hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. április 07. hétfö 
Herman

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Troster07
válasz erre | email2014-08-08 13:30:10
Köszönöm Keri! 20év hallgatás után a kis ts még nem akar röfögni, nem igazán értem mért nem. A karbira gyanakszok, szerintem nem tud elégséges porlasztást létrehozni, de ma délután nekiugrok még egyszer.
sorszám: 47162 (142800)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-08-07 22:36:42
Ha szükséges, akkor én szoktam de a minimális beavatkozás politikáját folytatom, főleg hogy a tagok többnyire bírnak magukkal :)

Robi sem rossz srác.
sorszám: 47161 (142797)
(előzmény: v_ági, 2014-08-07 21:54:55)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-08-07 22:23:52
Az utolsó szervizes cikkben megtalálod, de amúgy is ajánlom ezt:
http://www.szocimotoros.hu/download/mzhogyantovabb.zip
sorszám: 47160 (142796)
(előzmény: Troster07, 2014-08-07 20:40:16)

 
 
v_ági
válasz erre | email2014-08-07 21:54:55
nem moderálja vki ezt a fórumot? eddig színvonalasabbnak tűnt...
sorszám: 47159 (142795)

 
 
Troster07
válasz erre | email2014-08-07 21:16:20
Igen ismerem Keri cikkét, elég részletes, csak nem tudom, hogy a kis ts úszószintje eltér-e BVF 30-as beállítástól.
sorszám: 47158 (142793)
(előzmény: v_ági, 2014-08-07 20:52:42)

 
 
v_ági
válasz erre | email2014-08-07 21:01:55
csak hogy ne maradjak adós.. igyekszem részt venni a motor "feltámasztásában" ez nem is igazán szerelés, mert működőképesen lett elrakva, úgy 20 éve:)Ha egyedül csinálnám, még bicikli sem lenne belőle. Jó, hogy ez a fórum is van, és oldalon rengeteg a hasznos cikk, és motiváló fotó:)
Igen, a lény valóban furcsa, dehát kiből mit hoz ki egy lány és egy motor együtt említése :D
sorszám: 47157 (142792)
(előzmény: astro77joe, 2014-08-05 18:22:03)

 
 
v_ági
válasz erre | email2014-08-07 20:56:23
amúgy itt az oldalon balra: "Szervíz->Karburátor beállítása". Mi ezt használtuk. Nagyon részletes:)
sorszám: 47156 (142791)
(előzmény: v_ági, 2014-08-07 20:52:42)

 
 
v_ági
válasz erre | email2014-08-07 20:52:42
Szia! Nekem 27-33 mm közé lőtték be valahogy. A szakik majd megerősítenek vagy megcáfolnak. Tapasztalat sajnos még nincs, a motor a garázsban rostokol...
sorszám: 47155 (142790)
(előzmény: Troster07, 2014-08-07 20:40:16)

 
 
Troster07
válasz erre | email2014-08-07 20:40:16
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy z Mz Ts 125-nek mennyire kell állítani az úszószintet?
sorszám: 47154 (142789)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-08-07 16:43:46
"sok kan egyből nyugtalan lesz"

Szerelési tanácsért jött, nem az olajkokszos kezű kanok közé vetni magát. :-)
sorszám: 47153 (142788)
(előzmény: Keri, 2014-08-06 07:43:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-08-07 16:42:17
"egy nőnemű lény"

Ettől kész vagyok.
Nevezzük hölgynek, kisasszonynak...de LÉNYnek? :-)
sorszám: 47152 (142787)
(előzmény: astro77joe, 2014-08-05 18:22:03)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-08-06 07:43:11
Nincs sok, de azért előfordul, csak nem szokták nagy dobra verni mert a sok kan egyből nyugtalan lesz :)))))

Ahogy a rendőr tagunk is van, de ő sem szokta reklámozni :)
sorszám: 47151 (142785)
(előzmény: astro77joe, 2014-08-05 18:22:03)

 
 
astro77joe
válasz erre | email2014-08-05 18:22:03
Jól látom, hogy egy nőnemű lény írt az MZ fórumba? Mik vannak! Mikor volt ilyen utoljára? Talán még soha! Tudom, hogy a hölgyek is szeretnek motorozni, mert az én feleségem is imád utazni a tz-n. Ám a technikai részletek nem nagyon érdeklik. Kíváncsi lennék, hogy Ági tényleg maga szereli a motort? Szép új színfolt lenne egy nő is a fórumban!
sorszám: 47150 (142784)

 
 
v_ági
válasz erre | email2014-08-04 20:10:23
Köszönöm! Ha a kérdés nem is, a válasz világos volt:)És köszi a tippet is, majd letesztelem, mielőtt a helyére kerül a tömítés.
sorszám: 47149 (142783)
(előzmény: Keri, 2014-08-04 07:49:02)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-08-04 07:49:02
Nincs zéger, mert befelé van feszítve, de amúgy is szorosan van benne.

Nem igazán világos mire gondolsz.
Van egy gumigyűrű a vízzsáknál, meg egy a tank és a benzincsap között, meg persze magában a benzincsapban van egy gumilap megfelelő lukakkal.

Különben javaslom ha veszel tömítést akkor éjszakára dobd bele benzinbe, ha bedagad, akkor pedig dobd ki. Sajnos előfordul, hogy a benzin tömítés nem bírja a benzint. Jobban járz ha veszel NBR, vagy Viton gumilemezt és abból vágsz ki magadnak ilyen tömítéseket.
Szilikon az nem bírja a benzint, de szükség esetén a teflonszalag is megteszi.

sorszám: 47148 (142780)
(előzmény: v_ági, 2014-08-03 13:12:11)

 
 
v_ági
válasz erre | email2014-08-03 13:12:11
Sziasztok! Először is üdv a fórumon, meg grat a gépekhez mindenkinek, kicsit több infó is van itt, mint amivel hirtelen meg tudnék bírkózni :) Ha valakinek ideje engedi,szívesen vennék némi segítséget egy 125-ös TS összerakásában, szerintem ez nektek "napi rutin", de amikor itt neten keresgélek, már megőrülök, hogy a robbantott ábrák között folyton feltűnnek simsonok, meg minden más is.(meg persze a másoknak evidens dolgok fent sincsenek )
Az első kérdésem, hogy az első keréknél a kerékagycsapágynál van-e zéger-gyűrű? (normál esetben, mert én nem találom). A másik pedig, hogy a benzincsapnál, ahová a szűrő csatlakozik,(mármint a gumicsöves, ami a tankban "végződik") ott kéne lenni egy tömítésnek is, nem? ( az alsó szűrőnél van, azt tudom)
Előre is köszi!
sorszám: 47147 (142779)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-08-01 07:52:29
Talán elsiklottál már leírt mondatom felett: "Még a nagy tudású eladók is zselésnek nevezik a felitatott elektrolitost."
Tulajdonképpen nem szükséges, hogy értsen hozzá, elegendő ha el tudja adni.

Ezen idézet pedig tőled származik:
" A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik! ... "
Gondolom észrevetted. :-)
Mindenki vegyen olyan akkut, amilyet csak akar. :-D
sorszám: 47146 (142771)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-31 09:40:52)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-31 09:40:52
"... Keverik a felitatott elektrolitos akku és a zselés akku fogalmát. ... A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik! ... "
Végül is ki az aki keveri?
sorszám: 47145 (142770)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-29 19:43:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-29 21:48:44
Elhiszem.

Nálam van Diamec, és sok egyéb. Mind felitatott, zselé csak a kocsonyában van nálunk. :-)
sorszám: 47144 (142767)
(előzmény: Keri, 2014-07-29 21:01:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-29 21:01:47
Had tudjam már mit beszélek.

Ha azt mondom zselés, akkor az. Ha felitatott, akkor az.
A felitatottat ki lehet nyitni sőt, nekem legutóbb saját kézzel kellet felsavaznom az új felitatottat, de hidd már el hogy a riasztó akkuk zselések.
sorszám: 47143 (142766)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-29 19:43:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-29 20:59:59
Már megint kötekszel? :)
Amit írsz nem mond ellent annak amit én mondtam, mivel nem savas, hanem zselés. Minimális gázképződés van benne, ami nem távozik, és rekombinálódik kisütéskor. Mindenféle ötvözővel érik el hogy ne gázosodjon.

Írtam hogy áram és túltöltés. A túltöltés nálam a túl nagy feszültséget jelenti, de mivel változhat ez a feszültségpont az én megfogalmazásom helyesebb :))))
sorszám: 47142 (142765)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-29 19:39:30)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-29 20:04:22
A "felitatott" nitroglicerint hívják dinamitnak, a TNT egészen más!
sorszám: 47141 (142764)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-29 19:43:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-29 19:43:08
De vannak még "Okosok" akik mindezt semmibe veszik és hülyeségeket beszélnek.
Keverik a felitatott elektrolitos akku és a zselés akku fogalmát. Még a nagy tudású eladók is zselésnek nevezik a felitatott elektrolitost.
A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik! :-)
sorszám: 47140 (142763)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-28 13:35:54)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-29 19:41:04
A múltkor találkoztam a BW-filmek egyik kamiont vezető szerb sztárjával, szép névtáblája volt.
Dragan, add az életed. :-D
sorszám: 47139 (142762)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-29 19:39:30)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-29 19:39:30
1. Gázképződés nélkül feltötltött savas akku nincs.
2. Túl nagy töltőáram kinyírja az akkut-> a töltőáram akkor túl nagy, ha túl nagy a töltőfeszültség->az kis töltőáramnál is rongálja az akkut.

Bruce Willis, véres/koszos trikóban, borostásan. :-)
sorszám: 47138 (142761)
(előzmény: Keri, 2014-07-28 10:04:53)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-29 08:59:06
Az elképzelhető, hogy a zselés akkuk között akad olyan gyártmány amelyik jobban bírja a "kiképzést" és neked ilyenhez van szerencséd.
sorszám: 47137 (142757)
(előzmény: Keri, 2014-07-29 07:15:29)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-29 07:15:29
Persze lehet hogy ha berakom az új kábelkorbácsot akkor már nekem is túltölti :D
sorszám: 47136 (142756)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-28 13:35:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-29 07:13:25
Ennek ellenére nekem vígan működik riasztó akkuval a TS :)
Tudom hogy elméletileg nem lehet, és a paraméterekben is egyetértünk, de egyszer mikor melóhelyemen kínlódtam a lemerült akkuval, fogtam és rádugtam egy szünetmentesből kiszedett, 6V-os zseléset, mondván jó lesz ez hazáig. Olyannyira jó volt, hogy 2 évig ment vele a motor, amikor is télen szétfagyott. De mivel jóval olcsóbb és nincs gond a savval azóta is ilyeneket használok a TS-ben.
sorszám: 47135 (142755)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-28 13:35:54)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-28 13:35:54
Ne fáraszd magad, a szakirodalom és a kezelési útmutatók szerint is a savas akkunál 2,4 V-nál nem tanácsos magasabb cella feszültséget alkalmazni, míg a zselés aksinál ez az érték 2,3 V. De vannak még "Okosok" akik mindezt semmibe veszik és hülyeségeket beszélnek. A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik!
sorszám: 47134 (142752)
(előzmény: Keri, 2014-07-28 10:04:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-28 10:04:53
A zselés (a riasztó akkuk azok) durranhat, mivel annál nem megengedett semmilyen gázképződés, hiszen a zseléből nem tud kiszabadulni, szelep ide vagy oda.
Márpedig ha túl nagy a töltőáram vagy túltölt, akkor akkor keletkezik gáz.

Robbanást ne úgy képzeld el hogy Bruce Willis repül 10 métert és leporolja magát, hanem kinyomja az oldalát meg még csattanhat is közben.
sorszám: 47133 (142750)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-28 09:25:12)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-28 09:29:20
Nálam szaggatás okai voltak eddig:
-kevés üzemanyag és rossz gyertya(a szegényeb keveréket nem képes begyújtani)
-ledarálódott generátor széngyűrű(mint mikor sportmotorok leszabályoznak x fordulatszámon)
-gyertyapipa hiba(cseréltem)

Ha a generátor jó, mexa/gyújtóelektronika jó, és a kábelt/pipát/gyertyát is jóra cserélted, akkor keverékarány probléma is lehet(túl dús, túl szegény, szimmeringnél falslevegőt szív, stb.)
sorszám: 47132 (142749)
(előzmény: VGGábor, 2014-07-27 21:25:57)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-28 09:25:12
akkor sem szabad robbannia. A gumisapkának, gumiszelepeknek ki kell engedniük a gázt. A probléma inkább az, hogy elbontja az elektrolitot, a rájder nem észleli annak hiányát, és a kiszáradt akkulemezek károsodnak/tönkremennek.
sorszám: 47131 (142748)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-27 09:20:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-28 09:22:35
NEM írtam se főfúvókáról, se tűállásról.
Fúvókáról írtam.

A főfúvóka mérete befolyásolja a is fordultszámi viselkedést is részben, és a kis fordulati beállítás is befolyásolja a nagy gázas beállítást részben.

Példa:110-es főfúvóka 150-es hengeren. Megy, 100 feletti végsebesség. Alapjárati elszegényítés után 3000 alatt halott a motor, leáll, felette nagyon gyenge gyorsulás, 70km/h végsebesség. Fogyasztás kevesebb,de erősen detonált.
Alapjárati dúsításra ugrásszerűen javult a gyorsulás, gázreakció. Az aszfalt szaggatása sok pénzbe kerül.
sorszám: 47130 (142747)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-26 20:13:02)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-27 22:44:45
Ha a kábel oldali érringező kicsavarható akkor általában "alatta" zavarszűrő van.
sorszám: 47129 (142745)
(előzmény: VGGábor, 2014-07-27 21:56:44)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-07-27 21:56:44
Régi fajta szóval lehet ez a gond csak...
Köszönöm.
sorszám: 47128 (142744)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-27 21:41:17)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-27 21:41:17
".. a gyertyapipánál szakadásvizsgálóval azt mértem hogy szakad ..."
Ha benne van a zavarszűrő ellenállás, kb. 10 kOhm, akkor a szakadás vizsgáló hibát jelez, pedig nincs.
Ha nincs benne zavarszűrő akkor hiba.
sorszám: 47127 (142743)
(előzmény: VGGábor, 2014-07-27 21:25:57)

 
 
taliga
válasz erre | email2014-07-27 21:26:16
Mindenkinek koszi :)
sorszám: 47126 (142742)

 
 
VGGábor
válasz erre | email2014-07-27 21:25:57
Üdv
Egy 251es szaggatásán megy nálam a szenvedés. Mitől lehet? Csak akkor szaggat, ha állandó a fordulatszám, gyorsításnál nem. Már szinte mindent próbáltunk eddig, ma trafót is cseréltük, semmi változás még mindig. Kábel jó volt, de a gyertyapipánál szakadásvizsgálóval azt mértem hogy szakadt (nem sípolt) de a motor megy. Lehet az a hiba oka? Hogy gyorsításkor a nagyobb áram átmegy rajta?
sorszám: 47125 (142741)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-27 09:20:07
"14-14,1V-tal elvan nálam a felitatott elektrolitos... Robbanás még nem történt."
Ha 14,4-14,5 V-ra töltöd, mint a savast, akkor könnyen történhet.
sorszám: 47124 (142740)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-26 17:56:47)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-26 20:13:02
Az alapjárat (alsó 1/4-1/3 fordulatszám) felpörgés, beállításától volt szó, ennek köze sincs a főfúvókához vagy a tű állásához.
sorszám: 47123 (142739)
(előzmény: szsrobert, 2014-07-26 18:02:16)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-26 18:02:16
Alacsony fogyasztást úgy lehet beállítani, hogy X benzinmennyiséggel (fúvókaméret) a legnagyobb végsebesség eléréséig állítgatjuk a keverékarányt,gyújtást, kipufogót, stb.
sorszám: 47122 (142738)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-26 17:28:24)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-26 18:00:06
Gyári vezérléssel is 3000 alatt xar az MZ hatásfoka. Tuning esetén még jobban hörög gyorsulás helyett.

Ha avezérlés jó, vagy túl sokat, vagy túl keveset kap.
Keveset kap->dúsítani
Sokat kap->szegényíteni.
Mindez jó és erős gyújtószikra mellett. Gyenge gyújtás dúsabb keveréket kérne.
sorszám: 47121 (142737)
(elözmény: Árpád, 2014-07-24 21:09:20)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-26 17:58:17
Ha bontja az elektrolitot, agumisapkáknak ki kell engedniük a fejlődő gázt. Gyári felirat szerint 15V-ig tölthető. 14,4V elég neki, utána 13,5-14,1 közt tartani.

Milyen márkájú volt a szétrobbant akku?
sorszám: 47120 (142736)
(elözmény: Árpád, 2014-07-24 18:35:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2014-07-26 17:56:47
14-14,1V-tal elvan nálam a felitatott elektrolitos (amit tévesen zselésnek neveznek). Robbanás még nem történt.
sorszám: 47119 (142735)
(elözmény: Árpád, 2014-07-24 12:00:00)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-26 17:28:24
"... vagy dugulás az alapjárati rendszerben, esetleg annak a rossz beállítása."
Tapasztalataim szerint a rossz beállítás a leggyakoribb (próbáljunk alacsony fogyasztást beállítani jelszóval).
sorszám: 47118 (142734)
(előzmény: Keri, 2014-07-26 08:46:04)

 
 
Keri
válasz erre | email2014-07-26 08:46:04
Egyetértek.
Csövet sem kell kurtítani, pont ugyan ez a hatása az úszószintnek, hogy alacsony fordulaton befolyásol. Azt kell pontosan beállítani hogy megfelelő mélységből kelljen felszívni az üzemanyagot.

Illetve mindenek előtt a fúvóka tű magasságával beállítani, mert lehet az van túl mélyre leeresztve....vagy dugulás az alapjárati rendszerben, esetleg annak a rossz beállítása.
sorszám: 47117 (142733)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-25 19:50:59)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-25 19:50:59
Nem "lehet" hanem biztos. -D)
sorszám: 47116 (142732)
(előzmény: Árpád, 2014-07-25 18:37:51)

 
 
Árpád
válasz erre | email2014-07-25 18:37:51
Lehet hogy igazad van. De akkor a főfúvóka tartó csővének kurtitása utánna egy ujra beállítása a karbinak segít valamelyest.
Rövidebb csövön kisebb nyomáskülöbbség is át tudja szippantani a benzint.
Tényleg, mintha az első etzm csinált volna hasonlót, abban pedig túl hosszú volt az említett vacak. De az nehezen is indult. Viszont rögtön indulás után pörgött vagy négyezret. Rég volt, vagy tízenegy éve.
Nézni kell esetleg a füstöt. Ha sötétedik akkor a levegő kevés, ha világosodik akkor a benzin.
sorszám: 47115 (142731)
(előzmény: Gyula-bá, 2014-07-25 18:07:32)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-25 18:11:47
Gondolj a gk.-k gyorsító szivattyújára.
sorszám: 47114 (142730)

 
 
Gyula-bá
válasz erre | email2014-07-25 18:07:32
Szerintem pont fordítva van.
Kevés levegő, kicsi szívó hatás, kevés a benzin.
sorszám: 47113 (142729)
(elözmény: Árpád, 2014-07-25 06:55:54)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49062)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu