:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Hagyd! Jó srác, csak sokat melózik.
Kis ETZ-vel nincs túl sok tapasztalatom, csak amit a haveroktól hallottam, de a 125ösnek kevesebbet kéne fogyasztania.
Meglehet hogy az alacsony fordulaton használt és ezzel túlterhelt motor miatt fogyaszt rosszabbul neked a kisebb motor.
A 150-es mivel nyomatékosabb nem veszi annyira a szívére ezt a vezetési stílust.
Az ideális vezetési stílus a régi könyvek szerint, hogy gyorsításkor a nyomaték csúcs és a teljesítmény csúcs között pörgetve intenzíven gyorsítani.
Majd amikor elértük a kívánt sebességet, a lehető legmagasabb fokozatba kapcsolva ahol nem rángat a gép, egyenletesen haladni. 50 fölött ez megfelel az 5. fokozatnak.
Viszont a fogyasztás görbéket nézegetve 40 és alatta már egyenletes haladáshoz is érdemes visszaváltani mert úgy kevesebbet fogyasztanak általánosságban a gépek. Szerintem ez MZ-re is igaz.
Tavasszal 40 forintért vettem a ledek darabját. Eszméletlenül erősek.Ezek pirosak voltak. Ugyanebben a boltban a méz színüek, amik az indexbe kellettek volna, 120 forintba kerültek volna. Nem volt a fényerejük sem annyira kiválló. Maga boltos sem ajánlotta. Viszont néha lehet helyzetjelzőt kapni elég olcsón a kutaknál is.Igaz az síma sárga, de elmegy. Futár Petinél utoljára valami 4500 ért láttam a ledes irányjelzők darabját.Fehér ledeket(kissé kékesek) szintén 120ért szoktam látni, de azok meglehetősen fényesek.Három darabból olyan zseblámpát csináltam mint egy reflektor.Sokszorosa lett a fényereje, mint a régi kerékpár első lámpáknak.
Én eddig olyan boltokban vettem ledet, ahol megmutatták, hogy világít. Lassan rá kellene szánnom magam, hogy utánna nézzek a lux, lumen, kandella kérdésnek. Vagyis a fényerősség, fénysűrűség, megvilágítás stb dolognak. Ugyanis rendszeresen eljátszák azt, hogy a normál izzóknak az egyik fizikai mértéket adják meg, a ledeknek a másikat. Természetesen eltérő fogalmakról van szó, tehát közvetlenül nem számíthatók át.
CSŐ MINDENKINEK!!
Régen irtam:)
nah van 1 SIMSONOM -és ma mentem vele és belementem az árokba de szépen ám..
ÉS MIKOR KIJÖTTEM A TELÓM (ELSÖ TELOM) mind a 2-ö összement csutkára..
HAZA MENTEM ÉS ELKEZDTEM KISZEDNI stb..mikor kiszedtem az 1 ik feljöt és rugozik de a másikat meg se lehet mozditani:( mér van ez ha alul kiengedem az olajat szét jön:)
MEG SÉRÜLHETETT A TELÓ??
IRJATOK ELÖRE IS KÖSZi..cső..
50km-t még nem toltam motort, de ma az ECO-val kerékpároztam egy sort, mire beindult.Fröcsköl az olaj a kipufogóból.Mi rák lett vele?
Mz vel már volt 2,39l/100km, de az 40-50 között, és kis fúvókával,pedig a gyári beállításokkal tudnia kellene a 2,3-at.Most 110-es főfúvókával 2,77l/100km-t mértem 50-nél, 3,3l 60-nál, 3,75l 70-80-nál.Szabadonfutót kellene építeni a mociba.Üresbe téve is elég hamar lelassul, talán a lánc és a láncvédőgumi súrlódása a ludas.
sorszám: 30365 (101761)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-01 19:30:41)
Nagyon oda kell figyelni a led választásnál.Ahogy te is irtad "megfelelő led".Jómagam megcsináltam az indexeket és a hátsó lámpát is ledekből.Hát az indexeket már vissza is cseréltem az izzósra.Pedig 15 led volt lámpánként,mégsem volt olyan fényereje ami megnyugtató lett volna.Ugye könnyű kiszámolni hogy összesen 60 ledet kellett venni az indexekhez.Ha tutira akar menni az ember akkor nagy fényerejű ledet vesz,ami nem olcsó. a kis fényerejű meg kevés.A láthatósági szögről nem is beszélve.Most ugy áll a helyzet nálam hogy a hátsólámpa az megmaradt ledesnek.Az szerintem jó lett még nappalra is.Én az mzclubhungary.com-on levő Sub-ee féle lámpát csináltam meg.Ő ugy tervezte meg hogy mindegyik led világit amikor világitáson van és amikor rálépsz a fékre akkor erősebben világit.Na arra akartam csak rávilágitani hogy aki ért a ledekhez az esetleg segithetne azzal hogy konkrétan milyent vegyen az aki ilyenre adja a fejét,nehogy ugy járjon mint én akinek most van feleslegesen 4 indexe tele sárga leddel.
Bambi, úgy érted, hogy a 2,3l/100km-rel nagyot hazudott a gyár?
Ez most mi akar lenni?Mit írtál volna le?
A gyárilag megadott érték 2,3l/100km, ezt várom el a motortól.Vagy azt tartod furcsának, hogy a 125-ös gyengébb létére mégis több üzemanyagot igényel?
Én tudok KETTŐ biztos tippet adni hogyan tud nagyon jó fogyasztásod lenni,AZ EGYIK POÉNOS,A MÁSIK ANNYIRA NEM.ÉN AZ EGYIKET PRÓBÁLTAM MÁR.Tehát az egyik,ha 50 km-t motorozol vele,és a másik 50 en tolod a motort.Így a 100 km benne lesz az órában és TUTIRA olyan jó lesz fogyasztásod MINT MÉG SOHA!A másik nem olyan poénos,de mondjuk ha lerobbansz vele,és futón viszik haza a motort,akkor is jó lesz a fogyasztása.SZÓ AMI SZÓ,ÖRÜLJ ANNAK HOGY MEGÁLL 4 LITER környékén a kétütemű motor.Nekem is volt,én is motoroztam ts el,ETZ vel,és Jawa-val.Egyik sem állt meg 4 liter alatt.
Bár a TS mz vel keveset,mentem.És valóban a 70 es tempó a legjobb neki.
Gyuri.
Ha csutkáznám országúton, akkor 6 litert enne.
Kösz a tanácsokat!!! A végén a poén :D
Honvéd1990: Csak nem saját keserű tapasztalat???
Szatok skacok figyelmetekbe aljánlom hogy ne vegyetek egy olyan mocit sem aminek nincs meg valami papirjavagy ki lenne vonva esetleg aforgalomból vagy bármi más akadája lenne a forgalomba közlekedésnek !!! Soha az életbe nem fogtok vele a neveteken motorozni !! sziasztok !
Vegyél próbapanelt. Egy csomó helyen lehet kapni, tele van likakkal.:) Csak bele kell dobálnod a ledeket, az ellenállókat, megfelelően elhajlítgatod a lábakat, levagdosod, forrasztasz, osztán kész is. Megfelelő ledek esetén elég 16 darab bőven. Négy darabot sorba kötsz, velük sorba szintén egy ellenállás. ezekből a sorokból kötsz össze párhuzamosan négyet. Az ellenállást nem tudom így megmondani, függ a ledektől.Kiszámítani a következő módon tudod: Umax-ledek nyitó feszültsége = R*Imax. Imax az az áram, amit a ledek kibírnak. Umax az a feszültség, ami előfordulhat a motorodon.Ha nem a maximális áram van megadva a ledekre a katalógusban, akkor Imax = maximális teljesítmény osztva nyitófeszültséggel. A nyitó feszültség is katalógus adat.
Forrasztásnál csak két dologra kell figyelni. Ne forassz össze olyan dolgokat, amiket nem szükséges, viszont forrassz meg mindent, ami kell.:))
Komolyra fordítva a szót: Forrasztásnál arra kell figyelni, hogy anyákot, az alkatrész lábat kell annyira megmelegíteni, hogy megfusson rajta az ón. Tehát nem olvadt ónt kenegetünk az alkatrészekre a pákával.
Végezetül egy poén, ami a leírtakról jutott eszembe:
Mi az ellenállás mértékegysége: Partizán/négyzetméter. :))
Én is pont így vagyok a hátsó fékkel, folyton parázok, hogy most világít-e vagy nem, nameg az a késlekedés amivel kigyullad... Nagyvárosban ahol az ember seggébe másznak folyton, elég fárasztó tud lenni. Én is megcsinálnám legszívesebben LED-esre a féklámpát, de még életemben nem csináltam ilyet, hogy maratás, meg panel kifurkálás. Forrasztani azt már igen, de elég kezdő vagyok abban is :(
Oké kössz a tippet ez eszembe se volt elég rég volt a karbi tisztítva lehet az nem enged kellő anyagot az utánnadlévő aki meg írta az indítást úgy szoktam, kevés kompresszió meg lehetetlen mert majdnem 11 bárt mértem
csak lejtőn mész van esélyed
Amúgy spórolásra valóban a babetta a legjobb. Ennél már csak az olcsóbb ha gyalog közlekedsz.
Lehet, ha pontosan utána néznénk, kiderülne hogy csak izzót és meghatározott teljesítményűt lehet belerakni. A LED teljességgel szabálytalan szerintem.
Nem mintha nem lenne lényegesen biztonságosabb, de a kockafejű bürokratákat ez cseppet sem szokta érdekelni. "A szabály az szabály"
(viszont erre hivatkozva leszereltem az indexet, mivel szabály szerint motoron nem kötelező, nekem meg csak útban volt :)))
Régen a 3. féklámpával is ez volt. Büntettek érte a rendőrök. Aztán nálunk értelmesebb országokban rájöttek hogy jelentősen csökkenti a ráfutásos balesetek számát, szinte kötelező tartozéka lett az autóknak, és miután minden új autó ilyennel jött ki nálunk is nagy kegyesen megengedték.
A LED-el ugyan ez a helyzet. A gyári sötétben is alig látható, pislákoló, lassan beizzó féklámpa és helyzetjelző helyett, jól láthatóan erős, azonnal kigyulladó LED-el sokkal jobban betartják mögöttem a követési távolságot és most már merek fékezni akkor is amikor vannak mögöttem. Régen ez veszélyes volt TS-el.
A másik hogy az eredeti izzó foglalat folyamatosan érintkezési hibás volt (6V átka) és sohasem tudhattam hogy látnak e. Mindig a hátsó lámpát nézegettem menetközben is. A LED-es konzol rendes késes csatlakozókkal van bekötve ami jóval megbízhatóbb működést biztosít. Az izzó kiégésétől sem kell tartani, mert 50000óra élettartamával túl fogja élni a motort, ráadásul a sok LED közül 1-2 tönkremenne még mindig jól látható vagyok....a műszakira viszont viszek pár LED-et zsebben, mint tartalék izzókészlet ;-))
sorszám: 30352 (101729)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-01 04:55:05)
szerintem csak azért szóltak meg mert mert irigylik,meg talán mert enyhe hideg kékes szine van mint a neoncsőnek.
ilyen már volt sajnos,csak kár hogy utána kérte a forgalmit meg a jogsit:),de most már mindenem meg van még a láthatósági mellény is,most már csak a lábtörlő gumi miatt szólhatnak hogy kicsit cafrangosra vágtam ki
Nálam az ETZ 125-ös hengerrel gyengébb, és a fogyasztása is magasabb, mint 150-es hengerrel.Ki érti ezt? - Aztak... Ezt ugye nem mondod komolyan? Ilyet le sem írtam volna...
Ja és hogy hol fogyaszt ennyit. Nem tudom városban 0-90között közlekedem, így fogyasztja ezt.
Országúton pedig csutkát húzom neki, akkor meg 4-4,5 litert fogyaszt de engem ez valahogy nem érdekel. Az egyenlet egyszerű Benzin+motor=adrenalin
Szegény motor, 3000 alatt még jó hogy gyenge. Ott még a kuplungot sem szabad ráengedni, mert megárt neki. Szétveri a csapágyakat ez az alacsony fordulat és mellesleg a fogyasztása is nagyobb.
ETZ-t nem tudom milyen fordulatot szeret, de a TS 3000-6000között érzi jól magát, itt húz egyenletesen és itt fogyaszt a leg kevesebbet.
Állítólag a TS kipufogója nyomatékosabbra van hangolva.A 3 litert 50-nél, 60-nál, vagy 70-nél eszi?Nálam az ETZ 125-ös hengerrel gyengébb, és a fogyasztása is magasabb, mint 150-es hengerrel.Ki érti ezt?Ráadásul 3500 alatt gyenge, és rángatott.3500 felet rugásszerűen indult meg.Most tettem be egy kipufogószűkítőt, és szívócsőszűkítőt.Szintén gyenge, de nem rángat, 30-40-nel is lehet menni 5ben,de ráz.az ugrás 3500-nál még mindig érezhető, a szívó és kipufogó mérete gyári, 22mm.Vegyek inkább Simsont, vagy Babettát, ezt hagyjam meg 2 személyes túrázásra 80-as tempóban?Szinte a ladám eszik ennyit. :(
mellesleg a TS kipufogó és porlasztó nem különbözik az ETZ-től lényegesen.
Nekem pl mind a kettő ETZ-ről van :)
TS-től 3 liter reális, de a TS gyengébb mint az ETZ.
Megcsináltam 150-esre, így már kb. megy mint egy ETZ, de a fogyasztása is olyan lett mint amit te írsz.
Kíváncsi leszek mit szólnak akkor a saját készítésű LED-es hátsó lámpámhoz :)
sorszám: 30343 (101713)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-30 18:24:55)
Most olvastam egy tesztet, mely szerint a TS 125 fogasztása 70-nél 2,7l/100km.(Nekem 3,75-4,2l egyenletes 70-es tempóban.)
Ha én ezt elérném, a beton megrepedne, úgy verném a seggem a talajhoz örömömben.
Tegyek TS kipufogót és porlasztót az ETZ-re, hátha azzal jobb lesz?
Mármint a motort dicséri meg a rend őre. :D
Az a legjobb amikor megdicséri. =D
Felemelő érzés mikor nem kell félni a rendőrtől :D
sorszám: 30339 (101709)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-30 18:24:55)
említetted a vas gereben utcai KPM-et,hát a mozaikba mentem,mert az viszonlag közeli volt a nyugatitól,a lényeg viszont az hogy egy vagon rendőr mellett mentem el a szentendrei úton, és még csak rám se bagóztak,hol ott,nincs is matricám,mert egy kedves rendőr lekaparta a rendszámról,mondván "ez fél éve lejárt"
na szóval minden tök jó,90% volt a fék,és ez nem kamu,a szemem előtt mérték padon, és tök jó mind ,kivéve a s jobb első lengéscsillapító,egy kicsit folyik belőle az olaj a zárócsavarnál,de majd ki
pasztázom.ja meg nem tetszett nekik a homasitás led helyzetjelző,pedig fehér volt becsület szavamra mondva:)
na dióhéjba enny,most már n
nyugodtan gurulhatok.
Alacsony kompresszió, szétkopott henger/dugó, legalább is nekem ezért produkálta ezeket.
Megpróbálhatod kicsit dúsítani. Tekerd beljebb fél fordulattal a levegő csavart, de csodát nem érdemes várni tőle.
Gyújtás nélkül szivatóval rúgj rá 2-3-at, majd rá a gyújtást és elsőre indulnia kell. Gázt ne húzz, vagy maximum nagyon kicsit, ha beröffent, utána lehet gázt adni.
Szia!
Szivató fúvoka eldugulása lehett a gond,ha melegen rendesen huz,nem hagy ki és nem fuladd akkor a gyujtással és a porlasztóval nem lehett gond szerintem.
Hellósztok
Volna egy kis gondom a 250-ETZ-vel
Miért van az hogy a motor hidegen nem akar indulni rúgásra csak tolásra ?
de ha bemelegszik akkor viszont indul rúgásra.
valami az elektronikával vagy a karbival lenne mert nem tudunk rájönni.
Valaki segítsen.
Hello!
Érdeklödnék helyileg hol vagy, van-e etz 125 fötengelyed?
milyen állapotú és mennyiért? köszi
hali! érdeklődők a karbit mennyiért vesztegeted?helyileg merrre van? most egy 24n2-2 es van rajta,de meg van repedve ezért szív falsot.
előre is köszi.
Ha szürke maga a motor (tank, oldaldeklik és első sárvédő) valamint a henger asszem jobb hátsó sarkán alul le van törve pár hűtőborda, akkor kérlek nézd meg a váz és motorszámot és küld el nekem az itt megadott e-mail címemre. Kösz.
hali
egy ETZ 150 bontok minden alkartész van hozzá van egy komplett blokk és egy rarabokban ha valakinek kell valami...
www.walker.sokoldal.hu
ocsipal@freemail.hu
06-70-502-80-87
Még tavasszal is így volt.
Elovastam a soraidat, elgondolkoztam, miért is baj a lejárt műszaki, ha igazolásod van.:) Aztán rájöttem, hogy az igazolás kéréshez kellene a jószággal menned. :) Hiába, öregszem.:)))
Tavasszal én nem toltam odafele a motort, mert érvényes volt még a műszakim. Visszafelé toltam, mert ugyan volt rajta friss műszaki, de ettől nem hatódott meg a lelke.:) Szóval a motor működését nem befolyásolja a forgalmi.:))))
Ja igen, ha személyesen odamész időpontot kérni akkor írnak igazolást arra a napra ingyen és bérmentve és nem büntet a rendőr (legalább is pár éve így volt)
A probléma ezzel, hogy a lejárt műszakis járművel tudtam volna csak odamenni.
Ja és a Vas Gereben utcai KPM előnye, hogy kis utcákon keresztül is elérhető.
Itt van minden infó:
http://www.nkh.hu/content/view/797/5011/lang,hu/
Vas Gereben utcába vigyed. Nekem másnapra adtak időpontot és elég rendes a társaság. Igaz, cserébe viszont rendes fékpadon mérik a motort, szóval gyenge vagy hullámos fék esetén megbuksz.
Viszont jó hogy mondod, én is műszaki nélkül rohangálok :)) de vége a szezonnak, minek vizsgáztassam le? Majd tavasszal.
sorszám: 30326 (101679)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-29 00:51:42)
Nekem a Simsonom fogyasztott 1,9litert országúton. Városban az is többet evett szerintem mint 2,3liter.
Egy gazdaságosra tervezett négyütemű 125-ös esetén hihető a 2-3 liter.
Azt te csak hiszed. Nem egyszer a Jawamat is Simonak nézték :))))
Különösen a szomszéd asszony, mert a fiának is volt Simsonja. Aztán egyszer szerelem a Hondát, odajön hozzám, hogy átfestettem a Jawat? Mert a múltkor még piros volt. :)))))
Apáméknak szerelem a fűtésrendszert, szóval sokáig ott leszek. Számom: húsz 516 háromkettőegy 7
Megnéztem és válaszoltam is!:)
Köszi!
Ennyivel közelebb van neked a Mozaik? Szerintem Kispesten rendesebbek a Vas Gereben utcában. Vizsgára való oda és vissza guruláshoz útvonal engedélyt a műszaki vizsga helyén adnak ki.
sorszám: 30322 (101675)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-09-29 00:51:42)
igen? mikor mész oda dolgozni?
lehet elkarikázok arrafele.tényleg a mozaik utca fele mostanába nem jártál? érdekelne valami közel friss infó arról vannak-e rendőrök tömegesen,márcsak azért is mert kaptam egy 10rudis csekket+5000et kapott a rendőr,mert lejárt KF vizsga a motoron.beszéltem velük,tudnának fogadni csak me, kívánom odatolni a gépet,inkább rajta gurulni,de rendőr nélkül:)
ez hivatalosan úgy nézne ki hogy kérnem kéne egy útvonal engedélyt,de valahogyan nincs kedvem seggel ni egy fél napot az okmányirodába.
fél 6,bocsi az elírásért,kicsit lemaradt:)
Ja, körülbelül úgy, mint a 250 nét 3.5 literre.Most olyan 4.5 körül fogyaszt a 250 sem, de eléggé nehezen megy az első pár száz méteren. A gyertyakép elég jó, de azért nem tökéletes a helyzet. Lehet, hogy adok neki egy kicsivel több benzint.A régi ETZ-m öt körül fogyasztott felújjítás után, tökéletes beállítás mellett, az én nagyapós tempómmal.Szerintem valami vérmessebb ifjonccal országúton száz felett megette volna bőven a hetet is.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|