:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
A rezókkal is lehetne kísérletezni a különböző hosszú diffuzorokkal, hengeres részekkel , konfuzorokkal kör alakú szélesebb peremet kialakítva rajtuk, és csavarokkal összerősíteni őket, így tetszés szerint cserélhetők lennének, és a tisztításuk is egyszerűvé válna.Kinek sikerül először a gyári dobnál jobbat alkotni?A legjobbat sorozatban gyárthatnánk mindenki hasznára.
Vááááááá-véééééé :)))
Nekem is ezért kell több használt dob.egy a kisérletekre, egy gyári.arra is gondoltam, hogy üresre szedem, és egy visszaverő falat tologatok benne kísérletképpen 12-18mm-es likkal a közepén.A táguló rész a diffúzor, a konfúzor a visszaverő.A kúpot gondolom kivetted belőle.240mm kb. jó, a diffúzor ha jól emléxem 55cm hosszú.Illetve 45cm,plusz 1cm hengeres rész.Nem értelek.Mitől lenne fos, ha 4-6000 között megy, és 4000-nél ugrásszerűen megindul?Kicsit hosszítani kellene rajta,akkor már 3000-től jó lehetne.De az igazán jó dobot csak kísérletezéssel lehet elérni, le kell ellenőrizni az elmélet helyességét.Ezzel a rezóval sikerült az 1,9 liter?Próbálhattad volna szűkíteni a végcsövet, és figyelni a változást.El lehet vele játszogatni.
Köszi. 3,5 kb. 60km/h-hoz tartozó érték.
sorszám: 30447 (101863)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-02 22:59:46)
a sebbességadatokat teljesen jól értelmezted. a golf 100at mutat amikor az MZ 85-90et. de a ledes gyíkság meg csak 80at mutat amikor 85tel megyek.(óra szerint). a gyári dob mizéria már az agyamra megy.. a motort egy gyönyörű példánnyal szerelve vettem. hát erre pont ezt kellett a kisérletezőkedvű barom agyammal szétvágni.azóta is átkozom magam ezért. abbol lett az első "rezó".nemrég meg 3 darab dobból egy napi szarakodással összehoztam egy, a gyárinak teljesen megfelelő belső felépítésű és méretű dobot, ami mattfekete lett mert olyan ocsmány volt alapból. természetesen elötte gázégővel, izzítva.. kompresszorral fújva kiégettem a felhasznált dobokat. rezó adatok publikusak.. de senkinek se ajánlom. inkább jöjjön el hozzám, és kipróbálhatja a motorján. nagyon egyszerű. a gyári dob konfúzora(táguló rész) teljesen megfelel. a hasat a gyári belső zárókúpnál kell elvágni. erre jön egy 240mm hosszú szűkülő rész aminek a vége egy 18mm belső átmérőjü(én MTB nyeregcsőből csináltam) cső ami 120mm hosszú. borzalmas hang.. 4000-4500környékén határozott rántással megindúl.a hangja az addigi vééééééé-ből átmegy váááááááá-ba. hirtelen megjelenik kb a motor gyári max teljesítménye(amit 6000-6300nál tud) majd szépen gyorsúl 5500-6000ig, és mint akit elvágtak.. váááá visszamegy vééééé-be.. és nem hajlandó tovább forogni(mintha dob nélkül mennél).F.O.S. kategória.
tudom elég hülyén hangzott az előző kommentem,de most láttad te is amit mailben küldtem? ott feketén-fehéren le van irva,hogy 3,5l\100km,és ez nagyjából teljesül is nálam.
Oké.Benne vagyok.A kuplungcsúszást a matematikára írtam.Ha 50-nél 300et forog, akkor 100-nál 6-ot kell forognia.Gyárilag 50-nél 2700-3000-et forog a kis MZ.
Tényleg jó lenne, az én órám szerint megyünk 50km-t, majd vissza, és így megtudjuk a tiéd is annyir mér-e, és a fogyasztás is kiderül.Nekem 570-et fordul a kerék 1km-en.Ez 1,7544m-es kerékkerületet jelent.Én 1,87-et mértem, de ez nem túl nagy eltérés.
Holnap indulok, viszem hozzád tuningoltatni a gépem.
Én is jó gyári dobot keresek.mikor nem kellet, tele volt vele a vastelep, persze most egy darab sincs.Ide is beírhatod a méreteit, vagy ha nem publikus, küldd el légy szíves a mailemre.87-es fúvókával talán 80km/h végsebességet tudnék elérni, szakadékban, hátszéllel.Lehet, hogy túl nyitott a kipufogó.Úgy érted, hogy golf 100, Ts 85, és még felfelé csalt az órád, tehát a ledes mérő 80-at mutatott?
kuplung csúszik.. biztos. meg én azt észre se veszem.. nem most jöttem le a falvédőről. itt az e-mail címem: waresz89@freemail.hu beszéljük meg. eljösz. megyünk valahol a környékbe 100km-t és megnézzük kinek mennyi benzin fogyott. nyugodt szívvel kiállok minden kételkedő elé.:D sőt... mondok jobbat: beleöntünk 3litert a tankomba, és elindulunk. megyünk 50 km-t 80as tempóba, majd visszafordulunk. én simán hazaérek:D..
jó most azért hülyének se kell nézni az embert. ha a gép elmegy 400-500km-t egy tankkal akkor ott már nem én vagyok a hülye. ennyit zabál. csókolom. 70-80 alatt csak lakott területen belül megyek. .azt is csak akkor ha nem sietek. amikor kedvem tartja akkor elhúzatom a halálba.. amikor meg nincs kedvem húzni akkor 35-40nel is 4.be megyek. és vígan használható.. fel tudja venni úgy is a forgalom ritmusát. 125ös hengerfej tömítőfelületének van az égéstér irányából egy kis éle. ebbe az 52mm-res dugó simán belefér. de az én 57mm-esem már nem. ezt a kis élt kellett a présrés hengerfejbe kialakított felületével egy vonalba hozni. ennyi. a kompressziótűrése a 95ös benyónak meg kb 13:1körül van. ha nagy melegbe nagyon meghajtom, és hirtelen megállás után leállítom akkor 1et-2-t pöffen gyújtás nélkül is. ennyit öngyullad. szarok rá:D. ennyi belefér. nem ciripel. nem csattog. finoman kiegyensúlyozottan jár minden tartományba. rendesen meg lett csinálva. de ha valaki nem hiszi. hozza el a gépét. varázslok annak is ilyen fogyasztást.
Jók ezek:D:D:D mondj még ilyet tetszik:D:D:D:D:D:D!
Szsrobert! az a rezó nagyon el volt találva. a méreteit szivesen odaadom.sőt akár cserélhetünk is. ha van egy jó gyári dobod még rá is fizetek.87es fúvóka, tű legalúl, és 1:40.mondom. főtengely idővel megragadt. nekem sose sikerült a kiscsúzliba 4liternél többet beleverni, még amikor nagyon szar volt(1,5mm gyűrűhézag) akkor sikerült annyit. egyszerüen nem értem ezeket a 6 literes fogyasztásokat. az órám meg hibátlan. egy raj motorral voltunk innen érd közeléből debrecenbe.. 300km +-3 km jött ki mindenkinek. nincs valódi diferencia.nyilván az az óra számláló része, és nem a pillanatnyi mutató. de ha mondjuk a családi Golfunkhoz viszonyítok.. golf 100km/h MZ 85-90km/h.. még keveset is mutat az órám. ha az utak mentén található "lassíts" feliratú ledkijelzős sebbeségmérő szart veszem alapúl akkor meg 5öt csal felfelé 80nál. mi a jó?? tudja egyáltlán valaki? a stopperes megoldás teszik. az korrekt. ki is fogom próbálni. azt majd beszámolok. REZÓra visszatérve: MZ-re JAWA-ra akármilyen régi nyomatékhangolt cuccra teljesen alkalmatlan. egy kis tartományba működik.. pl az enyém 4500-6000ig. ebbe csak az a szomorú hogy alatta rosszabbúl megy mint gyári dobbal, és felette meg egyáltalán továbbforogni sem hajlandó.. mellette zajos, kényelmetlen. az aktiv fordulattartomány alatt mindent kienged a blokkból.. borzalmasan megnő a fogyasztás, a motor kenése romlik. dől kifele az olaj belőle. ez nekem tanulópénz volt.. egy 15000km futott bontatlan blokkot 1000 kilóméteren szétcsaptam vele. KELL MÉG VALAKINEK REZÓ???!?!? a GYÁRI DOB EGY IGAZI CSODA! KÉNYELMES, HALK, NYOMATÉKOS, KÍMÉLI A BLOKKOT, ÉS LINEÁRIS!!!!! fogyasztás ezzel a legbarátságosabb. ja és ez mutat jól a motoron. kell más? szerintem nem.
Ja, és így ment az MZ-m 200000km-t bontatlan blokkal.Még a megszakító sem kopott el.Az első gumi és a fékbetétek is kibírták a teljes távot, pedig több száz métereket gurultam első keréken.Aztána végén eladtam, mert sokat zabált és gyenge volt, és vettem egy Mini-Rometet.Ez már a Hájas Busákat is legyorsulja, és csak 2 decit fogyaszt.Vegyes gyümölcsből. :D
Viccet félretéve: 2,1-2,2-t elképzelhetőnek tartom TS-sel, de 3,5re- fújt gumikkal, láncvédő nélkül, 40-50-es tempónál.ELMÉLETILEG a fogyigörbe a TS-könyvben(kék) 70nél 3 liter, 50-60-nál 2,2 körül van.
Persze, hogy nem detonál, ha kifúj.Úgy 5 köbcentis hengerfejet is fel lehet szerelni. :)
A kopott mocikat is lehet valamennyire javítani egy magasabb sűrítésű fejjel.Persze kis fordulaton gyenge lesz az átfújás miatt.
Nagyotmondás-verseny..Muhaha :DDDDDDDDDD
Egszer az MZ-mre tettem előre 21-es láckereket.A generátortóél nem fért fel, így annyit kireszeltem belőle.Később le is szerelte, hogy könnyebb legyen a motor.A hengerfejet Rigáéra cseréltem, így 1:22-es sűrítést értem el.A 24-es porlasztóba a Babetta 63-as főfúvókáját tettem, így 190 körül pörgött a motor 5000-es fordulaton, és a gázon 1mm-nél többet nem lehetett mozdítani, mert azonnal elforgott a hátulra beépített 235-ös autókerék.Látnod kellett volna a több száz méter hosszú gumicsíkokat az aszfalton...Azóta sem füstöltem el annyi autógumit(ingyen kaptam).Az Audisokat ,Mercis koptercsávókat, BMW-s királyokat dúrtam le az autópályán a belső sávból sorozatban.A kanyarokban rendre lábtartóig döntöttem a gépet, a gumi lekopása után kilométerekről látható módon szikrázott a kanyarokban. Ráadásul így állatkodva, tartósan 190-nel utazva is 1 liter alatt maradt a fogyasztása, az is használt étolajból.Ehez 1:100-as arányban kevertem fáradtolajat kenésként. :D
Nekem etanol- benzin keverékkel is 3 körül evett 50-nél.Csak E85-tel üzemeltetve jelentősen nagyobb fúvókaméretek, s több üzemanyag válik szükségessé.A feles arány talán a legjonbb(ki kell kísérletezni). A kúti 95-ös benzin morajlik.A 100-as sokkal jobb, sokkal kisebb gázkarállásnál tudott vele a motor azonos sebességet(magasabb fűtőérték?).Ha tudok hengerfejet szerezni, felhegesztetek egyet extrém sűrítésűre az alkoholhoz, kíváncsi vagyok a motor viselkedésének változására.
Nekem is ez volt, TS-en, de az ETZ-nek is hasonló. Elkopott a fogasív, ki kell cserélni, vagy az első fogat le kell köszörülni. Így nem forgatja meg annyira de egy darabig még használható.
Nekem is így van preparálva a TS. Eredetileg 125-ös, de 150-esre van furva. Karbi ETZ125-re való.
Még éppen nem detonál, de a hengerfej gyári formában kifúj. Nem bírja a nagy nyomást. Én HF tömítést raktam bele, így teljesen jó a gép.1/60körüli keverékkel és szintetikus olajjal járok.
Igaz én nem szegényítem el a keveréket, sőt kifejezetten dúsra van állítva, hogy jól gyorsuljon.
kb. +10%-ot csalnak az órák, az új autóknál is.
Ezek a mérési módok kb annyira hitelesek mintha megsaccolnád hasra ütéssel :)
Ha pontosan meg akarod mérni akkor országúton állj be egy fix tempóra és stopperold hány másodperc 1km, ebből egyszerűen számolható a sebesség, és ez elég pontos.
A legjobb azonban a GPS, mert az tuti pontos.
:))) nem nagyot mondás verseny hanem fogyasztási verseny :D
Az nem jó, mert kisebb a fűtő értéke.
Nekem a TS 30%-al többet fogyasztott mint a benzinből.
Benzin az jó ha a minél kisebb üzemanyag mennyiség a lényeg
Hello!
Nekem van egy ETZ 125-ös motorom amit átépítetünk egy 150/2-es hengerel. A motornál egy olyan jelenség jött elő, hogy amikor rárúgok sokszor nem kapja el a kuplungnál a fogat és elpörög mellete. Elég kelemetlen és idegesítő is. Ha lassan rugók rá akkor finom rátud kapni a fogra és akkor talán sikerül erősebben is rárugni. Aki tudja mitől lehet ez létszives segítsen.
Dani
helo ts 150em van.
nekem a hátsó gumim kerülete akkor mikor 92t mentem vele 3 ban ami biztos h megvolt 105(a csalás miatt) akkor 1.91m volt a gumi kerülete.És nekem 16 os elsőlánckerekem van és ha 105 öt is ment akkor is csak 7000 et pörött program szerint és hihető mert akkormár eléggé sirós hangja volt a blokknak.És nekem 100 as főfuvókám van és rövidebb kipum.és 4 liternél nem eszik többet.Én aznap 2 szer megpróbáltam 3 ban 90 fölött.
ez tavaly volt.
Mit takar pontosan a pöcök helye és a hagyományos kifejezés?A hengerben mekkora a gyűrűhézag?
Hány fogas a kislánckereked?3000-nél 55-60, 6000-nél 100(a 110-120 helyett)?Csúszik a kuplung.Nem detonál a 125-ös hengerfejjel?95-ös benzint használsz?Milyen 2T olajat keversz a benzinbe?A tömítőélből mennyit reszeltél le?
A 80-nál 1,9-et szeretném saját magam tapasztalni.Pontos az órád? 30-as keverék minimum az ilyen kísérleteknél, vagy ne hajtsd 3000-es fordulat felett.Mik voltak a hangolt rezó méretei?100-as fúvókával nálam 6 liter a max. 3 helyett.A 120-at szeretném látni, mert keveset fogyasztó,de a gyárinál jelentősen gyorsabb motort eddig nem láttam.Bár egy jól eltalált rezó csodákat művelhet.
Vidéken hogy járjak BKV-val? :D :D :D
sorszám: 30421 (101833)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-02 01:58:00)
Mi a baja a gyári blokknak?
Helló!
Azt szeretném kérdezni, hogy vettem 2 gyűrűt,de a pöcök helye különbözik. Az egyiknél durván 45 fok van a pöcöknél, a másik pedig hagyományos.Berakhatom gond nélkül?
Fórumozóknak 150EFt:
http://www.hasznaltauto.hu/2428175_mz_etz_1983
Petermz! neked most TS-ed van vagy etz-d?:D Andrei! a te ötleted alapján mértem én is kerékátmérőt. de egyébként nem forog az olyan sokat. az enyémbe egyel több foga van a kislánckeréknek. 4.be 3000ret forog 55-60nál. 6000körül 100nál. ez 150-es. 125 csak a felirat a motoron, meg minden máson kivéve a porlasztón.:D a henger 10.túlméretes(+5mm:D). 125ös hengerfej van rajta, csak a tömítőélből szedtem le egyszerű kerek reszelővel, hogy összejöjjön az a kb 0,8mm présrés. a kompressziója 12 fölött van igy.:D ja és ha valamire büszke vagyok, akkor az az hogy eredeti NDK 57mm-es dugóm van:D
leteszed sztenderről a motort, húzol krétával egy csíkot a gumi szélére, majd azzal 1 egyenest alkotva az aszfaltra is, gurulsz egyenesen előre 1 kerékfordulatot, majd ha leért a csík, húzol egy másik vonalat az útra, 2 vonal távolsága a kerék kerülete
ez elég pontatlan lehet, de attól hogy mérőszalaggal körbeveszed a gumit, pontosabb
felfújt - illetve puha keréknél a kerület centiket változik
érdemes országúton az 1km-t jelző tábláknál figyelni hol jár az óra, és ha pontatlan akkor pár mm-t nagyobbra vagy kisebbre állítani
az órám ha csal is akkor is maximum +-5km/h-t. unokatesómék 1 éves VW polojával lett "összemérve" szerintem ez vehető mintának. hátsó kerekem kerülete:189,5cm ezt most mértem le életembe először.. csak a te kedvedért:D! ez egy heidenaui K65 18"3.00 tény hogy a gyári K31esnél kissebb gördülőellenállással rendelkezik. de méretben 100%ig azonos. tán még nagyobb is egy kicsit. általában 2-2,1bar-ral járok. az első kerék K45 és ~1,6ra van fújva. 100 3.ba?:D én se akartam elhinni. de amikor a fordulatmérő is jócskán elhagyja a 7500at akkor már elképzelhető bármi:D.egyébként életembe egyszer és utoljára kínoztam meg így. szükségtelen 5000fölé pörgetni. ja és a porlasztóm a gyári 24N1-1 polírozott torokkal, és 92, helyett 100-105(azért irom igy mert én csináltam 1mm-es fúróval) főfúvókával. a motor itt megtekinthető: van több kép is. http://users.atw.hu/ketutem/15-Waresz/pic-o-matic.php?album=Kiscsuzli%202008%20felujitas(JO)&show=10
na persze
3-ban 105 az 9800 fordulat etz 125-nél, ts-nél 8700
4 felömlővel meg 145 főfúvókával el is hiszem
fogyasztás 10+ liter / 100km
Hogy kell beállítani bicikli órán a motor kerekének a kerületét?? Nincs erre valami táblázat? Nekem a bicóórám alapból 2042re áll be ha kiveszem-berakom az elemet.
ja igen 1 hónapja tudtam meg h elvileg keveset mér az órám 78nál igazából 95 van elvileg egy autó szerint, egy etz szerint ha én 90el megyek az 110neki tehát 2 ok h csal sztem ugyhogy az enyém is megy akkor 3 ban 105 öt sztem.bicikli órát tezsek majd fel.
helo milyen karbid van?szép eredmények biztos nem csal az órád?hátul mekkora kerületű gumi van?Lemérnéd mérőszalaggal?
az enyém 4 et eszik de ezis megy rendesen de 3. ba 100at nemhiszem bár régen mentem kopott motorral 3 ban 92 nél tettem a 4 .et még mindig ment volna de nemtudom mennyit pörgött akkor mert nincs fordmérő órám.
KIS fogyasztás verseny?:D az én kiscsúzlim(TS-125) annak idején(amikor még 125ös(52mm furat) volt, és kb1,5mm gyűrűhézaga volt) túratempóba(50-70) 2,2vel beérte.egy hangolt rezóval sikerült tartós 80as tempóba 1,9et kihozni belőle, meg is szorúlt a főtengelye(kevés volt az 1:40).most 57mm furattal(151cm3) 3liternél többet nem bírok beleverni akárhogy kínzom. 100as főfúvóka, gyári tiszta dob, ja persze elektronikus gyújtás,gyönyörű őszbarna gyertya bármilyen vezetési stílus mellett. na jó..két személlyel felmegy 3,2re:D röhej. 2.be simán megy 70ig(~7500-7800rpm) torpanás nélkül, 3.ba 95-100, 4.be 115-120. ha normálisan használom egymagam(70-90km/h)akkor 2,5-2,7.elégedett vagyok. minden emelkedőt megmászik 4.be. 30tol(kb1500rpm) már gyönyörűen gyorsúl. TS párti vagyok. nagyon erősen. van 250/1em is. az a másik csoda. 5.be 45től már teljesen használható. simán megy akár 140-150et is. csinálja meg valaki ezek közül bármelyiket is etz-vel. nyugodtan mondom: NEM FOGJA! :D
figyelj ha neked ez megterhelő akkor járj bkv-val,ők fix díjjal fuvaroznak,persze korlátozott időközben.nekem is volt olyan hogy többet zabált mint szokott,de nem foglalkoztam vele ennyit mint te,de ha gondolod,akkor nézd meg itt a szakirodalomba v. a www.mzclubhungary.com-on a javitási könyvet,sajnos nem tudom neked bescannelni az enyémet,de ha tudnám meg mutatnám,az EM125 és az EM150 jelü blokkok mind 3.5L es fogyastásúak a gyár szerint,és az erősebb 150es,amelyiknek(most puskázok egy kicsit) annak van a 34n2-1es karbija,arra ír 4Les fogyasztást kereken,de ha nem hiszed el akkor most el is küldöm,mert már le is töltött amíg megirtam neked hol is találod
E85 felhegesztett hengerfejjel?
tényleg, nagyobb oktánszámmal a fogyasztás is csökken ha a gyújtást és a sűrítést hozzá igazítod.
Az biztos.A 4-6 liter inkább.Kíváncsi vagyok, hogy egy láncvédő burkolat nélküli keskeny gumis MZ-ből hány km-t lehetne kihozni 1 liter benzinnel.Áramvonalidom, sima gumik, tankra fekvés, kis fúvókák, menet közben állítható gyújtás, magas kompressziójú hengerfej, durranógázbevezetés, méretezett kipufogócső.Még a Híradóban is szerepelnénk. :D
Hát anno a szocializmusban,sokszor nem valós adatokat adtak meg,hogy az előírt normák,legalább papíron stimmeljenek.(lásd: pl 5 éves terv):-)
Persze lehetett nekik ilyen tesztmotorjuk,de abban biztos minden minimálisra volt állítva,és szerintem csak akkor mentek vele mikor hátszél volt.Általában nem jellemző 2,3liter átlagfogyasztás,az mz-re.
:))))) Vagy :D Ahogy tetszik.:)
Bizony ám, de azt nem tudom, hogy az SI rendszerben benne van-e...
üdv.: R
Na, kérem, hát rá kell jönnöm, hogy van ilyen is, hogy próbapanel!Be kéne néznem egy elektronikai boltba...
Haver használt új dolgok építésére egy "protoboard" nevű eszközt, az nagyon érdekes játék volt.
Megtanultam az ellenállás mértékegységét is...
Más tudományágakra térve: minek a mértékegysége a szellem/négyzetméter?
És akkor még nem beszéltünk a főfúka tartó kopásáról, kiverődéséről. Jö főfúvóka tartót szerezni nehezebb, mint jó tűt. Tűt én is csiszoltam házilag, közel egy hónap és vagy négy tű feláldozása árán sikerült is. Én tudok még valamit ajánlani. Ne MZ-t hasznoljon aki kis fogyasztást akar, hanem 634es, vagy régebbi jawát.Illetve valami kissebb köbcentis régit.A 634 em nem fogyaszt 4.5 liter fölött, csak extrém esetekben. Elektronikus gyűjtással talán még négyre is le lehetne szorítani. Gondolom egy 125ös régi cz egész kevés benyóval elszuperál.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|