:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A szélessége,osztása egyezik,a 250-é hosszabb pár lánctaggal.
Szerintem ugyan olyan a lánc.Igazából nincs előttem,de holnapra megnézem neked!:)
Szia 13l és ebből 1.5 tratalék !
Sziasztok! Vki lécci írja már meg , h PONTOSAN hány liter a standard TS 125-nek a tankja :)
Havernak kéne, csak neten nincs róla smi :P
Bezzeg én ETZhez mindent megtalálok :)
Szval köszike:)
Nem tom nekem azt mondták hogy elvileg lehetséges , bemek az oményirodába és ott csinálnak ujj forgalmit meg miegy mást !
Szerintem nem.Esetleg talán akkor ha szerepel a nyilvántartásban és az ottani tulaj az eladó.Bár még akkor is kétséges.
Szerintem ugyanolyan. Maximum egy kicsit szélesebb a 250-esen, de amúgy jó az is a 125-re.
Skacok valaki ha tudja a választ válaszoljon lécci ! Van egy Etz-250 esem nem rég hoztam
vissza akarom hozni a forgalomba de csak adásvételim van róla , nincsenek meg a volt papirjai!Vissza tudom még hozni adásvételivel?
Sziasztok!
Senki nem tudja hogy az MZ 125 és a 250 es lánc között van e külömbség,vagy netán ugyan olyan.SZUMÓ te sem tudod?
Köszi RAT
De küldtem:)Úton van mint a bőrönd!
szia) szumo nem küldted az alkatrészt.
üdv NG
Papír nélküli az lenne.Vagyis adás-vételt adok róla.De forgalmi nincs hozzá...
Sziasztok! A mai szerelgetés nagyon érdekes eredménnyel végződött. A gyengélkedő motorra ráraktam próbaképpen a régi 125-ös hengerfejet,aminek a kompressziótere nagyon érdekes módon nagyobb,mint ami gyárilag előírt,legalább 2 köbcentivel! Nem mérhettem el,mert az utángyártott 150-es hengerfej éppen a gyári méreten (asszem 15,8 köbcenti) volt. A próbautak során ötödikben is elég jól ment,még enyhe ellenszélben is 100-ig forgott a 14-es kislánckerékkel,tehát lényegesen jobb lett,és a hangja is mintha szebb lenne! Mi a fene van,ki érti ezt? Ez a kisETZ tiszta X-akták kezd lenni!
Sziasztok!
Keresek 250-es ETZ blokkot.Csak olyan érdekel aminek a papírjai is megvannak.
E-mail:mreniii@citromail.hu
Köszi
Ha nincs gond, nincs kihívás. Akkor meg mi az öröm benne?!! :)
Amúgy a mostani is megy szépen, éppen úgy, mint az előbbi is, amíg el nem romlott.:))) Egy érdekessége van. Olyan jól gyújt, hogy egéssz lassú forgásnál is beröffen . Ennek az a varázsa, hogyha nem elég határozottan rúgom be, képes arra, hogy fordítva induljon.:) Még jó előgyújtás beállításnál is.Sőt, csinált már olyant is, hogy amikor ráadtam a gyújtást, elindult berúgás nélkül.:)
Komolyra fordítva a szót, ez a variáció már tuti üzembiztos.Ráadásul még mindig nem túl bonyolult.Ha lenne szkennerem, akkor feltenném a rajzot, mert bátran merem ajánlani mindenkinek. Pedig ez nagy szó, mivel pesszimista vagyok. Főleg a saját gyártmányaimat szoktam gyanakodva szemlélni. De ez most jó.
Most gondolkodhatok azon, mi legyen a következő ketyere, amivel elfoglalhatom magam:))) Talán a motor zenei hangosítása következik, bár az túl egyszerű feladatnak tűnik:) Azért van ami komolyan foglalkoztat. Fordulatszám, kilóméter órát kellene kiötleni, olyant, amiben a mutatót winchester motor mozgatja. azaz elektronikus, de úgy néz ki kívülről, mint az eredeti műszer.
Ez egy fedett fészerben állt letakarva 1984-óta.A tulaj bácsi 1987-ben halt meg de már előtte sem használta,csak a környéken ment vele néha.A motor 1951-es volt,ő 1963-ban vette,járt vele sokat,de nagyon vigyázott rá.Meglepően kevés dolgom volt vele,és szerencsém is,mert ez nem angol piacra készült hanem olasz különleges megrendelésre ezért ennek normális(olyan mint a TS MZ)váltója volt,egybe szivacs ülése,valamint km/h-ás műszere.Én 2002-ben vettem meg úgy,hogy a nagyszüleim említették hogy van a faluban az Ilonka néninél(közeli szomszéd,gyerekkoromból halványan ismertem)valami nagy motor(nekik a simson is nagymotor volt,ezzel le is tudtam a dolgot)de rossz,ha akarom nézzem meg de sokat ne várjak mert vagy húsz éve áll.
Jó ha legközelebb arra járok megnézem.Többször voltam a nagyszüleimnél utána de eszembe se jutott hogy mit ígértem,el is felejtettem.Vagy fél évvel később pont ott voltak apámék amikor szóba került hogy Ica néni(épp ott volt a nagyszüleimnél)kidobál egy halom mindent a fészerből az őszi lomtalanításnál és a nagyapám segítene-e neki kihordani a cuccot,meg a Pista motorját is ki kellene tolni,de ő nem bírja.
Apám felajánlotta hogy segít,menjenek le a házhoz és a nehezét kihordják most.
Lementek,(apám régen sokat motorozott)meglátta a gépet és eszébe jutott a fia aki állandóan nyakig olajos a garázsban és bűzlik a Hermetiktől,ezért telefont ragadott és vigyorogva csak annyit kérdezett hogy"nem kell egy NORTON?"
MI????Egy NORTON???Hol és mennyiért?
Vágd magad kocsiba és gyere nagyanyádékhoz mert ki lesz lomtalanítva.Húsz perc múlva odaértem és nem tértem magamhoz.Nos nem folytatom,a néni nem kért semmit de én kipengettem neki ötvenezret a leletért mert pofátlanság lett volna ingyen elvinni(mégiscsak ismerős)
Előrebocsátom FOGALMAM SEM VOLT HOGY MENNYIT ÉRT csak a különlegességet láttam benne(ilyenem még nem volt)és ezért KELLETT!!
A garázsomban állt kb egy évig mire elkezdtem rendszeresen használni.(különleges érzés vezetni de nem ebbe a forgalomba való)Sajna a papírjai nem voltak meg mert a rendszámát leadták,a papírok pedig el lettek keverve már régen.(szívtam is miatta)
Tehát ötvenért vettem(persze ment még rá bőven)és nem írom le hogy mennyit adott érte egy megszállott(elmebeteg) de az árából még kétszázezret vittem mosolyogva Ilonka néninek,és a maradék még így is hétszámjegy volt és nem egyessel kezdődött.(sajnáltam de ennyi pézért a lelkemet is+a papírok miatt állandó para volt vele menni)
Apropó gyújtás, tegyél rá megszakítót azzal nincs gond ;-)
Én sem vagyok teljesen hülye, viszont pénzem sem volt és úgy voltam vele hogy amire nem muszáj arra nem költök.
A Jawamat úgy vettem, hogy nem mozdult a főtengely. Fel voltam rá készülve hogy besült és komplett felújítás kell neki. Ezzel együtt olcsón vettem és úgy voltam vele hogy apránként megcsinálom ahogy lesz pénzem.
Ehhez természetesen szét kellet szedni előbb úgy hogy minél kisebb kárt okozzak.
Leszedtem a hengerfejet, és elkezdtem lehúzni a hengert, de nem mozdult.
Egyértelmű volt hogy a dugatyú van összerohadva.
Beáztattam 1:1 arányu keverékbenzinbe és másnap fadarabot tettem a dugatyú tetejére és elkezdtem ütni. Valahogy ki kellet szedni, de nem akartam szétverni, mert ha eltöröm vagy deformálom a dugattyút akkor féltem sokkal nehezebb lesz a kiszedés.
Első nekifutásra 1mm elmozdulás történt nagy nehezen. Ennek megörülve nekiestem jobban és pár centit lejjebb ment. Ekkor rárúgtam és a hengerrel együtt lecsattant, minek következtében határozottabban kimozdult. Szóval fél napi küszködéssel levettem a hengert, bárminemű sérülés nélkül.
A dugattyú jó állapotban, a gyűrű és a hegerfal rozsdás, tehát a gyűrű fogta meg gyakorlatilag.
A főtengely szépen mozgott.
Gondoltam nincs mit veszíteni, hallottam legendákat arról hogy milyen pocsék állapotú motorokat is be lehet indítani, és kíváncsi voltam.
Ekkor fogtam és lecsiszoltam a rozsda nagy részét a hengerről, majd ráhúztam a hengert hogy megnézzem mozog e benne és viszonylag könnyen mozgott, de azért erősen súrlódott, az átforgatás közben azonban szinte minden maradék rozsdát lehúzott a gyűrű. Gondoltam ez tök jó, összeraktam és megpróbáltam beindítani.
Elég nehéz volt de hatalmas füstfelhő kíséretében sikerült.
Ha meg már megy akkor mentem vele pár kilométert.
Nem volt semmi gond. Leszedtem a hengerfejet és a hengerfalon nyoma sem volt a korábbi rozsdának.
A biztonság kedviért kicseréltem a gyűrűket és kb. 10000kilométert mentem vele.
Ez idő alatt 500km-enként gyújtást állítottam, eldugult karburátorral 3* álltam meg az út szélén, egyszer kiszakad az egyik gyertya menetel együtt és 1 hengerrel jöttem haza, egyszer a trafó égett le menetközben, szerencsére az első városban kaptam megfelelőt, egyszer szétesett a megszakító érintkezője és pillanatragasztóval raktam össze, annyira hogy még 100km-et kibírt és csak a ház elött kezdett kihagyni megint, néhány kuplung bowdent elszakítottam, de soha sem szorult meg.
Végül a váltóban eltört az egyik tengely. Ekkor szedtem csak szét a blokkot és ekkor hajtottam végre a teljes felújítást is.
Tény hogy nem a magas kompresszió volt a motorom erőssége, de hidegen is jól indult, jól ment és jó néhány magyarországi túrán részt vettem vele.
Felújítás után sokkal több gondom volt a szorulással. A gyárilag előírt gyűrűhézag kevésnek bizonyult, de a bejáratási idő alatt ezt is orvosoltam.
Lehet, hogy én vagyok túl ovatos. Nem szeretm, ha a henger felületén nincs valami rendben. Nálam ez jogos előrelátás. Ha nekem egy ezrelék esélyem van arra, hogy megszívjak valamit, akkor az tuti bekövetkezik.
Jut eszembe, mostmár lecseréltem a saját mocimon is a gyújtást.Ez is ilyen csak velem történik meg dolog volt szerintem. Nem tudom elhinni, hogy 40-50 fok nyitási szög kinyírná másnak is a trafót. De mostmár csak olyat gyártok, amin állítható a nyitás szög. Pontossabb nem állítható, csak amikor legyártom, akkorára csinálom, amekkorára akarom. Két hal van, és a jeleket egy R-S flop kapja(egy fél NAND IC)Az egyik hal megszakít, a másik visszazár.:) Persze, ha olyan mágnesem lenne, amilyent akarok, akkor nem lenne szükség ilyen extra megoldásra. De örülök, hogy végre találtam olyan boltot, ahol legalább van valamilyen.No mindegy, mostmár elvileg olyan a gyújtás, hogy még nálam se fog beszarni. Legfeljebb gyárihibás alkatrész miatt.:)
Legjobb, ha egy tiszta ruhával letörölgeti. Akkor se por, se sok olaj nem marad.:) Bár szerintem a letörölgetés adja magát, nem sok ember felejtené el megtenni.
Amúgy én sokszor szedtem le a kuplungot, csak elsőre forgott meg, akkor se olaj, por, vagy kopás miatt, hanem mert hülye voltam.Felcseréltem két alátétet. Nem csúszott fel teljesen a kuplung a főtengelyre.Hab a tortán, hogy aki előttem leszedte, kihagyta azt a tárcsát, ami a szimeringet erősíti, támasztja.Persze beszívogatta, illettve kifújogatta az anyagot, aszerint, hogy hogyan raktam be a szimeringet. Ezek után újra lecseréltem a szimeringet, hátha gyári hibás. Amikor újra szimeringes lett a jószág, elgindolkoztam. Elmentem egy szerelőhöz, és megkérdeztem, mi a fene lehet. Rögtön elárulta mi történ. Ja, ráadásul akkor olyan robbantott ábrám volt, amin nem szerepelt az a tárcsaszerűség. Tehát vagy háromszor szedtem le a kuplungot, csak e miatt. De csak elsőre forgott el a tengelyen visszarakás után.:))
Majd rakok be képet, hogy milyen állapotban is van az a főtengő.
illetve gondosan ügyelni kell a kúpok tisztaságára. A legkisebb porszemcse is okozahatja azt hogy nem fekszik fel egyenletesen és akkor csúszik meg.
És nem az olajtól csúszik. Az még segíti is a jobb rászorulást és könnyíti a későbbi leszedést.
Miért nem próbálod ki?
Szerintem nem fog elpattogni a rugó, és visszarakni sem probléma.
Ha meg nem tudod így leszedni akkor még mindig lehúzhatod a kuplungot.
Jaj, ne piszkáljátok szegényt, ti sem tudtatok mindent elsőre.
Persze nagyobb bátorság és határozottság nem árt ha az ember szerelni akar. Én is szétszedtem mindent gyerekkoromban nagy bátran, persze összerakni már nem tudtam, de egy idő után az is ment. Aztán folytattam a bringám agyváltójával amit szintén nem tudtam összerakni de ha apám rájött volna csúnyán elfenekel hogy szétszedtem a méregdrága bringát :) szóval összeraktam és még csak rossz sem lett. Aztán jött a Riga, Simson, ez után pedig már semmi sem tudta elvenni az önbizalmamat önbizalmamat :)
:))) akkor már megérte.
A pici motorszűrőben bedagad a műanyag szűrőbetét és elzárja a benzin útját, legalább is én ezt tapasztaltam vele.
Jawamon volt rozsdás a tank ott én is autós szűrőt használtam.
NOrtont? Te mázlista :( én is találtam Nortont ami szarrá volt rohadva, hiányzott róla csomó minden, a szabadban tárolták 30 éve, és 500ezret akartak kérni érte :(
Érthető okokból a képébe röhögtem.
A szimmering tömítőfelületére gondolsz?
Az okozhat gondot, de azért elötte megpróbálnám le polírozni a rozsdát. Gond csak akkor van ha rücskös marad a felület. De az sem szokott rozsdásodni a blokkban mert olaj azért marad ott általában.
Nekem működött :)
Miután mentem egy kört nyoma sem maradt az összerohadásnak. Bármilyen csúnyán is néz ki elsőre az csak vékony felületi rozsda nem olyan mint a sima vas rohadásakor, és ahogy a féktárcsa esetén is itt is nagyon gyorsan lekopik.
Nem azt mondom hogy ideális eset, de nem is kell egyből kétségbe esni tőle.
ETZ főfékhenger eladó. Ára 8000. Akit érdekel: mail-ben.
Üdv mindenkinek!
van 1 etz 150 motorom eladó!!!
akit érdekel az a lali32@vipmail.hu ra vagy a lali251@freemail.hu msn cimre irhat!!
Vasárnap Lőrincen a 18 kerületben a piacon motoros börze, reggel 5 -kor kezdődik és egész napos...
Mióta megy már ez a kuplung szerelgetés itt a fórumon?
Az biztos, hogy ennyi idő alatt nem csak a kuplungot, de egész motor generált el lehetett volna már végezni a gépen. :D
Ez igaz.Ámen.Kupplungtéma részemről befejezve.
Én csak azt mondom erre hogy abba nem köt bele sztems enki hogy miként támasztod meg a dugót mrt mindnek megvana hátrányos esélye , de! Sztem ha valaki szerelt már Etz 250 est és tisztában van azzalhogy milyen sorrendben tegye fel az alátéteket alá és hogy milyen simulásnak kell lennie a főtengely és a kuplung agy között, netán még azt is tudja hogy 80, 90nm -rel kell meghúzni a csavart , az szerintem nyugottan leveheti a kuplungot ! de aki egyikkel is nincs tisztába az szerintem ne kezdjen bele az egészbe , bár mindenkinek saját motorja és azt csinál vele amit akar!De sztem ezt megbeszéltük és Viktor ahogy érzed ugy csinálod !
Szerintem nem kell levenni.Ha visszaolvasol a többiek sem azt mondták hogy csak úgy lehet megoldani,hanem azt mondták hogy sokkal könnyebben szerelhető a kupplung ha leveszed.Ez igaz is.Én azt mondom ha még nem csináltál ilyet,akkor könnyen lehet több bajod is mint amivel kezdted.Ha leveszed mégis akkor viszont már érdemes a lamellákat is szemügyre venni,hiszen akkor már csak egy kis szerelés kell hozzá.De ha csak a csapágyat cseréled ahhoz -hangsúlyozom szerintem-felesleges lehuzni a kupplungot.Amiért én ellene vagyok a te esetedben a lehuzásnak: 1-már a lehuzásnál elcseszheted a főtengely végét ha nincs rendes lehuzód(láttam már ilyet)2-ha nem ugy sikerül a visszarakás később megforoghat.Amugy is mi bajod lehet ha nem sikerül igy a csapágycsere?Még akkor is lehuzhatod ha nem sikerült visszaraknod az uj csapágyas kupplungdarabot,hiszen az nem kell a lehuzáshoz.Bár erősen kétlem hogy ne sikerülne.A kérdésedre válaszolva:a főtengely ellentartásának több módja van.Mindenki másra esküszik.1-gyertya helyre betekernek dugattyú ütközőt,2-dugattyú alá raknak egy kitámasztót(mondjuk ehhez a hengernek lenn kell lenni)3-motort sebességbe rakják és fékezik a hátsó kereket,4-motor sebességben és a kis lánckereket kitámasztják.Hogy te hogyan csinálod ezek közül azt rád bizom,mert szinte mindegyik módszerbe bele lehet kötni igy vagy ugy.Amit valószinű majd meg is tesznek ezen a fórumon.Én speciel a dugattyúkitámasztást szoktam alakalmazni.
Na akkor most mi legyen? Le a kuplung, vagy ne?! Zsakfos akkor te most azt mondod, hogy nem kell levenni a kuplungot a kinyomó csapágy cseréje érdekében?! Ja igen és ha le is veszem a kuplungot, és vissza akkor mivel és hol tudom megtámasztani a főtengelyt hogy rendesen le tudjam húzni a kuplungot?
Egy másik kép arról hogy lényegében mennyit is kell összenyomni a kupplungon ahhoz hogy 2 átellenes csavart rákapasson az ember alátét nélkül.Azzal a 2 csavarral szépen összehuzatja az ember addig hogy a másik 4 csavart alátéttel együtt rácsavarhassa.Utána vissza az első 2 csavar,alátét alá,és mehet rá.Ennyi.
Ennyire elég megdönteni a motort ahhoz hogy a rugók a helyükön álljanak.A kezem bal oldalán a függőleges esőcsatorna.
-"Nem fogja tudni úgy összenyomni a kuplungot, hogy ne ugorjanak ki oldalra a rugók -gumikalapáccsal felütögetni. Csavar ráhúz"
Nem tudja kiugrasztani oldalra a rugókat még ha akarja sem.Egyszerűen képtelenség.
A másik dolog a felrakása a kupplungnak.Az egy dolog hogy felütögeti gumikalapáccsal,de le is kell azt huzni 90nm-el.Nemhiába a kipufogóhollander után a legnagyobb nyomatékkal meghuzandó alkatrész.Ha nem huzatja rá valaki rendesen hanem csak felütögeti azt ugy ahogy meghuzza a csavart,igencsak fennáll a veszélye egy megforgásnak.Egyébként meg még mindig nem értem minek leszedni az egészet mikor semmi nehézséget nem okoz anélkül a dolog.Ennyi erővel ha szeleptűt kell cserélni akkor kiszedjük a kereket is?A motor megdöntése meg éppen csak annyira kell hogy a rugók megálljanak.Kis gépzsir a végükre és kb 45 fokos döntés már elég.Nem kell vizszintba helyezni.Ha a rugók a helyükön és a kupplungdarab az uj csapággyal a helyére van téve akkor kb 4-5 mm-t kell csak szoritani rajt és két csavart rákapatva már gyerekjáték utána a dolog.
Bocsesz az előző Viktor nak ment !
A teneglyen nem fog elforogni ha előtte tisztává teszed és ha javasolhatom egy kicsit krétázd meg igy felszivja a nedvességet ! ami még esetleg közöte lenne és az olyajat , ezután a felteszed kicsit rákoppintod ráhúzod és rajta marad ! Nem kell félned attól hogy lefordul ha csak állat módjára nem fogod pörgetni mindjárt az elején !A alu dekli visszarkása a kuplungra , csinálhatod satuban is befogod két fa léc közé össze hajtod és összenyomódik ezután felrakhatod magad is az alátéteket!sokszerenycsét hozzá
Ne aggódj, ha nem kopott nagyon a tengely, nem fog lepörögni. Ha az alátétekre figyelsz a visszarakásnál, gumikalapáccsal ütögeted fel, nem lesz semmi gond. Igazából gumikalapács nélkül is műxik a dolog, de kalapáccsal biztossabb.
Rendben van fiuk, majd csak lessz valahogy... Megmondom miért nem akarom levenni a kuplungot. Van egy régi mondás: "ha már hozzányúltak az már nem olyan mint a régi" (vagy valahogy így van). Félek, ha leveszem a kuplungot a felrakás után lepörög, megcsúszik a kuplung. De azt gondolom, hogy a kinyomó csapágyat tartalmazó alu alkatrészt le tudom venni könnyedén a kuplung levétele nélkül. De vissza már nem lenne ilyen könnyű. Ugyanis szerintem nem tudnám összenyomni a rugókat puszta kézzel anyira, hogy rá tudjam kapatni a 6db anyát a csavarokra.
Akinek a leszedés kockázatos, annak a leszedés nélküli szétkapás még jobban az. El lehet fektetni valóban a motort, az könnyit valamit a helyzeten, de nem eleget.Nem fogja tudni úgy összenyomni a kuplungot, hogy ne ugorjanak ki oldalra a rugók.Van aki meg tudja leszedés nélkül csinálni, de az leszedve még jobban.
Nézzük meg, miről is folyik a vita:
Fog az ember egy lehúzót, bele csavarja a kuplungba. Eddig valszeg mindenkinek megy. Elkezdi becsavarni a csavart, amíg megy. Ez is sikerülni szokott egy legalább egy kézzel rendelkező próbálkozónak. Ezután rá kell ütni párszor a csavarra, és a kuplung leugrik.Le kell húzni a kuplungot a helyéről, letenni a földre egy rongyra. Szerintem ez is kivitelezhető dolog. Le kel a hat csavart csavarni, úgy hogy ne ugorjanak el a rugók. Még ez se bonyolult. Ha a rugó elugrik, nagy valószínüséggel meg lehet találni.Ezután csak ki kell nyomni a csapágyat. PL satuban, ha jobb nincs. Új csapágy be, és kezdődhet a visszarakás.Rugókat ráállítani a helyükre, A kuplung darab vissza helyezése. Ezután függőlegessen nyomni kel. Vagy rátérdelni, vagy erőtől függően egy kézzel nyomni. Ha valaki gyenge, akkor két kézzel is lehet, csak akkor rokont, ismerőst járókelőt kell igénybe venni, az majd visszateszi az alátéteket, majd rácsavarja az anyákat. Ezután az anyák elforgását kell megakadályozni. Majd a kuplung vissza ehelyére, gumikalapáccsal felütögetni. Csavar ráhúz, dekli vissza.
Szerintem egy közepes képességű ember vidáman megcsinálja ezt a procedúrát. Még nekem is sikerült , már a kezdetetek kezdetén is, amikor semmi tapasztalatom nem volt. A kézügyességem pedig híresen rossz.
Szerintem nem is érdemes erre a témára több szót vesztegetni, mert nem akarásnak nyögés a vége.
Hát Árpád nem szeretnék én sem vitatkozni meg nem is szándékozok senkivel itt összeveszni de ahogy mondod ha valaki nem meri levenni a kuplungot akkor az inkább ne is nyuljon a motorhoz ! Sztem egy mocinál semmi szükség a szakbarbárokra !ÉS rem nem sértődik meg senki!
Ismerem a jószágot, bár mint mondtam ritkán látom a boltokban, ezek szerint az SKF-nél van.
De ! Egy motorját néha barkácsoló ember milyen sűrűn használja? Nem lenne célszerű olcsóbb talán inkább szerelőhöz vinni? Bambi, te például mennyiért csinálnád meg?
Ki az az ember, akinek egy max félnapi meló megér 40 pénzt? Ha azóta nem lett drágább.
Van még egy meglátásom. Nem akarok durva lenni, de aki ennyire nem akar leszedni egy kuplungot, az ne is nyúljon a motorjához, mert csak kárt okoz. Bocsi.
Az már igaz hogy leszedett kupplungot könnyebben szerelget az ember,de én mégis azt mondom hogy ehhez a csapágycseréhez felesleges leszedni.Nyugodtan leszedheti azt a 6db csavart ugy hogy közben nyomja össze.Nem fog szanaszét repülni semmi.Kb 4-5mm-t mozdul el az egész.A csapágyat meg satuban kinyomja egy megfelelő méretű csődarabbal vagy crovafejjel,ugy hogy a másik felét megtámasztja vagy egy alulemezzel vagy egy keményfával.Ha leszedi a kupplungot "szerintem feleslegesen"még azt is kockáztatja,ha nem csinált még ilyet hogy nem huzza fel rendesen a kupra,aztán akkor pár nap mulva irja ide hogy"segitség megforgott a kupplungom".Az egész melóban a rugók visszahelyezése egyedül ami vizszintes helyzetben könnyebb,de erre meg ott van hogy elfekteti a motort"olaj ugy sincs benne,legfeljebb előtte a benzint leengedi".Természetesen ez csak az én véleményem nem vitatkozni szándékozom senkivel.Én igy csináltam anno.Aztán persze mindenki ugy csinálja ahogy neki szimpatikus.
Sziasztok!
Egy pár hete felvetettem egy problémát(a TS-125-s mocim nyél gázon visszalassult, illetve akkor húzott jól, amikor oda-vissza játszottam a gázzal)Rendesen meg lett szakértve,kaptam mindenféle tanácsot,nem váltak be.A probléma megoldódott, nem kis küszködés árán.
Mint ajánlottátok töviről hegyire átnéztem a gépet.
Népgazdasági felhasználásra felajállom a tapasztalataimat.
Annó az állandó dugulások miatt(öreg rozsdás tank) vettem autósboltban benzinszűrőt amit beépítettem.Annak rendje és módja szerint működött is.
Majd motorosboltban járván láttam,hogy vannak profinak tűnő motorra valók,hát vettem.Mint már sejthetitek itt dobtam a hibát.Hónapokig működött rendesen,majd történt vele valami.
Visszatértem a csúnya atós szűrőhöz és megint a régi a gép.
Tanulságot mindenki vonja le maga.
Viszont a GÉP sosem volt ennyire precíz!
Teli tankot száraz időt!!
De persze ha mindenáron rajta akarod hagyni a kuplungot Viktor akkor hajrá!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|