:: Szavazás ::
Milyen hatással van rád a benzináresés?
|
- Fórumok -
MZ - új hozzászólás Összesen: 981 oldal
Hát na tudod van a menesztő aminek az alján van rajta a fogaskerék az egben van azt nem lehet szét szedni ha jol tom és az a menesztő van nekem össze nyomva tojás alakra az kelle nekem mert nem tudom igy felhuzni rá lamellákat :) !köszke
mire is értesz pontosan kuplung menesztő alatt? a belső kuplung agyról jött le a racnyi?
Köszi fiuk a választ hát nekem kellene a blokba a kuplung menesztő aminek az aljaán ugye egyben vana fogaskerék amin rajta fut a primer lánc ez kellene nekem főképp ja és a berugó nál a fogasív ! köszke !
De ma találtam egy ilyett ,ha még megvan ingyen elvihető.Nekem sajna messze van
http://www.iwiw.hu/pages/listing/listing.jsp?listingID=5345386
Szia .Pontosan mi kellene?
Végűlis főtengelyen kivűl van egy 10000km ert futott gyári bontott blokom.
attól függ milyen alkatrész kell??? ez így elég tág fogalom hogy "blokkba való"
szerintem érdemesebb szart venni ott már kevesebb mindenen van meglepődni valód kevesebb az anyagi kockázatbár ha túl sok ember gondolkodik így akkor hogy fogom a gépem eladni vajon? na mind1. én is át építem a darabokban lévő(már csak a vezetékelés van)motoromat gyakorlatilag egy vázat vettem meg egy blokkott a többi szinte mind egyedi és augusztus óta csinálom és talán a fagyig kész is lesz.nem túl igényes de az első épített motorom és még csak 17 vagyok
Skacok kinek van mz ts hez 125 ös höz alkatrésze ? blokkba való ! az lécci szoljon köszke !
csá!rakott már valaki etz250-re lábvédőt? tapasztalatok, tippek? tropy lábvédője rámenne? szerintetek? kösz! csá!
ja! vigyázzatok a vites falevelekkel, teganp(mivel csak az első fékem jó) sikerült hemperegnem egyet a körúton....
most már az első fékem, fékkar hííííjján, sem jó... szép napot!
Jobb lepukkant motort venni lepukkant áron. Ha egy mjól működőnek kikiáltott mocit vesz meg drágábbért, nagy valószínüséggel kidereül napok alatt, hogy az is lepukkant volt, csak az ára volt meg.Ha már eleve szart vesz, akkor ugyan annyit kell kell később költenie rá, de legalább a vételár alacsonyabb. Egyébbként embere válogatja. Én mindig káromkodok amikor szerelgetem a motort, de aki jobban ismer, tudja , hogy ez csak a felszin. :) Majdnem annyira élvezem a szerelést, mint a motorozást.:) Bár mostanában azt szeretném, ha lenne egy szerelni való motorom, és egy amivel közlekedem:) De a gatyám rámenne, ha mind a két motorom itt lenne a parkolóban. Ráadásul sok munka a Jawán sincs, az ETZ pedig egész egyben van.El kellene adni mind a kettőt, és venni egy új roncsot.:) Valami négyütemű kellene, hogy tanulnom is kelljen hozzá.:) Ha valakinek van olcsó, de papíros Uralja, szóljon.:)
Anyagilag jobban jársz valóban egy jó motorral, de a szarból várat módszer élvezetesebb :-)
Amúgy meg ez utóbbi úgy szokott lenni, hogy mire üzemképessé teszed a motort, annyira eleged van a szerelésből és annyira szeretnél motorozni hogy nem foglalkozol azzal hogy szép is legyen meg egyedi csak menjen :)
Ha egyedit akarsz akkor vegyél egy jól működő jó álapotut aminek nincs műszaki gondja és azt tedd egyedivé.
Viszont az összes anyagiakon felül a saját összerakásu motornak mégis van előnye. Mégpedig az, hogy ha nincs egyszerre sok pénzed akkor arra lehet apránként is költeni...a haverom 8 éve épít így MZ-t :-) ez viszont hátrány.
Minden attól függ mennyi a pénzed.
Ha leg olcsóbban akarsz motorozni akkor olcsón kell egy működő motort venni, ami igaz hogy lepattant meg sok gond van vele, de azért megy, addig is míg a felújítására gyüjtesz. Nem egy élmény de sokan kezdtük így.
Sajnos a papírozás az tényleg ilyen durva ezzel nem lehet mit kezdeni.
Sokkal olcsóbban is ki lehet jönni, igaz kicsit nagyobb rizikóval. Például ideiglenesen el lehet a protektoros ruhát hagyni, Lehet állvédő nélküli bukót is használni. Nagyon ritkán esik pofára az ember. Inkább fejtetőn szoktak landolni a szerencsétlenebb dolgozók. Elismerem, a protektor sok mindentől megvéd, de ha nincs pénz, egy kis időt ki lehet húzni normál farmerben. Legfeljebb egy közepes bukásnál leszakad az emberről. Amikor én fiatal voltam, nem létezett protektor, cordura pláne nem, börruhára pedig senkinek sem volt pénze.
A kis ETZ jó tanulni, de szerintem a kis TS éppen úgy jó, azt pedig jóval olcsóbban ki lehet hozni.Az én kalkalucióm szerint max 200 ból meg lehet indulni, és abban már benne van a motor rendbe hozatala is.De szerencsés esetben már 150 is elég.Ez pedig alig nagyobb összeg, mint egy használt robogó ára.:)
sorszám: 30888 (102641)
( előzmény: Intravénás_benzinfaló, 2008-10-24 02:37:10)
ja, néha nem jön ki, de az csak azt jelenti hogy nagyon jó a blokk, vagy azt hogy csapágyrögzítőt használtak :-))
Bambi csinál főtengely felújítást
általában kiesik, de persze előfordul hogy nem olyankor megfogom az öntvényt és rácsapom egy deszkára, ettől kiesik. Ha ettől sem akkor kell csak a kihúzással szórakozni.
A kifújás inkább csattogó hangot ad
hol élsz te ember!
kicsit legyünk reálisabbak,ne ijesztgesd mert sose fog motorozni.akkor kezdjük is az elején,hát ha lepukkant motort akar venni akkor 20-40e ft,ha egy valamire való rendezett papiros,esetleg műszakival\nélkül 80-120e ft körül mozog kis etz teljesen jó a tanulásra(saját tapasztalat) A korlátozott jogsit 1,5 éve tettem bukás nélkül 65e ft,bukó az valóban 20körül mozog,legalábbis a zártak,city-vel meg én nem mernék menni mert nem védi az álam,esetleges pofára érkezésnél,bár ez szubjektív vélemény,ruházat nem kötelező de ajánlott,minimum a külön protektor,ha ruhára nem akar költeni,de kompletten tudok ruhát 45e ft-ért cordura.akkor menjünk tovább a papírmunkához,forgalmi+törzskönyv 12e ft,eredetiségi 15500f, teljesítmény adó KW*120ft,átírási illeték ccm*18ft,
biztosítás,csakhogy az én veszélyességi kritériumaimmal nézzük:fiatal,budapesti,férfi,friss jogsival,nos ez a K&H-nál 5460ft,nézd meg a netrisk.hu-n.műszaki 3750ft a mozaik utcai NKH hivatalnál,úgy tudom ez hatósági díj,tehát egységes,az érvényesítő matrica meg az eljárás,meg az anyám kínja stb az okmányirodába 6000ft,és előre kell időpontot kérni egy rohadt tetves matricáért!!!!!!! ezen majdnem agyvérzést kaptam.Remélem nincs harag,csak egy kis javítás volt semmi több.Az én számításom kicsivel kevesebb mint 300000 ft-nál áll meg 27....ft.Az viszont tény és való hogy nem egy egyszerű dolog de teljesíthető!
szép jó reggelt mindenkinek!
azonosító okmányok magunknál hordva kötelező:)
kicsit hülyén hangzik,de tegnap este bekísértek a XVIII. kerületi kapitányságra, és kaptam 5pénz bírságot,mert nem tudtam igazolni magam.se jogsi,se személyi,hát mondhatom jó volt,de megérte mert a hajnali órákban kiválóan lehet motorozni,sehol egy autó,elvétve néhány gyalogos aki nem tudja merre van arcal előre,egyedüli gondot az okozta hogy a Nyugati térnél van valami szórakozóhely,és onnan szédelgett ki néhány ember.
csak az volt a vicc hogy hiába mondtam a jogsi meg a személyim számát,be kellett mennem igazolni magamat.Kérdem én hol vannak ilyenkor a számitógépek?
mivel az alu könyebben melegszik mint a vas,ezért ha felmelegíted,kitágul a blokkfélben a csapágyház,és kiesik a blokkból v. miniális kocogtatással kiskalapáccsal,de minden esetben tegyél kemény fát oda ahol ütöd,mert deformálódhat.A főtengőről már csapágylehúzóval le tudod szedni ha van neked kéznél,de a gépműhelybe is le tudják szedni,mert ugye gondolom,azt is felújíttatod.
Sziasztok! :) mondjátok csak valakinek volna véletlenül 125ös ETZ vagy Ts kiteritett hengerpalást rajza? ööö van amugy közöttük különbség? .. légyszives akinek van ... küljde már el a emailcimemre, nagoyn megköszönném, vagy ha tudjátok lineklni, nekem ugyis jó :)) már órák óta keresem a neten .. de sajna nekem nem volt szerencsém .. elore is köszi! :) sziasztok! :))
akor jobb egy futó motort megvenni...pedig egy kissé egyedit akartam...szépet...ugymond szarbol várat...kösz a segitséget
Kb 70-80'C környékére kell melegíteni,annál jobban felesleges mert nem tágul jobban.Előfordul hogy egy kicsit meg kell ütni,de van amikor könnyen kiesik/helyére megy a csapágy.Egyébként vannak olyan lehúzók amik kimondottan zsákfurathoz valók.(csak elég drágák)
A melegités nem ujkeletű.Én 22 éve hajózom és ebbe nagyon sok gépészeti szerelés is volt és van.Azért irtam hogy csináltam már ilyen dolgokat,de az mind hozzáférhető helyen volt.Magyarul egy pici segitség mindig kellett hozzá.Ha "két ujjal való is",de kellett.Most is a kis lánckeréktengely csapágya is benne volt ebben a blokkban és ujjammal kitoltam a melegités után.De az a csapágy ami zsákfuratban van,az ugye max a saját kis sulyától eshetne ki,ami nálam nem történt meg.Illetve azzal még segiteni is próbáltam hogy keményfához ütögettem egy kicsit a blokkfelet.Ütni meg szabad a csapágyat(amihez hozzáférsz) csak megfelelő szerszámmal kell.Egy szónak is száz a vége,egy próbát megér mindenkinek a melegités,én is csak javasolni tudom annak ellenére hogy nekem nem jött ki.Az meg hogy valakinél kiesik sem jelent 100%-ot.Egy /1 blokkot nemrég dobtam szét,és pont ez a csapágy már a blokkszéthuzatásnál kijött a helyéről a váltószerkezettel.Az meg igy volt a helyén.
Szerintem se melegítetted fel eléggé, vagy lassan melegítetted. Nem látom be, hogy ami jawa csapágyaknál bejön, az máshol miért ne jönne be.A 634 nek jó vastag blokfelei vannak szerintem, ott nagyobb az esély, hogy a csapágy is együtt melegedjen velük. Amúgy ezt a melegítéses módszert egy motor szerelő mondta nekem, ha jól emlékszem. Mivel nem vagyok gépész, én is vakartam a fejem, mindenféléle kinyomókon gondolkodtam, aztán kaptam az ötletet és bejött.
Egy biztos, ütni nem szabad. Egy volt mechanikai műszerész kollégám szerint kerek dologra ráütni ha az passzosan bent van valahol, felér egy gyilkossággal. Ez persze túlzás, de sok igazság van benne.
Lehetséges minden.Bár ugy gondolom hogy kellően felmelegitettem.Nem először csináltam ilyet.Azért is mondtam hogy nekem nem esett ki,az nem jelenti azt hogy másnak ne sikerülne.
valamennyivel lehet hogy jobban fel kellett volna melegíteni a blokkot. lehet hogy akkor kipottyan a csapágy.abból gondolom, hogy nekem eddig minden melegítés alkalmával kipotyogott az egyébként meglehetősen feszes fészkü kihajtáscsapágyam a kiscsúzli blokkból. akkor lehet még bennakadási probléma, ha esetleg elötte meg lett gyötörve a csapágyfészek.
Nos kipróbáltam ezt a melegitős dolgot.Szeretek kipróbálni mindent amit tudok.Mivel van itthon egy szétszedett etz250 blokkom ezért azonnal rátettem a blokkfelet a rezsóra.Felmelegitettem,de a csapágy nem esett ki magától.Ekkor még melegében odaütögettem a blokkfelet a satupadom keményfa lapjához.Semmi.A csapágy még mindig benne.Természetesen nem azt akarom ezzel mondani hogy másnak sem jön ki,de nekem nem sikerült.Lehet a hőfokkal volt gond,nem tudom.
Köszi a segítségeteket,akkor keresnem kell gyorsan valakit aki megcsinálja...
Ja amúgy én is wartburgos voltam:)
az ETZ-re 3600, a segédmotorra 4400Ft éves biztosítási díjat fizetek.Ráadásul csak hétvégén tudom őket használni.
A suzuki Ecobol kellene építeni valamilyen diétázó fogyasztásiverseny-győztes fenevadat.
Igaza van Waresznak a melegitéstől nem kell félni.Összerakásnál ugy is ugy kell csinálni hogy a melegitett blokkfélbe rakod a csapágyakat.A főtengelyt meg csak abban az esetben szabad szétszedni ha legalább hidraulikus présed van,meg minimum esztergapadod mérőórával az összerakáshoz.Minden más esetben szakműhely.Nekem a melegités nem jutott eszembe amikor szedtem ki ezt a bizonyos csapágyat.Ez sem bonyolult ahogy én csináltam hiszen nem kell hozzá sok dolog.
a melegítéstől nem kell félni! és a főtengelyt meg bízd műhelyre:D:D ahhoz egy normális prés kell.
nagy fába vágod a fejszét! a 125ös motor köbcenti illetéke 2500ft körül van. forgalmi engedély 6000, törzskönyv 6000, műszaki vizsga változó.. ~10000ft éves biztosítás kb 7000 eredetvizsga 15500, ez eddig:47000 és még nincs is motor, csak papír van hozzá. nagy valószínüséggel ha egy használható motort akarsz akkor is ez az akció kb 100000Ft-ba fog kerülni. nem beszélve a jogsiról. .ha 18évnél fiatalabb vagy akkor az A1 kategória is legalább 70000.(18 éven túl A korl. kb 90000ft, 21 felett korlátlan kb110000ft) siksak:10-20e egy tank benzin, olaj, apróságok.. 200000ftból már valószínüleg motorozhatsz. Bocs hogy iylen nyers voltam, de ez a sajnálatos helyzet.drága
Köszi profi rajz lett.
Valószínű,hogy ezt fogom csinálni,nem kockáztatom meg a melegítést nehogy valami gond legyen.
Köszi a tippeket.
Még mindíg lenne egy kérdésem:)
Mégpedig az hogy a főtengelyből hogy lehet kivarázsolni a hajtókart??Eddig még sehogy nem sikerült kiszedni a "csapszeget"
Nem tudom,ezt nem próbáltam.Én kihuztam dübellel.Bár ha kiesik melegitéssel az egyszerűbb.Legközelebb megpróbálom.Mondjuk elnézve a szerelési videót amin gyári szerelő szedi szét a blokkot,azon ő is egy speckó kihuzóval szedi ki a csapágyat,ugyhogy szerintem nem pottyan az ki csak ugy.De minden lehetséges.
nálad a pont! bár én a villanyrezsót tartom a legjobbnak:P szerintem azt a zsákfészekbe rakott csapágyat is igy lehetne kiszedni a legegyszerűbben.. én pont ma raktam be a főtengelycsapágyakat haver TS150 blokkjába. mindezt kalapács nélkül két újjal:D:D
A csapágy kiszedéséhez már nem kell semekkora erő, csak a főtengely kinyomásáhot a blokk félből. Bár MZből még nem szedtem ki csapágyat, de gondolom, ugyanaz a helyzet mint a jawánál. Feltettem a blokfeleket a gáztűzhelyre(persze platnit tettem alá). Egy kis idő mulva lás csodát, kipogyogtak a csapágyak.Ja, ,ielőtt elfelejtem, a tűzhelyt be is kell gyújtani.:))) Szerintem ez a legkíméletesebb módszer.
Valahogy igy.
Azt nagyon jól teszed ha nem ütöd.Mindenképp egyenletes nyomatással kell a helyéről kitolni.Ez lehet akármilyen prés(golyós prés,hidraulikus prés)vagy gyártasz hozzá kinyomószerszámot.Ajánlom figyelmedbe az mzclubhungary.com-on levő szerelési videókat.Azon láthatod hogy kb milyen szerszám kell a kinyomatáshoz.A csapágyat én 16-os dübellel szedtem ki.Annyi a titka hogy a dübelre hegesztetni kell egy anyát hogy ellen tudj fogni mert különben elforog a csapággyal.Fogsz egy akkora vasdarabot(zártszelvény,u-vas stb)ami átéri a blokkot,arra fúrsz egy 12-es lyukat,a dübelből kiszeded a csavart ami gyárilag benne van,behelyezed a csapágyba aztán fölé rakod a vasdarabot a lyukkal.A lyukon keresztül belehajtod a hosszú csavart amire előzőleg egy anyát hajtottál.Jól megtéped a dübelt hogy tutira megszoruljon a csapágyban,aztán az előzőleg ráhajtott anyával szépen elkezded kihuzatni a helyéről.Remélem érthető volt.Ja még annyit hogy a blokk tömitőfelületének megvédése érdekében a vasdarab alá ahol a blokkal érintkezik mindenképp rakj vagy alulemezt,vagy műanyagot vagy bármit ami megvédi.
Megnéztem a gépet,de a generátor úgy tűnik elsőre,hogy rendben van. Levettem a hengert is kíváncsiságból,és kiderült,hogy az egyik tőcsavar meg van szakadva,és ki is fújt a hengerfejnél a nyomokból ítélve. Most aztán vadászhatok tőcsavart. Lehet,hogy a kifújás adta ezt a hangot?
Hali! Rendben,ma megpróbálok szétnézni a gyújtás tájékán. Abban bízom,hogy nem a blokkból jön a hang valahonnan belülről. Egyébként semmi nem változott a motorüzemben,hanem egyszerűen csak egy gyöngyösi út alatt előjött ez a hang. Na,de ma talán kiderül!
segitség kelene...akarok venni egy 125 ös mz t de még nincs meg a jogsim rá...nemsoká elkezdem de addig gondoltam veszek valami eljártabb motort és ujitgatom csinositgatom de ha megveszek egy ojan motort amin van rendzsem csak müszakiztatni kell az mien kötelezetségekkel jár?...átirás ijenek...mennyi lové lehet a müszakiztatás?...ijesmik érdekelnének nagyon jóljönne ha valaki elmagyarázna mindent hogy mi menyibe kerülne...köszi szépen előre is
Az az általad említett 56km 1 liter benzinnel 80-as tempónál nagyon tetszik.Éjjel-nappal motoroznék.
Kérdezősködök még itt a környéken, hátha sikerül találnom.Azzal a kipufogóval hány kilométert sikerült megtenned 1 liter benzinnel?
hali!
Ismét kissebb problémába ütköztem a 250es ETZ-m felújításakor.
Szét van húzva a blokk ki vannak szedve a főtengelyszimeringek is,de a főtengely az istenért nem akar kijönni.Ütni sem nagyon merem nehogy több kárt csináljak...
Valami szakmai tanács hogy mit kellene csinálnom vele?Plusz még az egyik csapágyat sem tudom kiszedni ami mögött közvetlenül már az öntvény van így esélyem sincs rá,hogy a másik oldalról ki tudjam ütni.Valami öttlet?
Köszi.
És bocs h ennyit kérdezgetek mostanában:)
Üdv motoros társaim! Az lenne a kérdésem, hogy nincs-e valakinek egy jó állapotú (vastag mutatós) eladó ETZ fordulatszámmérője? nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!
sziasztok!1983-as TZ250-es 1,5 év műszakival eladó! piros, 150-es tank van rajta,enduró gumik,felújitott váltó, zárható hátsó doboz, műszakilag jó állapot! ár:50000Ft 20/2248068
Eladó egy MZ ES125/1
rendezet papirokal müszakival
müködő képtelen állapotban
erdeklődni:06303631659
irány ár:70000
nekem van most egy kiégetett gyári dobom(ha jól tudom akkor kis TS-ről beszélünk), ami ugyan mattfekete, de a belseje teljesen méretpontos,(én raktam össze kínomba 3 kipufogóból:D) mentem vele már 2000km-t nagyon jól vizsgázott. csöndes, és garantáltan tiszta gyári. ha érdekel írj.
Z!!! ,Jaky16! nem a gyújtás visít, hanem a DINAMÓ, és most egy etz-ről beszélünk ahol meg csak generátor van ami meg teljesen zajtalan! még akkor is ha totál le van terhelve. a dinamó valóban tud vinnyogni. nem is kicsit. lásd: Jawa dinamók.. az Mz dinamó lényegesen csöndesebb, de vinnyog az is. ha a blokk jobb oldalából hallod a nyavíkoklást, akkor szedd le a generátort a helyéről(álló-forgórész) és vizsgáld át.. hátha valami hozzáér a forgórészhez, a két szénkefén kívűl .aztán szereld vissza az egészet.még egy próba. ha mindez után megintcsak vinnyog, húzd le a DF jelű vezetéket a generátorról. menet közbe. ha elkussol akkor az számomra is rejtély lesz, mert akkor tényleg a generátor visít,ami elvileg nem lehetséges. ja és ne add fől! azért mert sok pénz van benne, attól még nem kell jó legyen.
Összesen: 981 oldal
Az itt olvasható hozzászólásokért nem vállalunk felelősséget.
Ha úgy gondolod, hogy egy hozzászólás méltatlan, kérjük olvasd el moderálási alapelveinket.
|
|
|
|