:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
A műszerben lévő izzónál ért nekem össze a kivezetés, de bárhol lehet zárlat egy kidörzsölődött vezetéktől.
test zárlatos valahol,rázkódás közben előfordul,én pl még a "régi szar" biztitáblát használom nem a késest,és hát van amikor elfossa magát valamelyik,hát ezért hordok magamnál tartalékot.volt egy időben hogy halomra égetek ki a fényszóró izzók a motorban,először kábelhibára gondoltam,mint utóbb kiderült,hogy elcseszték az izzókat gyárban,és a legkisebb rázkódásnál kiégnek,és ilyen szitu elég sok van pesten:)vettem egy másik izzót és azóta is megy.
előgyujtás 2,8-3mm, megszakitóhézag 0,35,ha jól emlékszem.
Hello! Nagy ritkán előfordul hogy a motorom (ETZ251) menet közben idexeléskor kivágja az aksiról jövö negetív oldal biztosítékát. Van valakinek tippje mi okozhatja? Ritkán jön elő,de mindig kellemetlen helyzetben.
köszi az ötleteket azér kellet mindent cserélnem mer ez a motor tszes volt még fiatal korában és csak a kalapácsot és a hegesztö trafot ismerték a régi bütykön is volt egy mérete ütés a "dupla szikrás" megoldásnál 2.5 és 0.3 ra állitsam?
Én azért nem ajánlanám a 10w-st. Nagyon híg. Így is nagyon bebólint az ETZ eleje fékezéskor. Egy kicsikét rázkódosabb lejtmenetben tragikus amit csinál ilyen olajjal. Egy idő után hintázni kezd a motor. Legalábbis az én tapalasztalatom szerint. A gyári előírás azt hiszem 20as. De én inkább negyvenest tennék bele. A 80as túl sűrű, attol meg olyan lessz a motor eleje, mintha merev lenne a villa.A lelket is kirázza az emberből.
Ez a kérdés pár hetente előjön a fórumon, talán érdemes lenne összeszedni a véleményeket a különböző olajokról, és feltenni mondjuk a szervíz topicba. Esetleg kiegészítve a különböző tipusok teló olaj mennyiségével.
én 1500 ft-ért vettem castrol teló olajat. 10w-st. Fél liter, pont elég a 2 szárba, és legalább teleszkópba való. Nekem bevált, amellett, hogy nem is drága!
Sziasztok! ha már utángyártott cuccokrol van szó: érdemes láncvédő gumibol utángyártottat venni, vagy inkább szilikonspray-tuningal rakjam vissza a gyárit? Egyáltalán lehet ilyet kapni ES 250-hez? Vettem tavaly markolatot, de fél év alatt hosszában szétrepedt.. :( Ha ezt csinálja a láncvédő gumi, akkor inkább nem veszek. Van ezzel vkinek tapasztalata?
alul is meg felül is ad szikrát?:S ez rohadt érdekes. ott valami nagyon el van rontva. ha egy irányba tekered akkor ilyen nem lehet.
sorszám: 30657 (102236)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-13 00:47:45)
alul is meg felül is ad szikrát,nem kell megijedni,a hall jeladós 251es etz-nél ezt már kiküszöbölték az mz mérnőkei,v. csak ne mtudtak többet kihozni a mágnesből?ez már talány.a lényeg hogy ha beállítasz mindent a megszakitónál,hézag,előgyujtás stb. akkor forgasd körbe a motort kivett gyertyával,és ha a beállitott előgyujtásnál ad szikrát akkor semmi baj nem lehet.
valami remek utángyártott szarság lehet a dologba. megszakítóbütyökből minek vettél újat? az soha a büdös életbe nem kopik el. ha megrohad akkor befogod egy fúrógép tokmányába(vagy esztergapad) és polírpapírral leszeded róla a rozsdát, majd finoman beolajozod, de csak éppenhogy ne legyen tiszta, és kész. ugye a generátor forgórész gyári? főtengely tajvani?:S. csodák nincsenek. semmi nem passzol sehova.. a legjobb példa: KM óra meghajtó cső, és bele való tengely, amit a láncvédőbe kell rakni. a csőbe van egy 7,8mmes furat, a meghajtótengely meg 8mm-es. és sorjás a végénél mint állat, hogy jól szétbassza a csőnek a belsejét mire beleerőltetik. a hozzá való spirál a következő cucc. annak a meghajtó tengelyhez kapcsolódó villájába bele se megy a meghajtó tengely lapos vége. rögtön reszelni kell. el is szartam rá vagy negyed órát a 24ből, mire minden jó lett. múltkor láttam egy faszit a futárpetinél 88ezret hagyott ott a remek utángyártott alkatrészekért.(utángyártott hátsó rugóstagot akkor láttam először. gyönyörű..szürke rugó, és még csak nem is hasonlít a gyárira). nembaj.. ha csak minden alkatrészen annyit tököl mint én a km- meghajtó szarokon akkor egy hónapig csak alakítja a dolgokat hogy egyáltalán össze lehessen rakni. röhejes némelyik cucc. kedvencem a már említett hátsó rugóstag, és az etz műszertartó azzal az übergagyi MZ matricával:D más hirtelen nem jut eszembe. bocsi.. kisssé elkanyarodtam a témától:P
Hykomolt még MZ váltóba se tennék. a teleszkópba meg söprűnyél is jó hykomol helyett:D:D kb olyan lesz. én is tudom ajánlani a híg motorolajat, mint ahogy Zmester is irta, de ha nem kopott a telód(mint ahogy nekem se)akkor HIDROKOMOL U10(hidraulika olaj). ez olyan mint a hugy:D. de tényleg rohadt híg.. ez is pont jó. ilyet javasol a gyár is. de ennek nincs valódi kenőképessége, amire viszont szükség van. ehhez telószáranként kell molbdénszulfidos zsírból 1-1 kávéskanálnyi(robotgéppel elkeverve:D:D) viccet félre.. tényleg IGY! nagyon kényelmes. jó az úttartása. de hígságából kifolyólag könnyebben kiverődhet egy kopott telónál. ja! nagyon fontos! TS-nél: 2,2deci etz: 2,1??? száranként.
Hali! Én fullszintetikus 5W-40-es motorolajat tettem bele,és nekem nagyon bevált. Stabil az eleje,fékezésnél nem bólint nagyot,kétszemélyes használatnál is klassz. Szerintem valami hígabb motorolajban érdemes gondolkodni,vagy vannak speciálisan teleszkópvilla-olajok is,például Castrol Fork Oil,abban is van soft,medium illetve hard fokozatú. Én használtam ilyet régebben,a medium nagyon jó volt. Persze ezek kicsit drágábbak,de jók. Hykomolt ne tegyél bele,az baromi sűrű.
Szia hát attól függ milyen keményre akarod a telót azaz hova használod terepre ? vagy aszfaltra ? vagy ha aszfaltra is akkor otzt is döntsd el magadnak hogy puhább ami jobban pattog vagy inkább keményebb ami nem anyira pattog az aszfalton ! szia
egy komoly problémám van etz 125 motor felujitás végére jutottam új főtengely henger dugo ...... össze raktam a blokkot de a megszakito also holtpont közelében nyit pontosan nem mértem hogy hol de lent csak a probléma ott kezdödik hogy minden ékelve van elvileg rosszul nem lehet összerakni a régi bütyök nincs meg az is új mi lehet a hiba?
Sziasztok.
Első telóba milyen olajat tegyek?Hykomol nagyon sűrű(80W90)?vagy mehet bele(csak mert az van itthon).
Előre is köszi.
Üdv. Joe
gyűrű cserénél nem kell újra járatni
:DDD
Én meg riga tuninghoz Szimó porlasztót használtam.
Lehet hogy ezek a hülyék összecserélték a terveket :DD
Ez egy olyan probléma amivel még enm szembesültem, de már hallottam, és akár hiszitek akár nem, a csavarra rá van húzva egy rugó ami lehet nem rá való is! igy ha hosszabb-vastagabb ott a rugó akkor a rugómenetek egymásnak feszülnek, még mielött a csavart be bírnád tekerni koppanásig. ugy néz ki mintha be lenne tekerve, mert megfeszül, de közbe a rugónak feszül, és nem belül a kúp koppan. szedjétek ki a rugót alóla, és próbáljátok anélkül. másik véglet: szar riga porlasztó.. de zsír új. .simson tuninghoz haverék kedvelték.. akkor volt jó a levegőbeállítás ha kivették a csavar alól a rugót és rendesen beleszakították a csavart a porlasztóba. de hát az a ruszki színvonal, nem a német.
Keri-nél a pont! a gyári a legjobb! csak tiszta legyen.
hali! hát igen ... sajna sokszor gagyik az utángyárott cuccok :(((( ... kár ... most amit beletettem 1989 made in GDR .. és két nap alatt 300km... járatósan .. semi gond nélkük pöcc röff .. amaz meg melegedd mint a háborodás .. és melegen volt hogy egyáltlán nem indult .. ja meglet a bünös isz aelöző hiába a biztositéktáblában volt lecsuszva az egyik saru :D mostmár okosabb lett :D .. vagyis okosabb nem .. csak tapasztaltabb :D hahahahaha
A gyári kipufogó pont így van méretezve ahogy szeretnéd :)
Ha a rezót akarod minden áron használni, pedig meg kell hosszabbítani.
Legjobb ha a dob legszélesebb részébe toldasz, de ha csak a leömlőt hosszabbítod már az is lejjebb tolja, igaz a rezó hatékonyságát is rontja.
Esetleg a kimeneti lukat szűkíted az szélesíti és laposítja a karakterisztikát, nem olyan hirtelen jelentkezik a teljesítmény de nagyobb fordulat tartományban.
Igazából a rezó, fordulaton hatásos, a nyomatékhoz a köbcentit kell növelni.
talán az alapjárati fúvóka van eldugulva, vagy falsot szív.
a tű nem okoz ilyet
Bár igaz nem ugyanaz a motor,de nekem a /1-em ugyanilyen.Már mindent kipróbáltam hogy ugy működjön ahogy a nagy könyvben le van irva de ő nem hajlandó.Az enyém tökig becsavart levegőcsavarral jó.Igy van szép alapjárat és jól is megy.Nekem is zsir ujak a szimeringek,a porlasztó mindenhol jól tömit,fals levegő kizárva.Próbálgattam én mindent.Benzinszint variálás,fuvóka variálás.Mindig ugyanoda jutottam.Akkor jó ha nincs kicsvarva a levegő csavar.Beletörődtem.Pedig szerettem volna ha előirt fuvóka méretekkel,benzinszinttel ugy muzsikálna ahogy kéne.Lehet a suber nem az igazi.Nem tudom.Itt irták már mások hogy a kisipari suber az szar,van aki még utána reszelgetett kicsit.Mivel fogalmam sincs hogy lehet megkülönböztetni az eredetit az utángyártottól,igy azt sem tudom hogy mekkorának kell lennie a kuposságnak.Na szóval a lényeg,ha amugy jól megy a moci meg vagy vele elégedve akkor hagyd a fenébe.Csak idegeskedni fogsz rajta.
Helló mindenki!
150-es TS-nek ha becsavarom a levegőcsavarját le kéne állni a motornak? De nem áll le. Várok tippeket. Szimeringek újak. Állítólag új korától ilyen. Előre is kösz.
Sziasztok!Ha érdekel valakit egy TS 125 váz,az vegyen fel a petibmx16@citromail.hu címen msn-re!
Jó motorozást!
Üdv mindenkinek!
Olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy 250-es ETZ-m. Szereztem hozzá egy rezót de nem igazán jó. Szerintem úgy lett méretezve hogy "magas" fordulaton (4300+) érezhető csak a plusz. Én át szeretném olyanra alakítani hogy inkább az alacsonyabb fordulaton éreztesse hatásást.
Az lenne a kérdésem az hogy ez egyáltalán lehetséges e? Röviden lehet olyanra méretezni egy rezót ami a nyomatékot növeli és nem a lóerőket.....???? Sajnos én nem értek a méretezéshez szóval minden tanácsot szivesen fogadnék.
Válaszotokat előre is köszönöm
Soldier84
Eladó a motorom, ha valakit érdekel jelezze, és egyezkedhetünk.
http://www.hasznaltauto.hu/2428175_mz_etz_1983
Saját véleményem szerint miért ne lehetne igy keresztül vinni?Bár előtte kérdezz rá okmányirodában hogy ilyen esetben amikor a tulajdonos meghal akkor mi kell ahhoz hogy a fia lehessen az uj tulaj.Lehetséges elég hozzá csak igazolni a rokonsági kapcsolatot.Nem minden olyan macerás mint ahogy hiszik sokan.
Én mégis szeretnék hozzászólni a papíros témához, márcsak azért is itt, mert úgylátom sokan vannak akik jártak már ebben a cipőben.
Vázolom az eseményeket.
MZ ES 150/1. Első tulajdonos kivonatta véglegesen a motort 1991-ben. ÉN megvettem a motort 2008.-ban. Pechemre meghalt az öreg 1993-ben. Tehát van egy halott tulajdonos, aki nem hagyta senkire a végrendeletében a motort. Na én ezt így megvásároltam a fiától. (aki akár örökölhette is)
Arra gondoltam, hogy -bár ez szerintem nem szabályos- de mégis járható út lenne.
Édesapám papíron megvásárolja a motort 1992-ben (tehát lesz egy 1992-es adásvételi, a halott tulaj aláírásával és édesapáméval. Tudom, ez okirathamisítás, de ha nincs más út...)
Majd mivel ki vont vonva a forgalomból, így nem iratta át, de én 2008-ban megvettem az apámtól, írunk adásvételit, és elvileg át tudom iratni.
Szerintetek? Vélemény? Jobb ötlet?
Utólagos hagyatéki eljárás? -sok macera?
Így is simán 50ezer rámegy mire a nevemre kerül.
Bukás lehetősége szerintem kicsi, mert közben biztos nem volt más tulajdonos.
nekem ha minden igaz akkor jászfalui magyar trafóm van 6V-os:D azzal kezdtem hogy a peremezésnél körbekentem vasatagon festékkel ..ki ne száradjon:D centis szikrája van. jó:).már egy éve bizonyít. a gyári trafóim nekem is hervadtak.. van olyan is ami a gyertyahézagot se bírja átütni. biztos szépen menetzárlatossá vált az évek során..
Főtengelycsapágyat cseréltem,és már összeraktam, a henger még nem volt fenn, felemeltem a berugóval. A dugó megakadt és megrepedt a szoknyánál egy 3-4 mm-es darabon.Gondoltam hogy visszarakom így,de pont ott van a szívónyílás.Gondoltam jobb a békesség.Új dugó, régi gyűrűk, holnap próba. Röviden ennyi.
A bolgár trafó.... Nincs egy hónapja, hogy elforraltam egyet. Ilyet se láttam eddig. Kifolyt belőle az olaj.:( Lehet, hogy célszerű kerülni az onnan jövő cuccokat.Ja, és mielőtt valaki felvetné, a trafó 12 voltos volt.Volt.:( Az ETZbe csak nem tehetek mást. Egy ideig azt gondoltam a gyújtásom intézte el, de a régi trafóval azóta is remekül el van, pedig az kissé már göthös. Alacsony fordulaton gyengén töltött aksinál dadogott rendesen a megszakítós gyújtásnál. A mostani gyújtásnál nem művel ilyesmit.Majd szerzek valami tuti darabot, addig jó lesz ez is.Bolgár trafó van tartalékban még egy a hátimotyómban, de nem szeretném használni.
Szevasz! :) köszi a segitséget, egyáltlán nem veszem zokon amit mondtál, .. biztos nem tudnám öszerakni :))))) hahahhaa ... szóval ahogy modnad ahhoz inkább nem nyúlik. kicseréltem a trafót .. a simsonéra ami otthon volt, érdkes az eredeti ddr-es ja megszakitós simsonból tettem át, és sokkal nagyobb szikrát admint a másik :)) ez jó .. biztso el lehett fáradtva a régi, érdkes az 2007es gyártmáyn bele van utve,d e valami bolgár .. valami .. nemtom .. az elozo tulaj tette bele. csak érdkes hogy most kimentem elforditom megint jó.. de hát van hogy igen és van hogy nem .. megfogadom amit mondtál, végignéztem a sarukat és tisztigatok, hátha csak az lesz a baj :D .. remélem :D hahaha ... No meek eszek, és látok is egyből neki amig világ van ... és köszi szépen a gyors segitséget! :)) am old motors börze? hallottam már róla, gondtam is hogy egyszer felnézek .. cska nekem aszem 200km :O :) .. de eloször kérek haveroktól kölcsön fesszabályzót, hogy letesztekjük :D
hella! :)
Még valami! nézd át lent a generátoron is a csúszósarúkat, a műszereknél is, és igazítsd meg a műszerházakba lévő izzókat is! ha mechanikus feszültség szabályzó(regler) van a gépbe akkor az is okozhat galibát. ennek cseréjét javaslom a boltokan kapható elektronikus példányra. ~3000ft. megéri. elég jók. ha még ezek után is fennáll a probléma akkor a gyújtáskapcsoló is szarakodhat. ezt vagy szétszeded(ne vedd sértésnek, de egyáltalán nem biztos hogy össze is bírod rakni.) nem könnyű. ki kell takarítani benne az érintkezőket. de mondok egyszerűbbet: egy hét múlva vasárnap pestszentlőrinc. old motors börze. itt szerintem találsz vadi újat is.(gyárit) ha ez nem sikerül, akkor vehetsz utángyártottat valamelyik motoros boltba. kb ennyi.
Z!!! a teljes villamos hálózatban illene átnézned a csúszósaruk állapotát. sok van belőlük. de nagyon egyszerü: lehúzod a helyéről, és ha ezt könnyen tette akkor finoman egy valamilyen fogóval összébbnyomod, hogy újra feszesen érintkezzen , majd visszanyomod a helyére. nagyon figyelj hogy mindent oda dugj vissza ahonnan lehúztad! még valami: érdemes megnézni a biztosíték foglalatot is. ezen is lehet finoman összébb nyomni hogy a hengeres olvadóbiztit jó kontaktusban tartsa. továbbá: akkumlátor saruit is tisztítsd meg, és rakd vissza. a réz oxidot(zöldes felület) sósavval remekül le tudod tisztítani,de nagyon vigyázz a fényezésre,krómokra,bármire, ne jusson belőle! Tirisztor MZ-be nincs ezt már sok embernek elmondtam. létezik olyan hogy tranzisztor, de lényeg hogy elektronikus gyújtásúra gondolsz. ehhez ugyanolyan trafó kell mint a sima megszakítóshoz.Jól mondtad: az az aluminium(ezüst szinű) henger az a trafó. ami a simsonba van és 12V felirattal rendelkezik az jó etz-be is. vigyázat! az EMZA feliratu simson trafó, mely rövidebb mint az átlagos trafók, az csak és kizárólag tirisztoros simsonba jó. semmi másba. se TS, se etz.
Sziasztok!:) volna egy kis problémám, már siekrült megoldani a mehcniakus gondokat, szedi a lábát rendesen, de sajna most szinte közvetlen utána egy olyna probléma lett, hogy elforditom a gyujtáskapcsollót, és nem gyullad ki a töltésjelző, és ha továbbforgatom, akkor a lámpák sem gyulnak fel :( .. de be tudom rugni, és akkor már van lámpa is .. a tötlésjelző nem gyullad ki .. de igy nincs alapjárat ,és leáll ha a lámpák égnek .. no akkor vizsont kigyullad a töltésjelző ha megálll .. átálitom 0ra akkor jó .. de ha sokat ismételen van hogy megint nem gyullad ki a lámpa . szeirtetetek mi lehet a baj? gyanitom hogy valami .. vezetékszétcsúszás leht. .. de hol? sajna nem sokat értek az elektoronikához ...
a másik kérdésem az volna, hogy a 150es tirisztoros-nak a trafója? ugye az van a légszőrőnél, az az ezüstszinű rúd ... az megegyezik a 12Vos simson trafójával? külsére .. és feliratokra .. hosszra, megegyezik .. lehet belepróbállom .. vagy mégse kéne? ....
köszi szépen annak aki tud irni! :) sziasztok, és köszi a segitséget! :D
Elmesélhetnéd, hogy mit csináltál... okulásul.
Azért, mert a bejáratást úgyis újra kell kezdie az új dugó miatt. Pluszban az új dugón egy picit máshova esnek a pozicionáló stiftek, így a régi gyűrű is majdnem újként viselkedne. A dugattyúról történő gyűrűlevételnél vagy deformálódik a gyűrű, vagy nem.A gyűrűk ára nem csillagászati összeg.
NE TEGYEN BELE ÚJ GYŰRŰT!!! minek? 1000km után? kezdje elölről a bejáratást?? nincs értelme.
ha ez a helyzet akkor a törött dugattyúdról vedd le a gyűrűket és az új dugattyúra rakd át őket de figyelj a SORRENDRE!!! ami alul volt az alul, ami felül az felül(ha 250es akkor a középső marad középen értelemszerűen.) új gyűrűt ne vegyél! a régiek már hozzá vannak kopva a hengerhez. járatni szerintem még 500km azt kész.
Gondoltam, hogy ilyesmiről van szó.
Nos, valóban össze kell kopnia, de ez a folyamat sokkal rövidebb mint ha a henger is fúrva lenne. A teljes elérhető kompressziót persze csak később éri el, de már nagyon hamar símán fog futni a dugó a hengerben, mivel a henger függőleges irányban símára van már kopva.Persze ez csak akkor igaz, ha normális gyűrűk kerültek bele. Nem kell a 4T-nél gyűrűt venni. A gyűrűk valami szabványt követnek, az adatok ismeretében lehet kapni jóminőségű gyűrűket is, legfeljebb nem úgy kell kérni, hogy mz gyűrűk, hanem úgy hogy x-y akármi gyűrűk.A 4T-ről annyit, hogy úgyis csak akkor vásáról ott az ember, ha Petinél nincs valami, és nincs idő kivárni amíg meghozatja.
Ha a henger falán váll képződött már, akkor nem érdemes dugót, gyűrűt cserélni csak, akkor valóban fúrni kell. viszont ha ilyesmi van, akkor a régi cuccal is fúrni kellene, vagy a váll magassabb fordulaton egyébbként is zavaró lenne.Ugyanis normális esetben a gyűrű rugalmas, tehát pont akkora helyet foglal el, amekkorát tud, tehát hiába van már bekopva, ütközni fog a vállal.Ugyan ez a helyzet a hordósra, oválisra kopott hengerrel vagy a régi dugóval is zavaró a helyzet, vagy az újjal sem lesz az.
Én csak végső esetben választanám a fúrást, mivel nem mindig sikerül tökéletesre még jó műhely esetén sem. A lehetséges felfúrások száma korlátozott. Pénzbe kerül.Bizonyos méretű felfúrás elérése után lehet szórakozni azzal, hogy a vezérlő rések jó helyre kerüljenek.Tehát szerintem csak akkor furassunk, ha muszáj.
Egy 1000km ert futott hengerbe nyugottan beleteheted az ujj dugótt,gyürűtt.
Bocs,hogy nem voltam világos.Azért kérdezem, mert kb.1000km-t futott a henger,és dugót a saját baromságom miatt kell cserélni(eltörtem szerelés közben)és a henger kifogástalan.Nyilván ami benn volt az valamennyire összekopott.Most ha uj dugót teszek bele,annak is össze kellene kopnia(gondolom én).
MZ-topicban vagyunk. igy nem nyugati négyüteműekről beszélünk, hanem viszonylag rövid élető kétüteműekről. lehet rakni új dugatyút meg gyűrűket kopott hegerbe de marhaság. nyílván ha baleset éri a dugattyút, akkor lehet venni bele újat, de én ezekre ~10000km-ig a régi gyűrűket raknám vissza, mert ezek vannak hozzákopva a hengerhez. de mondju kegy "4kelemen" féle gyűrű hamarabb megeszi a hengerfalat, mint hogy önmaga elkopna. olyan mint az üveg.. de pl az eredeti mz gyűrűk a 125ösömbe 18000km után már elérték a maximális 1,5mm hézagot. ez esetben meg lehetne "gyűrűzni a gépet, de a henger is rendelkezik ilyenkor már vállal, érdemesebb tiszta lappal indítani.. fúrni ,majd új minden.
CSak az előző höz hozzászolva nem kell papir nélküli motrot venni ez a fő dolog ! igy nem kell sok gondon át menni akinek engedi a tárcája az vegyen inkább forgalomba lévő mocit !
Keleti motor esetében is előfordul, ha ritkábban is , a dolog. PL a jawámon megsérült a dugó.Főtengely elfordulás ellen egy szerelő tanácsára ott támasztottam ki . Hiába kemény műanyagot használtam, megnyomta a dugót.Sőt kétszer is így jártam, ezért mind a kettőn bemélyedés keletkezett. Esélyesnek találtam, hogy kilukad teljesen az idők folyamán.A hengerek kb féidősek lehetnek.Természetesen nem furattam .Símán dugót és gyűrűket cseréltem csak.Ugyanis a gyűrű hozzákopik a hengerhez, rugalmas is. Az első tankot 1:30 kevertem, a másodikat 1:40 aztán visszatért minden a normális kerékvágásba. Az első 200 kilométeren kíméltem a gépet, a második 200 sem gyilkoltam tulságosan, aztán hadszóljon.Szerintem felesleges pocsékolás lenne kiválló állapotú hengert furatni dugó, vagy gyűrű hiba miatt.
Nem volt túlzottan hülye kérdés.
Pl a "nyugati" motorokban ha nicasilos hengerről van szó ott 3-4 új dugattyúszettet is elfogyasztanak a hengerek mielőtt a henger megmunkálásra szorulna.
Én ugy tudom ha 3000km nél kevesebb van a hengerbe akkor még bele lehett rakni az ujj dugott illetve gyürűtt,ellenkező esetben furni kell .
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|