:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
AZ KB A 11.TÚLMÉRET:D:D:D. egy ilyen esetben a 4kele... helyen elkérik minden túlméret fúrásának a díját:D. bocs, az ijjeszgetésért, ez más helyen nincs így. sajnos azt azért hozzá kell fűzni, hogy az nem csak szimplán egy fúrás. hengerfejet is elég rendesen utána kell munkálni, és a henger hengerfejjel találkozó részét is meg kell munkálni az esztergályosnak. keress egy olyan illetőt, aki már csinált ilyet. én tudok egyet, de inkább várjunk hátha jelentkezik másik...nem biztos hogy van ideje mostanság.
nem kell csináltatnod dugót,lehet kapni méretest,de ha fúrni viszed akkor csak egy tanács,ne azt mondd hogy 300as legyen,hanem vidd oda a dugót,és rágd a szájukba mit kell csinálni,mert képesek rá hogy elsumákolják,de nem csak a táborinál,hanem szinte mindenhol meg van rá az esély.
tudom hogy szimeringes a főfékhengerem,már cseréltem is de nem az a baj hanem el van kopva a dugattyú.szerztem egy másikat,de annak meg meg van repedve a háza,végsősoron fel tudnámtenni,de ha eltörik a fékkar csapjánál az alu akkor ott vagyok ahol a part szakad,vagyis megint nincs fékem:-)
A fékezési sorendet már tapasztalati úton megtanultam,amikor borultam egy kóbor kutya miatt,épp ematt csináltam meg a hátsó féket patentra,hogy ha meg kell állni akkor meg is tudjak.általába ahátsóját kezdem fékezni amivel megyek,bringával is így fékeztem régebben,és ha nem elég a hátsó akkor használom az elsőt is,mert elég harapós a tárcsafék.Az hogy kopott a főfékhengerem,nem látszódik meg a fékhatáson,mert ugyanúgy tud blokkolni mint felpumpálva,csak nem a közepétől fog,hanem már az elején,kb. ennyi külömbséget vettem észre.
Azért köszönöm az aggódást,egyszer összetörtem magam elég szépen,azóta nem volt veszélyes helyzetem,csak kisebb afférjaim a 4kereküekkel:)
Hali!
Egy kis segítségre lenne szükségem.Egy 250-es ETZ-t szeretnék felfúrni 300ra.A kérdésem az lenne,hogy hallottam arról hogy van gyári 300-as dugó hozzá.Ha valaki tudna egy ilyen dugót gyűrűkkel az szólhatna.A második megoldásként a tábori tuningal csináltatok egy dugót gyűrűvel.
250-es ETZ-t meddig lehet fúrni??
Előre is köszi a válaszokat.
Üdv.:mreni
jó rendbe. akkor feladom.:P. olvasgatok. jó kis adathalmaz. áttanulmányozom.
a zöld szimering nem mosógép szimerig! a pontos összetételét nem ismerem, de azokkal szereltk a gépeket gyárilag. tehát nem lehet szar.
Egy kis fékezés elmélet: :))
Bizonyos szintig mindig emeli a hátulját minden jármű fékezéskor, a hátsó kerék kevésbé nyomja az utat, ezért az üzemi fék az első. A hátsó csak mint rásegítés szerepel. Jó teleszkópoknál, helyes fékezésnél kicsti bebólint az eleje, a hátsó látszólag az úton marad, de csökken ott a súly. Ha túl erős az első kerék fékezése jó telók eesetén is bebólint nagyon az eleje, a hátsó kerék esetleg meg is emelkedik durva esetben.Ha túl lágy az első teló, durva elsőkerekes fékezéskor nagyon bebólint az eleje, a hátsó kerék az úton marad, de szinte súlytalanul.Ha túl kemény az első teló, durva fékezésnél erőssebb elemelkedik a földtől a hátsó kerék, mint jó telónál.
Helyes fékezés esetén a túl lágy első teló erősebben bebólint, így a megváltozott sulypont miatt jobban csökken a hátsó kerék tapadása, csökken a fékhatás. Túl kemény első teló esetén a fékhatás nem csökken annyira.Szerintem. Ugyanis nem csak a kerekek úton maradását kel nézni, hanem a motor által felvett szöget is.
Amúgy én egy rosszalkodó tömítésű főfékhenger esetében fékezéskor megemelkedett hátsó kerék esetén legelőször a második húzásra keményedő fékre gyanakodnék, csak utánna vezetői hibára, legvégül csillapításra.
Továbbra is azt mondom, Intravénás egész jól járt az emelkedéssel, az ÉN "50im ilyankor mindig oldalt dobták el a seggüket, amikor is szintén nem áll meg időben a motor, de ráadásul keresztbe fordul az úton.Hozzáteszem, eddig talán négyszer jártam így az évek során, tehát nem vészes a helyzet.Utoljára idén tavasszal, az újjonan hozám került TZvel, szintén tömítő karmantyú hiba miatt.A Javánál négy év alatt kétszer sikerült enyhén kígyózva megálni, pedig volt hogy semmi olaj nem volt az első telókban.Hiába, a közel kétszáz kilo, az közel kétszáz kilo.... Ja, és az első dobfék se szokta hirtelen változtatni a fékhatását, fínoman lehet kezelni. Legfeljebb a hatékonysáságán lehet vitatkozni, bár szerintem van olyan erős, hogy blokkolja az első kereket, ha van olyan ütődött, aki kipróbálja ezt.
Ami a lényeg a mondandómból: Meg kellene végre csinálni rendesen az első féket, ha még nem történt meg.Nem lenne jó egy amúgy rendes, jóravaló motorostársat elveszteni egy ilyen apróság miatt.
Én úgy használom :))) de ez
mellékes. Gondolom azért azt te sem akarod elhinni, hogy C4-es csapággyal 5000 alatt problémás lesz a motor felette meg jó :)
Elég sokan használnak itt C4-es csapágyat, és amiket leírtál kizárólag rossz csapággyal fordult elő.
Tapasztalatok alapján a C4-es csapágy tovább bírja az üzemet.
C3-as csapágy a melegedéssel enyhén megszorul. Ez önmagában nem probléma mert csak rugalmas előfeszítést okoz és ez belefér a csapágy normél működési tartományába, de a csapágyra ható terhelés megnövekszik, ez pedig csökkenti az élettartamot. Más kérdés hogy ennek ellenére a C3-as csapágyak is kibírják a következő fúrásig.
C4 esetén igaz hogy nagyobb a tengely kóválygása de ez a tervezet tűrés alatt marad és mivel a terhelés alacsonyabb a csapágy élettartama is nagyobb lesz.
Amiért nekem C4 van az ETZ-ben annak nem is a nagy fordulat az oka. C3-assal sem lenne semmi gondom ebben biztos vagyok, de a C4 gördülési ellenállása kisebb, amiből következik hogy a motor jobban fog menni és finomabb a futása és persze az sem mellékes hogy kevésbé melegszik, ezért szélsőségesebb üzemi körülmények között is megbízhatóbb.
Megjegyzem sima zöld "mosógép szimmering" van a verseny ETZ-ben is, ami 2 szezont szolgált eddig a motorban és nem mutatja jelét annak hogy cserélni kellene.
Egy kis olvasni való:
http://szimszon.atw.hu/Gordulo_csapagyak.pdf
Ha olyan rossz lett volna biztosan mondom már akkor.
Ha fékezéskor emeli a hátsót az nem a csillapítás miatt van, hanem azért mert jó a gumid, jó a féked és még mindig nem tudsz rendesen fékezni :)
Az alul csillapított első telónál lehet olyan gond hogy hirtelen fékezéskor behintázik és emiatt csúszik meg az eleje, vagy ha elég óvatosan fékezel akkor nem hintázik be de az úthibákon elpattoghat és megint csak elcsúszik.
A túlcsillapított motor esetén nem tudja követni az úthibákat és ezért pattog el, viszont nem hintázik, és fokozatosan bólint be ezért jobban kezelhető a fékezés.
A fő probléma azonban nem is ezzel szokott lenni. Egy olyan csillapítás ami normál esetben jó és nem hintázik a fékezéshez is megfelelő. A gond ott indul, amikor a teló felkoppan, mert ilyenkor nincs rugózás, a kerék nem követi az úthibákat és elpattog.
Egy hátsó kereket emelő fékezésnél pedig ez a helyzet.
sorszám: 30742 (102398)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-16 19:58:25)
tudom hogy széria gépek. de te úgy használod a gépedet az utcán, mint a az MZ kupán?:D sajnálom szegény motort:P. lehet hogy ott se forognak 7000fölé a gépek, de 4-5000 alatt se sűrűn... ugyanaz a gép egészen másképp tud viselkedni két homlokegyenest különböző vezetési stílusban.
DEKLI:D:D.. szerintem ez valami borzalmas kicsinyítő elnevezés a német DACH(tető) szóra.. amit még magyarra átstupekoltak valamikor nagyonrég.. szerintem nincs is hivatalos formája:P tudjuk miről van szó
MZ történelem 1950-től az alábbi linken:
http://vaskutya.xfree.hu
Akit érdekel, nézegesse.
én világéletemben úgy tudtam:DEKNI
Kimaradt az 5-ös.Javitok etz250.
Én a Simson féklámpakapcsolót ajánlom.Nem tudom milyen motorról van szó,de az etz20-re a legjobb ugy megcsinálni ahogy az etz251-n van.Ha tudod nézd meg.Ott a jobb oldaldekni alatt az akksinál van feltéve a kapcsoló és egy rugóval össze van kötve a lábfékkaron lévő kis karral.
sorszám: 30734 (102385)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-17 04:27:20)
Nem tudom, hogy áll a szimering, karmanytyú kérdés az elsőfékednél. Könnyen lehet, hogy a második húzásra keményedett egy kicsit és nagyobbat fékeztél elöl mint akartál. Viszonylag szerencséd van, mert mert nekem a régi és a mostani RTZ is a fenekét oldalra dobja ki ilyenkor.Hál istennek nagyon-nagyon ritkán járok így.
Az ETZ hátsó féklámpa kapcsolókat nem találtam túl szerencsésnek, a régin és két haverén a következő módon oldottam meg: Vettem egy skoda féklámpa kapcsolót.egy bilincs a villára, egy a fékrúdra. Egy rugó a kapcsoló háza és villa bilincs közé, egy a kapcsoló nyómó(huzó)része és a rúd bilncs felé. Azaz a kapcsolót a két rugó tartotta. A skoda kapcsoló rudacskájának az alsó felét amelyik rövidebb és ahonnan húzni kell, nem nyomni, megfúrtam egy másfeles fúróval, oda akasztottam az egyik rugót.A beálítgatást a fékrudon lévő bilncs ide-oda tologatásával végeztem. Biztos van egyszerűbb módszer, de ez legalább bevált nálam.Ha lesz egy kis energiám, megint megcsinálom a mostanin is. Igaz, ez még jól müxik, de tapasztalatom szerint ez csak átmeneti állapot.:)
sorszám: 30733 (102384)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-17 04:27:20)
mivel a hátsó féket már megcsináltam suhogósra,ezért kihasználom a lehetőséget,és inkább azzal kezdek előbb fékezni,és az első féket csak lámpakapcsolásig húzom,(1-2mm) a tegnap esti féknél már éreztem a gumiszagot,ezért húztam fokozatosan az elsőt is+hátsó,és amikor az első is csúszott,akkor gyorsan visszaengedtem,és megint meghúztam,és ekkor emelte meg a seggét.nem vagyok egy nehéz darab,de ilyet még sose csináltam vele.hátsó kerékre se tudtam még nagyon emelni,pedig tudna,mert van ereje,néha kiugrik,amikor sportosan indulok el a lámpánál, akkor eszembe jut hogy nem rakétával vagyok és visszaveszek a gázból:-).
más:tegnap lamentáltam egy féklámpakapcsolón a hátsó fékre ami külső,állitólag etz-hez van,valami rugós nyavalya,csak nem birok rájönni hogyan kell feltenni+rugó nincs hozzá.a hátsó lmápakapcsolója,nem igazán megbízható,ezért iktattam a rendszerből,többször volt olyan hogy fennakadt,és folyton égett,néha pedig nem is világitott ha fékeztem.,ez a valami egy kis fekete dobozka,amit lengővillára kell felcsavarozni,aztán egy rugó húzza meg a tengelyt ami benne van,ekkor kapcsol,de a rugót hova kell tenni? a fékpálcán egy fia lyuk nincs,rugó meg sehol.
Az mz kupában széria motorok vannak,semmivel sem forog többet mint az itt jelenlévők motorjai.
Én szoktam elsőkerekezni, ha az eleje kemény, akkor jön föl könnyen, ha puha, akkor is feljön, de nem olyan könnyen.
Amúgy ha normál testtartással fékezel keményet, akkor inkább a gumi csúszik meg, minthogy megemelje a hátulját, bár ez erősen aszfalt és gumifüggő, de nekem a K44 mintás 90/90-es Heidenau elsőgumim is inkább megcsúszik minthogy a hátulját emelje ha csak normál testhelyzetben és normál aszfalton fékezek erőset. Mondjuk ez ETZ 250-re vonatkozik.
A hátulját épp akkor szokta emelni, ha túl lágy elől. ezen kívül hibás fékezési stílus esetén is emeli a hátulját.Ha rossz arányban fékezünk elöl hátul, akkor nagyon emelkedik a hátulja. Az hogy túl kemény elöl, akkor derül ki, amikor szemböl felmész a járdaszegélyre. Ha túl kemény, elharapod a nyelved. Ha túl lágy, felkoppanak a telók.:)Ha nyelved is elharapod, a telók is felkoppanak akkor a szegély volt túl magas.:))))
Komolyra fordítva a szót szerintem a telók, csillapítók keménysége akkor mutatkozik meg a legjobban, ha aprobb egyenetlenségekkel rendelkező úton közepes sebességgel megyünk.Akkor kell optimálisnak lennie.
sorszám: 30729 (102379)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-16 19:58:25)
üdv!
szerintetek hogy mutatna az mz-men egy audi A6 csomiajtó? hát a szine nem tetszik:)a kékhez hülyén megy a grafit szürke,na de most komolyan,keri a multkor irtál itt a teló olajokról,amikor próbáltad a kis tz-t akkor milyennek érezted? szerintem túl kemény,mert lassan megy be fékezésnél,a mostani vészféknél(csikorgó első hátsó kerék) éreztem hogy emeli a seggét,és van egy tippem rá hogy azért, mert nem tud elég gyorsan összemenni a teló,elképzelhető amit mondok vagy már megint túl sokat várok el tőle?
Így van helyesen!:A kurva meg van kúrva!
Értem!M6x50 és M6x70!7-7db=14!Ja,..és "inmbusz"! ;DD Köszi mindenkinek!hehehe.
szia Zsakfos, helyesen írva:IMBUSZ csavar
Ez olyan dolog Mint a KÚRVA és a KURVA esete:D? na ez hogy van helyesen?:D amúgy szerintem IMBUSZ:)
Most hogy leirtam elgondolkodtam.Hogy van helyesen?Inbusz vagy imbusz csavar??Láttam már igy is meg ugy is leirva.
7 db M6x70 és 7db M6x50.Érdemes kicserélni inbusz csavarokra a jobb megfoghatóság és a későbbi szerelés végett.
összesen 12 db megy bele és 6 cm hosszuak amik a fötengelynél vannak amik pedig hátrébb azok pedig 5 nem sok eltérés de nem jó összekeverni őket !szia
Tudja valaki,hogy az ETZ250 blokkösszehúzó csavarjai milyen hosszúak és hány db pontosan?Nem szedtem még szét,de azt láttam,hogy meg vannak gyepálva!(Már amit láttam!)És azt is gondolom,hogy M6-os.Köszi.
MZ történelem 1950-től az alábbi linken:
http://vaskutya.xfree.hu
Akit érdekel, nézegesse.
még valami! "Ezek a jelölések az illesztési hézagot jelölik meglehőtősen pontosan, azok pedig nem változtak." NEM-E? frászt nem.. de ha gondolod nézz utána.. a nagyokos NDK-nak mindenre volt saját jelrendszere, és mértékegységrendszere. a wartburg 50Le(DIN szabvány szerint).. 55Le(SAE szabvány szerint) nem ritka(google-ba rá lehet keresni egy korabeli reklámfotóra) hogy a 19Le-s TS250 mellé odairták az adatlapra hogy 21PS(SAE) az NDK C4es csapágyak pontosan megegyező lógással rendelkeznek új korukba, mint a mai C3-asok.
jó.. hát raktok bele amit akartok. nem az enyém egyik gép se:P nyílván a mosógépszimering nem jó, de a 10000res is hülyeség.. a nagy mz-be a főtengely szimering 3000-3500ft körül van/db. csapágyból meg egy MZ kupán használt szénné pörgetett csak tőgázt ismerő gép nyílván jobban szereti a C4et. de nem vitatkozok.. adtam egy bevállt irányelvet. C4el szemben van egy rendes ellentapasztalatom, ennyi. amikor már nem tudni mi a baja a gépnek, miért nyírja ki a gyertyát a sebváltóból beszívott olaj kb 10km megtétele után.. vadiúj szimeringek és csapágyak esetén.. a C3 oldotta meg a problémát..de tényleg. rakjon mindenki olyan csapágyat mindenhova amilyet akar.
Ne higyj el mintdent amit a csapágyboltos mond :))
Nekem is C4 van a racing MZ-ben, még csak véletlenül sem lóg és nem is csörög, pedig 2 szezon intenzív használat van benne.
Ezek a jelölések az illesztési hézagot jelölik meglehőtősen pontosan, azok pedig nem változtak.
Az viszont igaz, hogy egy modernd jó minőségü csapágy kevésbé melegszik ezért nincs olyan jelentősége a hézagnak, tehát bőven jó a C3-as is, de az költői túlzás hogy a C4 ne lenne jó bele. Egész egyszerűen arról van szó hogy a C4 irtó drága ezért nem éri meg használni MZ-ben, csak ha valaki nagyon elvetemült anyagilag. Pl.: szimmeringből is van olyan aminek darabja 10ezer forint. Nagyon jó és hosszú életű, de ennyiért egy tucat hagyományost kapsz, amivel szintén jól működik az MZ. A Hondámba viszont a hagyományos átereszt a nagy fordulattól, ide kénytelen vagyok ilyen drágát rakni.
Ja :-) sajnos mostanában tényleg csak erre futja, mert már Kakucsra sem jutok ki :(
Köszi a kondival kapcsolatos felvilágosítást mindenkinek!
c4 való bele,minden 2 ütemű motor azt írja elő.Még a korszerűek is.minden más is elmegy c3-as csapágyal,de az mz nem nagy fordulatu,ezért jobban elviseli a kissebb illesztést.
Utólag is köszönet az segítségért a telókkal kapcsolatban.:)
Nekem pont egy műanyag kosaras C3-az ZKL főtengely csapágy ment tönkre, azért kellett széthúzni (széttört a műanyag kosár és szétgurultak a golyók). Most rendes fém kosaras C4-es SKF van benne és tökéletes.
KOYO vagy SKF C3. ezt lehet nevezni főtengelycsapágynak. ha lehetőség van rá akkor TN9-est a műanyag kosár kevésbé zajos. de ez már részletkérdés.
Köszönöm.
Akkor csak meg kell vennem a drágát... :(
Igaz, hogy a C4 jobban lóg mint a C3, de az összeszerelt blokkban még véletlenül sem kalimpál a főtengely és a szimering sem tömít szarabbul. Nekem már 11néháy ezer Km van a blokkomban felújítás óta és C4-es főtengelycsapágyat raktam bele. Semmi gond nincs vele.
VÉLETLENÜL SE RAKJÁL BELE C4-est!!!! C3 való oda.. a gyárba írtak elő C4est, de a ma használatos SKF szabvány szerinti C3 az pont megfelel az NDK C4-nek. lényege laikus nyelven: C4 alapállapotban jobban lóg mint a C3. de a kis TSbe(minden másba is) C3 kell , mert a C4 túlzottan lóg.. sokkal nagyobb üzemi hőmérsékletre van kitalálva.olyannyira lóg hogy egy vadi új szimering se fog normálisan zárni,mert a tengely jóformán kalimpál a helyén...
az a kondi 2,5mikrofarád. a generátorbol felszabaduló nagyfeszültségü tüskéket hivatott szűrni.. és az egyenáramot némiképp "simítja". az elektronikus cuccok pl irányjelző relé(újfajta elekronikus jeladósra gondolok) meghülyűlhet nélküle de ugyanakkor hallottam már olyat hogy az elektronikus gyújtás, és-vagy elkektronikus feszültség szabályzó ettöl kergül meg. kiszerelni onnan, vagy cserélni teljesen felesleges, de ha mechanikailag sérült akkor egy elektronikai boltba kb 200ft. de autósboltba is kapható. GENERÁTOR SZŰRŐKONDENZÁTOR. trabiba, wartburgba ugyanúgy megtalálható.(ha eredeti akkor piros vezeték kell menjen bele.)
c4-de jó c3-as is.illesztésbem van a külömbség
Nem, a szélesség még talán jó lenne, de az sem biztos, de a csapszegtávolság tuti, hogy nem jó.
http://imgfrm.index.hu/imgfrm/0/0/2/9/THM_0004960029.jpg
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|