:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Köszönöm! Ha a kérdés nem is, a válasz világos volt:)És köszi a tippet is, majd letesztelem, mielőtt a helyére kerül a tömítés.
Nincs zéger, mert befelé van feszítve, de amúgy is szorosan van benne.
Nem igazán világos mire gondolsz.
Van egy gumigyűrű a vízzsáknál, meg egy a tank és a benzincsap között, meg persze magában a benzincsapban van egy gumilap megfelelő lukakkal.
Különben javaslom ha veszel tömítést akkor éjszakára dobd bele benzinbe, ha bedagad, akkor pedig dobd ki. Sajnos előfordul, hogy a benzin tömítés nem bírja a benzint. Jobban járz ha veszel NBR, vagy Viton gumilemezt és abból vágsz ki magadnak ilyen tömítéseket.
Szilikon az nem bírja a benzint, de szükség esetén a teflonszalag is megteszi.
Sziasztok! Először is üdv a fórumon, meg grat a gépekhez mindenkinek, kicsit több infó is van itt, mint amivel hirtelen meg tudnék bírkózni :) Ha valakinek ideje engedi,szívesen vennék némi segítséget egy 125-ös TS összerakásában, szerintem ez nektek "napi rutin", de amikor itt neten keresgélek, már megőrülök, hogy a robbantott ábrák között folyton feltűnnek simsonok, meg minden más is.(meg persze a másoknak evidens dolgok fent sincsenek )
Az első kérdésem, hogy az első keréknél a kerékagycsapágynál van-e zéger-gyűrű? (normál esetben, mert én nem találom). A másik pedig, hogy a benzincsapnál, ahová a szűrő csatlakozik,(mármint a gumicsöves, ami a tankban "végződik") ott kéne lenni egy tömítésnek is, nem? ( az alsó szűrőnél van, azt tudom)
Előre is köszi!
Talán elsiklottál már leírt mondatom felett: "Még a nagy tudású eladók is zselésnek nevezik a felitatott elektrolitost."
Tulajdonképpen nem szükséges, hogy értsen hozzá, elegendő ha el tudja adni.
Ezen idézet pedig tőled származik:
" A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik! ... "
Gondolom észrevetted. :-)
Mindenki vegyen olyan akkut, amilyet csak akar. :-D
"... Keverik a felitatott elektrolitos akku és a zselés akku fogalmát. ... A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik! ... "
Végül is ki az aki keveri?
Elhiszem.
Nálam van Diamec, és sok egyéb. Mind felitatott, zselé csak a kocsonyában van nálunk. :-)
Had tudjam már mit beszélek.
Ha azt mondom zselés, akkor az. Ha felitatott, akkor az.
A felitatottat ki lehet nyitni sőt, nekem legutóbb saját kézzel kellet felsavaznom az új felitatottat, de hidd már el hogy a riasztó akkuk zselések.
Már megint kötekszel? :)
Amit írsz nem mond ellent annak amit én mondtam, mivel nem savas, hanem zselés. Minimális gázképződés van benne, ami nem távozik, és rekombinálódik kisütéskor. Mindenféle ötvözővel érik el hogy ne gázosodjon.
Írtam hogy áram és túltöltés. A túltöltés nálam a túl nagy feszültséget jelenti, de mivel változhat ez a feszültségpont az én megfogalmazásom helyesebb :))))
A "felitatott" nitroglicerint hívják dinamitnak, a TNT egészen más!
De vannak még "Okosok" akik mindezt semmibe veszik és hülyeségeket beszélnek.
Keverik a felitatott elektrolitos akku és a zselés akku fogalmát. Még a nagy tudású eladók is zselésnek nevezik a felitatott elektrolitost.
A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik! :-)
A múltkor találkoztam a BW-filmek egyik kamiont vezető szerb sztárjával, szép névtáblája volt.
Dragan, add az életed. :-D
1. Gázképződés nélkül feltötltött savas akku nincs.
2. Túl nagy töltőáram kinyírja az akkut-> a töltőáram akkor túl nagy, ha túl nagy a töltőfeszültség->az kis töltőáramnál is rongálja az akkut.
Bruce Willis, véres/koszos trikóban, borostásan. :-)
Az elképzelhető, hogy a zselés akkuk között akad olyan gyártmány amelyik jobban bírja a "kiképzést" és neked ilyenhez van szerencséd.
Persze lehet hogy ha berakom az új kábelkorbácsot akkor már nekem is túltölti :D
Ennek ellenére nekem vígan működik riasztó akkuval a TS :)
Tudom hogy elméletileg nem lehet, és a paraméterekben is egyetértünk, de egyszer mikor melóhelyemen kínlódtam a lemerült akkuval, fogtam és rádugtam egy szünetmentesből kiszedett, 6V-os zseléset, mondván jó lesz ez hazáig. Olyannyira jó volt, hogy 2 évig ment vele a motor, amikor is télen szétfagyott. De mivel jóval olcsóbb és nincs gond a savval azóta is ilyeneket használok a TS-ben.
Ne fáraszd magad, a szakirodalom és a kezelési útmutatók szerint is a savas akkunál 2,4 V-nál nem tanácsos magasabb cella feszültséget alkalmazni, míg a zselés aksinál ez az érték 2,3 V. De vannak még "Okosok" akik mindezt semmibe veszik és hülyeségeket beszélnek. A dologban csak az a szomorú, hogy a magabiztosan állított butaságot mások,akik felülnek nekik, drágán megfizetik!
A zselés (a riasztó akkuk azok) durranhat, mivel annál nem megengedett semmilyen gázképződés, hiszen a zseléből nem tud kiszabadulni, szelep ide vagy oda.
Márpedig ha túl nagy a töltőáram vagy túltölt, akkor akkor keletkezik gáz.
Robbanást ne úgy képzeld el hogy Bruce Willis repül 10 métert és leporolja magát, hanem kinyomja az oldalát meg még csattanhat is közben.
Nálam szaggatás okai voltak eddig:
-kevés üzemanyag és rossz gyertya(a szegényeb keveréket nem képes begyújtani)
-ledarálódott generátor széngyűrű(mint mikor sportmotorok leszabályoznak x fordulatszámon)
-gyertyapipa hiba(cseréltem)
Ha a generátor jó, mexa/gyújtóelektronika jó, és a kábelt/pipát/gyertyát is jóra cserélted, akkor keverékarány probléma is lehet(túl dús, túl szegény, szimmeringnél falslevegőt szív, stb.)
akkor sem szabad robbannia. A gumisapkának, gumiszelepeknek ki kell engedniük a gázt. A probléma inkább az, hogy elbontja az elektrolitot, a rájder nem észleli annak hiányát, és a kiszáradt akkulemezek károsodnak/tönkremennek.
NEM írtam se főfúvókáról, se tűállásról.
Fúvókáról írtam.
A főfúvóka mérete befolyásolja a is fordultszámi viselkedést is részben, és a kis fordulati beállítás is befolyásolja a nagy gázas beállítást részben.
Példa:110-es főfúvóka 150-es hengeren. Megy, 100 feletti végsebesség. Alapjárati elszegényítés után 3000 alatt halott a motor, leáll, felette nagyon gyenge gyorsulás, 70km/h végsebesség. Fogyasztás kevesebb,de erősen detonált.
Alapjárati dúsításra ugrásszerűen javult a gyorsulás, gázreakció. Az aszfalt szaggatása sok pénzbe kerül.
Ha a kábel oldali érringező kicsavarható akkor általában "alatta" zavarszűrő van.
Régi fajta szóval lehet ez a gond csak...
Köszönöm.
".. a gyertyapipánál szakadásvizsgálóval azt mértem hogy szakad ..."
Ha benne van a zavarszűrő ellenállás, kb. 10 kOhm, akkor a szakadás vizsgáló hibát jelez, pedig nincs.
Ha nincs benne zavarszűrő akkor hiba.
Üdv
Egy 251es szaggatásán megy nálam a szenvedés. Mitől lehet? Csak akkor szaggat, ha állandó a fordulatszám, gyorsításnál nem. Már szinte mindent próbáltunk eddig, ma trafót is cseréltük, semmi változás még mindig. Kábel jó volt, de a gyertyapipánál szakadásvizsgálóval azt mértem hogy szakadt (nem sípolt) de a motor megy. Lehet az a hiba oka? Hogy gyorsításkor a nagyobb áram átmegy rajta?
"14-14,1V-tal elvan nálam a felitatott elektrolitos... Robbanás még nem történt."
Ha 14,4-14,5 V-ra töltöd, mint a savast, akkor könnyen történhet.
Az alapjárat (alsó 1/4-1/3 fordulatszám) felpörgés, beállításától volt szó, ennek köze sincs a főfúvókához vagy a tű állásához.
Alacsony fogyasztást úgy lehet beállítani, hogy X benzinmennyiséggel (fúvókaméret) a legnagyobb végsebesség eléréséig állítgatjuk a keverékarányt,gyújtást, kipufogót, stb.
Gyári vezérléssel is 3000 alatt xar az MZ hatásfoka. Tuning esetén még jobban hörög gyorsulás helyett.
Ha avezérlés jó, vagy túl sokat, vagy túl keveset kap.
Keveset kap->dúsítani
Sokat kap->szegényíteni.
Mindez jó és erős gyújtószikra mellett. Gyenge gyújtás dúsabb keveréket kérne.
Ha bontja az elektrolitot, agumisapkáknak ki kell engedniük a fejlődő gázt. Gyári felirat szerint 15V-ig tölthető. 14,4V elég neki, utána 13,5-14,1 közt tartani.
Milyen márkájú volt a szétrobbant akku?
14-14,1V-tal elvan nálam a felitatott elektrolitos (amit tévesen zselésnek neveznek). Robbanás még nem történt.
"... vagy dugulás az alapjárati rendszerben, esetleg annak a rossz beállítása."
Tapasztalataim szerint a rossz beállítás a leggyakoribb (próbáljunk alacsony fogyasztást beállítani jelszóval).
Egyetértek.
Csövet sem kell kurtítani, pont ugyan ez a hatása az úszószintnek, hogy alacsony fordulaton befolyásol. Azt kell pontosan beállítani hogy megfelelő mélységből kelljen felszívni az üzemanyagot.
Illetve mindenek előtt a fúvóka tű magasságával beállítani, mert lehet az van túl mélyre leeresztve....vagy dugulás az alapjárati rendszerben, esetleg annak a rossz beállítása.
Nem "lehet" hanem biztos. -D)
Lehet hogy igazad van. De akkor a főfúvóka tartó csővének kurtitása utánna egy ujra beállítása a karbinak segít valamelyest.
Rövidebb csövön kisebb nyomáskülöbbség is át tudja szippantani a benzint.
Tényleg, mintha az első etzm csinált volna hasonlót, abban pedig túl hosszú volt az említett vacak. De az nehezen is indult. Viszont rögtön indulás után pörgött vagy négyezret. Rég volt, vagy tízenegy éve.
Nézni kell esetleg a füstöt. Ha sötétedik akkor a levegő kevés, ha világosodik akkor a benzin.
Gondolj a gk.-k gyorsító szivattyújára.
Szerintem pont fordítva van.
Kevés levegő, kicsi szívó hatás, kevés a benzin.
Gondolom alacsony fordulaton kevés levegőt szív, hiába van nyitva torok. Viszont a benya dől belé a gáz meghuzásakor. Azaz benzinbe folytod szegény motort.
...mert nem valaszoltok, kerdezek ujat. Miert van az, hogy 3000 alatt, ha eroteljes gazt huzok, horogni kezd az etz?
Értelem szerűen a generátornál 13,8 V.
Na ezt nem tudtam.
Egyébként generátoros a TS és 12V-os, de gondolom ez lényegtelen, a lényeg, hogy a 14,4 sok volt neki. Szépen felpúposodott, majd kirepedt az oldala és összefröcskölt mindent valami gusztustalan szürke savas trutyival. És persze azonnal zárlatos lett és meg is állt az MZ.
Azt észrevettem, hogy mint puffer sokkal kevesebbet nyel be mint a hagyományos akku, nagyobb lesz a feszültségingadozás.
Főleg ezért letettem a használatáról.
Persze, hogy nem tesz jót ilyen hirtelen tökre lemeríteni. Nem is ezt írtam, hanem hogy akár fél órát is elketyeg világításon, ha nincs töltés akkor is.
Normálisan pedig a generátor/dinamó tölt annyit, hogy az akku csak pufferként van benne, nem sokat dolgozik.
"... a TS-en 2 éve Lengyelországban felrobbant egy zselés. ..."
Mert a zselés akkut nem szabad 7,2 V-ig tölteni, át kell állítani a fesz szabályozót max. 6,9 V-ra!
A savas akkunál a kapacitása negyedével/felével lehet sütni, ha hosszú élettartamot tervezünk neki.
20Ah-nál 5-10A.
Lehet, én nyúltam bele a fekáliába vásárláskor, de nálam a felitatott elektrolitos bírta tovább a hagyományos akkunál(ami ráadásul drága is volt, azóta messze kerülöm az a műhelyt).
Egy így kifogástalan.
Ez esetben viszont jelentősen csökkennnie kell az üzemanyagfogyasztásnak a gyújtás égést és hatásfokot javító hatása miatt.
Ha normális 50/55W-os izzó van benne nem szabad lényegesen változnia a fordulatszámnak tőle.
Az 5,5Ah-s akku pedig valóban kicsit kicsi, de nem vészes. A gyújtás+ világítás max 4A, vagyis több mint 1 óra a teljes lemerülés. Mondjuk fél órát tuti el kell ketyegnie csak az akkuról, mire leesik annyira a feszültség, hogy már kicsi lesz a szikra és megáll. Mellesleg az 1200-as Suzukiban 12Ah-s akku van. Kicsit többet vesz fel a gyújtás, 2db folyton világító fényszórója van, nem beszélve az önindítóról. És 4 éve vettem a kitudja hány éves akkuval. Ami azóta is köszöni szépen, jól van.
Ha évente kidobod, ott valami baj van, én nem is emlékszem mikor cseréltem MZ akkut. Illetve a TS-en 2 éve Lengyelországban felrobbant egy zselés. Azt kicsréltem ott helyben nem zselésre, ami azóta is jó. Ez volt az első zselés akkum 2-3 évesen történt vele ez a malőr. Úgyhogy a zselés felejtős, a hagyományos akkuk viszont 4-5 évet simán kibírnak nálam.
rendben, akkor pontosítok: jelentősen kevésbé esik az alapjárat, mint a gyári gyújtással.
20Ah, már egy kisebb autóba is elég. Ha évente döglik akkor ott nem stimmel valami. Alapesetben az akku alig dolgozik.
És ettől függetlenül terhelésre ugyanúgy esik az alapjárat. Természetes. Nagyobb terhelés, kisebb fordulat.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|