:04)
Van egy /1-esre való bukócsövem. Eredeti, nem házi gyártmány. Jó kis szerkezet, csak a motor már nincs mag, amin volt. Szóval elcserélném kp-ra. (Szabolcs megye)
Ha valakit érdekel írjon, de az e-maileket gyakrabban nézem mint a fórumot.
Tegnap este(kissé feszülten) írtam én is egy elég hosszú h.sz-t,de éjfél körül valamiért nem lehetett elérni az oldalt.(a rendszer is unta a féktémát)de mivel mostanra lezárult a féktéma ezért ünnepélyesen törlöm a megírt h.sz-t(tegnap azért elmentettem hátha eldurvulnak az események és a végén még ez lesz a vége:
FIGYELEM,FIGYELEM!!!
FÉKPÁRBAJ!
ITT ÉS MOST KIDERÜL AZ IGAZSÁG!
MEG LEHET-E FÉKEZNI KELET EURÓPÁBAN GYÁRTOTT FÉKEKKEL EGY ELVADULT SZÁGULDÓ MOTOROSFALKÁT???
BRUTÁLIS FÉKEZÉSEK A KELETI SZEKTOR VERSENYZŐINEK!
MZ,JAWA,IZS,URAL,DNEPR,PANNONIA,ÉS A TÖBBIEK!!
BÁRKI NEVEZHET AKI ÚGY ÉRZI HOGY NEKI VAN IGAZA,ÉS KONTRÁZOTT MÁR BICIKLIVEL SALAKON!!
PATKÓFÉK VS KONTRAAGY!!!
EGY ÉS KÉTKULCSOS DOBFÉKEK VERSENYE!!! GYÁRI ÉS TUNINGOLT TÁRCSAFÉKEK VERSENYE!
(HYOSUNG ÉS ROBOGÓ FŐFÉKHENGERREL IS!)
KI LESZ A RETTENTHETETLEN AKI MEG TUD ÁLLNI SZÁZAS TEMPÓRÓL A KÉT MÉTER MAGAS ÉS KÉT MÉTER VASTAG BETONFAL ELŐTT 20 CENTIVEL!!!!
FŐDÍJ A GYŐZTESNEK EGY DOBOZ BONTATLAN FÉKOLAJ!!!
DOBFÉK GYŐZELME ESETÉN EGY ZSÍRÚJ UTÁNGYÁRTOTT FÉKBOWDEN!!!
TESSÉK CSAK TESSÉK!
JEGYEK A SZOCIMOTOROSOKK-NÁL ELŐVÉTELBEN KAPHATÓK!!
SPORTFOGADÁS BUKMÉKEREINKNÉL:MEGÁLL-E VAGY TÚLÉLI A MOTOR ÉS ELVETEMÜLT LOVASA???
MAGAS NYERÉSI,ALACSONY TÚLÉLÉSI ESÉLYEK !!!
Nekem is volt 1981-es CB 900 Bol d'or-om,gyönyörű gép volt de a futóműve és a fékje:phh.ezen a megmérettetésen nem indulnék vele.(ennek ellenére imádtam)
nekem fékpadon mértük és 1,7 km-et csal lefele,mert amikor 4.ben koppra beállítom a "tempomatot"
van egy csuklópontom aminél érzem hogy 70,tudom hülyén hangzik de igy van.na és a lényeg hogy gyorsabban megyek mint amit mutat.A másik meg az hogy valami f*szkalap összefestékezte a rendszámom festékszóróval meg a sárvédő egy részét,és ahogy pucoltam nitroval kicsit lemarta a vizsga plakettet.emiatt nagyon gyakran állítanak meg,inkább kerülöm a rendőröket,és nyugodt tempóban motorozok,bár van amikor tiltásig felpörgetem mert valami kriptaszökevény ott vánszorog az úton.Ma pl kőbányán ahogy jöttem munkából 1.5 órát vártam a dugóba mert nem lehetett elmenni a sávok között,annyira összeálltak az autók,aztán meguntam a banánt,felmentem a járdára,és ott mentem látványos nyugodtsággal hogy nem folyik patakokban a homlokomról a viz:D néha már kedvem lett volna integetni a sok "autósnak".
A másik,van nékem egy tök jó kabátom,meleg meg kényelmes,csak beázik. mivel ősszel nem kivánom letteni a motort,és néha biza esni fog,tudsz e ajánlani valami kabátfélét? elvileg amit vettem az reissa erre mondják hogy vizálló,hát nekem nem úgy tűnik.
A fékpadi mérésnél letudtuk mérni a ménest is 13KW van a gépbe,az viszont érdekes mert ha átszámitom akkor az kb 16 le és a forgalmiba 11KW van megadva ami 14le
hát akkor én is csorbitom kicsit a hirnevünket,mert ha megint lesz egy ilyen afférom,esküszöm,összeszedem minden bátorságomat meg a hirtelen leeső vérnyomásomat,utolérem és szétlövöm a fejét.Van engedélyem éles lőfegyverre,anno jártam BHSE-be sportlövészetre,ott 150méterről lövöldöztünk és hát elég jól ment.már kiestem a gyakorlatból,de ha durantok egy párat biztos már jobban menne,ez olyan mint a biciklizés, sose...Csak azért nem váltok ki pisztolyt,mert nem használom,de néha jól jönne!Ja hát apuci,azt a fajtát ismerem,azokat is le kéne darálni apró darabokra,állítom az 1\3a a forgalomnak eltűnne a közlekedésből.
más: a villamerevító darabjai le vannak vágva méretre,és ki is martam a furatokat,mivel állíthatóra terveztem,már csak megkéne hajlítani szögbe,de ahhoz gép kell,és hát kicsit elhanyagoltam mostanába a dolgaim,a lakásfelújítás sem halad már két napja,mert nem bírom már ezt sok melót,vagy a kéglit csinálom vagy dolgozom,de mindkettővel haladnom kéne!
hát igen a régiek nekem is tetszenek,bár inkább autóknál csodálkozom és csorgatom a nyálam hogy nekem miért nincs ilyen? nemrég kezdtem el motorozni kb. 2 éve,tehát sok motort nem láttam,de mindig is tetszettek ezek.arról nem is beszélve hogy ma már mi van az autóiparban? moduláris csere,főleg a szakszervizekben,van aki még foglalkozik javítással,nemrég végeztem a sulival,és ott a tanműhelyben még zsiguli váltón tanultuk hogy kell kihézagolni,meg csapágyat cserélni,és egyebek.a citroenbe ahova kirakott a suli ott meg ha van egy karc vagy egy nagyon pici horpadás a sárvédőn,ajtón, akkor már rögtön elemcsere,hát most nem egyszerűbb lefényezni mégegyszer? na meg hát a mai elektronikák? mi az hogy nincs gázbovden? mert potméteres.. hát ez vicc
""brembo tervezés" tehát a kivitelezés minősége és az anyagminőség nem számít,"
Természetesen számít, de a gyári DDR alkatrészeknél nem volt rossz a kivitelezés és az anyagminőség.
A minőség pont a gyári készletek kifogyásával és a kisipari szar termékek megjelenésével romlott.
"én a saját gépem eredeti gyári originál tárcsafékjéről írtam madein DDR!! rendberakva, rendesen légtelenítve, jó betétekkel, friss olajjal, jó karmantyúkkal, jó tárcsával."
Ha valóban rendberaktad és mégsem vagy megelégedve vele, akkor vagy nem csináltál jól valamit, vagy neked tényleg nem elég a gyári fék ami pedig ezekhez a motorokhoz tökéletesen megfelelő.
Engem nem zavarna az elektrónika, mert alapvetően egyszerüsíti a mechanikát és az elektronika még mindig megbízhatóbb mint a mechanika, de azt nagyon utálom amikor kiveszik a kezemből a belenyúlás jogát :))
Ha a motorhoz mellékelnék a szoftver hozzáférést, akkor máris jobban tetszene.
Mi? te képes vagy a megengedett sebességgel haladni??? :DDD
minimum +10% az általános forgalmi tempó, de +30%nál is lesz akinek kevés.
Ja és azért ellenőrizd az órádat mert lehet hogy valójában nem is mész annyival mint amennyit mutat. Nekem a kocsim 60-at mutat és 50-el megy, tehát 20%-ot csal, 110nél viszont 100-at megy tehát 10%-ot.
TS-en valami gond lehet mert az pontos :)
Miért ne? Legalább nem rohad és könnyű.
Az igazán hardcor tuningosok az összes ajtót is kicserélik műanyagra, valamint az ablakokat polikarbonátra, mert jelentős súlymegtakarítás :)
A sárvédő amúgy sem szól bele a szerkezetbe, az ajtó már inkább, de az itt megtakarított súly többet ér ha bukócsőre cserélik.
Azért nem kell piszkálni feleslegesen Kövicset, normálisan vitatkozott és érvelt.
kívánságod teljesült:))
ÉRTELMES DOLOG
:)
Valami értelmes dolog is lesz még ma?Vagy azon a k...va féken fogtok parádézni és veszekedni,mint az ovisok a kisbiciklin és a homokozójátékon?!Akinek tetszik az örüljön neki,akinek nem az ne fikázza,hanem vegyen rá kamionét és kész!Be...na,ha minden gyári járgányon kicserélgetnénk mindent,máséra!Akkor az már öszvér lenne!.......
Igen, sajnos macerásabb a hidraulikus fék, mint a bowdenes. A TS-en lustaságból én sem cseréltem ki tárcsára pedig nekem is van egy garnitúra.
"Te sem olvastad rendesen el a hozzászólásomat. "
Én elolvastam te viszont szépen elbeszélsz mellettem és csak a saját igazát megerősítő dolgokat hallod ki. :-)
Én azt mondtam hogy a 100%osan eredeti fék IS jó, te viszont kötöd az ebet a karóhoz, "de nemjó és csak ha lecserélünk mindent akkor lesz jó"
Tény hogy egy 20éves tyúkszaros MZ féke nyilván rossz, míg egy szalon Yamaha féke nagyon jó, de az a szalon Yamaha ha egykorú a szalon állapotú MZ-vel akkor máris nem olyan egyértelmű a különbség.
most már befejezem a féktémát, mert nem vitaindítónak szántam:)))
kap egy normális fékrendszert a gépem a tél folyamán, akkor úgyis miszlikre szétszedem és mindent átalakítok felújítok rajta, ami nem megfelelő az én számomra.
Te azt akarod mondani hogy a Japán gépeken soha semmi nem kopik el? :))
Megmutassam a Hondámat ;-)
Ha elkopik akkor a japán fék is rossz lesz. És nyilván rossz lesz a fék ha nem hárítod el a hibákat hanem hagyod lepusztulni.
Az MZ eredeti féke nagyon jó, és megint jó lesz ha szerzel hozzá eredeti ÚJ alkatrészeket. Mivel ilyen nincs, ezért azt érdemes használni ami van.
A fék hatékonysága függ a fékmunkahenger és főfékhenger átmérőjének arányától. Minén nagyobb az arány annál erősebb a fék. Persze a fékcső rugalmassága rontja ezt a paramétert, de ezt viszont lehet kompenzálni a dugattyú átmérővel.
Az MZ-n ezek a paraméterek jól vannak megtervezve, de ha a gyárinál rugalmasabb fékcsövet használsz (a 20éves DDR is rossz sajnos) akkor persze hogy gyengébbek lesznek az eredmények.
Amúgy láttam teljes egészében eredeti DDR féket is ami eszméletlen jól fogott.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|