:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Egyébként a gyári értékekhez képest jelentősen lehet szegényíteni (gondolom ezt tudod) a keveréket, mert azt úgy találták ki hogy gyorsításkor elszegényedve pont jó legyen. Ha lemondasz a gyorsításról akkor kisebb fúvókával érdemes lefogni, a tű pozícióját nem piszkálnám, mert megváltozik a karbi karakterisztikája. Ez azt jelenti hogy a te esetedben alsó tartományban jóval szegényebb mint nagyobb terhelésen (sejtésem szerint) ezért nem fog optimálisan alakulni a fogyasztás és a motor viselkedése közötti finom egyensúly.
Ehhez tartozik hogy optimális karakterisztikája csak a gyári tűnek van amíg el nem kopik. Az után gyártott tűvel sohasem voltam megelégedve, végül reszeltem magamnak egy megfelelőt egyéni izlésem alapján.
http://www.mz-es.de/mz-es-175-250/bedienungsanleitung.html
50-nél 2 liter, 80-nál 3 liter.
http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/bedetz/bedetz.php
ETZ125 Kraftstoffverbrauch 2,3 ... 3,5 l/100 km
Próbáltam.Úgy is lyukas alul, bár picit jobb volt.Humoros, hogy a 150es bödönnek elég alul a kaja, a 125-ösnek pedig nem. :)
Ezért van nekem több motorom és 0 feleségem :)
Keri, kösz a tippeket.Jó ötleteket írtál.
http://www.simson91.gportal.hu/gindex.php?pg=8891101
http://www.dieselkrad.info/geschichten/flitzibitz.html
bei konstant 90 km/h 1.4 l/100 km
bei konstant 70 km/h 1.1 l/100 km
bei konstant 50 km/h 0.9 l/100 km
Google, és "Lieber MZ-Freund!"
Hogy lehet az, hogy az ETZ majdnem 1literrel több keveréket kér azonos utazósebességnél a TS-hez képest? Hol itt a technikai fejlődés?
Nekem nem mindegy,hogy 15, vagy 20000km-t teszek meg ugyanannyi benzinnel.
Ennyi erővel mindannyian adhatnátok nekem naponta 100ft-ot.Nektek nem nagy összeg, de én biztosan örülnék neki. :D
sorszám: 30393 (101792)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-01 21:01:19)
SMS nem jött Én hívtalak.Akkor még úgy volt, hogy tudok menni ma a jeladóért. Aztán kiderült, hogy a tegnapi sikertelen próbálkozásom során nem csak a kollega gyújtását nem csináltam meg, ami elég égő, hanem elhagytam a saját csavaromat is, ami az excentert tartja. M7-es menet, sehol nem lehet kapni, főleg nem akkora távolságban, amit gyalog teljesíteni tudok.:( A jawa pedig még mindig nincs levizsgáztatva, azzal nem szeretnék közlekedni.Holnapra azért van még egy bolt, ahova még benézek. Utánna már csak vissza kell raknom a gyújtást. Tehát ha szerencsém, lesz, akkor pénteken már tudok közlekedni. Ha nem lesz szerencsém, akkor nem tudom mikor.:(
sorszám: 30392 (101791)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-01 21:23:45)
Tapasztaltam olyat, hogy a szegényebbre állított üzemanyag nem feltétlen jár kisebb fogyasztással. Próbáltál többet adni neki a tűvel? Mondjuk 1 fokozatot?
Akkor a rángatás és az egyéb kellemetlen jelenségek is kevésbé jelentkeznének.
Ja
Sajnos az eredeti blokk az teljesen kuka, igaz három hengerrel is megy 120-at 8literes fogyasztás mellet :)) de egy 250-es gyári ETZ is le tud gyorsulni most. De még így is nagyon szeretni való gép...legalább is én szerelmes vagyok belé :)
Szerencsére van egy viszonylag jó állapotú tartalék blokkom, a kettőből kellene összerakni egy jót.
Végül is nem lehetetlen, de nincs most műhelyem, feleségem pedig biztos elválna ha a lakásban csinálnám :))
Szervusz Árpád!
mondtad hétfőn hogy találkozzunk ma a jeladó kapcsán,küldtem sms-t nem tudom hogy megkaptad-e,sajnos lemerültem csontra és nem volt nálam az autós töltő,ezért ne voltam bekapcsolva,ha ezen a héten jó valamelyik nap akkor szólj.,sajnos nem tudtam elmenteni a számod,mert van három ismeretlen hivó és nem tudom melyik a tied.
üdv:András
Igazából a 2T Motorok esetében az olajfogyasztást is számod hozzá. Máris sokkal vonzóbb lehet egy SR125 :)
Illetve ha ilyen türelmes vagy akkor a bringa is jó alternatíva. Nézelődni azon is lehet, tekerni is jó dolog és pocakot sem növesztesz, mint a motorosok általában.
Pláne hogy a 2T nem a környezetbarátságáról híres akármilyen kicsi a fogyasztása.
Persze becsülöm az elszántságodat. Szerintem bármiben is akar alkotni az ember az mindig becsülendő dolog.
Adok pár ötletet mivel lehetne spórolni:
1. Egy jó áramvonalas burkolat sokat tud javítani a fogyasztáson.
2. Intravénás_benzinfaló használ vízbontó készüléket és állítólag jól javítja a motor hatékonyságát. általában nem hiszek az ilyen varázslatokban de ennek lehet némi tudományos alapja.
3. kösd le a fordulatszám és a sebesség mérő spirálját, (ha jól emlékszem Rudolf) mondta, hogy 0,3LE teljesítményt levesznek a motorból.
4. megszakító helyett bármilyen nem mechanikus gyújtást tegyél fel, ha nem ilyen lenne gyárilag, legjobb lenne egy programozott előgyújtás szabályzású.
5. könnyítsed meg a levegő áramlását, új légszűrő, a légcsatornák illesztéseinél ügyelj rá hogy sima legyen az átmenet.
6. Jó gumi is kell a motorra, sima sportos mintázattal, de utcai gumikeverékkel, és pumpálj bele fél bárral többet, de vigyázz a tapadása ezzel lecsökken....igaz a gördülési ellenállás is. Bringán én pl 6bár-ra fújom. Az is jó dolog ha a lehető legvékonyabb gumit rakod fel.
7. lánctokot szedd le, az is visszafogja a motort. A kopott fogaskerék is rosszabb hatásfokú, tehát ezt is ellenőrizd, ja és váltó olajjal kenjed, ne zsírral.
8. végezetül, kapcsold le a lámpát, menj el pisilni és válasz jó minőségű pályát és ne érj a fékekhez :) szerintem menni fog a gyári fogyasztás :D
Ki lehet. Csak kérdés, utána hogy fog viselkedni, hogy fogja koptatni a belsőrészeket, a szimeringet. Amelyik kiugrott később, annál esély van szerintem, hogy csak a vége verődött el, az szerintem is rendbehozható. De a másikon komoly görbület lehet, ha mint jól értettem kézzel se nagyon lehet kihúzni.viszont az a tény is baljós, hogy nem egyformán sérültek a telók. Lehet hogy lessz ott még egyébb sérült rész is esetleg, mert ezek szerint féloldalasan kapott egy jókora ütést.
De mint modndtam, szétszedés , aprólékossabb szemrevételezés után úgyis kiderül hogy mi is van.
hát barátom nwem tudom te milyen könyvet olvastál,(esetleg a tegnapi újság)de itt van előttem a gyári könyv ami a motorhoz járt,és 3,5 lityó van beleirva, szóval valamit nagyon elnéztél.nekem a 150es hengerrel kb.ra mondva 4-4,5,de én azzal elmegyek egy hétig ha teletankolom,na és? 2ropi,annyit meg megér a motorozás.
Természetesen igen.A tolattyút a legalsó pozícióba engedem, majd az alapjárati levegőcsavart próba alapján állítom be.Koppra betekerve, vagy 1,5 fordulatnál beljebb tekerve kevésbé rángat, de akkor még többet eszik.Motorféknél leáll, és csak gázadásra indul újra.Szép íveken lehet így kanyarodni.Bár nem nagyon motorfékezek, inkább köztes üresbe váltok, vgy kuplungozok.
Ja hogy "kell" meg a valóság az két különböző dolog :)
A TS-re is megadták hogy 110-et tud menni, gyakorlatilag 90-nél vége van mint a botnak. 150-es hengerrel nagyon lassan eléri a 100-at de a 110-et csak kamion mögött szélárnyékban mentem.
De igazából nem is értem hogy gondolták ezt a 110-et mert ezen a sebességen már durván túlpörög a motor.
Persze örülnék ha menne a gyári adatokkal, de a szocializmusban divat volt szépített adatokat leírni, ezért nem lepődök meg hogy nem tudja.
Az azonos koru Hondám az viszont halál pontosan tudja a gyári adatokat, mind fogyasztásban mind végsebességben...illetve tudta addig amíg ment mind a 4 henger :))
Nem szívattam túl, mert szívató nélkül be sem indult.Úgy próbáltam, azután szívatóval beindult, de gázadásra hörgött.Talán elpárolgott a benzin a tankból, és besűrűsödött a keverék.
próbáltad a karbival beállítani az alacsonyabb fordulatokra?
Versenyzésre használt 250-es ETZ esetén is fontos hogy alsó fordulaton ne rángasson, mi a levegő csavarral szoktuk ezt belőni. Annyira érzékeny a gép hogy negyed fordulaton belül szoktam trimmelni a külső hőmérséklet függvényében, mert megváltozik a viselkedése.
Normál motorozásnál nincs ennek nagy jelentősége, de pályán zavaró.
Ez az 1 literes verseny az igazi kihívás.
Itt megmutathatják a tuningmesterek tudásuk legjavát(porlasztás, vezérlési idők, hengerfej, súrlódáscsökkentés, kipufogó méretezése, stb.).Több haszna lenne a fejlesztéseknek az utca motorosa számára, mint egy 8 litert evő, egy hétig 140-re képes gépnek, amit aztán sok pénzért fel kell újítani.Persze ez a motorszerelő mestereknek anyagilag előnyösebb. :)
Én a meglévő MZ-t szeretném fejleszteni úgy, hogy a mindennapi használhatósága, közlekedésre alkalmas állapota megmaradjon egyéb tulajdonságainak javítása mellett.Ugye nem szükséges ecsetelnem egy 70-nél 2 litert fogyasztó túramotor előnyeit?Pénztárca, és környezetkímélő megoldás lenne.
Ha nem sérült nagyon csak picit görbült azt ki lehet egyenesíteni.
Nem érted a lényeget.Gyárilag a motornak X érték van megadva, tehát tudnia KELL a megadott értéket teljesíteni.A másik dolog, hogy a 2,39 "csalva" sikerült, jelentősen kisebb fúvókával.
Simsont, agy robogót vásárolni plusz kiadás.A robogó nem eszik kevesebbet az MZ-nél, a Simson pedig drága, és ugye azokkal nem lehet 2 személynek utazni, a rendszámos Simsonok vezetőire pedi mociznig ujjal mutogatnak.(A 70-es, 80-as jó lehet, olyat még nem próbáltam)
Persze egy régi 50-es idomos versenygépre emlékeztető külsejű gép nagyon tetszene.Egy Verhovinából szép motort lehetne építeni.
Aki szeret motorozni, annak 50-nel is jó dolog sokat utazni.Ha nem szeretsz, és csak utazni akarsz minél gyorsabban, a 130 is lassú.
Ezt én sem vagyok képes soha megérteni de asszem úgy van hogy lumen fényerejű fényforrás 1méter sugaru gömb közepébe helyezve a gömb belső felületét 1 candelával világítja meg. (persze ez nem biztos) És ez a fényforrás megfelel 1 valamilyen szabvány szerinti gyertyának, vagy gázégőnek, legalább is a régi SI könyvben ez is megvolt adva.
Tehát marha egyszerű, mert ha tudjuk hogy a gömb felületének hányad részét világít meg egy led, akkor ezzel elosztjuk a LED cd értékét és megkapjuk a lm értéket. A probléma ott kezdődik, hogy LED esetén nyílásszöget adnak meg, ezt át kellene számolni térszögre, feltételezve hogy koncentrikus a fény sugárzása és......na és itt akadtam el :)
Egyébként a gömbsugárzó (170fokos) Ledek esetén is lumenben adják meg a fényerőt, csak a fókuszált ledeknél adják meg candellában ami megint csak nem haszontalan, de jó lenne ha mindkettőben megadnák.
A cd érték tehát a sugárzási irányban nézve számított fényességet jelenti, a lumen pedig az összes kibocsájtott fény menyiség?teljesítmény?
Sajnos igen ma szembesültem ezzel a ténnyel !!!
Valami gebasz van ezzel a 125-ös hengerrel, mert 3500 alatt rángatott egyenletes sbességgel, és egy Babetta jobban húz.3500-nál megindul.Olyan, mint egy szarul tuningolt gép,pedig a dugó hossza stimmel, és a henger vezérlése is gyári méretűnek tűnik.Ha bőgetem, zabál, de legalább gyenge :)Félgázon a 150-es hengerrel 70-80-at ment, ez 60-at tud.Gyárilag így elbaszták?Felidegesít, hogy ilyen zsenge vezérlési időkkel is rontja alul a nyomatékot.Betettem egy kipufogószűkítőt, azóta kicsit jobb, nem rángat,de alul most is gyenge, a 150-es gumiégető fenevad hozzá képest.A 125-ös hengerrel a fogyasztás 4-ben és 5-ben egyaránt 3,1l volt 50-nél.Közben van időd gyönyörködni a tájban :)
A 125-ös henger úgy tűnik csak arra jó, hogy széttuningold, és esetleg a vastagabb persely miatt többször fúrható(erről Bambit kellene megkérdezni).
Végig gondoltam a dolgot. Mégis volt idén 100 kilométerem, amikor a ETZ 250em 4 alatt figyasztott. Végig hatvanas hátszelem volt, ráadásul a moci rendesen fel volt málházva könnyű, de nagy felületűdolgokkal.:) Szóval kis fogyasztásra tudom ajánlani a vitorlát, vagy a lejtmenetet. Felfelé természetesen tolni kell a takarékosság miatt.:)))
ha 2T az az ECO akkor túlszívattad
van ilyen verseny.
Adnak a nevezőknek 1 liter benzint és ki jut messzebbre vele :)
Ha jól tudom valami 1000km-et elmennek 1 literrel.
Ehhez 20ccm-es motort használnak és természetesen nagyon kicsi légellenállású és könnyű vázat. Felgyorsítanak 40-ig és kikapcsolják a motort majd elég sokat gurulnak vele, amikor lelassul megint járatják egy kicsit a motort. Feltételezem ideális terhelésen és fordulatszámon tartva.
Persze ezek spéci szerkezetek, de úgy tudom Simson motorból is építettek olyat ami 3deci benzint evett 100-on hasonló taktikával. Szóval van még hova fejlődnöd :)
Megsérült. Valószínüleg enyhébben a másik is.Ha szétszeded őket valahogy, valószínüleg látni is fogod, hogy mi görbült el, mennyire.Sok jóra ne számíts szerintem. Én teló cserére számítanék.
Nem akarok szemétkedni, de miért nem jársz inkább robogóval, vagy simsonnal?? Ha már ennyire foglalkoztat a fogyasztás.
Most különben is belehalsz, hogy 2,39et evett a TS nem 2,3at? Ja és jó volt 50el motorozni 100km-t vagy mégtöbbet??
Hagyd! Jó srác, csak sokat melózik.
Kis ETZ-vel nincs túl sok tapasztalatom, csak amit a haveroktól hallottam, de a 125ösnek kevesebbet kéne fogyasztania.
Meglehet hogy az alacsony fordulaton használt és ezzel túlterhelt motor miatt fogyaszt rosszabbul neked a kisebb motor.
A 150-es mivel nyomatékosabb nem veszi annyira a szívére ezt a vezetési stílust.
Az ideális vezetési stílus a régi könyvek szerint, hogy gyorsításkor a nyomaték csúcs és a teljesítmény csúcs között pörgetve intenzíven gyorsítani.
Majd amikor elértük a kívánt sebességet, a lehető legmagasabb fokozatba kapcsolva ahol nem rángat a gép, egyenletesen haladni. 50 fölött ez megfelel az 5. fokozatnak.
Viszont a fogyasztás görbéket nézegetve 40 és alatta már egyenletes haladáshoz is érdemes visszaváltani mert úgy kevesebbet fogyasztanak általánosságban a gépek. Szerintem ez MZ-re is igaz.
Tavasszal 40 forintért vettem a ledek darabját. Eszméletlenül erősek.Ezek pirosak voltak. Ugyanebben a boltban a méz színüek, amik az indexbe kellettek volna, 120 forintba kerültek volna. Nem volt a fényerejük sem annyira kiválló. Maga boltos sem ajánlotta. Viszont néha lehet helyzetjelzőt kapni elég olcsón a kutaknál is.Igaz az síma sárga, de elmegy. Futár Petinél utoljára valami 4500 ért láttam a ledes irányjelzők darabját.Fehér ledeket(kissé kékesek) szintén 120ért szoktam látni, de azok meglehetősen fényesek.Három darabból olyan zseblámpát csináltam mint egy reflektor.Sokszorosa lett a fényereje, mint a régi kerékpár első lámpáknak.
Én eddig olyan boltokban vettem ledet, ahol megmutatták, hogy világít. Lassan rá kellene szánnom magam, hogy utánna nézzek a lux, lumen, kandella kérdésnek. Vagyis a fényerősség, fénysűrűség, megvilágítás stb dolognak. Ugyanis rendszeresen eljátszák azt, hogy a normál izzóknak az egyik fizikai mértéket adják meg, a ledeknek a másikat. Természetesen eltérő fogalmakról van szó, tehát közvetlenül nem számíthatók át.
CSŐ MINDENKINEK!!
Régen irtam:)
nah van 1 SIMSONOM -és ma mentem vele és belementem az árokba de szépen ám..
ÉS MIKOR KIJÖTTEM A TELÓM (ELSÖ TELOM) mind a 2-ö összement csutkára..
HAZA MENTEM ÉS ELKEZDTEM KISZEDNI stb..mikor kiszedtem az 1 ik feljöt és rugozik de a másikat meg se lehet mozditani:( mér van ez ha alul kiengedem az olajat szét jön:)
MEG SÉRÜLHETETT A TELÓ??
IRJATOK ELÖRE IS KÖSZi..cső..
50km-t még nem toltam motort, de ma az ECO-val kerékpároztam egy sort, mire beindult.Fröcsköl az olaj a kipufogóból.Mi rák lett vele?
Mz vel már volt 2,39l/100km, de az 40-50 között, és kis fúvókával,pedig a gyári beállításokkal tudnia kellene a 2,3-at.Most 110-es főfúvókával 2,77l/100km-t mértem 50-nél, 3,3l 60-nál, 3,75l 70-80-nál.Szabadonfutót kellene építeni a mociba.Üresbe téve is elég hamar lelassul, talán a lánc és a láncvédőgumi súrlódása a ludas.
sorszám: 30365 (101761)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-01 19:30:41)
Nagyon oda kell figyelni a led választásnál.Ahogy te is irtad "megfelelő led".Jómagam megcsináltam az indexeket és a hátsó lámpát is ledekből.Hát az indexeket már vissza is cseréltem az izzósra.Pedig 15 led volt lámpánként,mégsem volt olyan fényereje ami megnyugtató lett volna.Ugye könnyű kiszámolni hogy összesen 60 ledet kellett venni az indexekhez.Ha tutira akar menni az ember akkor nagy fényerejű ledet vesz,ami nem olcsó. a kis fényerejű meg kevés.A láthatósági szögről nem is beszélve.Most ugy áll a helyzet nálam hogy a hátsólámpa az megmaradt ledesnek.Az szerintem jó lett még nappalra is.Én az mzclubhungary.com-on levő Sub-ee féle lámpát csináltam meg.Ő ugy tervezte meg hogy mindegyik led világit amikor világitáson van és amikor rálépsz a fékre akkor erősebben világit.Na arra akartam csak rávilágitani hogy aki ért a ledekhez az esetleg segithetne azzal hogy konkrétan milyent vegyen az aki ilyenre adja a fejét,nehogy ugy járjon mint én akinek most van feleslegesen 4 indexe tele sárga leddel.
Bambi, úgy érted, hogy a 2,3l/100km-rel nagyot hazudott a gyár?
Ez most mi akar lenni?Mit írtál volna le?
A gyárilag megadott érték 2,3l/100km, ezt várom el a motortól.Vagy azt tartod furcsának, hogy a 125-ös gyengébb létére mégis több üzemanyagot igényel?
Én tudok KETTŐ biztos tippet adni hogyan tud nagyon jó fogyasztásod lenni,AZ EGYIK POÉNOS,A MÁSIK ANNYIRA NEM.ÉN AZ EGYIKET PRÓBÁLTAM MÁR.Tehát az egyik,ha 50 km-t motorozol vele,és a másik 50 en tolod a motort.Így a 100 km benne lesz az órában és TUTIRA olyan jó lesz fogyasztásod MINT MÉG SOHA!A másik nem olyan poénos,de mondjuk ha lerobbansz vele,és futón viszik haza a motort,akkor is jó lesz a fogyasztása.SZÓ AMI SZÓ,ÖRÜLJ ANNAK HOGY MEGÁLL 4 LITER környékén a kétütemű motor.Nekem is volt,én is motoroztam ts el,ETZ vel,és Jawa-val.Egyik sem állt meg 4 liter alatt.
Bár a TS mz vel keveset,mentem.És valóban a 70 es tempó a legjobb neki.
Gyuri.
Ha csutkáznám országúton, akkor 6 litert enne.
Kösz a tanácsokat!!! A végén a poén :D
Honvéd1990: Csak nem saját keserű tapasztalat???
Szatok skacok figyelmetekbe aljánlom hogy ne vegyetek egy olyan mocit sem aminek nincs meg valami papirjavagy ki lenne vonva esetleg aforgalomból vagy bármi más akadája lenne a forgalomba közlekedésnek !!! Soha az életbe nem fogtok vele a neveteken motorozni !! sziasztok !
Vegyél próbapanelt. Egy csomó helyen lehet kapni, tele van likakkal.:) Csak bele kell dobálnod a ledeket, az ellenállókat, megfelelően elhajlítgatod a lábakat, levagdosod, forrasztasz, osztán kész is. Megfelelő ledek esetén elég 16 darab bőven. Négy darabot sorba kötsz, velük sorba szintén egy ellenállás. ezekből a sorokból kötsz össze párhuzamosan négyet. Az ellenállást nem tudom így megmondani, függ a ledektől.Kiszámítani a következő módon tudod: Umax-ledek nyitó feszültsége = R*Imax. Imax az az áram, amit a ledek kibírnak. Umax az a feszültség, ami előfordulhat a motorodon.Ha nem a maximális áram van megadva a ledekre a katalógusban, akkor Imax = maximális teljesítmény osztva nyitófeszültséggel. A nyitó feszültség is katalógus adat.
Forrasztásnál csak két dologra kell figyelni. Ne forassz össze olyan dolgokat, amiket nem szükséges, viszont forrassz meg mindent, ami kell.:))
Komolyra fordítva a szót: Forrasztásnál arra kell figyelni, hogy anyákot, az alkatrész lábat kell annyira megmelegíteni, hogy megfusson rajta az ón. Tehát nem olvadt ónt kenegetünk az alkatrészekre a pákával.
Végezetül egy poén, ami a leírtakról jutott eszembe:
Mi az ellenállás mértékegysége: Partizán/négyzetméter. :))
Én is pont így vagyok a hátsó fékkel, folyton parázok, hogy most világít-e vagy nem, nameg az a késlekedés amivel kigyullad... Nagyvárosban ahol az ember seggébe másznak folyton, elég fárasztó tud lenni. Én is megcsinálnám legszívesebben LED-esre a féklámpát, de még életemben nem csináltam ilyet, hogy maratás, meg panel kifurkálás. Forrasztani azt már igen, de elég kezdő vagyok abban is :(
Oké kössz a tippet ez eszembe se volt elég rég volt a karbi tisztítva lehet az nem enged kellő anyagot az utánnadlévő aki meg írta az indítást úgy szoktam, kevés kompresszió meg lehetetlen mert majdnem 11 bárt mértem
csak lejtőn mész van esélyed
Amúgy spórolásra valóban a babetta a legjobb. Ennél már csak az olcsóbb ha gyalog közlekedsz.
Lehet, ha pontosan utána néznénk, kiderülne hogy csak izzót és meghatározott teljesítményűt lehet belerakni. A LED teljességgel szabálytalan szerintem.
Nem mintha nem lenne lényegesen biztonságosabb, de a kockafejű bürokratákat ez cseppet sem szokta érdekelni. "A szabály az szabály"
(viszont erre hivatkozva leszereltem az indexet, mivel szabály szerint motoron nem kötelező, nekem meg csak útban volt :)))
Régen a 3. féklámpával is ez volt. Büntettek érte a rendőrök. Aztán nálunk értelmesebb országokban rájöttek hogy jelentősen csökkenti a ráfutásos balesetek számát, szinte kötelező tartozéka lett az autóknak, és miután minden új autó ilyennel jött ki nálunk is nagy kegyesen megengedték.
A LED-el ugyan ez a helyzet. A gyári sötétben is alig látható, pislákoló, lassan beizzó féklámpa és helyzetjelző helyett, jól láthatóan erős, azonnal kigyulladó LED-el sokkal jobban betartják mögöttem a követési távolságot és most már merek fékezni akkor is amikor vannak mögöttem. Régen ez veszélyes volt TS-el.
A másik hogy az eredeti izzó foglalat folyamatosan érintkezési hibás volt (6V átka) és sohasem tudhattam hogy látnak e. Mindig a hátsó lámpát nézegettem menetközben is. A LED-es konzol rendes késes csatlakozókkal van bekötve ami jóval megbízhatóbb működést biztosít. Az izzó kiégésétől sem kell tartani, mert 50000óra élettartamával túl fogja élni a motort, ráadásul a sok LED közül 1-2 tönkremenne még mindig jól látható vagyok....a műszakira viszont viszek pár LED-et zsebben, mint tartalék izzókészlet ;-))
sorszám: 30352 (101729)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-01 04:55:05)
szerintem csak azért szóltak meg mert mert irigylik,meg talán mert enyhe hideg kékes szine van mint a neoncsőnek.
ilyen már volt sajnos,csak kár hogy utána kérte a forgalmit meg a jogsit:),de most már mindenem meg van még a láthatósági mellény is,most már csak a lábtörlő gumi miatt szólhatnak hogy kicsit cafrangosra vágtam ki
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|