:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Sziasztok.
Első telóba milyen olajat tegyek?Hykomol nagyon sűrű(80W90)?vagy mehet bele(csak mert az van itthon).
Előre is köszi.
Üdv. Joe
gyűrű cserénél nem kell újra járatni
:DDD
Én meg riga tuninghoz Szimó porlasztót használtam.
Lehet hogy ezek a hülyék összecserélték a terveket :DD
Ez egy olyan probléma amivel még enm szembesültem, de már hallottam, és akár hiszitek akár nem, a csavarra rá van húzva egy rugó ami lehet nem rá való is! igy ha hosszabb-vastagabb ott a rugó akkor a rugómenetek egymásnak feszülnek, még mielött a csavart be bírnád tekerni koppanásig. ugy néz ki mintha be lenne tekerve, mert megfeszül, de közbe a rugónak feszül, és nem belül a kúp koppan. szedjétek ki a rugót alóla, és próbáljátok anélkül. másik véglet: szar riga porlasztó.. de zsír új. .simson tuninghoz haverék kedvelték.. akkor volt jó a levegőbeállítás ha kivették a csavar alól a rugót és rendesen beleszakították a csavart a porlasztóba. de hát az a ruszki színvonal, nem a német.
Keri-nél a pont! a gyári a legjobb! csak tiszta legyen.
hali! hát igen ... sajna sokszor gagyik az utángyárott cuccok :(((( ... kár ... most amit beletettem 1989 made in GDR .. és két nap alatt 300km... járatósan .. semi gond nélkük pöcc röff .. amaz meg melegedd mint a háborodás .. és melegen volt hogy egyáltlán nem indult .. ja meglet a bünös isz aelöző hiába a biztositéktáblában volt lecsuszva az egyik saru :D mostmár okosabb lett :D .. vagyis okosabb nem .. csak tapasztaltabb :D hahahahaha
A gyári kipufogó pont így van méretezve ahogy szeretnéd :)
Ha a rezót akarod minden áron használni, pedig meg kell hosszabbítani.
Legjobb ha a dob legszélesebb részébe toldasz, de ha csak a leömlőt hosszabbítod már az is lejjebb tolja, igaz a rezó hatékonyságát is rontja.
Esetleg a kimeneti lukat szűkíted az szélesíti és laposítja a karakterisztikát, nem olyan hirtelen jelentkezik a teljesítmény de nagyobb fordulat tartományban.
Igazából a rezó, fordulaton hatásos, a nyomatékhoz a köbcentit kell növelni.
talán az alapjárati fúvóka van eldugulva, vagy falsot szív.
a tű nem okoz ilyet
Bár igaz nem ugyanaz a motor,de nekem a /1-em ugyanilyen.Már mindent kipróbáltam hogy ugy működjön ahogy a nagy könyvben le van irva de ő nem hajlandó.Az enyém tökig becsavart levegőcsavarral jó.Igy van szép alapjárat és jól is megy.Nekem is zsir ujak a szimeringek,a porlasztó mindenhol jól tömit,fals levegő kizárva.Próbálgattam én mindent.Benzinszint variálás,fuvóka variálás.Mindig ugyanoda jutottam.Akkor jó ha nincs kicsvarva a levegő csavar.Beletörődtem.Pedig szerettem volna ha előirt fuvóka méretekkel,benzinszinttel ugy muzsikálna ahogy kéne.Lehet a suber nem az igazi.Nem tudom.Itt irták már mások hogy a kisipari suber az szar,van aki még utána reszelgetett kicsit.Mivel fogalmam sincs hogy lehet megkülönböztetni az eredetit az utángyártottól,igy azt sem tudom hogy mekkorának kell lennie a kuposságnak.Na szóval a lényeg,ha amugy jól megy a moci meg vagy vele elégedve akkor hagyd a fenébe.Csak idegeskedni fogsz rajta.
Helló mindenki!
150-es TS-nek ha becsavarom a levegőcsavarját le kéne állni a motornak? De nem áll le. Várok tippeket. Szimeringek újak. Állítólag új korától ilyen. Előre is kösz.
Sziasztok!Ha érdekel valakit egy TS 125 váz,az vegyen fel a petibmx16@citromail.hu címen msn-re!
Jó motorozást!
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 250-es ETZ-m. Szereztem hozzá egy rezót de nem igazán jó. Szerintem úgy lett méretezve hogy "magas" fordulaton (4300+) érezhető csak a plusz. Én át szeretném olyanra alakítani hogy inkább az alacsonyabb fordulaton éreztesse hatásást.
Az lenne a kérdésem az hogy ez egyáltalán lehetséges e? Röviden lehet olyanra méretezni egy rezót ami a nyomatékot növeli és nem a lóerőket.....???? Sajnos én nem értek a méretezéshez szóval minden tanácsot szivesen fogadnék.
Válaszotokat előre is köszönöm
Soldier84
Eladó a motorom, ha valakit érdekel jelezze, és egyezkedhetünk.
http://www.hasznaltauto.hu/2428175_mz_etz_1983
Saját véleményem szerint miért ne lehetne igy keresztül vinni?Bár előtte kérdezz rá okmányirodában hogy ilyen esetben amikor a tulajdonos meghal akkor mi kell ahhoz hogy a fia lehessen az uj tulaj.Lehetséges elég hozzá csak igazolni a rokonsági kapcsolatot.Nem minden olyan macerás mint ahogy hiszik sokan.
Én mégis szeretnék hozzászólni a papíros témához, márcsak azért is itt, mert úgylátom sokan vannak akik jártak már ebben a cipőben.
Vázolom az eseményeket.
MZ ES 150/1. Első tulajdonos kivonatta véglegesen a motort 1991-ben. ÉN megvettem a motort 2008.-ban. Pechemre meghalt az öreg 1993-ben. Tehát van egy halott tulajdonos, aki nem hagyta senkire a végrendeletében a motort. Na én ezt így megvásároltam a fiától. (aki akár örökölhette is)
Arra gondoltam, hogy -bár ez szerintem nem szabályos- de mégis járható út lenne.
Édesapám papíron megvásárolja a motort 1992-ben (tehát lesz egy 1992-es adásvételi, a halott tulaj aláírásával és édesapáméval. Tudom, ez okirathamisítás, de ha nincs más út...)
Majd mivel ki vont vonva a forgalomból, így nem iratta át, de én 2008-ban megvettem az apámtól, írunk adásvételit, és elvileg át tudom iratni.
Szerintetek? Vélemény? Jobb ötlet?
Utólagos hagyatéki eljárás? -sok macera?
Így is simán 50ezer rámegy mire a nevemre kerül.
Bukás lehetősége szerintem kicsi, mert közben biztos nem volt más tulajdonos.
nekem ha minden igaz akkor jászfalui magyar trafóm van 6V-os:D azzal kezdtem hogy a peremezésnél körbekentem vasatagon festékkel ..ki ne száradjon:D centis szikrája van. jó:).már egy éve bizonyít. a gyári trafóim nekem is hervadtak.. van olyan is ami a gyertyahézagot se bírja átütni. biztos szépen menetzárlatossá vált az évek során..
Főtengelycsapágyat cseréltem,és már összeraktam, a henger még nem volt fenn, felemeltem a berugóval. A dugó megakadt és megrepedt a szoknyánál egy 3-4 mm-es darabon.Gondoltam hogy visszarakom így,de pont ott van a szívónyílás.Gondoltam jobb a békesség.Új dugó, régi gyűrűk, holnap próba. Röviden ennyi.
A bolgár trafó.... Nincs egy hónapja, hogy elforraltam egyet. Ilyet se láttam eddig. Kifolyt belőle az olaj.:( Lehet, hogy célszerű kerülni az onnan jövő cuccokat.Ja, és mielőtt valaki felvetné, a trafó 12 voltos volt.Volt.:( Az ETZbe csak nem tehetek mást. Egy ideig azt gondoltam a gyújtásom intézte el, de a régi trafóval azóta is remekül el van, pedig az kissé már göthös. Alacsony fordulaton gyengén töltött aksinál dadogott rendesen a megszakítós gyújtásnál. A mostani gyújtásnál nem művel ilyesmit.Majd szerzek valami tuti darabot, addig jó lesz ez is.Bolgár trafó van tartalékban még egy a hátimotyómban, de nem szeretném használni.
Szevasz! :) köszi a segitséget, egyáltlán nem veszem zokon amit mondtál, .. biztos nem tudnám öszerakni :))))) hahahhaa ... szóval ahogy modnad ahhoz inkább nem nyúlik. kicseréltem a trafót .. a simsonéra ami otthon volt, érdkes az eredeti ddr-es ja megszakitós simsonból tettem át, és sokkal nagyobb szikrát admint a másik :)) ez jó .. biztso el lehett fáradtva a régi, érdkes az 2007es gyártmáyn bele van utve,d e valami bolgár .. valami .. nemtom .. az elozo tulaj tette bele. csak érdkes hogy most kimentem elforditom megint jó.. de hát van hogy igen és van hogy nem .. megfogadom amit mondtál, végignéztem a sarukat és tisztigatok, hátha csak az lesz a baj :D .. remélem :D hahaha ... No meek eszek, és látok is egyből neki amig világ van ... és köszi szépen a gyors segitséget! :)) am old motors börze? hallottam már róla, gondtam is hogy egyszer felnézek .. cska nekem aszem 200km :O :) .. de eloször kérek haveroktól kölcsön fesszabályzót, hogy letesztekjük :D
hella! :)
Még valami! nézd át lent a generátoron is a csúszósarúkat, a műszereknél is, és igazítsd meg a műszerházakba lévő izzókat is! ha mechanikus feszültség szabályzó(regler) van a gépbe akkor az is okozhat galibát. ennek cseréjét javaslom a boltokan kapható elektronikus példányra. ~3000ft. megéri. elég jók. ha még ezek után is fennáll a probléma akkor a gyújtáskapcsoló is szarakodhat. ezt vagy szétszeded(ne vedd sértésnek, de egyáltalán nem biztos hogy össze is bírod rakni.) nem könnyű. ki kell takarítani benne az érintkezőket. de mondok egyszerűbbet: egy hét múlva vasárnap pestszentlőrinc. old motors börze. itt szerintem találsz vadi újat is.(gyárit) ha ez nem sikerül, akkor vehetsz utángyártottat valamelyik motoros boltba. kb ennyi.
Z!!! a teljes villamos hálózatban illene átnézned a csúszósaruk állapotát. sok van belőlük. de nagyon egyszerü: lehúzod a helyéről, és ha ezt könnyen tette akkor finoman egy valamilyen fogóval összébbnyomod, hogy újra feszesen érintkezzen , majd visszanyomod a helyére. nagyon figyelj hogy mindent oda dugj vissza ahonnan lehúztad! még valami: érdemes megnézni a biztosíték foglalatot is. ezen is lehet finoman összébb nyomni hogy a hengeres olvadóbiztit jó kontaktusban tartsa. továbbá: akkumlátor saruit is tisztítsd meg, és rakd vissza. a réz oxidot(zöldes felület) sósavval remekül le tudod tisztítani,de nagyon vigyázz a fényezésre,krómokra,bármire, ne jusson belőle! Tirisztor MZ-be nincs ezt már sok embernek elmondtam. létezik olyan hogy tranzisztor, de lényeg hogy elektronikus gyújtásúra gondolsz. ehhez ugyanolyan trafó kell mint a sima megszakítóshoz.Jól mondtad: az az aluminium(ezüst szinű) henger az a trafó. ami a simsonba van és 12V felirattal rendelkezik az jó etz-be is. vigyázat! az EMZA feliratu simson trafó, mely rövidebb mint az átlagos trafók, az csak és kizárólag tirisztoros simsonba jó. semmi másba. se TS, se etz.
Sziasztok!:) volna egy kis problémám, már siekrült megoldani a mehcniakus gondokat, szedi a lábát rendesen, de sajna most szinte közvetlen utána egy olyna probléma lett, hogy elforditom a gyujtáskapcsollót, és nem gyullad ki a töltésjelző, és ha továbbforgatom, akkor a lámpák sem gyulnak fel :( .. de be tudom rugni, és akkor már van lámpa is .. a tötlésjelző nem gyullad ki .. de igy nincs alapjárat ,és leáll ha a lámpák égnek .. no akkor vizsont kigyullad a töltésjelző ha megálll .. átálitom 0ra akkor jó .. de ha sokat ismételen van hogy megint nem gyullad ki a lámpa . szeirtetetek mi lehet a baj? gyanitom hogy valami .. vezetékszétcsúszás leht. .. de hol? sajna nem sokat értek az elektoronikához ...
a másik kérdésem az volna, hogy a 150es tirisztoros-nak a trafója? ugye az van a légszőrőnél, az az ezüstszinű rúd ... az megegyezik a 12Vos simson trafójával? külsére .. és feliratokra .. hosszra, megegyezik .. lehet belepróbállom .. vagy mégse kéne? ....
köszi szépen annak aki tud irni! :) sziasztok, és köszi a segitséget! :D
Elmesélhetnéd, hogy mit csináltál... okulásul.
Azért, mert a bejáratást úgyis újra kell kezdie az új dugó miatt. Pluszban az új dugón egy picit máshova esnek a pozicionáló stiftek, így a régi gyűrű is majdnem újként viselkedne. A dugattyúról történő gyűrűlevételnél vagy deformálódik a gyűrű, vagy nem.A gyűrűk ára nem csillagászati összeg.
NE TEGYEN BELE ÚJ GYŰRŰT!!! minek? 1000km után? kezdje elölről a bejáratást?? nincs értelme.
ha ez a helyzet akkor a törött dugattyúdról vedd le a gyűrűket és az új dugattyúra rakd át őket de figyelj a SORRENDRE!!! ami alul volt az alul, ami felül az felül(ha 250es akkor a középső marad középen értelemszerűen.) új gyűrűt ne vegyél! a régiek már hozzá vannak kopva a hengerhez. járatni szerintem még 500km azt kész.
Gondoltam, hogy ilyesmiről van szó.
Nos, valóban össze kell kopnia, de ez a folyamat sokkal rövidebb mint ha a henger is fúrva lenne. A teljes elérhető kompressziót persze csak később éri el, de már nagyon hamar símán fog futni a dugó a hengerben, mivel a henger függőleges irányban símára van már kopva.Persze ez csak akkor igaz, ha normális gyűrűk kerültek bele. Nem kell a 4T-nél gyűrűt venni. A gyűrűk valami szabványt követnek, az adatok ismeretében lehet kapni jóminőségű gyűrűket is, legfeljebb nem úgy kell kérni, hogy mz gyűrűk, hanem úgy hogy x-y akármi gyűrűk.A 4T-ről annyit, hogy úgyis csak akkor vásáról ott az ember, ha Petinél nincs valami, és nincs idő kivárni amíg meghozatja.
Ha a henger falán váll képződött már, akkor nem érdemes dugót, gyűrűt cserélni csak, akkor valóban fúrni kell. viszont ha ilyesmi van, akkor a régi cuccal is fúrni kellene, vagy a váll magassabb fordulaton egyébbként is zavaró lenne.Ugyanis normális esetben a gyűrű rugalmas, tehát pont akkora helyet foglal el, amekkorát tud, tehát hiába van már bekopva, ütközni fog a vállal.Ugyan ez a helyzet a hordósra, oválisra kopott hengerrel vagy a régi dugóval is zavaró a helyzet, vagy az újjal sem lesz az.
Én csak végső esetben választanám a fúrást, mivel nem mindig sikerül tökéletesre még jó műhely esetén sem. A lehetséges felfúrások száma korlátozott. Pénzbe kerül.Bizonyos méretű felfúrás elérése után lehet szórakozni azzal, hogy a vezérlő rések jó helyre kerüljenek.Tehát szerintem csak akkor furassunk, ha muszáj.
Egy 1000km ert futott hengerbe nyugottan beleteheted az ujj dugótt,gyürűtt.
Bocs,hogy nem voltam világos.Azért kérdezem, mert kb.1000km-t futott a henger,és dugót a saját baromságom miatt kell cserélni(eltörtem szerelés közben)és a henger kifogástalan.Nyilván ami benn volt az valamennyire összekopott.Most ha uj dugót teszek bele,annak is össze kellene kopnia(gondolom én).
MZ-topicban vagyunk. igy nem nyugati négyüteműekről beszélünk, hanem viszonylag rövid élető kétüteműekről. lehet rakni új dugatyút meg gyűrűket kopott hegerbe de marhaság. nyílván ha baleset éri a dugattyút, akkor lehet venni bele újat, de én ezekre ~10000km-ig a régi gyűrűket raknám vissza, mert ezek vannak hozzákopva a hengerhez. de mondju kegy "4kelemen" féle gyűrű hamarabb megeszi a hengerfalat, mint hogy önmaga elkopna. olyan mint az üveg.. de pl az eredeti mz gyűrűk a 125ösömbe 18000km után már elérték a maximális 1,5mm hézagot. ez esetben meg lehetne "gyűrűzni a gépet, de a henger is rendelkezik ilyenkor már vállal, érdemesebb tiszta lappal indítani.. fúrni ,majd új minden.
CSak az előző höz hozzászolva nem kell papir nélküli motrot venni ez a fő dolog ! igy nem kell sok gondon át menni akinek engedi a tárcája az vegyen inkább forgalomba lévő mocit !
Keleti motor esetében is előfordul, ha ritkábban is , a dolog. PL a jawámon megsérült a dugó.Főtengely elfordulás ellen egy szerelő tanácsára ott támasztottam ki . Hiába kemény műanyagot használtam, megnyomta a dugót.Sőt kétszer is így jártam, ezért mind a kettőn bemélyedés keletkezett. Esélyesnek találtam, hogy kilukad teljesen az idők folyamán.A hengerek kb féidősek lehetnek.Természetesen nem furattam .Símán dugót és gyűrűket cseréltem csak.Ugyanis a gyűrű hozzákopik a hengerhez, rugalmas is. Az első tankot 1:30 kevertem, a másodikat 1:40 aztán visszatért minden a normális kerékvágásba. Az első 200 kilométeren kíméltem a gépet, a második 200 sem gyilkoltam tulságosan, aztán hadszóljon.Szerintem felesleges pocsékolás lenne kiválló állapotú hengert furatni dugó, vagy gyűrű hiba miatt.
Nem volt túlzottan hülye kérdés.
Pl a "nyugati" motorokban ha nicasilos hengerről van szó ott 3-4 új dugattyúszettet is elfogyasztanak a hengerek mielőtt a henger megmunkálásra szorulna.
Én ugy tudom ha 3000km nél kevesebb van a hengerbe akkor még bele lehett rakni az ujj dugott illetve gyürűtt,ellenkező esetben furni kell .
Szerintem arra gondolt hogyha valami történt a dugóval,gyűrűvel,de a hengernek nincs baja és vesz bele akkora dugót+gyűrűket,akkor azt betéve kell-e járatni?Kicsit furcsán tette fel a kérdést.Tényleg ez engem is érdekelne.Ha mondjuk történik valami a dugóval,akkor furatni kell minden áron?Akkor is ha a hengernek nem lett baja?
Istenem, ki mondta ezt neked?
A gyűrűnek és a hengernek mint a motor többi alkatrészének együtt kell összekopnia. Ez a felújított részek esetén is így van...lehetőleg együtt az összetartozó részeket (ez esetben a gyűrűket és a hengert)...
üdv
MOst látom csak! én is hülyeségel indítottam a szövegemet. hát új dugattyút,gyűrűket, ha túlméretes, akkor bele se tudod a régi hengerbe. nem fér bele. (ha belefér, akkor az brutálisan szét van kopva, szerintem ez lehetetlen MZ-nél) kopott hengerbe meg gyári méretű gyűrűket, és dugattyút megintcsak hülyeség venni, mert a kerek dugattyút és gyűrűket belerakod egy oválisra kopott hengerbe. kompresszió természetesen ebben az esetben is pocsék.
ilyen baromságot nem tudom hol hallottál... semmi értelme.. szétbarmolni lehet vele a dugyattyút, és az uj gyűrűket meg jó oválisra koptatni, miközben a motor nem tud egy lóerőt se mert 0 a kompressziója. tehát NEM!!! az uj gyűrűket a frissen fúrt hengerbe bele kell tenni és mérni kell hézagot. 0,15-0,2mm maximum. utána ovatosan rá az új dugattyúra, és lehet összerakni. érdemes ellenőrizni összerakás során azt hogy milyen vastag hengertalp tömités kell. egyszerű művelet: a hengert a csomagba kapható tömítéskészletbe található hengertalp tömitéssel szárazon felrakni, és ellenőrizni hogy alsó holtpontban pontosan elvágólag vannak-e a dugattyú élével a felömlő ablakok alsó élei. ennyi. ha igen akkor lehet rákenni valami tömítőpasztát a hengertalp tömitésre. ha nem akkor megfelelő vastagságú klingeritből ki kel vágni talp tömítést. majd felrakni a hengert-hengerfejet is. kicsit meghúzva a hengerfej anyáit, egy vastagabb forrasztó ón darabkát be kell dugni a gyertya nyíláson, és a hengerfej és a henger találkozásához dugni, majd a főtengelyt körbeforgatni. ekkor az ónt a dugattyú hozzányomja a hengerfejhez. és összelapítja. 1,5mm fölötti érték már erőveszteséghez vezet, ~1,2mm alatti meg egy 250-esnél már öngyulladáshoz vezet a présrésnél. ez ciripelő hangként jelentkezhet. kis MZ-nél le lehet menni 0,8mm de ez alá semmiféleképpen sem.utána hengerfejcsavarokat X-be meghúzni. bejáratás: 30as keverék, 100km-ig finoman hajtva 4000fölé ne nagyon hajtsuk a motort, kerüljük a teljes gázt, és az emelkedőket NE nyomatékból alacsony fordulaton másszuk meg. inkább kapcsoljunk vissza és erőböl hajtsunk fel. ne kínozzuk alacsony fordulaton a blokkot. 100km-után meg lehet egy kicsit hajtani. forgassuk el a blokkot pl 6000ig. ezt nagyon rövid ideig tegyük! mondjuk 3. fokozatba. az alacsony fordulaton bejáratott blokk késöbb nehezen szokik hozzá a forgáshoz, mint a bejáratás során néha meghajtott gép. 50km-enként legalább egyszer hajtsuk igy meg. ezek a "hajrák" lehetnek egyre hosszabbak. MINDEKÖZBEN FIGYELJÜK A GYERTYAKÉPET!!!!!! őszbarnánál világosabb szin sose jelentkezzen. karburáluk utána a porlasztót! a bejáratás 0,04mm-es illesztés esetén kb 1000-1500km. utána már ugy kell használni a gépet ahogy a mindennapokba is fogjuk. a bejáratás alatt végig a kuplungon legyen a kezünk.. ha neagyisten megszorulna. szorulás esetén hagyjuk lelassulni a motort, majd gyújtás nélkül tőgázon ovatosan ráengedni a kuplungot, igy ujra forgásba hozni a főtengelyt. ha ez megtörtént akkor kímélve igyekezzünk hazamenni, vegyük le a hengerfejet, ellenőrizzük: felkenődött-e a dugyatyúból a hengerfalra valami. ha igen ezt távolítsuk el.(a dugattyúrol is!) majd rakjuk össze.
Helló!
Új gyűrűt+dugót régi hengerrel kell járatni? Ha kell, hány km-t? Kösz!
MÉG MINDIG NAGYON KERESEK jó állapotú TS 150, és TS 250/1 kipufogókat!!!! kérem! valaki szánjon meg:D:D:D MEGFIZETEM!
ellenállás huzalra visszatérve: ez egy acél csőre tekert cekász vagy valami hasonló szar, kb 20 menet. ellenállása 4,7ohm. a csévetesttől(acél cső) a saját kerámia bevonata és egy lakkozott papírdarab válassza el. én életembe kettőt tudtam leégetni(különböző feszszabályzó kisérletek során). mindkét esetben, mindkét vége felől zárlatos volt a csévetesttel. szóval leföldelte a D+ -t és a DF -et. ja és a fesz-szab általába rendesen füstölt(elektronikus példányok...amiket kisérletezőkedvemmel csináltam:D amugy most is saját készítésü fesz-szabot használok, ellenállás tekercs nélkül.. összesen 7 alkatrészből el.. eddig 5000km-en bizonyított hibátlanúl.
Az én kiscsúzlimnak nem volt semmi papírja, de oylan jó állapotban volt. beleszerettem. volt rajta egy múlt rendszerbeli rendszám és kész. én rögtön tartottam atto lhogy egy 18 éve forgalombol végleg kivont csodát minden papír nélkül le lehet -e vizsgáztatni.. megbeszéltem a tulajjal, hogy vizsgáztassa le nekem és irassa anevemre.. adtam neki rá pénzt. a dolog megtörtént.. hibátlan minden. kapot uj rendszámot. .a gatyám ráment összességébe.
Akkor figyelem, leírok egy sztorit.
Kb 2 éve kaptam egy idős nénitől egy forgalomból ideiglenesen kivont Trabantot.
Örültem neki, mert ingyé' volt, jó állapotban is volt, de amúgy semmi különöset nem akartam vele kezdeni, rá költeni nem akartam csak néha menni vele egy-két kört majd eladni.
Néhány hónap múlva jött egy felszólítás, hogy írassam át az autót.
Bementem az okmányirodába és közöltem, hogy én nem szeretném átíratni a kocsit, hanem inkább eladnám és kérdeztem, hogy lehetne ezt kivitelezni.
Ügyintéző hölgy egyből adta a választ, hogy lehetséges, de a "visszterhes vagyonátruházási illetéket
(Gépjármű tulajdonjogának megszerzése esetén az illeték mértéke a hajtómotor hengerűrtartalmának minden cm3-e után 1890 cm3-ig 18Ft, a fölött 24Ft)" (copy from Zsakfos No.: 30596 :D)
be kell fizetnem és utána eladhatom az autót. Hát ez sem kevés, de legalább megspóroltam az eredetvizsga, forgalmi és törzskönyv árát, nem beszélve, hogy az átíráshoz kell biztosítást is kötni és akkor még mindig ott tartanék, hogy ráköltöttem egy zsák pénzt és csak annyi, hogy a nevemen van a kocsi, de műszaki még akkor sincs rajta, forgalomban nem használhatom. :P
A lényeg (és ez tuti, hogy így van, mert 1 hónapja haveromnak intéztem így az MZ-je átírását), hogy ha csak adásvételivel történik a tulajdonosváltás akkor viszed az előző adásvételiket, befizeted mindegyik adásvételis után a "visszterhes vagyonátruházási illetéket" - ha ők nem fizették be - és már írathatod is a nevedre a motort, mintha a forgalmiban szereplő tulajtól vetted volna.
MZ
hogy legyen egy idevágó hozzászólás is :-)
Egyetlenegy pontosítás,ill.kiegészítés:ingatlan tulajdonjogának megszerzéséhez szükséges a tulajdonjog ingatlannyilvántartási bejegyzése.
Jelen esetben nem tudom így van-e,igazából nem ástam magam bele az ocsmányiroda és a járművekkel kapcs.dolgok jogszabályi hátterébe.
De befejeztem én is,vagy folytassuk tényleg a másik topikban.
Azért ennyire nem vészes a helyzet.
Szerintem sokan vannak úgy, hogy nagy lelkesen megvesznek valami lepukkant motort és nincs pénzük átíratni. Azt mondják majd apránként megcsinálják és akkor átíratják ha használható, aztán megunják és tovább adják.
Van pár ilyen haverom :)
Jawam nekem is így volt, de akkor még nem volt ilyen szigorú a szabályozás és lazán volt egy biankó adásvételi ahol a vásárlónak beírhattam magam a dátummal együtt. Mostanában ezt hatékonyan megakadályozzák a szabályok, de éppen ezért több az ilyen problémás motor.
Teljesen igazad van, csak néha elkalandoznak az emberek gondolatai. Már csak ilyenek vagyunk. De a téma valóban a papír mizériák topicba való.
Tanultam százegynéhány óra jogot. Így meg tudnám saccolni, hogy kellene eljárni. Viszont pszichológiát 6 félévet tanultam, tehát tudom, miért reménytelen valamivel is próbálkozni az önkormányzat esetében.:(
Nem kötözködésképpen, de a papír mizériák topikot ennyi erővel be is szüntethetitek.... sztem ez odavaló.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|