hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

szsrobert
válasz erre | email2008-10-03 19:42:24
Az én dobomnak qrvajó hangja van, hasonló egy négyütemű géphez.Alul sokkal nyomatékosabb lett,de baszhatom, ha többet fogyaszt vele a motor, és felül gyengébb.
Előnye, hogy könyökidom van hátulra hegesztve, és nem lesz büdös az utas ruhája, sem olajos a motor hátulja.
sorszám: 30465 (101891)
(előzmény: waresz, 2008-10-03 10:08:02)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-03 19:39:32
Kérlek érthetőbben fogalmazz.Mitb takar a has?A diffuzor után hány cm a hengeres rész?Iszonyat király a Wartburg hangja, csak kissé lassan váltottál.Bráááááááááánbráááááááááááán..RD350-esnek van hasonló hangja, csak az magasabban énekel.Tetszik. :)
sorszám: 30464 (101890)
(előzmény: waresz, 2008-10-03 09:57:47)

 
 
Jaky16
válasz erre | email2008-10-03 19:20:07
waresz érdekelne hogy hogy lehet kipucolni a ts 250 kipufját ami hidegen alig füstöl (a motor összerakás alatt fater /1-én néztük) állítólag a végét lelehet szedni de se csavar se semmi. előre is köszi.
sorszám: 30463 (101889)
(előzmény: waresz, 2008-10-03 10:08:02)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-10-03 19:05:28
Helló!Számít az neked hogy ki-ki milyen módon takarítja a kipufogóját?Szerintem maradj meg a saját ötletednél,mert itt megint túl okos ötletek születnek.Egyébként én csináltam azt is,hogy simán vsak kitöröltem a Jawa kipufogót.Köztudott,hogy az néha olajos szokott lenni.Az ETZ re ez nem teljesen igaz.És mondjuk azt szerintem csak 15 évente kell takarítani,de a lerakódott kokszot,nem sok módszerrel lehet kiszedni belőle.Főleg ha már jó néhány mm a vastagsága annak.
Gyuri.
sorszám: 30462 (101888)
(előzmény: R.Norbi, 2008-10-03 17:37:25)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-03 19:05:21
Van egy pár Etz alkatrészem.Ha valakit érdekli valamelyik jelezze.
sorszám: 30461 (101887)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-03 18:50:54
Én is akarok vízbontót a motorra, csak nem tudom, hogy a karbi előtt vagy után kössem be.Utána nem szökik el a gáz, viszont felpörgetheti a mocit, esetleg kevés lesz a kenés.
sorszám: 30460 (101886)
(előzmény: Csehcsoda, 2008-10-03 09:57:36)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-03 18:49:15
Ha van elegendő kimunkálás az elfordulásgátló stiftnek, 0,2mm gyűrűhézag mellett én beépíteném.
sorszám: 30459 (101885)
(előzmény: Pápics, 2008-10-03 07:28:09)

 
 
JAWAvsRENAULT
válasz erre | email2008-10-03 18:37:20
helló! ha már motorosoldalon beszélgetünk akkor ne pöcökről,beszélgessünk.Én úgy tudom annak az a szakneve:hogy BIZTOSÍTÓSZEG.Ennek pedig valóban az a szerepe,hogy megakadályozza a gyűrű elfordulását a dugattyún.Ezen kívűl megkülönböztetünk alul biztosított gyűrűt,középen biztosítottat,és felül biztosítottat.a legfontosabb pedig az,hogy nem lehet felcserélni egyik gyűrűt a másikkal.Mert nem tudod rátenni az alul biztosított gyűrűt,a középen biztosított dugattyúra.
Gyuri.
sorszám: 30458 (101884)
(előzmény: Pápics, 2008-10-03 07:25:45)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-10-03 17:37:25
"Mondd a szót"!Szeretném tudi milyen módszerrel lehet még kitakarítani a retyót a kipufogóbol!!!
sorszám: 30457 (101883)
(előzmény: waresz, 2008-10-03 10:08:02)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2008-10-03 15:49:23
Hát ebben egyet értek a kollégával !
sorszám: 30456 (101879)
(előzmény: waresz, 2008-10-03 10:08:02)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-03 10:08:02
"több használt dob kisérletekre" LÉGYSZÍVES!!! ne barmolj el egy darab menthető példányt se! alig van belőlük. nyugodtan mondom. KÁR KISÉRLETEZNI!!! minden MZ-est MEGKÉREK ARRA!(akinek van ilyen terve) ne legyetek f@szok! a gyári dob úgy hibátlan ahogy van. nem szabad levágni a végéből, nem fog jobban menni. csak idióta hangja lesz, amin viszont minden hétköznapi ember röhög! nem szabad kifúrkálni, mert megintcsak az lesz az eredmény, hogy idióta hang, és nem megy rendesen. biztos hallott már mindenki kifúrkált dobot. prüszkölő hangja van.. milyen már? bosszantó.. ha van rá érdeklődés, akkor írok egy részletes cikket, hogyan kell HIBÁTLANÚL KIPUFOGÓT KIÉGETNI(NEM benzinnel, NEM vizes rongyokkal hűtve, NEM széjjelvágva..stb.) EZZEL A MÓDSZERREL EGY ÚJ DOBOT LEHET NYERNI!!! aminek kellemes hangja van, és a motor azt fogja nyújtani ami benne rejlik, és amit valóban tud.
sorszám: 30455 (101873)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-03 09:57:47
igen. azzal a rezóval értem el azt a fogyasztási eredményt. első kisérleti darab ugy volt, hogy a gyári kúp után vágtam el a hasat, és a kúpot egyszerűen kivertem belőle a ponthegesztéseknél(én hülyebarom) erre jött az említett konfúzor, és a végcső. az eredmény meggyőző..4000től indúl meg, de 5200-5500nál már teljes torpanás van. meg lehetne csinálni ugy is hogy 3000től menjen 4000ig(még hosszab has kéne). .de szerintem még nagyobb baromság.most kis hasa van igy lett 4500ra feltolva a kezdőpont. tehát a rezó egy kis tartományba dologzik. alkalmatlan hétköznapi használatra. ellenpéda: gyári rallywartburg rezonátor terv. (nekem itt áll az udvarba egy olyan széria külsejü wartburg ami jelenleg 13másodperc alatt éri el a 100at.(vezérlésmódosítás, nagy kéttorkú porlasztó, rezonátor, még hiányzik a kompressziónövelés) érdekes ez a rezó mind a 3 hengert istápolja és ennek ellenére 3500-3800tól olyat ránt mint atom, és ameddig a blokk hajlandó forogni addig megvan a rezó jellegzetes üveghangja. kb7000nél(jónapot!! több mint 3000res tartományt áthidal..valami tudomány biztos rejlik benne) még mindig hallani ugyanazt a penge hangot, csak már nem tud a blokk eleget átöblíteni.. megtorpan. na de ez már az a wartburg, amibe semmi gyárira jellemző nyomaték..nem hajlandó alacsony fordulatról húzni, de ha megpörgetem akkor érdekes amit művel. itt van róla videó: http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc

ez a 13 másodpercnyi repedt hang kb 3deci benzin.
sorszám: 30454 (101872)

 
 
Csehcsoda
válasz erre | email2008-10-03 09:57:36
Sziasztok!
Korábban hozzászólt itt egy "szent őrült" :D , aki hidrogéngenerátort (vízbontót) épített a motorjára. Ha magára ismer, vagy tudja valaki, ki volt az, kérem, ne kíméljen!
Köszi
sorszám: 30453 (101871)

 
 
Gábor
válasz erre | email2008-10-03 07:44:31
Ne,az eggyik ts nél használatos gyürű a másik etz-nél ha berakod nem fog megfelelően a helyére ülni,a dugóhóz való gyűrüt vegyél.
sorszám: 30452 (101869)
(előzmény: Pápics, 2008-10-03 07:25:45)

 
 
Pápics
válasz erre | email2008-10-03 07:28:09
A gyűrűhézag 0,2.
sorszám: 30451 (101868)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-02 20:53:11)

 
 
Pápics
válasz erre | email2008-10-03 07:25:45
A pöcök az a stift a dugattyúban, hogy el ne forduljon a gyűrű. A hagyományosnak lépcsősen van a vége, szemből nem látod,a másiknál pedig kb. 45 fokban és szemből egy háromszöget látsz.Sajnos otthon vettem észre. Most berakjam a két különböző gyűrűt, vagy ne.
sorszám: 30450 (101867)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-02 20:53:11)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 23:56:15
A rezókkal is lehetne kísérletezni a különböző hosszú diffuzorokkal, hengeres részekkel , konfuzorokkal kör alakú szélesebb peremet kialakítva rajtuk, és csavarokkal összerősíteni őket, így tetszés szerint cserélhetők lennének, és a tisztításuk is egyszerűvé válna.Kinek sikerül először a gyári dobnál jobbat alkotni?A legjobbat sorozatban gyárthatnánk mindenki hasznára.
sorszám: 30449 (101865)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 23:48:00
Vááááááá-véééééé :)))
Nekem is ezért kell több használt dob.egy a kisérletekre, egy gyári.arra is gondoltam, hogy üresre szedem, és egy visszaverő falat tologatok benne kísérletképpen 12-18mm-es likkal a közepén.A táguló rész a diffúzor, a konfúzor a visszaverő.A kúpot gondolom kivetted belőle.240mm kb. jó, a diffúzor ha jól emléxem 55cm hosszú.Illetve 45cm,plusz 1cm hengeres rész.Nem értelek.Mitől lenne fos, ha 4-6000 között megy, és 4000-nél ugrásszerűen megindul?Kicsit hosszítani kellene rajta,akkor már 3000-től jó lehetne.De az igazán jó dobot csak kísérletezéssel lehet elérni, le kell ellenőrizni az elmélet helyességét.Ezzel a rezóval sikerült az 1,9 liter?Próbálhattad volna szűkíteni a végcsövet, és figyelni a változást.El lehet vele játszogatni.
sorszám: 30448 (101864)
(előzmény: waresz, 2008-10-02 23:19:36)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 23:36:05
Köszi. 3,5 kb. 60km/h-hoz tartozó érték.
sorszám: 30447 (101863)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-02 22:59:46)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 23:19:36
a sebbességadatokat teljesen jól értelmezted. a golf 100at mutat amikor az MZ 85-90et. de a ledes gyíkság meg csak 80at mutat amikor 85tel megyek.(óra szerint). a gyári dob mizéria már az agyamra megy.. a motort egy gyönyörű példánnyal szerelve vettem. hát erre pont ezt kellett a kisérletezőkedvű barom agyammal szétvágni.azóta is átkozom magam ezért. abbol lett az első "rezó".nemrég meg 3 darab dobból egy napi szarakodással összehoztam egy, a gyárinak teljesen megfelelő belső felépítésű és méretű dobot, ami mattfekete lett mert olyan ocsmány volt alapból. természetesen elötte gázégővel, izzítva.. kompresszorral fújva kiégettem a felhasznált dobokat. rezó adatok publikusak.. de senkinek se ajánlom. inkább jöjjön el hozzám, és kipróbálhatja a motorján. nagyon egyszerű. a gyári dob konfúzora(táguló rész) teljesen megfelel. a hasat a gyári belső zárókúpnál kell elvágni. erre jön egy 240mm hosszú szűkülő rész aminek a vége egy 18mm belső átmérőjü(én MTB nyeregcsőből csináltam) cső ami 120mm hosszú. borzalmas hang.. 4000-4500környékén határozott rántással megindúl.a hangja az addigi vééééééé-ből átmegy váááááááá-ba. hirtelen megjelenik kb a motor gyári max teljesítménye(amit 6000-6300nál tud) majd szépen gyorsúl 5500-6000ig, és mint akit elvágtak.. váááá visszamegy vééééé-be.. és nem hajlandó tovább forogni(mintha dob nélkül mennél).F.O.S. kategória.
sorszám: 30446 (101862)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-02 22:59:46
tudom elég hülyén hangzott az előző kommentem,de most láttad te is amit mailben küldtem? ott feketén-fehéren le van irva,hogy 3,5l\100km,és ez nagyjából teljesül is nálam.
sorszám: 30445 (101861)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-02 20:22:27)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 22:49:53
Oké.Benne vagyok.A kuplungcsúszást a matematikára írtam.Ha 50-nél 300et forog, akkor 100-nál 6-ot kell forognia.Gyárilag 50-nél 2700-3000-et forog a kis MZ.
Tényleg jó lenne, az én órám szerint megyünk 50km-t, majd vissza, és így megtudjuk a tiéd is annyir mér-e, és a fogyasztás is kiderül.Nekem 570-et fordul a kerék 1km-en.Ez 1,7544m-es kerékkerületet jelent.Én 1,87-et mértem, de ez nem túl nagy eltérés.
sorszám: 30444 (101860)
(előzmény: waresz, 2008-10-02 22:37:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 22:44:10
Holnap indulok, viszem hozzád tuningoltatni a gépem.
sorszám: 30443 (101859)
(előzmény: waresz, 2008-10-02 22:27:37)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 22:42:30
Én is jó gyári dobot keresek.mikor nem kellet, tele volt vele a vastelep, persze most egy darab sincs.Ide is beírhatod a méreteit, vagy ha nem publikus, küldd el légy szíves a mailemre.87-es fúvókával talán 80km/h végsebességet tudnék elérni, szakadékban, hátszéllel.Lehet, hogy túl nyitott a kipufogó.Úgy érted, hogy golf 100, Ts 85, és még felfelé csalt az órád, tehát a ledes mérő 80-at mutatott?
sorszám: 30442 (101858)
(előzmény: waresz, 2008-10-02 22:13:36)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 22:37:37
kuplung csúszik.. biztos. meg én azt észre se veszem.. nem most jöttem le a falvédőről. itt az e-mail címem: waresz89@freemail.hu beszéljük meg. eljösz. megyünk valahol a környékbe 100km-t és megnézzük kinek mennyi benzin fogyott. nyugodt szívvel kiállok minden kételkedő elé.:D sőt... mondok jobbat: beleöntünk 3litert a tankomba, és elindulunk. megyünk 50 km-t 80as tempóba, majd visszafordulunk. én simán hazaérek:D..
sorszám: 30441 (101856)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 22:27:37
jó most azért hülyének se kell nézni az embert. ha a gép elmegy 400-500km-t egy tankkal akkor ott már nem én vagyok a hülye. ennyit zabál. csókolom. 70-80 alatt csak lakott területen belül megyek. .azt is csak akkor ha nem sietek. amikor kedvem tartja akkor elhúzatom a halálba.. amikor meg nincs kedvem húzni akkor 35-40nel is 4.be megyek. és vígan használható.. fel tudja venni úgy is a forgalom ritmusát. 125ös hengerfej tömítőfelületének van az égéstér irányából egy kis éle. ebbe az 52mm-res dugó simán belefér. de az én 57mm-esem már nem. ezt a kis élt kellett a présrés hengerfejbe kialakított felületével egy vonalba hozni. ennyi. a kompressziótűrése a 95ös benyónak meg kb 13:1körül van. ha nagy melegbe nagyon meghajtom, és hirtelen megállás után leállítom akkor 1et-2-t pöffen gyújtás nélkül is. ennyit öngyullad. szarok rá:D. ennyi belefér. nem ciripel. nem csattog. finoman kiegyensúlyozottan jár minden tartományba. rendesen meg lett csinálva. de ha valaki nem hiszi. hozza el a gépét. varázslok annak is ilyen fogyasztást.
sorszám: 30440 (101855)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 22:17:21
Jók ezek:D:D:D mondj még ilyet tetszik:D:D:D:D:D:D!
sorszám: 30439 (101854)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 22:13:36
Szsrobert! az a rezó nagyon el volt találva. a méreteit szivesen odaadom.sőt akár cserélhetünk is. ha van egy jó gyári dobod még rá is fizetek.87es fúvóka, tű legalúl, és 1:40.mondom. főtengely idővel megragadt. nekem sose sikerült a kiscsúzliba 4liternél többet beleverni, még amikor nagyon szar volt(1,5mm gyűrűhézag) akkor sikerült annyit. egyszerüen nem értem ezeket a 6 literes fogyasztásokat. az órám meg hibátlan. egy raj motorral voltunk innen érd közeléből debrecenbe.. 300km +-3 km jött ki mindenkinek. nincs valódi diferencia.nyilván az az óra számláló része, és nem a pillanatnyi mutató. de ha mondjuk a családi Golfunkhoz viszonyítok.. golf 100km/h MZ 85-90km/h.. még keveset is mutat az órám. ha az utak mentén található "lassíts" feliratú ledkijelzős sebbeségmérő szart veszem alapúl akkor meg 5öt csal felfelé 80nál. mi a jó?? tudja egyáltlán valaki? a stopperes megoldás teszik. az korrekt. ki is fogom próbálni. azt majd beszámolok. REZÓra visszatérve: MZ-re JAWA-ra akármilyen régi nyomatékhangolt cuccra teljesen alkalmatlan. egy kis tartományba működik.. pl az enyém 4500-6000ig. ebbe csak az a szomorú hogy alatta rosszabbúl megy mint gyári dobbal, és felette meg egyáltalán továbbforogni sem hajlandó.. mellette zajos, kényelmetlen. az aktiv fordulattartomány alatt mindent kienged a blokkból.. borzalmasan megnő a fogyasztás, a motor kenése romlik. dől kifele az olaj belőle. ez nekem tanulópénz volt.. egy 15000km futott bontatlan blokkot 1000 kilóméteren szétcsaptam vele. KELL MÉG VALAKINEK REZÓ???!?!? a GYÁRI DOB EGY IGAZI CSODA! KÉNYELMES, HALK, NYOMATÉKOS, KÍMÉLI A BLOKKOT, ÉS LINEÁRIS!!!!! fogyasztás ezzel a legbarátságosabb. ja és ez mutat jól a motoron. kell más? szerintem nem.
sorszám: 30438 (101853)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 22:10:14
Ja, és így ment az MZ-m 200000km-t bontatlan blokkal.Még a megszakító sem kopott el.Az első gumi és a fékbetétek is kibírták a teljes távot, pedig több száz métereket gurultam első keréken.Aztána végén eladtam, mert sokat zabált és gyenge volt, és vettem egy Mini-Rometet.Ez már a Hájas Busákat is legyorsulja, és csak 2 decit fogyaszt.Vegyes gyümölcsből. :D

Viccet félretéve: 2,1-2,2-t elképzelhetőnek tartom TS-sel, de 3,5re- fújt gumikkal, láncvédő nélkül, 40-50-es tempónál.ELMÉLETILEG a fogyigörbe a TS-könyvben(kék) 70nél 3 liter, 50-60-nál 2,2 körül van.
sorszám: 30437 (101852)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-02 21:58:40)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 22:02:22
Persze, hogy nem detonál, ha kifúj.Úgy 5 köbcentis hengerfejet is fel lehet szerelni. :)
A kopott mocikat is lehet valamennyire javítani egy magasabb sűrítésű fejjel.Persze kis fordulaton gyenge lesz az átfújás miatt.
sorszám: 30436 (101850)
(előzmény: Keri, 2008-10-02 21:42:49)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 21:58:40
Nagyotmondás-verseny..Muhaha :DDDDDDDDDD
Egszer az MZ-mre tettem előre 21-es láckereket.A generátortóél nem fért fel, így annyit kireszeltem belőle.Később le is szerelte, hogy könnyebb legyen a motor.A hengerfejet Rigáéra cseréltem, így 1:22-es sűrítést értem el.A 24-es porlasztóba a Babetta 63-as főfúvókáját tettem, így 190 körül pörgött a motor 5000-es fordulaton, és a gázon 1mm-nél többet nem lehetett mozdítani, mert azonnal elforgott a hátulra beépített 235-ös autókerék.Látnod kellett volna a több száz méter hosszú gumicsíkokat az aszfalton...Azóta sem füstöltem el annyi autógumit(ingyen kaptam).Az Audisokat ,Mercis koptercsávókat, BMW-s királyokat dúrtam le az autópályán a belső sávból sorozatban.A kanyarokban rendre lábtartóig döntöttem a gépet, a gumi lekopása után kilométerekről látható módon szikrázott a kanyarokban. Ráadásul így állatkodva, tartósan 190-nel utazva is 1 liter alatt maradt a fogyasztása, az is használt étolajból.Ehez 1:100-as arányban kevertem fáradtolajat kenésként. :D
sorszám: 30435 (101848)
(előzmény: Keri, 2008-10-02 21:29:08)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 21:48:40
Nekem etanol- benzin keverékkel is 3 körül evett 50-nél.Csak E85-tel üzemeltetve jelentősen nagyobb fúvókaméretek, s több üzemanyag válik szükségessé.A feles arány talán a legjonbb(ki kell kísérletezni). A kúti 95-ös benzin morajlik.A 100-as sokkal jobb, sokkal kisebb gázkarállásnál tudott vele a motor azonos sebességet(magasabb fűtőérték?).Ha tudok hengerfejet szerezni, felhegesztetek egyet extrém sűrítésűre az alkoholhoz, kíváncsi vagyok a motor viselkedésének változására.
sorszám: 30434 (101846)
(előzmény: Keri, 2008-10-02 21:26:26)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:44:35
Nekem is ez volt, TS-en, de az ETZ-nek is hasonló. Elkopott a fogasív, ki kell cserélni, vagy az első fogat le kell köszörülni. Így nem forgatja meg annyira de egy darabig még használható.
sorszám: 30433 (101845)
(előzmény: Dani92, 2008-10-02 21:10:56)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:42:49
Nekem is így van preparálva a TS. Eredetileg 125-ös, de 150-esre van furva. Karbi ETZ125-re való.

Még éppen nem detonál, de a hengerfej gyári formában kifúj. Nem bírja a nagy nyomást. Én HF tömítést raktam bele, így teljesen jó a gép.1/60körüli keverékkel és szintetikus olajjal járok.
Igaz én nem szegényítem el a keveréket, sőt kifejezetten dúsra van állítva, hogy jól gyorsuljon.
sorszám: 30432 (101844)
(előzmény: szsrobert, 2008-10-02 20:51:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:37:56
elkopott
sorszám: 30431 (101843)
(előzmény: ábrus, 2008-10-02 20:10:47)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:34:48
kb. +10%-ot csalnak az órák, az új autóknál is.
sorszám: 30430 (101842)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 16:33:12)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:32:06
Ezek a mérési módok kb annyira hitelesek mintha megsaccolnád hasra ütéssel :)
Ha pontosan meg akarod mérni akkor országúton állj be egy fix tempóra és stopperold hány másodperc 1km, ebből egyszerűen számolható a sebesség, és ez elég pontos.
A legjobb azonban a GPS, mert az tuti pontos.
sorszám: 30429 (101841)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 15:28:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:29:08
:))) nem nagyot mondás verseny hanem fogyasztási verseny :D
sorszám: 30428 (101840)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 11:25:19)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-02 21:26:26
Az nem jó, mert kisebb a fűtő értéke.
Nekem a TS 30%-al többet fogyasztott mint a benzinből.
Benzin az jó ha a minél kisebb üzemanyag mennyiség a lényeg
sorszám: 30427 (101839)
(elözmény: LG TS, 2008-10-01 23:28:33)

 
 
Dani92
válasz erre | email2008-10-02 21:10:56
Hello!

Nekem van egy ETZ 125-ös motorom amit átépítetünk egy 150/2-es hengerel. A motornál egy olyan jelenség jött elő, hogy amikor rárúgok sokszor nem kapja el a kuplungnál a fogat és elpörög mellete. Elég kelemetlen és idegesítő is. Ha lassan rugók rá akkor finom rátud kapni a fogra és akkor talán sikerül erősebben is rárugni. Aki tudja mitől lehet ez létszives segítsen.

Dani
sorszám: 30426 (101838)

 
 
Péter mz
válasz erre | email2008-10-02 20:55:40
helo ts 150em van.
nekem a hátsó gumim kerülete akkor mikor 92t mentem vele 3 ban ami biztos h megvolt 105(a csalás miatt) akkor 1.91m volt a gumi kerülete.És nekem 16 os elsőlánckerekem van és ha 105 öt is ment akkor is csak 7000 et pörött program szerint és hihető mert akkormár eléggé sirós hangja volt a blokknak.És nekem 100 as főfuvókám van és rövidebb kipum.és 4 liternél nem eszik többet.Én aznap 2 szer megpróbáltam 3 ban 90 fölött.
ez tavaly volt.
sorszám: 30425 (101837)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 16:28:59)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 20:53:11
Mit takar pontosan a pöcök helye és a hagyományos kifejezés?A hengerben mekkora a gyűrűhézag?
sorszám: 30424 (101836)
(előzmény: Pápics, 2008-10-02 19:14:55)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 20:51:07
Hány fogas a kislánckereked?3000-nél 55-60, 6000-nél 100(a 110-120 helyett)?Csúszik a kuplung.Nem detonál a 125-ös hengerfejjel?95-ös benzint használsz?Milyen 2T olajat keversz a benzinbe?A tömítőélből mennyit reszeltél le?
sorszám: 30423 (101835)
(előzmény: waresz, 2008-10-02 16:47:17)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 20:43:52
A 80-nál 1,9-et szeretném saját magam tapasztalni.Pontos az órád? 30-as keverék minimum az ilyen kísérleteknél, vagy ne hajtsd 3000-es fordulat felett.Mik voltak a hangolt rezó méretei?100-as fúvókával nálam 6 liter a max. 3 helyett.A 120-at szeretném látni, mert keveset fogyasztó,de a gyárinál jelentősen gyorsabb motort eddig nem láttam.Bár egy jól eltalált rezó csodákat művelhet.
sorszám: 30422 (101834)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 11:25:19)

 
 
szsrobert
válasz erre | email2008-10-02 20:22:27
Vidéken hogy járjak BKV-val? :D :D :D
sorszám: 30421 (101833)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 01:58:00)

 
 
ábrus
válasz erre | email2008-10-02 20:10:47
Mi a baja a gyári blokknak?
sorszám: 30420 (101832)
(elözmény: LG TS, 2008-10-01 21:28:04)

 
 
Pápics
válasz erre | email2008-10-02 19:14:55
Helló!
Azt szeretném kérdezni, hogy vettem 2 gyűrűt,de a pöcök helye különbözik. Az egyiknél durván 45 fok van a pöcöknél, a másik pedig hagyományos.Berakhatom gond nélkül?
sorszám: 30419 (101830)

 
 
Forrest
válasz erre | email2008-10-02 17:24:53
Fórumozóknak 150EFt:

http://www.hasznaltauto.hu/2428175_mz_etz_1983
sorszám: 30418 (101824)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-02 16:47:17
Petermz! neked most TS-ed van vagy etz-d?:D Andrei! a te ötleted alapján mértem én is kerékátmérőt. de egyébként nem forog az olyan sokat. az enyémbe egyel több foga van a kislánckeréknek. 4.be 3000ret forog 55-60nál. 6000körül 100nál. ez 150-es. 125 csak a felirat a motoron, meg minden máson kivéve a porlasztón.:D a henger 10.túlméretes(+5mm:D). 125ös hengerfej van rajta, csak a tömítőélből szedtem le egyszerű kerek reszelővel, hogy összejöjjön az a kb 0,8mm présrés. a kompressziója 12 fölött van igy.:D ja és ha valamire büszke vagyok, akkor az az hogy eredeti NDK 57mm-es dugóm van:D
sorszám: 30417 (101822)

 
 
Andrei
válasz erre | email2008-10-02 16:33:25
leteszed sztenderről a motort, húzol krétával egy csíkot a gumi szélére, majd azzal 1 egyenest alkotva az aszfaltra is, gurulsz egyenesen előre 1 kerékfordulatot, majd ha leért a csík, húzol egy másik vonalat az útra, 2 vonal távolsága a kerék kerülete
ez elég pontatlan lehet, de attól hogy mérőszalaggal körbeveszed a gumit, pontosabb
felfújt - illetve puha keréknél a kerület centiket változik
érdemes országúton az 1km-t jelző tábláknál figyelni hol jár az óra, és ha pontatlan akkor pár mm-t nagyobbra vagy kisebbre állítani
sorszám: 30416 (101821)
(elözmény: LG TS, 2008-10-02 16:17:57)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu