:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
jsvitás: nem depresszió hanem dekompresszió:),egyébként ahhoz is lehetne használni,legalábbis én nem látok kifogást ellene
én már generáloztam a bontó használata után a váltó miatt,és semmi nyoma a víznek,mert itt gázokra bontja szét,a kipufogóba minimálisan csapódik ki a víz,mint a katalizátoros 4T autóknál,és a gyertyán is nyoma volt,mint amikor szutykos a benya,egy kevés vizkő marad,de nem vészes és úgyanúgy szikrant a gyertya mint szokott.a hengerfalnak meg nincs ideje berozsdázni mert jár a motora csatornák meg aluból vannak,csapágyak jók,szóval semmit nem árt,most azért nem használom mert tavaly szétfagyott az edény amiben tárolom a deszt. vizet,de megragasztottam,és a rezonancia szétrázta és eltört,majd ha találok jó méretű edényt akkor,majd visszarakom.Ja a 130 az a kis etz-vel volt,de akkor már mindene nyűglődött,a futómű nem igazán erre van tervezve,és ha valaki belép elém akkr már nem biztos hogy meg tudtam volna állni hirtelen.de AKKOR IS TUD 130at!!:)
hát akkor inkább megadom haverom számát,nyugodtan hivatkozz rám,de azért majd szólok neki hogy hivni fogod.
itt a száma:06303902540,Balogh László
A rugós rész balra, mind a kettő esetében...de nem tragédia ha fordítva teszed be.
A gőzmozdonyok is egész jól bírják a vizes üzemet, szerintem ezen ne aggódjatok :)
Ne vedd a szívedre. Akinek kell az örülni fog a cikknek, akinek nem kell azzal meg érdemes foglalkozni?
Kérdés:
Merre néznek a szimeringek etz125
Köszi
Köszönöm az elismerő szavakat a TROTTYOGÓ TRIÓMAT ILLETŐEN:D:D:D
Pontosan így van.
Amúgy megnéztem a TeCső videódat az öreg varnyúról, iszonyat milyen hangja van :]
Grat!
LEVÉL MENT! használd egészséggel!:)
sorszám: 30490 (101926)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-04 11:44:22)
igy végülis elfogadható. lényeg hogy a motort melegen kell eltenni, és nem szabad a haveroknak mutogatni, hogy milyen pöcre indúl télen, amikor ugyse melegíted be:D a kipufogóban ha van egy kb 2000kmből adódó kokszlerakódás, akkor már el se jut a vízpára a fémig. megcáfoltam magam:D
Elvileg valóban van korróziós probléma, de csak TISZTA hidrogénüzemben jelentkezne. Gondold csak el, ha kétütemű v. négyütemű motorban egyfajta segédanyagként, fogyasztáscsökkentőként alkalmazod, az energia jó részét azért a benzin égése adja. Ez 600-800 fokos kipufogógázt eredményez, a víz kritikus hőmérséklete meg 374 fok, az alatt nincs folyékony víz. A motor forgattyúsházában nem csapódik le semmi.
A kipufogóval már akadhatnak problémák, bár az én megfigyelésem az, hogy azért fel tud a kipufogó is melegedni úgy, hogy égési sérülést okoz.
Szóval én nem a korróziót érzem a hidrogénüzem legnagyobb problémájának.
Helló!bocsi hogy megint neked írok,de eltudnád küldeni a cikket nekem esetleg mailben,mert holnap kipufógótisztítást terveztem a motoromon.A címem:horgasz78@citromail.hu
Gyuri.
eszembe jutott még valami. különolajzás. kétütemű wartburgba létezett gázüzemü. egy olajszivattyú pumpálta az olajat, a porlasztóba benyúló kis csövön keresztül a motorba. a depresszió meg beszippantotta.
sorszám: 30486 (101922)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-04 08:37:11)
maradjunk abban hogy az én részemről lezárva a téma.Sokan kerestek már meg,és még mind a mai napig keresnek meg telefonon ilyen olyan gondokkal.Akinek tudok segítek is.És aki persze elfogadja.Nemrégiban találkoztam azzal az emberkével akinek Jawa-ja van,és töltésgondokkal küszködött.az úton futottam össze vele,mikor motoroztam.Mert miért is ne állnék meg egy számomra is nagyon megkedvelt Motor mellett.Neki 638 as van.Elmondta milyen gondja van,és hogy irogat ide,de nem találja a bajt még mindig.Én ide is válaszoltam neki,és mivel most személyesen találkoztunk meg is mutattam neki mi a baj,illetve hol kell keresni a bajt.És elmondtam neki hogy mit kell keresni az esetleg általa legolcsóbbnak tartott boltban,vagy bontóban.Hát ennyi.Én csak egy kis hal vagyok a tengerben,aki gyakrabban olvasgat itt a fórumon,mint inkább kritizál,vagy szítja a tüzet.Maradjunk ebben.
Gyuri.
milyen géppel mentél 130at? ÉRDEKES ez a vízbontás téma. viszont van egy hátulütője elvileg. az pedig az hogy vízpára képződik az égés során, és ez a kipufogóba csapódik le, sőt a blokkba is lecsapódhat a forgattyúsházba. félő hogy megrohad. nem? mondjuk az olajos felületen lecsapódhat ahogy akar. nem jut el mondjuk a csapágyfémig, vagy valami egyébb helyre. hengerfal, főtengelysonkák stb.
sorszám: 30484 (101920)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-04 08:37:11)
Hát sajna pedig pont ez a rész érdekelne leginkább, hogy hány volt, hány amper egyenáramot adsz neki, milyen kialakítású lamellákat, spirált v. hálót használsz (gondolom az anyaga rozsdamentes acél), percenként kb. mennyi gáz fejlődik, stb...
Én amúgy egy négyütemű gépnél gondolom, afféle rásegítőnek, fogyasztáscsökkentőnek, a kenés problémája tehát kilőve.
sorszám: 30483 (101919)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-03 21:41:22)
hasonlóképpen,csak én szilikoncsőből,mert azt lehet ragasztani,legalább fél cm belső átmérőjűnek kell lennie a csőnek.
Más:ez a 130egyszer sikerült,de már könyörgött a motor hogy hagyjam abba.de a 110 max 115öt tudja teljesíteni.Egyetlen gondom van hogy amikor kitolom a garázsból és elinditom,akkor az első 5 percbe mint akit segbe rúgtak úgy gyorsul akármelyik tartományba,de amikor már üzem meleg,akkor is gyorsul de nem olyan fürgeséggel.gondolom ez a benzin porlasztása miatt van,mert a hideg hengerre jobban ki tudj csapódni.meg eleinte az első 2 percnél van az hogy ha beindul,akkor szivató adagolás nélküli gáznál "véééééé" hsngja van,utána már viszont enyhe detonálás van,de akkor piszkosul megy.amióta megcsináltam a blokkot azóta egyszer cseréltem gyertyát,mert felrobbant a porcelán,meg néha kisérleteztem a fúvókákkal,egyébként nem kellett hozzányúlni
A panel önmagától is összedől.A műtrágya pénzbe kerül.Szerinted kifizetnék egy fillért is felesleges robbantgatásért?Koncentráljunk az MZ-re, az legalább hasznos.
JÓK VAGYTOK!! mingyár reaktor születik!:D én a műtrágyát gázolajjal keverném egy betonkeverőbe, majd a végén egy kézigránáttal adnék neki szúrólángot:D egy panelt le lehetne vele bontani:D
minnél vastagabb a koksz annál könyebb kitakarítani:D:D.. de ahogy elnézem nem vagy tisztába ennek módjával. jawa kipu meg nem MZ kipu. az MZ egy bonyolult rekeszekre osztott furulyarendszerrel rendelkezik, ami ráadásúl csak felxxel bontható. jawa egy szétszedhető egyszerű cső egy kis konfúzorbetéttel a közepén. a furulyarendszert kivéve belőle egy disznópörzsölővel és egy drótkefével is 100%os eredményt érhetünk el. "Köztudott,hogy az néha olajos szokott lenni" na vajon ez miért van? ha 638asod van vagy valami olyan aminek az a rendszerű dobja van akkor annak a furulyarendszerébe vannak azbesztlamellák(gátak), vagyis voltak, mert az idővel mindből kiég..azért válnak olyan rohadt zajossá, (amugy egy jó 638as ugy szól húzatás közbe mint egy 750es GSX-R alacsony fordulaton... csöndes mint a sír.) érdemes alu lemezből helyettesíteni őket. ha jól sikerül megcsinálni, ha a blokk és a beállítások is rendbe vannak akkor az nem lesz olajos. de hát biztos hülye vagyok hozzá. "megint túl okos ötletek születnek"....hagyjuk már egymást! várd meg a cikket amit írtam ma a kipufogó témáról. hamarosan elküldöm a szerkesztőségnek. majd fölteszik, és ha valamire van jobb megoldásod.. nyugodtan oszd meg. kiváncsi vagyok.. öregszem is mint állat.
sorszám: 30479 (101906)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-03 19:05:28)
És jobb lett a motor a durranógázzal?Hány Ampert vesz fel a vízbontód?Nitróra is gondoltam(ammóniuk-nitrát hőbontása=kéjgáz=dinitrogén-oxid), de lehet, hogy a műtrágya többe kerül, mint az elérhető fogyasztáscsökkenés által megtakarított pénz.
sorszám: 30478 (101905)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-03 22:00:50)
Arra gondoltam, hogy a porlasztógumi alján vezetném be egy kis rézcsövön, így azonnal beszippantja a motor.Te hogyan oldottad meg?
sorszám: 30477 (101904)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-03 21:56:26)
TS 250:D:D:D jóember!!! nekem is van pergyem! legjobb MZ-k. a KIPUcolásról irtam ma egy cikket. elég részletes. még képekkel kell kiegészítenem. és kész. ezt tudná gyorsítani, ha valaki találna nekem egy szép állapotú TS-150dobot, vagy 250/1dobot. és akkor azt amikor pucolom, akkor készítek képeket. türelmet kérek. de ha jó képek nélkül is akkor elküldöm neked E-mailbe az írást.
EMELKEDŐN 130km/h, és 3,5-öt fogyaszt??? :)
sorszám: 30475 (101902)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-03 21:37:49)
Az igaz, de motorfékkel egy csomó üzemanyagot benyel a gép,ha pedig nem adod neki,kenés hiányában megnyekken a motor.
elötte kell belevezetni, nem szökik a gáz mert szívja befele
ja a gázba nem tudsz kenőanyagot varázsolni de a benyába viszont igen,én tettem bele +olajat,de ha úgy érzed hogy nem bírná a tied akkor próbálj meg 1:45be keverni,nekem 1:50be elbírta akkor sztem a motorodnak is bírnia kell,arról nem is beszélve hogy nem ezzel a gáz eleggyel megy a motor,hanem ez csak rásegítő,mint a kocsiknál a vákuumos fékszervo dob,az is csak segit,nem az működtet.
sorszám: 30472 (101899)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-03 21:56:26)
én raktam a motorba vízbontót,és a karbi mögötti levegőgumiba kell betenni,bár így minimális veszteség van mert ha nem húzod a gázt,akkor a henger el van zárva,ezért a légszűrő felé kezd el áramlani a gáz,de ha a karbi elé teszed ,akkor folyamatosan pörögni fog a motor,mert nincs ami szabályozza,hiszen ne felejtsd el a bontó oxigént is termel meg hidrogént,tehát ha szív egy kis benzint az alapjáratiból akkor az oxigén tuti felpörgeti,míg ha a tolattyú mögött vezeted be a gumiba,akkor szabályozható.
én volnék,miben segíthetek?
az elektromos rész a haverom agyszüleménye,én csak építek,mert nem vagyok villanyszerelő:D
hát nem tudom,én szerintem eléggé változó sebességgel megyek,nem használom pályán mert pesten járok vele,de a melóhelyem felé van egy jó hosszú kis 1*1 sávos út,ott ha nincsen sok autó akkor meg szoktam húzatni, és bizony, enyhe 2-5fokos emelkedőn kiviszi a 120-130at is kb.7000es fordulaton,de néha meg 30al tötyögök a sok gyökér miatt aki nem tudja eldönteni melyik a jobb keze.
Szerintem nagyon rossz ötlet. A motorfék nagyon hasznos dolog. Például hegyi úton lefele szinte nélkülözhetetlen. Ha fékkel akarsz lejönni egy hosszabb lejtőn, túlmelegszik a fék.
Már egy ideje gondolkodok a szabadonfutó beépítésén az MZ hajtásláncába.Csökkenne a fogasztás, és nem nyösztetném motorfékkel feleslegesen szegény gépet, kuplungcsúsztatás, és köztes üresbe váltás nélkül is mehetne a gép.Pl. 100-nál csak visszaengeded a gázt, és gurulsz alapjáraton.
Arra gondoltam, hogy a Babetta kerekén lévő szabadonfutós cuccot kellene ráépíteni a gépre a kis lánckerék helyére.Kb. 25Nm-t kell tudnia.Épített már valaki hasonlót?Tehát kellene egy MZ kislánckerék belső rész, erre menetet vágni, majd rárögzíteni a szabadonfutót(18-as volt, ha szerencsém van, talán találok 16-17 fogút).A fogak kissé keskenyek, ez a kérsés még megoldásra vár(dupla lánckerék?)Illetve pontosan síkba kell hozni a lánccal.Mi a véleményetek?
Az én dobomnak qrvajó hangja van, hasonló egy négyütemű géphez.Alul sokkal nyomatékosabb lett,de baszhatom, ha többet fogyaszt vele a motor, és felül gyengébb.
Előnye, hogy könyökidom van hátulra hegesztve, és nem lesz büdös az utas ruhája, sem olajos a motor hátulja.
Kérlek érthetőbben fogalmazz.Mitb takar a has?A diffuzor után hány cm a hengeres rész?Iszonyat király a Wartburg hangja, csak kissé lassan váltottál.Bráááááááááánbráááááááááááán..RD350-esnek van hasonló hangja, csak az magasabban énekel.Tetszik. :)
waresz érdekelne hogy hogy lehet kipucolni a ts 250 kipufját ami hidegen alig füstöl (a motor összerakás alatt fater /1-én néztük) állítólag a végét lelehet szedni de se csavar se semmi. előre is köszi.
Helló!Számít az neked hogy ki-ki milyen módon takarítja a kipufogóját?Szerintem maradj meg a saját ötletednél,mert itt megint túl okos ötletek születnek.Egyébként én csináltam azt is,hogy simán vsak kitöröltem a Jawa kipufogót.Köztudott,hogy az néha olajos szokott lenni.Az ETZ re ez nem teljesen igaz.És mondjuk azt szerintem csak 15 évente kell takarítani,de a lerakódott kokszot,nem sok módszerrel lehet kiszedni belőle.Főleg ha már jó néhány mm a vastagsága annak.
Gyuri.
Van egy pár Etz alkatrészem.Ha valakit érdekli valamelyik jelezze.
Én is akarok vízbontót a motorra, csak nem tudom, hogy a karbi előtt vagy után kössem be.Utána nem szökik el a gáz, viszont felpörgetheti a mocit, esetleg kevés lesz a kenés.
Ha van elegendő kimunkálás az elfordulásgátló stiftnek, 0,2mm gyűrűhézag mellett én beépíteném.
helló! ha már motorosoldalon beszélgetünk akkor ne pöcökről,beszélgessünk.Én úgy tudom annak az a szakneve:hogy BIZTOSÍTÓSZEG.Ennek pedig valóban az a szerepe,hogy megakadályozza a gyűrű elfordulását a dugattyún.Ezen kívűl megkülönböztetünk alul biztosított gyűrűt,középen biztosítottat,és felül biztosítottat.a legfontosabb pedig az,hogy nem lehet felcserélni egyik gyűrűt a másikkal.Mert nem tudod rátenni az alul biztosított gyűrűt,a középen biztosított dugattyúra.
Gyuri.
"Mondd a szót"!Szeretném tudi milyen módszerrel lehet még kitakarítani a retyót a kipufogóbol!!!
Hát ebben egyet értek a kollégával !
"több használt dob kisérletekre" LÉGYSZÍVES!!! ne barmolj el egy darab menthető példányt se! alig van belőlük. nyugodtan mondom. KÁR KISÉRLETEZNI!!! minden MZ-est MEGKÉREK ARRA!(akinek van ilyen terve) ne legyetek f@szok! a gyári dob úgy hibátlan ahogy van. nem szabad levágni a végéből, nem fog jobban menni. csak idióta hangja lesz, amin viszont minden hétköznapi ember röhög! nem szabad kifúrkálni, mert megintcsak az lesz az eredmény, hogy idióta hang, és nem megy rendesen. biztos hallott már mindenki kifúrkált dobot. prüszkölő hangja van.. milyen már? bosszantó.. ha van rá érdeklődés, akkor írok egy részletes cikket, hogyan kell HIBÁTLANÚL KIPUFOGÓT KIÉGETNI(NEM benzinnel, NEM vizes rongyokkal hűtve, NEM széjjelvágva..stb.) EZZEL A MÓDSZERREL EGY ÚJ DOBOT LEHET NYERNI!!! aminek kellemes hangja van, és a motor azt fogja nyújtani ami benne rejlik, és amit valóban tud.
igen. azzal a rezóval értem el azt a fogyasztási eredményt. első kisérleti darab ugy volt, hogy a gyári kúp után vágtam el a hasat, és a kúpot egyszerűen kivertem belőle a ponthegesztéseknél(én hülyebarom) erre jött az említett konfúzor, és a végcső. az eredmény meggyőző..4000től indúl meg, de 5200-5500nál már teljes torpanás van. meg lehetne csinálni ugy is hogy 3000től menjen 4000ig(még hosszab has kéne). .de szerintem még nagyobb baromság.most kis hasa van igy lett 4500ra feltolva a kezdőpont. tehát a rezó egy kis tartományba dologzik. alkalmatlan hétköznapi használatra. ellenpéda: gyári rallywartburg rezonátor terv. (nekem itt áll az udvarba egy olyan széria külsejü wartburg ami jelenleg 13másodperc alatt éri el a 100at.(vezérlésmódosítás, nagy kéttorkú porlasztó, rezonátor, még hiányzik a kompressziónövelés) érdekes ez a rezó mind a 3 hengert istápolja és ennek ellenére 3500-3800tól olyat ránt mint atom, és ameddig a blokk hajlandó forogni addig megvan a rezó jellegzetes üveghangja. kb7000nél(jónapot!! több mint 3000res tartományt áthidal..valami tudomány biztos rejlik benne) még mindig hallani ugyanazt a penge hangot, csak már nem tud a blokk eleget átöblíteni.. megtorpan. na de ez már az a wartburg, amibe semmi gyárira jellemző nyomaték..nem hajlandó alacsony fordulatról húzni, de ha megpörgetem akkor érdekes amit művel. itt van róla videó: http://www.youtube.com/watch?v=KQWT4KOGkUc
ez a 13 másodpercnyi repedt hang kb 3deci benzin.
Sziasztok!
Korábban hozzászólt itt egy "szent őrült" :D , aki hidrogéngenerátort (vízbontót) épített a motorjára. Ha magára ismer, vagy tudja valaki, ki volt az, kérem, ne kíméljen!
Köszi
Ne,az eggyik ts nél használatos gyürű a másik etz-nél ha berakod nem fog megfelelően a helyére ülni,a dugóhóz való gyűrüt vegyél.
A pöcök az a stift a dugattyúban, hogy el ne forduljon a gyűrű. A hagyományosnak lépcsősen van a vége, szemből nem látod,a másiknál pedig kb. 45 fokban és szemből egy háromszöget látsz.Sajnos otthon vettem észre. Most berakjam a két különböző gyűrűt, vagy ne.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|