:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Nem olyan nehéz.:) A tulajdonszerzést vizsgáld, akkor egyszerűsödik a dolog.Hagyd ki az átírást, annak nincs köze a tulajdon szerzéshez. Nem írja le jogszabály, hogy az átírás elmulasztása semmissé tenné a tulajdon átruházását.Ennek fényében nem lehet és nem is kell felbontóokirat, mivel a szerződés érvényes.
Szerződés érvénytelenségét csak bíróság mondhatja ki. Az önkormányzatokkal az a hiba, hogy álltalában csak a rájuk vonatkozó rendeleteket, jogszabályokat ismerik, a romai jog alapjait végképp nem. Jelen esetben az okozza nekik a gondot, hogy a vételt átírásnak kell követnie, nem eladásnak. A jogszabály nem írja le betűről betűre, hogyan kellene ilyenkor eljárniuk. Így a legegyszerűbb utat választják, nem tesznek semmit se. Pedig számomra a dolog egyszerűnek tetszik.A törvény nem tér ki arra, hogy mi van, ha valaki átíratás helyett eladja a járművet. Ha pedig nincs jogszabály ilyenre, akkor az adás-vételi szerződés érvényes.Ha pedig birtokunkba került a jármű, az önkormányzatnak el kell végeznie az átíratást. Jogszabály csak azt mondja ki, hogy a vétel után át kell a járművet íratni. Ez alapján az önkormányzat max büntetheti az átírást elmulasztókat, hiszen a jogszabályban is erre van lehetőségük, a szerződés érvénytelenítésére nem, mert nincs rá utalás, kapcsolódó jogszabályok sincsenek.Aki nem ért ezzel egyet, írja le azt a jogszabályt, ami a tulajdon szerzést, elidgenítést az átíráshoz köti. Ez olyan, mintha valaki vesz egy házat, de nem jelenti be, nem fizet utánna adót. A ház a tulajdonában marad, el is idegenítheti, csak szabálysértést követ el.Ha egy ilyen szabálysértőtől megvesszük a házat, az azért a mienk lessz, bejegyeztethetjük. Remélem érthetően írtam le a véleményemet.
Viszont,hogy önmagam cáfoljam,a felbontó okiratok is hamis tartalmúak lennének,mivel vételárvisszaadás és eredeti állapot-helyreállítás nem történt a valóságban...
Nehéz kérdés ez.:)
Ha valakit érdekel és van türelme végigolvasni az innen onnan szedett rendeleteket akkor itt van pár idevágó.
A forgalomból véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezését kérheti a kivonást kezdeményező személy, valamint - ha a kivonás időtartama alatt a jármű
tulajdonjogában változás következett be - az új tulajdonos.
1. A használt jármű forgalomba helyezése során:
Használt jármű: egy külföldi hatóság nyilvántartásában már szereplő vagy Magyarországon már üzemeltetett, de a közúti közlekedési nyilvántartás jármű nyilvántartásában nem szereplő jármű.
A forgalomba helyezésre irányuló kérelemhez csatolni kell:
a) amennyiben a jármű ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték, a korábban kiadott ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, valamint az E betűjelű ideiglenes rendszámtáblát,
b) a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő illeték megfizetését tanúsító igazolást,
c) a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapot,
d) eredeti külföldi forgalmi engedélyt (törzskönyvet) és jelzést, illetve külföldi jármű okmányt (kivéve, ha a járművet külföldön nem helyezték forgalomba),
e) a tulajdonjog megszerzését igazoló okiratot.
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni:
a) a jármű származásának ellenőrzéséről kiadott hatósági határozatot,
b) az előzetes eredetiségvizsgálat megtörténtét igazoló határozatot,
c) a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolást,
d) az állandó rendszámtábla igazgatási szolgáltatási díjáról, a rendszámtábla érvényesítő címke díjáról szóló postai feladóvevényt,
e) a külön jogszabályban meghatározott gépjármű esetében a regisztrációs adó megfizetéséről szóló igazolást,
f) ügyfél azonosító okmányt.
Fogalomból kivont gépjármű ismételt forgalomba helyezése tulajdonosváltással
Az eljáráshoz szükséges okmányok
Műszaki adatlap, annak lejárta esetén
a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kötvény és a befizetett utolsó csekk,
az előzetes eredetiségvizsgálat megtörténtét igazoló határozat,
a jármű forgalomból történő végleges kivonásáról szóló határozat, ha a végleges kivonást a hatóság rendelte el,
az érvénytelenített forgalmi engedély,
ideiglenes kivonás esetén az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolás,
a forgalmi engedély és törzskönyv illetékének megfelelő illetékbélyeg,
a rendszámtábla és az érvényesítő címke igazgatási szolgáltatási díjának befizetéséről szóló igazolás,
a tulajdonszerzést igazoló okirat (pl.: adásvételi szerződés, ajándékozási szerződés),
ügyfél-azonosító okmány (személyes megjelenés esetén az ügyfél, képviseleti eljárás esetén a meghatalmazott személyazonosságát igazoló okirat - személyazonosító igazolvány, új típusú vezetői engedély, útlevél -, illetve képviseleti eljárás esetén a meghatalmazás; jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság esetében: 3 hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés vagy másolat a cégbejegyzésről - elfogadható a Cég Infoban kinyomtatott példány is -, aláírási címpéldány, a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás)
Az eljárási díj/illeték
1800 Ft igazgatási szolgáltatási díj - az ideiglenes forgalomból történő kivonás megszüntetéséért,
6000 Ft - forgalmi engedély (illeték)
6000 Ft - törzskönyv (illeték)
rendszámtábladíj (az összeg a rendszámtábla típusától függ; az általános rendszámtáblákért és a lassú járműhöz kiadott különleges rendszámtábláért fizetendő díj: 1 pár rendszámtábla: 6.500 Ft, 1 db rendszámtábla: 4.200 Ft),
450 Ft -rendszámtábla-érvényesítő címke díja
visszterhes vagyonátruházási illeték (Gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén az illeték mértéke a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 1890 cm3-ig 18Ft, a fölött 24Ft, kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott gépjármű esetén a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 600 forint. Pótkocsi tulajdonjogának megszerzéséért, ha a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 2500 kg-ot nem haladja meg, 7500 forint, minden más esetben 18 000 forint illetéket kell fizetni. Ajándékozással vagy örökléssel megvalósuló tulajdonszerzés esetén az illeték mértéke a gépjármű és a pótkocsi visszterhes vagyonátruházási illetékének kétszerese: a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 30 Ft, kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott gépjármű esetén a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 1200 Ft.
A forgalomból véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése előtt, illetve a forgalomból ideiglenesen kivont járművek esetén az ismételt forgalomba helyezéskor, ha tulajdonosváltozás következett be, valamint a biztosítási esemény - kárrendezés - kapcsán forgalomból kivont jármű ismételt forgalomba helyezésekor a jármű előzetes eredetiségvizsgálatát el kell végezni! A vizsgálat elvégzéséig a járműre "E" betűjelű ideiglenes rendszámtábla és ideiglenes forgalomban tartási engedély igényelhető, melyek díjai: "E" betűjelű ideiglenes rendszámtábla: 10 000 Ft/1 pár, 6500 Ft/1 db; 2800 Ft - ideiglenes forgalomban tartási engedély kiadása
Talán még az lenne egy járható út,hogy az összes közbenső tulaj és az eredeti tulaj között minden adásvételire írni lehetne egy felbontó okiratot,így a jármű visszaszármazna a bejegyzett tulajdonosra,és így be lehetne adni az okmányirodába,mondjuk csak az eredeti szerződést,és ha elkezdenék ne adj isten piszkáni az embert,akkor beadná rá a közbenső felbontó okiratokat,hogy nem tudta,hogy ezeket is csatolnia kellett volna.Hatósági piszkálódás előtt kár lenne a felbontókat beadni,ne kezdjenek el keverni,vizsgálódni,ha nem muszály.+
De csak ötletelek,és ez iszonyú sok energiában lenne,esetleg mondjuk egy veterán motornál megérné végigcsinálni.
Nekem ebből az egészből az jött le, hogy inkább senki ne vegyen susmusos, homályos tulajdonos előéletű MZ-t.
Ja és hogy a sok adásvételivel gazdát cserélt nem átiratott motor számomra azt jelképezi, hogy sokan motoroznak érvényes műszaki/forgalmi nélkül. Én sem vagyok szent, de azért törekedtem rá, hogy minél hamarabb átírassam, lepapíroztassam a TS-emet. Úgy látszik ez sok embernek derogál. Ez Magyarország.
Az pedig megint csak érdekes probléma hogy egy forgalomból kivont motort hogy lehet újra forgalomba helyezni.
Mindenesetre az eredeti tanulság teljesen igaz. Problémás eredetü motort, forgalomból kivont, papirok nélkül, vagy nem eredeti tulajdonostól, nem szabad venni, csak alkatrésznek, terepezni, vagy versenyezni :)
Értem.
Ebben az olvasatban viszont ahoz hogy jogkövető legyek oda állítok az összes addigi adásvételivel akik a forgamit nem iratták át és ez alapján a nevemre kellene írni. Mivel azonban Honvéd kolléga szerint ezt nem teszik képtelenség jogkövetőnek lenni. Jól értem? Tehát vagy joghézag van de ami a valószínübb, jog értelmezési hézag, ami az ocsmányirodásokat ismerve nem lehetettlen.
Viszont ahogy én értelmezem, mivel nem a többi szerződő nem járt el szabályosan, hiszen el sem adhatta volna a forgalmi átiratása nélkül, akkor azok a szerződések akár érvénytelenek is lehetnek, tehát ezért sem kell figyelembe vennem. Ez persze lehetséges hogy jogilag baromság, de gyakorlati szempontból helytállónak tűnik.
Ok,eléggé feszült periódusban vagyok,a túl ingerült hangnemért mindenkitől elnézést kérek.
Na szóval,az én olvasatomban ha a tulajdonos eladott egy járművet,majd az továbbadta,ecetera,és valaki az x-edik,át nem vezetett tulajdonostól azt megveszi,majd az eredeti tulajjal ír egy adásvételit,miszerint az a járművet neki adta el,ezzel színlelt vagy palástolt szerződést köt,mivel a szerződésben foglalt ügylet közöttük nem jött létre akképp,mint azt az okirat tanúsítja.
Ez természetesen nem szentírás,hanem egy értelmezés.
Elképzelhető,hogy van egy olyan kiskapu,miszerint beleírva bizonyos dolgokat a szerződésbe,sikerül egy védhető álláspontot kialakítani a hatóságokkal szemben,és az is,hogy az ügyészség,egyéb hatóságok sem minősítenék okirathamisításnak a dolgot,ha pl a vételárról nem esik szó benne,de formálisan van egy olyan olvasata a fentiek alapján,amelyik szerint okirathamisítás,mert olyan tartalmat tükröz,ami nem történt meg azon a módon.
Térelméletek kapcsán, tudod hogy függ össze a tér, idő, és a tömeg?
Ha jó az idő, a tömeg lemegy a térre :)
Ezért elnézést kérek.
Mentségemre legyen, élő szóban, haveri körben, teljesen elfogadott az ilyen fogalmazás.
Az okmányirodában és a rendőrségen tényleg nem tudják a törvényt. De éppen ezért egy kis felkészüléssel orruk alá lehet dörgölni a paragrafusokat.
Nyugi
Inkább magyarázd el nekem mint jogász, hogy én mint naív és jóhiszemü állampolgár írok egy adásvételit egy olyan emberrel aki a hatóságok szerint a tulajdonos. Miben is követek el okirat hamisítást?
Nem éppen hogy jogkövető vagyok ezzel?
Ezekre a kérdéseimre nem kaptam választ.
Sziasztok!
Eladó 1 db "csatos" karburátor" ETZ 250 vagy 251hez 6e Ft-ért. Ha vkit érdekel dobjon meg 1 maillel.
Ha tényleg kivont motorról van szó, akkor tényleg no problem szerintem. Én is úgy láttam régebben a jogtárban hogy azokat nem kell átíratni.
Viszont az újboli forgalomba helyezés úgy tudom csak papíron egyszerű, az ismerősök szerint igen macerás és költséges dolog.
Ami pedig a veszekedést illeti, nem szerencsés ezen a fórumon(szerintem máson sem) Jó, volt egy szerencsétlen megjegyzés, ami persze nem az illető elmeállapotát bírálta, csak az általa leírtakat, de szerencséssebb, ha nem reagálunk ilyenre rögtön túl durcásan, mert az elfajulhat. Van elég gond körülöttünk, nem kell hogy még egymást is bántsuk. Szerintem. Szeretni persze nem kell mindent vagy mindenkit, de fő a nyugalom.Én mindenesetre igyekszem megőrizni az energiám olyanokra, aki valóban megérdemlik a segberúgást. Vannak elegen.
Egyettlen szaavadban irkáltam eddig én is amit ki akrtam fejteni az pedig az hogy a (adásvételikkal !)
Csakhogy visszaadjam a kölcsönt.:) A sajtó hibás fordításából ered amit te írsz. Eredetileg azokat az oxidokat majdnem szupravezetőnek esetleg meleg szupravezetőnek titulálták a fizikusok, aztán elterjedt az, hogy lehagyják a majdnemet. A valódi szupravezetést az úgy nevezett spinhez lehet kötni. A Pauli féle kizárási elv kimondja, nem lehet azonos kvantumszámú elektron az atom körül. Az egyik kvantum szám a spin. Némelyik elem, főleg nemesgázok szélső pályán lévő elektronja elvesztheti a spinjét megfelelő hűtés esetén. Emiatt akár kettő is lehet ezekből a pályán. Sőt akár eből a kettőből egy átmehet a szomszéd atomhoz, ugyanis ott se mond ellent a kizárási elvnek. Azaz ezek a nulla spinű elektronok szabadon vándorolhatnak, nem kell energia szinteket leküzdeniük, vagy másik elektront kilökni a helyéről.Ez a szupravezetés pongyolán megfogalmazva.:)
Tehát az MZnél valóban nem nagyon kell foglalkoznunk a szupravezetéssel, nem valószínű, hogy minusz 270 fok körül motoroznánk vele.:))))
Azért lám kiderül, fejlett találmány az MZ. Még a szupravezetés is felmerül a javítása kapcsán.:) Gondolom , a tervezésekor a modern térelméletek valamelyike is fontos szerepet játszott.:)))
Olyan problémáról megy a vita,ami tulajdonképp nem is probléma.Ugyanis egy forgalomból kivont motorról van szó.Amit nem kell átiratni.Miért kéne?Aki az érvénytelenitett forgalmiban szerepel tulajként vonatta ki(vagy az általa megbizott).Ha ujra forgalomba akarja helyeztetni a mostani tulaj,egyszerüen besétál az okmányirodába az adásvételikkel ami a tulajdonjogát igazolja azt elkezdi az ujra forgalomba helyezés rögös utját.Szerintem!!
A probléma nem a véleménykülönbségben van.Mindenki tévedhet,itélhet meg tévesen dolgokat.
A gond azzal van,ha lehülyeségezi az egyik ember a másikat,pusztán amiatt,hogy annak eltérő szakmai véleménye van.
Ebből a szempontból teljesen mindegy,kinek van igaza,ha valaki normális hangnemben,és egy adott szakmai alapon másként lát valamit,mit a másik,attól még nem hülye.
Ennyi.
Figyeljetek nem akarok senkit megbántani!!!! De attól ha valaki még jogász attól nem biztos hogy tudja mi áll abban a nagykönyvben ahol az ezekről szóló paragrafusok le vannak irva !!Én nem egy okmányirodában és rendőrségen utánajártam a dolgonak mert nekem is ilyen problémám volt,és én mondom hogy a 70 % ában nem voltak biztosak se a rendőrségen se az okmányirodában !Az kurva nagy hülyeség hogy minden előző tulajnak át kell iratni a motrot de az hogy visszamenőleg vissza kell keresni a gazdáit már akik egyáltalán irtak adásvételit ! De aki nem hisz egyikünknek sem az akkor nézze meg a törvénykönyvben !
Ez így azért egy kicsit erős megfogalmazás,már elnézést.
Kettőnk közül én vagyok a jogász,vagy mifene.
Javaslom,a cipész maradjon a kaptafánál.
Komolyan,ez már a 2.topik,ahol olyan hangnemben sikerül válaszolni,hogy az ember kezd úgy lenni vele,hogy akkor inkább nem is irkál.
Igaz,én hülyeségeket beszélek.
Pfff.
Ez az átírásos marhaság több sebből vérzik.
Kivonatni csak a tulaj vonathatja ki, tehát akinek a nevén volt a forgalmi.
Ha kivonatta akkor eladni sem tudja hivatalosan, tehát nem adhatta le a szerződést. Tehát eredeti tulajjal kell szerződnöd.
Ha nem vonták ki és így adták el forgalmival csak nem iratták át akkor már lehet ilyen ütközés de akkor is lefeljebb a következő tulaj aki nem iratta át annak kellene átiratni, de olyat semmiképpen, hogy minden eddigi tulajra át kelljen visszamenőleg iratni.
csak azért hogy kötekedjek :), van olyan anyag aminek az oxidja jobb vezető...a legtöbb szupravezető ilyen, de ez a probléma nem érinti az MZ-t :DD
Sziasztok, hol lehet fékpofát ferodoloztatni és felszabályoztatni Budapesten?
Hát így ahogy mondod, valóban nem fér bele.:)
ez ellen bronz lemezeket szoktak tenni a hajtókar és a sonkák közé...ha ez hiányzik akkor sincs gond mert a dugattyú pozícionálja
a gyűrűknek a hengerfalra kell feszülni nem a dugattyúra, az egy számmal nagyobb pedig nem fér bele a hengerbe :)
Az már MZkupás tuning hogy egy számmal kisebb gyűrűket rakunk bele hogy ne fékezze a motort :D
Nem csak a tapasztalat ad neked igazat, hanem a fizika is. Nem igen van olyan anyag, aminek az oxidja jobban vezetné az áramot mint maga az anyag.Csak abban az esetben okozna egy ellenállás zárlatot, ha szétégés után a lába valami rossz helyre konyulna le. Többszáz kiloohmos ellenállások tudnak kissebbre váltani ha megpörkölik maguk alatt a nyákot. A szén ugyanis vezet. De ha komolyabb áram folyna, akkor az a szén is elégne. huzalellenálás esetén ha összeégnek a menetek garantált hogy a bevezető szál elég.Félvezetők tudnak zárlatosra leégni.
Ja ez így van, csak fogalmival lehet továbbadni hivatalosan a motort, tehát azt az eredeti tulajnak kell elintéznie.
Ezt meg pont megteheti amikor megírjátok a törvényes adásvételit.
Nem jellemző, axiális elmozdulás direkt van, hogy ne feszüljön be. Az érezhető radiális elmozdulás a problémás, az ami csörög.
miért is testli ha elpárolog az ellenálás huzal? Inkább szakadás lesz...tapasztalat :)
Na de ha át sem iratta akkor nem tudja ezt jelezni hiszen nem az ővé volt tehát el sem adhatja, ha meg átiratta akkor ő a törvényes tulaj és megint csak tiszta sor.
Ezért ez más eset. Te nem tudtál szersződést kötni a törvényes tulajdonossal.
Én azt mondtam hogy az eredeti tulajjal kell szerződést kötnöd. Neked az a bajod, hogy ezt nem tudod megtenni.
Szerintem meg hülyeséget beszélsz.
Én a hatóság által nyilvántartott tulajdonosától veszem meg. Ennyi.
szevasztok
ha valakinek lenne sárvédőtoldat nem a végén az a kis sárfogó hanem a betét rész
üdv
szevasztok
etz250-hez ülést szeretnék ami jó állapotu
Ennyi pénzért nemigen fogsz normális állapotú cbr 600/1000-est találni.Mivel sikerszéria volt annak idején ezért nagyon megkérik az árukat még ma is.Én egy cb 900-assal(1981)lettem gazdasági öngyilkos 12 éve,pedig mindent én csináltam rajta.(jó,a gépmunkát nem)
Ha egy ilyet akarsz rendbehozni akkor többszázezer creditet kell a projectre szánnod.(k.drága hozzájuk minden)
Ha mindenképpen ilyesmit akarsz akkor yamaháéknál nézz szét (fzr 600/1000)ezekből 300-400-ért egész jót(is)találhatsz.A használtautón mindíg van belőlük mert nem nagyon keresik őket.Mivel én napi kapcsolatban vagyok ezzel a típussal ezért bátran merem ajánlani.(azt is hogy a lelkesedéseden és pénzen kívül vigyél magaddal hozzáértőt is)
A 250/400-ast kerüld el,valamint a bármelyik márkájú japán belpiaci modelleket is.(sok idegeskedéstől kíméled meg magad)
Az MZ-d lehet ennyi pénzből újragyártott,de ennél a kategóriánál egy hátsógumi(új)30-nál kezdődik és kb 10-12e km-t bír ha vigyázol rá,egy láncszett kb 40e,fékbetét 6-7e nyergenként,de ha a blokkba kell nyúlni akkor kezd igazán megroppanni a bankszámlád.Mondjuk 4 új dugattyú gyűrűvel 120e magyar egység,ha egy szelepszár szimering 600ft és ebből vannak min.16-an de az fzr-nél 20-an,akkor ez sem gyenge összeg.(most tippeld meg egy szelep árát és szorozd meg 16 vagy 20-szal)és ezek még csak az alkatrészek.
Ha te csinálod akkor nagyot spórolhatsz a munkadíjon de ha nem akkor:egy blokk szét és összeszerelés elmosva(nem csináltak benne semmit!) egy átlag(nem márka)szervízben kb 30e-ft.Ilyenkor illik új tömítéseket beépíteni,a komplett tömítés garnitúra(utángyártott!!)30-40e ft(nem elírás!)
Egy karbiszinkron 4-6e ft,(én 2500-ért szoktam,ez elég baráti ár)a szelephézag állítása megint érdekes és költséges de szükséges művelet.(hacsak nem himbás állítócsavaros,de ezeké nem az:-))
Szóval nagyon gondold és nézd meg hogy mit veszel meg,mert ezeket nem megvenni drága hanem fenntartani.
Laci,ha kiderül,hogy palástolt szerződést kötsz az eredeti tulajjal,akkor az bizony okirathamisítás,mert ő nem Neked adta el eredetileg,tőled vételárat sem vett át,mégis erről szóló okiratot állítotok ki,tehát ha kiderül,akkor bizony bűncselekmény és okirathamisítás szerintem is.
Persze kérdés,hogy kiderül-e.
köszi mindebkinek!!!
Waresz megpobálom ezt amit leírtál mert sztem mcsak ez a baja mert mindent kipróbáltam és csak adja a hangot 3 főtengellyel két hengerrel
úgy, hogy valószínűleg a forgalmiban szereplő tulajdonos mikor eladta a gépet befáradt az okmányirodába az adásvételivel és bejelentette, hogy eladta a gépet. Ez esetben nem adhatja el neked (nem írhattok adásvételit vele), ha előtte már valakinek eladta és már nem az övé a motor.
Megkaptam, köszi! Válaszoltam is.
küldtem levelet neked amibe részletesen írok a két blokk közti különbségről. van rajz is. és küldök illusztrációkat, azokrol az alkatrészekről, és megoldásokról ami van az újjabba,
Srácok! Most újítódik fel a blokkom(egy haver csinálja), és kiderült, hogy az én 75'évjáratú TS 150-embe ami felül bronzperselyes, nem lehet csak úgy kicserélni a főtengelyt 76utánira(Lett volna egy pöpec felül tűgörgős). Mire én mondtam, hogy akkor újíttassuk fel a mostani főtengőt, de a hajtókart cseréljük ki felül tűgörgősre. A főtengelyfelújító bácsi szerint ezt sem lehet. Na erre tud valaki mondani valamit hogy miért nem?? Esetleg a hajtókar szemét átalakítani, nem lehet?? Vagy valaki meg tudja esetleg cáfolni ezeket, mert szeretnék csáót mondani az 1:33as keverési aránynak.
Ha tul nagy az oldalirányu játéka a főtengelyen a hajtókarnak akkor elérheti a sonkát is.Az én motoromból amikor kivettem a főtengelyt,akkor láttam hogy tudott oldalirányban mozogni annyit hogy a sonkán és a hajtókaron is látszott hogy találkoztak egymással.Hogy ez tud e hangot kiadni azt nem tudom megmondani mert előtte nem én használtam a motort.
MZ-s főtengely csapággyal kapcsolatos rossz tapasztalatom nincs, az Mz egy hengeres. De nem tudom, nem jelenhet e meg mégis szélsőséges esetekben valamelyik a kéthengeres jawáknál előforduló hibákból: Ott előfordul kiverődött csapágy fészek, elkopott főtengely, ami "lötyög " a csapágyban.A főtengely kopása akár excentrikus is lehet, ha rosszul mérik akár nem is derül ki a főtengely centírozásánál.
Árpádnál a pont! ha két különböző blokkfelet párosítanak, akkor az bizony könnyen lehet hogy szorúlni fog. jól írta a lényeget,de leírom teljesen világosan: a két blokkfelet a gyárba kiöntik, kialakítják a helyét a brezonstifteknek,és utána a brezonstiftekkel egymás vonalába állítják(ezek biztosítják a pontos illeszkedésüket egymáshoz,hogy ne tudjanak elmozdúlni). eztán összecsavarozzák, és jön a marógép. kimarja gyönyörüen egy vonalba a csapágyfészkeket. ezért nyugodtan lehet mondani: nincs két egyforma blokk(a blokkfelek összeillesztése elötti számos műveletet kihagytam, de a leírtakon van most a hangsúly..) igy két különböző blokktól származó felek kb 99%ban nem is passzolhatnak egymáshoz normálisan. véleményem szerint az is csoda ha össze lehet őket rakni. legegyszerűbb ellenörzési forma:kuplungot, generátort le róla. legyen kopaszon a főtengely.vedd ki a szimeringeket is! hengert, dugattyút is szereld le. olajozd be a főtengelycsapágyakat(alsó hajtórúdtűgörgőket is) 2T olajjal. majd fogd meg két ujjaddal a hajtórúd felső szemét, és mintha te lennél a dugattyú kezdd el annál fogva húzásokkal, tolásokkal forgatni a főtengelyt. alapból nagyon könnyen kell menjen, forgasd meg ahogy bírod! ha jól megforgatod, akkor saját lendületénél fogva még fordulnia kell legalább 3-5öt! sehol sem szorúlhat kicsit se! ha akad akkor megb@szta a kutya... megjegyzés: egyáltalán nem biztos hogy ettől van a csörgés.
Úgy tudom, a blokfeleket "összefúrják" azaz a furatok, csapágyfészkek úgy vannak kialakítva, hogy passzoljanak. Ez nem biztos, de így hallottam. Előfordul, hogy városi legende a dolog.Viszont ha tényleg igaz a dolog, akkor előfordulhat, hogy nem esnek teljesen jó helyre a csapágyfészkek, esetleg ferdén lehet így a főtengely.Akkor bizony kolompolna.De nem hiszem, hogy ez lenne a baj.Valami hülyeség lehet a ludas. Kiesett tűgörgő, sérült kosár, efféle.Ha tényleg nem ferde a főtengely, hajtókar a mérések ellenére.
hali!!
a gyűrüket is néztem de jok meg van a gyűrűhézag is újakat is vettem bele.
probáltam másik hengerrel és dugóval akkor is ezt csinálja.
Hallotam olyat is hogy ha a két blokfél nem a gyári hanem hozzá tettek egy másikat azis csinál ilyeneket. igaz ez?
Az a baj nem tom a motopr előéletéet azt tom mert látszott rajta hogy nagyot estek vele és bllokk cserés volt.
erröl jut eszembe: a dugattyú megfelelő oldala néz a kipufogóablak felé? mert ha nem akkor a gyűrűk összeillesztési pontja akadhat az ablakokba. 1 túlmérettel nagyobb gyűrűt meg nem lehet belerakni egy frissen fúrt hengerbe. gyűrűhézag 0,15-0.2mm. ezt minden összerakás elött ellenőrizni kell. másik dolog: fúrás után az ablakok éleit KICSIT illik "letörni(az éleket eldolgozni)" erre alkalmas szerszám lehet akár egy ilyen kis multilószar, ami forog 30000ret, és van hozzá kisméretű köszörűkő. HENGERFALRA VIGYÁZZ!
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|