hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

waresz
válasz erre | email2008-10-02 16:33:12
az órám ha csal is akkor is maximum +-5km/h-t. unokatesómék 1 éves VW polojával lett "összemérve" szerintem ez vehető mintának. hátsó kerekem kerülete:189,5cm ezt most mértem le életembe először.. csak a te kedvedért:D! ez egy heidenaui K65 18"3.00 tény hogy a gyári K31esnél kissebb gördülőellenállással rendelkezik. de méretben 100%ig azonos. tán még nagyobb is egy kicsit. általában 2-2,1bar-ral járok. az első kerék K45 és ~1,6ra van fújva. 100 3.ba?:D én se akartam elhinni. de amikor a fordulatmérő is jócskán elhagyja a 7500at akkor már elképzelhető bármi:D.egyébként életembe egyszer és utoljára kínoztam meg így. szükségtelen 5000fölé pörgetni. ja és a porlasztóm a gyári 24N1-1 polírozott torokkal, és 92, helyett 100-105(azért irom igy mert én csináltam 1mm-es fúróval) főfúvókával. a motor itt megtekinthető: van több kép is. http://users.atw.hu/ketutem/15-Waresz/pic-o-matic.php?album=Kiscsuzli%202008%20felujitas(JO)&show=10
sorszám: 30415 (101820)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-10-02 16:28:59
na persze

3-ban 105 az 9800 fordulat etz 125-nél, ts-nél 8700
4 felömlővel meg 145 főfúvókával el is hiszem

fogyasztás 10+ liter / 100km
sorszám: 30414 (101819)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-02 15:28:22)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-10-02 16:17:57
Hogy kell beállítani bicikli órán a motor kerekének a kerületét?? Nincs erre valami táblázat? Nekem a bicóórám alapból 2042re áll be ha kiveszem-berakom az elemet.
sorszám: 30413 (101818)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-02 15:28:22)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-02 15:28:22
ja igen 1 hónapja tudtam meg h elvileg keveset mér az órám 78nál igazából 95 van elvileg egy autó szerint, egy etz szerint ha én 90el megyek az 110neki tehát 2 ok h csal sztem ugyhogy az enyém is megy akkor 3 ban 105 öt sztem.bicikli órát tezsek majd fel.
sorszám: 30412 (101817)
(előzmény: Péter mz, 2008-10-02 15:23:43)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-02 15:23:43
helo milyen karbid van?szép eredmények biztos nem csal az órád?hátul mekkora kerületű gumi van?Lemérnéd mérőszalaggal?
az enyém 4 et eszik de ezis megy rendesen de 3. ba 100at nemhiszem bár régen mentem kopott motorral 3 ban 92 nél tettem a 4 .et még mindig ment volna de nemtudom mennyit pörgött akkor mert nincs fordmérő órám.
sorszám: 30411 (101816)
(előzmény: waresz, 2008-10-02 11:25:19)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 11:25:19
KIS fogyasztás verseny?:D az én kiscsúzlim(TS-125) annak idején(amikor még 125ös(52mm furat) volt, és kb1,5mm gyűrűhézaga volt) túratempóba(50-70) 2,2vel beérte.egy hangolt rezóval sikerült tartós 80as tempóba 1,9et kihozni belőle, meg is szorúlt a főtengelye(kevés volt az 1:40).most 57mm furattal(151cm3) 3liternél többet nem bírok beleverni akárhogy kínzom. 100as főfúvóka, gyári tiszta dob, ja persze elektronikus gyújtás,gyönyörű őszbarna gyertya bármilyen vezetési stílus mellett. na jó..két személlyel felmegy 3,2re:D röhej. 2.be simán megy 70ig(~7500-7800rpm) torpanás nélkül, 3.ba 95-100, 4.be 115-120. ha normálisan használom egymagam(70-90km/h)akkor 2,5-2,7.elégedett vagyok. minden emelkedőt megmászik 4.be. 30tol(kb1500rpm) már gyönyörűen gyorsúl. TS párti vagyok. nagyon erősen. van 250/1em is. az a másik csoda. 5.be 45től már teljesen használható. simán megy akár 140-150et is. csinálja meg valaki ezek közül bármelyiket is etz-vel. nyugodtan mondom: NEM FOGJA! :D
sorszám: 30410 (101814)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-02 01:58:00
figyelj ha neked ez megterhelő akkor járj bkv-val,ők fix díjjal fuvaroznak,persze korlátozott időközben.nekem is volt olyan hogy többet zabált mint szokott,de nem foglalkoztam vele ennyit mint te,de ha gondolod,akkor nézd meg itt a szakirodalomba v. a www.mzclubhungary.com-on a javitási könyvet,sajnos nem tudom neked bescannelni az enyémet,de ha tudnám meg mutatnám,az EM125 és az EM150 jelü blokkok mind 3.5L es fogyastásúak a gyár szerint,és az erősebb 150es,amelyiknek(most puskázok egy kicsit) annak van a 34n2-1es karbija,arra ír 4Les fogyasztást kereken,de ha nem hiszed el akkor most el is küldöm,mert már le is töltött amíg megirtam neked hol is találod
sorszám: 30409 (101813)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 21:36:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 23:28:33
E85 felhegesztett hengerfejjel?
sorszám: 30408 (101812)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 23:15:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 23:15:49
tényleg, nagyobb oktánszámmal a fogyasztás is csökken ha a gyújtást és a sűrítést hozzá igazítod.
sorszám: 30407 (101811)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 23:01:36)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 23:01:36
Az biztos.A 4-6 liter inkább.Kíváncsi vagyok, hogy egy láncvédő burkolat nélküli keskeny gumis MZ-ből hány km-t lehetne kihozni 1 liter benzinnel.Áramvonalidom, sima gumik, tankra fekvés, kis fúvókák, menet közben állítható gyújtás, magas kompressziójú hengerfej, durranógázbevezetés, méretezett kipufogócső.Még a Híradóban is szerepelnénk. :D
sorszám: 30406 (101810)
(előzmény: bambi99, 2008-10-01 22:40:37)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-01 22:40:37
Hát anno a szocializmusban,sokszor nem valós adatokat adtak meg,hogy az előírt normák,legalább papíron stimmeljenek.(lásd: pl 5 éves terv):-)
Persze lehetett nekik ilyen tesztmotorjuk,de abban biztos minden minimálisra volt állítva,és szerintem csak akkor mentek vele mikor hátszél volt.Általában nem jellemző 2,3liter átlagfogyasztás,az mz-re.
sorszám: 30405 (101809)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:37:04)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 22:37:17
:))))) Vagy :D Ahogy tetszik.:)
sorszám: 30404 (101808)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 22:30:32)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-10-01 22:36:12
Bizony ám, de azt nem tudom, hogy az SI rendszerben benne van-e...

üdv.: R
sorszám: 30403 (101807)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 22:30:32)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 22:30:32
A lidércnyomásé?
sorszám: 30402 (101805)
(előzmény: Rudolph B, 2008-10-01 22:22:54)

 
 
Rudolph B
válasz erre | email2008-10-01 22:22:54
Na, kérem, hát rá kell jönnöm, hogy van ilyen is, hogy próbapanel!Be kéne néznem egy elektronikai boltba...
Haver használt új dolgok építésére egy "protoboard" nevű eszközt, az nagyon érdekes játék volt.
Megtanultam az ellenállás mértékegységét is...
Más tudományágakra térve: minek a mértékegysége a szellem/négyzetméter?
sorszám: 30401 (101803)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 15:05:51)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 22:05:37
És akkor még nem beszéltünk a főfúka tartó kopásáról, kiverődéséről. Jö főfúvóka tartót szerezni nehezebb, mint jó tűt. Tűt én is csiszoltam házilag, közel egy hónap és vagy négy tű feláldozása árán sikerült is. Én tudok még valamit ajánlani. Ne MZ-t hasznoljon aki kis fogyasztást akar, hanem 634es, vagy régebbi jawát.Illetve valami kissebb köbcentis régit.A 634 em nem fogyaszt 4.5 liter fölött, csak extrém esetekben. Elektronikus gyűjtással talán még négyre is le lehetne szorítani. Gondolom egy 125ös régi cz egész kevés benyóval elszuperál.
sorszám: 30400 (101800)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 21:52:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 21:52:14
Egyébként a gyári értékekhez képest jelentősen lehet szegényíteni (gondolom ezt tudod) a keveréket, mert azt úgy találták ki hogy gyorsításkor elszegényedve pont jó legyen. Ha lemondasz a gyorsításról akkor kisebb fúvókával érdemes lefogni, a tű pozícióját nem piszkálnám, mert megváltozik a karbi karakterisztikája. Ez azt jelenti hogy a te esetedben alsó tartományban jóval szegényebb mint nagyobb terhelésen (sejtésem szerint) ezért nem fog optimálisan alakulni a fogyasztás és a motor viselkedése közötti finom egyensúly.

Ehhez tartozik hogy optimális karakterisztikája csak a gyári tűnek van amíg el nem kopik. Az után gyártott tűvel sohasem voltam megelégedve, végül reszeltem magamnak egy megfelelőt egyéni izlésem alapján.
sorszám: 30399 (101799)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 21:30:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 21:49:59
http://www.mz-es.de/mz-es-175-250/bedienungsanleitung.html
50-nél 2 liter, 80-nál 3 liter.
sorszám: 30398 (101798)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 21:44:30
http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/bedetz/bedetz.php
ETZ125 Kraftstoffverbrauch 2,3 ... 3,5 l/100 km
sorszám: 30397 (101797)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 21:43:25
Próbáltam.Úgy is lyukas alul, bár picit jobb volt.Humoros, hogy a 150es bödönnek elég alul a kaja, a 125-ösnek pedig nem. :)
sorszám: 30396 (101796)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 21:30:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 21:41:24
Ezért van nekem több motorom és 0 feleségem :)
sorszám: 30395 (101795)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 21:28:04)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 21:39:56
Keri, kösz a tippeket.Jó ötleteket írtál.
sorszám: 30394 (101794)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 21:22:04)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 21:36:19
http://www.simson91.gportal.hu/gindex.php?pg=8891101
http://www.dieselkrad.info/geschichten/flitzibitz.html
bei konstant 90 km/h 1.4 l/100 km
bei konstant 70 km/h 1.1 l/100 km
bei konstant 50 km/h 0.9 l/100 km

Google, és "Lieber MZ-Freund!"
Hogy lehet az, hogy az ETZ majdnem 1literrel több keveréket kér azonos utazósebességnél a TS-hez képest? Hol itt a technikai fejlődés?
Nekem nem mindegy,hogy 15, vagy 20000km-t teszek meg ugyanannyi benzinnel.
Ennyi erővel mindannyian adhatnátok nekem naponta 100ft-ot.Nektek nem nagy összeg, de én biztosan örülnék neki. :D
sorszám: 30393 (101792)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-01 21:01:19)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 21:36:05
SMS nem jött Én hívtalak.Akkor még úgy volt, hogy tudok menni ma a jeladóért. Aztán kiderült, hogy a tegnapi sikertelen próbálkozásom során nem csak a kollega gyújtását nem csináltam meg, ami elég égő, hanem elhagytam a saját csavaromat is, ami az excentert tartja. M7-es menet, sehol nem lehet kapni, főleg nem akkora távolságban, amit gyalog teljesíteni tudok.:( A jawa pedig még mindig nincs levizsgáztatva, azzal nem szeretnék közlekedni.Holnapra azért van még egy bolt, ahova még benézek. Utánna már csak vissza kell raknom a gyújtást. Tehát ha szerencsém, lesz, akkor pénteken már tudok közlekedni. Ha nem lesz szerencsém, akkor nem tudom mikor.:(
sorszám: 30392 (101791)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-01 21:23:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 21:30:37
Tapasztaltam olyat, hogy a szegényebbre állított üzemanyag nem feltétlen jár kisebb fogyasztással. Próbáltál többet adni neki a tűvel? Mondjuk 1 fokozatot?
Akkor a rángatás és az egyéb kellemetlen jelenségek is kevésbé jelentkeznének.
sorszám: 30391 (101790)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 20:55:14)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 21:28:04
Ja
Sajnos az eredeti blokk az teljesen kuka, igaz három hengerrel is megy 120-at 8literes fogyasztás mellet :)) de egy 250-es gyári ETZ is le tud gyorsulni most. De még így is nagyon szeretni való gép...legalább is én szerelmes vagyok belé :)

Szerencsére van egy viszonylag jó állapotú tartalék blokkom, a kettőből kellene összerakni egy jót.
Végül is nem lehetetlen, de nincs most műhelyem, feleségem pedig biztos elválna ha a lakásban csinálnám :))
sorszám: 30390 (101789)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 20:57:38)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-01 21:23:45
Szervusz Árpád!
mondtad hétfőn hogy találkozzunk ma a jeladó kapcsán,küldtem sms-t nem tudom hogy megkaptad-e,sajnos lemerültem csontra és nem volt nálam az autós töltő,ezért ne voltam bekapcsolva,ha ezen a héten jó valamelyik nap akkor szólj.,sajnos nem tudtam elmenteni a számod,mert van három ismeretlen hivó és nem tudom melyik a tied.
üdv:András
sorszám: 30389 (101788)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 21:22:04
Igazából a 2T Motorok esetében az olajfogyasztást is számod hozzá. Máris sokkal vonzóbb lehet egy SR125 :)

Illetve ha ilyen türelmes vagy akkor a bringa is jó alternatíva. Nézelődni azon is lehet, tekerni is jó dolog és pocakot sem növesztesz, mint a motorosok általában.

Pláne hogy a 2T nem a környezetbarátságáról híres akármilyen kicsi a fogyasztása.

Persze becsülöm az elszántságodat. Szerintem bármiben is akar alkotni az ember az mindig becsülendő dolog.

Adok pár ötletet mivel lehetne spórolni:

1. Egy jó áramvonalas burkolat sokat tud javítani a fogyasztáson.

2. Intravénás_benzinfaló használ vízbontó készüléket és állítólag jól javítja a motor hatékonyságát. általában nem hiszek az ilyen varázslatokban de ennek lehet némi tudományos alapja.

3. kösd le a fordulatszám és a sebesség mérő spirálját, (ha jól emlékszem Rudolf) mondta, hogy 0,3LE teljesítményt levesznek a motorból.

4. megszakító helyett bármilyen nem mechanikus gyújtást tegyél fel, ha nem ilyen lenne gyárilag, legjobb lenne egy programozott előgyújtás szabályzású.

5. könnyítsed meg a levegő áramlását, új légszűrő, a légcsatornák illesztéseinél ügyelj rá hogy sima legyen az átmenet.

6. Jó gumi is kell a motorra, sima sportos mintázattal, de utcai gumikeverékkel, és pumpálj bele fél bárral többet, de vigyázz a tapadása ezzel lecsökken....igaz a gördülési ellenállás is. Bringán én pl 6bár-ra fújom. Az is jó dolog ha a lehető legvékonyabb gumit rakod fel.

7. lánctokot szedd le, az is visszafogja a motort. A kopott fogaskerék is rosszabb hatásfokú, tehát ezt is ellenőrizd, ja és váltó olajjal kenjed, ne zsírral.

8. végezetül, kapcsold le a lámpát, menj el pisilni és válasz jó minőségű pályát és ne érj a fékekhez :) szerintem menni fog a gyári fogyasztás :D
sorszám: 30388 (101787)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 20:44:50)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 21:19:21
Ki lehet. Csak kérdés, utána hogy fog viselkedni, hogy fogja koptatni a belsőrészeket, a szimeringet. Amelyik kiugrott később, annál esély van szerintem, hogy csak a vége verődött el, az szerintem is rendbehozható. De a másikon komoly görbület lehet, ha mint jól értettem kézzel se nagyon lehet kihúzni.viszont az a tény is baljós, hogy nem egyformán sérültek a telók. Lehet hogy lessz ott még egyébb sérült rész is esetleg, mert ezek szerint féloldalasan kapott egy jókora ütést.
De mint modndtam, szétszedés , aprólékossabb szemrevételezés után úgyis kiderül hogy mi is van.
sorszám: 30387 (101786)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:37:28)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-01 21:01:19
hát barátom nwem tudom te milyen könyvet olvastál,(esetleg a tegnapi újság)de itt van előttem a gyári könyv ami a motorhoz járt,és 3,5 lityó van beleirva, szóval valamit nagyon elnéztél.nekem a 150es hengerrel kb.ra mondva 4-4,5,de én azzal elmegyek egy hétig ha teletankolom,na és? 2ropi,annyit meg megér a motorozás.
sorszám: 30386 (101785)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:35:10)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 20:57:38
CB-d van?
sorszám: 30385 (101784)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:53:38)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 20:55:14
Természetesen igen.A tolattyút a legalsó pozícióba engedem, majd az alapjárati levegőcsavart próba alapján állítom be.Koppra betekerve, vagy 1,5 fordulatnál beljebb tekerve kevésbé rángat, de akkor még többet eszik.Motorféknél leáll, és csak gázadásra indul újra.Szép íveken lehet így kanyarodni.Bár nem nagyon motorfékezek, inkább köztes üresbe váltok, vgy kuplungozok.
sorszám: 30384 (101783)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:45:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:53:38
Ja hogy "kell" meg a valóság az két különböző dolog :)

A TS-re is megadták hogy 110-et tud menni, gyakorlatilag 90-nél vége van mint a botnak. 150-es hengerrel nagyon lassan eléri a 100-at de a 110-et csak kamion mögött szélárnyékban mentem.
De igazából nem is értem hogy gondolták ezt a 110-et mert ezen a sebességen már durván túlpörög a motor.

Persze örülnék ha menne a gyári adatokkal, de a szocializmusban divat volt szépített adatokat leírni, ezért nem lepődök meg hogy nem tudja.

Az azonos koru Hondám az viszont halál pontosan tudja a gyári adatokat, mind fogyasztásban mind végsebességben...illetve tudta addig amíg ment mind a 4 henger :))
sorszám: 30383 (101782)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 20:34:44)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 20:47:22
Nem szívattam túl, mert szívató nélkül be sem indult.Úgy próbáltam, azután szívatóval beindult, de gázadásra hörgött.Talán elpárolgott a benzin a tankból, és besűrűsödött a keverék.
sorszám: 30382 (101781)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:11:53)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:45:16
próbáltad a karbival beállítani az alacsonyabb fordulatokra?

Versenyzésre használt 250-es ETZ esetén is fontos hogy alsó fordulaton ne rángasson, mi a levegő csavarral szoktuk ezt belőni. Annyira érzékeny a gép hogy negyed fordulaton belül szoktam trimmelni a külső hőmérséklet függvényében, mert megváltozik a viselkedése.

Normál motorozásnál nincs ennek nagy jelentősége, de pályán zavaró.
sorszám: 30381 (101780)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-01 20:24:53)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 20:44:50
Ez az 1 literes verseny az igazi kihívás.
Itt megmutathatják a tuningmesterek tudásuk legjavát(porlasztás, vezérlési idők, hengerfej, súrlódáscsökkentés, kipufogó méretezése, stb.).Több haszna lenne a fejlesztéseknek az utca motorosa számára, mint egy 8 litert evő, egy hétig 140-re képes gépnek, amit aztán sok pénzért fel kell újítani.Persze ez a motorszerelő mestereknek anyagilag előnyösebb. :)
Én a meglévő MZ-t szeretném fejleszteni úgy, hogy a mindennapi használhatósága, közlekedésre alkalmas állapota megmaradjon egyéb tulajdonságainak javítása mellett.Ugye nem szükséges ecsetelnem egy 70-nél 2 litert fogyasztó túramotor előnyeit?Pénztárca, és környezetkímélő megoldás lenne.
sorszám: 30380 (101779)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:10:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:37:28
Ha nem sérült nagyon csak picit görbült azt ki lehet egyenesíteni.
sorszám: 30379 (101778)
(előzmény: Árpád, 2008-10-01 20:07:56)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 20:34:44
Nem érted a lényeget.Gyárilag a motornak X érték van megadva, tehát tudnia KELL a megadott értéket teljesíteni.A másik dolog, hogy a 2,39 "csalva" sikerült, jelentősen kisebb fúvókával.
Simsont, agy robogót vásárolni plusz kiadás.A robogó nem eszik kevesebbet az MZ-nél, a Simson pedig drága, és ugye azokkal nem lehet 2 személynek utazni, a rendszámos Simsonok vezetőire pedi mociznig ujjal mutogatnak.(A 70-es, 80-as jó lehet, olyat még nem próbáltam)
Persze egy régi 50-es idomos versenygépre emlékeztető külsejű gép nagyon tetszene.Egy Verhovinából szép motort lehetne építeni.
Aki szeret motorozni, annak 50-nel is jó dolog sokat utazni.Ha nem szeretsz, és csak utazni akarsz minél gyorsabban, a 130 is lassú.
sorszám: 30378 (101777)
(előzmény: LG TS, 2008-10-01 20:05:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:30:29
Ezt én sem vagyok képes soha megérteni de asszem úgy van hogy lumen fényerejű fényforrás 1méter sugaru gömb közepébe helyezve a gömb belső felületét 1 candelával világítja meg. (persze ez nem biztos) És ez a fényforrás megfelel 1 valamilyen szabvány szerinti gyertyának, vagy gázégőnek, legalább is a régi SI könyvben ez is megvolt adva.

Tehát marha egyszerű, mert ha tudjuk hogy a gömb felületének hányad részét világít meg egy led, akkor ezzel elosztjuk a LED cd értékét és megkapjuk a lm értéket. A probléma ott kezdődik, hogy LED esetén nyílásszöget adnak meg, ezt át kellene számolni térszögre, feltételezve hogy koncentrikus a fény sugárzása és......na és itt akadtam el :)

Egyébként a gömbsugárzó (170fokos) Ledek esetén is lumenben adják meg a fényerőt, csak a fókuszált ledeknél adják meg candellában ami megint csak nem haszontalan, de jó lenne ha mindkettőben megadnák.

A cd érték tehát a sugárzási irányban nézve számított fényességet jelenti, a lumen pedig az összes kibocsájtott fény menyiség?teljesítmény?
sorszám: 30377 (101776)
(előzmény: Árpád, 2008-10-01 19:59:43)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2008-10-01 20:25:36
Sajnos igen ma szembesültem ezzel a ténnyel !!!
sorszám: 30376 (101774)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 17:35:07)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-01 20:24:53
Valami gebasz van ezzel a 125-ös hengerrel, mert 3500 alatt rángatott egyenletes sbességgel, és egy Babetta jobban húz.3500-nál megindul.Olyan, mint egy szarul tuningolt gép,pedig a dugó hossza stimmel, és a henger vezérlése is gyári méretűnek tűnik.Ha bőgetem, zabál, de legalább gyenge :)Félgázon a 150-es hengerrel 70-80-at ment, ez 60-at tud.Gyárilag így elbaszták?Felidegesít, hogy ilyen zsenge vezérlési időkkel is rontja alul a nyomatékot.Betettem egy kipufogószűkítőt, azóta kicsit jobb, nem rángat,de alul most is gyenge, a 150-es gumiégető fenevad hozzá képest.A 125-ös hengerrel a fogyasztás 4-ben és 5-ben egyaránt 3,1l volt 50-nél.Közben van időd gyönyörködni a tájban :)
A 125-ös henger úgy tűnik csak arra jó, hogy széttuningold, és esetleg a vastagabb persely miatt többször fúrható(erről Bambit kellene megkérdezni).
sorszám: 30375 (101773)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:01:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 20:23:27
Végig gondoltam a dolgot. Mégis volt idén 100 kilométerem, amikor a ETZ 250em 4 alatt figyasztott. Végig hatvanas hátszelem volt, ráadásul a moci rendesen fel volt málházva könnyű, de nagy felületűdolgokkal.:) Szóval kis fogyasztásra tudom ajánlani a vitorlát, vagy a lejtmenetet. Felfelé természetesen tolni kell a takarékosság miatt.:)))
sorszám: 30374 (101772)
(előzmény: Keri, 2008-10-01 20:10:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:12:42
elgörbült a teló
sorszám: 30373 (101771)
(előzmény: kristof01, 2008-10-01 19:45:34)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:11:53
ha 2T az az ECO akkor túlszívattad
sorszám: 30372 (101770)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:44:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:10:47
van ilyen verseny.
Adnak a nevezőknek 1 liter benzint és ki jut messzebbre vele :)
Ha jól tudom valami 1000km-et elmennek 1 literrel.

Ehhez 20ccm-es motort használnak és természetesen nagyon kicsi légellenállású és könnyű vázat. Felgyorsítanak 40-ig és kikapcsolják a motort majd elég sokat gurulnak vele, amikor lelassul megint járatják egy kicsit a motort. Feltételezem ideális terhelésen és fordulatszámon tartva.

Persze ezek spéci szerkezetek, de úgy tudom Simson motorból is építettek olyat ami 3deci benzint evett 100-on hasonló taktikával. Szóval van még hova fejlődnöd :)
sorszám: 30371 (101769)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:44:36)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 20:07:56
Megsérült. Valószínüleg enyhébben a másik is.Ha szétszeded őket valahogy, valószínüleg látni is fogod, hogy mi görbült el, mennyire.Sok jóra ne számíts szerintem. Én teló cserére számítanék.
sorszám: 30370 (101768)
(előzmény: kristof01, 2008-10-01 19:45:34)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-10-01 20:05:26
Nem akarok szemétkedni, de miért nem jársz inkább robogóval, vagy simsonnal?? Ha már ennyire foglalkoztat a fogyasztás.
Most különben is belehalsz, hogy 2,39et evett a TS nem 2,3at? Ja és jó volt 50el motorozni 100km-t vagy mégtöbbet??
sorszám: 30369 (101767)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:44:36)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-01 20:01:20
Hagyd! Jó srác, csak sokat melózik.
Kis ETZ-vel nincs túl sok tapasztalatom, csak amit a haveroktól hallottam, de a 125ösnek kevesebbet kéne fogyasztania.
Meglehet hogy az alacsony fordulaton használt és ezzel túlterhelt motor miatt fogyaszt rosszabbul neked a kisebb motor.
A 150-es mivel nyomatékosabb nem veszi annyira a szívére ezt a vezetési stílust.

Az ideális vezetési stílus a régi könyvek szerint, hogy gyorsításkor a nyomaték csúcs és a teljesítmény csúcs között pörgetve intenzíven gyorsítani.
Majd amikor elértük a kívánt sebességet, a lehető legmagasabb fokozatba kapcsolva ahol nem rángat a gép, egyenletesen haladni. 50 fölött ez megfelel az 5. fokozatnak.

Viszont a fogyasztás görbéket nézegetve 40 és alatta már egyenletes haladáshoz is érdemes visszaváltani mert úgy kevesebbet fogyasztanak általánosságban a gépek. Szerintem ez MZ-re is igaz.
sorszám: 30368 (101766)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:35:10)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-01 19:59:43
Tavasszal 40 forintért vettem a ledek darabját. Eszméletlenül erősek.Ezek pirosak voltak. Ugyanebben a boltban a méz színüek, amik az indexbe kellettek volna, 120 forintba kerültek volna. Nem volt a fényerejük sem annyira kiválló. Maga boltos sem ajánlotta. Viszont néha lehet helyzetjelzőt kapni elég olcsón a kutaknál is.Igaz az síma sárga, de elmegy. Futár Petinél utoljára valami 4500 ért láttam a ledes irányjelzők darabját.Fehér ledeket(kissé kékesek) szintén 120ért szoktam látni, de azok meglehetősen fényesek.Három darabból olyan zseblámpát csináltam mint egy reflektor.Sokszorosa lett a fényereje, mint a régi kerékpár első lámpáknak.
Én eddig olyan boltokban vettem ledet, ahol megmutatták, hogy világít. Lassan rá kellene szánnom magam, hogy utánna nézzek a lux, lumen, kandella kérdésnek. Vagyis a fényerősség, fénysűrűség, megvilágítás stb dolognak. Ugyanis rendszeresen eljátszák azt, hogy a normál izzóknak az egyik fizikai mértéket adják meg, a ledeknek a másikat. Természetesen eltérő fogalmakról van szó, tehát közvetlenül nem számíthatók át.
sorszám: 30367 (101765)
(elözmény: zsakfos, 2008-10-01 19:40:54)

 
 
kristof01
válasz erre | email2008-10-01 19:45:34
CSŐ MINDENKINEK!!

Régen irtam:)
nah van 1 SIMSONOM -és ma mentem vele és belementem az árokba de szépen ám..
ÉS MIKOR KIJÖTTEM A TELÓM (ELSÖ TELOM) mind a 2-ö összement csutkára..
HAZA MENTEM ÉS ELKEZDTEM KISZEDNI stb..mikor kiszedtem az 1 ik feljöt és rugozik de a másikat meg se lehet mozditani:( mér van ez ha alul kiengedem az olajat szét jön:)
MEG SÉRÜLHETETT A TELÓ??

IRJATOK ELÖRE IS KÖSZi..cső..
sorszám: 30366 (101762)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu