hu
: Főoldal : : Fórumok : : Feliratkozás a levlistára :
2025. május 04. vasárnap 
Mónika, Flórián

:: Egy kép ::

:: Címlista belépés ::
email:
pass: 

:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?

Imádkozom, hogy tavaszig kitartson (61)

Már a kád is csurig benzinnel (10)

Eladtam az összes MOL részvényemet (2)

Hosszabb nyári túrákat szervezek (4)

Ez hülyeség, most is 5ezerért tankoltam, mint máskor (33)

Ez egy ilyen év, folyton esik (3)

Ideje kivenni a fojtást! (17)


:: Ajánlott böngésző ::

- Fórumok -
MZ - új hozzászólás

Összesen: 982 oldal

Keri
válasz erre | email2008-10-19 13:11:12
Ha kocsival nem is, mert azoknak az órájában sem bízok, de a GPS-emet odaadom egy mérésre.
Itt az Óceánárok úton van is hely egy ilyen méréshez.

Amúgy elhiszem hogy ETZ250 elérheti a 140-et, alaposan túlhajtva, de üzemszerűen és általánosságban nem gyakori ez a sebesség mégis elég gyakori hogy nagyon lazán vagdalkoznak a 140-el, sőt a 150-160al is, és amikor ilyen lazán rámondják egy 250-es ETZ-re én csak hitetlenkedve mosolygok :)

A 300-as ETZ pedig igen is jó. Nem sokkal erősebb mint a 250-es, de pont annyival hogy kényelmesebben lehessen vele motorozni. Hosszútávú túrához szerintem ideális.
A Törökök gyárilag is csináltak 300-as ETZ-t. Egyik ismerősnek volt is ilyen.

A negatív jelenségeket kicsit eltúloztátok. Nem vibrál, nem melegszik jobban mint a 250-es. Annyival nem nagyobb az átmérő. Főleg hogy a vékonyabb hengerfal jobb hőátadást biztosít. Ezért találták ki a nicasil hengert, mert ott ki lehet hagyni a vasat ami nem előnyös a hűtés szempontjából.
sorszám: 30765 (102450)
(előzmény: peti.janka, 2008-10-19 09:46:09)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-19 10:58:32
Nem vitattam a 140et, 300 nál, csak azt írtam, hogy oda kell figyalni, hogy el is érje azt. Azt írtam, hogy kérdés, érdemes e elérni ezzel a motorral. Nem ráz....A tökéletes 250es is ráz már, mint az áram. Ülj fel egy használható 634 es jawára, rögtön megérzed a kölönbséget. Az izületeid, ereid is észreveszik ezt a különbséget hosszútávon. Alig eszik többet a normálisnál... A normális 5 liter, ha csak sétálsz vele. Ha ennél picit több, hajtod is valamelyest, máris ott vagyunk a 6-7 liternél, ami elhangzott. És akkor még nem száguldozol vele.Tehát közel sem volt tulzó állítás. Nem a váz szétesésétől kell 140nél félni(bár az is bekövetkezhet), hanem attól, hogy szarul fekszik a motor az útra. Ha elmegy melletted egy teherautó, vagy rámész egy döccenőre, csak a jóisten a megmondhatója, merre fogod folytatni tovább utad.Erőssebben fékezni pedig egyenessen istenkisértés ilyen sebesség mellet a 250es vázzal, futóművel, fékkel.Hidd el, óriási különbség van százról fékezni vagy száznegyvenről. A mozgási energia kb kétszeres. Ezeket a vázakat százas utazóra tervezték. Egyenes, síma, kihalt úton felgyorsíthatod 140 ig, de annak meg nem sok értelme van szerintem. A legtöbb ember nem gyorsulási versenyre akarja használni a motorját, hanem közlekedni vele.
sorszám: 30764 (102449)
(előzmény: peti.janka, 2008-10-19 09:46:09)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-10-19 10:25:03
Ja!Azt elfelejtettem közölni,hogy 115 és 130 kg között voltam és vagyok!
sorszám: 30763 (102448)
(előzmény: R.Norbi, 2008-10-19 10:23:22)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-10-19 10:23:22
Az én 250-em sem ment 140-et sosem!Egyik sem!Pedig már volt 3!A jelenlegi pedig 70 és 110 között 6-ot eszik és csak alap méretű!Eddig egyiknél sem ment 5.5 alá az átlagfogyasztás és 120-nál többet nem mententem velük!És ez szerintem így reális!Szerény véleményem szerint ezeket a motorokat nem versenymotoroknak gyártották,és a magyar utakra ez a teljesítmény és fogyasztás megfelelő!Az más kérdés,hogy van aki feltuningolja így vagy úgy,de a költségeket is figyelembe kell venni!Ez az én meglátásom!Dehát "ízlések és pofonok"!
sorszám: 30762 (102447)
(előzmény: Árpád, 2008-10-19 07:57:00)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-19 09:46:09
hali! a 140et továbra is tartom! Ha nem hiszed gyere el probáld ki vagy álj melém kocsival és megmutatom. Jó futómüvel és jó gumikkal simán bírja a váz is, és nem ráz, nem akar szétesni alattam. a fogyasztásrol anyit hogy normális használatnál alig eszik többet, de ha hajtom a határ a csillagos ég, de 250 nél is így van.
sorszám: 30761 (102446)
(előzmény: Árpád, 2008-10-19 07:57:00)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-19 07:57:00
A 6-7 litert én is megkockáztatatom. Ugyanis a normál ETZ eszik 5 litert, nagyon jól beállítva, az én nagypapás stílusommal és 65 kilommal.Van egy ismerős motorszerelő, az beismerte, hogy a néhai ETZje 7.5-öt evett ha nagyon húzta neki.Pedig akkor már volt mögötte tíz év szakmai gyakorlat, a saját motorját pedig csak megcsinálta...
Szóval a háromszázasnak ki lehet számítani, mennyi a fogyasztása.Egyébbként visszavonom. Mégis lehet annyi a fogyasztása a háromszázasnak, mint a 250 nek.Ugyanis a karbi átmérője nem nő, ha ehhez hozzájön egy nem túl tökéletes, kicsit nagyra sikerült fúrás, máris nem fog többet szívni a nagyobbb. De erőssebb se lesz. Ami viszont biztos: Ha mégis jól müxik a dolog, jelentősen nőni fog az etz egyébként is erős rázkodása.Az is biztos, hogy nem csak a karbival, a hengerfejjel, hanem a hengertalp tömítéssel is játszani kell majd, mert a vezérlő rések szélei a megnövekedett átmérő miatt rendesen máshova fognak kerülni.A melegedés is nőni fog.
Amúgy a nagyobb teljesítmény azonos blokk, porlasztó, kipufogó, légszűrő rendszer esetén bizony feltétlen fogyasztás növekedéssel jár.Ugyanis a motor hatásfokát a nagyobb henger nem növeli, hanem csökkenti, mivel a többi rész a karbi fúvókáit kivéve 250re van méretezve.De ha marad is a hatásfok, akkor is érvényes marad a fizika: Energia nem vész el. Azaz a megnövekedett teljesítményt csak megnövekedett elégő anyag okozhatja. Más: Ha minden sikerül, érdemes e max 20% teljesítmény növekedés érdekében ennyi procedúrát felválalnii? Mire jó ez a megnövekedett teljesítmény? Esetleg a hegymenetekre. Normál körülmények között az ETZ250 megfelelően gyorsul, ha nincs szarrá hajtva.Fent tartom, hogy alig több mint 8 másodperc alatt százon van.Annál nagyobb gyorsulás utcai használatra nem kel, mert irányíthatatlanabbá válna a motor gyorsításkor. A végsebessége is elég a 250 nek, legalábbis a vázhoz, futóműhöz képest. Ezekkel a jószágokkal 140-t menni életveszélyes mutatvány.Nem akarok gonoszkodni, de azt hiszem, csak az ír 140 ről, mint elérendő célról MZnél, aki még nem ment ezekkel közel 130at.Aki megtapasztalta, mit művelnek ilyenkor, az nem akar velük gyorsabban menni.Emelkedik, szitál az elejük, hátuljuk. Lefékezni őket erről a sebességről képtelenség.
Maradjunk a realitások talaján, ne mások nem ellenörzött beszámolói alapján alkossunk véleményt, hogy aztán azt, mint saját tapasztalatot adjuk tovább.
Persze, lehet hogy én találkoztam eddig mindig szar MZkkel, és a fizikát is rosszul tudom...
sorszám: 30760 (102443)
(előzmény: PSc_TS250/1, 2008-10-19 01:51:05)

 
 
PSc_TS250/1
válasz erre | email2008-10-19 01:51:05
Volt már 300-as ETZ-d? Na az a 6-7 liter, az egy kicsit erős volt ám! Cimborámnak nem egy 300-as ETZ-je van/volt. Sőt, a helyi ismerősök között is van több is. Nem, vagy maximum egy kicsivel ettek többet, mint a sima 250-esek. Gondolj csak bele: nagyobb nyomaték, nagyobb teljesítmény, kevesebb "erőlködés", nem feltétlenül jár fogyasztás emelkedéssel.

Jelzem, nálam is a "/1" az evolúció csúcsa. Sokkal stabilabb, mint az ETZ. Tényleg csak a tárcsafék és a generátor hiányzik róla.
sorszám: 30759 (102441)
(előzmény: waresz, 2008-10-18 22:45:33)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-18 22:45:33
mi a jó a etz-300asba?

nyomatékosabb, és erősebb a 250esnél(LÉNYEGESEN).
de ezeknél a szerkezeteknél már olyan siralmasan rossz a hatásfok hogy az valami borzalom(100km=6-7liter). olyan mértékben nagyobb a furat, mint a löket hogy már kifejezetten pörgős hangolású(tetszik-nem tetszik). 4 felömlője révén a fordulatot kedveli.

most ne egyetek meg! de akkor is TS250/1 párti maradok;) hogy miért? azért mert már próbáltam 250es etz-t többet is. ezeken kívül egy nagyon jónak titulált 300ast, és igazából egyiktől se voltam elragadtatva.. ki voltak akadva a 300astól hogy:
"MÁR 60TÓL könyedén húz 5.ben!(kellett neki vagy 3 másodperc a gázadástól, mire meglett a 70:D:D:D)"
JAJJ!! most mondjam hogy nyomatékverseny??:D:D na hát a "pereggyes" ezt már 45től tudja:D..SOKKAL JOBB INTENZITÁSSAL! 5.fokozatban rugalmasság összehasonlítás: 60nál odaállok egy 300as etz mellé és egyszerre gázt adunk. nyugodt szívvel állítom: mire neki meglesz a 70, addigra én már 80fölött fogok menni. és nem áll meg 140nél a mutató:)TUDOM! MOST MAJD MEGINT KEZDŐDIK HOGY SZAR AZ ÓRÁM... a kételkedőknek mondom: a tietek se jobb:D! na meg a másik az, hogy az óra ahogy öregszik úgy egyre többet csal lefelé.(nem fog az évek során feldelejeződni a mágnes:D:D:D) mindenkitől bocs hogy fikáztam az etz-t! jó motor, de nekem nem jön be. két jó dolog van rajta:
1. generátor.
2. tárcsafék.
minden egyéb változás a peregyhez képest csak hátrány volt. tudta a gyár hogy sikerei ellenére vakvágány. igy jött létre a remek 251es. kár hogy nem kapta vissza a peregy blokkot. hibátlan motort alkottak volna. KÁR
sorszám: 30758 (102439)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-18 18:31:37
hali én nekem 135ös fuvóka van benne csattos karbival és kb 140 a vége. egyébként nem csak fúrtam hanem a hengerfej is át lett alakítva. a gyári tüzkarika le jön a hengerröl és úgy lett átalakítva a henger teteje meg a hengerfej is hogy legyen. kicsit vastagabb hengerfejtömítés kellet mrt túl nagy lett a sürítés és kopogott.
sorszám: 30757 (102437)
(előzmény: waresz, 2008-10-18 10:32:59)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-18 18:25:55
hali. a futár motoros bolt száma: 0613121526 én tőlük vettem. 2 nap alatt itt volt póstán.
sorszám: 30756 (102436)
(előzmény: mreni, 2008-10-18 08:51:04)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-10-18 11:33:15
Nekem a régi csavaros karbi 150-es főfúvókával fasza így, hogy nekem is 300-as a gép. 135-ös a 250-es gyári főfuvija.
sorszám: 30755 (102430)
(előzmény: waresz, 2008-10-18 10:32:59)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-18 10:32:59
Jól tudod a dugattyú méretet! Fúvókából majd a motor megkívánja hogy mekkora kell bele.gyertyakép alapján. 135-145 között. DE én javaslom hogy szerezz be egy későbbi "csatos" MZ porlasztót. tipusát nem tudom fejből. jellegzetessége hogy az úszóházat nem csavarok fogják hanem egy rugóacél drótból készűlt "CSATT". ennek különálló alapjárati rendszere van,de a lényeg hogy sokkal jobban be lehet hangolni. és ezt egy 300-as igényli is. fogyasztással számolnod kell viszont. ha jól be van karburálva, akkor 6 liter alatt nem fog fogyasztani. ennyi kell neki hogy rendesen menjen, és azt nyújtsa amit tud.
sorszám: 30754 (102429)
(előzmény: mreni, 2008-10-18 08:51:04)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-10-18 08:51:04
Most nézegetem a Mofakernél a dugót és csak 71-es átmérőjű dugót látok.Ahogy én tudom a 300-as etz 75,5-es.Vagy én tudom rosszul?
sorszám: 30753 (102427)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-10-18 08:34:14
Köszi szépen a segítségeteket.Még annyit,hogy milyen átalakítást javasoltok a fúrás mellé?Itt például a fúvókák nagyobra cserélésére gondolok.
Köszi mégegyszer
sorszám: 30752 (102426)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-18 07:30:44
Gyári DDR-t nem fogsz kapni, de Berta vagy Lengyel dugatyúban lehet kapni a mofakernél meg szerintem az összes MZ-s alkatrészboltban.
sorszám: 30751 (102425)
(előzmény: mreni, 2008-10-17 21:41:26)

 
 
peti.janka
válasz erre | email2008-10-18 06:09:44
Hali! Pesten a futár motoros boltban kapsz 300as dugót gyürükel, el küldik póstán is. Én is onnan rendeltem lengyel 2 gyürüs dugó, nekem hibátlanul müködik.
sorszám: 30750 (102424)
(előzmény: mreni, 2008-10-17 21:41:26)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-17 23:29:52
AZ KB A 11.TÚLMÉRET:D:D:D. egy ilyen esetben a 4kele... helyen elkérik minden túlméret fúrásának a díját:D. bocs, az ijjeszgetésért, ez más helyen nincs így. sajnos azt azért hozzá kell fűzni, hogy az nem csak szimplán egy fúrás. hengerfejet is elég rendesen utána kell munkálni, és a henger hengerfejjel találkozó részét is meg kell munkálni az esztergályosnak. keress egy olyan illetőt, aki már csinált ilyet. én tudok egyet, de inkább várjunk hátha jelentkezik másik...nem biztos hogy van ideje mostanság.
sorszám: 30749 (102418)
(előzmény: mreni, 2008-10-17 21:41:26)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-17 22:55:36
nem kell csináltatnod dugót,lehet kapni méretest,de ha fúrni viszed akkor csak egy tanács,ne azt mondd hogy 300as legyen,hanem vidd oda a dugót,és rágd a szájukba mit kell csinálni,mert képesek rá hogy elsumákolják,de nem csak a táborinál,hanem szinte mindenhol meg van rá az esély.
sorszám: 30748 (102417)
(előzmény: mreni, 2008-10-17 21:41:26)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-17 22:51:50
tudom hogy szimeringes a főfékhengerem,már cseréltem is de nem az a baj hanem el van kopva a dugattyú.szerztem egy másikat,de annak meg meg van repedve a háza,végsősoron fel tudnámtenni,de ha eltörik a fékkar csapjánál az alu akkor ott vagyok ahol a part szakad,vagyis megint nincs fékem:-)
A fékezési sorendet már tapasztalati úton megtanultam,amikor borultam egy kóbor kutya miatt,épp ematt csináltam meg a hátsó féket patentra,hogy ha meg kell állni akkor meg is tudjak.általába ahátsóját kezdem fékezni amivel megyek,bringával is így fékeztem régebben,és ha nem elég a hátsó akkor használom az elsőt is,mert elég harapós a tárcsafék.Az hogy kopott a főfékhengerem,nem látszódik meg a fékhatáson,mert ugyanúgy tud blokkolni mint felpumpálva,csak nem a közepétől fog,hanem már az elején,kb. ennyi külömbséget vettem észre.
Azért köszönöm az aggódást,egyszer összetörtem magam elég szépen,azóta nem volt veszélyes helyzetem,csak kisebb afférjaim a 4kereküekkel:)
sorszám: 30747 (102416)
(előzmény: Árpád, 2008-10-17 17:14:28)

 
 
mreni
válasz erre | email2008-10-17 21:41:26
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Egy 250-es ETZ-t szeretnék felfúrni 300ra.A kérdésem az lenne,hogy hallottam arról hogy van gyári 300-as dugó hozzá.Ha valaki tudna egy ilyen dugót gyűrűkkel az szólhatna.A második megoldásként a tábori tuningal csináltatok egy dugót gyűrűvel.
250-es ETZ-t meddig lehet fúrni??
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv.:mreni
sorszám: 30746 (102414)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-17 18:32:44
jó rendbe. akkor feladom.:P. olvasgatok. jó kis adathalmaz. áttanulmányozom.
a zöld szimering nem mosógép szimerig! a pontos összetételét nem ismerem, de azokkal szereltk a gépeket gyárilag. tehát nem lehet szar.
sorszám: 30745 (102407)
(előzmény: Keri, 2008-10-17 12:54:54)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-17 17:14:28
Egy kis fékezés elmélet: :))
Bizonyos szintig mindig emeli a hátulját minden jármű fékezéskor, a hátsó kerék kevésbé nyomja az utat, ezért az üzemi fék az első. A hátsó csak mint rásegítés szerepel. Jó teleszkópoknál, helyes fékezésnél kicsti bebólint az eleje, a hátsó látszólag az úton marad, de csökken ott a súly. Ha túl erős az első kerék fékezése jó telók eesetén is bebólint nagyon az eleje, a hátsó kerék esetleg meg is emelkedik durva esetben.Ha túl lágy az első teló, durva elsőkerekes fékezéskor nagyon bebólint az eleje, a hátsó kerék az úton marad, de szinte súlytalanul.Ha túl kemény az első teló, durva fékezésnél erőssebb elemelkedik a földtől a hátsó kerék, mint jó telónál.
Helyes fékezés esetén a túl lágy első teló erősebben bebólint, így a megváltozott sulypont miatt jobban csökken a hátsó kerék tapadása, csökken a fékhatás. Túl kemény első teló esetén a fékhatás nem csökken annyira.Szerintem. Ugyanis nem csak a kerekek úton maradását kel nézni, hanem a motor által felvett szöget is.
Amúgy én egy rosszalkodó tömítésű főfékhenger esetében fékezéskor megemelkedett hátsó kerék esetén legelőször a második húzásra keményedő fékre gyanakodnék, csak utánna vezetői hibára, legvégül csillapításra.
Továbbra is azt mondom, Intravénás egész jól járt az emelkedéssel, az ÉN "50im ilyankor mindig oldalt dobták el a seggüket, amikor is szintén nem áll meg időben a motor, de ráadásul keresztbe fordul az úton.Hozzáteszem, eddig talán négyszer jártam így az évek során, tehát nem vészes a helyzet.Utoljára idén tavasszal, az újjonan hozám került TZvel, szintén tömítő karmantyú hiba miatt.A Javánál négy év alatt kétszer sikerült enyhén kígyózva megálni, pedig volt hogy semmi olaj nem volt az első telókban.Hiába, a közel kétszáz kilo, az közel kétszáz kilo.... Ja, és az első dobfék se szokta hirtelen változtatni a fékhatását, fínoman lehet kezelni. Legfeljebb a hatékonysáságán lehet vitatkozni, bár szerintem van olyan erős, hogy blokkolja az első kereket, ha van olyan ütődött, aki kipróbálja ezt.
Ami a lényeg a mondandómból: Meg kellene végre csinálni rendesen az első féket, ha még nem történt meg.Nem lenne jó egy amúgy rendes, jóravaló motorostársat elveszteni egy ilyen apróság miatt.
sorszám: 30744 (102403)
(előzmény: Keri, 2008-10-17 12:01:54)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-17 12:54:54
Én úgy használom :))) de ez
mellékes. Gondolom azért azt te sem akarod elhinni, hogy C4-es csapággyal 5000 alatt problémás lesz a motor felette meg jó :)
Elég sokan használnak itt C4-es csapágyat, és amiket leírtál kizárólag rossz csapággyal fordult elő.
Tapasztalatok alapján a C4-es csapágy tovább bírja az üzemet.
C3-as csapágy a melegedéssel enyhén megszorul. Ez önmagában nem probléma mert csak rugalmas előfeszítést okoz és ez belefér a csapágy normél működési tartományába, de a csapágyra ható terhelés megnövekszik, ez pedig csökkenti az élettartamot. Más kérdés hogy ennek ellenére a C3-as csapágyak is kibírják a következő fúrásig.
C4 esetén igaz hogy nagyobb a tengely kóválygása de ez a tervezet tűrés alatt marad és mivel a terhelés alacsonyabb a csapágy élettartama is nagyobb lesz.
Amiért nekem C4 van az ETZ-ben annak nem is a nagy fordulat az oka. C3-assal sem lenne semmi gondom ebben biztos vagyok, de a C4 gördülési ellenállása kisebb, amiből következik hogy a motor jobban fog menni és finomabb a futása és persze az sem mellékes hogy kevésbé melegszik, ezért szélsőségesebb üzemi körülmények között is megbízhatóbb.

Megjegyzem sima zöld "mosógép szimmering" van a verseny ETZ-ben is, ami 2 szezont szolgált eddig a motorban és nem mutatja jelét annak hogy cserélni kellene.

Egy kis olvasni való:
http://szimszon.atw.hu/Gordulo_csapagyak.pdf
sorszám: 30743 (102401)
(előzmény: waresz, 2008-10-17 11:51:16)

 
 
Keri
válasz erre | email2008-10-17 12:01:54
Ha olyan rossz lett volna biztosan mondom már akkor.
Ha fékezéskor emeli a hátsót az nem a csillapítás miatt van, hanem azért mert jó a gumid, jó a féked és még mindig nem tudsz rendesen fékezni :)

Az alul csillapított első telónál lehet olyan gond hogy hirtelen fékezéskor behintázik és emiatt csúszik meg az eleje, vagy ha elég óvatosan fékezel akkor nem hintázik be de az úthibákon elpattoghat és megint csak elcsúszik.
A túlcsillapított motor esetén nem tudja követni az úthibákat és ezért pattog el, viszont nem hintázik, és fokozatosan bólint be ezért jobban kezelhető a fékezés.

A fő probléma azonban nem is ezzel szokott lenni. Egy olyan csillapítás ami normál esetben jó és nem hintázik a fékezéshez is megfelelő. A gond ott indul, amikor a teló felkoppan, mert ilyenkor nincs rugózás, a kerék nem követi az úthibákat és elpattog.
Egy hátsó kereket emelő fékezésnél pedig ez a helyzet.
sorszám: 30742 (102398)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-16 19:58:25)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-17 11:51:16
tudom hogy széria gépek. de te úgy használod a gépedet az utcán, mint a az MZ kupán?:D sajnálom szegény motort:P. lehet hogy ott se forognak 7000fölé a gépek, de 4-5000 alatt se sűrűn... ugyanaz a gép egészen másképp tud viselkedni két homlokegyenest különböző vezetési stílusban.
sorszám: 30741 (102396)
(előzmény: bambi99, 2008-10-16 22:57:48)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-17 11:47:45
DEKLI:D:D.. szerintem ez valami borzalmas kicsinyítő elnevezés a német DACH(tető) szóra.. amit még magyarra átstupekoltak valamikor nagyonrég.. szerintem nincs is hivatalos formája:P tudjuk miről van szó
sorszám: 30740 (102395)
(előzmény: körvics, 2008-10-17 11:17:19)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-10-17 11:22:24
MZ történelem 1950-től az alábbi linken:
http://vaskutya.xfree.hu
Akit érdekel, nézegesse.
sorszám: 30739 (102394)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-10-17 11:17:19
én világéletemben úgy tudtam:DEKNI
sorszám: 30738 (102391)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-17 09:55:03)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-17 09:55:03
Dekli vagy dekni??
sorszám: 30737 (102389)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-17 07:33:59
sorszám: 30736 (102387)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-17 07:15:47
Kimaradt az 5-ös.Javitok etz250.
sorszám: 30735 (102386)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-17 07:14:53)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-17 07:14:53
Én a Simson féklámpakapcsolót ajánlom.Nem tudom milyen motorról van szó,de az etz20-re a legjobb ugy megcsinálni ahogy az etz251-n van.Ha tudod nézd meg.Ott a jobb oldaldekni alatt az akksinál van feltéve a kapcsoló és egy rugóval össze van kötve a lábfékkaron lévő kis karral.
sorszám: 30734 (102385)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-17 04:27:20)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-17 07:08:54
Nem tudom, hogy áll a szimering, karmanytyú kérdés az elsőfékednél. Könnyen lehet, hogy a második húzásra keményedett egy kicsit és nagyobbat fékeztél elöl mint akartál. Viszonylag szerencséd van, mert mert nekem a régi és a mostani RTZ is a fenekét oldalra dobja ki ilyenkor.Hál istennek nagyon-nagyon ritkán járok így.
Az ETZ hátsó féklámpa kapcsolókat nem találtam túl szerencsésnek, a régin és két haverén a következő módon oldottam meg: Vettem egy skoda féklámpa kapcsolót.egy bilincs a villára, egy a fékrúdra. Egy rugó a kapcsoló háza és villa bilincs közé, egy a kapcsoló nyómó(huzó)része és a rúd bilncs felé. Azaz a kapcsolót a két rugó tartotta. A skoda kapcsoló rudacskájának az alsó felét amelyik rövidebb és ahonnan húzni kell, nem nyomni, megfúrtam egy másfeles fúróval, oda akasztottam az egyik rugót.A beálítgatást a fékrudon lévő bilncs ide-oda tologatásával végeztem. Biztos van egyszerűbb módszer, de ez legalább bevált nálam.Ha lesz egy kis energiám, megint megcsinálom a mostanin is. Igaz, ez még jól müxik, de tapasztalatom szerint ez csak átmeneti állapot.:)
sorszám: 30733 (102384)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-17 04:27:20)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-17 04:27:20
mivel a hátsó féket már megcsináltam suhogósra,ezért kihasználom a lehetőséget,és inkább azzal kezdek előbb fékezni,és az első féket csak lámpakapcsolásig húzom,(1-2mm) a tegnap esti féknél már éreztem a gumiszagot,ezért húztam fokozatosan az elsőt is+hátsó,és amikor az első is csúszott,akkor gyorsan visszaengedtem,és megint meghúztam,és ekkor emelte meg a seggét.nem vagyok egy nehéz darab,de ilyet még sose csináltam vele.hátsó kerékre se tudtam még nagyon emelni,pedig tudna,mert van ereje,néha kiugrik,amikor sportosan indulok el a lámpánál, akkor eszembe jut hogy nem rakétával vagyok és visszaveszek a gázból:-).
más:tegnap lamentáltam egy féklámpakapcsolón a hátsó fékre ami külső,állitólag etz-hez van,valami rugós nyavalya,csak nem birok rájönni hogyan kell feltenni+rugó nincs hozzá.a hátsó lmápakapcsolója,nem igazán megbízható,ezért iktattam a rendszerből,többször volt olyan hogy fennakadt,és folyton égett,néha pedig nem is világitott ha fékeztem.,ez a valami egy kis fekete dobozka,amit lengővillára kell felcsavarozni,aztán egy rugó húzza meg a tengelyt ami benne van,ekkor kapcsol,de a rugót hova kell tenni? a fékpálcán egy fia lyuk nincs,rugó meg sehol.
sorszám: 30732 (102383)
(előzmény: Árpád, 2008-10-16 20:36:02)

 
 
bambi99
válasz erre | email2008-10-16 22:57:48
Az mz kupában széria motorok vannak,semmivel sem forog többet mint az itt jelenlévők motorjai.
sorszám: 30731 (102382)
(elözmény: Keri, 2008-10-16 10:44:30)

 
 
Rókapimpó
válasz erre | email2008-10-16 21:23:19
Én szoktam elsőkerekezni, ha az eleje kemény, akkor jön föl könnyen, ha puha, akkor is feljön, de nem olyan könnyen.
Amúgy ha normál testtartással fékezel keményet, akkor inkább a gumi csúszik meg, minthogy megemelje a hátulját, bár ez erősen aszfalt és gumifüggő, de nekem a K44 mintás 90/90-es Heidenau elsőgumim is inkább megcsúszik minthogy a hátulját emelje ha csak normál testhelyzetben és normál aszfalton fékezek erőset. Mondjuk ez ETZ 250-re vonatkozik.
sorszám: 30730 (102380)
(előzmény: Árpád, 2008-10-16 20:36:02)

 
 
Árpád
válasz erre | email2008-10-16 20:36:02
A hátulját épp akkor szokta emelni, ha túl lágy elől. ezen kívül hibás fékezési stílus esetén is emeli a hátulját.Ha rossz arányban fékezünk elöl hátul, akkor nagyon emelkedik a hátulja. Az hogy túl kemény elöl, akkor derül ki, amikor szemböl felmész a járdaszegélyre. Ha túl kemény, elharapod a nyelved. Ha túl lágy, felkoppanak a telók.:)Ha nyelved is elharapod, a telók is felkoppanak akkor a szegély volt túl magas.:))))
Komolyra fordítva a szót szerintem a telók, csillapítók keménysége akkor mutatkozik meg a legjobban, ha aprobb egyenetlenségekkel rendelkező úton közepes sebességgel megyünk.Akkor kell optimálisnak lennie.
sorszám: 30729 (102379)
(előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-16 19:58:25)

 
 
Intravénás_benzinfaló
válasz erre | email2008-10-16 19:58:25
üdv!
szerintetek hogy mutatna az mz-men egy audi A6 csomiajtó? hát a szine nem tetszik:)a kékhez hülyén megy a grafit szürke,na de most komolyan,keri a multkor irtál itt a teló olajokról,amikor próbáltad a kis tz-t akkor milyennek érezted? szerintem túl kemény,mert lassan megy be fékezésnél,a mostani vészféknél(csikorgó első hátsó kerék) éreztem hogy emeli a seggét,és van egy tippem rá hogy azért, mert nem tud elég gyorsan összemenni a teló,elképzelhető amit mondok vagy már megint túl sokat várok el tőle?
sorszám: 30728 (102378)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-16 19:32:31
AZ!:D
sorszám: 30727 (102377)
(előzmény: R.Norbi, 2008-10-16 17:22:20)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-10-16 17:56:38
ez tuti jó:))
sorszám: 30726 (102376)
(előzmény: R.Norbi, 2008-10-16 17:22:20)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-10-16 17:22:20
Így van helyesen!:A kurva meg van kúrva!
sorszám: 30725 (102375)
(előzmény: waresz, 2008-10-16 14:47:36)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-10-16 17:20:30
Értem!M6x50 és M6x70!7-7db=14!Ja,..és "inmbusz"! ;DD Köszi mindenkinek!hehehe.
sorszám: 30724 (102374)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-10-16 15:46:44
szia Zsakfos, helyesen írva:IMBUSZ csavar
sorszám: 30723 (102371)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-16 14:36:38)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-16 14:47:36
Ez olyan dolog Mint a KÚRVA és a KURVA esete:D? na ez hogy van helyesen?:D amúgy szerintem IMBUSZ:)
sorszám: 30722 (102369)
(előzmény: zsakfos, 2008-10-16 14:36:38)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-16 14:36:38
Most hogy leirtam elgondolkodtam.Hogy van helyesen?Inbusz vagy imbusz csavar??Láttam már igy is meg ugy is leirva.
sorszám: 30721 (102368)

 
 
zsakfos
válasz erre | email2008-10-16 14:34:49
7 db M6x70 és 7db M6x50.Érdemes kicserélni inbusz csavarokra a jobb megfoghatóság és a későbbi szerelés végett.
sorszám: 30720 (102367)
(előzmény: R.Norbi, 2008-10-16 12:42:47)

 
 
Honvéd1990
válasz erre | email2008-10-16 14:02:13
összesen 12 db megy bele és 6 cm hosszuak amik a fötengelynél vannak amik pedig hátrébb azok pedig 5 nem sok eltérés de nem jó összekeverni őket !szia
sorszám: 30719 (102365)
(előzmény: R.Norbi, 2008-10-16 12:42:47)

 
 
R.Norbi
válasz erre | email2008-10-16 12:42:47
Tudja valaki,hogy az ETZ250 blokkösszehúzó csavarjai milyen hosszúak és hány db pontosan?Nem szedtem még szét,de azt láttam,hogy meg vannak gyepálva!(Már amit láttam!)És azt is gondolom,hogy M6-os.Köszi.
sorszám: 30718 (102363)

 
 
körvics
válasz erre | email2008-10-16 11:26:44
MZ történelem 1950-től az alábbi linken:
http://vaskutya.xfree.hu
Akit érdekel, nézegesse.
sorszám: 30717 (102361)

 
 
waresz
válasz erre | email2008-10-16 10:57:12
még valami! "Ezek a jelölések az illesztési hézagot jelölik meglehőtősen pontosan, azok pedig nem változtak." NEM-E? frászt nem.. de ha gondolod nézz utána.. a nagyokos NDK-nak mindenre volt saját jelrendszere, és mértékegységrendszere. a wartburg 50Le(DIN szabvány szerint).. 55Le(SAE szabvány szerint) nem ritka(google-ba rá lehet keresni egy korabeli reklámfotóra) hogy a 19Le-s TS250 mellé odairták az adatlapra hogy 21PS(SAE) az NDK C4es csapágyak pontosan megegyező lógással rendelkeznek új korukba, mint a mai C3-asok.
sorszám: 30716 (102359)
(elözmény: Keri, 2008-10-16 10:26:57)

 
  Összesen: 982 oldal

Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
:: Fórumok ::
MZ (49065)
Motoros túra (17988)
Jawa (27120)
Motorszervíz (2867)
Simson (3406)
Izs (611)
police (1763)
Pannónia (6541)
Dnepr (125)
Ural (61)
Átépítés (910)
Csepel (1960)
Junak (318)

:: Keresés ::




www.motoros.hu