:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Sok prototipus létezik, de ezt szériában is gyártották és árulták. Ez volt az első és utolsó használható gázturbinás autó.
Mondjuk az amcsiknak van egy tankjuk ami megint csak gázturbinával megy, de az azért nem közúti jármű.
wankel a Texasi kopó.
:))
Hallottam Egy TEXASi változatról.
Az tökéletes gépezet.
Rengetegen próbálkoztak a wankel motorral. Az első totális kudarcok e témában még 1940 körülre tehetők. Utánna pár év béke volt, egy két hamvába holt német próbálkozással Az első majdnem sikerült wankel motoros autót a Mazda építette. De csak majdnem volt sikeres. A rémhírek szerint többször voltak, vannak ezek a jószágok a szervízben, mint a tulajuknál. Napjainkban is vannak próbálkozások, de úgy hallottam, még mindig nem igazi a dolog. A forgó dugattyúk élét már meg tudják védeni, de a főtengelyek, azok csapágyai még mindig nem igazán bírják a kiképzést.Ha bele gondolunk a wankel motor működési elvébe, sejthetjük, mi is okozza a gondot.
A gázturbinás autóról annyit, hogy boldogult fiatal koromban én is fevetettem a kérdést egy gépészmérnöknek, hogy miért nem építenek. A válasz az volt, hogy az elfogadható hatásfokhoz olyan forrón kellene a gáznak kiáramlania hogy jelentőssen rongálná az utat. Csúcs forgalomban a jármű mögött haladókat is.:)))) Ehhez nem értek, de a fizikai ismereteim alapján el tudom hinni hogy ez a gond.
még egy dolog: trabant wankel motorral:D ilyen is volt:P gyárilag prototípusként.
wartburg is létezett gázturbinával prototípusként. 200fölötti végsebesség, 120lóerő.
az a szörnyűség esett meg veled hogy nem hallottál ezekről a dolgokról. ugyhogy ne tegyél ilyen meggyőződött kijelentéseket!!! ha kell mutatok 4 kamrás wankelt is a mazda kínálatába. szóba se hoztam az RX-7 RX-8 13b tipusú valóban villanymotor hangú kétkamárs motorját. egyébként LÉTEZIK RX7 3kamrás blokkal, csak erröl SEM hallottál. amiről én dumálok az a 20b! amugy a mazda számtalan wankel motoros kocsit épített, az első volt a cosmo sport(1 kamrás:P), aztán még egy halom RX.. 2-4-7-8. nézz utána.
Skacok tud nekem valaki mz 125 ts hez egy kuplung menesztőt ? ha egyebn van a kuplung ugy mindenestül az sem baj de ha van valakinek léccci szoljon !
Illetve ha jól tudom a Ford épített még Taunus alapokra gázturbinás kocsit. 12literes fogyasztása volt gázolajból és kb.300LE, és teljesen jól használható utcai autó volt, nem értem manapság miért nincsenek ilyenek, biztos túl jó volt.
Mazda Rx7 és RX8 mindkettő 2 tárcsás wankel motoros. Nem kifejezetten Barkasz...inkább villanymotor szerű a gép.
az is egy érdekes cucc. mazda 20b motorblokk:D 2000cm3 3kamrás:D az is tiszta barkasz:D:D.. keressetek rá arra is youtube-on:P
4kelemennél vettem utoljára
Esetleg egy wankel motoros gép? Abban sincs szelep :)
Megvannak a kipufogó égetésről a képek.. csinálom tovább a cikket. remélem sikerül ma összeütni:)
Nézd meg ezt.Bár Simson,de annyi minden megegyezik az Mz-vel.Hátha ez is jó.
Igen csak az hiányzik, de én külön még nem láttam. Azt mondod motorosboltban esetleg lehet kapni? Vagy máshol?
egy TATRAN S-125tel dynastarterrel :D:D:D.. nagy kaland lenne.. egy darab 250ah-s aksi:D:D lehet hogy megverne bennünket:P csak ki kéne venni belőle a dugattyút,meg a hajtórudat:D
sorszám: 30806 (102527)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-21 00:27:40)
650cm3:) vasárnap próbáltam cimbora V-strom-ját. nagyon jó motor. minden tekintatben:) nekem már több ízben kiderült hogy az a kb 70lóerő mindenre elég lenne. próbáltam már cbf600 hondát is. az ugyan egy kicsit több, 78le. meg ugrósabb. de a V2es dörömbölése jobban bejön. viszont azt hozzáteszem hogy rühellem a szelepvezérelt gépeket. :D jók! de nem egy iylen elveteműlt kétüteműs baromnak mint én. ha nagyon sok pénzt akarnék nagymotorra szánni, akkor rendelnék magamnak valahonnan egy kawasaki H2-t vagy egy suzuki GT750-et. 3henger kétütem! barkasz hang:D:D:D keressetek rá youtube-on! nekem nagyon tetszik:)
sorszám: 30805 (102526)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-20 17:38:37)
Ha előtte lemeríted az akkumulátort :)
sorszám: 30804 (102525)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-21 00:27:40)
öninditóval rá lehet segiteni? :PP
télen leteszem a vasat,mert már elegem van a reggeli koránkelős sávok közti cikázásból,de tavasszal én is beneveznék a 150ccm-es géposztályba.
Azért ne bízd el magad, ha már ennyire nyílt a verseny akkor egy jobb Babetta is le fog alázni, legalább is fogyasztásban :))))
Ha megrendezzük akkor nyilván valami szocis összeröffenés keretében lesz, és nem fogunk ehez MAMSZ engedélyt kérni :) szóval szerintem mindenki belefér, legfeljebb kategóriánként értékeljük az indulókat...már csak azért hogy a 250-es ETZ-vel is legyen sikerélményünk :)
sorszám: 30802 (102517)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-20 18:18:01)
Csak tréfáltam.:) Nem teszek én olyant az MZ-társaimmal, hogy megjelenek és lealázom őket egy jawával.:)))
Tényleg, le kellene vizsgáztatni a jawát, és el is kellene valamelyiket adnom végre. Csak hát nehéz a dolog... Az egyik ajándék, olyat pedig nehezen ad el az ember, kezd egész jól idomulni is hozzám. A másik viszont kimondottan az én stílusom.Az ETZ most egész jól müxik, a jawát festeni kellene és javítani kelene rajta még pár dolgot. Viszont én újítottam fel másfél két éve, tudom mi van benne. A jawát csak nagyon ár alatt tudnám eladni.Szóval nehéz a dolog.... Nehezebb, mintha arról kellene döntenem, melyiket vegyem meg.Szóval ETZ vagy Jawa...
lehet kapni olyan szűrőt, ha csak az kell
Úgy tudom hogy a rekord 1000km körül van 1 literrel :))))) persze nem ETZ
Azzal 25-30km-et lehet menni, de ideális körülmények között még többet is, ráadásul valószínűleg roppant alacsony sebességgel menne mindenki. 1 órán keresztül tartó verseny unalmas, elég a fél óra is ebből.
Szerintem elsősorban egyforma és széria motoroknak kell versenyeznie, ahol csak az egyszerü beállításokkal és finomításokkal lehet játszani, hiszen a cél az hogy a széria motorokhoz határozzuk meg az optimális paramétereket.
Másik lehetőség pedig a teljesen szabad verseny. Ebben az esetben viszont nem lenne érdekes a verseny mert én nyerném :)))
A pfújjt csak poénnak szántam, nem komoly. :D
Ami a 650-es mocikat illeti az én egyik álmom is egy 650-es, csak a brutálabb fajtából, nevezetesen egy Husaberg FS 650 e, csak ez még pár évet várat magára, amíg össze jön rá a zseton (sajnos nem ingyé van :D).
Fogyasztás verseny? Hmm. Hát most a fogyasztásom azt nem mondhatni, hogy alacsony, de legalább magas.
Még 2 éve voltam lenn a Balatonon mikor még 250-es volt a gép, akkor egy tank benzinből megjártam a kb 300 km-t és még maradt benne 1-2 liter. Igaz, hogy hazafelé végig záporból ki, záporba be volt a program, és néha eléggé megcibáltam, hogy a mögöttem jövő eső ne érjen utol, így kijött 5 l/100km-ből a fogyasztás.
Most viszont már fel van fúrva 300-asra és többet eszik, de, hogy mennyivel azt még nem mértem. Annyira nem is érdekel, mivel a gép jól megy és úgy van beállítva, hogy inkább többet kapjon és még ha megcibálom se legyen szegény neki hosszútávon a keverék, nehogy baj legyen. Szerintem olyan 6 liter körül ehet, de cibálom is a szarvát rendesen. Ha jó lenne a km óra akkor lemérném, de így kicsit nehéz dolgom lenne.
sorszám: 30796 (102509)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-20 18:18:01)
Látom tájékozott vagy a 650 es mocikban!De megeggyezhetünk abban is hogy 50 én nem gyorsítok fel jobban.Úgy mégjobb lezs a fogyasztás!és ne Pfújjogjunk kérem szépen!Én is Jawa-val kezdtem,aztán "kis" CSETLÉS-BOTLÁS UTÁN mi ugyebár emlékezetes marad,kicsit nagyobbra ültem.És a fogyazstása is kielégítő.235 km re 8,9 L.Szóval olyan 3,75 körül volt a legjobb.De csak váltásoknál húztam be a kuplungot.Egyébként pedig Freewind.Az egyik legjobb szerintem az egyhengeresek között.Bár mostanában láttam egy Pegasot,és nagyon meg voltak elégedve vele.ÉS OLYAN IS VAN AKI NEM VOLT MEGELÉGEDVE.SZÓVAL ÁLL A VERSENY?
Fél literröl sör jut eszedbe?!!! :) Nekem pálinka.:)A sört mifelénk négyzetméterben mérték.:) Ugyanis nem engedtük elvinni a söröskorsókat, nehogy árverjenek számoláskor.. A törzshelyünk asztala egy négyzetméteres volt kb.Ahány emelet volt számoláskor, annyi négyzetméter sört ittunk:) Volt hogy gondot okozott mások kiszolgálása, mert kezdtek elfogyni a korsók.:)
Node fél liter? Sörböl?!!!! :))))
Pfúj! Majdnem 3x akkora ccm, gyorsabb, jobb, kevesebbet eszik és még olaj sem kell a benzinbe? Ez undorító. :D:D:D
Freewind? V-strom? SV?
sorszám: 30793 (102505)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-20 17:38:37)
Lehet hogy nem vagyok teljesen kompex,de nekem a fél literről, midig a korsó sőr jut eszembe.
Lehetne a fogyasztási verseny után rendezni egy " fogyasztási versenyt " ki birja tovább 5 korsó sőr után 1helybe SLICCLEHUZÁZNÉLKÜL :)
Udv Dlaca,
aki nem nézi mennyit fogyaszt mert akkor seggreülne.Etz-150
Én is szeretnék benevezni majd az én motorommal.Ez egy 650 ccm-es suzuki.És ha már ilyen 4 liter körüli fogyasztásokról beszéltek akkor nekem is ott lenne a helyem.PERSZE CSAK HA SZABAD.és ebbe ugyebár nem keverék kell.Ezt majd kalkuláljátok bele a dologba hogy így is ér e a játék?A ccm mondjuk kétszerakkora mint az ETZ NEK de nem keverék a benzin.
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy a két főtengely csapágyon és szimeringen kívül van még valami csapágy amit érdemes cserélni egy széthúzott blokknál?(etz 250)
És keresek főfékmunkahengert is.
Köszi!Akkor marad 150-es a gépezet:)
Nem kallódik valakinek TS-re benzincsap, olyan amiben megvan a tankba felnyúló felső szűrő?
Esetleg MZ baráti áron?
FIGYELEM! ACHTUNG!:D:D:D MA EL FOG KÉSZŰLNI AZ ÁLTALAM ÍRT CIKK MELYBEN A RÉSZLETES LEÍRÁSON KÍVŰL RENGETEG FÉNYKÉPES ILLUSZTRÁCIÓ LESZ ARRÓL HOGY HOGYAN KELL KIPUFOGÓT ÉGETNI! természetesen ez csak akkor igaz ha minden jól megy ma:D.. a hétvégén a pestszentlőrinci börzén sikerült találnom egy elfogadható állpotú TS-150 kipufogót. ezt miközben pucolom, készülnek a fényképek. mihelyt elkészült, elküldöm a szerkesztőségnek.
DEMY! 150es gyári főtengely ugyanaz mint ami a 125ös-be van, elég jól túl van méretezve. símán bírja a köbcenti tuningot. itt már csak a lehetőségek korlátozottak. 56mm a gyári furat(143cm3). tudtommal 4 túlmérete van az etz-nek. tehát 58mm a legnagyobb.nekem a TS-be(ugyanakkora lökethossz) 57mm a furat(148cm3). az 58mm furat ha kiszámolom, akkor az csak 153cm3 tehát 160ról nem beszélhetünk. nincs róla tudomásom, hogy meddig fúrható a persely, de hallottam már olyat hogy(bár az TS-be megy..) hogy 175cm3 dugattyút(ES175 tipusú gépből) leesztergálják egy kicsit(jókérdés mennyit) és az alaposan túlfúrt hengerbe 165-170cm3 beleteszik.. mindez elképzelhető de egyben nagyon felesleges is. kár volna túllépni a "négyzetes" határt.. onnantól egyre jobban felborúl a motor gyári karakterisztikája. 125-ről 150re ugorva nagy a különbség.. százszor jobb a 150es. anélkül hogy lényegesen többet enne(2-3deci 100on)kb 70-80nál.. afölött viszont lényegesen kevesebb. 150-ről(143) 153ra ugrást észre se lehet venni. nyílván a kompresszió megnő és ebböl erőtöbblet számazik(ha egy kopott hengert furatunk fel)
Lehet, hogy a szívórész van valahol eltömítve. Ha erre a hibára ráállítják a karbit, igen alacsony fogyasztás lesz az eredmény. Meg igen érdekes teljesítmény.
Mi az, félsz hogy fél literrel el se tudsz indulni?!! :))))))
Az egy liter sok. A beírások alapján lesznek olyanok akik egy litykóval még 2010ben is motorozni fognak.:)))))))
ha aztakarod hogy anyit tudjon amennyi benne rejlik, és egy normálsi átlagos használatban részesíted akkor az ennyit fog enni és kész! ha nem eszik enyit, akkor idő elött szarrá fog menni, elégtelen a kenése, és nem is fog rendesen menni. a klubben az összes nagy etz 5liter körül zabál. van egy ami elmegy 4-4,5el.. franctudja mi van benne elbutítva, de nem is megy úgy mint ahogy kéne.
Örülök hogy ekkora vihart sikerült kavarnom:)!!! a fogyasztási versenyre visszatérünk a jövő szezonban!ezt meg kell rendezni! dolgozni is fogok rajta. a kis TS-el rögtön be is nevezek. ez a gép teljesen széria. a fél liter szerintem aránytalan.. legyen 1 liter!
Nem rossz ötlet.:)
De csak ETZvel lehetne indulni? :) Én egy ilyen versenyre szívesebben neveznék két motorom közül a jawábbikkal. :)) Az tényleg elmegy 4.5 literrel(634 es, nem 638as! ), a végsebessége is megvan 125-130.:) Igaz, 350es.... De ha a fogyasztás- végsebesség versenyt nézzük.... Ha lenne gyorsulási versenyszám, azért arra visszaülnék a TZre.:)Fékezési versenyen mindegy melyikkel indulnék. Az egyik csúnyán tud néha megállni, a másik meg kicsit messzebb mint kéne.:)))
Tényleg, mi lenne ha rendeznénk egy fogyasztási versenyt.
Természetesen gyári állapotu motorral (reszelés nélküli)
Amit módosítani lehet az a karbi beállítások, tű, kipufogó, HF és hengertalp tömítés, esetleg a kabi folytást is meg lehet engedni, mivel az is olcsón megoldható. Gyújtás tuning is megengedett lehetne (sokat úgy sem számít)
A verseny úgy menne, hogy ki kellene járatni a motorból a benzint annyira hogy magától megálljon. Ekkor mindenki kap fél liter benzint, természetesen ugyan abból a kannából, szabvány 95ös, 1/50es keverés szintetikus olajjal.
Aztán berugás és indulás zárt pályán. Ha a motor leáll lehet gurulni annyit amenyit a lendület viszi, de rásegíteni nem lehet. Megengedett a szakaszos üzemeltetés is.
Természetesen az nyer aki nagyobb távot megtesz fél literrel.
Kiegészítő programnak végsebesség mérés :D
Látom makacsul tarja magát a 140et, sőt még többet menő széria ETZ-k legendája:DDD
Istenem ennek sosem lesz vége?:XD
Ráadásul a gyári adat próbapados mérésből lett kikalkulálva annó , válogatott alkatrészekből összerakot vadiúj, padon bejáratott gépnél. Ezel szemben mi utángyártott alkatrészekből jól-rosszul felújított masinákon közlekedünk. Szoktaj jönni a karbi beállítással, nos ez az ami lehetetlen manapság az utángyártott alkatrészek miatt. Annó én csiszolgattam a tűt, elég jól sikerült, de azért mégsem érte el az eredeti gyári, válogatott minőségét. Sok itt tanácsot adó azt hiszi, a karbit be lehet állítani csak a benzin szint és a fúvókák segítségével. elárulom, hogy ez hülyeség. A tűnek is tökéletesnek kell lennie és a főfúvóka tartónak is.Ez utóbbi amiről rendszeresen elfelejtkeznek.Nem lehet tisztességeset kapni sehol sem. Rendesen növeli a fogyasztást ez a filléres vacak.
Mindent összevetve én továbbra sem hiszek el ilyen 90nel 4 liter benzin jellegű beírásokat. Ezek csak vágyálmok. Lehet, hogy egy téves mérésből adódnak, lehet hogy a barátok beszámolóiból. Aztán bekerül ide mint tényleges számadat.Illetve egy modon igaz lehet.Ha valami lefojtja a jószágot. PL a levegő beszívásának az útja szokott kissé elzáródni néha. nos ilyenkor elképzelhető alacsony fogyasztás, de akkor olyan is a motor teljesítménye.
Amúgy nem minden szoci gyár adta meg olyan szarul az adatokat mint az MZ. A jawa gyári adatai például egy közepes állapotban lévő átlag motorra érvényesek. Jol sikerült felújítás után akár jóval kevesebbet is ki lehet hozni belőlük.A nyugati jószágok közül a Hondánál tapasztaltam úgy, hogy a beírt adatok valósak.
Nekem a 251-es ami 100% hogy nem volt méd soha felujítva, 100-as átlagtempóval haladva 4200-as fordulaton eszik úgy 5L körül. Ja és néha azért megszoktam húzni a szarvaát. Városban 3500-3700-as fordulatig pörgetgetem városon kívül 4000-ig. Így van 5L-es fogyasztásom.
Azért azt vegyétek figyelembe, hogy a gyári adat, az nem a mai 95-ös oktánszámú bnzinre van megadva, hanem az anno használatos 86 vagy 88-as benzonre. És tévedés, hogy az ETZ nagyobb oktánszámú benzinnel jobban megy. Kipróbáltam a shel 100-as benzinét, lomhább volt és többet is evett mint a 95-ösből.
Azért azt is figyelembe kellene venni a gyári adatok hangoztatásánál,hogy valami még oda van írva!:"terheléstől,időjárási viszonyoktól és ülőhelyzettől függően"Én még annyit hozzátennék,hogy a keréknyomás és tapadási értékis befolyásol.Ha ezt mindet összeszámoljuk,akkor csak kijön az a 1.5-2 liter pluszban!
igazad van Gábor, az én 250-es etz-m sem eszik 4 liternél többet nyugis 90-es tempóval 4000-es fordulaton. szinte csak pár milimétert kell huzni a gázkaron. én sem binárisan kezelem a gázkart...
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|