:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
helo
nekem is ez a tipusu mz van 6volt 12Ah kell bele.
Csak akkor érdemes lecserélni, ha nem akarsz aksit a gépbe és utcán nem használod, mivel a gyújtáson kívül elég kevés áramot termel és a lámpákhoz, indexekhez már kevés lenne és át is kellene alakítani az egész rendszert 6v-osra. Csak azért mert állítólag jobban pörög tőle a motor, azért nem érdemes lecserélni.
Ne cseréld le szerintem. Egy csomó munka, az eredmény vitatható. Jó az a gyújtás, ahogy van. Már ha jó. Ha nem jó, meg kell csinálni.
Üdv!Szerintetek megéri lecserélni a gyári tirisztoros gyújtásomat egy babettáéra?Mert úgy tudom hogy jöbban pörög tőle a motor.Már mint ilyet csak simsonon láttam,ezéret is kérdezem hogy ér e valamit MZ-nél v hagyjam a csába?:)köszi!
Sziasztok!
Köszönöm a választ a motorláncal kapcsolatban!
Hali RAT
Helló mindenki!
Megköszönöm mindenkinek a segítséget.Nálam van a ts 150.2744 km van az órában,és így igaz.Az ülésen még megvan a gyári nylon amit adtak hozzá.A lényeg.Paráztam hogy meg tudom mozdítani a dugót? A dugó volt begyógyulva.Keményfával, ahogy mondtátok a második ütésre 1 mm-t megmozdult.Utána berugóval, majd ütés finoman, megint berugó, és átfordult. Ahogy mondtátok előtte egy fél napot áztattam petróval.A henger mondhatom nem rozsdás,szerintem épp hogy begyógyult.Gondolom segített az is hogy a gazdája szerint pár éve öntött bele olajat.és a kipuja is be volt dugva.Most örülök mint majom a t...nek.Mégegyszer mindenkinek köszönöm a segítségét.MÉg egy kérdés. Milyen akku kell bele? 6V?Ah.KÖsz:Csaba
A hengertalp tömítéssel vigyázz, mert elmehet a vezérlés, máshova kerülnek a rések. De ezt úgyis tudod. Kicsit drágább megoldás a hengerfejből való leszedés. Én kipróbáltam több ismerős motorján(naná, hogy nem a sajátomon! :))), Bejött a dolog. Amíg jó a henger, a gyűrűk, jelentőssen megnő a teljesítmény. Utánna viszont visszaáll az eredetire, rosszabb nem lesz. Persze a gyújtást utánna kell állítani. A hengerfejet eredetileg nem ilyen oktánszámú benzinre tervezték, tehát a csökkentése összeillik az oktánszám növekedésével.
Gondolom, ezzel nem sok újat mondtam.
Ha működik minden akkor érdemes lenne kipóbálni a kisebb hengerfejjel és benzin helyett etanollal. Ha jók a sejtéseim akkor megtáltosodna a paripa.
Én a hengerfej cseréje nélkül próbáltam az etanolt és kb. 10%-al jobban ment
De lehet hogy kipróbálom én is a növelt kompresszót, mert a hengertalp és hengerfej tömítés kivételével jelentősen csökkenthetem az égéstér méretét. Érdekes módon nekem nem ér bele így sem a dugattyú a hengerfejbe, de ilyenkor már nekem is hajlamos a kopogásra benzinnel.
Olyan 5000 fordulat környékén erősen rezonált,néha becsörgött. Most valóban sokkal jobb lett! Különben érdekes,összehasonlítva a két hengerfejet a 150-é jóval nagyobbnak néz ki,a méréseim alapján pedig voltaképpen kisebb(megfordítva és rossz gyertyát behajtva a karimáig feltöltöttem olajjal,persze nem ez a hivatalos megmérése,de azért jelzésértékű).A préssáv méretét 1mm-re állítottam. Még kicsit variálok a karburátorral,és lehet,hogy egész jó lesz :)
Nemrég volt szó a préstér méretéről a hengerfejben.29839 H.SZ
Asszem 12liter tartalékkal együtt, de max 13
nem nem csörgött az a motor?
Ennek csak az lehet a magyarázata, hogy túl nagy volt a kompresszió, és a detonációs égés miatt a motor inkább fűtésre használta a benzint mint hajtásra.
Ez utóbbin én is gondolkodtam.
De nem winyó motorral kell mert annak kicsi a szögelfordulása és irtózatos impulzusok kellenek neki, cserébe nagyon gyors irányváltásra képes de erre nincs szükség.
Léptető motorral kell megoldani.
Floppy fejmozgató motor ideálisan kicsi ehhez.
Illetve kisebb nyomtató motorok is jók a célra. De végülis nagyobb léptető motorral is megoldható, de azoknak olyan nyomatéka van hogy kézzel nem lehet lefogni a tengelyt :))
A vezérlő áramkör pedig régen működik nálam. 2db tranzisztor hídra van szükség a meghajtáshoz, azaz 8db meghajtó és 4db vezérlő tranzisztorra. Ezt pedig egy 8 lábu PIC-el hajtom meg.
Igaz az eredeti az STEP/DIR rendszerü CNC vezérlésre lett építve, de szerintem a program minimális módosításával fordulatszám mérésre is alkalmas, mivel az IC belső órajel generátorral rendelkezik. Igaz nem kvarc pontosságu, de a mechanikusnál így is nagyságrendekkel pontosabb lenne.
Ami visszatartott a legyártástól hogy még nincs kész a CNC maróm amivel meg akarom csinálni a hozzávaló finommechanikát és a karbon burkolatot.
125 etz 420 tipusú lánc kell,a
250 etz 428-as láncal megy.
sziasztok!
megkérnék valakit akinek full gyári 150es etz-je van, az nézze már meg nekem hogy 4.ben és 5.ben kb.5000es fordulaton mennyit tud.Az a gyanúm hogy valamit nagyon eltaláltam ezzel a 115ös fúvókával,bár az indulásnál kicsit még lomhább mint volt,de VAN alapjáratom!!!
a 40es alapjárati fuvi tényleg bevált,nem tudom ki említette de köszönöm.
Szóval ha valakinek van fölös ideje és meg tudja ezeket nézni,annak hálás köszönet.
A szélessége,osztása egyezik,a 250-é hosszabb pár lánctaggal.
Szerintem ugyan olyan a lánc.Igazából nincs előttem,de holnapra megnézem neked!:)
Szia 13l és ebből 1.5 tratalék !
Sziasztok! Vki lécci írja már meg , h PONTOSAN hány liter a standard TS 125-nek a tankja :)
Havernak kéne, csak neten nincs róla smi :P
Bezzeg én ETZhez mindent megtalálok :)
Szval köszike:)
Nem tom nekem azt mondták hogy elvileg lehetséges , bemek az oményirodába és ott csinálnak ujj forgalmit meg miegy mást !
Szerintem nem.Esetleg talán akkor ha szerepel a nyilvántartásban és az ottani tulaj az eladó.Bár még akkor is kétséges.
Szerintem ugyanolyan. Maximum egy kicsit szélesebb a 250-esen, de amúgy jó az is a 125-re.
Skacok valaki ha tudja a választ válaszoljon lécci ! Van egy Etz-250 esem nem rég hoztam
vissza akarom hozni a forgalomba de csak adásvételim van róla , nincsenek meg a volt papirjai!Vissza tudom még hozni adásvételivel?
Sziasztok!
Senki nem tudja hogy az MZ 125 és a 250 es lánc között van e külömbség,vagy netán ugyan olyan.SZUMÓ te sem tudod?
Köszi RAT
De küldtem:)Úton van mint a bőrönd!
szia) szumo nem küldted az alkatrészt.
üdv NG
Papír nélküli az lenne.Vagyis adás-vételt adok róla.De forgalmi nincs hozzá...
Sziasztok! A mai szerelgetés nagyon érdekes eredménnyel végződött. A gyengélkedő motorra ráraktam próbaképpen a régi 125-ös hengerfejet,aminek a kompressziótere nagyon érdekes módon nagyobb,mint ami gyárilag előírt,legalább 2 köbcentivel! Nem mérhettem el,mert az utángyártott 150-es hengerfej éppen a gyári méreten (asszem 15,8 köbcenti) volt. A próbautak során ötödikben is elég jól ment,még enyhe ellenszélben is 100-ig forgott a 14-es kislánckerékkel,tehát lényegesen jobb lett,és a hangja is mintha szebb lenne! Mi a fene van,ki érti ezt? Ez a kisETZ tiszta X-akták kezd lenni!
Sziasztok!
Keresek 250-es ETZ blokkot.Csak olyan érdekel aminek a papírjai is megvannak.
E-mail:mreniii@citromail.hu
Köszi
Ha nincs gond, nincs kihívás. Akkor meg mi az öröm benne?!! :)
Amúgy a mostani is megy szépen, éppen úgy, mint az előbbi is, amíg el nem romlott.:))) Egy érdekessége van. Olyan jól gyújt, hogy egéssz lassú forgásnál is beröffen . Ennek az a varázsa, hogyha nem elég határozottan rúgom be, képes arra, hogy fordítva induljon.:) Még jó előgyújtás beállításnál is.Sőt, csinált már olyant is, hogy amikor ráadtam a gyújtást, elindult berúgás nélkül.:)
Komolyra fordítva a szót, ez a variáció már tuti üzembiztos.Ráadásul még mindig nem túl bonyolult.Ha lenne szkennerem, akkor feltenném a rajzot, mert bátran merem ajánlani mindenkinek. Pedig ez nagy szó, mivel pesszimista vagyok. Főleg a saját gyártmányaimat szoktam gyanakodva szemlélni. De ez most jó.
Most gondolkodhatok azon, mi legyen a következő ketyere, amivel elfoglalhatom magam:))) Talán a motor zenei hangosítása következik, bár az túl egyszerű feladatnak tűnik:) Azért van ami komolyan foglalkoztat. Fordulatszám, kilóméter órát kellene kiötleni, olyant, amiben a mutatót winchester motor mozgatja. azaz elektronikus, de úgy néz ki kívülről, mint az eredeti műszer.
Ez egy fedett fészerben állt letakarva 1984-óta.A tulaj bácsi 1987-ben halt meg de már előtte sem használta,csak a környéken ment vele néha.A motor 1951-es volt,ő 1963-ban vette,járt vele sokat,de nagyon vigyázott rá.Meglepően kevés dolgom volt vele,és szerencsém is,mert ez nem angol piacra készült hanem olasz különleges megrendelésre ezért ennek normális(olyan mint a TS MZ)váltója volt,egybe szivacs ülése,valamint km/h-ás műszere.Én 2002-ben vettem meg úgy,hogy a nagyszüleim említették hogy van a faluban az Ilonka néninél(közeli szomszéd,gyerekkoromból halványan ismertem)valami nagy motor(nekik a simson is nagymotor volt,ezzel le is tudtam a dolgot)de rossz,ha akarom nézzem meg de sokat ne várjak mert vagy húsz éve áll.
Jó ha legközelebb arra járok megnézem.Többször voltam a nagyszüleimnél utána de eszembe se jutott hogy mit ígértem,el is felejtettem.Vagy fél évvel később pont ott voltak apámék amikor szóba került hogy Ica néni(épp ott volt a nagyszüleimnél)kidobál egy halom mindent a fészerből az őszi lomtalanításnál és a nagyapám segítene-e neki kihordani a cuccot,meg a Pista motorját is ki kellene tolni,de ő nem bírja.
Apám felajánlotta hogy segít,menjenek le a házhoz és a nehezét kihordják most.
Lementek,(apám régen sokat motorozott)meglátta a gépet és eszébe jutott a fia aki állandóan nyakig olajos a garázsban és bűzlik a Hermetiktől,ezért telefont ragadott és vigyorogva csak annyit kérdezett hogy"nem kell egy NORTON?"
MI????Egy NORTON???Hol és mennyiért?
Vágd magad kocsiba és gyere nagyanyádékhoz mert ki lesz lomtalanítva.Húsz perc múlva odaértem és nem tértem magamhoz.Nos nem folytatom,a néni nem kért semmit de én kipengettem neki ötvenezret a leletért mert pofátlanság lett volna ingyen elvinni(mégiscsak ismerős)
Előrebocsátom FOGALMAM SEM VOLT HOGY MENNYIT ÉRT csak a különlegességet láttam benne(ilyenem még nem volt)és ezért KELLETT!!
A garázsomban állt kb egy évig mire elkezdtem rendszeresen használni.(különleges érzés vezetni de nem ebbe a forgalomba való)Sajna a papírjai nem voltak meg mert a rendszámát leadták,a papírok pedig el lettek keverve már régen.(szívtam is miatta)
Tehát ötvenért vettem(persze ment még rá bőven)és nem írom le hogy mennyit adott érte egy megszállott(elmebeteg) de az árából még kétszázezret vittem mosolyogva Ilonka néninek,és a maradék még így is hétszámjegy volt és nem egyessel kezdődött.(sajnáltam de ennyi pézért a lelkemet is+a papírok miatt állandó para volt vele menni)
Apropó gyújtás, tegyél rá megszakítót azzal nincs gond ;-)
Én sem vagyok teljesen hülye, viszont pénzem sem volt és úgy voltam vele hogy amire nem muszáj arra nem költök.
A Jawamat úgy vettem, hogy nem mozdult a főtengely. Fel voltam rá készülve hogy besült és komplett felújítás kell neki. Ezzel együtt olcsón vettem és úgy voltam vele hogy apránként megcsinálom ahogy lesz pénzem.
Ehhez természetesen szét kellet szedni előbb úgy hogy minél kisebb kárt okozzak.
Leszedtem a hengerfejet, és elkezdtem lehúzni a hengert, de nem mozdult.
Egyértelmű volt hogy a dugatyú van összerohadva.
Beáztattam 1:1 arányu keverékbenzinbe és másnap fadarabot tettem a dugatyú tetejére és elkezdtem ütni. Valahogy ki kellet szedni, de nem akartam szétverni, mert ha eltöröm vagy deformálom a dugattyút akkor féltem sokkal nehezebb lesz a kiszedés.
Első nekifutásra 1mm elmozdulás történt nagy nehezen. Ennek megörülve nekiestem jobban és pár centit lejjebb ment. Ekkor rárúgtam és a hengerrel együtt lecsattant, minek következtében határozottabban kimozdult. Szóval fél napi küszködéssel levettem a hengert, bárminemű sérülés nélkül.
A dugattyú jó állapotban, a gyűrű és a hegerfal rozsdás, tehát a gyűrű fogta meg gyakorlatilag.
A főtengely szépen mozgott.
Gondoltam nincs mit veszíteni, hallottam legendákat arról hogy milyen pocsék állapotú motorokat is be lehet indítani, és kíváncsi voltam.
Ekkor fogtam és lecsiszoltam a rozsda nagy részét a hengerről, majd ráhúztam a hengert hogy megnézzem mozog e benne és viszonylag könnyen mozgott, de azért erősen súrlódott, az átforgatás közben azonban szinte minden maradék rozsdát lehúzott a gyűrű. Gondoltam ez tök jó, összeraktam és megpróbáltam beindítani.
Elég nehéz volt de hatalmas füstfelhő kíséretében sikerült.
Ha meg már megy akkor mentem vele pár kilométert.
Nem volt semmi gond. Leszedtem a hengerfejet és a hengerfalon nyoma sem volt a korábbi rozsdának.
A biztonság kedviért kicseréltem a gyűrűket és kb. 10000kilométert mentem vele.
Ez idő alatt 500km-enként gyújtást állítottam, eldugult karburátorral 3* álltam meg az út szélén, egyszer kiszakad az egyik gyertya menetel együtt és 1 hengerrel jöttem haza, egyszer a trafó égett le menetközben, szerencsére az első városban kaptam megfelelőt, egyszer szétesett a megszakító érintkezője és pillanatragasztóval raktam össze, annyira hogy még 100km-et kibírt és csak a ház elött kezdett kihagyni megint, néhány kuplung bowdent elszakítottam, de soha sem szorult meg.
Végül a váltóban eltört az egyik tengely. Ekkor szedtem csak szét a blokkot és ekkor hajtottam végre a teljes felújítást is.
Tény hogy nem a magas kompresszió volt a motorom erőssége, de hidegen is jól indult, jól ment és jó néhány magyarországi túrán részt vettem vele.
Felújítás után sokkal több gondom volt a szorulással. A gyárilag előírt gyűrűhézag kevésnek bizonyult, de a bejáratási idő alatt ezt is orvosoltam.
Lehet, hogy én vagyok túl ovatos. Nem szeretm, ha a henger felületén nincs valami rendben. Nálam ez jogos előrelátás. Ha nekem egy ezrelék esélyem van arra, hogy megszívjak valamit, akkor az tuti bekövetkezik.
Jut eszembe, mostmár lecseréltem a saját mocimon is a gyújtást.Ez is ilyen csak velem történik meg dolog volt szerintem. Nem tudom elhinni, hogy 40-50 fok nyitási szög kinyírná másnak is a trafót. De mostmár csak olyat gyártok, amin állítható a nyitás szög. Pontossabb nem állítható, csak amikor legyártom, akkorára csinálom, amekkorára akarom. Két hal van, és a jeleket egy R-S flop kapja(egy fél NAND IC)Az egyik hal megszakít, a másik visszazár.:) Persze, ha olyan mágnesem lenne, amilyent akarok, akkor nem lenne szükség ilyen extra megoldásra. De örülök, hogy végre találtam olyan boltot, ahol legalább van valamilyen.No mindegy, mostmár elvileg olyan a gyújtás, hogy még nálam se fog beszarni. Legfeljebb gyárihibás alkatrész miatt.:)
Legjobb, ha egy tiszta ruhával letörölgeti. Akkor se por, se sok olaj nem marad.:) Bár szerintem a letörölgetés adja magát, nem sok ember felejtené el megtenni.
Amúgy én sokszor szedtem le a kuplungot, csak elsőre forgott meg, akkor se olaj, por, vagy kopás miatt, hanem mert hülye voltam.Felcseréltem két alátétet. Nem csúszott fel teljesen a kuplung a főtengelyre.Hab a tortán, hogy aki előttem leszedte, kihagyta azt a tárcsát, ami a szimeringet erősíti, támasztja.Persze beszívogatta, illettve kifújogatta az anyagot, aszerint, hogy hogyan raktam be a szimeringet. Ezek után újra lecseréltem a szimeringet, hátha gyári hibás. Amikor újra szimeringes lett a jószág, elgindolkoztam. Elmentem egy szerelőhöz, és megkérdeztem, mi a fene lehet. Rögtön elárulta mi történ. Ja, ráadásul akkor olyan robbantott ábrám volt, amin nem szerepelt az a tárcsaszerűség. Tehát vagy háromszor szedtem le a kuplungot, csak e miatt. De csak elsőre forgott el a tengelyen visszarakás után.:))
Majd rakok be képet, hogy milyen állapotban is van az a főtengő.
illetve gondosan ügyelni kell a kúpok tisztaságára. A legkisebb porszemcse is okozahatja azt hogy nem fekszik fel egyenletesen és akkor csúszik meg.
És nem az olajtól csúszik. Az még segíti is a jobb rászorulást és könnyíti a későbbi leszedést.
Miért nem próbálod ki?
Szerintem nem fog elpattogni a rugó, és visszarakni sem probléma.
Ha meg nem tudod így leszedni akkor még mindig lehúzhatod a kuplungot.
Jaj, ne piszkáljátok szegényt, ti sem tudtatok mindent elsőre.
Persze nagyobb bátorság és határozottság nem árt ha az ember szerelni akar. Én is szétszedtem mindent gyerekkoromban nagy bátran, persze összerakni már nem tudtam, de egy idő után az is ment. Aztán folytattam a bringám agyváltójával amit szintén nem tudtam összerakni de ha apám rájött volna csúnyán elfenekel hogy szétszedtem a méregdrága bringát :) szóval összeraktam és még csak rossz sem lett. Aztán jött a Riga, Simson, ez után pedig már semmi sem tudta elvenni az önbizalmamat önbizalmamat :)
:))) akkor már megérte.
A pici motorszűrőben bedagad a műanyag szűrőbetét és elzárja a benzin útját, legalább is én ezt tapasztaltam vele.
Jawamon volt rozsdás a tank ott én is autós szűrőt használtam.
NOrtont? Te mázlista :( én is találtam Nortont ami szarrá volt rohadva, hiányzott róla csomó minden, a szabadban tárolták 30 éve, és 500ezret akartak kérni érte :(
Érthető okokból a képébe röhögtem.
A szimmering tömítőfelületére gondolsz?
Az okozhat gondot, de azért elötte megpróbálnám le polírozni a rozsdát. Gond csak akkor van ha rücskös marad a felület. De az sem szokott rozsdásodni a blokkban mert olaj azért marad ott általában.
Nekem működött :)
Miután mentem egy kört nyoma sem maradt az összerohadásnak. Bármilyen csúnyán is néz ki elsőre az csak vékony felületi rozsda nem olyan mint a sima vas rohadásakor, és ahogy a féktárcsa esetén is itt is nagyon gyorsan lekopik.
Nem azt mondom hogy ideális eset, de nem is kell egyből kétségbe esni tőle.
ETZ főfékhenger eladó. Ára 8000. Akit érdekel: mail-ben.
Üdv mindenkinek!
van 1 etz 150 motorom eladó!!!
akit érdekel az a lali32@vipmail.hu ra vagy a lali251@freemail.hu msn cimre irhat!!
Vasárnap Lőrincen a 18 kerületben a piacon motoros börze, reggel 5 -kor kezdődik és egész napos...
Mióta megy már ez a kuplung szerelgetés itt a fórumon?
Az biztos, hogy ennyi idő alatt nem csak a kuplungot, de egész motor generált el lehetett volna már végezni a gépen. :D
Ez igaz.Ámen.Kupplungtéma részemről befejezve.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|