:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Már bocsánat , de az iagz hogy nem kell nagy erőfeszités a kuplung tetejéhez ahoz hogy összenyomd és összecsavarozd ! Nem is az a lényeg ! DE viktor könyörgöm egy rohadt csapágyat kell csak kivenni a kuplung elejéből ehez lekapod azt a kibaszott kuplungot és kicseréled ,esetleg mégtuningolhatod is alátéttela rugókat , ahogy itt valaki irta ! Én egy berohadt beált blokkú Cross motornak összeeszkábált Etz 250 est hegesztett főtengellyel hoztam el egy tanyáról! És most meg lehet nézni milyen lett és nem egyszer levettem a kuplungot is ! Nem nagy ördöngőség csak ha át tudod látni hogy minek mi a szerepe és hogy mi min alapul akkor csukott szemmel összerakod a blokkot !Garantálom
MORA! kész a karburátorod!
40000ft volt anno.sok félét ki lehet venni vele,még az mz kinyomót is.
Bambi, csak egy kérdés, menyibe került a kiszedő? Ha ki is leget szedni bármilyen csapágyat vele a helyéről akkor, hogyan lehet betenni az újat a régi helyére? Mit gondolsz az ETZ kiemelő csapágya kijön az ezzel a cuccal? Szeretnék minden lehetőséget körbejárni...
SKF-nél lehet kapni.Nem olcsó,én azért vettem ilyet,fenekelt csapágyfészeknél is, is nagyon hasznos.
Ha tényleg ennyi km van benne én azonnal megvenném.(gyári alig használt váltó,kuplung,stb)igazi kincs.
Én már támasztottam fel néhány ősidők óta álló(beállt)vasat,(nagyon izgi előbányászni a fészerből egy sok-sok éve álló poros koszos csirkeszaros gépet amit aztán életre kelthetsz,igy találtam a Nortont is,bár ahhoz a pótalkatrész esélye nulla volt)ezért azt mondom hogy nem olyan veszélyes feladat.A szimeringek valószínűleg megkeményedtek ezért cserések lesznek,a hengert mindenképpen levenném megnézni(megmérni),ha be van rohadva(nem valószínű hogy nagyon)akkor nekem bevált a csepptankos 350-esnél is a levelesre rohadt hengerfalon(tudom mérgező)a fékolajos kezelés és keményfa kiütő.(csak finoman!)
Megakadhatott a berugó mechanizmus is,ezért vedd le a jobbos deknit és próbáld meg átforgatni a főtengelyt,vagy sebességbe téve told meg a gépet előre-hátra hogy mozdul-e a hajtáslánc és a főtengely.(ne erőltesd)
Ennyi állás után a motor többi részén(még ha fedett helyen állt is)lesz javítani való:váltó olajcsere,telószimeringek szinte biztos hogy folynak,a tankban levő valami már nem benzin,tank és csaptisztítás,karburátor ellenőrzés,(bele lesz keményedve némi lerakódás)első fék beállva(jó esetben nem folyik)fékolajcsere,elektromos rendszeren kontaktok tisztítása,akksi halott tehát csere,bowdenek kenése,kormánycsapágy ellenőrzés,összes csavar megléte,meghúzása,lánc és társai,kerékcsapágyak,gumik ellenőrzése(cseréje mert ha 10 éve áll akkor legalább 10 évesek és elöregedtek)
A főtengely és a csapágyak jó esetben túlélték az állást,ha jó a henger és a dugattyú akkor indíthatod is.
Nagyjából ennyire számíthatsz ha belekezdesz.
És ha a főtengely felülete rozsdás egy alkatrésznek való blokkban?? Fel lehet azt még használni?
A rozsdamaró valóban belezabál a dugóba, de szerintem megált dugónál az külön előny. Ugyanis ha meg se mozdul a dugó, akkor úgy bele van rohadva, hogy a henger falának annyi. Szerintem egy szezont se fog utánna kibírni.De ha ki is bírna egy szezont, nem érdemes reszkírozni, mikor áll be a dugó, előbb utónbb úgyis fúrás lesz a vége, akkor már jobb előbb.A WD elég gyenge dolog, szerintem az csak akkor műxik, ha mozog valamennyire a dugó.Szóval, ha belekóstól a rozsdamaró a dugóba, nem tragédia.Az már inkább az lehet, ha a korrózió folt eltöri a gyűrűt, és az rosszul helyezkedik el a törés után. még a dugó is megálhat, ami egy hatvanas tempónál se öröm. Persze lehet, hogy én vagyok túl óvatos, vagy pesszimista.
rozsdamaró feloldja a dugattyút.
WD40, csavarlazító, benzines olaj kell neki több napot állni hagyni, majd fadarabon keresztül kalapácsal kiütögetni.
Ha megmozdul akkor egyre könyebben kimegy, majd bő olajban párszor átforgatni az le is szedi a rozsdát, beindítás kicsit járatni, ez után gyűrűcsere.
Nem lesz új a motor, de 1-2szezonra még jó, utána meg fúrás.
Megéri megvenni, persz jól le kell alkudni az említett hibára hivatkozva, de az a motor kincset ér az eredeti bontatlan blokkja miatt.
A henger és a dugattyú szokott összerohadni. Azzal óvatosan kell bánni és meg kell szenvedni a szétszedést, de jó esetben elég új gyűrüket belerakni és sokat el megy még az a motor.
Rosszabb esetben hengerfúrás, dugó csere, de az sem vészes.
Esetleg szimmeringek lehetnek még rosszak.
Ennyire azért nem bonyolult a kuplung szerelés ETZ-n. Nekem simán behúzták a csavarok, nem kellet semmit leszorítani, pedig még "tuning" alátét is van a rugók alatt :D
Aluból van, azt fel lehet hegeszteni.
Hengerfej javító műhelyben próbálkozz. Ha azt megtudják csinálni akkor az MZ blokk sem okozhat gondot nekik.
A csapágyat nem tudod kiszedni a kuplung szétszedése nélkül.Elvileg létezik olyan szerszám, amivel amivel ki lehet szedni, de a gyakorlatban nem lehet kapni, méreg drága, ráadásul nem biztos az eredmény.
Nem kell félni a kuplung leszedésétő, nem őrdőngösség, kissebb kínlódás után menni szokott mindenkinek.
Teljesen igazad van benzinfaló ! ha szétszeded viktor utána nehezebb lehuzni én is jártam igy mikor kezdtem , és össz vissz 990 ft a lehúzó ! ennyit megér hogy tényleg ne barbárkodj a mociban ahogy ő is mondja de ha te nem akarod igy csinálni nem muszaly probáld meg szétszedni ugy hogy rajta van és meglátjuk mire jutsz !
sorszám: 30135 (101381)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-18 19:29:41)
tök mindegy mit csinálsz vele,de le kell venned,mert nem fogod tudni összerakni,mivel lelazítod a csavarokat körbe és szét fog ugrani az egész,ha te is csak barmolni akarsz,akkor nyugodtan szedd szét a motoron,de össze már nem fogod tudni tenni,hidd el!
mosz szerintem megéri az a rohadt 1000ft egy lehúzóért hogy ne kelljen egy hét múlva felírnod hogy segítsünk mert nem tudod összerakni.arról nem is beszélve hogy ha szétszeded,akkor már elég nehéz lehúzni az agyat
fékolajjal öntsd tele a gyertyanyíláson át,hagy állni pár napig,aztán próbáld mmegforgatni,miközben áll az olajban a dugó,nézd meg a berugószerkezetet,nem-e tört el valami.ha ott minden ok,akkor csak a motort kell átforgatni,mindezt a fékolajos dolgot addig kell ismételni amig nem fog forogni.ha ez megtörtént,akkor fúrás+dugó+gyűrű+főtengely csapágy.Ha ezeket kicseréled,beállitod ,kitakaritod,akkor már indithatónak kell lennie.
A kinyomó csapágy pedig a kuplung elülső részén lévő alumiium házban fekszik. Na ezt a házat akarom levenni, hogy a kinyomó csapágyat ki tudjam cserélni.
Az a helyzet, hogy nem lamellát akarok cserélni hanem kinyomócsapágyat.
Árpád az előző hozászolásodban is nagyon igazad van hogy ha fent hagyja a kuplungot akkor nem fogja tudni összerakni egy könnyen mert hátul nem tud alátartani , a másik meg hogy ehez mondandódhoz szólok hozzá hogy ha lamelát akarsz cserélni akkor igy is ugyis le kell venned a kuplungot mert sehogy másképp nem lehet cserélni benne mivel a lamella az agy mögött van és az agy pedig fekszika főtengelyen ! szal Viktor ha tényleg összekarod rakni rendesen akkor sztem huzd le és rakd rendbe és vissza fel !
Kuplung levételnél nem az számít igazán, hogy le akarod e venni, hanem az hogy ő le akar e jönni. :)) Meg az, hogy le kell e venni . Ha nem elkerülhetetlen a kuplung szétszedése, akkor ott kell hagyni, ahol van. De ha szét kel szedni a kuplungot mondjuk lamella csere miatt, akkor bizony az akarattol függetlenül le kell szedni, mert ha nem szeded le és úgy kapod szét, az összerakásnál rengeteg elfecsérelt idő, energia után mégis a lehúzás fog maradni.
Csak bontási áron.szinte nulla az esélye annak, hogy ennyi kilométert futott volna csak.Nagy emiatt az esélye annak, hogy másban is hamisság van, azaz a dugattyú menet közben állt be. De ha igaz mindnen, akkor is az a helyzet, hogy valószínüleg a heger és a dugó nőttek össze, nem a csapágy rohadt be. Ugyanis a csapágyon több olaj szokott lenni, mint a hengeren, és a csapágy jelentős korrizó esetén is tud valamelyest mozogni, a dugó már kicsi korróziónál is megáll. Ebben az esetben a legkevesebb ami szükséges lehet az egy hengerfurás+ dugócsere. Ugyanis ha meg is tudod valami szerrel indítani a dugót, a felület olyan lesz, hogy újra beáll, vagy megeszi a gyűrüket. Leszedhetnéd, felpolírozhatnád, de az vagy jó lesz, vagy sem.Ha rozsdamaróval sem mozdítható a dugó, akkor van igazi gáz. Ha kalapáccsal kell a dugót leütögetni, annyira sérülhet, deformálódhat a henger, hogy már a fúrás sem fog segíteni.Le lehetne a dugót egy a tőcsavarokra erősített szerkentyű segítségével is nyomni, de nem biztos, hogy nem szakadnak ki a tőcsavarok.Mindent összevetve csak olyan áron szabad megvenni, ami bejön, ha blokk nélkül kiárulod az alkatrészeket mondjuk a Vaterán.
Hát nagyon jó! Nem igatából szándékozom levenni a kuplungot! De azért köszi a segítséget.
Üdv. mindenkinek!
Egy kérdésem lenne hozzátok. Most akarok venni egy 150-es Mz-t. A berugókart nem lehet megmozdítani.Mi rohadhatott benne össze?A henger és a dugó, vagy a főtengelycsapágy?Mi a javítás módja? Kb 10 éve áll.Megéri megvenni?2300 km van benne. Előre is köszi a válaszokat.
Üdv mindenkinek! Mz TS 125-re kuplungkarra lenne szükségem./kompletten/ Aki tud, segítsen.
Ha nem veszed le, a szétszedés még csak fog menni, de az össze szerelés már nem. Még földön is van vele egy kis kinlódás, ha nem vagy elég jó karban, vagy nem vagy nagyon ügyes. Ugyanis nagyon kell figyelni összenyomáskor, hogy jó irányból kapja az erőt, mert a ferdeség a nyomó erőben a rugók kiugrálását eredményezik. Én kizártnak tartom, hogy a tengelyen lévő kuplungot úgy nyomd össze, hogy ne ugorjanak ki a rugók. Nem beszélve arról, hogy két emberes művelet lenne, mert különben a motort is felboríthatod.. Szerintem. Legalábbis én fél napig szórakoztam a kuplung összerakásával régen.Igaz, akkor voltam vagy hatvan kilo.Tehát ha nincs ráheggelve a kuplung a főtengelyre, húzd le.Ha megvan benne a menet, akkor nem vészesen drágán lehet hozzá kapni lehúzót, ha kiszakadt a menet, akkor megfelelő méretű három körmös csapágy lehúzó is megfelelhet, ha a körme aláfér. Legalábbis én azzal szedtem le, nem is egyszer.De jobb a lehúzó szerszám.Az úgy néz ki, hogy van rajta egy külső menet amit a kuplungba csavarsz, és a végén egy belső menet, amibe bele lehet hajtani egy nyolcas, vagy tizes csavart, már nem emlékszem mekkorát.Ez a betekert csvar szépen lenyomja a tengelyről a kuplungot. Leszedéskor figyelj az alátétek sorrendjére. Van két látszólag egyforma. Az egyik vas, a másik acél. De lényegessebb, hogy van köztük minimális belső átmérő különbség. Ha felcseréled őket visszarakáskor, nem megy rendesen helyére a kuplung, és állandóan le fog lazulni. Én beszívtam annak idején ezt.
Ez ugyan így működik ha nem veszem le a kuplungot a helyéről?
Sziasztok! Köszönöm hozzászólásaitokat,arra inspirálnak,hohy ne hagyjam még lejátszottnak ezt a meccset (pedig múltkor már eldöntöttem,hogy ennyi volt). Azt hiszem,a hétvége a szerelés,kísérletezés és próbautak ideje lesz,hátha,hátha...
Per pillanat van két hengerem: egy 125-ös,általam 13 éve "sufnituningolt,de német dugóval,nagyon kevés kilométerrel. Ezzel nagyon pörög,szinte robbanásszerűen,nagyon gyorsan 100 körül van még a 14-es kislánckerékkel is. Ellenben ezt a sebességet nem tudja megtartani,hanem fokozatosan lassulni kezd állandó gáztolattyúállásnál is,csak nagyobb fordulaton dolgozik jól. Ha ilyenkor negyedikben megint kiforgatom,majd felváltok,akkor felgyorsul,majd ismét elkezd lasulni és így tovább. Talán nagyobb benzinfúvóka segítene? Probléma még,hogy a beömlőnyílástól a karborátorcsonkig tartó,hengerben lévő szívócsatornát is bővítettem,ez is a gázáramlás sebességét csökkentheti.
Az utigyári 150-es hengerrel már beszélhetünk valami nyomatékosságról,de érdekes módon a hosszú vezérlési idők ellenére nagyobb fordulaton viselkedik kelletlenül,bágyadtan,és a végsebesség közelébe sem jár a 100-nak. Csak éppen nem értem,miért? Talán hülyeséget írok,de lehet olyan,hogy például a beölmlőrés vezérlési ideje ugyan jó,csak éppen maga a nyílás kissé lejjebb vagy feljebb,de nem megfelelő helyen van a hengerben?
Még egy érdekesség: Megmértem a 125-ös gyári és a szintén utángyártott 150-es hengerfej térfogatát,igaz nem a szabályos módon,hanem becsavart rossz gyertyával,hengerfejet felfordítva fecskendőből adagoltam és mértem az olajmennyiséget. A 150-es utigyári okés is volt,ott volt a gyárilag megadott 15,5 köbcenti körül. Feltöltöttem a tuti gyári 125-ös hengerfejet is,és lőn csoda:majdnem több,mint 17 köbcenti ment bele a 14,8 körüli érték helyett. Hát érdekes...
Igy van, a vékony öntvényfal annyit nem enged kivenni a blokk/hengertalp kapcsolatánál, hogy számottevő változást okozzon, erre sok példa volt már.Fél fok az jelentéktelennek vehető, ennyit egy más vastagságú talptömítés is változtat (kb. 0,3-0,35 mm).
Szerintem sem ez a baj.
A hegesztés elhúzza a blokkfeleket, ezt munkálni kell, síkolás, blokkszáj-derékszögelés stb, drága, komplikált és gyári méretek már nem lesznek megvalósíthatóak.
A 155, 120, 179 sem olyan "vad", hogy ne lehetne összehangolni, pár részletet még tudni kell.
R
Egy szerüen ! Mivel hat csavar van rajta , igy ketőt egymással szemben egyenlőre ne lazits meg csak a másik 4 csavart vedd le és ezután egyenletesen enged meg a másik két megmaradt csavart is majdnem hogy lecsavarod, ezután megfogod az egszet és öszzeszoritod akár kézben is csak annyi hogy ne ugorjon szét hirtelen ezután leveszed a másik csavart is és kész is.( a kézzel való összefogást akkor ajánlom ha kicsit jobb fizikai állpotu ember vagy :)az összeszerelésnél pedig egyszerüen csak rápakolod alátéteket , utána belepakolod rugókat , ezután magad mellé készited a 6 db anyát és az alája tartozó rögzitő alátéteket. végül leteszed a földre rárakod az alu deklit rátérdelsz és átlósan rákapatsz két csavart (de ne felejtsd el alóla az alátéteket és utána jöhet a többi alátét és csavar is ! Én legalább is igy csináltam nem rohangáltam semmiféle szakszerszámok után. Sok sikert !
Az ETZ-250 kuplugjéról nehéz levenni azt az aluminium alkatrészt ami a kinyomócsapágyat tartalmazza? Gondolom visszatenni nehezebb a rugók miatt. Van vmi trükkje, hogy hogyan is csináljam?
nagyon sokat kell kiszedni ahoz,hogy észrevehető probléma legyen belőle.kartert sem biztos,hogy cserélni kell.
fél fok még nem eredményez szinte semmi érezhetőt,így nem hinném,hogy az nagy gond lenne.Ha meg úgy érzi valaki,hogy a polírozás nagyon sima lett,az homokoltassa ki,vagy durva csiszolópapírral menjen át rajta.
sorszám: 30117 (101336)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2008-09-16 09:14:23)
A hátsó telószáron alul a simmering alatt valószinű, hogy valamilyen sérülés van.Általában 10-ből 9 ezért folyik.Az első teló csavarja alatt nincs semmilyen o-ring.Valamilyen szilikon tipusú tömítő anyaggal kend be.
sorszám: 30116 (101335)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-17 01:54:10)
ez a gyertya amit irtam ez iridium,és nekem is elektronikus a gyujtásom,mint haveromé,de nem akartam hinni a fülemnek amikor mondta hogy amint beindul van stabil alapjárata,és nem kell neki a szivatókarral játszani.ilyen nincsen,fizikai képtelenség mondtam magamba,mert hát nézzük csak ezt a hetet,végig csak 10-15 fok volt,ez meg még nekem is hideg nem hogy a motornak:)és tényleg úgy van ahogy mondta,láttam\hallottam és igaza volt,de mivel az enyém egyedi(semmilyen gyári beállítással nem megy jól)most sötét isolator 260 van benne.Azért érdeklődtem, mert amikor tettem vissza a gyertyát sikerült úgy meghúznom,hogy megrepedt a porcelán,és le szeretném cserélni mielőtt otthagyna az úton.
Más: hol folyhat még a hátsó lengéscsillapitó a szimeringen kívűl?(etz) gondoltam a szimeringház tetején lévő O gyűrűre is ,de hát csak nem az a ludas,legalább is remélem,mert nem biztos hogy lehet kapni ilyen méretben,meg ilyen minőségben.most volt szimeringezve és nem nagyon tudom felfogni miért folyhat.az első telóhoz meg van valami Ó gyűrű a csavar alatt? amikor volt a felújítás,azt is szétszedtem,de nem volt alatta semmi(igaz olaj se volt) és akkor nem folyt.
Ha a ragasztó bírná is a meleget, a különböző ötvözrtek különböző hőtágulása miatt valószínüleg leválna.
Még heggesztésnél is van valamekkora veszélye, hogy gondot okoz a hőtágulás.De azért érdemes azzal próbálkozni.
De én elgondolkodnék egy bontási papírral rendelkező üres blokk vásárlásán.Lehet hogy olcsóbban jönnél ki, és jobbak lennének az eredmények.Talán még egy teljes papíros blokk is jó megoldás lenne.
Köszi,nagyon jó ötleteket adtatok! Nem tudom,a hegesztés okozta hőterhelés nem deformálna el valamit? Végül is ehhez kellene egy szaki,aki alumíniummal ráhúz megfelelő réteget,kis multi-barkácsgépem meg van,különböző profilú fejekkel,azzal kialakíthatnám az eredetihez hasonló méreteket. Vagy nem tudom,lehet,hogy hülyeség,valami spéci fémragasztóval alumíniumdarab beragasztása és utána méretre munkálása?
Azt hiszem igazd van. Úgylátszik a hideg megártott. A heggesztés jó ötlet. Bár nem lesz könnyű meló, plusszban természetesen védőgáz kell.
Én magamat ismerve felhegesztetném alumíniummal majd elköszörülném egy precíz kis köszörűvel(6000 ft-volt az obiban fejekkel együtt,ügyes kis szerkezet) gondolom a forgattyúsházból jövő felömlőkre gondolsz.
Sziasztok!
Tervezem hogy a motoromra új gumikat vásároljak.Szerintetek melyik márka és azon belül melyik típus a legalkalmasabb egy ETZ 250-esre?Heidenau,Mitas,Vee Rubber?Melyik éri meg a legjobban?(18 col)Sokan azt írják hogy előre 90/90-es az igazi,illetve hátulra 110/80-as.Mi a helyzet a pontos gumikkal a méretük nagyjából ugyanaz?Ezt úgy értem ha pl:hátulra veszek egy 110/80-ast az nagyjából akkora mint a 4.0?Bocsánat hogy ilyeneket kérdezek de még nem vagyok otthon a gumi vásárlásában.
Üdv és teli tankot mindenkinek!
A helyzet súlyos. Talán két dolgot megpróbálhatsz. A hengerben is növeled a felömlőt.A második érdekesen hangzik, de talán nem reménytelen.Szükítsd a felömlőt a blokban. Egy megfelelő darabot hajtogass lemezből, úgy, hogy pereme legyen. A peremet fogja tartani a blokk ott, ahol a szívőcsonk csatlakozik.Lehet, hogy sikerül.
Hali,úgy néz ki megvan a hiba,ami sajnos visszafordíthatatlan. Még 18 évesen nagy bőszen felbővítettem a felömlők kezdetét a motorblokkban is,ahová már sajnos nem lehet anyagot visszarakni,ezzel végzetesen tönkretettem a gépet. Így érthető már,hogy hiába cserélgetek én hengert,meg karburátort,nem javul a helyzet. Ettől elvileg a gázáramlás annyira lelassult,hogy megváltozott a motor öblítése. Sakk-matt?!
sorszám: 30108 (101316)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2008-09-16 10:11:33)
Jelenleg(évek óta)ugyanazzal a Nippon Densoval járok,nagyon sok km van benne és semmi bajom vele.Az isolator amióta a Beru megvette nem igazán jó,ezért nem használom.(régen király volt)A Brisket nem próbáltam de amíg régen Super Palként futottak,azokat az MZ,Simson,Riga,Romett utáta,a Jáwák elviselték,a Skodába jó volt.A Bosch gyertyákkal is szépen üzemelt bármelyik motorom,használtam NGK-t is,hibátlanul működtek.Az árról annyit hogy 750-Ft ért kaptam az NGK-t a Yamahába,ezért nem gondolom hogy annyival drágább lenne mint a többi,mert gondolom iridium gyertyát nem akarsz az MZ-be tenni.(az enyém elektronikus gyújtású)
A haverod véleményéről annyit hogy igaza lehet,MEGBÍZHATÓ a Densoval,de mást nem csinál.
sorszám: 30107 (101306)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-16 12:33:08)
Isolatornál a gyári hézag 0,6-os és azzal jónak kell lennie. (Az eredeti NDK-s isolatorra gondolok.)
sorszám: 30106 (101303)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-16 12:33:08)
sziasztok!
lenne egy igen hülye kérdésem hamár nemrég gyertyákról beszéltünk.Egyik haverom bizonygatni próbálta hogy neki a jó a denso a 150etz-be na most a kérdésem hogy ez dob valamit a gépen v. csak a pénztárcám bánja? megnéztem itt az oldalon található táblázatban,ehhez a tipushoz IWF22-őt adja 0,5ös hézaggal.
Műr a hézaggal is problémám van,mert az isolatornál ha 0,45fölé viszem akkor már nem mindig húz át.elvileg emiatt nincs rendes alapjáratom,de ha 0,4 a hézag akkor meg vigan dorombol közel 1000es fordulaton.
Előfordul.:) De az gyenge dolog egy oxigén palack robbanáshoz képest.:)
Galvánüzemek ilyennel tisztítják krómozás előtt, de tönkreteszi az egész adag lúgot, ezért nem vállalnak ilyen jellegü tisztítást. Ha viszed is krómozni akkor is teljesen tisztán veszik csak át.
Szóval tényleg nagyon jó ismerősnek kell ahhoz lenni hogy megcsináljon egy ilyet :D
sorszám: 30103 (101297)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 20:13:12)
Ha jó a főtengely akkor igen. Elég simán átpakolni az egészet.
Elvileg más különbség nincsen de azért a csapágy és szimmering sorrendet ellenőrizd, illetve volt olyan változat is ha jól emlékszem, aminél a hajtókar nem tudott elmozdulni oldalra. Ennek az a baja hogy ha szorulhat ha nincs pontosan összerakva. Az újabbakon pont ezért van egy kis oldal irányú elmozdulás, így önbeálló.
sorszám: 30102 (101296)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 18:24:43)
Tiszta oxigéntől a vas is meggyullad ha nincs szerencséd :D
sorszám: 30101 (101295)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 18:12:39)
Az "MZ Hogyan tovább" c. könyvben azt írja hogy ki lehet cserélni tűgörgőre, sőt egyenesen javasolja.
Ilyenkor az eredeti 1:30-as keverék helyett lehet adni neki 1:50-est.
sorszám: 30100 (101294)
( elözmény: IpariEgyenaram, 2008-09-15 17:20:08)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|