:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 982 oldal
Nem tudom,ezt nem próbáltam.Én kihuztam dübellel.Bár ha kiesik melegitéssel az egyszerűbb.Legközelebb megpróbálom.Mondjuk elnézve a szerelési videót amin gyári szerelő szedi szét a blokkot,azon ő is egy speckó kihuzóval szedi ki a csapágyat,ugyhogy szerintem nem pottyan az ki csak ugy.De minden lehetséges.
nálad a pont! bár én a villanyrezsót tartom a legjobbnak:P szerintem azt a zsákfészekbe rakott csapágyat is igy lehetne kiszedni a legegyszerűbben.. én pont ma raktam be a főtengelycsapágyakat haver TS150 blokkjába. mindezt kalapács nélkül két újjal:D:D
A csapágy kiszedéséhez már nem kell semekkora erő, csak a főtengely kinyomásáhot a blokk félből. Bár MZből még nem szedtem ki csapágyat, de gondolom, ugyanaz a helyzet mint a jawánál. Feltettem a blokfeleket a gáztűzhelyre(persze platnit tettem alá). Egy kis idő mulva lás csodát, kipogyogtak a csapágyak.Ja, ,ielőtt elfelejtem, a tűzhelyt be is kell gyújtani.:))) Szerintem ez a legkíméletesebb módszer.
Valahogy igy.
Azt nagyon jól teszed ha nem ütöd.Mindenképp egyenletes nyomatással kell a helyéről kitolni.Ez lehet akármilyen prés(golyós prés,hidraulikus prés)vagy gyártasz hozzá kinyomószerszámot.Ajánlom figyelmedbe az mzclubhungary.com-on levő szerelési videókat.Azon láthatod hogy kb milyen szerszám kell a kinyomatáshoz.A csapágyat én 16-os dübellel szedtem ki.Annyi a titka hogy a dübelre hegesztetni kell egy anyát hogy ellen tudj fogni mert különben elforog a csapággyal.Fogsz egy akkora vasdarabot(zártszelvény,u-vas stb)ami átéri a blokkot,arra fúrsz egy 12-es lyukat,a dübelből kiszeded a csavart ami gyárilag benne van,behelyezed a csapágyba aztán fölé rakod a vasdarabot a lyukkal.A lyukon keresztül belehajtod a hosszú csavart amire előzőleg egy anyát hajtottál.Jól megtéped a dübelt hogy tutira megszoruljon a csapágyban,aztán az előzőleg ráhajtott anyával szépen elkezded kihuzatni a helyéről.Remélem érthető volt.Ja még annyit hogy a blokk tömitőfelületének megvédése érdekében a vasdarab alá ahol a blokkal érintkezik mindenképp rakj vagy alulemezt,vagy műanyagot vagy bármit ami megvédi.
Megnéztem a gépet,de a generátor úgy tűnik elsőre,hogy rendben van. Levettem a hengert is kíváncsiságból,és kiderült,hogy az egyik tőcsavar meg van szakadva,és ki is fújt a hengerfejnél a nyomokból ítélve. Most aztán vadászhatok tőcsavart. Lehet,hogy a kifújás adta ezt a hangot?
Hali! Rendben,ma megpróbálok szétnézni a gyújtás tájékán. Abban bízom,hogy nem a blokkból jön a hang valahonnan belülről. Egyébként semmi nem változott a motorüzemben,hanem egyszerűen csak egy gyöngyösi út alatt előjött ez a hang. Na,de ma talán kiderül!
segitség kelene...akarok venni egy 125 ös mz t de még nincs meg a jogsim rá...nemsoká elkezdem de addig gondoltam veszek valami eljártabb motort és ujitgatom csinositgatom de ha megveszek egy ojan motort amin van rendzsem csak müszakiztatni kell az mien kötelezetségekkel jár?...átirás ijenek...mennyi lové lehet a müszakiztatás?...ijesmik érdekelnének nagyon jóljönne ha valaki elmagyarázna mindent hogy mi menyibe kerülne...köszi szépen előre is
Az az általad említett 56km 1 liter benzinnel 80-as tempónál nagyon tetszik.Éjjel-nappal motoroznék.
Kérdezősködök még itt a környéken, hátha sikerül találnom.Azzal a kipufogóval hány kilométert sikerült megtenned 1 liter benzinnel?
hali!
Ismét kissebb problémába ütköztem a 250es ETZ-m felújításakor.
Szét van húzva a blokk ki vannak szedve a főtengelyszimeringek is,de a főtengely az istenért nem akar kijönni.Ütni sem nagyon merem nehogy több kárt csináljak...
Valami szakmai tanács hogy mit kellene csinálnom vele?Plusz még az egyik csapágyat sem tudom kiszedni ami mögött közvetlenül már az öntvény van így esélyem sincs rá,hogy a másik oldalról ki tudjam ütni.Valami öttlet?
Köszi.
És bocs h ennyit kérdezgetek mostanában:)
Üdv motoros társaim! Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e valakinek egy jó állapotú (vastag mutatós) eladó ETZ fordulatszámmérője? nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!
sziasztok!1983-as TZ250-es 1,5 év műszakival eladó! piros, 150-es tank van rajta,enduró gumik,felújitott váltó, zárható hátsó doboz, műszakilag jó állapot! ár:50000Ft 20/2248068
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
nekem van most egy kiégetett gyári dobom(ha jól tudom akkor kis TS-ről beszélünk), ami ugyan mattfekete, de a belseje teljesen méretpontos,(én raktam össze kínomba 3 kipufogóból:D) mentem vele már 2000km-t nagyon jól vizsgázott. csöndes, és garantáltan tiszta gyári. ha érdekel írj.
Z!!! ,Jaky16! nem a gyújtás visít, hanem a DINAMÓ, és most egy etz-ről beszélünk ahol meg csak generátor van ami meg teljesen zajtalan! még akkor is ha totál le van terhelve. a dinamó valóban tud vinnyogni. nem is kicsit. lásd: Jawa dinamók.. az Mz dinamó lényegesen csöndesebb, de vinnyog az is. ha a blokk jobb oldalából hallod a nyavíkoklást, akkor szedd le a generátort a helyéről(álló-forgórész) és vizsgáld át.. hátha valami hozzáér a forgórészhez, a két szénkefén kívűl .aztán szereld vissza az egészet.még egy próba. ha mindez után megintcsak vinnyog, húzd le a DF jelű vezetéket a generátorról. menet közbe. ha elkussol akkor az számomra is rejtély lesz, mert akkor tényleg a generátor visít,ami elvileg nem lehetséges. ja és ne add fől! azért mert sok pénz van benne, attól még nem kell jó legyen.
Hello, ismét van netem.A víz, 4T motorolaj könnyen kicsapódik a forgattyúsházban.Nem a rozsda, inkább a főtengely,és a hajtórúd kenésének csökkenése, megszűnése lehet a probléma.Vettem 14-es lánckereket, kíváncsi vagyok, hogyan változik majd az üzemanyagfogyasztás a 125-ös hengerrel.Kipufogót sajnos még mindig nem tudtam szerezni.Betettem egy kipufogószűkítőt a könyök kezdetéhez, így már nem annyira gázadásközömbös alul a gép.Apuding próbáját a km/l érték fogja megmondani, amelyet szeretnék legalább 50km/l értékre kiterjeszteni, minimum 50km/h utazósebesség mellett.Lehet, hogy a gumikat is ki kell majd cserélnem nagyon keskenyekre.
csá! alakítótt már valaki etz250-et lábvédősre? tapasztalatok, tippek? tropy lábvédője rámenne? szerintetek? kösz! csá!
ha esetleg nem zárlat még az lehet hogy állítani kell a feszszabon lehet túl tölt egy picit cső
csá szerintem sír a gyújtás valami fogja kisebb zárlat nekem akkor volt ilyen mikor a duda vezetéke kezdett leégni és a 8amperes biztit nem vágta ki ilyen kis fütyülő hang nézd át az elektronikát tegyél bele kicsvel kisebb biztit ha ki vágja jó nyomon járunk. sok sikert
Csaó!Van egy MZ ETZ 250-s gépem eladó ha valakit érdekel,márciusig van rajta műszaki hátsó féklámpa nem jó,300-ra felfúrva bejáratós hengerrel,valamiért beköpi mindíg a gyertyát(kb jár 1 percet)új üléshuzat,elsőfékkar szektor,gumik is jóállapotúak.Ha valakit érdkel :peat2107@c2.hu a címem.Ár_60E HUF
Ne aggódj, nekem egy 20 literes akváriumomat törte össze a 634 primer lánkereke.:)))) Ugyanis mint már jópáran tudják, itt a szobámban döntöttem szét a jawa blokját. Vagy négy hónapig állt a szobám közepén a szőnyegpadlón a két fél blokk.:) Szóval nem véletlenül fogalmazok úgy, hogy a lehúzandó leugrik a helyéről.:)))
ezekhez a lehúzós dolgokhoz hozzá szoktam fűzni, hogy vigyáz a cuccal amikor húzod le mert amikor lejön a helyéröl akkor el is repülhet:D. engem egyszer majdnem gyomron vágott egy kibaszott babetta kuplung:D szóval valahogy úgy csináld, hogy csak a kezed legyen a "repülés" irányába.
Én benne vagyok hogy elektromos bringával jöjjön valaki!De ő is kap fél vagy egy liter benzint!És ha már nem a tankba öntjük bele,akkor a nyakába kapja majd az illető,csak hogy ne felejtse el.
És szerintem pedig az sem bírna többet 25-30 km nél.bár azt könnyebb tolni utána!
Üdv motoros társaim! Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e valakinek egy jó állapotú (vastag mutatós) eladó ETZ fordulatszámmérője? nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!
Köszi!
250-es ETZ-ről lenne szó.Pontosabban hamarosan 300-as lesz:)
Nem emlékszem, milyen motorod van. De ha bele tudtad csavarni a lehúzót, akkor valszeg jó úton jársz. Hogy válaszoljak kérdésedre, te vagy gyenge.:) Komolyra fordítva a szót: Nem szabad szakadásig, törésig erőltetni a csavart, mert a kuplungból is kiszakadhat a menet.Meg kell húzni mint állat, pontossabban mint majdnem állat, aztán csavarra rá kell ütni csavar irányában. Erre le szokottt ugrani. Ha nem egy-két ütés után újra meg kell a csavar szorítani. majd megint ráütni.A ráütést gumikalapáccsal végezd, és elég rendeset adj neki.
Hali.
ismét akadt egy kis problémám.Most a kuplungal.Vettem 600Ft-os kuplunglehúzot és azzal próbáltam leszedni.Mondanom sem kell,hogy a csavar eltört,de a kuplung meg sem mozdult.Szereztem egy másik lehúzót de azzal sem mozdul,pedig ez jóval komolyabbank tűnik??Én csinálok valamit rosszul vagy csak gyenge vagyok?:D
Leírná nekem valaki a kuplung kiszedését lépésenként??
Előre is köszi
Üdv.
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
Sziasztok! Na,mikor már azt hittem,hogy tuti a kis gép,jól is megy,akkor egyszer csak elkezdett a motorból valami sivító hang jönni. A motor nemrég lett full felújítva,eddig még sosem hallottam ilyen hangot.Olyan hang,mintha turbó lenne benne,de ez biztosan abnormális. Találkoztatok már ilyennel? Mintha a jobb oldali blokkrészből hallanám,kicsit olyan,mint a 250-es fütyülése,de attól jóval hangosabb. Kezd széthullani a gép? Nagyon mérges lennék,mert már több,mint 100.000-es költöttem felújításra...
valóban volt ilyen is. a trophy ES-250/2 karosszériájába(ha jól rémlik:P)
Azért.. Mert....
Mindent én se tudhatok, wankelos MZről nem hallottam.:)
Bár az MZ gyártól semmi sem lepne meg.:)
Ha már MZ fórum és wankel motor, akkor miért nem esett még szó az wankel MZ-ről? Pedig volt prototípus belőle. :D
A legnagyobb gond az imbolygó főtengely.Embertelen ütések érik a főtengelyt, de még inkább talán a csapágyakat. Ha jól tudom, a németek annó a főtengely állandó elfáradása miatt hagyták abba a vele való kisérletezéseket, legalábbis takarékon folytatták. De mint mondtam, nem vagyok gépész.
Szivattyúnak viszont állítólag kiválló.:)
a működési elvbe valóban van BŐVEN baki.. a gond a kenés körül van, szerintem hétköznapi használatra mindenképpen alkalmatlan. fogyasztása magas, olajat zabálja, még ha jó állapotú, akkor is, de ugyanakkor hasonlóan kinyírhatatlan szerkezet kéne legyen mint a kétütemű motor. fordulatonként 3 munkaütem.. rohadtjó "lökettérfogat"- teljesítmény arányt lehet belőle kihozni, ugyanakkor nyomatékban is elvilg jó kéne legyen, bár lendtömegről itt pláne nem lehet beszélni. mindenképp érdekes.. nem megvetendő technológia.
Létezik ma kapható motorkerékpár gázturbinával. a rendszámtábla mellett ledes futófény figyelmezteti a motor mögött állókat hogy kb 800fokos a gáz ami kijön a kb 4-5colos kipufogócsövökön.:D:D:D ez állítólag a leggyorsabb utcára megvásárolható motor.. valahogy 400 fölött van a vége. most készül a 18-20. darab:D
ha már a gördülésnél tartunk,rájöttem a csapágycsere után miért ment ABS-esen a hátsó kerék,hát persze mert nem volt benne a távtartó cső!emiatt rágta szét a csapágyat menet közbe,ahogy össze volt húzva a tengellyel.A nagy kérdés lehet-e, és hol lehet kapni ilyen távtartót?nem igazán van kedvem faragni csövet,mert már csak egy garnitúra csapágyam van hátra,vagy ha tudsz méretet mondani az nekem tökéletes,mert csöveim vannak,csak a hossza a gáz,mert az nem tudom.
Ha fogyasztási versenyt akartok nyerni akkor elektromos bringával kell nekiindulni.
Könnyű váz, kicsi gördülési ellenálás, nagyon jó hatásfokú kisteljesítményü motor.
sorszám: 30828 (102567)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-21 20:25:44)
Igen, mondtam nekik 1991.ben :)))))))
kettőt fordul és le is merült
sorszám: 30826 (102565)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-21 20:25:44)
van egy iveco kamion indítómotor bent a műhelyben,kb. akkora mint a blokkom:P
azzal is lehet? szerintem kettőt forul és le is merült
A tank nem közuti jármű? Ezt mondtad már a ruszkiknak is? :)))))
"Az a szörnyűség esett meg veled," hogy utána néztem mielőtt írtam, és google elég bőséges információkat adott erről. Még a robbantott rajzát is szépen megszemléltem a 20d-nek, de ettől még írhatok az RX8-ról mint wankel motoros járműről amit volt szerencsém kipróbálni és így közvetlen tapasztalatomat is inkább erről mondtam el, mint a 20b-ről amit csak fotón láttam.
Sok prototipus létezik, de ezt szériában is gyártották és árulták. Ez volt az első és utolsó használható gázturbinás autó.
Mondjuk az amcsiknak van egy tankjuk ami megint csak gázturbinával megy, de az azért nem közúti jármű.
wankel a Texasi kopó.
:))
Hallottam Egy TEXASi változatról.
Az tökéletes gépezet.
Rengetegen próbálkoztak a wankel motorral. Az első totális kudarcok e témában még 1940 körülre tehetők. Utánna pár év béke volt, egy két hamvába holt német próbálkozással Az első majdnem sikerült wankel motoros autót a Mazda építette. De csak majdnem volt sikeres. A rémhírek szerint többször voltak, vannak ezek a jószágok a szervízben, mint a tulajuknál. Napjainkban is vannak próbálkozások, de úgy hallottam, még mindig nem igazi a dolog. A forgó dugattyúk élét már meg tudják védeni, de a főtengelyek, azok csapágyai még mindig nem igazán bírják a kiképzést.Ha bele gondolunk a wankel motor működési elvébe, sejthetjük, mi is okozza a gondot.
A gázturbinás autóról annyit, hogy boldogult fiatal koromban én is fevetettem a kérdést egy gépészmérnöknek, hogy miért nem építenek. A válasz az volt, hogy az elfogadható hatásfokhoz olyan forrón kellene a gáznak kiáramlania hogy jelentőssen rongálná az utat. Csúcs forgalomban a jármű mögött haladókat is.:)))) Ehhez nem értek, de a fizikai ismereteim alapján el tudom hinni hogy ez a gond.
még egy dolog: trabant wankel motorral:D ilyen is volt:P gyárilag prototípusként.
wartburg is létezett gázturbinával prototípusként. 200fölötti végsebesség, 120lóerő.
az a szörnyűség esett meg veled hogy nem hallottál ezekről a dolgokról. ugyhogy ne tegyél ilyen meggyőződött kijelentéseket!!! ha kell mutatok 4 kamrás wankelt is a mazda kínálatába. szóba se hoztam az RX-7 RX-8 13b tipusú valóban villanymotor hangú kétkamárs motorját. egyébként LÉTEZIK RX7 3kamrás blokkal, csak erröl SEM hallottál. amiről én dumálok az a 20b! amugy a mazda számtalan wankel motoros kocsit épített, az első volt a cosmo sport(1 kamrás:P), aztán még egy halom RX.. 2-4-7-8. nézz utána.
Összesen: 982 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|