hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

zsakfos
válasz erre | email2008-10-09 12:38:48
Szerintem arra gondolt hogyha valami történt a dugóval,gyűrűvel,de a hengernek nincs baja és vesz bele akkora dugót+gyűrűket,akkor azt betéve kell-e járatni?Kicsit furcsán tette fel a kérdést.Tényleg ez engem is érdekelne.Ha mondjuk történik valami a dugóval,akkor furatni kell minden áron?Akkor is ha a hengernek nem lett baja?
sorszám: 30615 (102134)

 
 
xxx2006xxx
válasz erre | email2008-10-09 12:28:01
Istenem, ki mondta ezt neked?

A gyűrűnek és a hengernek mint a motor többi alkatrészének együtt kell összekopnia. Ez a felújított részek esetén is így van...lehetőleg együtt az összetartozó részeket (ez esetben a gyűrűket és a hengert)...

üdv
sorszám: 30614 (102133)
(előzmény: Pápics, 2008-10-09 08:17:58)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-09 11:52:27
MOst látom csak! én is hülyeségel indítottam a szövegemet. hát új dugattyút,gyűrűket, ha túlméretes, akkor bele se tudod a régi hengerbe. nem fér bele. (ha belefér, akkor az brutálisan szét van kopva, szerintem ez lehetetlen MZ-nél) kopott hengerbe meg gyári méretű gyűrűket, és dugattyút megintcsak hülyeség venni, mert a kerek dugattyút és gyűrűket belerakod egy oválisra kopott hengerbe. kompresszió természetesen ebben az esetben is pocsék.
sorszám: 30613 (102132)
(előzmény: Pápics, 2008-10-09 08:17:58)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-09 11:29:12
ilyen baromságot nem tudom hol hallottál... semmi értelme.. szétbarmolni lehet vele a dugyattyút, és az uj gyűrűket meg jó oválisra koptatni, miközben a motor nem tud egy lóerőt se mert 0 a kompressziója. tehát NEM!!! az uj gyűrűket a frissen fúrt hengerbe bele kell tenni és mérni kell hézagot. 0,15-0,2mm maximum. utána ovatosan rá az új dugattyúra, és lehet összerakni. érdemes ellenőrizni összerakás során azt hogy milyen vastag hengertalp tömités kell. egyszerű művelet: a hengert a csomagba kapható tömítéskészletbe található hengertalp tömitéssel szárazon felrakni, és ellenőrizni hogy alsó holtpontban pontosan elvágólag vannak-e a dugattyú élével a felömlő ablakok alsó élei. ennyi. ha igen akkor lehet rákenni valami tömítőpasztát a hengertalp tömitésre. ha nem akkor megfelelő vastagságú klingeritből ki kel vágni talp tömítést. majd felrakni a hengert-hengerfejet is. kicsit meghúzva a hengerfej anyáit, egy vastagabb forrasztó ón darabkát be kell dugni a gyertya nyíláson, és a hengerfej és a henger találkozásához dugni, majd a főtengelyt körbeforgatni. ekkor az ónt a dugattyú hozzányomja a hengerfejhez. és összelapítja. 1,5mm fölötti érték már erőveszteséghez vezet, ~1,2mm alatti meg egy 250-esnél már öngyulladáshoz vezet a présrésnél. ez ciripelő hangként jelentkezhet. kis MZ-nél le lehet menni 0,8mm de ez alá semmiféleképpen sem.utána hengerfejcsavarokat X-be meghúzni. bejáratás: 30as keverék, 100km-ig finoman hajtva 4000fölé ne nagyon hajtsuk a motort, kerüljük a teljes gázt, és az emelkedőket NE nyomatékból alacsony fordulaton másszuk meg. inkább kapcsoljunk vissza és erőböl hajtsunk fel. ne kínozzuk alacsony fordulaton a blokkot. 100km-után meg lehet egy kicsit hajtani. forgassuk el a blokkot pl 6000ig. ezt nagyon rövid ideig tegyük! mondjuk 3. fokozatba. az alacsony fordulaton bejáratott blokk késöbb nehezen szokik hozzá a forgáshoz, mint a bejáratás során néha meghajtott gép. 50km-enként legalább egyszer hajtsuk igy meg. ezek a "hajrák" lehetnek egyre hosszabbak. MINDEKÖZBEN FIGYELJÜK A GYERTYAKÉPET!!!!!! őszbarnánál világosabb szin sose jelentkezzen. karburáluk utána a porlasztót! a bejáratás 0,04mm-es illesztés esetén kb 1000-1500km. utána már ugy kell használni a gépet ahogy a mindennapokba is fogjuk. a bejáratás alatt végig a kuplungon legyen a kezünk.. ha neagyisten megszorulna. szorulás esetén hagyjuk lelassulni a motort, majd gyújtás nélkül tőgázon ovatosan ráengedni a kuplungot, igy ujra forgásba hozni a főtengelyt. ha ez megtörtént akkor kímélve igyekezzünk hazamenni, vegyük le a hengerfejet, ellenőrizzük: felkenődött-e a dugyatyúból a hengerfalra valami. ha igen ezt távolítsuk el.(a dugattyúrol is!) majd rakjuk össze.
sorszám: 30612 (102131)
(előzmény: Pápics, 2008-10-09 08:17:58)

 
 
Pápics
válasz erre | email2008-10-09 08:17:58
Helló!
Új gyűrűt+dugót régi hengerrel kell járatni? Ha kell, hány km-t? Kösz!
sorszám: 30611 (102128)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-08 22:11:57
MÉG MINDIG NAGYON KERESEK jó állapotú TS 150, és TS 250/1 kipufogókat!!!! kérem! valaki szánjon meg:D:D:D MEGFIZETEM!
sorszám: 30610 (102127)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-08 21:54:45
ellenállás huzalra visszatérve: ez egy acél csőre tekert cekász vagy valami hasonló szar, kb 20 menet. ellenállása 4,7ohm. a csévetesttől(acél cső) a saját kerámia bevonata és egy lakkozott papírdarab válassza el. én életembe kettőt tudtam leégetni(különböző feszszabályzó kisérletek során). mindkét esetben, mindkét vége felől zárlatos volt a csévetesttel. szóval leföldelte a D+ -t és a DF -et. ja és a fesz-szab általába rendesen füstölt(elektronikus példányok...amiket kisérletezőkedvemmel csináltam:D amugy most is saját készítésü fesz-szabot használok, ellenállás tekercs nélkül.. összesen 7 alkatrészből el.. eddig 5000km-en bizonyított hibátlanúl.
sorszám: 30609 (102125)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-08 21:46:45
Az én kiscsúzlimnak nem volt semmi papírja, de oylan jó állapotban volt. beleszerettem. volt rajta egy múlt rendszerbeli rendszám és kész. én rögtön tartottam atto lhogy egy 18 éve forgalombol végleg kivont csodát minden papír nélkül le lehet -e vizsgáztatni.. megbeszéltem a tulajjal, hogy vizsgáztassa le nekem és irassa anevemre.. adtam neki rá pénzt. a dolog megtörtént.. hibátlan minden. kapot uj rendszámot. .a gatyám ráment összességébe.
sorszám: 30608 (102124)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-10-08 21:16:44
Akkor figyelem, leírok egy sztorit.

Kb 2 éve kaptam egy idős nénitől egy forgalomból ideiglenesen kivont Trabantot.
Örültem neki, mert ingyé' volt, jó állapotban is volt, de amúgy semmi különöset nem akartam vele kezdeni, rá költeni nem akartam csak néha menni vele egy-két kört majd eladni.
Néhány hónap múlva jött egy felszólítás, hogy írassam át az autót.
Bementem az okmányirodába és közöltem, hogy én nem szeretném átíratni a kocsit, hanem inkább eladnám és kérdeztem, hogy lehetne ezt kivitelezni.
Ügyintéző hölgy egyből adta a választ, hogy lehetséges, de a "visszterhes vagyonátruházási illetéket
(Gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén az illeték mértéke a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 1890 cm3-ig 18Ft, a fölött 24Ft)" (copy from Zsakfos No.: 30596 :D)
be kell fizetnem és utána eladhatom az autót. Hát ez sem kevés, de legalább megspóroltam az eredetvizsga, forgalmi és törzskönyv árát, nem beszélve, hogy az átíráshoz kell biztosítást is kötni és akkor még mindig ott tartanék, hogy ráköltöttem egy zsák pénzt és csak annyi, hogy a nevemen van a kocsi, de műszaki még akkor sincs rajta, forgalomban nem használhatom. :P

A lényeg (és ez tuti, hogy így van, mert 1 hónapja haveromnak intéztem így az MZ-je átírását), hogy ha csak adásvételivel történik a tulajdonosváltás akkor viszed az előző adásvételiket, befizeted mindegyik adásvételis után a "visszterhes vagyonátruházási illetéket" - ha ők nem fizették be - és már írathatod is a nevedre a motort, mintha a forgalmiban szereplő tulajtól vetted volna.
sorszám: 30607 (102121)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-08 21:07:51
MZ
hogy legyen egy idevágó hozzászólás is :-)
sorszám: 30606 (102119)

 
 
Lionheart
válasz erre | email2008-10-08 20:49:03
Egyetlenegy pontosítás,ill.kiegészítés:ingatlan tulajdonjogának megszerzéséhez szükséges a tulajdonjog ingatlannyilvántartási bejegyzése.
Jelen esetben nem tudom így van-e,igazából nem ástam magam bele az ocsmányiroda és a járművekkel kapcs.dolgok jogszabályi hátterébe.
De befejeztem én is,vagy folytassuk tényleg a másik topikban.
sorszám: 30605 (102118)
(előzmény: Árpád, 2008-10-08 19:56:00)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 20:37:42
Igen is. Abba hagytam :)
sorszám: 30604 (102116)
(előzmény: motopeti, 2008-10-08 20:08:49)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 20:32:48
Azért ennyire nem vészes a helyzet.
Szerintem sokan vannak úgy, hogy nagy lelkesen megvesznek valami lepukkant motort és nincs pénzük átíratni. Azt mondják majd apránként megcsinálják és akkor átíratják ha használható, aztán megunják és tovább adják.
Van pár ilyen haverom :)
Jawam nekem is így volt, de akkor még nem volt ilyen szigorú a szabályozás és lazán volt egy biankó adásvételi ahol a vásárlónak beírhattam magam a dátummal együtt. Mostanában ezt hatékonyan megakadályozzák a szabályok, de éppen ezért több az ilyen problémás motor.
sorszám: 30603 (102115)
(előzmény: LG TS, 2008-10-08 19:35:30)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 20:12:02
Teljesen igazad van, csak néha elkalandoznak az emberek gondolatai. Már csak ilyenek vagyunk. De a téma valóban a papír mizériák topicba való.
sorszám: 30602 (102112)
(előzmény: motopeti, 2008-10-08 20:08:49)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 20:08:53
Tanultam százegynéhány óra jogot. Így meg tudnám saccolni, hogy kellene eljárni. Viszont pszichológiát 6 félévet tanultam, tehát tudom, miért reménytelen valamivel is próbálkozni az önkormányzat esetében.:(
sorszám: 30601 (102111)

 
 
motopeti
válasz erre | email2008-10-08 20:08:49
Nem kötözködésképpen, de a papír mizériák topikot ennyi erővel be is szüntethetitek.... sztem ez odavaló.
sorszám: 30600 (102110)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 20:03:44
Nem olyan nehéz.:) A tulajdonszerzést vizsgáld, akkor egyszerűsödik a dolog.Hagyd ki az átírást, annak nincs köze a tulajdon szerzéshez. Nem írja le jogszabály, hogy az átírás elmulasztása semmissé tenné a tulajdon átruházását.Ennek fényében nem lehet és nem is kell felbontóokirat, mivel a szerződés érvényes.
sorszám: 30599 (102109)
(előzmény: Lionheart, 2008-10-08 19:52:37)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 19:56:00
Szerződés érvénytelenségét csak bíróság mondhatja ki. Az önkormányzatokkal az a hiba, hogy álltalában csak a rájuk vonatkozó rendeleteket, jogszabályokat ismerik, a romai jog alapjait végképp nem. Jelen esetben az okozza nekik a gondot, hogy a vételt átírásnak kell követnie, nem eladásnak. A jogszabály nem írja le betűről betűre, hogyan kellene ilyenkor eljárniuk. Így a legegyszerűbb utat választják, nem tesznek semmit se. Pedig számomra a dolog egyszerűnek tetszik.A törvény nem tér ki arra, hogy mi van, ha valaki átíratás helyett eladja a járművet. Ha pedig nincs jogszabály ilyenre, akkor az adás-vételi szerződés érvényes.Ha pedig birtokunkba került a jármű, az önkormányzatnak el kell végeznie az átíratást. Jogszabály csak azt mondja ki, hogy a vétel után át kell a járművet íratni. Ez alapján az önkormányzat max büntetheti az átírást elmulasztókat, hiszen a jogszabályban is erre van lehetőségük, a szerződés érvénytelenítésére nem, mert nincs rá utalás, kapcsolódó jogszabályok sincsenek.Aki nem ért ezzel egyet, írja le azt a jogszabályt, ami a tulajdon szerzést, elidgenítést az átíráshoz köti. Ez olyan, mintha valaki vesz egy házat, de nem jelenti be, nem fizet utánna adót. A ház a tulajdonában marad, el is idegenítheti, csak szabálysértést követ el.Ha egy ilyen szabálysértőtől megvesszük a házat, az azért a mienk lessz, bejegyeztethetjük. Remélem érthetően írtam le a véleményemet.
sorszám: 30598 (102108)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 19:28:32)

 
 
Lionheart
válasz erre | email2008-10-08 19:52:37
Viszont,hogy önmagam cáfoljam,a felbontó okiratok is hamis tartalmúak lennének,mivel vételárvisszaadás és eredeti állapot-helyreállítás nem történt a valóságban...
Nehéz kérdés ez.:)
sorszám: 30597 (102107)
(előzmény: Lionheart, 2008-10-08 19:42:25)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-08 19:44:16
Ha valakit érdekel és van türelme végigolvasni az innen onnan szedett rendeleteket akkor itt van pár idevágó.

A forgalomból véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezését kérheti a kivonást kezdeményező személy, valamint - ha a kivonás időtartama alatt a jármű
tulajdonjogában változás következett be - az új tulajdonos.

1. A használt jármű forgalomba helyezése során:
Használt jármű: egy külföldi hatóság nyilvántartásában már szereplő vagy Magyarországon már üzemeltetett, de a közúti közlekedési nyilvántartás jármű nyilvántartásában nem szereplő jármű.
A forgalomba helyezésre irányuló kérelemhez csatolni kell:
a) amennyiben a jármű ideiglenes forgalomban tartását engedélyezték, a korábban kiadott ideiglenes forgalomban tartási engedélyt, valamint az E betűjelű ideiglenes rendszámtáblát,
b) a forgalmi engedély és a törzskönyv illetékének megfelelő illeték megfizetését tanúsító igazolást,
c) a közlekedési hatóság által kiállított műszaki adatlapot,
d) eredeti külföldi forgalmi engedélyt (törzskönyvet) és jelzést, illetve külföldi jármű okmányt (kivéve, ha a járművet külföldön nem helyezték forgalomba),
e) a tulajdonjog megszerzését igazoló okiratot.
A kérelem benyújtásakor be kell mutatni:
a) a jármű származásának ellenőrzéséről kiadott hatósági határozatot,
b) az előzetes eredetiségvizsgálat megtörténtét igazoló határozatot,
c) a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás megkötéséről szóló igazolást,
d) az állandó rendszámtábla igazgatási szolgáltatási díjáról, a rendszámtábla érvényesítő címke díjáról szóló postai feladóvevényt,
e) a külön jogszabályban meghatározott gépjármű esetében a regisztrációs adó megfizetéséről szóló igazolást,
f) ügyfél azonosító okmányt.



Fogalomból kivont gépjármű ismételt forgalomba helyezése tulajdonosváltással
Az eljáráshoz szükséges okmányok
Műszaki adatlap, annak lejárta esetén
a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kötvény és a befizetett utolsó csekk,
az előzetes eredetiségvizsgálat megtörténtét igazoló határozat,
a jármű forgalomból történő végleges kivonásáról szóló határozat, ha a végleges kivonást a hatóság rendelte el,
az érvénytelenített forgalmi engedély,
ideiglenes kivonás esetén az igazgatási szolgáltatási díj befizetéséről szóló igazolás,
a forgalmi engedély és törzskönyv illetékének megfelelő illetékbélyeg,
a rendszámtábla és az érvényesítő címke igazgatási szolgáltatási díjának befizetéséről szóló igazolás,
a tulajdonszerzést igazoló okirat (pl.: adásvételi szerződés, ajándékozási szerződés),
ügyfél-azonosító okmány (személyes megjelenés esetén az ügyfél, képviseleti eljárás esetén a meghatalmazott személyazonosságát igazoló okirat - személyazonosító igazolvány, új típusú vezetői engedély, útlevél -, illetve képviseleti eljárás esetén a meghatalmazás; jogi személy, jogi személyiséggel nem rendelkező gazdasági társaság esetében: 3 hónapnál nem régebbi cégbírósági bejegyzés vagy másolat a cégbejegyzésről - elfogadható a Cég Infoban kinyomtatott példány is -, aláírási címpéldány, a cég ügyintézőjének eljárási jogosultságát igazoló megbízás)
Az eljárási díj/illeték
1800 Ft igazgatási szolgáltatási díj - az ideiglenes forgalomból történő kivonás megszüntetéséért,
6000 Ft - forgalmi engedély (illeték)
6000 Ft - törzskönyv (illeték)
rendszámtábladíj (az összeg a rendszámtábla típusától függ; az általános rendszámtáblákért és a lassú járműhöz kiadott különleges rendszámtábláért fizetendő díj: 1 pár rendszámtábla: 6.500 Ft, 1 db rendszámtábla: 4.200 Ft),
450 Ft -rendszámtábla-érvényesítő címke díja
visszterhes vagyonátruházási illeték (Gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén az illeték mértéke a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 1890 cm3-ig 18Ft, a fölött 24Ft, kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott gépjármű esetén a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 600 forint. Pótkocsi tulajdonjogának megszerzéséért, ha a pótkocsi megengedett legnagyobb össztömege a 2500 kg-ot nem haladja meg, 7500 forint, minden más esetben 18 000 forint illetéket kell fizetni. Ajándékozással vagy örökléssel megvalósuló tulajdonszerzés esetén az illeték mértéke a gépjármű és a pótkocsi visszterhes vagyonátruházási illetékének kétszerese: a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 30 Ft, kizárólag elektromos hajtómotorral ellátott gépjármű esetén a hajtómotor teljesítményének minden megkezdett 1 kW-ja után 1200 Ft.



A forgalomból véglegesen kivont jármű ismételt forgalomba helyezése előtt, illetve a forgalomból ideiglenesen kivont járművek esetén az ismételt forgalomba helyezéskor, ha tulajdonosváltozás következett be, valamint a biztosítási esemény - kárrendezés - kapcsán forgalomból kivont jármű ismételt forgalomba helyezésekor a jármű előzetes eredetiségvizsgálatát el kell végezni! A vizsgálat elvégzéséig a járműre "E" betűjelű ideiglenes rendszámtábla és ideiglenes forgalomban tartási engedély igényelhető, melyek díjai: "E" betűjelű ideiglenes rendszámtábla: 10 000 Ft/1 pár, 6500 Ft/1 db; 2800 Ft - ideiglenes forgalomban tartási engedély kiadása
sorszám: 30596 (102106)

 
 
Lionheart
válasz erre | email2008-10-08 19:42:25
Talán még az lenne egy járható út,hogy az összes közbenső tulaj és az eredeti tulaj között minden adásvételire írni lehetne egy felbontó okiratot,így a jármű visszaszármazna a bejegyzett tulajdonosra,és így be lehetne adni az okmányirodába,mondjuk csak az eredeti szerződést,és ha elkezdenék ne adj isten piszkáni az embert,akkor beadná rá a közbenső felbontó okiratokat,hogy nem tudta,hogy ezeket is csatolnia kellett volna.Hatósági piszkálódás előtt kár lenne a felbontókat beadni,ne kezdjenek el keverni,vizsgálódni,ha nem muszály.+
De csak ötletelek,és ez iszonyú sok energiában lenne,esetleg mondjuk egy veterán motornál megérné végigcsinálni.
sorszám: 30595 (102105)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 19:28:32)

 
 
LG TS
válasz erre | email2008-10-08 19:35:30
Nekem ebből az egészből az jött le, hogy inkább senki ne vegyen susmusos, homályos tulajdonos előéletű MZ-t.
Ja és hogy a sok adásvételivel gazdát cserélt nem átiratott motor számomra azt jelképezi, hogy sokan motoroznak érvényes műszaki/forgalmi nélkül. Én sem vagyok szent, de azért törekedtem rá, hogy minél hamarabb átírassam, lepapíroztassam a TS-emet. Úgy látszik ez sok embernek derogál. Ez Magyarország.
sorszám: 30594 (102104)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 19:28:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 19:33:33
Az pedig megint csak érdekes probléma hogy egy forgalomból kivont motort hogy lehet újra forgalomba helyezni.

Mindenesetre az eredeti tanulság teljesen igaz. Problémás eredetü motort, forgalomból kivont, papirok nélkül, vagy nem eredeti tulajdonostól, nem szabad venni, csak alkatrésznek, terepezni, vagy versenyezni :)
sorszám: 30593 (102103)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 19:28:32)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 19:28:32
Értem.
Ebben az olvasatban viszont ahoz hogy jogkövető legyek oda állítok az összes addigi adásvételivel akik a forgamit nem iratták át és ez alapján a nevemre kellene írni. Mivel azonban Honvéd kolléga szerint ezt nem teszik képtelenség jogkövetőnek lenni. Jól értem? Tehát vagy joghézag van de ami a valószínübb, jog értelmezési hézag, ami az ocsmányirodásokat ismerve nem lehetettlen.

Viszont ahogy én értelmezem, mivel nem a többi szerződő nem járt el szabályosan, hiszen el sem adhatta volna a forgalmi átiratása nélkül, akkor azok a szerződések akár érvénytelenek is lehetnek, tehát ezért sem kell figyelembe vennem. Ez persze lehetséges hogy jogilag baromság, de gyakorlati szempontból helytállónak tűnik.
sorszám: 30592 (102102)
(előzmény: Lionheart, 2008-10-08 19:18:07)

 
 
Lionheart
válasz erre | email2008-10-08 19:18:07
Ok,eléggé feszült periódusban vagyok,a túl ingerült hangnemért mindenkitől elnézést kérek.
Na szóval,az én olvasatomban ha a tulajdonos eladott egy járművet,majd az továbbadta,ecetera,és valaki az x-edik,át nem vezetett tulajdonostól azt megveszi,majd az eredeti tulajjal ír egy adásvételit,miszerint az a járművet neki adta el,ezzel színlelt vagy palástolt szerződést köt,mivel a szerződésben foglalt ügylet közöttük nem jött létre akképp,mint azt az okirat tanúsítja.
Ez természetesen nem szentírás,hanem egy értelmezés.
Elképzelhető,hogy van egy olyan kiskapu,miszerint beleírva bizonyos dolgokat a szerződésbe,sikerül egy védhető álláspontot kialakítani a hatóságokkal szemben,és az is,hogy az ügyészség,egyéb hatóságok sem minősítenék okirathamisításnak a dolgot,ha pl a vételárról nem esik szó benne,de formálisan van egy olyan olvasata a fentiek alapján,amelyik szerint okirathamisítás,mert olyan tartalmat tükröz,ami nem történt meg azon a módon.
sorszám: 30591 (102101)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 19:04:48)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 19:15:21
Térelméletek kapcsán, tudod hogy függ össze a tér, idő, és a tömeg?
Ha jó az idő, a tömeg lemegy a térre :)
sorszám: 30590 (102100)
(előzmény: Árpád, 2008-10-08 17:32:46)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 19:12:24
Ezért elnézést kérek.
Mentségemre legyen, élő szóban, haveri körben, teljesen elfogadott az ilyen fogalmazás.
sorszám: 30589 (102099)
(előzmény: Lionheart, 2008-10-08 15:40:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 19:09:19
Az okmányirodában és a rendőrségen tényleg nem tudják a törvényt. De éppen ezért egy kis felkészüléssel orruk alá lehet dörgölni a paragrafusokat.
sorszám: 30588 (102098)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-10-08 14:57:07)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 19:04:48
Nyugi

Inkább magyarázd el nekem mint jogász, hogy én mint naív és jóhiszemü állampolgár írok egy adásvételit egy olyan emberrel aki a hatóságok szerint a tulajdonos. Miben is követek el okirat hamisítást?
Nem éppen hogy jogkövető vagyok ezzel?
Ezekre a kérdéseimre nem kaptam választ.
sorszám: 30587 (102097)
(előzmény: Lionheart, 2008-10-08 13:50:58)

 
 
Soma69
válasz erre | email2008-10-08 18:47:32
Sziasztok!

Eladó 1 db "csatos" karburátor" ETZ 250 vagy 251hez 6e Ft-ért. Ha vkit érdekel dobjon meg 1 maillel.
sorszám: 30586 (102094)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 17:44:18
Ha tényleg kivont motorról van szó, akkor tényleg no problem szerintem. Én is úgy láttam régebben a jogtárban hogy azokat nem kell átíratni.
Viszont az újboli forgalomba helyezés úgy tudom csak papíron egyszerű, az ismerősök szerint igen macerás és költséges dolog.
Ami pedig a veszekedést illeti, nem szerencsés ezen a fórumon(szerintem máson sem) Jó, volt egy szerencsétlen megjegyzés, ami persze nem az illető elmeállapotát bírálta, csak az általa leírtakat, de szerencséssebb, ha nem reagálunk ilyenre rögtön túl durcásan, mert az elfajulhat. Van elég gond körülöttünk, nem kell hogy még egymást is bántsuk. Szerintem. Szeretni persze nem kell mindent vagy mindenkit, de fő a nyugalom.Én mindenesetre igyekszem megőrizni az energiám olyanokra, aki valóban megérdemlik a segberúgást. Vannak elegen.
sorszám: 30585 (102092)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-08 16:54:02)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2008-10-08 17:34:50
Egyettlen szaavadban irkáltam eddig én is amit ki akrtam fejteni az pedig az hogy a (adásvételikkal !)
sorszám: 30584 (102091)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-08 16:54:02)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 17:32:46
Csakhogy visszaadjam a kölcsönt.:) A sajtó hibás fordításából ered amit te írsz. Eredetileg azokat az oxidokat majdnem szupravezetőnek esetleg meleg szupravezetőnek titulálták a fizikusok, aztán elterjedt az, hogy lehagyják a majdnemet. A valódi szupravezetést az úgy nevezett spinhez lehet kötni. A Pauli féle kizárási elv kimondja, nem lehet azonos kvantumszámú elektron az atom körül. Az egyik kvantum szám a spin. Némelyik elem, főleg nemesgázok szélső pályán lévő elektronja elvesztheti a spinjét megfelelő hűtés esetén. Emiatt akár kettő is lehet ezekből a pályán. Sőt akár eből a kettőből egy átmehet a szomszéd atomhoz, ugyanis ott se mond ellent a kizárási elvnek. Azaz ezek a nulla spinű elektronok szabadon vándorolhatnak, nem kell energia szinteket leküzdeniük, vagy másik elektront kilökni a helyéről.Ez a szupravezetés pongyolán megfogalmazva.:)
Tehát az MZnél valóban nem nagyon kell foglalkoznunk a szupravezetéssel, nem valószínű, hogy minusz 270 fok körül motoroznánk vele.:))))
Azért lám kiderül, fejlett találmány az MZ. Még a szupravezetés is felmerül a javítása kapcsán.:) Gondolom , a tervezésekor a modern térelméletek valamelyike is fontos szerepet játszott.:)))
sorszám: 30583 (102090)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 13:07:50)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-08 16:54:02
Olyan problémáról megy a vita,ami tulajdonképp nem is probléma.Ugyanis egy forgalomból kivont motorról van szó.Amit nem kell átiratni.Miért kéne?Aki az érvénytelenitett forgalmiban szerepel tulajként vonatta ki(vagy az általa megbizott).Ha ujra forgalomba akarja helyeztetni a mostani tulaj,egyszerüen besétál az okmányirodába az adásvételikkel ami a tulajdonjogát igazolja azt elkezdi az ujra forgalomba helyezés rögös utját.Szerintem!!
sorszám: 30582 (102089)

 
 
Lionheart
válasz erre | email2008-10-08 15:40:11
A probléma nem a véleménykülönbségben van.Mindenki tévedhet,itélhet meg tévesen dolgokat.
A gond azzal van,ha lehülyeségezi az egyik ember a másikat,pusztán amiatt,hogy annak eltérő szakmai véleménye van.
Ebből a szempontból teljesen mindegy,kinek van igaza,ha valaki normális hangnemben,és egy adott szakmai alapon másként lát valamit,mit a másik,attól még nem hülye.
Ennyi.
sorszám: 30581 (102088)
(előzmény: Honvéd1990, 2008-10-08 14:57:07)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2008-10-08 14:57:07
Figyeljetek nem akarok senkit megbántani!!!! De attól ha valaki még jogász attól nem biztos hogy tudja mi áll abban a nagykönyvben ahol az ezekről szóló paragrafusok le vannak irva !!Én nem egy okmányirodában és rendőrségen utánajártam a dolgonak mert nekem is ilyen problémám volt,és én mondom hogy a 70 % ában nem voltak biztosak se a rendőrségen se az okmányirodában !Az kurva nagy hülyeség hogy minden előző tulajnak át kell iratni a motrot de az hogy visszamenőleg vissza kell keresni a gazdáit már akik egyáltalán irtak adásvételit ! De aki nem hisz egyikünknek sem az akkor nézze meg a törvénykönyvben !
sorszám: 30580 (102087)

 
 
Lionheart
válasz erre | email2008-10-08 13:50:58
Ez így azért egy kicsit erős megfogalmazás,már elnézést.
Kettőnk közül én vagyok a jogász,vagy mifene.
Javaslom,a cipész maradjon a kaptafánál.
Komolyan,ez már a 2.topik,ahol olyan hangnemben sikerül válaszolni,hogy az ember kezd úgy lenni vele,hogy akkor inkább nem is irkál.
Igaz,én hülyeségeket beszélek.
Pfff.
sorszám: 30579 (102086)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-08 10:44:27)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 13:17:02
Ez az átírásos marhaság több sebből vérzik.
Kivonatni csak a tulaj vonathatja ki, tehát akinek a nevén volt a forgalmi.
Ha kivonatta akkor eladni sem tudja hivatalosan, tehát nem adhatta le a szerződést. Tehát eredeti tulajjal kell szerződnöd.

Ha nem vonták ki és így adták el forgalmival csak nem iratták át akkor már lehet ilyen ütközés de akkor is lefeljebb a következő tulaj aki nem iratta át annak kellene átiratni, de olyat semmiképpen, hogy minden eddigi tulajra át kelljen visszamenőleg iratni.
sorszám: 30578 (102085)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 13:07:50
csak azért hogy kötekedjek :), van olyan anyag aminek az oxidja jobb vezető...a legtöbb szupravezető ilyen, de ez a probléma nem érinti az MZ-t :DD
sorszám: 30577 (102084)
(előzmény: Árpád, 2008-10-08 11:05:20)

 
 
Vitya
válasz erre | email2008-10-08 11:34:00
Sziasztok, hol lehet fékpofát ferodoloztatni és felszabályoztatni Budapesten?
sorszám: 30576 (102082)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 11:13:09
Hát így ahogy mondod, valóban nem fér bele.:)
sorszám: 30575 (102081)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 11:05:20)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 11:10:42
ez ellen bronz lemezeket szoktak tenni a hajtókar és a sonkák közé...ha ez hiányzik akkor sincs gond mert a dugattyú pozícionálja
sorszám: 30574 (102080)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 16:32:45)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 11:06:17
ez viszont igaz
sorszám: 30573 (102079)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 09:51:09)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 11:05:20
a gyűrűknek a hengerfalra kell feszülni nem a dugattyúra, az egy számmal nagyobb pedig nem fér bele a hengerbe :)

Az már MZkupás tuning hogy egy számmal kisebb gyűrűket rakunk bele hogy ne fékezze a motort :D
sorszám: 30572 (102078)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 08:53:03)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-08 11:05:20
Nem csak a tapasztalat ad neked igazat, hanem a fizika is. Nem igen van olyan anyag, aminek az oxidja jobban vezetné az áramot mint maga az anyag.Csak abban az esetben okozna egy ellenállás zárlatot, ha szétégés után a lába valami rossz helyre konyulna le. Többszáz kiloohmos ellenállások tudnak kissebbre váltani ha megpörkölik maguk alatt a nyákot. A szén ugyanis vezet. De ha komolyabb áram folyna, akkor az a szén is elégne. huzalellenálás esetén ha összeégnek a menetek garantált hogy a bevezető szál elég.Félvezetők tudnak zárlatosra leégni.
sorszám: 30571 (102077)
(előzmény: Keri, 2008-10-08 10:55:11)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 11:03:45
Ja ez így van, csak fogalmival lehet továbbadni hivatalosan a motort, tehát azt az eredeti tulajnak kell elintéznie.
Ezt meg pont megteheti amikor megírjátok a törvényes adásvételit.
sorszám: 30570 (102076)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 08:42:39)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 10:59:44
Nem jellemző, axiális elmozdulás direkt van, hogy ne feszüljön be. Az érezhető radiális elmozdulás a problémás, az ami csörög.
sorszám: 30569 (102075)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 06:16:28)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 10:55:11
miért is testli ha elpárolog az ellenálás huzal? Inkább szakadás lesz...tapasztalat :)
sorszám: 30568 (102074)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-06 22:27:22)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 10:53:51
Na de ha át sem iratta akkor nem tudja ezt jelezni hiszen nem az ővé volt tehát el sem adhatja, ha meg átiratta akkor ő a törvényes tulaj és megint csak tiszta sor.
sorszám: 30567 (102073)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 00:08:59)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-08 10:49:01
Ezért ez más eset. Te nem tudtál szersződést kötni a törvényes tulajdonossal.

Én azt mondtam hogy az eredeti tulajjal kell szerződést kötnöd. Neked az a bajod, hogy ezt nem tudod megtenni.
sorszám: 30566 (102072)
(elözmény: Honvéd1990, 2008-10-07 08:42:39)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu