:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
jó.. hát raktok bele amit akartok. nem az enyém egyik gép se:P nyílván a mosógépszimering nem jó, de a 10000res is hülyeség.. a nagy mz-be a főtengely szimering 3000-3500ft körül van/db. csapágyból meg egy MZ kupán használt szénné pörgetett csak tőgázt ismerő gép nyílván jobban szereti a C4et. de nem vitatkozok.. adtam egy bevállt irányelvet. C4el szemben van egy rendes ellentapasztalatom, ennyi. amikor már nem tudni mi a baja a gépnek, miért nyírja ki a gyertyát a sebváltóból beszívott olaj kb 10km megtétele után.. vadiúj szimeringek és csapágyak esetén.. a C3 oldotta meg a problémát..de tényleg. rakjon mindenki olyan csapágyat mindenhova amilyet akar.
Ne higyj el mintdent amit a csapágyboltos mond :))
Nekem is C4 van a racing MZ-ben, még csak véletlenül sem lóg és nem is csörög, pedig 2 szezon intenzív használat van benne.
Ezek a jelölések az illesztési hézagot jelölik meglehőtősen pontosan, azok pedig nem változtak.
Az viszont igaz, hogy egy modernd jó minőségü csapágy kevésbé melegszik ezért nincs olyan jelentősége a hézagnak, tehát bőven jó a C3-as is, de az költői túlzás hogy a C4 ne lenne jó bele. Egész egyszerűen arról van szó hogy a C4 irtó drága ezért nem éri meg használni MZ-ben, csak ha valaki nagyon elvetemült anyagilag. Pl.: szimmeringből is van olyan aminek darabja 10ezer forint. Nagyon jó és hosszú életű, de ennyiért egy tucat hagyományost kapsz, amivel szintén jól működik az MZ. A Hondámba viszont a hagyományos átereszt a nagy fordulattól, ide kénytelen vagyok ilyen drágát rakni.
Ja :-) sajnos mostanában tényleg csak erre futja, mert már Kakucsra sem jutok ki :(
Köszi a kondival kapcsolatos felvilágosítást mindenkinek!
c4 való bele,minden 2 ütemű motor azt írja elő.Még a korszerűek is.minden más is elmegy c3-as csapágyal,de az mz nem nagy fordulatu,ezért jobban elviseli a kissebb illesztést.
Utólag is köszönet az segítségért a telókkal kapcsolatban.:)
Nekem pont egy műanyag kosaras C3-az ZKL főtengely csapágy ment tönkre, azért kellett széthúzni (széttört a műanyag kosár és szétgurultak a golyók). Most rendes fém kosaras C4-es SKF van benne és tökéletes.
KOYO vagy SKF C3. ezt lehet nevezni főtengelycsapágynak. ha lehetőség van rá akkor TN9-est a műanyag kosár kevésbé zajos. de ez már részletkérdés.
Köszönöm.
Akkor csak meg kell vennem a drágát... :(
Igaz, hogy a C4 jobban lóg mint a C3, de az összeszerelt blokkban még véletlenül sem kalimpál a főtengely és a szimering sem tömít szarabbul. Nekem már 11néháy ezer Km van a blokkomban felújítás óta és C4-es főtengelycsapágyat raktam bele. Semmi gond nincs vele.
VÉLETLENÜL SE RAKJÁL BELE C4-est!!!! C3 való oda.. a gyárba írtak elő C4est, de a ma használatos SKF szabvány szerinti C3 az pont megfelel az NDK C4-nek. lényege laikus nyelven: C4 alapállapotban jobban lóg mint a C3. de a kis TSbe(minden másba is) C3 kell , mert a C4 túlzottan lóg.. sokkal nagyobb üzemi hőmérsékletre van kitalálva.olyannyira lóg hogy egy vadi új szimering se fog normálisan zárni,mert a tengely jóformán kalimpál a helyén...
az a kondi 2,5mikrofarád. a generátorbol felszabaduló nagyfeszültségü tüskéket hivatott szűrni.. és az egyenáramot némiképp "simítja". az elektronikus cuccok pl irányjelző relé(újfajta elekronikus jeladósra gondolok) meghülyűlhet nélküle de ugyanakkor hallottam már olyat hogy az elektronikus gyújtás, és-vagy elkektronikus feszültség szabályzó ettöl kergül meg. kiszerelni onnan, vagy cserélni teljesen felesleges, de ha mechanikailag sérült akkor egy elektronikai boltba kb 200ft. de autósboltba is kapható. GENERÁTOR SZŰRŐKONDENZÁTOR. trabiba, wartburgba ugyanúgy megtalálható.(ha eredeti akkor piros vezeték kell menjen bele.)
c4-de jó c3-as is.illesztésbem van a külömbség
Nem, a szélesség még talán jó lenne, de az sem biztos, de a csapszegtávolság tuti, hogy nem jó.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/0/2/9/THM_0004960029.jpg
Sziasztok! Eladó az BING karburátorom. 1 éves, kb. 12 kilómétert futott (alig használt, szép állapotú). Hozzávaló szivatóbovdennel, plusz főfúvókákkal. Akit érdekel, küldjön egy levelet: bakimate kukac freemail pont hu
Először mérd meg, a generátoron mennyi a fesszabtól lemenő fesz.Álló motornál ennek kb 1.5 voltal kevesebbnek kell lennie mint az aku fesz. Elektronikus fesszab esetében. Mechanikus estében aksi fesznek kell ott lennie.
Ha nincs meg, akkor ellenőrizd még egyszer a biztik érinkezését. Ha azok jók, akkor vagy a fesszab rosz, vagy nem jut el hozzá a fesz, illetve tőle nem megy le a generátorhoz.Mérj feszt a fesszab lábain, hasonlítsd össze az elektromos bekötési rajzával a motorodnak.
Ha van szabályzó fesz a generátoron akkor járó motornál mérd meg a három fázist váltóáramú állásában a műszernek. Ha nincs ott fesz, akkor vagy a szénkefék rosszak, vagy a generátor, vagy forrasztási hiba van a kapcsokon. Ha ez is jó,azaz kb 12 volt mérd meg az egyenirányító bemenetén. Ha még mindig jó, akkor a kimenetén is egyenáaramú állásban.A szabályzót mérted az előbb, így azt hiszem lemértél mindent.
Urak!
Kérdésem: RK 520SM lánc van jelenleg a gépemen... (Honda Cb250N) . ETZ 250 es lánc vajon jó helyette? LE ,nem lényeg... :)
az előzőhöz e-mail cim: s-z-a-s-z-a01@freemail.hu
Sziasztok!
Keresek ts 125/150 vagy etz 125/150-t olcsón vagy cserébe alkatrészekér(állapot mindegy csak komplett legyen!Veszprém környékén előny!
Helló Bambi!
Egy kérdésem lenne hozzád. Ts-150es főtengelyhez C4-es, vagy C3-as csapágy való.Mi a különbség a kettő között? Előre is kösz a választ.
Hali mindenkinek.
Nincs töltés a mocimon/12V 125 etz/
Mivel kezdjem a helyreállítást,ellenőrzést?
Nem vagyok nagy szakértője a dolognak de megpróbálom.
Előre is köszi a tippeket!
Vincze
Ha ugyanarra a dologra gondolunk, az egy kondi. Elvileg ugyanolyan jó oda, mint a gyújtáshoz. Lehet, hogy azért hosszabb, mert a gyújtásé már cserélve volt, esetleg talán nagyobb kapacítású, mint a gyújtásé. Meg kell nézni a rajzon. De végszükségben a gyújtásé jó oda is. Azért kell az a kondi, mert az szűri meg valamennyire a gyújtótrafó lökéseitől a plusz 12 voltot.Eléggé szükséges dolog.
Hali!Érdeklődnék!:ETZ250-em nem rég vettem és még nem volt időm nagyon átvizsgálni..eddig!!De mivel felújításra vár a blokk,ezért megnézegettem a többi dolgot is!Az ülés alatt van egy kondihoz hasonló alu henger egy barna vezeték megy rá!Egy kicsit hosszab,mint a gyújtásnál lévő kondi,de hasonlít rá!Mi ez és mi a szerepe milyen időközönként kell cserélni,lehet-e kapni,kell-e az oda?....stb.Köszi.
Én Loctite-ot használok!Van menetrögzítő,ami kék színű folyadék és nagyon szuper!És van tengelyagy és csapágyragasztó,ami zöld színű folyadék,de ezt inkább csapágyakhoz és a kuplunghoz használom!A menetrögzítőt bátran ajánlom,nem kel szétszedéskor flexelni!!!!Egyébként,ha gázlámpával megmelegíted,akkor a legtöbb ragasztó "kiold"!Nem olcsó de jó és sokáig elég:-)
sorszám: 30690 (102304)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-14 21:06:18)
semmi baja nincs a menetnek,sem a felső szemen,sem a gátlósáron nem láttam hibát,sérülést.viszont a kontra anya eltűnt és az egyiik műa. zárókupak is de azt már gyorsan pótoltam,petinél is csak egy volt:).most össze van rakva,de aha te mondod,akkor megpróbálom az aralitot,de csak pianoba mert ha szét kell szednem akkor nem akarok flexel dolgozni:)
én is egy 76 előtti olyan blokkot újítok éppen. semmiféleképp se indítsd be, és ha lehet akkor adj összeszereléskor egy kis olajat a főtengelycsapágyaknak a dugattyú lifetezzen szerintem 2-3 szor..
Keri,waresz: Kis túlzással teljesen be vagyok szabályozva... :( Már csak akkor szerelek motort, mikor ő elment suliba, így meg csak hétfő délelőtt jut rá időm, mert délután én is utazok az albérletbe. Most lett felújítva a főtengőm, meg a blokk belsejében is a hiányosságok. Viszont a kupplung nem akar működni szárazon, lehet kéne neki az olaj. Jól gondolom, hogy 76 előtti belső szimmeringes kis Ts-t ne indítsak be váltóolaj nélkül?? Végülis az adja a kenést a csapágyaknak.
Levett hengerfejjel rárúgok a berúgókarra egy izmosat akkor, mennyit liftezik fel-le a dugattyú, kb?
Szia Bambi!
A ts250-re mennyiért adod a tank oldalára a gumikat? Azért írok mail-t is.
üdv.
Szerintem igen!Használhatsz!A /1-en nekem is sok kellemetlenséget okozott a hátsó teló.Nem lepődök meg semmin!Lehet a menet egy kicsit kopott vagy sérült!Nem?Azért nem tudod megkontrázni!
sorszám: 30684 (102284)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-14 16:23:55)
üdv!
nem tudom kivel fordult elő de én ilyet még nem láttam,a jobb hátsó teló letekeredett a felső szemről,és ráfeküdt a vázra a rugóval együtt.2 hónapja szimering cserés volt,és akkor minden meg lett húzva rendesen.őszintén megvallva nem nagyon éreztem hogy rossz lenne,véletlenül vettem észre amikor visszaültem a motorra.kérdés hogyan tud letekeredni a telószár a szemről,ha rá van kontrázva,és fixre le van csavarozva?most összeraktam,és feltöltöttem olajjal,szóval már csak a szemet kell feltenni de nem tudom merjek-e csavarrögzitőt használni.
a barátnőt jobban szereted mint a motort??:( szégyeld magad!!!:D:D:D
Nekem megengedik hogy szereljek :)
Ha én előadnám ezt a telóolajcsepegtetős figurát, (ami biztos volt pár óra mire rájöttél mi a megfelelő), barátnőm simán elhagyna... "Mert a motort jobban szereted, mint engem..."
Hát ez tényleg relatív, hogy drága-e a fél liter olaj 1500-ért, figyelembe véve azt, hogy nem hetente szoktam cserélni. Nekem tök jó volt utcára a 10w-s. bár én még csak 1x cseréltem.. :)
Én híg teló olaj és váltó olaj keverékével játszottam.
Váltó olajjal kezdtem ami önmagában "söprűnyél" majd fokozatosan higítottam addig amíg úgy éreztem elég puha a csillapítás. Persze a felesleget mindig kivettem. Ez után meghatároztam a viszkozitását hogy későbbiekben tudja mi a jó nekem.
A viszkozitást persze nem SI mértékegységben határoztam meg hanem saját rendszerben :) fogtam egy kibelezett fecskendőt, beletöltöttem 10ml olajat, és számoltam hogy egy perc alatt hányszor cseppen. Az én motoromba 60-30 CSP-s olaj a jó attól függően milyen pályán megyek.
küldtem neked egy e-mailt! majd válaszolj rá ott.
BAMBI! találtam az alkatrészeid között egy TS250 gumi szívócsövet, és egy új hátsó villát. a gumicső milyen állapotú? ja, és menyit kérsz értük?(külön-külön)
helló!
segitsetek!ts 125 öm van és elég folyamatosan az ellenállás. már mindent kipróbáltam,uj fesszab, másik forgórész, uj ellenállások...a hiba ugyanaz maradt. ha elég ninc stöltés, és az egészségtelen, mert tolnom kell haza...nekem ez tök kinai, de egy öreg MZ-s bácsika berakott nekem egy 24v5w os izzót az ellenállás helyett. lett töltés, tökéletes lett a motor 9 napig. most elrepedt az izzó. uj izzóval ujra jó, de ez alkalmi megoldás volt...mitöl éghet ki az ellenállás. jah elektromos fesszabbal is kiég meg a reléssel is.
ha tudjátok dobjatok nekem egy mailt, mert nagyon fontos lenne...és lehetöség szerint szájbarágosan, mert nagyon nem értem a szaknyelvet:D
elöre is köszi:)
örök tisztelet az MZ-k iránt:)
eladó alkatrészek
http://www.mzclubhungary.com/index.php?option=com_joomgallery&Itemid=81&func=viewcatego
Ki is lehet számolni, tényleg egyszerűen, itt az oldalunkon az anyag hozzá: Cikkek/Fogas kérdés, benne a program(ok).
Persze, hogy érdekelnek a képek, várjuk, köszönjük!
üdv.: R
Üdv
Hétvégén végre összeállt a kis Ts-em. Hátra csináltattam a gyári 48 helyett 61-es lánckereket. Csak egy rövid próbára vittem el, de nagyon megy. Az első lánckerékkel még lehet módosítani a végén, hogy azért a simósok ne nyomjanak le. Max. 80-ra tenném a mostani végsebességet, de ki is lehetne számolni egyszerűen. (Elöl 15-hátul 61 fog.) Km.óra meghajtásom nincs.
Majd a héten rakok fel róla képet is, ha valakit érdekel.
ja és ez is fél literes doboz és azthiszem 1200ft volt.Mindegy egyszer megveszed és akkor évekig jó lesz.
helo
a kis ts emen első telóba kimondott telóba való olajat vettem.Castrol 10w20 nekem megfelel,szinte a motort csak aszfalton használom.Egyébként én nem is tudnék hozzászólni más olajokkal h viselkedik mert azokat mind ki kéne próbálni.
Ez kopottságtól is függ.
Ismerek olyat akinek a hykomol váltóolaj volt jó, nekem a 10w40 optimális.
fél liter olaj 1500:S szerintem rohadtdrága, de ez pénztárcafüggő. a hidrokomol U10 literes került vagy 900ft-ba. nekem ez vált be.. az én telóm a 15w 40től már söprűnyél volt. a belemet kirázta.
HA nincs kilyukadva akkor NE! ha csak kis lyuk van akkor is inkább zsírtalanmítsd rendesen és fekete szilóval nyomd be.. aztán amikor megkötött tuningold szilikonnal, vagy parafniolajjal.. az utóbbival óvatosan, mert túlpuhíthatja.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|