hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 05. hétfö 
Györgyi

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-17 01:54:10
ez a gyertya amit irtam ez iridium,és nekem is elektronikus a gyujtásom,mint haveromé,de nem akartam hinni a fülemnek amikor mondta hogy amint beindul van stabil alapjárata,és nem kell neki a szivatókarral játszani.ilyen nincsen,fizikai képtelenség mondtam magamba,mert hát nézzük csak ezt a hetet,végig csak 10-15 fok volt,ez meg még nekem is hideg nem hogy a motornak:)és tényleg úgy van ahogy mondta,láttam\hallottam és igaza volt,de mivel az enyém egyedi(semmilyen gyári beállítással nem megy jól)most sötét isolator 260 van benne.Azért érdeklődtem, mert amikor tettem vissza a gyertyát sikerült úgy meghúznom,hogy megrepedt a porcelán,és le szeretném cserélni mielőtt otthagyna az úton.

Más: hol folyhat még a hátsó lengéscsillapitó a szimeringen kívűl?(etz) gondoltam a szimeringház tetején lévő O gyűrűre is ,de hát csak nem az a ludas,legalább is remélem,mert nem biztos hogy lehet kapni ilyen méretben,meg ilyen minőségben.most volt szimeringezve és nem nagyon tudom felfogni miért folyhat.az első telóhoz meg van valami Ó gyűrű a csavar alatt? amikor volt a felújítás,azt is szétszedtem,de nem volt alatta semmi(igaz olaj se volt) és akkor nem folyt.
sorszám: 30115 (101334)
(előzmény: ábrus, 2008-09-16 15:47:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-16 21:59:00
Ha a ragasztó bírná is a meleget, a különböző ötvözrtek különböző hőtágulása miatt valószínüleg leválna.
Még heggesztésnél is van valamekkora veszélye, hogy gondot okoz a hőtágulás.De azért érdemes azzal próbálkozni.
De én elgondolkodnék egy bontási papírral rendelkező üres blokk vásárlásán.Lehet hogy olcsóbban jönnél ki, és jobbak lennének az eredmények.Talán még egy teljes papíros blokk is jó megoldás lenne.
sorszám: 30114 (101328)
(előzmény: Zmester, 2008-09-16 21:34:43)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-09-16 21:34:43
Köszi,nagyon jó ötleteket adtatok! Nem tudom,a hegesztés okozta hőterhelés nem deformálna el valamit? Végül is ehhez kellene egy szaki,aki alumíniummal ráhúz megfelelő réteget,kis multi-barkácsgépem meg van,különböző profilú fejekkel,azzal kialakíthatnám az eredetihez hasonló méreteket. Vagy nem tudom,lehet,hogy hülyeség,valami spéci fémragasztóval alumíniumdarab beragasztása és utána méretre munkálása?
sorszám: 30113 (101327)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-16 21:19:19
Azt hiszem igazd van. Úgylátszik a hideg megártott. A heggesztés jó ötlet. Bár nem lesz könnyű meló, plusszban természetesen védőgáz kell.
sorszám: 30112 (101325)
(előzmény: ábrus, 2008-09-16 21:13:40)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-16 21:13:40
Én magamat ismerve felhegesztetném alumíniummal majd elköszörülném egy precíz kis köszörűvel(6000 ft-volt az obiban fejekkel együtt,ügyes kis szerkezet) gondolom a forgattyúsházból jövő felömlőkre gondolsz.
sorszám: 30111 (101324)
(előzmény: Zmester, 2008-09-16 19:42:29)

 
 
Robi_250
válasz erre | email2008-09-16 20:22:18
Sziasztok!
Tervezem hogy a motoromra új gumikat vásároljak.Szerintetek melyik márka és azon belül melyik típus a legalkalmasabb egy ETZ 250-esre?Heidenau,Mitas,Vee Rubber?Melyik éri meg a legjobban?(18 col)Sokan azt írják hogy előre 90/90-es az igazi,illetve hátulra 110/80-as.Mi a helyzet a pontos gumikkal a méretük nagyjából ugyanaz?Ezt úgy értem ha pl:hátulra veszek egy 110/80-ast az nagyjából akkora mint a 4.0?Bocsánat hogy ilyeneket kérdezek de még nem vagyok otthon a gumi vásárlásában.
Üdv és teli tankot mindenkinek!
sorszám: 30110 (101319)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-16 19:58:27
A helyzet súlyos. Talán két dolgot megpróbálhatsz. A hengerben is növeled a felömlőt.A második érdekesen hangzik, de talán nem reménytelen.Szükítsd a felömlőt a blokban. Egy megfelelő darabot hajtogass lemezből, úgy, hogy pereme legyen. A peremet fogja tartani a blokk ott, ahol a szívőcsonk csatlakozik.Lehet, hogy sikerül.
sorszám: 30109 (101317)
(előzmény: Zmester, 2008-09-16 19:42:29)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-09-16 19:42:29
Hali,úgy néz ki megvan a hiba,ami sajnos visszafordíthatatlan. Még 18 évesen nagy bőszen felbővítettem a felömlők kezdetét a motorblokkban is,ahová már sajnos nem lehet anyagot visszarakni,ezzel végzetesen tönkretettem a gépet. Így érthető már,hogy hiába cserélgetek én hengert,meg karburátort,nem javul a helyzet. Ettől elvileg a gázáramlás annyira lelassult,hogy megváltozott a motor öblítése. Sakk-matt?!
sorszám: 30108 (101316)
(előzmény: Keri, 2008-09-16 10:11:33)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-09-16 15:47:10
Jelenleg(évek óta)ugyanazzal a Nippon Densoval járok,nagyon sok km van benne és semmi bajom vele.Az isolator amióta a Beru megvette nem igazán jó,ezért nem használom.(régen király volt)A Brisket nem próbáltam de amíg régen Super Palként futottak,azokat az MZ,Simson,Riga,Romett utáta,a Jáwák elviselték,a Skodába jó volt.A Bosch gyertyákkal is szépen üzemelt bármelyik motorom,használtam NGK-t is,hibátlanul működtek.Az árról annyit hogy 750-Ft ért kaptam az NGK-t a Yamahába,ezért nem gondolom hogy annyival drágább lenne mint a többi,mert gondolom iridium gyertyát nem akarsz az MZ-be tenni.(az enyém elektronikus gyújtású)
A haverod véleményéről annyit hogy igaza lehet,MEGBÍZHATÓ a Densoval,de mást nem csinál.
sorszám: 30107 (101306)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-16 12:33:08)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-09-16 13:16:17
Isolatornál a gyári hézag 0,6-os és azzal jónak kell lennie. (Az eredeti NDK-s isolatorra gondolok.)
sorszám: 30106 (101303)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-16 12:33:08)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-16 12:33:08
sziasztok!
lenne egy igen hülye kérdésem hamár nemrég gyertyákról beszéltünk.Egyik haverom bizonygatni próbálta hogy neki a jó a denso a 150etz-be na most a kérdésem hogy ez dob valamit a gépen v. csak a pénztárcám bánja? megnéztem itt az oldalon található táblázatban,ehhez a tipushoz IWF22-őt adja 0,5ös hézaggal.
Műr a hézaggal is problémám van,mert az isolatornál ha 0,45fölé viszem akkor már nem mindig húz át.elvileg emiatt nincs rendes alapjáratom,de ha 0,4 a hézag akkor meg vigan dorombol közel 1000es fordulaton.
sorszám: 30105 (101302)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-16 10:45:33
Előfordul.:) De az gyenge dolog egy oxigén palack robbanáshoz képest.:)
sorszám: 30104 (101298)
(előzmény: Keri, 2008-09-16 10:14:57)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 10:21:44
Galvánüzemek ilyennel tisztítják krómozás előtt, de tönkreteszi az egész adag lúgot, ezért nem vállalnak ilyen jellegü tisztítást. Ha viszed is krómozni akkor is teljesen tisztán veszik csak át.
Szóval tényleg nagyon jó ismerősnek kell ahhoz lenni hogy megcsináljon egy ilyet :D
sorszám: 30103 (101297)
(előzmény: motopeti, 2008-09-15 20:13:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 10:18:17
Ha jó a főtengely akkor igen. Elég simán átpakolni az egészet.
Elvileg más különbség nincsen de azért a csapágy és szimmering sorrendet ellenőrizd, illetve volt olyan változat is ha jól emlékszem, aminél a hajtókar nem tudott elmozdulni oldalra. Ennek az a baja hogy ha szorulhat ha nincs pontosan összerakva. Az újabbakon pont ezért van egy kis oldal irányú elmozdulás, így önbeálló.
sorszám: 30102 (101296)
(előzmény: LG TS, 2008-09-15 18:24:43)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 10:14:57
Tiszta oxigéntől a vas is meggyullad ha nincs szerencséd :D
sorszám: 30101 (101295)
(előzmény: Árpád, 2008-09-15 18:12:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 10:12:58
Az "MZ Hogyan tovább" c. könyvben azt írja hogy ki lehet cserélni tűgörgőre, sőt egyenesen javasolja.
Ilyenkor az eredeti 1:30-as keverék helyett lehet adni neki 1:50-est.
sorszám: 30100 (101294)
(előzmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 17:20:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 10:11:33
Leg egyszerübb ha levett kipufogóval próbálod ki a motort. Ha jobban megy akkor a kipufogó a hibás.
Normál esetben a kipufogóval erősebb a motor mint nélküle.
sorszám: 30099 (101293)
(előzmény: Zmester, 2008-09-15 17:11:08)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 10:10:17
Szerintem összességében javul a közlekedési morál.
Régen sokkal veszélyesebb volt a közlekedés motorral.
Mostanában a legtöbb autós már figyel a motorosokra és utóbbi időkben már udvariasak is velünk.
Hülyék pedig mindig voltak és lesznek. Ez nem változik. Amiről én beszéltem az a defenzív vezetésnek egy sajátos felfogása.
Véleményem szerinte az ember valamilyen formában mindig az életéért küzd. Ez az élet természetes velejárója.

Amikor elkezdtem motorozni akkor az autósok többsége úgy állt a motorosokhoz, hogy semmi keresni valójuk az autóutakon, és elég sokszor keresztbetettek szándékosan, de ha nem is, akkor sem vették észre a motorosokat. Akkoriban valóban a túlélésért küzdöttünk (legalább is pesten) Ha szabályosan közlekedtem, naponta volt 4-5 életveszélyes helyzetem amiről nem én tehettem. (manapság hetente adódik 1 ilyen)
Ezért rászoktam, hogy durva agresszivitással motorozok. Szlalomoztam a kocsik közt nagy sebességgel. Mivel a kocsik mozgása jóval lomhább mint a motor, ezért ez biztonságosabb volt.
Mondták ugyan, hogy "de mi van ha sávot váltok és pont ott a motor". Azonban mivel jelentősen gyorsabb voltam a sávváltási ideje jóval hosszabb volt mint amennyi idő alatt el tudtam húzni mellette, ha esetleg féktávon belül is kezdte meg a váltást...(örök szabály hogy 2 autó között mindig van hely egy motor számára...legfeljebb a tükör bánhatja :). Ha pedig féktávon kívül kezdett sávot váltani akkor meg értelem szerűen nem volt gond.

Furcsán hangzik, és elég sokan nem értenek ezzel egyett, (és nem én találtam ki) de haladás közben az oldalról jövő veszélyforrásoknak van egy határvonala amin belül veszélyesek, ezt pedig nevezzük most esemény kúpnak. Ez az esemény kúp a sebesség növelésével egyre szűkebb lesz.
Persze a látó mező és a reakció képesség kúpja is szűkül, de nem egyformán. Ezért van egy relatív nagy sebességű tartomány ahol a legbiztonságosabb a haladás az oldalról jövő veszélyforrások szempontjából (mert ugye a nagy sebességű haladásnak vannak egyéb veszélyei is). Annak idején ezt kihasználva száguldoztam a Hungária körúton kocsik közt szlalomozva.
Persze nem mondom, hogy nem volt veszélyes, de jó fékkel, jó ügyességgel nem volt veszélyesebb mint a szabályos haladás. Legalább is saját bőrömön tapasztalva sokkal több veszélyes helyzetem volt ha nem száguldoztam.

Lényegében a motorosokra hajtogatott sztereotípiák teljesen igazak voltak akkoriban, de akkoriban nem is érdekelt egyikünket sem hogy mit gondolnak rólunk.

Manapság azonban erre nincs szükség. A normál sebességű haladás annyival biztonságosabb, hogy a kockázati szempontból szerintem nem érdemes száguldozni, legfeljebb annyira mint amit a vezetéstechnika cikkben is leírtam, hogy el kell hagyni a kocsirajt és nem beszorulni közéjük, de ez jelentéktelen sebesség túllépéssel is lehetséges, hiszen a motor sokkal gyorsabban elére az 50-et vagy 70-et mint egy autó és ezzel már le is szakadtunk róluk.

Szerintem erre visszavezethetően javul a motorozás biztonsága. Manapság ritkább az ilyen jellegű ámokfutás, mivel nem érzik a motorosok hogy erre rá lennének kényszerítve. Persze élvezetből előfordul még mindig, de manapság a motorosok morálja is jelentősen javult. az autós morál javulásának köszönhetően.

Összesítve szerintem jó irányba halad a tendencia Budapesten. Pár egyéb nagyvárosban még lehet tapasztalni olyat mint régen Budapesten, de a motor létszám növekedésével szerintem ott is javulnia kell a helyzetnek.
sorszám: 30098 (101292)
(előzmény: LG TS, 2008-09-15 14:31:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-16 09:14:23
Fél fok. Ez milliméterben mekkora eltérés?
Mert fél milliméter is jelentős eltérést okozhat a vezérlésben. Szokták is azt csinálni, hogy a kipufogó felső élét kicsit letörik, hogy ezzel pörgősebb legyen. Gondolom ezt te is tudod, de szerintem ez a módosítás lehet fél fokos eltérés.

A reszelgetéshez annyira nem értek, de úgy tudom fontos az, hogy a csatornák egyenletesen szűküljenek az áramlási irányba, hogy ezzel felgyorsítsák a gázokat. Nem tudom mi a következménye annak ha nem így történik, gondolom kialakulhatnak káros turbolenciák.

Találkoztam olyannal, hogy az ember tükör fényesre polírozta a járatokat és a motor kezelhetetlenül pocsék lett. Ez azért volt, mert normál esetben tervezett örvénylések alakulnak ki, amit kaotikussá változtatott a sima fal.

Repülőgép modell szárnyak esetén a belépő él felett is van néha egy érdesített csík, hogy onnan induljon turbolencia és ezzel jól szabályozott maradjon a szárny viselkedése.

Tehát a turbolenciáknak nagy hatalma van a motor lelke felett.
sorszám: 30097 (101290)
(előzmény: Zmester, 2008-09-15 12:07:59)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-09-15 20:13:12
Én Májusban vettem a 250 es MZ-met, és nemkevés kilóméterrel, de üres a dob,és nem is kell égetni:)
Az előző tulaj a vasútnál dolgozik asszem a járműjavítóban vagy vmi iesmi, na szval a lényeg az,h bent a cégnél berakta egy kád magas koncentrációjú lúgba,és másnap kivette, már üres volt:)
A lúg kiette belőle az uccsó csepp olajat is, de a fémet nem bántotta :)
Szval ha van ismerős,vagy megtudjátok vhogy ldani,sztem jobb módszer a koxolásnál.
sorszám: 30096 (101279)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-09-15 19:51:31
kis ts főtengelyből 2 van.Egyiknek a sonka mellett van egy pálya a simeringnek és ezt a fajta főt.t-t váltóolaj keni
a másik a normál aminél a sonka mellett a csapágyak vannak és majd azután jön a simering vagyis ezt a fajtát keverékolaj keni,ez a jobb.
sorszám: 30095 (101277)
(előzmény: Árpád, 2008-09-15 19:02:59)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-15 19:02:59
Az én meglátásom szerint igen. De jobb ha megkérdezel olyant is, aki ért hozzá. Azután a biztonság kedvéért mérsz párat.:)
Szerintem, ha a mért adatok alapján a két főtengely azonos,amit én szinte biztosra veszek, akkor már csak az lehetne a gond, hogy a bronzperselyeshez másmilyen a dugattyú, de ezt se tartom valószínűnek.Sehol nem láttam kétféle ts főtengelyt, dugattyút újat mostanában, tehát elvileg bele kell mennie. Persze biztos csak a rendőr. Ha pesti vagy, a Futár Peti valószínüleg tud felvilágosítást adni ő elég tájékozott és korrekt is.Persze ha messze laksz, akkor megpróbálhatod telefonon is elérni.Régebben a következő volt a száma, lehet, hogy még jó.06209769688
sorszám: 30094 (101275)
(előzmény: LG TS, 2008-09-15 18:24:43)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-09-15 18:24:43
Én ezt vágom, engem az eredetileg bronzperselyes kis TS, tűgörgőssé tétele érdekel jobban, hogy nem kelljen gyakran kiégetni a kipuffot. Mert sikerült szereznem felül is tűgörgős, tehát 76'utáni kis Ts blokkot, és valahogy át kéne az én bronzosomat variálni. Akkor most ha jó a pótblokkomban a főtengely és a hajtókar akkor simán átpakolhatom az én blokkomba?
sorszám: 30093 (101274)
(előzmény: Árpád, 2008-09-15 18:12:39)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-15 18:12:39
Létezik kiégető folyadék. Amikor a jelenlétemben használta egy ismerős, liválóan működött a dolog Vigyázni kell, a folyadék, a gőze nagyon gyulékony.
Én annak idején heggesztővel égettem ki. Nem tudom máshogy kifejezni, melegítésre állítottam a gázarányt, aztán amikor beizzott a koksz a kipuffban, csak az oxigént adtam neki amíg kiégett. Ez is balesetveszélyes,csak gázos heggesztésben jártasoknak ajánlott. A kipuff kékesre szineződött. Viszont tökéletesen kiégett.Szerintem még a belső falból is vitt pár ezredet.:)
sorszám: 30092 (101272)
(előzmény: LG TS, 2008-09-15 17:51:23)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-09-15 17:51:23
Na ez engem is érdekelne, mivel érintett vagyok én is ebben a témában. És már nagyon tele van a tö*öm és a kipufogóm is az 1:33as keverési aránnyal.
Zmester: “kiégetés”. Ez egy igen balesetveszélyes művelet aminek során a kirakódott kokszot valamilyen nagy hőfokot eredményező lánggal meggyújtjuk a csőben ami aztán hosszabb-rövidebb idő alatt az égést táplálva felizzik és kiég a csőből. Ezután a csőben maradó égésterméket egyszerűen a láng megszüntetése után meleg állapotában nagyon elővigyázatosan kiütögetjük, ügyelve arra nehogy megsérüljön a dob.
Ezt a módszert elsősorban a könyökcső esetében alkalmazzuk, de alkalmazhatjuk a dobon is viszont ekkor fennál a krómozás elszíneződésének vagy lepattogzódásának a veszélye.
sorszám: 30091 (101269)
(előzmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 17:20:08)

 
 
IpariEgyenaram
válasz erre | email2008-09-15 17:20:08
Sziasztok !
Van egy kis mz ts em (125) . Elég régi kiadású ( 75 ös ) és még a bronzperselyes hajtókarja van .
Az lenne a kérdésem hogy , ezt a bronz perselyt esetleg ki lehet e cserélni ? Hogyan lehet azt kiszedni ?
Esetleg nem lehet a bronz persely tűgörgőre cserélni ? Vagy a hajtókar nem úgy van kiképezve hogy kibírja ?
Előre is köszönöm a segítséget !
sorszám: 30090 (101266)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-09-15 17:11:08
Hali! Őszintén szólva a kipu még nem volt kiégetve,eddig olyan 12000 km lehet benne,egy havertól vettem még,akinek ennyi km volt a motorjában,mikor totálkárossá törte egy vagánykodó gyerek. Talán nem lenne butaság kipróbálni,Te hogyan csinálod?
sorszám: 30089 (101265)
(előzmény: LG TS, 2008-09-15 14:31:14)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-09-15 14:31:14
Bocs hogy beleszólok, de a kipufogód ki van égetve?? Mert nekem a TS 150em is csak 80at bír menni, és tuti tele van a kipum. A szomszédok örülni fognak ha begyújtjuk a kéményt:)) Mátrai Hőerőmű semmi ehhez képest:)

Egyébként hozzászólva még az előző témához: Én nagyon utálom, hogy egyre jobban ide jut a közlekedés, akár autóval megyek, akár motorral: Éld túl kihívássá. És itt most nem a keresztben szakadó esőre gondolok, hanem a sok sietős, letolós büdös bunkóra, aki még kikéri magának ha mutogatom, hogy hova sietsz te hülye???
sorszám: 30088 (101260)
(előzmény: Zmester, 2008-09-15 12:07:59)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-09-15 12:07:59
Hali! Az utigyári hengert méricskéltem múltkor,meg a vezérlési szögeket is fokolótárcsával nézegettem,elvileg a gyári,erősebb kis ETZ adatait kaptam,csak a kiömlési időt találtam hosszabbnak,mert 180 fok felett volt a 179,5 helyett. Ennek ellenére nem találtam indokoltnak az ilyen mértékű teljesítményvesztést,ezzel inkább a nyomaték szokott csökkeni alsóbb fordulatokon, a pörgési kedv nem. Már csak egy megoldást tartok lehetségesnek: anno nekem a motorblokköntvényben is fel lett bővítve a felömlőcsatornák kezdő keresztmetszete,hát ezzel nem igazán lehet mit kezdeni tudtommal. Okozhatja ez,hogy lelassul az áramlás a felömlőcsatornákban? Az irodalmak ezt nem tartják végzetes módosításnak. A hengerben lévő csatornákat is finom átmenettel ehhez a mérethez igazítottam,mert oldalanként belelógott kb.2 mm-t. Igazán nem szeretem feladni a dolgot,mert nagyon szeretemaz MZ-ket,ezen a hibán kívül a motor is nagyon tipp-topp,hát nagyon sajnálnám. Lehet,hogy higgadt fejjel még egyszer mindent kielemzek és megmérek,úúútálok veszíteni! :)
sorszám: 30087 (101256)
(előzmény: Keri, 2008-09-15 11:36:21)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-15 11:36:21
Azért még elmondom, hogy a 150-esre furatásnak van egy olyan gondja hogy a karburátorral kell egy kicsit vacakolni hogy a nagyobb hengerrel is jó legyen. Értem ez alatt a fúvóka próbálgatást és karbi állítgatást.
sorszám: 30086 (101254)
(előzmény: Keri, 2008-09-15 11:34:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-15 11:34:45
Ha szét van reszelve akkor nem mindegy neki? :)
A 150-re furatás az jó öttlet, kellemesen nyomatékos lett a motor, én nem bántam meg, de nekem eleve 2 garnitúra hengerem van szóval ha megbántam volna visszarakom a régit.

Szerintem ha sajnálod a hengert ami jogos az eredeti jó állapotú alkatrészek miatt akkor vennék egyet használtan, azt már nem kell sajnálni.
Vagy a meglévő török hengert kell megfelelő méretekre felreszelni, de gondolom azzal meg nem akarsz foglalkozni.

Ezt az egészet persze csak akkor érdemes megcsinálni ha tényleg MZ fanatikus vagy. Ha van pénzed egy 600-as sportmotorra akkor asszonynak inkább egy 50-es japánt vennék. Azok is vannak már olyan erősek mint egy 125-ös MZ és ahhoz elég a B jogsi.
sorszám: 30085 (101253)
(előzmény: Zmester, 2008-09-15 00:39:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-15 11:25:37
Ja hogy burzsuj vagy ;-) akkor az NGK-t javaslom. Ezzel is jól viselkedett a TS, de az drágább, különbséget meg nem tapasztaltam semmilyen szempontból hogy megérje.
sorszám: 30084 (101251)
(előzmény: kaiser, 2008-09-14 23:43:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-15 11:18:24
Isolátorral nekem sincsenek jó tapasztalataim.
A régi izolátorok jók voltak de azóta alább adták a minőséget.
A Brisk gyakorlatilag ugyan olyan jó mint a régi isolátorok.

Persze mindegyik fajtából lehet rosszat kapni, de alapvetően megbízható.

Egyébként az Isolátor meg Brisk azért jók az MZ-nek mert geometriájuk jól illik az MZ égésteréhez és az eseténként túl dúsított olajos keveréket is pont az elavult méretezésük miatt jobban bírják, mint egy modern gyertya amit jobb keverék képzésű motorhoz találtak ki.
sorszám: 30083 (101250)
(előzmény: Árpád, 2008-09-14 20:39:13)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-15 11:03:52
Szerintem szinte mindegy milyen diódát teszel oda, ha jól emlékszem csak védő szerepük van.
sorszám: 30082 (101248)
(előzmény: demy, 2008-09-14 17:12:17)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-09-15 11:02:02
SuperBRISK-et használok, nagyon szeretik az MZ-k.
sorszám: 30081 (101247)
(előzmény: kaiser, 2008-09-14 16:06:53)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-15 00:43:00
...továbbítom,hátha tud neki valaki segíteni. D.
"Motorosok figyelem!!!
Sziasztok!
Örülnék, ha mi motorosok összefognánk és híre menne ennek az esetnek!
2008.09.02-án 19:10-kor Gödöllőn a Tesconál egy féreg EELLLLOOPPTTAA a motorom! Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, fekete-grafit.
rendszáma: UOB-241
alvázszáma: JS1A1111200115862
motorszáma: W701156858
Megtalálónak jutalom!
Nagyon hálás lennék! Hátha közületek ismer valaki "melegebb" bontót!
Megköszönném ha segítenétek körbedobálni ezt a levelet,így ahogy van!
Köszönöm mindenkinek aki tesz egy lépést.
20/587-67-79 "
sorszám: 30080 (101237)

 
 
Zmester
válasz erre | email2008-09-15 00:39:07
Szevasz Keri! Jövőre szeretnék venni egy pár éves 600-as sport-túramotort,még nem tudom a típusát,nézegetem a teszteket. A kisETZ-t azért szerettem volna rendbetenni,mert nagyon a szívemhez nőtt,még 1990-ben vettem újonnan,24500 ft-ért :) 18-20 évesen bejártam vele az egész országot,hiba nélkül,sosem hagyott ott. Na,meg aztán a párom is szeretne megtanulni motorozni,és az A1-hez jó lett volna neki ez a gép.
Szerinted tegyek még egy próbát,és rakjam fel a szétreszelt 125-ös hengeremet? Azzal mondjuk simán pörgött 7800-ig (ezt nagyon eltaláltam anno),csak éppen nyomatéka nincsen (ezt nem találtam el). Még tegnap gondoltam arra,hogy egy tényleg utolsó kiadásként felfúratom a régi hengert 150-re,hátha ezzel kapok egy kis plusz nyomatékot,és motorozhatóvá válna a gép. Mondjuk sajnálnám,mert abban a hengerben csak valami 2000 km van és eredeti német dugattyú. Hát,nem tudom,mi legyen...
sorszám: 30079 (101235)
(elözmény: Keri, 2008-09-14 08:21:16)

 
 
kaiser
válasz erre | email2008-09-14 23:43:00
Köszönöm szépen a válaszokat. Mivel Németország nyugati részén lakom, sajna nincs olyan bolt a közelben, ahol bármilyen Isolatort kapnék, így első közelítésben bepróbálkozom valami burzsoá gyártmánnyal. A következő börzéig talán elpöfögök vele, ott meg majdcsak akad egy jó kis NDK-Isolator! :D
sorszám: 30078 (101233)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-09-14 22:40:01
Kinek az anyja,kinek a lánya válik be:-)
Sok függ,hogy milyen egyes gyertyák reakciója az ön tisztulásra,és ez befolyásolhatja az élettartamot.
sorszám: 30077 (101231)
(előzmény: RR_ZOZY, 2008-09-14 21:41:17)

 
 
RR_ZOZY
válasz erre | email2008-09-14 21:41:17
Isolatorból a mostanában kapható világoszöld "BERU" feliratos gyártmányok felejtősek, mert a nagyja selejt.
NDK-s sötétzöldek viszont jók, börzén még lehet hogy kapni.
sorszám: 30076 (101229)
(előzmény: csörgőkígyó, 2008-09-14 21:25:25)

 
 
csörgőkígyó
válasz erre | email2008-09-14 21:25:25
Akkor úgy fogalmazok, hogy az általam kipróbált Isolator márkajelzésű gyertyák, nem teljesítették az elvártakat. 260-ast használtam-akartam- használni, de nem mondok sokat 50km-ert bírt. Azóta Brisk, és semmire semmi gond. Visszatérve, hogy a szocimotorosok ezt használják, nekem az eladó mondta azt, hogy nem ajánlja, mert gyenge minőségű.
sorszám: 30075 (101228)
(előzmény: Árpád, 2008-09-14 20:39:13)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-14 20:39:13
Azért én ovatossabban fogalmaznék. Ugyanis az Isolator az a tipus, ami legtöbb szoci motorossnak a legjobban bejön. Csak a megfelelő hőértékűt kell használni. A Briskel viszont néha akad gond. A Champion nem rossz, A nyugatiak közül az NGK-t próbáltam, nem jött be. Vagy a rázkodást nem bírta, vagy mást, de vagy három is tönkre ment rövid időn belül.Viszont a bírált isolatorral tíz ezer kilométereket is mentem.Igazából az MZ-ket isolatorral tervezték. Méghozzá a 260 sal. Bár van aki 225 öt használ, de nyáron autóútón az nem tökéletes szerintem.
sorszám: 30074 (101226)
(előzmény: csörgőkígyó, 2008-09-14 20:20:07)

 
 
csörgőkígyó
válasz erre | email2008-09-14 20:20:07
Üdv! Én az enyéimben Brisk-et használok. A 150-esben Brisk N14 YC-t. De a Champhion is nagyon jó. Az Isolator meg egy rakás szar.Próba cseresznye!
sorszám: 30073 (101225)
(előzmény: kaiser, 2008-09-14 16:06:53)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-09-14 19:54:32
Hali! ha érdekel tudok csinálni neked ien elektronikát, vagy az eredetit meg tudom javítani. ha érdekel a dolog írj mailt peti.janka@freemail.hu
sorszám: 30072 (101224)
(előzmény: demy, 2008-09-14 17:12:17)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-09-14 19:01:51
vedd le a feketedoboz fedelét és fénykepezd le,ha ez megvan küld el mailbe,és akkor tudok segiteni milyen dióda kell,nem csipem a tirisztort,a tranyósat könnyebben tudom szerelni,nem sok alkatrész van benne, és jól átlátható+megfelelő hűtésnél akármeddig rajta hagyom a gyujtást,nem forr fel semmi,még BUY607 "kalapos" tranyó sem.
sorszám: 30071 (101223)
(előzmény: demy, 2008-09-14 17:12:17)

 
 
demy
válasz erre | email2008-09-14 17:25:10
Na szóval, intravénás_benzinfaló-nak írtam a 29958-as szorszámú hozzászólás-ára.
sorszám: 30070 (101222)

 
 
demy
válasz erre | email2008-09-14 17:12:17
Bocsi,csak nem voltam itthon,ezért nem tudtam válaszolni.Na szóval,sajnos nem tudom oda be vinni a motort mert ahogy régen írtam megállt,és azóta nincs szikra.Ezután megtaláltam a problémát (tirisztoros gyújtású,és az ahoz kapcsolodó fekete kis "dobozban" a 3 dióda "halt"meg.)és sajnos azóta nem találom sehol hogy hány v-osak azok a diódák.Míg nem találom meg az adatokat, addig kicserélem benne a "rossz" alkatrészeket.Lehet arra fanyardok hogy veszek 1 használtat,de sajnos nem találok ilyen cucot bontottan:(üdv!
sorszám: 30069 (101220)
(elözmény: Keri, 2008-09-10 20:01:32)

 
 
kaiser
válasz erre | email2008-09-14 16:06:53
Üdvözlet. Gyújtógyertyával kapcs. kérek tanácsot. TS 150-ről van szó. Csak az Isolator jó bele, vagy érdemes valami mással próbálkozni? Esetleg konkrét példa?
Az enyémben most egy Bosch van (nem tudom, pontosan milyen), de nem szereti. Előre is köszi a válaszokat!
sorszám: 30068 (101219)

 
 
válasz erre | email2008-09-14 13:51:17
Tudna nekem valaki szerezni bontóból xj550 yamahához kuplungkart illetve a hozzá tartozó konzolt (amin a tükör is van)? Cserébe adnék neki egy ETZ főfékhengert kiváló állapotban!
Ha valaki járna esetleg ilyen helyen, írjon kérem mailt!

üdv
sorszám: 30067 (101215)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-09-14 09:17:46
Jó, hogy szólsz! Holnap akartam egy ilyen szuper ruhát venni, aztán nem tudom miből vettem volna új biztosítékokat.:)))
Komolyra fordítva szót:
Revidiáni kell azt a nézetemet, hogy elektronikus gyújtásnál a nyitásu szög nem annyira fontos. Tegnap előtt felfort a csodálatos Bolgár gyújtótrafóm. Ilyent se láttam még, kijött belőle az olaj, meg valami zselatin. No de sebaj, az ismerős mocijába már olyan gyújtást tettem, ami a mágnestől függetlenül vagy kilencven fokot van nyitva. Igaz, két hal kell ehhez a megoldáshoz, de legalább akkora a nyitás szög, amekkorának akarom. Bár azért továbbra is gyanakszom, hogy egy jó minőségű trafónak elég lett volna a 40-45 fok. Dehát arra tervezzünk, amit kapni lehet.
sorszám: 30066 (101204)
(elözmény: Keri, 2008-09-14 08:51:35)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu