:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
ha rájövök tuti én is röhögni fogok rajta, hogy ezt mennyire benéztem, de addig rögös még az út :)
Ha tudnám, hogy közel laksz hozzám, már elmentem volna megpróbálni beindítani, mert ez az igazi érdekes munka.
Nem hiszem, hogy nagy a probléma.
üdv.: R
Ma gyújtáskapcsoló, és ellenállás tekercs csere, nem indúl, megállt a tudomány...
gondolom álló, forgórész hiba nem lehet? Egyébként amikor beindult, töltéslámpám elaludt. Mostanában nem jössz Balmazújvárosra? :)
Ma ismét összeraktam, megnéztem a szikra teszted. Egyértelműen szikra kimaradás a hiba oka, már én is a gyújtáskapcsolóra gondolok. Az állórészen való ellenállás nem lehet gond?
Amúgy zárt megszakítónál én nulla áramot mértem, nyitottnál 6,2-őt.
Zártnál, a kondinál kéne áramnak lennie?
Ha terhelés (zárt megszakító) mellet alacsony a feszültség akkor az odáig vezető tápfeszültség vezetékein, meg kapcsolón, meg biztosítékon lehetséges érintkezési hiba. Öreg 6V-osoknál ez gyakori.
A gyújtás kapcsoló grafit-bronz rugós érintkezős és idővel ez meggyengül. Lehet görbítgetni, de célszerűbb venni egy újat hozzá. Nem drága és nekem nem volt gondom vele azóta.
Ha megvan a feszültség és mégis kevés a szikra energia az lehet trafó hiba miatt, vagy mert valahol elvezetődik a nagyfeszültség a nagyfesz kábelen, pipán, gyertyán, és már nem jut el a szikraközig. Sajnos az utángyártott 6V-os trafóknál gyakran van ilyen jelenség
Köszönöm, holnap rápróbálok. A trafónál nem mértem, zárt megszakítónál, még azt mgnézem. Ha kicsi a szikra akkor mi lehet még a ludas?
Pannóniám nekem sem volt de a fórumokon olvastam, hogy van köztük olyan típus amelyik visszafele (balra) forog.
Elhiszem neked, de Pannóniám soha nem volt ezért abban nem tudok nyilatkozni.
TS bírja.
Huzigálás: Lényeg hogy nagyon sok megszakítást okozzál. Ilyet nem csak a megszakító kapcsolóval lehet, hanem úgy is ha a csatlakozót odanyomod, majd elhúzod a testtől, vagy végighúzod egy durva felületen és mindig amikor elpattan kicsit akkor megszakít. Rendes gyújtásnál szikraözön az eredmény, és ha a gyertya, vagy valahol a gyújtás hibás akkor ezt könnyebb megfigyelni, akár a szikrán, akár azt ha kihagy, vagy nem elég erős. Legjobb ha egy reszelő felületén húzod végig, mert az egyenletesebben adja a szikrát.
Mivel trafónál akkor is megvan a feszültség ha zárva a megszakító? Mert akkor az a része jó lesz.
Lehet a rossz keverék képzéstől is ilyen jelenség, és ha beköpte a gyertyát akkor már a jó gyújtás sem ér semmit. Próbáld meg úgy hogy elzárod a benzincsapot, és sűrű gyertya tisztogatások közepette próbálod indítani kevés szívatóval. Így ahogy csökken a benzinszint fokozatosan szegényedik a keverék és egyszer csak jónak kell lennie.
Ma levettem a dinamó felőli főtengely szimeringet, olajfolyás nem volt látható, de ennek ellenére nem volt kidobott pénz, a gyári szimering már nem annyira rugalmas :)
Holnap összerakás,és újbóli próbálkozás...
Nem szokott akkora kompresszió lenni hogy letépte a csavar fejét. Valamimmásnak is kellett ott lenni.
Bőven elég az a fesz.
Közben eszembe jutott egy másik, valszeg szintén rossz ötlet. Nekem a jawán a hosszú pihenő alatt valahogy lelazult a hengerfej egy picit. A csökkent kompresszió miatt szintén macarássan indult.
6,4V az akkun, a megszakítón 6,2V. Szerintem ez több mint elég.Mondjuk tényleg nem töti az akkut, pont azon vagyok, hogy töltse :)
Nálam már megtörtént. Amúgy ha meg akarod forgatni akkor nem "...legrosszabb esetben kicsavarja azt a csavart, ..." hanem meghúzza (és nálam el is szakította), kivétel egy-két Pannónia típus, ott nem tudom bal vagy jobb menet van a főtengely végén. De a lendkerék mágnes amúgy is egy más történet:
Gyenge szikrát okozhat még alacsony feszültség is.. Rossz érintkezések hatására lehet ilyesmi, illetve ha a dinamó nem tölti rendesen az akut.
Gyertyát már az Y-al is próbáltam, benzines lesz. Már próbáltam 225-260 között mindennel.Benzint is adtam neki, volt, hogy féktisztítót is. Meg se pöffent. Ezért is gyanakodok gyújtásra, mert legalább attól kéne pöffennie. Ezt a Vezeték húzgálást nem igazán értem:) A vezetéket húzgáljam recés helyen?
Ha ki lettcserélve a kondi, megszakító, kábel, pipa, mi okozhat még nyomás alatti szikra gyengülést?
Még holnap a dinamó oldalán kicserélem a főtengely szimeringet.
Ha a kuplung felől lenne kifordulva a szimmering akkor olajat behúzná, és olajos lenne a gyertya nem?
Ja a fém csatlakozót ne fogd meg, mert van pár száz volt ott :D
Bajod nem lesz tőle csak kellemetlen.
Gyertya milyen?
Száraz, benzines, olajos, tocsog, éppen nedves.
A kuplung oldali szimering is tud gondot okozni de valóban nem az a jellemző, csak ha kifordul a helyéről.
Gyertyahézag? Hőérték? Próbáld ki Y-os gyertyával annak jobban belóg a közepe,
TS szereti, főleg hidegen.
Szikra amúgy van? Jó helyen?
Azaz nézd a szikrát, húzd le a megszakítóról a vezetéket és húzkodd a motoron valami recés részen, hogy jó sok sűrű szikra keletkezzen. Ha nem a szikraköznél húz át, akár egyszer egyszer ,az is csinál ilyesmit.
Benzin befecskendezést próbáltad?
Nem szívatod túl?
Miért lenne az? Olyan mint az önindító.
Sokkal hatékonyabb mint tologatni.
Kiforgatni a vizet, meg a beülepedett olajat vagy a túlszívatott motort így a leg kényelmesebb.
Ez nagyon barbárul hangzik.
Tehát nincs más hátra mint szimering csere.Előbb kicserélem a jobbost, hátha annyival megúszom :)
Ha a gyújtás jó időpontban jön létre, túl szegény vagy dús a keverék. Lehet falsot szív a szimmer ingénél.
Ha van szikra a megfelelő időben és a gyertyanyíláson kap üzát betolva
olyan nincs hogy egy Toyot...ööö...MZ nem indul! :-)
Gyér az a csavar erős terheléshez. Képzeljétek el, hogy egy 2-6kW-os generátort építünk a főtengőre. Erősebb rögzítés kell neki.
ja és a dinamó felől nem látok egyenlőre keveréknek a folyását, de ettől függetlenül nem indulna be?
Na most forgattam meg fúróval. Nem indúlt be.:( Amúgy tökéletes a fúróval, most meg nem mondom hány wattos, de a henger frissen fúrt új dugóval, gyűrűvel. 1800-as fordulatig is képes volt forgatni. Mi lehet a gond? Benzin van, szikra van, több karbival kipróbáltam, cseréltem kondikat, megszakítókat, trafókat. Nem az első szocim, tehát valamelyeset konyítok hozzá, bagatel hibát kizárnék. De mivel nem vagyok nagy szakértő, ezért itt megállt a tudomány. Főtengely szimering miatt nem indulna be. Na az még gyári benne, félve nyúlnék hozzá, bár a dinamó felől már a trophynál cseréltem, az nem nagy gond. A kuplung felöli csinálhatna ilyen galibát?
Megmértem a megszakítónál az áramot 6,2 volt, akkunál 6,38 volt, tehát asaruk sem oxidálódtak, ennek ellenére még esetleg mitől lehet kis szikra nyomás alatt?
Már egy két motoromat így meggyógyítottuk online, ezt se hagyjuk ki a sorból! :)
Köszönöm a tanácsaitokat!
Hogy bevált módszer?
Amikor rúgásra és tolásra nem akar indulni, és teli van a t.öm vele, akkor bevált. kb. 4 alkalommal fordult elő hogy ezt kellet alkalmazni különböző szoci gépeken.
Ezt te tapasztaltad?
Nekem nem szakítja el.
A fúróban, vagy csavarozóban nincs annyi nyomaték, a motor meg legrosszabb esetben kicsavarja azt a csavart, de a csavarozóm amúgy is nagyobb fordulattal forog mint az MZ alapjárat környékén, így általában csak a füstből és a hangból tudom hogy beindult, le lehet húzni.
Amúgy a csavarozógépem egy 350-es Jawat, vagy egy 250-es ETZ-t is beindít, nem egy 125-ös nyomatékával lenne problémája.
Ezen felül a TS nem érzékeny a kompresszióra, gyűrű nélkül is beindul.
Szimering problémára tudnék még gondolni, arra nyilván érzékeny.
Fúrógépek többsége nem bírja azt a nyomatékot, egyet leégettem már így, bár megforgatta :D
"... dinamó felől meghajtom fúrógéppel. Ez bevált módszer, próbáljam ki? ..."
Ha jó a kompresszió előfordulhat, hogy a gép elszakítja a dinamó rögzítő csavart. A "normál" fúrógép nem képes átforgatni a motort, ha mégis akkor megvan a bűnös, nincs kompresszió.
Ma felsírt a táltos! :) A hengert visszahúztam annyira, hogy a forgattyűsházat ki fújtam. Összeraktam, másik trafó, kondi, kábel, pipa csere. Jó sok tologatás után beindult, pár méter után kiforogta magát, és szépen ment. Viszont leállítás után nem indult be. Gyertyacserélgetés tologatás után sem. Én is arra gondolok, hogy a dinamó felől meghajtom fúrógéppel. Ez bevált módszer, próbáljam ki? Valószínű ennyi baja lesz,de Isten nem bír ennyit tolni. :)
Ti hogyan oldanátok meg a 2T olaj külön bejuttatását
-hogy kis fordulaton se kapjon túl sokat (többletköltség)
-hogy nagy fordulaton és terhelésen se kapjon túl keveset(főtengőkosárhalál)
?
Ahogy Keri javasolta, benzint spriccelj be a gyertyanyíláson, illetve a forgattyúsházba.
Gyenge szikrára tippelek.
Elnézést kívánok kedves Ágnes. Nem sértésnek szántam. Egy kis humor elviselhetőbbé teszi a mindennapi élet monotonitását. :-)
Ami szívemen, a számon. Nem azt szoktam mondani, amit hallani szeretnének, hanem az igazat. Ebből gyakran konfliktust generálnak, majd az idő múlásával beismerik tévedésük.
Csak tipp. Természetesen lehet a karbitól is, vagy ahogy mondod megtelt a forgattyús ház.
Bár nekem attól be szokott indulni, csak amikor felpörög, felkapja az olajat és le is áll.
Ha pöffen az már jó.
Kell találni egy havert aki hosszútávon hajlandó tolni, vagy egy izmos elektromos csavarozóval addig pörgetni, amíg be nem röffen.
Kicsit játszani a gázzal, szívatóval, néha gyertyát cserélni, amikor nagyon beköpi.
Megpróbálhatsz pár milliliter benzint becsöpögtetni a gyertyanyíláson, ~10másodperc pihentetés után elpárolog annyira hogy beinduljon akár karburátor nélkül is egy rövid időre.
Elfelejtettem leírni, hogy a motor csak fúrást kapott, de a blokk még bontatlan, főtengely szimering is. Nekem erős a gyanúm, hogy iszonyat tele van- volt a forgattyús ház, és nem képes rendesen elősűríteni. Lehet holnap még cserélek egy trafót is, más ötletem már nem igazán van.
Most jöttem fel a műhelyből, de nem indúlt be. Már puffant kettőt de semmi. A gyújtása rendben, másik trafóval még nem próbáltam. A nyomás alatti gyújtáskimaradásra gondolván cserélgettem a gyertyákat.Gyújtás 3 mm-en van, még egyszer átnéztem mindent a karbiban, beállítottam, benzincsapot felújítottam, leellenőriztem.A kipufogót is levettem, hátha az a baj.Miután levettem, utána kompresszorral befújtam neki még a forgattyúsházba, ezután puffant kettőt. Most úgy hagytam ott, hogy a dugó fhp-n van, szívó, kipufogó oldal lekötve. A trafó szivatna ?
Gyújtás biztos jó? Engem az szokott szívatni amikor a rossz trafó levegőn szikrázik, csak nyomás alatt nem gyújt.
Köszönöm Keri! 20év hallgatás után a kis ts még nem akar röfögni, nem igazán értem mért nem. A karbira gyanakszok, szerintem nem tud elégséges porlasztást létrehozni, de ma délután nekiugrok még egyszer.
Ha szükséges, akkor én szoktam de a minimális beavatkozás politikáját folytatom, főleg hogy a tagok többnyire bírnak magukkal :)
Robi sem rossz srác.
Az utolsó szervizes cikkben megtalálod, de amúgy is ajánlom ezt:
http://www.szocimotoros.hu/download/mzhogyantovabb.zip
nem moderálja vki ezt a fórumot? eddig színvonalasabbnak tűnt...
Igen ismerem Keri cikkét, elég részletes, csak nem tudom, hogy a kis ts úszószintje eltér-e BVF 30-as beállítástól.
csak hogy ne maradjak adós.. igyekszem részt venni a motor "feltámasztásában" ez nem is igazán szerelés, mert működőképesen lett elrakva, úgy 20 éve:)Ha egyedül csinálnám, még bicikli sem lenne belőle. Jó, hogy ez a fórum is van, és oldalon rengeteg a hasznos cikk, és motiváló fotó:)
Igen, a lény valóban furcsa, dehát kiből mit hoz ki egy lány és egy motor együtt említése :D
amúgy itt az oldalon balra: "Szervíz->Karburátor beállítása". Mi ezt használtuk. Nagyon részletes:)
Szia! Nekem 27-33 mm közé lőtték be valahogy. A szakik majd megerősítenek vagy megcáfolnak. Tapasztalat sajnos még nincs, a motor a garázsban rostokol...
Sziasztok!
Érdeklődnék, hogy z Mz Ts 125-nek mennyire kell állítani az úszószintet?
"sok kan egyből nyugtalan lesz"
Szerelési tanácsért jött, nem az olajkokszos kezű kanok közé vetni magát. :-)
"egy nőnemű lény"
Ettől kész vagyok.
Nevezzük hölgynek, kisasszonynak...de LÉNYnek? :-)
Nincs sok, de azért előfordul, csak nem szokták nagy dobra verni mert a sok kan egyből nyugtalan lesz :)))))
Ahogy a rendőr tagunk is van, de ő sem szokta reklámozni :)
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|