:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
lehet kapni olyan szűrőt, ha csak az kell
Úgy tudom hogy a rekord 1000km körül van 1 literrel :))))) persze nem ETZ
Azzal 25-30km-et lehet menni, de ideális körülmények között még többet is, ráadásul valószínűleg roppant alacsony sebességgel menne mindenki. 1 órán keresztül tartó verseny unalmas, elég a fél óra is ebből.
Szerintem elsősorban egyforma és széria motoroknak kell versenyeznie, ahol csak az egyszerü beállításokkal és finomításokkal lehet játszani, hiszen a cél az hogy a széria motorokhoz határozzuk meg az optimális paramétereket.
Másik lehetőség pedig a teljesen szabad verseny. Ebben az esetben viszont nem lenne érdekes a verseny mert én nyerném :)))
A pfújjt csak poénnak szántam, nem komoly. :D
Ami a 650-es mocikat illeti az én egyik álmom is egy 650-es, csak a brutálabb fajtából, nevezetesen egy Husaberg FS 650 e, csak ez még pár évet várat magára, amíg össze jön rá a zseton (sajnos nem ingyé van :D).
Fogyasztás verseny? Hmm. Hát most a fogyasztásom azt nem mondhatni, hogy alacsony, de legalább magas.
Még 2 éve voltam lenn a Balatonon mikor még 250-es volt a gép, akkor egy tank benzinből megjártam a kb 300 km-t és még maradt benne 1-2 liter. Igaz, hogy hazafelé végig záporból ki, záporba be volt a program, és néha eléggé megcibáltam, hogy a mögöttem jövő eső ne érjen utol, így kijött 5 l/100km-ből a fogyasztás.
Most viszont már fel van fúrva 300-asra és többet eszik, de, hogy mennyivel azt még nem mértem. Annyira nem is érdekel, mivel a gép jól megy és úgy van beállítva, hogy inkább többet kapjon és még ha megcibálom se legyen szegény neki hosszútávon a keverék, nehogy baj legyen. Szerintem olyan 6 liter körül ehet, de cibálom is a szarvát rendesen. Ha jó lenne a km óra akkor lemérném, de így kicsit nehéz dolgom lenne.
sorszám: 30796 (102509)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-20 18:18:01)
Látom tájékozott vagy a 650 es mocikban!De megeggyezhetünk abban is hogy 50 én nem gyorsítok fel jobban.Úgy mégjobb lezs a fogyasztás!és ne Pfújjogjunk kérem szépen!Én is Jawa-val kezdtem,aztán "kis" CSETLÉS-BOTLÁS UTÁN mi ugyebár emlékezetes marad,kicsit nagyobbra ültem.És a fogyazstása is kielégítő.235 km re 8,9 L.Szóval olyan 3,75 körül volt a legjobb.De csak váltásoknál húztam be a kuplungot.Egyébként pedig Freewind.Az egyik legjobb szerintem az egyhengeresek között.Bár mostanában láttam egy Pegasot,és nagyon meg voltak elégedve vele.ÉS OLYAN IS VAN AKI NEM VOLT MEGELÉGEDVE.SZÓVAL ÁLL A VERSENY?
Fél literröl sör jut eszedbe?!!! :) Nekem pálinka.:)A sört mifelénk négyzetméterben mérték.:) Ugyanis nem engedtük elvinni a söröskorsókat, nehogy árverjenek számoláskor.. A törzshelyünk asztala egy négyzetméteres volt kb.Ahány emelet volt számoláskor, annyi négyzetméter sört ittunk:) Volt hogy gondot okozott mások kiszolgálása, mert kezdtek elfogyni a korsók.:)
Node fél liter? Sörböl?!!!! :))))
Pfúj! Majdnem 3x akkora ccm, gyorsabb, jobb, kevesebbet eszik és még olaj sem kell a benzinbe? Ez undorító. :D:D:D
Freewind? V-strom? SV?
sorszám: 30793 (102505)
( előzmény: JAWAvsRENAULT, 2008-10-20 17:38:37)
Lehet hogy nem vagyok teljesen kompex,de nekem a fél literről, midig a korsó sőr jut eszembe.
Lehetne a fogyasztási verseny után rendezni egy " fogyasztási versenyt " ki birja tovább 5 korsó sőr után 1helybe SLICCLEHUZÁZNÉLKÜL :)
Udv Dlaca,
aki nem nézi mennyit fogyaszt mert akkor seggreülne.Etz-150
Én is szeretnék benevezni majd az én motorommal.Ez egy 650 ccm-es suzuki.És ha már ilyen 4 liter körüli fogyasztásokról beszéltek akkor nekem is ott lenne a helyem.PERSZE CSAK HA SZABAD.és ebbe ugyebár nem keverék kell.Ezt majd kalkuláljátok bele a dologba hogy így is ér e a játék?A ccm mondjuk kétszerakkora mint az ETZ NEK de nem keverék a benzin.
Hali!
Az lenne a kérdésem hogy a két főtengely csapágyon és szimeringen kívül van még valami csapágy amit érdemes cserélni egy széthúzott blokknál?(etz 250)
És keresek főfékmunkahengert is.
Köszi!Akkor marad 150-es a gépezet:)
Nem kallódik valakinek TS-re benzincsap, olyan amiben megvan a tankba felnyúló felső szűrő?
Esetleg MZ baráti áron?
FIGYELEM! ACHTUNG!:D:D:D MA EL FOG KÉSZŰLNI AZ ÁLTALAM ÍRT CIKK MELYBEN A RÉSZLETES LEÍRÁSON KÍVŰL RENGETEG FÉNYKÉPES ILLUSZTRÁCIÓ LESZ ARRÓL HOGY HOGYAN KELL KIPUFOGÓT ÉGETNI! természetesen ez csak akkor igaz ha minden jól megy ma:D.. a hétvégén a pestszentlőrinci börzén sikerült találnom egy elfogadható állpotú TS-150 kipufogót. ezt miközben pucolom, készülnek a fényképek. mihelyt elkészült, elküldöm a szerkesztőségnek.
DEMY! 150es gyári főtengely ugyanaz mint ami a 125ös-be van, elég jól túl van méretezve. símán bírja a köbcenti tuningot. itt már csak a lehetőségek korlátozottak. 56mm a gyári furat(143cm3). tudtommal 4 túlmérete van az etz-nek. tehát 58mm a legnagyobb.nekem a TS-be(ugyanakkora lökethossz) 57mm a furat(148cm3). az 58mm furat ha kiszámolom, akkor az csak 153cm3 tehát 160ról nem beszélhetünk. nincs róla tudomásom, hogy meddig fúrható a persely, de hallottam már olyat hogy(bár az TS-be megy..) hogy 175cm3 dugattyút(ES175 tipusú gépből) leesztergálják egy kicsit(jókérdés mennyit) és az alaposan túlfúrt hengerbe 165-170cm3 beleteszik.. mindez elképzelhető de egyben nagyon felesleges is. kár volna túllépni a "négyzetes" határt.. onnantól egyre jobban felborúl a motor gyári karakterisztikája. 125-ről 150re ugorva nagy a különbség.. százszor jobb a 150es. anélkül hogy lényegesen többet enne(2-3deci 100on)kb 70-80nál.. afölött viszont lényegesen kevesebb. 150-ről(143) 153ra ugrást észre se lehet venni. nyílván a kompresszió megnő és ebböl erőtöbblet számazik(ha egy kopott hengert furatunk fel)
Lehet, hogy a szívórész van valahol eltömítve. Ha erre a hibára ráállítják a karbit, igen alacsony fogyasztás lesz az eredmény. Meg igen érdekes teljesítmény.
Mi az, félsz hogy fél literrel el se tudsz indulni?!! :))))))
Az egy liter sok. A beírások alapján lesznek olyanok akik egy litykóval még 2010ben is motorozni fognak.:)))))))
ha aztakarod hogy anyit tudjon amennyi benne rejlik, és egy normálsi átlagos használatban részesíted akkor az ennyit fog enni és kész! ha nem eszik enyit, akkor idő elött szarrá fog menni, elégtelen a kenése, és nem is fog rendesen menni. a klubben az összes nagy etz 5liter körül zabál. van egy ami elmegy 4-4,5el.. franctudja mi van benne elbutítva, de nem is megy úgy mint ahogy kéne.
Örülök hogy ekkora vihart sikerült kavarnom:)!!! a fogyasztási versenyre visszatérünk a jövő szezonban!ezt meg kell rendezni! dolgozni is fogok rajta. a kis TS-el rögtön be is nevezek. ez a gép teljesen széria. a fél liter szerintem aránytalan.. legyen 1 liter!
Nem rossz ötlet.:)
De csak ETZvel lehetne indulni? :) Én egy ilyen versenyre szívesebben neveznék két motorom közül a jawábbikkal. :)) Az tényleg elmegy 4.5 literrel(634 es, nem 638as! ), a végsebessége is megvan 125-130.:) Igaz, 350es.... De ha a fogyasztás- végsebesség versenyt nézzük.... Ha lenne gyorsulási versenyszám, azért arra visszaülnék a TZre.:)Fékezési versenyen mindegy melyikkel indulnék. Az egyik csúnyán tud néha megállni, a másik meg kicsit messzebb mint kéne.:)))
Tényleg, mi lenne ha rendeznénk egy fogyasztási versenyt.
Természetesen gyári állapotu motorral (reszelés nélküli)
Amit módosítani lehet az a karbi beállítások, tű, kipufogó, HF és hengertalp tömítés, esetleg a kabi folytást is meg lehet engedni, mivel az is olcsón megoldható. Gyújtás tuning is megengedett lehetne (sokat úgy sem számít)
A verseny úgy menne, hogy ki kellene járatni a motorból a benzint annyira hogy magától megálljon. Ekkor mindenki kap fél liter benzint, természetesen ugyan abból a kannából, szabvány 95ös, 1/50es keverés szintetikus olajjal.
Aztán berugás és indulás zárt pályán. Ha a motor leáll lehet gurulni annyit amenyit a lendület viszi, de rásegíteni nem lehet. Megengedett a szakaszos üzemeltetés is.
Természetesen az nyer aki nagyobb távot megtesz fél literrel.
Kiegészítő programnak végsebesség mérés :D
Látom makacsul tarja magát a 140et, sőt még többet menő széria ETZ-k legendája:DDD
Istenem ennek sosem lesz vége?:XD
Ráadásul a gyári adat próbapados mérésből lett kikalkulálva annó , válogatott alkatrészekből összerakot vadiúj, padon bejáratott gépnél. Ezel szemben mi utángyártott alkatrészekből jól-rosszul felújított masinákon közlekedünk. Szoktaj jönni a karbi beállítással, nos ez az ami lehetetlen manapság az utángyártott alkatrészek miatt. Annó én csiszolgattam a tűt, elég jól sikerült, de azért mégsem érte el az eredeti gyári, válogatott minőségét. Sok itt tanácsot adó azt hiszi, a karbit be lehet állítani csak a benzin szint és a fúvókák segítségével. elárulom, hogy ez hülyeség. A tűnek is tökéletesnek kell lennie és a főfúvóka tartónak is.Ez utóbbi amiről rendszeresen elfelejtkeznek.Nem lehet tisztességeset kapni sehol sem. Rendesen növeli a fogyasztást ez a filléres vacak.
Mindent összevetve én továbbra sem hiszek el ilyen 90nel 4 liter benzin jellegű beírásokat. Ezek csak vágyálmok. Lehet, hogy egy téves mérésből adódnak, lehet hogy a barátok beszámolóiból. Aztán bekerül ide mint tényleges számadat.Illetve egy modon igaz lehet.Ha valami lefojtja a jószágot. PL a levegő beszívásának az útja szokott kissé elzáródni néha. nos ilyenkor elképzelhető alacsony fogyasztás, de akkor olyan is a motor teljesítménye.
Amúgy nem minden szoci gyár adta meg olyan szarul az adatokat mint az MZ. A jawa gyári adatai például egy közepes állapotban lévő átlag motorra érvényesek. Jol sikerült felújítás után akár jóval kevesebbet is ki lehet hozni belőlük.A nyugati jószágok közül a Hondánál tapasztaltam úgy, hogy a beírt adatok valósak.
Nekem a 251-es ami 100% hogy nem volt méd soha felujítva, 100-as átlagtempóval haladva 4200-as fordulaton eszik úgy 5L körül. Ja és néha azért megszoktam húzni a szarvaát. Városban 3500-3700-as fordulatig pörgetgetem városon kívül 4000-ig. Így van 5L-es fogyasztásom.
Azért azt vegyétek figyelembe, hogy a gyári adat, az nem a mai 95-ös oktánszámú bnzinre van megadva, hanem az anno használatos 86 vagy 88-as benzonre. És tévedés, hogy az ETZ nagyobb oktánszámú benzinnel jobban megy. Kipróbáltam a shel 100-as benzinét, lomhább volt és többet is evett mint a 95-ösből.
Azért azt is figyelembe kellene venni a gyári adatok hangoztatásánál,hogy valami még oda van írva!:"terheléstől,időjárási viszonyoktól és ülőhelyzettől függően"Én még annyit hozzátennék,hogy a keréknyomás és tapadási értékis befolyásol.Ha ezt mindet összeszámoljuk,akkor csak kijön az a 1.5-2 liter pluszban!
igazad van Gábor, az én 250-es etz-m sem eszik 4 liternél többet nyugis 90-es tempóval 4000-es fordulaton. szinte csak pár milimétert kell huzni a gázkaron. én sem binárisan kezelem a gázkart...
Szia én nem haragszok.
Én sem ma kezdtem de azért anyira nem vagyok régi motoros mind te .
Én sem igen akartam elhinni ,hogy ennyire jó lett a vas tavasszal ujitottam fel a blokott illetve az egész motort eddig. 130 as főfűvoka volt a karbiba,nemrég cseréltem ki gyárira .Akkor csináltam eggy fogyasztás tesztett totál üres tankba toltam 5 lityitt elmentem 50 km -re itthonrol majd vissza fordultam igy eresztettem le a tankból 2,3-2.4 litert méröedénybe mérve.Ha nem hiszed gyere el probáld ki.
Volt 250 es etz-m is az olyan 5 liter körűl állt meg,de azért arra már ráfért volna egy komplett blokk felujitás.
Ha jol emlékszem a nagy etz nek 3,5-5 literig irja a gyártó a fogyasztását,A 150 esnek pedig 2,4 -3,6 ig.
Akkor talán mégsem olyan hihetettlenek ezek az adatok.
Persze egy hibás tényező,ami talán nem is szembe tünő hamar megemelheti a fogyasztást.
Ne haragudj, de nem hiszem el. Nem ma kezdtem a dolgot, akkor jöttek be a TS-ek, amikor ismerkedni kezdtem a motorokkal. Nem volt még, és nem is lesz ETZ 150 aminek hetvenes tempó mellett 2.6 lenne a fogyasztása. Maradjunk meg a valóságnál.
Az ETZ 250 nek pedig még a gyári adata is 4,5-5 liter. 4 alá csak akkor megy le, ha valahol eltorlaszoljuk a levegő útját és a karbit ennek megfelelően állítjuk be. Ha valakinek 4.5 -öt eszik az ETZ250e, és még normálisan megy is, az verheti örömében a hátsóját a földhöz.De ha valaki eléri az ötöst, már elégedetten hátradölhet.
Etz 150 100km en 2,6liter ,végig 70 nel,Egy jól beálitott nem agyon kopott etz 250ből szerintem is ki lehett hozni ezt a fogyasztást.
Félve merem leírni :), de az én 250-es ETZ-m 3,6 litert eszik meg százon. Papisan megyek vele én is, a gázkart nem binárisan használom és 4000 fölé nem sűrűn szoktam pörgetni.
Valamit el...tak a gyárban az én motoromon :D :D
Üdv!Lene egy olyan kérdésem hogy a gyári 150-es főtengely az még elbírja a 160ccm-et?(ETZ150)köszi!
Ez a fékezéssel kapcsolatos megjegyzésed kb olyan, mint a pilóta ismerősöm szövege: A repülés a legbiztonságossabb utazási mód, hiszen még sohasem maradt fent repülőgép.:)Vagy az egyik parkolóőré, amikor elugrottam egy ötperces távra, és egy óra mulva jottem meg, mert féket szereltem. Az volt a véleménye, hogy feleslegesen szenvedtem a fékkel, amikor ott van a drótkerítés.:)
Szerintem egyébbként 140nel motorozni plexi vagy valami nélkül, ami mögé be lehetne lapulni, nem egy akkora élvezet.Egész kicombosodik az ember egy hosszabb távon mert rendesen kapaszkodni kell nehogy a menetszél leemelje az embert. A magyar utakon ekkora sebesség még jó motorral is olyan, mintha repülne az ember. Többet van a levegőben, mint az aszfalton.Le se írom, hány kilométert tettem meg már a levegőben , mert még egy erre tévedő rendőr kérné a pilóta igazolványom.:)))
Ja, 110felett már úgy "lebeg" az egész ETZ mintha vízen jetskyvel mennék :)
Fékezni azonben lehet bármilyen sebességről...elvégre hülyén mutatna ha életed végéig 140-es tempóval kellene közlekedned mert nem lehet fékezni :))))
Ha kocsival nem is, mert azoknak az órájában sem bízok, de a GPS-emet odaadom egy mérésre.
Itt az Óceánárok úton van is hely egy ilyen méréshez.
Amúgy elhiszem hogy ETZ250 elérheti a 140-et, alaposan túlhajtva, de üzemszerűen és általánosságban nem gyakori ez a sebesség mégis elég gyakori hogy nagyon lazán vagdalkoznak a 140-el, sőt a 150-160al is, és amikor ilyen lazán rámondják egy 250-es ETZ-re én csak hitetlenkedve mosolygok :)
A 300-as ETZ pedig igen is jó. Nem sokkal erősebb mint a 250-es, de pont annyival hogy kényelmesebben lehessen vele motorozni. Hosszútávú túrához szerintem ideális.
A Törökök gyárilag is csináltak 300-as ETZ-t. Egyik ismerősnek volt is ilyen.
A negatív jelenségeket kicsit eltúloztátok. Nem vibrál, nem melegszik jobban mint a 250-es. Annyival nem nagyobb az átmérő. Főleg hogy a vékonyabb hengerfal jobb hőátadást biztosít. Ezért találták ki a nicasil hengert, mert ott ki lehet hagyni a vasat ami nem előnyös a hűtés szempontjából.
Nem vitattam a 140et, 300 nál, csak azt írtam, hogy oda kell figyalni, hogy el is érje azt. Azt írtam, hogy kérdés, érdemes e elérni ezzel a motorral. Nem ráz....A tökéletes 250es is ráz már, mint az áram. Ülj fel egy használható 634 es jawára, rögtön megérzed a kölönbséget. Az izületeid, ereid is észreveszik ezt a különbséget hosszútávon. Alig eszik többet a normálisnál... A normális 5 liter, ha csak sétálsz vele. Ha ennél picit több, hajtod is valamelyest, máris ott vagyunk a 6-7 liternél, ami elhangzott. És akkor még nem száguldozol vele.Tehát közel sem volt tulzó állítás. Nem a váz szétesésétől kell 140nél félni(bár az is bekövetkezhet), hanem attól, hogy szarul fekszik a motor az útra. Ha elmegy melletted egy teherautó, vagy rámész egy döccenőre, csak a jóisten a megmondhatója, merre fogod folytatni tovább utad.Erőssebben fékezni pedig egyenessen istenkisértés ilyen sebesség mellet a 250es vázzal, futóművel, fékkel.Hidd el, óriási különbség van százról fékezni vagy száznegyvenről. A mozgási energia kb kétszeres. Ezeket a vázakat százas utazóra tervezték. Egyenes, síma, kihalt úton felgyorsíthatod 140 ig, de annak meg nem sok értelme van szerintem. A legtöbb ember nem gyorsulási versenyre akarja használni a motorját, hanem közlekedni vele.
Ja!Azt elfelejtettem közölni,hogy 115 és 130 kg között voltam és vagyok!
Az én 250-em sem ment 140-et sosem!Egyik sem!Pedig már volt 3!A jelenlegi pedig 70 és 110 között 6-ot eszik és csak alap méretű!Eddig egyiknél sem ment 5.5 alá az átlagfogyasztás és 120-nál többet nem mententem velük!És ez szerintem így reális!Szerény véleményem szerint ezeket a motorokat nem versenymotoroknak gyártották,és a magyar utakra ez a teljesítmény és fogyasztás megfelelő!Az más kérdés,hogy van aki feltuningolja így vagy úgy,de a költségeket is figyelembe kell venni!Ez az én meglátásom!Dehát "ízlések és pofonok"!
hali! a 140et továbra is tartom! Ha nem hiszed gyere el probáld ki vagy álj melém kocsival és megmutatom. Jó futómüvel és jó gumikkal simán bírja a váz is, és nem ráz, nem akar szétesni alattam. a fogyasztásrol anyit hogy normális használatnál alig eszik többet, de ha hajtom a határ a csillagos ég, de 250 nél is így van.
A 6-7 litert én is megkockáztatatom. Ugyanis a normál ETZ eszik 5 litert, nagyon jól beállítva, az én nagypapás stílusommal és 65 kilommal.Van egy ismerős motorszerelő, az beismerte, hogy a néhai ETZje 7.5-öt evett ha nagyon húzta neki.Pedig akkor már volt mögötte tíz év szakmai gyakorlat, a saját motorját pedig csak megcsinálta...
Szóval a háromszázasnak ki lehet számítani, mennyi a fogyasztása.Egyébbként visszavonom. Mégis lehet annyi a fogyasztása a háromszázasnak, mint a 250 nek.Ugyanis a karbi átmérője nem nő, ha ehhez hozzájön egy nem túl tökéletes, kicsit nagyra sikerült fúrás, máris nem fog többet szívni a nagyobbb. De erőssebb se lesz. Ami viszont biztos: Ha mégis jól müxik a dolog, jelentősen nőni fog az etz egyébként is erős rázkodása.Az is biztos, hogy nem csak a karbival, a hengerfejjel, hanem a hengertalp tömítéssel is játszani kell majd, mert a vezérlő rések szélei a megnövekedett átmérő miatt rendesen máshova fognak kerülni.A melegedés is nőni fog.
Amúgy a nagyobb teljesítmény azonos blokk, porlasztó, kipufogó, légszűrő rendszer esetén bizony feltétlen fogyasztás növekedéssel jár.Ugyanis a motor hatásfokát a nagyobb henger nem növeli, hanem csökkenti, mivel a többi rész a karbi fúvókáit kivéve 250re van méretezve.De ha marad is a hatásfok, akkor is érvényes marad a fizika: Energia nem vész el. Azaz a megnövekedett teljesítményt csak megnövekedett elégő anyag okozhatja. Más: Ha minden sikerül, érdemes e max 20% teljesítmény növekedés érdekében ennyi procedúrát felválalnii? Mire jó ez a megnövekedett teljesítmény? Esetleg a hegymenetekre. Normál körülmények között az ETZ250 megfelelően gyorsul, ha nincs szarrá hajtva.Fent tartom, hogy alig több mint 8 másodperc alatt százon van.Annál nagyobb gyorsulás utcai használatra nem kel, mert irányíthatatlanabbá válna a motor gyorsításkor. A végsebessége is elég a 250 nek, legalábbis a vázhoz, futóműhöz képest. Ezekkel a jószágokkal 140-t menni életveszélyes mutatvány.Nem akarok gonoszkodni, de azt hiszem, csak az ír 140 ről, mint elérendő célról MZnél, aki még nem ment ezekkel közel 130at.Aki megtapasztalta, mit művelnek ilyenkor, az nem akar velük gyorsabban menni.Emelkedik, szitál az elejük, hátuljuk. Lefékezni őket erről a sebességről képtelenség.
Maradjunk a realitások talaján, ne mások nem ellenörzött beszámolói alapján alkossunk véleményt, hogy aztán azt, mint saját tapasztalatot adjuk tovább.
Persze, lehet hogy én találkoztam eddig mindig szar MZkkel, és a fizikát is rosszul tudom...
Volt már 300-as ETZ-d? Na az a 6-7 liter, az egy kicsit erős volt ám! Cimborámnak nem egy 300-as ETZ-je van/volt. Sőt, a helyi ismerősök között is van több is. Nem, vagy maximum egy kicsivel ettek többet, mint a sima 250-esek. Gondolj csak bele: nagyobb nyomaték, nagyobb teljesítmény, kevesebb "erőlködés", nem feltétlenül jár fogyasztás emelkedéssel.
Jelzem, nálam is a "/1" az evolúció csúcsa. Sokkal stabilabb, mint az ETZ. Tényleg csak a tárcsafék és a generátor hiányzik róla.
mi a jó a etz-300asba?
nyomatékosabb, és erősebb a 250esnél(LÉNYEGESEN).
de ezeknél a szerkezeteknél már olyan siralmasan rossz a hatásfok hogy az valami borzalom(100km=6-7liter). olyan mértékben nagyobb a furat, mint a löket hogy már kifejezetten pörgős hangolású(tetszik-nem tetszik). 4 felömlője révén a fordulatot kedveli.
most ne egyetek meg! de akkor is TS250/1 párti maradok;) hogy miért? azért mert már próbáltam 250es etz-t többet is. ezeken kívül egy nagyon jónak titulált 300ast, és igazából egyiktől se voltam elragadtatva.. ki voltak akadva a 300astól hogy:
"MÁR 60TÓL könyedén húz 5.ben!(kellett neki vagy 3 másodperc a gázadástól, mire meglett a 70:D:D:D)"
JAJJ!! most mondjam hogy nyomatékverseny??:D:D na hát a "pereggyes" ezt már 45től tudja:D..SOKKAL JOBB INTENZITÁSSAL! 5.fokozatban rugalmasság összehasonlítás: 60nál odaállok egy 300as etz mellé és egyszerre gázt adunk. nyugodt szívvel állítom: mire neki meglesz a 70, addigra én már 80fölött fogok menni. és nem áll meg 140nél a mutató:)TUDOM! MOST MAJD MEGINT KEZDŐDIK HOGY SZAR AZ ÓRÁM... a kételkedőknek mondom: a tietek se jobb:D! na meg a másik az, hogy az óra ahogy öregszik úgy egyre többet csal lefelé.(nem fog az évek során feldelejeződni a mágnes:D:D:D) mindenkitől bocs hogy fikáztam az etz-t! jó motor, de nekem nem jön be. két jó dolog van rajta:
1. generátor.
2. tárcsafék.
minden egyéb változás a peregyhez képest csak hátrány volt. tudta a gyár hogy sikerei ellenére vakvágány. igy jött létre a remek 251es. kár hogy nem kapta vissza a peregy blokkot. hibátlan motort alkottak volna. KÁR
hali én nekem 135ös fuvóka van benne csattos karbival és kb 140 a vége. egyébként nem csak fúrtam hanem a hengerfej is át lett alakítva. a gyári tüzkarika le jön a hengerröl és úgy lett átalakítva a henger teteje meg a hengerfej is hogy legyen. kicsit vastagabb hengerfejtömítés kellet mrt túl nagy lett a sürítés és kopogott.
hali. a futár motoros bolt száma: 0613121526 én tőlük vettem. 2 nap alatt itt volt póstán.
Nekem a régi csavaros karbi 150-es főfúvókával fasza így, hogy nekem is 300-as a gép. 135-ös a 250-es gyári főfuvija.
Jól tudod a dugattyú méretet! Fúvókából majd a motor megkívánja hogy mekkora kell bele.gyertyakép alapján. 135-145 között. DE én javaslom hogy szerezz be egy későbbi "csatos" MZ porlasztót. tipusát nem tudom fejből. jellegzetessége hogy az úszóházat nem csavarok fogják hanem egy rugóacél drótból készűlt "CSATT". ennek különálló alapjárati rendszere van,de a lényeg hogy sokkal jobban be lehet hangolni. és ezt egy 300-as igényli is. fogyasztással számolnod kell viszont. ha jól be van karburálva, akkor 6 liter alatt nem fog fogyasztani. ennyi kell neki hogy rendesen menjen, és azt nyújtsa amit tud.
Most nézegetem a Mofakernél a dugót és csak 71-es átmérőjű dugót látok.Ahogy én tudom a 300-as etz 75,5-es.Vagy én tudom rosszul?
Köszi szépen a segítségeteket.Még annyit,hogy milyen átalakítást javasoltok a fúrás mellé?Itt például a fúvókák nagyobra cserélésére gondolok.
Köszi mégegyszer
Gyári DDR-t nem fogsz kapni, de Berta vagy Lengyel dugatyúban lehet kapni a mofakernél meg szerintem az összes MZ-s alkatrészboltban.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|