:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
lehetséges.
más:a múltkor mondtad hogy javult a közlekedési morál,hát szerintem egyáltalán nem,legalábbis amerre járok dolgozni,hát mit is mondjak, én nem tudok motorozni? v. a többi vadbarom vezetni?
kérem!! alapvető dolgokat nem tartanak be mint pl nem előzünk a szembesávba mert abból frontális baleset lehet.A jobkéz szabályt már nem is mondom,annak is örülök ha a mackósajt táblánál megáll a sok gyökér és elsőbbséget ad.ma az izabella utcában bekanyarodott elém egy villogó mentőautó és hát mit tegyek beengedtem ahogy illik,erre egy fasz mögüllem rámdudál,hát elgondolkoztam rajta hogy leszállok a motorról kitépem a kocsiból és agyonverem.azt már megszoktam hogy féktávon belül bevágnak elém hiszen (nem vették észre hogy ott vagyok:)
nem egy gyorsasági motor a kis etz ebből kifolyólag nem tudok úgy megindulni mint egy erősebb autó.Ma direkt azért mentem be a szervizbe mert megigértem haveromnak hogy megcsinálom a kocsiját,aztán amikor elindultam,kezdtem örülni hogy sávok közötti cikázás nélkül is kényelmesen lehet tartani átlagba egy olyan 60-70es tempót.ez a nem előzünk szembesávba dolog,ez nemrég történt egy fél órája a váci úton a balzac utca magasságában,éppen vártam hogy ki tudjak sorolni a szélső sávba hogy kanyarodjak,egyszer csak megjelent előttem valami fekete lapos kocsi,gumi csikorgás,azt hello,ha nem rántom ki jobbra a kormányt,akkor tartós alakváltozáson mentem volna keresztül.de megúsztam és ez a lényeg,kicsit a vérnyomásommal volt gond,meg kellett állnom 5 percre mert már remegett a kezem is annyira megijedtem.
szevasz! .. hm. .. fals levegő jönne valahol? hm .. végül is .. gyakorlatilag .. mivel már a simmeringek ki lettek cserélve és kétajkú normálisat tettem beléje ... akkor kutatkodok a karbi körül, veszek pasztát ... és jól kengetem :D :)) hahaha tényleg amugy beleraktam az új tűt, de elotte kiváncsiság kedvéért lereszeltem belole 1mm-t ... és jobb lett .. nem tudom hogy hgoy de jobb lett :)) hahhaha ... hát ha nem is egyszererre de lépésenként megoldódnak a dolgok! :) helló!
HALLÓ! Nem gyűrű hanem fals levegő! Ketten is írtunk repedést.
Üdv!
Lenne egy problémám, a 125-ös ETZ-mmel.
Kb. egy hónapja vettem észre, hogy a motor 2.ban 5000-es fordulat körül, 3.ban 4000-5500-ig rángatva-szaggatottan de ezekn fordulatszámok felett rendesen húz, 4.ben ez nem érezhető. Gyújtásra gyanakodva kicsréltem a gyertyát új isolatorra, olyanra amit gyárilag ajánlanak, de a probléma megmaradt. Tegnap kitakarítottam a karbit, tettem a csap és a karbi közé egy szűrőt és ezután kiprobáltam, de úgyanígy fennáll a probléma. A motor falun van használva, tehát folyamatos gyorsulásnak-lassulásnak van kitéve. Ez lenne a baj? Lehet hogy csak a kipufogót kellen kiégetni? PLSSS valaki segítsen, mert tanácstalan vagyok:((((
Szia köszi szépen hogy irtatok, nem baj ha nem biztos a tipp, több a semminél mrt én már hetek óta próbálgatom ,.. és valahgoy .. nem sikerült rájönni! :) elmentem hát a boltba, vettem tűt, .. 150eshez kértem .. hát ami benne van az kb 62 a másik az új kb 61 mm hoszú .. de egy próbát megér! :))) most levettem a hengerfejeti s .. nem válas.. de viszont 56,6mm a boltban meg állitólag 56,5 -56,7 a két méret ami van dugóból, meg gyűrűűből, lehet hogy akkog mégiscsak annyira meg lenne kopva? de akkor miért nincs vála? no majd kdierül hétfőn veszek gyűrűt :))) minden jót! :D
Hi mindenki kellenne egy kis segítség.
Kellenne a Mz 125/150- esnek a hajtókar méretei.
Elöre is köszi
Előfordulhat hogy könnyebben meggyújtja az elszegényedő keveréket és ezért valóban jobban reagál a motor.
sorszám: 30293 (101633)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-27 08:25:54)
Szóval ha minden benzint maximumra állítasz akkor van normális alapjáratod és terheletlenül (fogjuk rá) jól viselkedik, de terhelésen megint csak benzin hiányos a rendszer.
Ahogy már írták, jó esély van rá hogy nem belevaló a tű.
Valószínűleg rövidebbre lenne szükség.
Sajnos után gyártott tűből még nem láttam jót, leszámítva azt amit saját kezemmel reszeltem, de ha a tű vastagsága és hossza megegyezik a gyárival akkor már tűrhető működést fogsz tapasztalni.
Előre bocsájtom hogy nem tudom hivatalosan hogy kellene kinéznie, de ha teljesen felhúzod a tolattyút, akkor szerintem a tű hegyének csak pár mm-el szabad a kehelycső pereme alatt lenni.
Ha tippelhetek akkor neked legalább 5-10mm mélyen, vagy mélyebben belenyúlik és mivel feltételezhetően más típusú a tű a kúpossága sem megfelelő.
Azért azt szeretném hozzátenni, hogy a távdiagnosztika sohasem lesz tökéletes, mivel esetleg nem figyelsz fel olyan tünetre ami fontos lenne és csomó dolgot kénytelen vagyok feltételezni és ebből levonni a következtetéseket.
Tehát ne várj csodát a fórumos tanácsoktól, csak a jellemző hibákat tudjuk elmondani a tünetek alapján.
Volt olyan, hogy a tünetek alapján szimmering hibára gyanakodott mindenki. Aztán kiderült hogy el van repedve a blokk. Szóval ilyet hibát logikusan nem lehet kikövetkeztetni. Ezt csak szemrevételezéssel lehet megtalálni.
A megszakító működik, a BKV nem :)
jó rendben,mikor tudunk találkozni?
nekem csak porfogóként funkcionál,mert a másik az teljesen hibátlanul üzemel.Ha kell akkor ingyen oda tudom adni.elvileg a hall csak akkor megy tönkre ha valami zárlat van a rendszerben,és ilyen egy darabig biztos nem lesz mert már több mint 4 hónapja nem nyúltam a gyújtásomhoz,csak gyertyacsere szinten,néha kipróbálgattam más gyertyát is,mert kiváncsi voltam hogyan reagál.Nem tudom ismered-e az NGK-nak a B8HS nevű gyertyáját? elvileg 4T motorokhoz van,legalábbis nekem az ALCO-nál a fűnyíróba ezt ajánlották,és maradt még egy új darab,na mondom ez is szikrázik,biztos jó lesz:)valamivel mintha gyorsabban reagálna v. ez csak pscihológiai tuning?
Persze hogy érdekel, köszi.
sorszám: 30289 (101628)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-27 00:20:50)
Szia!
Az sajnos egyedi, más típuséval nem egyezik legjobb tudomásom szerint.
Ha szívatóval jól megy, akkor biztosan nem gyújtás a gond. Nagymértékű fals levegő beszívásra tippelek. Pár éve a trabim pont ugyanezt csinálta, fulladt, nagyon gyenge volt, szívatóval megindult. Az volt a baja, hogy kiesett egy csavar a karbiból, a helyén lyuk maradt. Te is ilyesmit keress, pl. repedés a szívócsonkon, rossz tömítés v. meg nem húzott csavarok a csonk rögzítésénél v. karbi felfogatásnál. Karbit is nézd meg alaposan nincs-e megrepedve.
Helló!
A TS 150 láncvédő bakelit egyedi,vagy megegyezik valamelyik más tipussal? Előre is kösz a választ.
próbáld meg hogy emelsz a tűn(minél feljebb teszed annál több benzin megy bele) ill, egy 120as főfúvókát is kipróbálhatnál bele.alapjárati fúvókád mekkora? érdemes kicserélni 40esre
ha érdekel van gyári etz jeladóm,de nem tudom mi a baja, valamiért nem ad szikrát,lehet hogy a hall fosott be,ha kell szólj és odaadom,már csak a mágnes miatt is jó lehet neked.
pesten van a motyó.
Sziasztok! :D hadd köszönjem midegyikótöknek a gyors választokokat! :D azért válaszlok most mert egyből kimentem és kipróbáltam ... szétszedtem a karbit megint .. átraktam .... középső állásba a subertűt... kimostam és kifujogattam a karbit .. öszeraktam .. beállitottam a szintet .... persze emezt elöbb :) haha .. no de szóval .. állitgattam és az van hog öresben ha hirtel nagy gáz huzol, csak horkan és nem pörög fel .. no erre fel állitottam a subertűnm, megint legalólra .. csakvargattam csavargattam .. kb 0,5 nél jöt megint az ahol nem torpan üresbenm, sajna menet közben ismét ugyana volt tapaszltalható .. 7től gyakorlatilag nem lehet többet kihozni belole .. a kipuff végére furtam már 6 lyukat ... jó mélyen még átrágott egy másk lemezt is a fúró szóval nem lehet ott már folyása ha el lenne dugulva .. mégis akor indul meg szeirntem ahogy kéne, ha ráhuzom a szivatót .. néztem 115ös BVF van benne .. 75ös inditó ..... nem tudom mi lehet a baj :((( ... nem lehet hogy gyujtás nem lenne jó? bár ez már tirisztoros, és a gyertya midnig is szép barna szinű ... ha valakinek van kedve még gépelni nekem .. hogy mi lehetne a a baj .. megközsönném! :))) mégecer üdv mindenkinek! :))
Nem rossz ár.Ha pénzért dolgoznék, én se adnám olcsóbban.
sorszám: 30282 (101620)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-09-26 21:48:35)
Én a komplett Gyújtást 10 ér adom.És garanciát hozzá.Ha kell beszerelem,vagy elpostázom.
Ragaszkodom a 3 ezerhez.:) Talán érthető.:)
Nos mi mibe kerül az enyémen: A hal még egy darabig ingyen van, mert van még jópár darabom.:) Az ellenállásokat nem számítom, mert az is van, de ha nincs, akkor is filléres. Egy 50 forintos ic, egy 50 forintos kis fet, egy nyolcszáz forintos nagy. egy mezei dióda , három filléres zener dióda. Két darab 110 forintos mágnes.Nyáklap, maratószer, forrasztó on. Ha vennem kellene a halt, akkor valóban a körcik alakú lágyvast használnám a mágnesen kívül, és akkor is tartható lenne a 6000 alatti anyagár. Komplett gyújtást pedig még nem láttam 15 alatt még bontottat se.
Amúgy az én gyújtásommal nem csak haza lehet jönni Afrikából, hanem még vissza is lehetne menni egy kis hazai elfogyasztása után.:)))
sorszám: 30280 (101617)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-09-26 20:33:29)
Én 3 pénzből nem tudok csinálni gyújtást,de az én gyújtásom olyan hogy etz re is nem egy hanem kettő gyújtást adok.Tehát ha valami oknál fogva mégis badná a kulcsot az egyik jel,akkor még a másik mindig ott van,és akár Afrikából is haza lehet jönni vele.
Gyuri.
És ez persze nem a reklám helye akart lenni.
Egyáltalán, miért kell a megszakító?:) Sőt, minek motor, amikor ott a BKV ? :))))
Nem szeretek annyira berhelni. Ha hozol nekem 3 pénzért gyárit, több darabot is, mert sok az imerősön, akkor azt fogom használni.:)Még meg is köszönöm, hogy megkíméltél a munkától.:)
A lágyvas körcikkel már próbálkoztam, nem igazán sikerült. Lehet, hogy kipróbálom majd újra valamikor, erőssebb mágnessel. Persze akkor meg kell oldanom a körcikk rögzítését is.Az plussz négy furat furat, csavar, lemezvágás köralakban. Ehhez persze be kell szereznem egy olyan fémfürészt, amilyen a lombfűrész. A dupla hal nem annyira bonyolult. 3 ellenállás 2 hal, egy 14 lábú ic, egy fet a végfeteket meghajtó rész. Egy halosnál 3 ellenállás, két fet kell a meghajtó fokozathoz. Az ic-s esetben még plussz nyereség, hogy ha kissé viseltessé válik a hal, még müxik a dolog.Több mágnesből elég rizikós összerakni a mágnest, mert a találkozásuknál kimaradt részeken csökken a térerősség, és előfordulhat, hogy a hal reagál erre, és többszörös gyújtás lesz.
Az optonál eltaláltad, mit mondok rá.:) Mint írtam, CNC vezérlést szervizeltem. 10 estből 9 szer optós volt a mérőrendszer. Csúcs szuper védelem volt a szennyeződés ellen, mégis rendszeressen nyúvadtak meg a gépek elkoszolódott opto miatt.Az, hogy egy-két, esetleg akár tíz embernek hibátlanul működik a motorjában az opto, nem jelenti azt, hogy a 11.ben sem lesz hiba.Autóban más a helyzet, de egy szoci motorban túl nagy a kockázat. Inkább válalom a pluszban beépített hal meghibásodásának a veszélyét.Az eléggé kiszámítható. Még kétszerese sem lessz a jeladó meghibásodásának esélye, ami meglehetősen alacsony..Ugyanis a meghibásodának jelentős részét feszültség lökés, tulzott felmelegedés, zárlat okozza. Ezek peig akkor is kinyírnák a jeladót, ha csak egy halból lenne.
Én sem értem miért kell mágnes a megszakítóba :DDD
Inkább arról van szó hogy Árpád szeret berhelni, készen vásárolva nem lenne érdekes :D
sorszám: 30274 (101611)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-09-26 19:35:37)
Nem rossz a gyári gyújtás, de azért a fetes jobb. De nem is ez a gond, hanem az ár és a beszerezhetőség.Én max 3ezerből összerakom a gyújtást. Ezen kívül mire sikerül valahol gyári gyújtást találni, addigra tíz gyújtást legyártottam és fel is raktam.
Mért trükköztök itt mndenféle mágnesekkel?:D
Gyári tranzisztoros (elektromos) gyújtás ami gyári,nemegyszerűbb felpakolni a gépre?
Vagy az se elég jó???
Bocsánat a közbeszólásért!Nme tudom jól értelmeztem e az előbbi hozzászolások közül többet is,de talán lehetséges hogy Etz re szeretne valaki elektromos gyújtást?
Ha igen,akkor én tudnék megoldást rá,nagy valószínűséggel(100%).
Gyuri.
És mi lenne ha 1-2 mágnessel olyan széles mágneses tartományt raknál össze ami megfelelő zárásszöget biztosít?
A gyűrű alakú mágnes legyártása nem túl járható út szerintem.
A dupla hall jó, de bonyolult.
Szóval kisebb zárásszöghöz a mágnes méretével érdemes variálni, Esetleg lágyvas körcikkel elég pontosan alakíthatóvá lehetne tenni, sőt akár állíthatóvá is.
Másik. Ha ilyen igényeid vannak az optós jeladó nem lenne jobb?
Tudom mit mondasz erre, de akinek ilyen van annak nem volt még a koszolódással baja, ellenben megfelelően réselt tárcsát a világ legegyszerűbb dolga megcsinálni.
A halhoz kellene a gyújtáshoz. A kicsi mágnessel csak annyi a gond, hogy nem biztos, hogy bírja a gyújtótrafó a kicsi nyitási szöget. Emiatt mostanság két halt használok. egyet megszakításhoz, egyet visszakapcsoláshoz.Ezt lenne jó megúszni. Gyűrű alaku mágnessel elég lenne egy hal, ugy mint a trabi, ETZ gyújtásban.Egyébbként pont ma vettem két neodium lapocskát, jobb hijján. Ezért jártam az Eurómagnetnél.Induktív jeladót tudnék csinálni, de bonyolultabb mint a hal, és a zavarérzékenysége is nagyobb.Ettől függetlenül használják. A neten látható ETZhez Jawákhoz kapható gyújtások jelentős része induktív jeladós, ha minden igaz, a Vape is. Én viszont nem szeretem. Híradás ipari vagyok, nem autó villamossági, tudom mit tud okozni az induktív jeladó.A leg enyhébb jelenség a távvezetékek alatt kihagyó gyújtás.Én maradok a hal icnél, azt legfeljebb egy közeli atomrobbanás gamma sugárzása tudja megzavarni, vagyha részecske gyorsítóban szándékozunk motorozni. A hal jeladó ára is alacsonyabb, ráadásul nekem még van pár darabom . Ha előgyújtás szabályzást akarnék, akkor picet használnék.
Még valami: Két hengereseknél semmi gond, az egyik hal kapcsolja az egyik trafót, kikapcsolja a másikat. A másik fordítva.
miért nem jó egy olcsó kis darab mágnes? A megfelelő jeladáshoz az is elegendő. Ha több jel kell akkor többet teszel egymás mellé, ez már csak azért is jobb, mert ezek a kicsi darabok elég olcsóak.
Azonban a mágneses gyújtások nem így működnek. Lágyvasból vágnak ki megfelelő formát, és azt mágnesezik. A lágyvas jól vezeti a mágneses erővonalakat, a formájával pedig precízen lehet változtatni a változás jellegét. Ha elég ügyes vagy akkor ezzel létre lehet hozni a mágneses mező vezérelt előgyújtást. Ugyanis a pickup-ben indukált feszültség növekszik a mágneses tér változásának sebességétől, így a fordulatszám növekedésével a lágyvas okozta jelleggörbe más más pontja esik egybe a gyújtást előidéző feszültségszinttel.
Ezt nem én találtam ki. 30 éve ismerik ezt a gyújtást, és az F Astrák némelyikében is ilyen működött.
Van is valahol leírásom ezekről.
Sziasztok! Azt szeretném kérdezni,hogy 250 es ETZnek van az a műanyag idom az ülés alatt, amira a dióda sort is felkell csavarozni...na olyat nem lehet kapni? Vszeg ragasztom az enyémet,mert az 1ik csavar helyénél kicst megvan repedve...
Jah és még vmi,hogy nincsen neki rendes oldal idomja ,a jobb oldali dekni alattt,mint a Simsonnak,h körbe műanyag???
Nemfog ott nagyon beázni?
kösszke
Jut eszembe. Voltam az Euromagnetnél. Nincs sugár irányban mágnesezett henger, korong, vagy gyűrű mágnesük. Ha megszerveznénk, hogy mit csináljunk a felesleges darabokkal és sokat rendelnénk, akkor megcsinálnák. Annit sikerült megtudnom, hogyha emilben megírom hány darabot veszek, akkor adnak árajánlatot.Gondolom tíz-húsz darab esetén fizetnénk mint a katonatiszt.Viszont ha gyártanánk százas nagyságrendű gyújtást, kérdéses kinek tudnánk eladni. A mágnesek tovább paszolása is nehéz lenne.Tehát továbbra is keresk olyan helyet, ahol képcső eltérítéshez való korrekciós mágnest kis tételben kapni lehet. Az ugyan nem olyan erős, mint a neodium mágnesek, de valszeg megfelelne.
Nehéz a bányászok élete.::)
Ja tényleg. Csatos volt amin ezt vizsgáltam. Az enyémen is csak a tolattyú pereme alatt van egy pici luk, azt átfújtam sűrített levegővel amikor takarítottam, de szerencsére ilyen gondom sohasem volt.
Az alapjárati fúvoka csak a csavaros karbinál látható.:) A pattintósnál egy nagyobbacska csavar alatt van, és a főfúkától áramlik át oldalról a nafta. Sokáig azt hittem ezért, hogy nincs is.:))))
Sok baja lehet, de példának mondok egyet: Pattintós karbi van rajta, és a tű benne csavaros karbié.Nem egyforma a kettő, legalábbis szerintem. 250 es estében biztos eltér a kettő.Tavasszal kaptam egyet, majd egy hónapba került, mire rájötem, mi baja. Ha csavaros karbid van, akkor az lehet, hogy más jószág tűje van benne. Persze ez csak akkor igaz, ha a hiba mindig is megvolt, mióta nálad van a gép.
A tünetek szegény keverékre utalnak.
Ha jól értem ha a tű az alsó vágatban van megakasztva akkor fel van húzva a legmagasabb állásba? Vagyis megkapja a maximális üzemanyag mennyiséget amit ott lehet állítani?
Ha így van akkor az nyílván nem egészséges állapot, mert valahol a középső valamelyik vágat az optimális helyzet.
Ebből az következik, hogy vagy dugulás van a karbiban, vagy valahonnan fals levegőt szív. Ez utóbbi jellemzően a szimmeringnél vagy a szívócsonk tömítésein következik be. Szimeringet cserélted és javult ez tehát jó iránynak tűnik.
Hasonló tüneteket produkál, az eldugult alapjárati fúvóka. A főfúvóka melletti kisebb rézcső, igaz ilyenkor inkább az alapjárat szűnik meg, de ha ügyes vagy azért mégis be lehet állítani valami alapjárat szerűt de a motor nem lesz az igazi. Erre utal hogy csak felet kell kicsavarni. Alaphelyzetben 2 fordulatnál szokott jó lenni kb, de utángyártott csavarra 1,5-5fordulat között bármi lehet az optimum.
Másik mivel hogy írtad hogy menet közben gyengül el. Ez lehet eldugult benzincsap, megdagatt tömítő gumi a benzincsapban, alulméretezett (simsonba való) tűszelep, vagy gagyi benzinszűrő.
A benzincsőbe beiktatott benzinszűrő jellemzően túl kicsi áteresztésre képes.
Ha mindenáron kell bele akkor nagyméretü autóba való szűrővel kell próbálkozni de legjobb ha egyáltalán nem fékezi semmi a benzint, mert az ejtőtartályos rendszernek így is éppen hogy elég az átfolyása.
Ami ez ellen szól, hogy a túl kicsi átfolyás rángatás szerűen jelentkezik általában, főleg nagyobb sebeségen tartósan hajtva.
Szóval a leírt tünetek alapján sokminden lehet.
Ja igen, ami még jellemző ha minden tökéletes és még sem akar menni akkor vedd le a kipufogó dobot és próbáld ki úgy. Ha nagyon el van kokszosodva akkor lefoghatja a motort. Ezt legjobb újra cserélni. A kisipari dobbal is elég jól megy, csak a krómozása gyenge.
sziasztok! :)
segitségetek szeretném kérni, van egy 150es kis tirisztoros ETZ-m és már a jogsim is meglett :)) igy már legaláisan járhatok .. sajna bebizonyosodott hogy valami baj van vele, mert igen gyenge, de a kompresszió jó, a hengerfalon sem érezni kopást, már cseréltem simmeringet, egy picit jobb lett, de még midnig nem az igazi. minden fúvókája gyári, a tű a legalsó stiften van, a benzinszint 29 és 32 közötti ahogy a könyv irja. leirom hogy mit érzek rajta, hátha igy könyebb diagnosztizálni, szóval van hogy egyenes uton is elmegy az ereje, .. s a gyorsulása sincs 4-5ben :(((( ha hirtelen nagygázt húzol megfullad, .. ha pedig menet közben ráhuzom a szivatót jobban megindl .. sztem ugy ahogy a egy rendes 150esnek kéne ... ja igen a keverékállót csavar kifelé egy felet van kitekerve, bármerre tekerem csak roszabb lesz :((sok embernél volt már .. és sajna senki sem tudta beállitani, kérlek szépen segitsetek, mert jó kis gép, s nem szeretném elveszteni a lellkesedésemet iránta... nagoyn szépen köszönm! :) s amig jó idő van húzzátok a gázt! :D sziasztok!
Nekem ETZ villamerevítő kellene!Ha tudsz jelezz!Köszi.
nézd meg az oldalam hátha találsz valami használható cuccot, igyekszek mindent beszerezni ha szükséged van valamire
www.walker.sokoldal.hu
sőt, manapság az sem drága, hogy számítógéppel összedugni a műszert és rendes időgrafikonon követni a változást.
A mutatós műszereknek is van késleltetésük, szóval csúcsérték mérésre is inkább a digit műszert javaslom. Az enyémben legalább is van ilyen funkció, hogy a legnagyobb mért értéket rögzíti.
Mostanában pedig az is divat hogy a digitális skála mellé betesznek egy analóg szerűt is az LCD-re, mert ugye azért az analóg műszeren jobban lehet érzékelni a változás mértékét, mint egy számkijelzőn.
Nézzek neked típust? Szerintem találok olyat ami maximálisan kielégíti a motordiagnosztikai igényeidet.
Előre bocsátom halvány fingom nincs miről beszéltek fordulatszámmérő ügyben(nem értek az elektromika ilyen mélységéhez).Viszont a vaterán megakadt a szemem egy digitális fordulatszámmérőn.Véleményetek szerint ez elképzelhető hogy jól funkcionálna egy Mz-n?
http://www.vatera.hu/fordulatszammero_mas_muszerek_is_vannak_94100308.html
Mostmár tényleg közel a kapcsrajz bevitelem megoldása.
A kettő és fél digites kijelzős műszer(egy egyes és két szám) nem nagy durranás, ha már házilag akarjul megcsinálni. Kell egy bemeneti védett jelformáló ami egy picnek ad jelet. A pic lábaihoz egy leses digit kijelző meghajtó ic kapvsolódik. Ez meghajtja a ledeket. Ennyi.A bemeneti jelformáló egy cmos nand Trigger ic(14 lábú, 50 forint sincs) a NAND bemenetét egy zener diódával és egy diódával védjük, egy ellenálással + tápra kötjük. A következő modon kell eljárni: Az icket rá kell tenni egy nyáklapra, a lábakat körbe rajzolni egy erre a célra kitalált filctollal, majd a megfelelő lábakat össze kell kötni szintén a filccel. Ha valahol össze érnének a rajzolatok, egy bicska hegyével ki lehet igazítani. Amikor megvan a rajzolat, vizben feloldott maratóporba kell teni. Maratás után ki kell furni a lábak helyét, egy kis pucolás után már lehet is forrasztani. A diódákat, ellenállást végszükségben közvetlenül a megfelelő lábakra lehet kötni. Mivel kis alkatrészekről van szó, nem fognak letörni a rászkódástól. De ha valaki nálam is pesszimistább, valami rugalmas ragaccsal csillapíthatja a rezgést.Ha van rá igény, beszélhetünk egyszer arról, hogy hogyan kell forrasztani, hogy kibírja egy jármű rászkodását.
Ugye, hogy nem tűnik túl bonyolultnak a dolog? Eggyetlen ami valóban nehezebb a dologban, az a pic felprogramozása.
Igen, azt nem mondtam még, hogy már sok digit műszerrel próbáltam, sajnos azok nem megfelelőek, általában az a gond, hogy a lassú mintavétel miatt állandó fordulatokra jó, de gyors változásokat nem tud követni, sokszor próbáltam.Pl. üresben próbaképp 2000-ről adok egy teljes gázt, a lecsengéskor kezd 5000 körül mutatni, holott 8000-ről jött vissza, ez klsőbb menetpróbán bizonyosodott be.Analóg autóműszeren pedig alapjáratot lehet mérni, többnyire egyszerűen kicsi a méréshatár.
Na, de minden ötletet köszönök, a led-es tényleg nem jutott most eszembe, de arról korábban letettem, én olyat nem tudok építeni, eszközök és tapasztalat hiányában.
Lehet, hogy találok valamit.
Ja, és válasszuk ketté a dolgot: egyszer nekem mérésekre, munkára kell egy fordulatmérő, a másik pedig az, hogy bármilyen szériamotoron jó lenne megépíteni tartósan a cuccot, spirálok nélkül...
A két karakteres digit mérő is jó lenne éppen, de mindegy, ahhoz sincs nyákterv és ha lenne is, (nekem) akkor sem könyyű.
üdv.: R
Igen a túl nagy frekvencia esetén a védő diódák melegedhetnek benne. Amíg kísérleteztem, sikerült is pár fetet megsütni, de mostanra nincsenek ilyen gondok, hűtőborda nélkül is elég hűvösek maradnak ami azért jó mert ennyivel is egyszerűbb.
Elég sok a melóm mostanában, de ha jut rá idő átprogramozom a vezérlőmet a feladatra, azt meglátjuk menyire válik be fordulatszám mérőnek.
Akkor megeggyeztünk.:) 1-2-fokos lépésű motor, és kevéske helyben tartó áram.akkor már csak pic kell, progi bele, tekercs kivezetésenként egy IGBT (vagy hogy hívják. Fetes bemenet, végtranyós kimenet) Bár az IGBT melegedni fog kissé, a helyben tartó áram miatt. Esetleg, nem valószínű.
Más: A maró gyorsulása... Láttad volna mit össze nem szenvedtek például a csepeliek, mire belőtték a gépen.:) Hál istennek az a géphez tartozott, nem a vezérléshez.:)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|