:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Leg egyszerübb ha levett kipufogóval próbálod ki a motort. Ha jobban megy akkor a kipufogó a hibás.
Normál esetben a kipufogóval erősebb a motor mint nélküle.
Szerintem összességében javul a közlekedési morál.
Régen sokkal veszélyesebb volt a közlekedés motorral.
Mostanában a legtöbb autós már figyel a motorosokra és utóbbi időkben már udvariasak is velünk.
Hülyék pedig mindig voltak és lesznek. Ez nem változik. Amiről én beszéltem az a defenzív vezetésnek egy sajátos felfogása.
Véleményem szerinte az ember valamilyen formában mindig az életéért küzd. Ez az élet természetes velejárója.
Amikor elkezdtem motorozni akkor az autósok többsége úgy állt a motorosokhoz, hogy semmi keresni valójuk az autóutakon, és elég sokszor keresztbetettek szándékosan, de ha nem is, akkor sem vették észre a motorosokat. Akkoriban valóban a túlélésért küzdöttünk (legalább is pesten) Ha szabályosan közlekedtem, naponta volt 4-5 életveszélyes helyzetem amiről nem én tehettem. (manapság hetente adódik 1 ilyen)
Ezért rászoktam, hogy durva agresszivitással motorozok. Szlalomoztam a kocsik közt nagy sebességgel. Mivel a kocsik mozgása jóval lomhább mint a motor, ezért ez biztonságosabb volt.
Mondták ugyan, hogy "de mi van ha sávot váltok és pont ott a motor". Azonban mivel jelentősen gyorsabb voltam a sávváltási ideje jóval hosszabb volt mint amennyi idő alatt el tudtam húzni mellette, ha esetleg féktávon belül is kezdte meg a váltást...(örök szabály hogy 2 autó között mindig van hely egy motor számára...legfeljebb a tükör bánhatja :). Ha pedig féktávon kívül kezdett sávot váltani akkor meg értelem szerűen nem volt gond.
Furcsán hangzik, és elég sokan nem értenek ezzel egyett, (és nem én találtam ki) de haladás közben az oldalról jövő veszélyforrásoknak van egy határvonala amin belül veszélyesek, ezt pedig nevezzük most esemény kúpnak. Ez az esemény kúp a sebesség növelésével egyre szűkebb lesz.
Persze a látó mező és a reakció képesség kúpja is szűkül, de nem egyformán. Ezért van egy relatív nagy sebességű tartomány ahol a legbiztonságosabb a haladás az oldalról jövő veszélyforrások szempontjából (mert ugye a nagy sebességű haladásnak vannak egyéb veszélyei is). Annak idején ezt kihasználva száguldoztam a Hungária körúton kocsik közt szlalomozva.
Persze nem mondom, hogy nem volt veszélyes, de jó fékkel, jó ügyességgel nem volt veszélyesebb mint a szabályos haladás. Legalább is saját bőrömön tapasztalva sokkal több veszélyes helyzetem volt ha nem száguldoztam.
Lényegében a motorosokra hajtogatott sztereotípiák teljesen igazak voltak akkoriban, de akkoriban nem is érdekelt egyikünket sem hogy mit gondolnak rólunk.
Manapság azonban erre nincs szükség. A normál sebességű haladás annyival biztonságosabb, hogy a kockázati szempontból szerintem nem érdemes száguldozni, legfeljebb annyira mint amit a vezetéstechnika cikkben is leírtam, hogy el kell hagyni a kocsirajt és nem beszorulni közéjük, de ez jelentéktelen sebesség túllépéssel is lehetséges, hiszen a motor sokkal gyorsabban elére az 50-et vagy 70-et mint egy autó és ezzel már le is szakadtunk róluk.
Szerintem erre visszavezethetően javul a motorozás biztonsága. Manapság ritkább az ilyen jellegű ámokfutás, mivel nem érzik a motorosok hogy erre rá lennének kényszerítve. Persze élvezetből előfordul még mindig, de manapság a motorosok morálja is jelentősen javult. az autós morál javulásának köszönhetően.
Összesítve szerintem jó irányba halad a tendencia Budapesten. Pár egyéb nagyvárosban még lehet tapasztalni olyat mint régen Budapesten, de a motor létszám növekedésével szerintem ott is javulnia kell a helyzetnek.
Fél fok. Ez milliméterben mekkora eltérés?
Mert fél milliméter is jelentős eltérést okozhat a vezérlésben. Szokták is azt csinálni, hogy a kipufogó felső élét kicsit letörik, hogy ezzel pörgősebb legyen. Gondolom ezt te is tudod, de szerintem ez a módosítás lehet fél fokos eltérés.
A reszelgetéshez annyira nem értek, de úgy tudom fontos az, hogy a csatornák egyenletesen szűküljenek az áramlási irányba, hogy ezzel felgyorsítsák a gázokat. Nem tudom mi a következménye annak ha nem így történik, gondolom kialakulhatnak káros turbolenciák.
Találkoztam olyannal, hogy az ember tükör fényesre polírozta a járatokat és a motor kezelhetetlenül pocsék lett. Ez azért volt, mert normál esetben tervezett örvénylések alakulnak ki, amit kaotikussá változtatott a sima fal.
Repülőgép modell szárnyak esetén a belépő él felett is van néha egy érdesített csík, hogy onnan induljon turbolencia és ezzel jól szabályozott maradjon a szárny viselkedése.
Tehát a turbolenciáknak nagy hatalma van a motor lelke felett.
Én Májusban vettem a 250 es MZ-met, és nemkevés kilóméterrel, de üres a dob,és nem is kell égetni:)
Az előző tulaj a vasútnál dolgozik asszem a járműjavítóban vagy vmi iesmi, na szval a lényeg az,h bent a cégnél berakta egy kád magas koncentrációjú lúgba,és másnap kivette, már üres volt:)
A lúg kiette belőle az uccsó csepp olajat is, de a fémet nem bántotta :)
Szval ha van ismerős,vagy megtudjátok vhogy ldani,sztem jobb módszer a koxolásnál.
kis ts főtengelyből 2 van.Egyiknek a sonka mellett van egy pálya a simeringnek és ezt a fajta főt.t-t váltóolaj keni
a másik a normál aminél a sonka mellett a csapágyak vannak és majd azután jön a simering vagyis ezt a fajtát keverékolaj keni,ez a jobb.
Az én meglátásom szerint igen. De jobb ha megkérdezel olyant is, aki ért hozzá. Azután a biztonság kedvéért mérsz párat.:)
Szerintem, ha a mért adatok alapján a két főtengely azonos,amit én szinte biztosra veszek, akkor már csak az lehetne a gond, hogy a bronzperselyeshez másmilyen a dugattyú, de ezt se tartom valószínűnek.Sehol nem láttam kétféle ts főtengelyt, dugattyút újat mostanában, tehát elvileg bele kell mennie. Persze biztos csak a rendőr. Ha pesti vagy, a Futár Peti valószínüleg tud felvilágosítást adni ő elég tájékozott és korrekt is.Persze ha messze laksz, akkor megpróbálhatod telefonon is elérni.Régebben a következő volt a száma, lehet, hogy még jó.06209769688
Én ezt vágom, engem az eredetileg bronzperselyes kis TS, tűgörgőssé tétele érdekel jobban, hogy nem kelljen gyakran kiégetni a kipuffot. Mert sikerült szereznem felül is tűgörgős, tehát 76'utáni kis Ts blokkot, és valahogy át kéne az én bronzosomat variálni. Akkor most ha jó a pótblokkomban a főtengely és a hajtókar akkor simán átpakolhatom az én blokkomba?
Létezik kiégető folyadék. Amikor a jelenlétemben használta egy ismerős, liválóan működött a dolog Vigyázni kell, a folyadék, a gőze nagyon gyulékony.
Én annak idején heggesztővel égettem ki. Nem tudom máshogy kifejezni, melegítésre állítottam a gázarányt, aztán amikor beizzott a koksz a kipuffban, csak az oxigént adtam neki amíg kiégett. Ez is balesetveszélyes,csak gázos heggesztésben jártasoknak ajánlott. A kipuff kékesre szineződött. Viszont tökéletesen kiégett.Szerintem még a belső falból is vitt pár ezredet.:)
Na ez engem is érdekelne, mivel érintett vagyok én is ebben a témában. És már nagyon tele van a tö*öm és a kipufogóm is az 1:33as keverési aránnyal.
Zmester: “kiégetés”. Ez egy igen balesetveszélyes művelet aminek során a kirakódott kokszot valamilyen nagy hőfokot eredményező lánggal meggyújtjuk a csőben ami aztán hosszabb-rövidebb idő alatt az égést táplálva felizzik és kiég a csőből. Ezután a csőben maradó égésterméket egyszerűen a láng megszüntetése után meleg állapotában nagyon elővigyázatosan kiütögetjük, ügyelve arra nehogy megsérüljön a dob.
Ezt a módszert elsősorban a könyökcső esetében alkalmazzuk, de alkalmazhatjuk a dobon is viszont ekkor fennál a krómozás elszíneződésének vagy lepattogzódásának a veszélye.
sorszám: 30091 (101269)
( előzmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 17:20:08)
Sziasztok !
Van egy kis mz ts em (125) . Elég régi kiadású ( 75 ös ) és még a bronzperselyes hajtókarja van .
Az lenne a kérdésem hogy , ezt a bronz perselyt esetleg ki lehet e cserélni ? Hogyan lehet azt kiszedni ?
Esetleg nem lehet a bronz persely tűgörgőre cserélni ? Vagy a hajtókar nem úgy van kiképezve hogy kibírja ?
Előre is köszönöm a segítséget !
Hali! Őszintén szólva a kipu még nem volt kiégetve,eddig olyan 12000 km lehet benne,egy havertól vettem még,akinek ennyi km volt a motorjában,mikor totálkárossá törte egy vagánykodó gyerek. Talán nem lenne butaság kipróbálni,Te hogyan csinálod?
Bocs hogy beleszólok, de a kipufogód ki van égetve?? Mert nekem a TS 150em is csak 80at bír menni, és tuti tele van a kipum. A szomszédok örülni fognak ha begyújtjuk a kéményt:)) Mátrai Hőerőmű semmi ehhez képest:)
Egyébként hozzászólva még az előző témához: Én nagyon utálom, hogy egyre jobban ide jut a közlekedés, akár autóval megyek, akár motorral: Éld túl kihívássá. És itt most nem a keresztben szakadó esőre gondolok, hanem a sok sietős, letolós büdös bunkóra, aki még kikéri magának ha mutogatom, hogy hova sietsz te hülye???
Hali! Az utigyári hengert méricskéltem múltkor,meg a vezérlési szögeket is fokolótárcsával nézegettem,elvileg a gyári,erősebb kis ETZ adatait kaptam,csak a kiömlési időt találtam hosszabbnak,mert 180 fok felett volt a 179,5 helyett. Ennek ellenére nem találtam indokoltnak az ilyen mértékű teljesítményvesztést,ezzel inkább a nyomaték szokott csökkeni alsóbb fordulatokon, a pörgési kedv nem. Már csak egy megoldást tartok lehetségesnek: anno nekem a motorblokköntvényben is fel lett bővítve a felömlőcsatornák kezdő keresztmetszete,hát ezzel nem igazán lehet mit kezdeni tudtommal. Okozhatja ez,hogy lelassul az áramlás a felömlőcsatornákban? Az irodalmak ezt nem tartják végzetes módosításnak. A hengerben lévő csatornákat is finom átmenettel ehhez a mérethez igazítottam,mert oldalanként belelógott kb.2 mm-t. Igazán nem szeretem feladni a dolgot,mert nagyon szeretemaz MZ-ket,ezen a hibán kívül a motor is nagyon tipp-topp,hát nagyon sajnálnám. Lehet,hogy higgadt fejjel még egyszer mindent kielemzek és megmérek,úúútálok veszíteni! :)
Azért még elmondom, hogy a 150-esre furatásnak van egy olyan gondja hogy a karburátorral kell egy kicsit vacakolni hogy a nagyobb hengerrel is jó legyen. Értem ez alatt a fúvóka próbálgatást és karbi állítgatást.
Ha szét van reszelve akkor nem mindegy neki? :)
A 150-re furatás az jó öttlet, kellemesen nyomatékos lett a motor, én nem bántam meg, de nekem eleve 2 garnitúra hengerem van szóval ha megbántam volna visszarakom a régit.
Szerintem ha sajnálod a hengert ami jogos az eredeti jó állapotú alkatrészek miatt akkor vennék egyet használtan, azt már nem kell sajnálni.
Vagy a meglévő török hengert kell megfelelő méretekre felreszelni, de gondolom azzal meg nem akarsz foglalkozni.
Ezt az egészet persze csak akkor érdemes megcsinálni ha tényleg MZ fanatikus vagy. Ha van pénzed egy 600-as sportmotorra akkor asszonynak inkább egy 50-es japánt vennék. Azok is vannak már olyan erősek mint egy 125-ös MZ és ahhoz elég a B jogsi.
Ja hogy burzsuj vagy ;-) akkor az NGK-t javaslom. Ezzel is jól viselkedett a TS, de az drágább, különbséget meg nem tapasztaltam semmilyen szempontból hogy megérje.
Isolátorral nekem sincsenek jó tapasztalataim.
A régi izolátorok jók voltak de azóta alább adták a minőséget.
A Brisk gyakorlatilag ugyan olyan jó mint a régi isolátorok.
Persze mindegyik fajtából lehet rosszat kapni, de alapvetően megbízható.
Egyébként az Isolátor meg Brisk azért jók az MZ-nek mert geometriájuk jól illik az MZ égésteréhez és az eseténként túl dúsított olajos keveréket is pont az elavult méretezésük miatt jobban bírják, mint egy modern gyertya amit jobb keverék képzésű motorhoz találtak ki.
Szerintem szinte mindegy milyen diódát teszel oda, ha jól emlékszem csak védő szerepük van.
SuperBRISK-et használok, nagyon szeretik az MZ-k.
...továbbítom,hátha tud neki valaki segíteni. D.
"Motorosok figyelem!!!
Sziasztok!
Örülnék, ha mi motorosok összefognánk és híre menne ennek az esetnek!
2008.09.02-án 19:10-kor Gödöllőn a Tesconál egy féreg EELLLLOOPPTTAA a motorom! Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa, fekete-grafit.
rendszáma: UOB-241
alvázszáma: JS1A1111200115862
motorszáma: W701156858
Megtalálónak jutalom!
Nagyon hálás lennék! Hátha közületek ismer valaki "melegebb" bontót!
Megköszönném ha segítenétek körbedobálni ezt a levelet,így ahogy van!
Köszönöm mindenkinek aki tesz egy lépést.
20/587-67-79 "
Szevasz Keri! Jövőre szeretnék venni egy pár éves 600-as sport-túramotort,még nem tudom a típusát,nézegetem a teszteket. A kisETZ-t azért szerettem volna rendbetenni,mert nagyon a szívemhez nőtt,még 1990-ben vettem újonnan,24500 ft-ért :) 18-20 évesen bejártam vele az egész országot,hiba nélkül,sosem hagyott ott. Na,meg aztán a párom is szeretne megtanulni motorozni,és az A1-hez jó lett volna neki ez a gép.
Szerinted tegyek még egy próbát,és rakjam fel a szétreszelt 125-ös hengeremet? Azzal mondjuk simán pörgött 7800-ig (ezt nagyon eltaláltam anno),csak éppen nyomatéka nincsen (ezt nem találtam el). Még tegnap gondoltam arra,hogy egy tényleg utolsó kiadásként felfúratom a régi hengert 150-re,hátha ezzel kapok egy kis plusz nyomatékot,és motorozhatóvá válna a gép. Mondjuk sajnálnám,mert abban a hengerben csak valami 2000 km van és eredeti német dugattyú. Hát,nem tudom,mi legyen...
Köszönöm szépen a válaszokat. Mivel Németország nyugati részén lakom, sajna nincs olyan bolt a közelben, ahol bármilyen Isolatort kapnék, így első közelítésben bepróbálkozom valami burzsoá gyártmánnyal. A következő börzéig talán elpöfögök vele, ott meg majdcsak akad egy jó kis NDK-Isolator! :D
Kinek az anyja,kinek a lánya válik be:-)
Sok függ,hogy milyen egyes gyertyák reakciója az ön tisztulásra,és ez befolyásolhatja az élettartamot.
Isolatorból a mostanában kapható világoszöld "BERU" feliratos gyártmányok felejtősek, mert a nagyja selejt.
NDK-s sötétzöldek viszont jók, börzén még lehet hogy kapni.
Akkor úgy fogalmazok, hogy az általam kipróbált Isolator márkajelzésű gyertyák, nem teljesítették az elvártakat. 260-ast használtam-akartam- használni, de nem mondok sokat 50km-ert bírt. Azóta Brisk, és semmire semmi gond. Visszatérve, hogy a szocimotorosok ezt használják, nekem az eladó mondta azt, hogy nem ajánlja, mert gyenge minőségű.
Azért én ovatossabban fogalmaznék. Ugyanis az Isolator az a tipus, ami legtöbb szoci motorossnak a legjobban bejön. Csak a megfelelő hőértékűt kell használni. A Briskel viszont néha akad gond. A Champion nem rossz, A nyugatiak közül az NGK-t próbáltam, nem jött be. Vagy a rázkodást nem bírta, vagy mást, de vagy három is tönkre ment rövid időn belül.Viszont a bírált isolatorral tíz ezer kilométereket is mentem.Igazából az MZ-ket isolatorral tervezték. Méghozzá a 260 sal. Bár van aki 225 öt használ, de nyáron autóútón az nem tökéletes szerintem.
Üdv! Én az enyéimben Brisk-et használok. A 150-esben Brisk N14 YC-t. De a Champhion is nagyon jó. Az Isolator meg egy rakás szar.Próba cseresznye!
Hali! ha érdekel tudok csinálni neked ien elektronikát, vagy az eredetit meg tudom javítani. ha érdekel a dolog írj mailt peti.janka@freemail.hu
vedd le a feketedoboz fedelét és fénykepezd le,ha ez megvan küld el mailbe,és akkor tudok segiteni milyen dióda kell,nem csipem a tirisztort,a tranyósat könnyebben tudom szerelni,nem sok alkatrész van benne, és jól átlátható+megfelelő hűtésnél akármeddig rajta hagyom a gyujtást,nem forr fel semmi,még BUY607 "kalapos" tranyó sem.
Na szóval, intravénás_benzinfaló-nak írtam a 29958-as szorszámú hozzászólás-ára.
Bocsi,csak nem voltam itthon,ezért nem tudtam válaszolni.Na szóval,sajnos nem tudom oda be vinni a motort mert ahogy régen írtam megállt,és azóta nincs szikra.Ezután megtaláltam a problémát (tirisztoros gyújtású,és az ahoz kapcsolodó fekete kis "dobozban" a 3 dióda "halt"meg.)és sajnos azóta nem találom sehol hogy hány v-osak azok a diódák.Míg nem találom meg az adatokat, addig kicserélem benne a "rossz" alkatrészeket.Lehet arra fanyardok hogy veszek 1 használtat,de sajnos nem találok ilyen cucot bontottan:(üdv!
Üdvözlet. Gyújtógyertyával kapcs. kérek tanácsot. TS 150-ről van szó. Csak az Isolator jó bele, vagy érdemes valami mással próbálkozni? Esetleg konkrét példa?
Az enyémben most egy Bosch van (nem tudom, pontosan milyen), de nem szereti. Előre is köszi a válaszokat!
Tudna nekem valaki szerezni bontóból xj550 yamahához kuplungkart illetve a hozzá tartozó konzolt (amin a tükör is van)? Cserébe adnék neki egy ETZ főfékhengert kiváló állapotban!
Ha valaki járna esetleg ilyen helyen, írjon kérem mailt!
üdv
Jó, hogy szólsz! Holnap akartam egy ilyen szuper ruhát venni, aztán nem tudom miből vettem volna új biztosítékokat.:)))
Komolyra fordítva szót:
Revidiáni kell azt a nézetemet, hogy elektronikus gyújtásnál a nyitásu szög nem annyira fontos. Tegnap előtt felfort a csodálatos Bolgár gyújtótrafóm. Ilyent se láttam még, kijött belőle az olaj, meg valami zselatin. No de sebaj, az ismerős mocijába már olyan gyújtást tettem, ami a mágnestől függetlenül vagy kilencven fokot van nyitva. Igaz, két hal kell ehhez a megoldáshoz, de legalább akkora a nyitás szög, amekkorának akarom. Bár azért továbbra is gyanakszom, hogy egy jó minőségű trafónak elég lett volna a 40-45 fok. Dehát arra tervezzünk, amit kapni lehet.
Az enyém sem könnyű, ha megázik akkor meg duplázódik is a súlya :) de rengeteg esést kibírt pályán, ráadásul egy alap kopásnyom sima cipőkrémmel eltüntethető.
Télen aláveszek thermoruhát, nyáron pedig nem veszek alá semmit. Ha nem zárom le a levegő útját akkor kellemesen szellőzik menetközben.
Olyan ruha pedig nincs ami alapból komfortos télen nyáron, ez fizikai lehetettlenség...najó azért léteznek klimatizált ruhák, de az kb millió forinttól indul és biztos vagyok benne, hogy az MZ generátora nem bírná el :))))
Résnyire nyitás az nálam is van, csak ahogy írtad monszunban nem jó mert spriccel be a víz a résen :)
Ha valaki nagyon a seggemben van annak megvillogtatom a féklámpát fékezés nélkül, A TS-em LED-es lámpája elég agresszívan jelzi a fékezési szándékomat, ezért már ez is elég arra hogy reflexből vezető sofőrök lemaradjanak, de ha gyenge a lámpa, ami a hagyományos TS-re jellemző és erre sem kapcsol, akkor pedig óvatosan lelassulok annyira hogy az a rövid féktáv amit hagyott biztonságos legyen :) persze hagyom hogy megelőzzön, mert ilyenkor az következik. Ezzel pedig elértem a célomat, mert innentől nem ragad a seggembe, és jobb szeretem, ha szemem előtt vannak a hülyék és a tapasztalatlan vezetők, ha lehet menni úgy sem ő lesz az akadály számomra.
Persze a te esetedben a monszun erősen bezavart és valószínűleg jobb dolgod is volt mint ilyenekkel játszani. Éppen ezért érdemes levonni a tanulságot akár utólag is. A lassításnak, akkor is van értelme, ha ezáltal még jobban beleragad a seggedbe, mert az előtted menőtől eltávolodsz és lesz helyed a manőverekre, az mindenesetre semmi esetre sem jó ha hagyod magad "tolni" egy seggberagadós által. Ezen felül az alacsonyabb sebesség alapvetően biztonságosabb is ha bármi történne.
Persze tudom én, hogy utólag könnyű okoskodni a gép előtt. Én nem is mondom hogy rosszul csináltad, mert a leírásod alapján az adott helyzethez mérten megfelelően viselkedtél és a baleset körülményei akkori tapasztalatoddal nem voltak előre láthatóak. Viszont a baleset bekövetkezett tehát át kell gondolni hogy az új tapasztalataid birtokában legközelebb ilyen helyzetben mit csinálhatnál másként.
bele, de nem lesz jó, mert emlékeim szerint a TS-be kisebb átmérő kell mint az ETZ-be.
Amúgy nincs típus alapján megkülönböztetve a fúvóka. Boltban méret alapján tudsz kérni.
Sajnálom hogy csalódtál a gépben.
75km/h az valóban elég gyér eredmény.
Én azért megpróbálnám a régi hengert/dugattyút/hengerfejet felrakni.
Sőt én semmiképpen nem vettem volna új hengert. Ha elfogyott túlméret akkor is bontott eredetit vettem volna.
A csörgés valószínűleg, azért van mert szétmehetett a hajtókarban a tűgörgős csapágy. Lehet szidni a gépműhelyest, de ez elő szokott fordulni.
Ha viszont nem tűgörgő hanem bronzcsapágy van benne akkor lehet szidni, és oda többet ne vidd :)
Mindenesetre ha mégis újra kezdenéd akkor a gépmunkák kapcsán kérdezd meg Bambit, vagy ha ő nem vállalja a Kossuth&tsa gépműhelyet ajánlom a Gyömrői úton, ők is elég profik a 2T főtengelyekben és fúrásokban.
És milyen motorod lesz ezután?
Az én bőrkabátom eredeti angol bombázó kabát. :) Még a rendőrök se tudnának lelőni a motorról. viszont 15 kilónál nehezebb. Nem ázik át gyorsan, viszont egy egésznapos szakadó eső után nem is szárad ki egy hétig. Télen csak kicsit hideg, viszont nyáron nagyon meleg. Lopás ellen eléggé védve van. Nem szívesn veszem le, mert akkor újra fel kell vennem utánna, és az fárasztó.:)
Bőrruhám nekem is volt de télen szétfagytam benne,kentem bőrzsírral igy tűrhető volt esőben,de a varrásnál nekem is befolyt a víz.Még annyi bajom volt vele hogy olyan súlya volt mintha téglát tettem volna a zsebeibe.(bár olyan vastag volt hogy esésnél sose kopik el,de sajna lopás ellen nem volt védett)
A párásodással nem volt gondom mert egy klikkre nyitva volt a plexi.
Ezt a módszert(felnyitom körülnézek bezár)én is alkalmazom,többnyire sikerrel,itt az volt a gond hogy egy ilyen körülnézés után a passatos kajakra beleállt a fékbe,(ő mondta hogy az utolsó pillanatban vette észre a fát)a követési távolság bőven megvolt de alig lehetett észrevenni a féklámpáját és mire levettem hogy mi van(a két piros folt nem halad hanem áll)addigra olyan közel kerültem hozzá hogy ennyit tehettem.A plexi belsejére búvárszemüveghez való páramentesítőt használok,a plexire pedig a Clear nevű vízlepergetőt szoktam felkenni.Működött most is,de ilyen monszunban már ez sem segített.
Normál esőben semmi gondom sem szokott lenni,(főleg az MZ-vel,azon rajta van a vitorla)de ez brutális volt.Egyébként mire hazaértem már csak csepergett az eső.
Ezt lehet nem írtam de attól tartottam a legjobban,hogy aki mögöttem jön az nem vesz észre és én hiába állok meg ő beletol a passatba(láttam a tükörben a lámpáit hogy végig nagyon közel van hozzám)
Írtam hogy egy letört faág volt már előtte is,ott észrevettem hogy lassít és megáll majd kikerüli ott nem is volt probléma.
HALNAP BÖRZE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
DISZEL TAPOLCA ELÖT 2 3 KILOMÉTER VESZPRÉM FELÖL A TÜZOLTOSÁGON JÖJETEK ÜZLETEJETEK HEJPÉNZ NICS MINDENKI ÁRULHAT VÁSÁROLHAT KEDVÉRE
helló szeretném megkérdezni hogy a 150es ts-embe bele tudok e rakni 150es etznek a főfúvókáját?
Sziasztok! Ezúttal szeretném megköszönni eddigi segítő hozzászólásaitokat,mert befejeztem a motorozást a kisETZ-vel. Akármit próbálok vele,csak rosszabb lett,a mai próbaúton minimális ellenszélben 14-es lánckerékkel nem volt képes 75 km/h-nál nagyobb sebességre. Hiába költöttem majdnem 100 ezer forintot a motor felújítására(új henger,hengerfej,dugó,összes csapágy,szimmeringek,főtengelyfelújítás),egyszerűen nem értem,miért nem hozza legalább a típusra jellemző értékeket. Nos,mérgemben 3.-ban toltam neki,és valami nagyon megszakadhatott bent,mert zörög,mint a kalodába zárt sündisznó. Nagyon szerettem régen ezt a kismotort,de most feladtam. Legyen a motorral sok szerencsétek és szép időt,hátszelet... Sziasztok!
Zichy Jenő utcában szokott lenni, vagy nézd meg: www.mofaker.hu www.hubermotor.hu www.rmcmotor.hu www.negykelemen.hu
Nem ismerem a helyzetet, de úton semmiképpen nem szabad megállni. Az a leg veszélyesebb.
Viszont egy jó sisak segíthet a kilátáson. Én is vezettem rohadt nagy esőkben és nekem ilyenkor a belső párásodás okozta a legnagyobb gondot. Felnyitni meg az általad említett "pofán lőnek söréttel" jelenség miatt nem lehetett. Szóval azt csináltam hogy időnként felnyitottam felmértem a terepet visszacsuktam és a kocsik fénye alapján tájékozódtam. Mindig beálltam egy kocsi mögé megfelelő követési távolsággal így reménykedtem hogy ő észreveszi (letakarítja) az akadályokat, a lámpa alapján pedig én észreveszem az ő mozdulatait.
Ködben is ezt szoktam csinálni, de persze egy kellő óvatosságú kocsi mögé állok, így az ő reflektora fényében én is messzebbre látok.
Másik hogy Turtlewax-al (sima folyékony viasz) szoktam kezelni a plexit és így vízlepergető lesz, és nehezebben párásodik. A mostani sisakomnál pedig már gyárilag kezelték valamivel amitől nem tapad meg a víz rajta és a jó szellőzés miatt nem is párásodik.
Ja, Bringával, Simsonnal én is rendszeresen estem, de úgy hogy kimentünk a bányába meg az erdőbe és ott ökörködtünk. Ott belefért, de szerintem ezek az esések létfontosságúak voltak.
Amikor Simó után megvettem a Jawat, azzal is kimentem, de azzal a döggel már nem volt olyan jó esni :)) úgy hogy le is szoktam róla. Persze estem azzal is. Egyszer kiégett a tompított és refivel mentem, de hogy ne vakítson lefordítottam, csakhogy így csak egy pontot világított meg és sötétben nem láttam meg hogy túl éles a kanyar. Nagy gond nem volt a szalagkorlát segített bevenni a kanyart, de fel kellet emelni a jobb lábam, hogy azt ne darálja be :)
Másik esésem pedig a futómű leszakadása miatt történt. Ez meg műszaki hiba. (persze erről is én tehetek)
Ezen felül csak olyan volt hogy gödörbe léptem és álló helyzetben felborultam a Hondával.
Pályán persze továbbra is rendszeresen esek, de ott ez nem téma.
Sziasztok! 125-ös ETZ-hez Klauzer csomagtartót hol tudok szerezni?
Előre is köszi
Ha így folytatod oda jutsz mint én :)
Az eset óta gondolom sokkal óvatosabban mész rossz látási viszonyok mellet.
Eső ellen: A bőr az nem rossz. Igaz hogy az alapból nem 100%osan vízálló, de ha lekezeled viaszos bőrápolóval akkor a korától függetlenül kisebb esőket kényelmesen át lehet vészelni benne.
A bőrruha gyenge pontja a varrásoknál van, nekem itt szokott beszivárogni nagyobb esőknél.
hát akkor sajnos ez kikerülhetetlen kényszerhelyzet volt, amit sikerült jól megoldanod. néha keveredik az ember ilyen szituba, mikor nincs menekvés, és csak azon lehet agyalni, minél kisebb legyen a baj.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|